• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

سهمیۀ کنکور - عدالت آموزشی یا اجحاف آموزشی

نه نه اصلا منظورم این نبود. شاید بد توضیح دادم ببخشید.
مشکلاتی که اون فرزنده دچارش شده هم یه بخشی از کاری بوده که پدر یا خانوادش برای بقیه انجام دادن. و آره خب. نمیگم وظیفه بقیه‌ست که به خانوادش کمک کنن، ولی صرفا به نظرم منطقی میرسه.
یعنی مثلا اگه یه اتش نشانی بخاطر نجات دادن بقیه جونش رو از دست داد، منطقی و نمیدونم، انسانیه(؟) که اون بقیه هم تا حدی به خانوادش کمک کنن.
بنظر منطقی نمیاد برای اتش نشان یا نظامی، چون انتخاب خودش بوده و در برابرش داشته پول میگرفته
 
وقتی نتونسته تراز لازم واسه ورود رو به دست بیاره و از سهمیه اش استفاده کرده چیه پس؟:))
خب مهندس مگ من کارنامه مو نفرستادم برات اون سری؟
اخر تو هم اوام چی خورد؟
 
اتفاقا فرزند جانباز و هیئت علمی که دانشگاه پرت قبول میشه میارتش توی تهران یا اصفهان این ینی دقیقا صلاحیت علمی نشستن کنار اون بچه هایی که با زحمت خودشون اون دانشگاه و قبول شدن نداره و کشش سطح تدریس و سخت گیری اساتید اونجا رو نداره
 
تازه با اینکه اصلا برای من طبق قانون هم قابلیت لحاظ شدن نداشت
اینا از اون پولی ک از بنیاد میگیرن نمیگذرن
 
فرق عقده گشایی و اصلاح تو همینه دیگه
هر کسی ک فرزند جانباز و شهید و هییت علمی هست دلیل بر بیسوادیش نیست
همونجوری عم ک هرکسی ک اسم مناطق روش خورده دلیل بر باسوادیش نیست
بابا مشتی اگه باسواد بود خب فیلد سهمیه رو وارد نمی‌کرد.
هستن کسایی که بچه‌ی جانباز و شهیدن و فیلد سهمیه رو خالی گذاشتن!
اصلا حتی سعی نکن سهمیه جانباز و شهدا رو بخوای با سهمیه مناطق کنار هم بذاری!
 
دارو نه اونقد
ولی پزشکی چرا
این جفنگیاتی ک من دارم میبینم تو علوم پایه اموزش میدن
۷ سال دیگه قرون ازش پول نمیشه در بیاری
چیه حفظ کردن یه سری دیتا بیخود که هوش مصنوعی از منم بهتر میتونه اونا رو حفظ کنه
کاربردی باید باشه
باز درسای کارورزی و اینا بهترن
ولی تو علوم پایه باید تغییرات اساسی پیدا کنه
منم اون موقع همین فکر رو میکردم ولی بعد فهمیدم اشتباه فکر میکردم
خوندن درس های علوم پایه به صورت کلی خیلی کمک میکنه (منظورم حفظ کردن جزئیات ریز نیست)
یادگیری کلی درس های علوم پایه بعدا بهت کمک میکنه درس های بالین رو بهتر و راحت تر بخونی
 
اتفاقا فرزند جانباز و هیئت علمی که دانشگاه پرت قبول میشه میارتش توی تهران یا اصفهان این ینی دقیقا صلاحیت علمی نشستن کنار اون بچه هایی که با زحمت خودشون اون داتشگاه و قبول شدن نداره و کشش سطح تدریس و سخت گیری اساتید اونجا رو نداره
خب اینا راحت غربال و حذف میشن وقتی ازمون ها درست باشه دیگه مسئله ای نداره
اینکه صرفا برچسب بزنی رو یه عده و حذف کنی بدونه بررسی کار اشتباهیه
 
من حالا با حذف سهمیه‌ها موافقم در کل ولی به نظرم بحث زیادی داره (سهیمه مناطق منظوره سهمیه شهید که تکلیفش مشخصه) فعلا نمی‌خوام وارد بحثاتون بشم تا چند روز دیگه یه ذره فکرامو جمع‌تر کنم.

