• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

کار زن در خارج از خانه

نظر شما راجع به کار همسرتان در خارج از خانه چیست ؟ ( لطفا آقا پسرا فقط )

  • در هر صورت راضی ام و مشکلی ندارم .

    رای‌ها: 55 50.9%
  • در هر صورت مخالف ام .

    رای‌ها: 6 5.6%
  • در صورتی که کار وی مانع از حضور او در خانه نشود و وظایف همسری خود را انجام دهد ایرادی ندارد .

    رای‌ها: 31 28.7%
  • در صورتی که من توانایی ادراه خانه از نظر مالی را به بهترین نحو دارم کار کردن همسرم در خارج از خانه ه

    رای‌ها: 16 14.8%

  • رای‌دهندگان
    108
  • شروع کننده موضوع
  • #21

fatima !!!!!

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
711
امتیاز
2,573
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

به نقل از sara mathers :
از نظر من کار کردن زنا کاملا عادیه و فرقی با کار کردن مردا نداره.

؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاملا عادیه ؟ یعنی اپسیلونم فرق نداره ؟ یعنی خانم با روحیه لطیف و ظریف با مرد و روحیه نسبتا خشن برای کار کردن در یک مقام

هستند ؟ آیا فکر نمیکنید که به تجدیدنظر نیاز دارید ؟ :)
 

پریا16

کاربر فعال
ارسال‌ها
49
امتیاز
348
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
مدال المپیاد
شیمی
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

به نظرم درسته که بالاخره وقتی دو نفر صاحب فرزندی میشن مادر بهتر میتونه ار نظر تربیتی و.........عملکرد بهتری داشته باشه و با این کارش مطمئننا کمک بزرگی به جامعه میکنه ولی این قسمتی از توانایی های یک زنه .چرا باید محدود بشه به کار کردن تو خونه :| و به نظرم درسته قسمتی از نکات مثبت کار کردن قسمت مالیشه ولی چرا نگاهمون رو محدود کنیم! کنار اون خیلی نکات مثبت میتونه داشته باشه . شایدخانوم ها در مواردی(مثلا افزودن علم .....) کم تراز اقایون تونسته باشن خودشون رو نشون بدن ولی این به این معنی نیس که تفکر خلاقی ندارن یه زن میتونه با یه برنامه ریزی خوب به همسر و فرزنداش برسه و کارشم کنار اون انجام بده :) ( همسر و بچه ها که از 24 ساعته خونه نیستن) امیدوارم این تفکرات در مورد همچین مسائلی که پیش پا افتادس بهتر بشه . دقت کردن امار دخترایی که تو کنکور شرکت میکنن از پسرا بیشتره ولی تو مقاطع بالا تر مثلا دکترا و تخصص یهو کم تر میشه!!!!!! ) نباید اینجوری باشه وقتی خونواده تشکیل میدیم بهتره تقسیم کار داشته باشیم که ازدواج مانعی برای پیشرفت نباشه بلکه سکوی پرتاب باشه :) :)
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

آقا جان موضوع اینجاست که اگه خانواده ای نیاز مالی نداره، چه دلیلی داره که زن حتما کار کنه؟ مگه خدای نکرده عقده کار کردن داره یا چی؟
اگه خانواده ای مشکل مالی داشته باشه، بله، درست، قبول، کار کنن تا درآمد بره بالا و...
اما یه موقع میبینی شوهره درآمدش ماهی چندین میلیون تومنه و کاملا کفایت می کنه
اونورم زنه اگه کار کنه حداکثر 700-900 تومن درماه گیرش میاد
درسته تو همچین حالتی زنه فقط پافشاری کنه روی کار کردن، درحالی که ضررهایی که گفتم رو داره و نیازی هم نیست؟
من برای این عنوانی جز عقده پیدا نمی کنم



به نقل از تـــــــــــــــارا :
در کل نظر من اینه که پا به پای هم کار های خونه باید انجام داده شه، بچه تربیت شه و هر دو هم باید خارج از خونه کار کنن.این که نقش ها تقسیم شه رو نمی تونم بپذیرم.
واقعیت ها رو ببین، توی یک خانواده که پدر و مادر هردو شاغلن و در بهترین حالت جفتشون طرفای 5-6 میرسن خونه، اصلا فرصت و وقت انجام کارهای خونه و تربیت و... رو دارن که حالا بخوان "پا به پای هم" انجام بدن؟

این پست من رو بخونید، دقیقا از همون مفهوم میشه این رو توجیه کرد
اگه هردوی مرد و زن بیرون کار کنن، نهایت چیزی که داریم اینه که کارای خونه به نحو احسن انجام نمیشه، این بهتره که یک "کارای خونه ناقص" داشته باشیم فقط برای این که زن بتونه عقده هاش رو خالی کنه، یا این که در شرایطی که نیاز مالی نیست، یکی کار منزل رو به طور تخصصی انجام بده و دیگری کار بیرون از منزل رو؟

به نقل از تـــــــــــــــارا :
در نهایت هم به نظر من تو این جامعه باید یک زن کار کنه چون اگر طلاق قرار باشه پیش بیاد هیچ حامیی نداره پس بهتره خودش بتونه از پس مخارجش بربیاد و یاد بگیره کار در اجتماع رو.
درباره زنی صحبت می کنیم که تحصیلات داره و توانایی کار کردن رو داره، اما سر اینه که در زندگی مشترک شاغل باشه یا نه
بعد تو میگی طلاق، توی طلاق شرایط فرق می کنه، زنی که تا دیروز میتونست کار کنه اما نمی کرد الان باید بکنه و می کنه، این هیچ منافاتی نداره
 

ZAHRA!

