• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

کافه گیم

گیمینگ رو چی میدونید؟


  • رای‌دهندگان
    45
  • شروع کننده موضوع
  • #41

SinaDev

Nobody
ارسال‌ها
192
امتیاز
570
نام مرکز سمپاد
شهید صدوقی
شهر
يزد
سال فارغ التحصیلی
1405
من خیلی دوست دارم گیمر بشم ولی خب به دلایلی که مهم ترینش نداشتن سیستم خوبه نمیتونم. من یه لپتاپ دارم که سنش از خودم بیشتره. حالا به زور توستم چند تا گیم بریزم روش. وقتی میبینم پسر خاله ام که 5 سال از من کوچیکتره ps4 داره دلم به حال خودم میسوزه. البته رو کنسولش call of duty WW2 رو تموم کردیم باهم. رو این لپتاپ قدیمی خودم هم تا حالا بهترین گیمی که داشتم CoD : modern warfare ( اون قدیمیه (4) ) بوده. واقعا پایانش رو دوست داشتم و همچنین الان دارم Halo 1 رو تموم میکنم. با اختلاف از اونیکی بهتره :)
خیلی دوست دارم یه روزی برسه که من بتونم cyberpunk رو اجرا کنم. البته بعید میدونم :(
https://i.imgflip.com/2jukyk.jpg
استارتر پک گیمر شدن رو داری
ماینکرافت رو نصب کن رو لپتاپت؛رو گوشی هم پابجی و کالاف موبایل خوبن.....دیسکورد رو هم نیازی نیست داشته باشی...هر وقت احساس نیاز کردی یه اکانت بساز
 

Pan

bullshirt detector
عضو مدیران انجمن
ارسال‌ها
553
امتیاز
9,508
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
کس دیگه‌ای سایبرپانک بازی نکرد؟:-" من یه سری نظرات دیگه‌ای که داشتمم اینجا اضافه میکنم چون جای دیگه‌ای به ذهنم نمیرسه.:)) بعد از صحبت‌های قبل یه چند ساعت دیگه بازی کردم و بعد برای یکی دو هفته (what is time anymore:))) کلا گذاشتمش کنار و فقط ته مغزم هی کم کم بهش فکر کردم و مقاله‌ها و ویدیوها و نظرات مختلف راجع بهش رو تو توییتر و ردیت خوندم. به این فکر کردم که من از کجا خوشم نیومده و اونایی که خوششون اومده از چیش خوششون اومده. نتیجه‌ای که بهش رسیدم اینه که hype (هیجان؟ نمیدونم معادل فارسی خوب براش) بیش از حد چقدر بازی‌ای که پتانسیل اینو داشت که از موردعلاقه‌ترین بازیام بشه بیشتر خود تجربه رو برام خراب کرد. انگار چون بازی اون چیزی که فکر می‌کردم قراره باشه نبود چیزی که بود هم خوب نبود![1] اون اشکالاتی که براش گفتم اکثرا[2] هنوز قبول دارم و در همون دسته مشکلات دیگه‌ای هم داره ولی این نقاط ضعفش در مقابل چیزی که انتظارشو داشتم چشممو به نقاط قوتش بسته بود.

دو تا از بزرگترین قوت‌های سایبرپانک یک داستان و شخصیت‌ها و دو immersion هستن. immersion که با از همون ثانیه اول دوربین شخص اول، گرافیک فوق‌العادش و شهری که هر جاشو نگاه میکنی مثل اثر هنری میمونه به دست میاره. ولی چیزی که به نظر میاد برای اکثرا بازی رو خاص میکنه داستان و شخصیت‌ها هستن و البته چیزی که من بعد از یک ساعت اول کاملا حواسم ازش پرت شد و مشغول به پیدا کردن مشکلات جهان بازش شدم! معمولا کاراکترهای یه بازی یکی از مهم‌ترین وجه‌هاش (وجح؟) برای منه و برای همین میگم که یه ذره تجربه برام خراب شد. که البته این نکات مثبت سایبرپانک باعث شد که تصمیم بگیرم کلا بازی رو برای چند ماه بذارم کنار!:)) نه جدی که کلا این تصوراتمو بذارم کنار و چند وقت بعد با ذهن باز دوباره شروع کنم چون میدونم که در اون صورت قطعا بیشتر حال میکنم به جای الان که حس میکنم فقط بازی میکنم که ایرادای بیشتر تو ذهنم بیاد!