فقط اومدم راجع به پزشکای سهمیه‌ای یه چیز بگم اونم اینه که اگر اون پزشک با بی‌سوادی از دانشگاه خارج شده بخش زیادی از این قضیه هم به گردن دانشگاهاست که این آدم رو فارغ‌التحصیل کردن. جوری حرف میزنید انگار این مشکل رو فقط ج‌ا با گذاشتن سهمیه‌ها ایجاد کرده ولی هر کس هر جوری وارد هر دانشگاهی شد اگر بی‌سواد و با مدرک خارج بشه بار اخلاقیش گردن دانشگاه هم هست و ممکنه همچین آدمی حتی سهمیه‌ای هم نباشه.
 
بابا مشتی اگه باسواد بود خب فیلد سهمیه رو وارد نمی‌کرد.
هستن کسایی که بچه‌ی جانباز و شهیدن و فیلد سهمیه رو خالی گذاشتن!
اصلا حتی سعی نکن سهمیه جانباز و شهدا رو بخوای با سهمیه مناطق کنار هم بذاری!
مهندس من اصلا سهمیه کنکور برام غیر قابل استفاده بوده
سیستم هم اوا استعلام میگیره از بنیاد شهید و ثبت احوال
داشته باشی خودکار واست میزنه اونجا 😂
 
نه نه اصلا منظورم این نبود. شاید بد توضیح دادم ببخشید.
مشکلاتی که اون فرزنده دچارش شده هم یه بخشی از کاری بوده که پدر یا خانوادش برای بقیه انجام دادن. و آره خب. نمیگم وظیفه بقیه‌ست که به خانوادش کمک کنن، ولی صرفا به نظرم منطقی میرسه.
یعنی مثلا اگه یه اتش نشانی بخاطر نجات دادن بقیه جونش رو از دست داد، منطقی و نمیدونم، انسانیه(؟) که اون بقیه هم تا حدی به خانوادش کمک کنن.
بحث اینه این کمک‌ها نباید طوری باشه که حق بقیه رو ضایع کنه.:"(
 
مهندس من اصلا سهمیه کنکور برام غیر قابل استفاده بوده
سیستم هم اوا استعلام میگیره از بنیاد شهید و ثبت احوال
داشته باشی خودکار واست میزنه اونجا 😂
نمی‌دونم چی‌ می‌گید واقعا، ولی می‌شه از سهمیه‌ی شهدا و ایثارگران و جانبازان تو کنکور استفاده نکرد.
 
خب اینا راحت غربال و حذف میشن وقتی ازمون ها درست باشه دیگه مسئله ای نداره
اینکه صرفا برچسب بزنی رو یه عده و حذف کنی بدونه بررسی کار اشتباهیه
دقیقا از همون اول باید جلوی این آدما گرفته بشه
فرزند هیئت علمی هیچ برتری نباید داشته باشه نسبت به بقیه بچه ها
این برچسب زدن نیست
اونی که از این مدل سهمیه استفاده میکنه هم داره ظلم در حق بقیه میکنه چه فرقی با یه متقلب داره؟
 
منم اون موقع همین فکر رو میکردم ولی بعد فهمیدم اشتباه فکر میکردم
خوندن درس های علوم پایه به صورت کلی خیلی کمک میکنه (منظورم حفظ کردن جزئیات ریز نیست)
یادگیری کلی درس های علوم پایه بعدا بهت کمک میکنه درس های بالین رو بهتر و راحت تر بخونی
مثلا حفظ کردن فرمول های شیمیایی تو بیوشیمی چه دردی از ما دوا میکنه؟
خب با یه سرچ در میاد
در حد آشناییت کفافه ک بدونی چی ب چیه
 
سهمیه بیشتر از هرچیز به خود طرف توهین میکنه. انگار یه برچسبیه که "من خودم میدونم که اینو نمیارم"
ولی بازم، کسی که داره باید چیکار کنه؟
اگه استفاده نشه، یه سهمیه ای ضعیف تر میاد.
 