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
190
امتیاز
1,515
نام مرکز سمپاد
Farzanegan 2
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
93
دانشگاه
Debrecen
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
اینستاگرام
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

.
 

sayna

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,460
امتیاز
12,313
نام مرکز سمپاد
دبيرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
علوم پزشكى شهيدبهشتى
رشته دانشگاه
پزشكى
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

ما نگفیتیم تحصیلات نداشته باشه نه تحصیلات عالیه هم داشته باشه ولی خانواده های ما حداقل تو خانواده ی سمپادیا که اغلبا خانما
تحصیلات دارن حتی پس از طلاق هم میتونن مخارج خودشونو به راحتی در بیارن .
یک بخشی از تحصیلات برای کسب علم و ارضای خود شخصه . یعنی من فلان درس رو دوست دارم و می خونمش اما بخش عمده‌ی اون استفاده از تحصیلاته . عالم بی عمل به چی ماند و اینا . خودم به شخصه اگر یک در صد فکر کنم قراره بعد از ازدواج کتابام رو بزام گوشه خونه و بچه داری کنم ، دانشگاه نمیرم اصلا . غیر از اینه که یک صندلی توی کلاس دانشگاه برای فردی داره هدر میشه که نیرویی برای جامعه نخواد بود ؟

کار های خونه هم پا به پا انجام بشه که خلیل هم رمانتیک تر و بهتره ولی چه لزومی داره بره سر کار خانم ؟ حیف نیست بره خسته بشه گل نازمون پژمرده بشه صرفا به خاطر این که دستش بره تو جیب خودش ؟ اون آقاهم اگه آقا باشه پولو میده بازم به همون خانواده ها و فرهنگمون برمیگرده که میدن خب چرا ندن ؟
حیف نیست گل نازتون بشینه خونه ، کل روابط اجتماعیش تبدیل شه به سر و کله زدن با بچه هاش و خرید ، بعد ذهنش تبدیل شه به یک ذهن خالی ، بعد بچه هاتونم دست همچین کسی بزرگ شن ؟

من دیدم حتی مادرای پزشکی که بعد از بچه دار شدن مطبو تعطیل کردن رفتن تربیت بچه ! کشور ما الان این همه مهندس و دکتر خوب داره ولی مادرای خوب کم داره !
یک متخصص با طرحش و اینا ، سر جمع 10 سال درس خونده . چرا کسی که ده سال درس خونده باید بشینه توی خونه ؟ در ضمن قبول ندارم که دکتر و مهندس خوب زیاد داریم . هم قشر پزشک بی سواد زیاد هست و هم مهندس .
اگه شما پای همین صحبت بچه هایی که ماماناشون شاغلن بشینید خودشون میگن ما تو مهد بزرگ شدیم ! و وقتی داری از بچگیت و خاطره هات تعریف میکنی شاید حتی با حسرت نگات کنن ! دیدم خودم . میگن ما وقت نداریم مامانمونو ببینیم . برای دین مادرشون وقت رزرو میکنن ! ته خوشیشون اینه که یه نهاری چیزی باهم بخورن ! در حالی که این واسه ما یه چیز بدیهی محسوب میشه !
چرا فکر کردین شاغل به منزله ی ول کردن خانواده ـست ؟ مادر من هم شاغله اما کل زندگی من و خواهرم هم می چرخونه ، همیشه هم با همیم . یه کار سبک چه اشکالی داره ؟
به نظرتون این ظلم نیست که مادر به خاطر راحتی خودشو این که صرفا برا جامعه مفید باشه بچشو از آغوش محبت خودش جدا کنه ؟ چون دستش بره تو جیب خودش ! ولی اون بچه ای که میره میگه من مامانم پزشکه ولی به خاطر من نرفته که با من باشه ! همین حس غرورو شما ببینید به نظرتون این با اون بچه ای که برای دیدن مادرش باید وقت رزرو کنه یکی هستن ؟ حالات روحیشون و دیدشون به زندگی چطور ؟ نه قطعا با هم فرق دارن .
ای بابا کی گفته آغوش محبت و اینا دور شن ؟ از 24 ساعت 6-7 ساعت مادر دور از بچه هاش باشه ، بچه هاش عقده ایه روانی می شن ؟ نمیشن آقا . اگر 24 ساعت وقت مادرم با بچه هاش بگذره که کل زندگی بچه ها وابسته میشه به مادر . خود بچه ها هم نباید تمام مدت خونه بمونن . مهد کودک مگه بده ؟ آموزش بچه ها توی حساس ترین و تاثیر گذار ترین سنشون مگه بده ؟ بچه بره مهد کودک مامانم بره سره کار .

به نقل از Limooo torsh :
؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاملا عادیه ؟ یعنی اپسیلونم فرق نداره ؟ یعنی خانم با روحیه لطیف و ظریف با مرد و روحیه نسبتا خشن برای کار کردن در یک مقام

هستند ؟ آیا فکر نمیکنید که به تجدیدنظر نیاز دارید ؟ :)
آقا یک جوری میگی روحیه ظریف و لطیف انگار خانومه می خواد پاشه بره بیل و کلنگ بزنه . طبیعتا موقع انتخاب رشته توی دانشگاه ، اون خانم به روحیات خودش هم فکر کرده و کاری رو که می کنه مناسبه با شخصیتش .