اینارو نوشتم برای این که با حرفایی که قبل در موردش زدم جمع بشه و یه تصویر بزرگتر از تجربیاتم داشته باشم برای بعدا که راجع به کلش می‌نویسم. کس دیگه‌ای بازی نکرده که نظری داشته باشه؟ یه نکته دیگه هم که باید یادم نره اینه که هیچ وقت به خاطر ذوق الکی بازی رو روزی که میاد دانلود نکنم.:)) هی این اشتباهو میکنم نمیدونم چرا یاد نمیگیرم ای بابا.:)) تازه من اصلا باگ آن چنانی تجربه نکردم!

1- البته انصافا این همه overhype بودن بازی اکثرا از طرف خود cdpr و با نشون دادن قابلیت‌هایی که تو خود بازی نبود اومد.:))
2- اکثرا که میگم به خاطر گیمپلی کامبت و ایناشه. وقتی اونو گفتم خوب نیست اصن فرصت اینو به بازی نداده بودم که اوج بگیره ولی بیشتر که بازی کردم رفته رفته گیمپلی فان‌تر میشد و البته خیلی روش‌های مختلفی برای روبه‌رویی به کامبت داره برای مخاطب‌های متفاوت که قابل تحسینه.
 
  • لایک
امتیازات: PD
  • شروع کننده موضوع
  • #43

SinaDev

Nobody
ارسال‌ها
192
امتیاز
570
نام مرکز سمپاد
شهید صدوقی
شهر
يزد
سال فارغ التحصیلی
1405
کس دیگه‌ای سایبرپانک بازی نکرد؟:-" من یه سری نظرات دیگه‌ای که داشتمم اینجا اضافه میکنم چون جای دیگه‌ای به ذهنم نمیرسه.:)) بعد از صحبت‌های قبل یه چند ساعت دیگه بازی کردم و بعد برای یکی دو هفته (what is time anymore:))) کلا گذاشتمش کنار و فقط ته مغزم هی کم کم بهش فکر کردم و مقاله‌ها و ویدیوها و نظرات مختلف راجع بهش رو تو توییتر و ردیت خوندم. به این فکر کردم که من از کجا خوشم نیومده و اونایی که خوششون اومده از چیش خوششون اومده. نتیجه‌ای که بهش رسیدم اینه که hype (هیجان؟ نمیدونم معادل فارسی خوب براش) بیش از حد چقدر بازی‌ای که پتانسیل اینو داشت که از موردعلاقه‌ترین بازیام بشه بیشتر خود تجربه رو برام خراب کرد. انگار چون بازی اون چیزی که فکر می‌کردم قراره باشه نبود چیزی که بود هم خوب نبود![1] اون اشکالاتی که براش گفتم اکثرا[2] هنوز قبول دارم و در همون دسته مشکلات دیگه‌ای هم داره ولی این نقاط ضعفش در مقابل چیزی که انتظارشو داشتم چشممو به نقاط قوتش بسته بود.

