• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

سهمیۀ کنکور - عدالت آموزشی یا اجحاف آموزشی

اون معمولا رشته رو خودش اورده
ولی سهمیه ۲۵ درصد رشته رو هم با سهمیه قبول شده و بعد هم میره تهران بنیاد شهید نامه میگیره همون ترم اول منتقل میشه
طرف قبول شده بوده زاهدان با رتبه بالای ۱۰۰ هزار کشوری بعد از طریق بنیاد اومده شیراز
نه سهمیه هییت علمی هم اینطوری طرف حتما باید رتبش جوری باشه شهر داخل دانشگاه مقصد نیاورده باشه

البته یسریا عمدی شهرستان میزدن

قدیما فاجعه تر بود
 
یه سئوال زندگی کسی که پدرش تو تصادف میمیره مختل نمیشه؟مخالفت نمیخوام بکنم با حرفت فقط میخوام نظرتو راجب این بدونم
معلومه که میشه
من میگم فرقش اینه که اون مورد اولی، بخاطر بقیه کشته شده. خب پس منطقیه که اون «بقیه» به خانوادش کمک کنن. حالا کمک مالی، یا هر کمکی.
*به شرطی که اون کمک باعث خورده شدن حق بقیه نشه
 
یه سوال
من به عنوان کسی که سهمیه داره و هنوز کنکور نداده چیکار میتونم بکنم؟
من دوست ندارم جای کسی که از من بهتر بوده رو بگیرم و میخوام هر کس بر حسب توانایی ها و تلاشش در دانشگاه پذیرفته بشه.
ولی خب اگه من از سهمیه ام استفاده نکنم یکی دیگه که از من نالایق تره جای من رو میگیره.
یه هم کلاسی داشتم دختره تو امتحان تخصص رتبه خودش ۴ برابر من شده بود ولی با سهمیه ایثارگری شده بود ۵!!!!
زنگ زده بود به من که من دارم علوم پزشکی تهران رادیو میزنم،احتمالا شما میفتین علوم پزشکی شهید بهشتی...حلالم میکنی؟؟؟😬😬گفتم دونه دونه از سی نفر اول میخوای حلالیت بگیری؟؟؟ بهش گفتم تو اگه به این چیزا باور نداری استفادتو بکن و نوش جونت ولی این فیلمارم بازی نکن...اگرم باور داری ،با همون رتبه خودت رشته و شهری که قبول میشی رو بخون تا وجدانت اروم باشه....هم خدا هم خرمارو داشتن نمیشه
 
ببین بعیده
احتمالا اینا حقوق کمتری می‌گیرن
و سیستم با همین نحو پیش بره باز هم میرن سرکار

مثال بارز تره تو حوزه ی من اینه که کسی که شیمی خونده حقوقش کمتره چون برچسب دکتر روش نیست
و کارخونه دارا ترجیحشون استفاده از شیمیسته تا داروساز
دید بدی به سهمیه ایا هست
اکثرا سواد درست درمون ندارن و مصاحبه های ورودی بعیده که شانس قبول شدن داشته باشن چون زمان آخوندا با رانت مستقیم توی بهترین ارگان استخدام میشدن الان هیچی تو چنته واسه ارائه ندارن خیلیاشون
 
خب بیکار میشن
دکتر با پروانه طبابت سهمیه ای و مهندس با پروانه نظام مهندسی سهمیه ای و کی استخدام میکنه بعد اینا؟
همه میرن سراغ اونی که بدون سهمیه مدرک گرفته چون واقعا براش زحمت کشیده و خون دل خورده
میتونن با یه آزمون سخت و درست حسابی و کامل ویژه رشتشون این کلمه رو از مدرکشون پاک کنن
 