کلا حرفم اینه که نشستن توی خونه از هر آدمی چیزی میسازه که نه برای خودش خوبه و نه خانواده‌ش . همین الآن هم نگاه کنید بچه هایی که توی محیط خانواده ی اجتماعی ای قرار گرفتن ، با هم تعاملات بیشتری دارن تا یک خانواده با فضای بسته . فرض کنید مادری که پزشکه و مثلا روزی یک دختر نوجوون توی مطب می بینه ، چه قدر دیدگاهش به من و دغدغه هام باز تر از مادریه که کل زندگیش رو گذاشته واسه خونه داری .
در ضمن واقعا این طور نیست که توی همه خانواده ها مرد بره کار کنه بعد به زنشم بگه عزیزم بشین بچه تربیت کن برات مانتو می خرم برات طلا می خرم ، برات ماشین می خرم . به هر حال یکسری استقلال های زن گرفته میشه ازش . که مثلا اگر یه روزی زن و مرد دعواشون شه ، مرد میتونه به راحتی اون پول رو نده به زن . یعنی همیشه شرایط ایده آل نیست اینجوری که مرد بره کار کنه بعد بیاد پول رو دقیقا طبق نیاز ها ، توی هر شرایطی تقسیم کنه .
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

به نقل از barOOoOOn! :
نه عقده نداره!
اما میدونی باید خانم برای این که کمتر داغون شه از بعضی از مسائل از نظرم کار لازمه!
فکر کن یک خانم مادرشو از دست بده:اگه تو خونه باشه همش فکر میکنه و داغون میشه!اما وقتی همین خانم بیرون باشه کمتر داغون میشه!
;;)
نمیدونم اما از نظر من شغل فرد یک جور علایق فرده!
من اگه در آینده مثلا میخوام دکتر قلب بشم نه برایه پولش بخاطر علاقم!این قدر هم پدرم پول داره که نیازی نباشه از پول همسرم بگیرم 8->!ببخشید این حرف رو زدم چون غیر منطقیه!کار کردن صرفا جهت پول نیست! ;;)
شرایط خاص رو نکشید وسط! ما الان درباره یک خانواده معمولی با شرایط معمولی بحث می کنیم، همون خانوم اگه مادرشو از دست بده، چرا باید یک اسلات شغلی که میتونه در اختیار یک نفر که بهش نیاز داره، باشه رو بگیره؟
اگه هدف صرفا توی خونه نبودن و شرکت در جامعه ست، اون خانم مورد نظر میتونه توی کلاسای مختلف شرکت کنه، فعالیت های ورزشی و فرهنگی داشته باشه
اما وقتی درباره کار صحبت می کنیم، اولا کار یک چیز ثابته، یعنی نمیشه اگه امروز کارهای خونه زیادتر بود نرفت سر کار، فرداش رفت، پس فردا نرفت و...
ثانیا از لحاظ اقتصادی داره حق یک نفر دیگه رو میگیره، فقط واسه این که "تو خونه باشه فکر می کنه و داغون میشه"؟ اینه منطق شما؟


× من میگم اگه نیاز مالی هست کار کردن منطقی و عادلانست، اما وقتی نیاز مالی نیست، اگه هدف فقط "توی جامعه رفتن و تنها نبودن توی خونه" هست، میتونه با خیلی فعالیت های دیگه حتی بهتر به این هدف برسه، چرا کار؟
 

نسترنگار

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,367
امتیاز
7,064
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ تهران
رشته دانشگاه
پزشکی بهشتی
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

خب باز هم اگر شرایط غالب جامعه رو در نظر بگیریم، درآمد خانواده در اون حدی نیست که صرف نیاز های کاذب بشه. اگر هم اشتباه نکنم، هر یک نفری که کمتر کار کنه به اقتصاد ضربه میزنه ( وقتی برای تحصیلظ پول خرج شده). کار نکردن زنا و بچه داری هم یک دیدگاه قدیمی ه که نیاز های جامعه مدرن امروزی رو براورده نمیکنه.
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

شماها بر چه اساسی میگید خانه داری زن دیدگاه قدیمیه؟ با چه معیاری؟ چه منطقی؟
 

نسترنگار

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,367
امتیاز
7,064
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ تهران
رشته دانشگاه
پزشکی بهشتی
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

با توجه به این ۳ تا:

۱. توی سال ۱۹۰۰ فقط ۲۰ درصد زنان شاغل بودن. الان ۶۰ درصد شاغل هستن.
۲. Today most mothers—even those with the youngest children—participate in the labor
.force
۳. .Labor force participation has increased most dramatically among married women

منبع:
http://www.pay-equity.org/PDFs/ProfWomen.pdf
 

Dizzy

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,039
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3
شهر
کرج
مدال المپیاد
کامپیوتر
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
شهرسازی
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

به نقل از Limooo torsh :
؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاملا عادیه ؟ یعنی اپسیلونم فرق نداره ؟ یعنی خانم با روحیه لطیف و ظریف با مرد و روحیه نسبتا خشن برای کار کردن در یک مقام