دو تا از بزرگترین قوت‌های سایبرپانک یک داستان و شخصیت‌ها و دو immersion هستن. immersion که با از همون ثانیه اول دوربین شخص اول، گرافیک فوق‌العادش و شهری که هر جاشو نگاه میکنی مثل اثر هنری میمونه به دست میاره. ولی چیزی که به نظر میاد برای اکثرا بازی رو خاص میکنه داستان و شخصیت‌ها هستن و البته چیزی که من بعد از یک ساعت اول کاملا حواسم ازش پرت شد و مشغول به پیدا کردن مشکلات جهان بازش شدم! معمولا کاراکترهای یه بازی یکی از مهم‌ترین وجه‌هاش (وجح؟) برای منه و برای همین میگم که یه ذره تجربه برام خراب شد. که البته این نکات مثبت سایبرپانک باعث شد که تصمیم بگیرم کلا بازی رو برای چند ماه بذارم کنار!:)) نه جدی که کلا این تصوراتمو بذارم کنار و چند وقت بعد با ذهن باز دوباره شروع کنم چون میدونم که در اون صورت قطعا بیشتر حال میکنم به جای الان که حس میکنم فقط بازی میکنم که ایرادای بیشتر تو ذهنم بیاد!

اینارو نوشتم برای این که با حرفایی که قبل در موردش زدم جمع بشه و یه تصویر بزرگتر از تجربیاتم داشته باشم برای بعدا که راجع به کلش می‌نویسم. کس دیگه‌ای بازی نکرده که نظری داشته باشه؟ یه نکته دیگه هم که باید یادم نره اینه که هیچ وقت به خاطر ذوق الکی بازی رو روزی که میاد دانلود نکنم.:)) هی این اشتباهو میکنم نمیدونم چرا یاد نمیگیرم ای بابا.:)) تازه من اصلا باگ آن چنانی تجربه نکردم!

1- البته انصافا این همه overhype بودن بازی اکثرا از طرف خود cdpr و با نشون دادن قابلیت‌هایی که تو خود بازی نبود اومد.:))
2- اکثرا که میگم به خاطر گیمپلی کامبت و ایناشه. وقتی اونو گفتم خوب نیست اصن فرصت اینو به بازی نداده بودم که اوج بگیره ولی بیشتر که بازی کردم رفته رفته گیمپلی فان‌تر میشد و البته خیلی روش‌های مختلفی برای روبه‌رویی به کامبت داره برای مخاطب‌های متفاوت که قابل تحسینه.
دو ساعت اولیه بازی رو تجربه کردم(البته تو خواب) :))
 
  • شروع کننده موضوع
  • #44

SinaDev

Nobody
ارسال‌ها
192
امتیاز
570
نام مرکز سمپاد
شهید صدوقی
شهر
يزد
سال فارغ التحصیلی
1405
به نظرتون سونی میتونه یه سرویس رقیب برای گیم پس بزنه؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #45

SinaDev

Nobody
ارسال‌ها
192
امتیاز
570
نام مرکز سمپاد
شهید صدوقی
شهر
يزد
سال فارغ التحصیلی
1405
راستی کیا تست سرور جدید پابجی رو رفتن؛توش سودی برای پلیر هست(جایزه و اینا)؟
 

Leo

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,410
امتیاز
15,990
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خدابنده
سال فارغ التحصیلی
1399

PD

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
846
امتیاز
9,762
نام مرکز سمپاد
علامه حلی(شهدا)
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401

Leo

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,410
امتیاز
15,990
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خدابنده
سال فارغ التحصیلی
1399
الان نظر جدیدی نداری؟
:))
چرا دیگه، اتفاقاً با اختلاف باید همین The Last of Us می‌شد :)) (نکته: هیچ وقت با گیم‌پلی و walkthrough دیدن چیزی رو قضاوت نکنید و حتماً اول خودتون بازی کنید :-")
+ ببین واقعاً بی‌نقص‌ترین شکلِ ممکن بود! نمی‌دونم چه ایرادی براش وجود داره که درموردش حرف بزنم.
 