  • لایک
امتیازات: 999
نمی‌دونم چی‌ می‌گید واقعا، ولی می‌شه از سهمیه‌ی شهدا و ایثارگران و جانبازان تو کنکور استفاده نکرد.
خب مهندس من میگم اصلا مجاز به استفاده نبودم تو هم اوام خورده! 😂
ینی میخواستمم نمیتونستم استفاده کنم😂😂😂😂😂
 
فرق عقده گشایی و اصلاح تو همینه دیگه
هر کسی ک فرزند جانباز و شهید و هییت علمی هست دلیل بر بیسوادیش نیست
همونجوری عم ک هرکسی ک اسم مناطق روش خورده دلیل بر باسوادیش نیست
بله هر کسی که سهمیه داره لزوما بیسواد و نالایق نیست ولی باید ثابت کنه با یه سنجش عادلانه
چون واقعا اینطوری نیست که این سهمیه فقط برای کنکور استفاده شده باشه، در حین تحصیل هم ادامه داره و کلی مزیت و پل برای آسونترشون مسیر تحصیل بهشون تعلق گرفته، بر حسب اینکه چقدر از اون تسهیلات استفاده کرده باشه باید کمیته هایی تشکیل بشه و شخص به شخص برسی کنن که آیا اون آدم باسوادی شده یا نه، حتی ممکنه کسی هم باشه که به راحتی از این مرحله رد بشه و مدرکش عادی بشه
 
چارت های دانشگاهی فکر نمیکنم نیاز به نوسازی داشته باشه
خیلی از این دروس هدفشون حفظ چهارتا فرمول نیست. بلکه میخواد تفکر اون دانشجو رو منظم و پخته بکنه
منهای مزخرفات معارف اسلامی
 
دقیقا از همون اول باید جلوی این آدما گرفته بشه
فرزند هیئت علمی هیچ برتری نباید داشته باشه نسبت به بقیه بچه ها
این برچسب زدن نیست
اونی که از این مدل سهمیه استفاده میکنه هم داره ظلم در حق بقیه میکنه چه فرقی با یه متقلب داره؟
میگم دیگه
سیستم علوم پزشکی برخلاف وزارت علوم
چه استفاده کنی چه نکنی
رو سامانه اموزشی وضعیت ایثارگری تو میزنه
وزارت علوم اینکارو نمیکنه نوع ورود داره
ولی هم اوا وضعیت ایثارگری داره
فارغ از اینکه استفاده کردی یا نکردی اونو تو ازمون
بیشترم دلیلش بر اینه لیست بفرستن پول بگیرن از بنیاد
 
بنظر منطقی نمیاد برای اتش نشان یا نظامی، چون انتخاب خودش بوده و در برابرش داشته پول میگرفته
یکی اینکه واقعا فکر نمیکنم بحث پول باشه. اون آدم با اون آمادگی جسمی و مهارت احتمالا خیلی شغل های دیگه هم میتونسته داشته باشه که زندگیش رو هم به خطر نندازه.
و درباره انتخاب هم، بله انتخاب خودش بوده. هر کسی که هر کار پر ریسکی انجام میده و آسیب میبینه انتخاب خودش بوده. اما این دلیل میشه که بگیم بهش کمک نکنید چون انتخاب خودشه؟
اون آتش نشان انتخاب کرده که به من کمک کنه و بخاطر من آسیب دیده، واقعا عجیبه که منم انتخاب کنم به خودش یا خانوادش کمک کنم؟
 
خب مهندس من میگم اصلا مجاز به استفاده نبودم تو هم اوام خورده! 😂
ینی میخواستمم نمیتونستم استفاده کنم😂😂😂😂😂
خب مگه اصلا بحث من تویی؟ من اصلا درست نمی‌دونم تو آخرش سهمیه‌ای بودی یا نه استفاده کردی یا نه، حرفم اینه کسی که سواد داره می‌تونه بگه استفاده نمی‌کنم! ولی خب وقتی کرده نمی‌شه از ما انتظار داشته باشه خط کش بگیریم دست بگیم آها این سهمیه‌ای با سواد بوده اون سهمیه‌‌ای بیسواد. استفاده کرده دیگه به هر حال.
بعدم الان می‌گی تو هم آوات خورده سهمیه داری ولی باز اگه می‌خواستی نمی‌تونستی استفاده کنی؟ آخرش استفاده کردی یا نه؟
 
Back
بالا