هستند ؟ آیا فکر نمیکنید که به تجدیدنظر نیاز دارید ؟ :)
به نظر من کسی که تجدید نظر نیاز داره شمایید.آخه این چه حرفیه؟ روحیه لطیف و ظریف چیه؟ کلا ما همه مشکلمون اینه که سعی می کنیم کلی حرف بزنیم.مردا-زنا/جوونا-پیرا/ و ...
هر آدم شخصیت خودش رو داره.من شخصیتم مثل خیلی از دختر ها لطیف نیست!دوستانم هم به این ترتیب نیستن.حالا این که نسخه می پیچین واسه همه بده!شما دوست داری تو خونه کار کن، من شوهرم نذاره بیرون خونه کار کنم قلم پاشو خورد می کنم :D البته طبیعتا انتخاب من مردی که با کمال پررویی می خواد واسه زندگی من تصمیم بگیره نخواهد بود!
به نقل از GCD :
1-آقا جان موضوع اینجاست که اگه خانواده ای نیاز مالی نداره، چه دلیلی داره که زن حتما کار کنه؟ مگه خدای نکرده عقده کار کردن داره یا چی؟
اگه خانواده ای مشکل مالی داشته باشه، بله، درست، قبول، کار کنن تا درآمد بره بالا و...
اما یه موقع میبینی شوهره درآمدش ماهی چندین میلیون تومنه و کاملا کفایت می کنه
اونورم زنه اگه کار کنه حداکثر 700-900 تومن درماه گیرش میاد
2-درسته تو همچین حالتی زنه فقط پافشاری کنه روی کار کردن، درحالی که ضررهایی که گفتم رو داره و نیازی هم نیست؟
من برای این عنوانی جز عقده پیدا نمی کنم


3-واقعیت ها رو ببین، توی یک خانواده که پدر و مادر هردو شاغلن و در بهترین حالت جفتشون طرفای 5-6 میرسن خونه، اصلا فرصت و وقت انجام کارهای خونه و تربیت و... رو دارن که حالا بخوان "پا به پای هم" انجام بدن؟

این پست من رو بخونید، دقیقا از همون مفهوم میشه این رو توجیه کرد
4-اگه هردوی مرد و زن بیرون کار کنن، نهایت چیزی که داریم اینه که کارای خونه به نحو احسن انجام نمیشه، این بهتره که یک "کارای خونه ناقص" داشته باشیم فقط برای این که زن بتونه عقده هاش رو خالی کنه، یا این که در شرایطی که نیاز مالی نیست، یکی کار منزل رو به طور تخصصی انجام بده و دیگری کار بیرون از منزل رو؟
درباره زنی صحبت می کنیم که تحصیلات داره و توانایی کار کردن رو داره، اما سر اینه که در زندگی مشترک شاغل باشه یا نه
بعد تو میگی طلاق، توی طلاق شرایط فرق می کنه، زنی که تا دیروز میتونست کار کنه اما نمی کرد الان باید بکنه و می کنه، این هیچ منافاتی نداره

1- چه دلیلی داره که کار نکنه؟! من می بینم زن های خانه دار رو و تاسف می خورم از تفکر بسته و زندگیه مسخرشون.جناب عالی تا حالا شده 1 ماه تو خونه بیکار باشی و ببینی چطوری میشه اوضات؟خسته نمی شی؟

2- من هم برای زن هایی که کار نمی کنن عنوانی جز احمق بیکار پیدا نمی کنم ...
همه زندگی پول دراوردن نیست!آدم کار نمی کنه که پول دراره.آدم کار می کنه و لذت می بره.علایقش رو دنبال می کنه.یه کم اگه سیر تفکرتو ادامه بدی به این می رسی که زن به دنیا اومده که خونه داری و بچه داری کنه تمام زندگیشو.چرا؟ چون باید مرد هایی پرورش بده که کار کنن! خب مگه خودش آدم نیست؟!
مثل اینه که تو بگی چون "اپرا" میلیون میلیون درامد داره، عقدس که شوهرش کار کنه؟مسخره نیست این حرف؟

3- این واقعیت زندگی منه! پدرمو مثلا شاید 2 ماه یک هفته ببینم و مادرم هم شاغله و همون 5 و 6 خونس و به هیچ وجه این اجازه رو به خودم نمی دم که اعتراض کنم به این وضعیت و اعتراضی هم ندارم.مادر و پدر من در درجه اول قبل از این که مادر و پدر من باشن، انسانن!

4 - این چه حرفیه آخه می زنی تو؟ زنی که قبل ازدواج شاغل بوده بعد طلاق اوضاش با زنی که صرفا تحصیلات داره فرق می کنه!آأمی که مدت زیادی تو خونه بوده ببو بار میاد.من دیدم این ها رو که می گم ولی مشخصه که تو ندیدی!


به طور کلی چیزی که من فکر می کنم اینه که هدف زندگی رو گم کردیم! من به شخصه اصلا کار رو به عنوان پول دراوردن بهش نگاه نمی کنم.اصلا دور شدی از مسئله! پرسش رایج از بچه ها چیه؟؟ این که "می خوای در آینده شوهرت/زنت چقدر درامد داشته باشه؟ خودت چقدر درامد داشته باشی؟" یا این که "می خوای در آینده چیکاره شی؟"
جا داره که بگم عقده ای خودتی! چون حداقلش اینه که مستقیم داری به من توهین می کنی حداقل و حریم خودت رو حفظ کن! من اگه شوهرم 100000000000 دلار هم ماهی درامد داشته باشه من کار می کنم حتی اگه حقوقم 100000 دلار باشه! من تا نرم سر ساختمون ارضا نمی شم از زندگیم! تا آهنگ نسازم آلبوم ندم ارضا نمی شم.تا وقتی دستم به عنوان یک انسان تو جیب خودم نباشه ارضا نخواهم شد و ...
هدف از کار کردن، "زندگی کردن"ه، نه "زنده موندن" !
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : کار زن در خارج از خانه