Gourmet

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
360
امتیاز
1,162
نام مرکز سمپاد
علامه حلى
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1404
من تو كل عمرم فقط از بازى هاى stealth خوشم ميومد،مثل اساسينز كريد
و واقعا اين بازى قديمياش عالين
 
  • لایک
امتیازات: Leo

PD

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
846
امتیاز
9,762
نام مرکز سمپاد
علامه حلی(شهدا)
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401
چرا دیگه، اتفاقاً با اختلاف باید همین The Last of Us می‌شد :)) (نکته: هیچ وقت با گیم‌پلی و walkthrough دیدن چیزی رو قضاوت نکنید و حتماً اول خودتون بازی کنید :-")
+ ببین واقعاً بی‌نقص‌ترین شکلِ ممکن بود! نمی‌دونم چه ایرادی براش وجود داره که درموردش حرف بزنم.
(به نظرم) بازی اول داشت میگفت که توی یه فضای پادآرمان‌شهری(دیستوپیایی) آدم خوب هست ولی بازی دوم سعی داشت بگه توی این فضا هیچکس آدم تماما خوبی نیست.
که این دوتا مخالف‌ان یه‌جورایی.

دیدگاهی که پلیر از بازی اول نسبت به الی داشت و بازی دوم رو خرید، با دیدگاهی که از بازی دوم نسبت به الی داره خیلی فرق میکنه [و فکر کنم تاثیر منفی بذاره روی بازی آینده]
 

Leo

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,410
امتیاز
15,990
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خدابنده
سال فارغ التحصیلی
1399
(به نظرم) بازی اول داشت میگفت که توی یه فضای پادآرمان‌شهری(دیستوپیایی) آدم خوب هست ولی بازی دوم سعی داشت بگه توی این فضا هیچکس آدم تماما خوبی نیست.
که این دوتا مخالف‌ان یه‌جورایی.
راستش من همچین پیامی رو از نسخه‌ی اول نگرفتم :-" به نظرم تفاوتِ بارزی که بین نسخه‌ی اول و دوم وجود داشت، این بود که بازیِ اول بر اساسِ Survival و با محوریتِ زیبایی‌های انسانی بود در کنارِ خشونت‌های اون دنیای پسا آخرالزمانی. ولی بازیِ دوم بیشتر بر مبنای نفرت و انتقام‌جویی و زشتی‌هایی از این قبیل بود! در واقع نسخه‌ی دوم به شدت فضای دارک و خشنی داشت.
حرفی که درباره‌ی بازیِ دوم می‌زنی رو کاملاً قبول دارم! ولی خب شک دارم بازیِ اول همچین محتوایی داشته باشه :-?
دیدگاهی که پلیر از بازی اول نسبت به الی داشت و بازی دوم رو خرید، با دیدگاهی که از بازی دوم نسبت به الی داره خیلی فرق میکنه [و فکر کنم تاثیر منفی بذاره روی بازی آینده]
خب طبیعی نیست به نظرت؟ :-" بینِ یه دختر 14 ساله‌ی معصوم و اون الیِ 19 ساله‌ای که تو زندگیش بیش از هر آدمِ دیگه‌ای خشونت و مرگ دیده بود باید یه تفاوتی باشه یا نه؟
 

PD

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
846
امتیاز
9,762
نام مرکز سمپاد
علامه حلی(شهدا)
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401
ولی خب شک دارم بازیِ اول همچین محتوایی داشته باشه :-?
به نظرم بازی اول میگفت که اوکی جوئل هر چقدر آدم مزخرفی باشه ولی نهایتا با الی تبدیل به آدم(پدر) خوب میشه

خب طبیعی نیست به نظرت؟ :-" بینِ یه دختر 14 ساله‌ی معصوم و اون الیِ 19 ساله‌ای که تو زندگیش بیش از هر آدمِ دیگه‌ای خشونت و مرگ دیده بود باید یه تفاوتی باشه یا نه؟
طبیعی که هست تنها چیزی که ایراد داره اینه‌که روی بازی بعدی اثر میذاره
یعنی دیدگاه‌ها قبلا مثبت بود الان اگه منفی نباشه خنثی‌ست و این برای کاراکتر اصلی بازی چندان خوب نیست.
 