دید بدی به سهمیه ایا هست
اکثرا سواد درست درمون ندارن و مصاحبه های ورودی بعیده که شانس قبول شدن داشته باشن چون زمان آخوندا با رانت مستقیم توی بهترین ارگان استخدام میشدن الان هیچی تو چنته واسه ارائه ندارن خیلیاشون
نه لزوما
من یه بنده خدایی رو می‌شناسم
باباش داروسازه
زمان جنگ رفته جبهه و جانباز شده
پسرش سهمیه داره الان
و اینجوری نیست که بگیم واقعا‌‌ احمقه و این‌ چیزا
 
میتونن با یه آزمون سخت و درست حسابی و کامل ویژه رشتشون این کلمه رو از مدرکشون پاک کنن
اون موقع برابر میشن با بقیه
توی حوزه ی پزشکی من تخصصی ندارم اما توی بخش مهندسی بازم باید در کنار سواد علمی، مسلط به یسری مهارت فنی و نرم افزاری باشی تا یه جای خوب استخدام بشی
 
  • لایک
امتیازات: Oreo
داداش اساس سهمیه از بیخ غلطه تو بستی رو شانس و احتمال؟

ممکنه یکی اینکارو کرده باشه ولی اینا قطعا اینکارو کردن
فرق عقده گشایی و اصلاح تو همینه دیگه
هر کسی ک فرزند جانباز و شهید و هییت علمی هست دلیل بر بیسوادیش نیست
همونجوری عم ک هرکسی ک اسم مناطق روش خورده دلیل بر باسوادیش نیست
 
معلومه که میشه
من میگم فرقش اینه که اون مورد اولی، بخاطر بقیه کشته شده. خب پس منطقیه که اون «بقیه» به خانوادش کمک کنن. حالا کمک مالی، یا هر کمکی.
*به شرطی که اون کمک باعث خورده شدن حق بقیه نشه
اها آخه صحبتت در ادامش که راجب کمک و فرزند و اینا میگفتی یه طوری بود انگار که خب چون اون بچه بخاطر مرگ پدرش زندگیش تحت الشعاع قرار گفته پس یه سری کمک میخواد و انگاری تاکیدمون فقط روی اون بچه بود
شایدم من بد فهمیدم
ولی اینم انتخاب بوده میتونسته انجام نده نمیدونم یکم با مقدس ساختن از یه چیزایی مشکل دارم.
به هرحال ارزش ها متفاوته 🙏
 
نه لزوما
من یه بنده خدایی رو می‌شناسم
باباش داروسازه
زمان جنگ رفته جبهه و جانباز شده
پسرش سهمیه داره الان
و اینجوری نیست که بگیم واقعا‌‌ احمقه و این‌ چیزا
بزار اینجوری مطرح کنم
الان خدای نکرده زبونم لال بشه نیاز به یه دکتر پیدا کردی که زندگیت زیر تیغ اون طرفه
بگن دکتره سهمیه ایه قبل عمل نمیترسی خودتو بدی دستش؟
 
اون موقع برابر میشن با بقیه
توی حوزه ی پزشکی من تخصصی ندارم اما توی بخش مهندسی بازم باید در کنار سواد علمی، مسلط به یسری مهارت فنی و نرم افزاری باشی تا یه جای خوب استخدام بشی
دقیقا حوزه پزشکی هم همینطوره ، آزمون عملی هم باید باشه
اوناهم یه انتخاب داشتن میتونستن زمان کنکور استفاده نکنن، اینم عواقب همون انتخاب و طرز تفکرشونه
 
نه لزوما
من یه بنده خدایی رو می‌شناسم
باباش داروسازه
زمان جنگ رفته جبهه و جانباز شده
پسرش سهمیه داره الان
و اینجوری نیست که بگیم واقعا‌‌ احمقه و این‌ چیزا
گفتم بهترین راه حل غربال کردن حین تحصیله
البته باید دروس تحصیلی هم تغییر کنن
خیلی از چرت و پرتای ک دوران دانشجویی/ دانش آموزی میخوندیم حذف شن و یه سری دروس بروز و جدید اضافه شن
و یه سیستمی هم ایجاد کنیم افرادی ک به دلیل فشار خانواده / وضعیت گذشته مملکت و... از مسیر علاقه شون دور شده بودن برگردن به اون مسیری ک میخواستن
 
فرق عقده گشایی و اصلاح تو همینه دیگه
هر کسی ک فرزند جانباز و شهید و هییت علمی هست دلیل بر بیسوادیش نیست
همونجوری عم ک هرکسی ک اسم مناطق روش خورده دلیل بر باسوادیش نیست
سهمیه مناطق یچیز عامه همه دارنش

چرا یجور میگی انگار لیبل خاصه؟

بعدشم وقتی با سهمیه ورود کرده یعنی بله؛ دقیقا؛ بی سواد بوده.
 