به نقل از نسترنّگار :
با توجه به این ۳ تا:

۱. توی سال ۱۹۰۰ فقط ۲۰ درصد زنان شاغل بودن. الان ۶۰ درصد شاغل هستن.
۲. Today most mothers—even those with the youngest children—participate in the labor
.force
۳. .Labor force participation has increased most dramatically among married women

منبع:
http://www.pay-equity.org/PDFs/ProfWomen.pdf
این که چون قبلا اشتغال زنا کمتر بوده و الان بیشتر شده معنیش این نیست که نسخش رو بپیچیم و بگیم "خب پس چون 1900 فقط 20 درصد زنا شاغل بودن الان همه باید شاغل بشن"
ما باید شرایط رو بسنجیم! طبیعتا زمان ج.ج.1 و بعدش و زمان ج.ج.2 و بعدش، نیاز بود که زن ها حتما کار کنن چون مردی نبود که بتونه کار کنه
الانم میگم، اگه نیاز اقتصادی هست واقعا موجهه و زن باید کار کنه
اما اگه نیاز مالی نیست چی؟



به نقل از تـــــــــــــــارا :
1- چه دلیلی داره که کار نکنه؟! من می بینم زن های خانه دار رو و تاسف می خورم از تفکر بسته و زندگیه مسخرشون.جناب عالی تا حالا شده 1 ماه تو خونه بیکار باشی و ببینی چطوری میشه اوضات؟خسته نمی شی؟

2- من هم برای زن هایی که کار نمی کنن عنوانی جز احمق بیکار پیدا نمی کنم ...
همه زندگی پول دراوردن نیست!آدم کار نمی کنه که پول دراره.آدم کار می کنه و لذت می بره.علایقش رو دنبال می کنه.یه کم اگه سیر تفکرتو ادامه بدی به این می رسی که زن به دنیا اومده که خونه داری و بچه داری کنه تمام زندگیشو.چرا؟ چون باید مرد هایی پرورش بده که کار کنن! خب مگه خودش آدم نیست؟!
مثل اینه که تو بگی چون "اپرا" میلیون میلیون درامد داره، عقدس که شوهرش کار کنه؟مسخره نیست این حرف؟

3- این واقعیت زندگی منه! پدرمو مثلا شاید 2 ماه یک هفته ببینم و مادرم هم شاغله و همون 5 و 6 خونس و به هیچ وجه این اجازه رو به خودم نمی دم که اعتراض کنم به این وضعیت و اعتراضی هم ندارم.مادر و پدر من در درجه اول قبل از این که مادر و پدر من باشن، انسانن!

4 - این چه حرفیه آخه می زنی تو؟ زنی که قبل ازدواج شاغل بوده بعد طلاق اوضاش با زنی که صرفا تحصیلات داره فرق می کنه!آأمی که مدت زیادی تو خونه بوده ببو بار میاد.من دیدم این ها رو که می گم ولی مشخصه که تو ندیدی!


به طور کلی چیزی که من فکر می کنم اینه که هدف زندگی رو گم کردیم! من به شخصه اصلا کار رو به عنوان پول دراوردن بهش نگاه نمی کنم.اصلا دور شدی از مسئله! پرسش رایج از بچه ها چیه؟؟ این که "می خوای در آینده شوهرت/زنت چقدر درامد داشته باشه؟ خودت چقدر درامد داشته باشی؟" یا این که "می خوای در آینده چیکاره شی؟"
جا داره که بگم عقده ای خودتی! چون حداقلش اینه که مستقیم داری به من توهین می کنی حداقل و حریم خودت رو حفظ کن! من اگه شوهرم 100000000000 دلار هم ماهی درامد داشته باشه من کار می کنم حتی اگه حقوقم 100000 دلار باشه! من تا نرم سر ساختمون ارضا نمی شم از زندگیم! تا آهنگ نسازم آلبوم ندم ارضا نمی شم.تا وقتی دستم به عنوان یک انسان تو جیب خودم نباشه ارضا نخواهم شد و ...
هدف از کار کردن، "زندگی کردن"ه، نه "زنده موندن" !
1. تو به چی میگی زندگی "بسته و مسخره"؟ من نمیدونم تصور تو از زن خانه دار چیه که زندگیشو "بسته" فرض می کنی و به من میگی یک ماه تو خونه خودمو زندانی کنم!
زن خانه دار موجودیه که هروقت هرجا میخواد میره، هر فعالیت اجتماعیی که میخواد داره، فقط تمرکز و انرژیش رو بجای این که صرف کاری کنه که نهایتا تاثیری توی وضعیت خانواده ایجاد نمی کنه، روی تربیت خانواده و کار های خونه میزاره

درباره 2. بله من دقیقا معتقدم شوهر اپرا باید تمرکزش خانه داری باشه چون اپرا درآمدش بیشتره، پس تمرکز اپرا باید روی پول در آوردن باشه و تمرکز شوهر اپرا روی خانه داری
تو میگی علایقش رو دنبال کنه و از زندگی لذت ببره، من میپرسم؛ زنی که هرروز از ساعت 9 صبح تا 4 عصر سرکاره و ساعت 5-6 خسته و داغون میاد خونه بیشتر "میتونه" زندگیش لذت ببره، یا زنی که با وظایف تقسیم شده تمرکزش روی کارهای خونه ست و در وقت آزاد زیادی که داره میتونه توی انواع فعالیت های اجتماعی شرکت کنه؟