Pan

bullshirt detector
عضو مدیران انجمن
ارسال‌ها
553
امتیاز
9,508
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
نظرتون درمورد گروهی بازی کردن این چیه؟ :‌))
متاسفانه کسی تو این سایت حال بازی گروهی نداره.:))
 

Leo

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,410
امتیاز
15,990
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خدابنده
سال فارغ التحصیلی
1399
به نظرم بازی اول میگفت که اوکی جوئل هر چقدر آدم مزخرفی باشه ولی نهایتا با الی تبدیل به آدم(پدر) خوب میشه
آره درسته. ولی: [اسپویلر] به نظرم کاری که نهایتاً جوئل کرد، خودخواهانه بود. تصمیم گرفت کسی که دوستش داره رو نجات بده ولی در عوض تمامِ بشریت رو به نابودی بکشونه! حتی شروعِ بازی دوم هم بر مبنای کارِ خودخواهانه‌ی جوئل‌ه. شاید از نگاهِ گیمر و الیِ نسخه‌ی اول جوئل آدمِ خوبی شده باشه، ولی از نگاهِ اَبی و امثالِ اَبی، جوئل بدترین انسانِ دنیاست.
طبیعی که هست تنها چیزی که ایراد داره اینه‌که روی بازی بعدی اثر میذاره
یعنی دیدگاه‌ها قبلا مثبت بود الان اگه منفی نباشه خنثی‌ست و این برای کاراکتر اصلی بازی چندان خوب نیست.
مگه قراره بازیِ بعدی هم ساخته بشه؟ :)) اسپویلر:
به هر حال، لزومی نداره با اِلی ادامه بدیم. همون طور که بازیِ اول با جوئل بود و بازیِ دوم با اِلی، ممکنه بازیِ سوم(؟) با کاراکترِ دیگه‌ای پیش بره. مثلاً داستانِ اَبی رو روایت کنه، در تلاش برای پیدا کردنِ Fireflies و نجاتِ بشریت!
البته من در این موضوع که بازی با اِلی ادامه داشته باشه مشکلِ خاصی نمی‌بینم. خب اِلی نهایتاً اَبی و حتی جوئل رو بخشید و پذیرفت که نفرت و میلِ به انتقام(که تبدیلش کرده بودن به یه کاراکترِ منفی) رو کنار بذاره. راستش به نظرم اِلی بعد از ماجراهای این بازی به مراتب ملموس‌تر و قابلِ درک‌تره :-"
 
  • لایک
امتیازات: Pan

PD

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
846
امتیاز
9,762
نام مرکز سمپاد
علامه حلی(شهدا)
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401
آره درسته. ولی: [اسپویلر]
من خیلی داستان tlou رو یادم نیست ولی اگه اشتباه نکنم به جز الی هم کسایی بودن که نسبت به آلودگی مقاوم بودن و کلا توی همین فعالیت فایرفلای هم کشته شدن، یعنی جوئل با بیخیال الی شدن ممکن بود فقط الی رو به کشتن بده بدون هیچ نتیجه‌ای


مگه قراره بازیِ بعدی هم ساخته بشه؟
توی یه مصاحبه‌ای گفته بود به فکر بازی سوم هستن البته دوباره باید چند سال صبر کرد.
فکر نکنم اینقدر راحت الی رو ول کنن
و اینکه الی در طول داستان خط قرمزای زیادی رو رد کرد
بازم من خوشحالم که ابی رو نکشت اما این «نکشتن ابی» بقیه اعمال الی رو از بین نمیبره

آخر بازی اینجوری بود که اوکی ابی زنده موند ولی باید با این کنار بیاد که بیشتر رفقاش بخاطر انتقام اون کشته شدن و الان تنهاست
الی هم برای انتقام گرفتن تبدیل به یه جور هیولا شد که آخرش با یه فلش‌بک رام شد و عقب کشید

این دوتا شخصیت خودشون چیز زیادی برای ارائه‌دادن ندارن
دوتا شخصیت تنها با خاطرات تلخ از کارایی که کردن
مگه اینکه یه شخصیت سوم وارد بشه در کنار یکی از این دوتا که دوباره میشه tlou 1