گفتم بهترین راه حل غربال کردن حین تحصیله
البته باید دروس تحصیلی هم تغییر کنن
خیلی از چرت و پرتای ک دوران دانشجویی/ دانش آموزی میخوندیم حذف شن و یه سری دروس بروز و جدید اضافه شن
و یه سیستمی هم ایجاد کنیم افرادی ک به دلیل فشار خانواده / وضعیت گذشته مملکت و... از مسیر علاقه شون دور شده بودن برگردن به اون مسیری ک میخواستن
حاجی
درسا مشکلی ندارن در اون حد
 
سهمیه مناطق یچیز عامه همه دارنش

چرا یجور میگی انگار لیبل خاصه؟

بعدشم وقتی با سهمیه ورود کرده یعنی بله؛ دقیقا؛ بی سواد بوده.
و بله دقیقا

کسی که بخاطر رتبه کنکور خودش ورود کرده یعنی لیاقتشو داشته
 
  • لایک
امتیازات: Oreo
هر کسی ک فرزند جانباز و شهید و هییت علمی هست دلیل بر بیسوادیش نیست
وقتی نتونسته تراز لازم واسه ورود رو به دست بیاره و از سهمیه اش استفاده کرده چیه پس؟:))
 
سهمیه مناطق یچیز عامه همه دارنش

چرا یجور میگی انگار لیبل خاصه؟

بعدشم وقتی با سهمیه ورود کرده یعنی بله؛ دقیقا؛ بی سواد بوده.
الان من کد سه ای ام
ولی رو هم اوا اموزشی من خورده
تو کدوم رو لحاظ میکنی؟
 
اها آخه صحبتت در ادامش که راجب کمک و فرزند و اینا میگفتی یه طوری بود انگار که خب چون اون بچه بخاطر مرگ پدرش زندگیش تحت الشعاع قرار گفته پس یه سری کمک میخواد و انگاری تاکیدمون فقط روی اون بچه بود
شایدم من بد فهمیدم
ولی اینم انتخاب بوده میتونسته انجام نده نمیدونم یکم با مقدس ساختن از یه چیزایی مشکل دارم.
به هرحال ارزش ها متفاوته 🙏
نه نه اصلا منظورم این نبود. شاید بد توضیح دادم ببخشید.
مشکلاتی که اون فرزنده دچارش شده هم یه بخشی از کاری بوده که پدر یا خانوادش برای بقیه انجام دادن. و آره خب. نمیگم وظیفه بقیه‌ست که به خانوادش کمک کنن، ولی صرفا به نظرم منطقی میرسه.
یعنی مثلا اگه یه اتش نشانی بخاطر نجات دادن بقیه جونش رو از دست داد، منطقی و نمیدونم، انسانیه(؟) که اون بقیه هم تا حدی به خانوادش کمک کنن.
 
حاجی
درسا مشکلی ندارن در اون حد
دارو نه اونقد
ولی پزشکی چرا
این جفنگیاتی ک من دارم میبینم تو علوم پایه اموزش میدن
۷ سال دیگه قرون ازش پول نمیشه در بیاری
چیه حفظ کردن یه سری دیتا بیخود که هوش مصنوعی از منم بهتر میتونه اونا رو حفظ کنه
کاربردی باید باشه
باز درسای کارورزی و اینا بهترن
ولی تو علوم پایه باید تغییرات اساسی پیدا کنه
 
Back
بالا