4. ام، "ببو"؟ :)) ببو دیگه چیه برادر من؟ تو چرا زن خانه دار رو یک موجودی فرض می کنی که همیشه توی خونه زندانی بوده و بجز شوهر و بچش آدمی ندیده و یهو مثلا طلاق گرفته و با خیل عظیم آدم ها روبرو شده و نمیدونه چیکار کنه؟
با این حرف هایی که میزنی من دارم شک می کنم به دو چیز، یک این که با محیط کار آشنایی داشته باشی و دو این که تو عمرت یک زن خانه دار دیده باشی
چون زن خانه دار واقعا فرصت و وقت بیشتری (به صورت بالقوه) داره که توی اجتماع باشه، نسبت به مثلا یک کارمند که فقط پشت میز کارشه و نهایتا با 10 تا همکارش تعامل به معنای واقعی داشته باشه



این اسمش عقده است! حالا اگه فکر می کنی توهینه بجاش میگم "گلابی"
خب تو با کار کردن "گلابی"ات رو ارضا می کنی، درواقع این "گلابی"ـه که میگی من باید هرجور شده فقط کار کنم، چون مرده کار می کنه پس منم باید کار کنم، بعد با کار کردن "گلابی" هایی که برای خودت تعریف کردی رو ارضا می کنی
اما هنوز دلیلی بجز این که "زن توی اجتماع شرکت داشته باشه" برای کار کردن درصورت عدم نیاز نگفتید، که خب منم گفتم میتونه با شرکت توی کلاسها و فعالیت های از این دست، خیلی بهتر این ضعف رو حل کنه
 

نسترنگار

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,367
امتیاز
7,064
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ تهران
رشته دانشگاه
پزشکی بهشتی
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

ام خب پس من منبع موثق ندارم ولی تصور خودم این بود که قبلا با کار زنان مخالفت میشده و فکر میکردن که احتیاجی به کارکردن زنا نیست و وطیفهظون فقط خونه داری و نگهداری از بچه و این حرفاست ولی الان به زنان در جامعه به عنوان نیروی کار هم نیازه
خب اگر نیاز مالی نباشه برمیگردیم به همون علاقه کاملا طبیعیه که یک زن نخواد کار کنه و بخواد فقط به چه اش برسه . سلیقه ای

( چه بحث شديدی!)
 
ارسال‌ها
1,901
امتیاز
14,046
نام مرکز سمپاد
شهید حقانی
شهر
بندرعــباس
سال فارغ التحصیلی
1392
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

به نظر بنده خانم خونه بهتره تو خونه کار کنه اگه دید نیاز اقتصادی داره خانوادش یا تو خونه با روحیاتش سازگار نیس باید کار کنه یعنی باید اولویت تو خونه باشه نه اینکه کلا از همه چی بزنه ها و تو جامعه نیاد منظورم کار هست یعنی داشتن شغل مستقل ......ولی خب تو نیاز اقتصادی خانوار ها بعضی وقتا نیازه بعضی خانم ها هم برای کار در بیرون روحیه خوبی دارن و دوس دارن ولی باز هم من معتقدم کار در خانه بهتره چون به تربیت فرزندان و اداره خانواده میرسه
 

Dizzy

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,039
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3
شهر
کرج
مدال المپیاد
کامپیوتر
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
شهرسازی
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

دقیقا ببو! از نظر کار کردن در اجتماع البته.من همه این افرادو از نزدیک دیدم و تو فامیل قشنگ می بینم مصداق این افراد رو ...

خب به نظر من اساسا ما در جای دیگه ای مشکل داریم.تعریف من از لذت بردن با تو متفاوته.من لذت بردن رو در این نمی بینم که مثلا بشینیم با شوهرم غذای خوشمزه بخوریم و به سلامتی هم بریم بالا و بخندیم و ... :D اونم لذت خودشو داره ولی نه به اون صورت که بخوای اسمشو بذاری زندگی کردن. (از نظر من)
من رشته تحصیلی و کارمو انتخاب می کنم چون علاقه دارم بهش و زندگی کردن بدون این رو مسخره می دونم.به کار کردن با هدف پول دراوردن نگاه نمی کنم ولی در کاری که دوست دارم انقد پیش رفت می کنم که از همه جلو بزنم و در ادامه ی لذت بردن از کارم، بدون این که من بخوام پول هم خود به خود میاد ...

این دیدگاه منه و به همین دلیل کار کردن هر 2 جنس رو بدیهی می دونم. اگه تو به کار با دیدگاه پول دراوردن صرف نگاه می کنی خب این نظر توئه و با توجه به این دیدگاه حرفت کاملا منطقیه ولی از دیدگاه من منطقی نیست همون طور که حرف من از دیدگاه تو منطقی نیست :-??
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

به نقل از تـــــــــــــــارا :
خب به نظر من اساسا ما در جای دیگه ای مشکل داریم.تعریف من از لذت بردن با تو متفاوته.من لذت بردن رو در این نمی بینم که مثلا بشینیم با شوهرم غذای خوشمزه بخوریم و به سلامتی هم بریم بالا و بخندیم و ... :D اونم لذت خودشو داره ولی نه به اون صورت که بخوای اسمشو بذاری زندگی کردن. (از نظر من)
!
من کی همچین چیزی گفتم؟ من گفتم "لذت زن خانه دار باید در درست کردن غذا برای شوهرش باشه"؟ اصلا توی کل نوشته ها حرفی از غذا نزدم (هرچند میشه زد ولی میدونستم اگه بگم فوری متهم میشم به استثمار زن و...

