• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

پیشنهاد بازی(گیم)

  • شروع کننده موضوع Leo
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
سلام.
برای من چند بار پیش اومده که بخوام درمورد یه بازی صحبت کنم ولی تاپیک مناسبش رو پیدا نکردم.
اگه میخواید یه بازی رو معرفی کنید، میتونید اینجا درموردش حرف بزنید! فقط اینکه حتماً یه مقدار درموردش توضیح بدید و صرفاً یه اسم بردنِ کوتاه نباشه.
(بازیِ کامپیوتری، کنسول، یا گوشی.)
 

Dean

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
95
امتیاز
286
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی بوشهر
شهر
shiraz
سال فارغ التحصیلی
91
پلتفرم پی سی یه بازی هست گرافیک بالا نیس البته. ولی هیجانی و عالیه.
A hell from neighbor یا یه همچین چیزی
تو سایتای فارسی بعنوان همسایه ی جهنمی میشناسنش. کلی funو funny هست. یه همسایه است که میاد خونه همسایه بغلیش و با انواع و اقسام روش ها اذیتش میکنه. قدیمیه ولی باحال
 

amirrach

امیرآچ
ارسال‌ها
203
امتیاز
917
نام مرکز سمپاد
تهران
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
17
gta v
بخش آنلاین و role play بشدت اعتیاد اور و بینظیر اگر هم بازی نمیکنید راجع بهش بخونید، البته برای آنلاین کردنش باید نسخه اورجینال رو نصب کنید که خب نزدیک به 200 تومنی درمیاد برای pc یه مقدار گرونه

اما کلا بخوام بازی آنلاین پیشنهاد مناسبی بدم
call of duty که رفیقمون گفت
pubg
و بازی ایرانی zola که کاملا کپی شده ی همون کانتره ولی خب کاملا با سرعت اینترنت ایران جور درمیاد و کیفیت خوبی داره

اگر آفلاین میخواید
pes20 یا fifa
بازی هیجان انگیزِ ترسناک
و بازیای کم حجمی که دوستان حتما معرفی میکنن و منم اینجام و حتما میخونم


______________________
اینم لینک یوتیوب منه یه سری بازی گذاشتم البته اوایل برا دوستام میذاشتم الان سعی میکنم کم کم عمومیش کنم و بازیای بیشتری میزنم
https://www.youtube.com/channel/UC2ioCNdfIbgCkGzx3dVP6qw?view_as=subscriber
 
آخرین ویرایش:
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,377
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
Outer Wilds
5.jpg

یه بازی indie ماجراجویی و قطعا از بهترین تجربه‌هایی که تو عمرم داشتم. به طور خیلی خلاصه شما یه جستجوگرین که یه منظومه ساختگی و سیاره‌هاشو میگردین. تنها چیزی که لازم دارین مقداری کنجکاوی که رازهای این دنیارو دنبال کنین و مقداری جرئته که از کشف نشده‌ ها نترسین! هیچ چیزی شبیه به اسلحه ندارین و گیم پلی تا حد زیادی مینیمالیستیه و لول و اکس پی و به کل پیشرفت دسته بندی نشدست فقط اطلاعاتی که پیدا میکنینه که کمک میکنه جاهایی که قبلش نمیتونستین برین و کارایی که نمیتونستین انجام بدین. بازی اصلا دست شما رو نمیگیره و به جز نشون دادن دکمه‌های لازم روی صفحه هیچ کمکی بهتون نمیکنه و همش دست خودتونه که با ماجراجویی و جستجو و دقت اطلاعاتی که لازم دارین رو پیدا کنین و به کار ببرین.