 
آخرین ویرایش:

Leo

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,410
امتیاز
15,990
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خدابنده
سال فارغ التحصیلی
1399
من خیلی داستان tlou رو یادم نیست ولی اگه اشتباه نکنم به جز الی هم کسایی بودن که نسبت به آلودگی مقاومت بودن و کلا توی همین فعالیت فایرفلای هم کشته شدن، یعنی جوئل با بیخیال الی شدن ممکن بود فقط الی رو به کشتن بده بدون هیچ نتیجه‌ای
نه ببین در واقع اِلی تنها immuneی بود که می‌شناختن! و جوئل این دروغ رو برای توجیهِ فرار کردن‌شون به اِلی گفت.
فکر نکنم اینقدر راحت الی رو ول کنن
و اینکه الی در طول داستان خط قرمزای زیادی رو رد کرد
بازم من خوشحالم که ابی رو نکشت اما این «نکشتن ابی» بقیه اعمال الی رو از بین نمیبره

آخر بازی اینجوری بود که اوکی ابی زنده موند ولی باید با این کنار بیاد که بیشتر رفقاش بخاطر انتقام اون کشته شدن و الان تنهاست
الی هم برای انتقام گرفتن تبدیل به یه جور هیولا شد که آخرش با یه فلش‌بک رام شد و عقب کشید

این دوتا شخصیت خودشون چیز زیادی برای ارائه‌دادن ندارن
دوتا شخصیت تنها با خاطرات تلخ از کارایی که کردن
مگه اینکه یه شخصیت سوم وارد بشه در کنار یکی از این دوتا که دوباره میشه tlou 1
آره تا حدودی موافقم.
البته واقعاً نمی‌تونم نظرِ خاصی بدم :-? بعد از تموم شدنِ نسخه‌ی اولِ بازی، من هیچ ایده‌ای به ذهنم نمی‌رسید که نسخه‌ی دوم دقیقاً چطور می‌تونه باشه؟ ولی خب دیدیم که ناتی داگ تو نسخه‌ی دوم چه داستانِ جذّاب و خوبی رو ارائه داد! به نظرم اِلی و اَبی، هر دو برای ادامه‌ی داستان کلی پتانسیلِ خوب دارن. چه اشکالی داره که تو دنیای تاریک و پر از خشونتِ The Last of Us، یه کاراکترِ خاکستری(و نه هیولا) داشته باشیم؟
ببین قطعاً یکی از بهترین بخش‌های The Last of Us، شخصیت‌پردازیِ قوی و خوبشه! اِلی و اَبی، علاوه بر کارهایی که تو این نسخه از بازی کردن، کلی ابعادِ دیگه‌ی هویتی هم دارن که هر کدوم رو می‌شه به یه بازیِ کامل بسط داد. مثلاً به نظرم اَبی+لِو، یه جوئل+اِلی به شکلِ دیگه‌ست که اگه در کنارِ انگیزه‌های اَبی برای پیدا کردنِ فایرفلایز قرار بگیره، باز هم می‌تونه یه روایتِ جدید رو شکل بده. به علاوه، فراموش نکنیم که اِلی فکر می‌کنه با فدا کردنِ خودش برای تولیدِ واکسن، به زندگیش «معنا» می‌ده [اینو خودش به جوئل گفت] و خب این هم می‌تونه انگیزه‌ای باشه برای کمک کردنِ اِلی به اَبی برای پیدا کردنِ فایرفلایز، تولید کردنِ یه واکسن، و بازسازیِ دنیا. مخصوصاً حالا که به قولِ تو اِلی تنهاست و دیگه چیزی نداره. به جز ایمن‌بودنش در مقابلِ بیماری!
حالا باز نمی‌دونم :)) به هر حال ملت نشستن تو کمپانی‌های بازی‌سازی فکر می‌کنن که چطور یه داستانِ خوب در بیارن دیگه :-"
 
بالا