فقط تاکیدم بر این بود که کارکردن برای اجتماعی شدن دلیل کافی و موجه نیست، چون راه های بهتری هست، همین!
 

نسترنگار

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,367
امتیاز
7,064
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ تهران
رشته دانشگاه
پزشکی بهشتی
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

ولی از یک نظر جوّ محیط کار رو نمیشه با کلاس های مختلف و خرید و اینا مقایسه کرد؛ با هم فرق دارن.
 

Dizzy

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,039
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3
شهر
کرج
مدال المپیاد
کامپیوتر
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
شهرسازی
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

به نقل از GCD :
!
من کی همچین چیزی گفتم؟ من گفتم "لذت زن خانه دار باید در درست کردن غذا برای شوهرش باشه"؟ اصلا توی کل نوشته ها حرفی از غذا نزدم (هرچند میشه زد ولی میدونستم اگه بگم فوری متهم میشم به استثمار زن و...

فقط تاکیدم بر این بود که کارکردن برای اجتماعی شدن دلیل کافی و موجه نیست، چون راه های بهتری هست، همین!
من هم نگفتم که شما همیچن حرفیو زدی.گفتم؟
من گفتم که کار کردن اصلا به معنای در اجتماع بودن نیست برام چون من از اجتماع منزجرم و روابط محدود رو ترجیح میدم.

این بحث کاملا بسته به اینه که طرز تفکر راجع به کار چیه
 
  • شروع کننده موضوع
  • #38

fatima !!!!!

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
711
امتیاز
2,573
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

به نقل از تـــــــــــــــارا :
به نظر من کسی که تجدید نظر نیاز داره شمایید.آخه این چه حرفیه؟ روحیه لطیف و ظریف چیه؟ کلا ما همه مشکلمون اینه که سعی می کنیم کلی حرف بزنیم.مردا-زنا/جوونا-پیرا/ و ...
هر آدم شخصیت خودش رو داره.من شخصیتم مثل خیلی از دختر ها لطیف نیست!دوستانم هم به این ترتیب نیستن.حالا این که نسخه می پیچین واسه همه بده!شما دوست داری تو خونه کار کن، من شوهرم نذاره بیرون خونه کار کنم قلم پاشو خورد می کنم :D البته طبیعتا انتخاب من مردی که با کمال پررویی می خواد واسه زندگی من تصمیم بگیره نخواهد بود!

1- چه دلیلی داره که کار نکنه؟! من می بینم زن های خانه دار رو و تاسف می خورم از تفکر بسته و زندگیه مسخرشون.جناب عالی تا حالا شده 1 ماه تو خونه بیکار باشی و ببینی چطوری میشه اوضات؟خسته نمی شی؟ _________>
نشستن ؟ من خودم مادرم خانه داره به نظر خودم بهترین مامان دنیاس ! اصلا هم آدم منزجر گوشه گیری نیست خیلی هم خوب منو درک

میکنه ! کلی هم برای خودش اینور اونور دوست داره و رابطه با هزار نفر ! ;;)

2- من هم برای زن هایی که کار نمی کنن عنوانی جز احمق بیکار پیدا نمی کنم ... ________> طرز نگاه شماست

همه زندگی پول دراوردن نیست!آدم کار نمی کنه که پول دراره.آدم کار می کنه و لذت می بره.علایقش رو دنبال می کنه.یه کم اگه سیر تفکرتو ادامه بدی به این می رسی که زن به دنیا اومده که خونه داری و بچه داری کنه تمام زندگیشو.چرا؟ چون باید مرد هایی پرورش بده که کار کنن! خب مگه خودش آدم نیست؟!
مثل اینه که تو بگی چون "اپرا" میلیون میلیون درامد داره، عقدس که شوهرش کار کنه؟مسخره نیست این حرف؟

3- این واقعیت زندگی منه! پدرمو مثلا شاید 2 ماه یک هفته ببینم و مادرم هم شاغله و همون 5 و 6 خونس و به هیچ وجه این اجازه رو به خودم نمی دم که اعتراض کنم به این وضعیت و اعتراضی هم ندارم.مادر و پدر من در درجه اول قبل از این که مادر و پدر من باشن،

انسانن! ______> من کاری به خانواده شما ندارم ولی خانواده ای که تصمیم میگره بچه دار شه قبول کرده که باید مسئولیت

قبول کنه و هر انسانی بچه اش رو بیشتر از خودش دوس داره ! قصد توهین ندارم دیدگاه شما متفاوته !

4 - این چه حرفیه آخه می زنی تو؟ زنی که قبل ازدواج شاغل بوده بعد طلاق اوضاش با زنی که صرفا تحصیلات داره فرق می کنه!آأمی که مدت زیادی تو خونه بوده ببو بار میاد.من دیدم این ها رو که می گم ولی مشخصه که تو ندیدی! دوستان گفتن


به طور کلی چیزی که من فکر می کنم اینه که هدف زندگی رو گم کردیم! من به شخصه اصلا کار رو به عنوان پول دراوردن بهش نگاه نمی کنم.اصلا دور شدی از مسئله! پرسش رایج از بچه ها چیه؟؟ این که "می خوای در آینده شوهرت/زنت چقدر درامد داشته باشه؟ خودت چقدر درامد داشته باشی؟" یا این که "می خوای در آینده چیکاره شی؟"
جا داره که بگم عقده ای خودتی! چون حداقلش اینه که مستقیم داری به من توهین می کنی حداقل و حریم خودت رو حفظ کن! من اگه شوهرم 100000000000 دلار هم ماهی درامد داشته باشه من کار می کنم حتی اگه حقوقم 100000 دلار باشه! من تا نرم سر ساختمون ارضا نمی شم از زندگیم! تا آهنگ نسازم آلبوم ندم ارضا نمی شم.تا وقتی دستم به عنوان یک انسان تو جیب خودم نباشه ارضا نخواهم شد و ...
هدف از کار کردن، "زندگی کردن"ه، نه "زنده موندن" ! اینم جوابش قابل قبول بود .

و بعد یکی از دوستان گفته بودن اگه من نخوام کار کنم کتابامو میبوسم میزارم کنار ! دوست عزیز فکر نمیکنید نحوه تفکر و توانایی مدیریت یک

فرد تحصیل کرده با یک فرد بی سواد یکسانه ؟ ;;)
 

vahidd

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,163
امتیاز
1,749
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد
شهر
مشهد
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

@ فرشید & تارا
کار کردن برای اجتماعی شدن تنها راه نیست ولی از بهتریناس .
درضمن آدما دوست ندارن 20 سال درس بخونن که اخرش غذا درست کنن کهنه بچه بشورن . بستگی به این داره که خانوما رشد خودشونو تو چی میبینن .
اگه براشو پیشرفت شغلی یه پیشرفته مطمئنن باید این حق رو داشته باشن .
درضمن فکر میکنم الان اکثر بچه ها پدر مادرشون هر دو شاغلن ولی مشکل تربیتی ندارن و اصلآ فکر نمیکنم تاثیری داشته باشه
مهدکودک ها و این مراکز کلآ برای حل همین مشکلن
تازه اینجوری بچه تو جمع بهتر هم بار میاد
از نظر آموزش هم فکر میکنم ممهد کودک مناسب بهتر عمل کنه
 

Parinaz.

پری‌ناز
ارسال‌ها
1,932
امتیاز
9,953
نام مرکز سمپاد
فرزانگان قزوین
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
آزاد تهران جنوب
رشته دانشگاه
طراحی لباس
پاسخ : کار زن در خارج از خانه

زن مگه انسان نیست که میگین کار کردن "زن" در خارج از خانه؟چرا باید نیاز به اجازه ی مرد باشه؟هر کسی حق اینو داره که کار کنه و هروقت هم خواست بتونه از خونه بره بیرون :rolleyes:
اگه یه تاپیک بزنین"مردان در حال آشپزی در خانه و شستن لباسها" ما میتونیم بیایم بگیم که من دوست ندارم همسرم کار خونه انجام بده؟خب مرد هم انسانه و مثل زن حق داره خونه شو مرتب کنه همونطور که زن حق داره خارج از خونه کار کنه(منظورم از حق،قانون نیست.منظورم حق طبیعی هر انسانه).

دلیل کار کردن خانما در خارج از خونه که همیشه مشکل مالی نیست.کار کردن خیلی وقتا میتونه به صورت یه "نیاز" باشه.نیاز به اینکه مفید باشیم و کار کردنمون برای جامعه سودی داشته باشه.مثلا یه معلم زن که ممکنه در آمدش خیلی کمتر از درآمد شوهرش باشه و از نظر مالی نیازی به کار کردن نداشته باشه؛ولی به نظرش لازمه که کسایی باشن تا به بچه ها آموزش بدن و وجود خودش رو به عنوان بخشی از این سیستم آموزش لازم بدونه.یا اینکه عادت کرده باشه هرروز یه عده کودک یا نوجوان دور و برش باشن..

وقتی میگین کار خارج از خانه با روحیات زن سازگاری نداره؛مگه کار فقط مکانیکی و رانندگی کامیون یا عضویت در ارتش و فعالیت های سیاسیه؟ میتونه بره واسه خودش رستوران بزنه،یا تولیدی لباس باز کنه،یا توی یه مدرسه یا آموزشگاه تدریس کنه،یا مربی ورزش یا رقص بشه و و و(صدها شغل دیگه که هیچ تناقضی با روحیات و احساسات زنانه نداره) و به خونواده ش هم برسه(که نفی این دلیل هست که بعضی مردا میارن:زن اگه خارج از خونه کار کنه کی به شوهر و بچه هاش رسیدگی کنه؟)


به نقل از Mr.Mamareza :
من یه یه سوال دارم برا جولو بردن بحث... .

اگه زن قراره بیرون خونه کار کنه کارهای خونه قراره چه جوری انجام بشه؟
ببخشیدا ولی مگه مردا چلاقن؟ :|خیلی سخته یا عجیبه که یه مرد ظرف بشوره یا خونه رو جارو بزنه؟این همه میگین زندگی مشترک،خوب میتونه جوری باشه که هم زن و هم مرد هم کار خونه انجام بدن هم کار خارج از خانه
زن اگه مثلا از صبح تا ظهر سر کار باشه چه مشکلی پیش میاد در انجام دادن کارای خونه؟بچه ها مدرسه اند و همسرش هم سر کار باشه...
 
بالا