به جز هیجان وقتایی که دارین میرین تو دل یه سیاره و جای جدید، حس کنجکاوی کودکانه کل بازی رو در بر گرفته و حتی وقتایی که جای خاصی رو نمیگردین و فقط در سفینتون دارین ریلکس میکنین هم حس خستگی به آدم دست نمیده و آرامش خاصی داره. موسیقی متن فوق‌العادش که سادگیش با سادگی بازی و جستجو در فضا هماهنگی داره هم این آرامشو همراهی میکنه. زیبایی طراحی بازی و سیاره‌های مختلفش که جای خود داره. نمیخوام داستانشو اسپویل کنم حتی اولش و کار کلی که میخواین بکنین چون حتی فهمیدن یه سری چیزای بدیهیش در نیم ساعت اولشم به نظرم خیلی خوب دیزاین شده بود فقط میگم که داستانش و روشی که بازی برای داستانگویی داره هم خیلی جذابه و عنصر داستانشم حس ناراحتی عمیق و سنگینی عجیبی رو به تجربه اضافه میکنه.


فکر کنم یه بار اینو تو ح ب گفتم ولی اینجا هم باز تکرار کردم که از دست ندین.:))
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
INSIDE
Inside_2.jpg

".Hunted and alone, a boy finds himself drawn into the center of a dark project" [از پشت کاورِ بازی]
یه بازیِ Indie تو سبک معمایی و پلتفرمر، که چه از طرف مخاطبِ عام و چه از نظر منتقدین، خیلی خیلی تحسین‌شده‌ست! نمره‌ی Steamش 10/10 و نمره‌ی متاکریتیکس‌ش 8.6/10 هست که نشون میده نسبتاً بازیِ همه‌پسندی محسوب میشه. IGN هم درموردش نوشته: "INSIDE is a 2D puzzle platformer that builds upon what made Limbo great, and in fact builds something greater."
بازی گیم‌پلیِ ساده‌ای داره. در واقع شخصیتِ بازی هیچ تواناییِ خاصی نداره، به جز دویدن و البته کشیدنِ بعضی اشیاء! همینطور که تو داستانِ بازی جلو میریم، با یه تعداد معما و پازل مواجه میشیم که هر کدوم در عینِ سادگی، میتونن چالش‌های زیادی برای پلیر داشته باشن. گرافیکِ حرکت‌ها تو بازی، خیلی نرم و روان به نظر میاد و خب بیشتر از اینکه یه بازی 2بُعدی و پلتفرمر باشه، انگار یه بازیِ 3بُعدیه که طراحی‌هاش واقعی‌ه و صرفاً زاویه‌ی نگاه از کنارِ صفحه‌ست تا بازی پلتفرمر و صفحه‌ای باشه! بیشترِ فرآیند بازی، موسیقیِ متن نداره و به جز چند موقعیتِ کوتاه که یه موسیقی دلهره‌آور و مرموز تو بازی هست، باقیِ قسمت‌ها صامت هستن. البته یکی از ویژگی‌های خفنِ بازی، قطعاً صداست! مشخصه که روی افکت‌های صوتیِ بازی مثل صدای دویدنِ پسر و شلپ‌شلپِ آب و وزش باد و از این دست صداها، خیلی خوب کار شده و راحت میشه با محیط و اتمسفرِ تاریک و مرموزِ بازی ارتباط برقرار کرد.
خب حالا داستان بازی چیه؟ نمیدونیم در واقع! شروعی که INSIDE داره و مسیری که در ادامه طی میکنه، تماماً تعلیق و ناآگاهی‌ـه. یعنی این dark بودنِ بازی، فقط مربوط به ویژگی‌های گرافیکی و بصری نیست. انگار اتمسفری که تو بازی هست، تو ذهنِ گیمر یه حفره‌ی بزرگ و مرموز میسازه و احساس کنجکاویِ قوی‌ای رو توی بازی پخش میکنه! ما کی هستیم؟ این رو هم نمیدونیم. تو شروعِ بازی، یه پسر با لباسِ قرمز از یه شکاف توی دیوار بیرون میاد و به دنیای INSIDE وارد میشه. یعنی هیچ پیش‌زمینه‌ای نداریم که این کیه و اینجا کجاست! البته اینطور نیست که صرفاً یه "جلو رفتن" ساده و حوصله‌سربر تو بازی داشته باشیم و با هیچ فاکتوری مواجه نشیم. در واقع در تمامِ طول بازی که گیم‌پلی رو پیش میبریم، یه سری دیتای جدید از دنیای INSIDE میگیریم و با اتفاقاتِ جدید و عجیبی مواجه میشیم. ولی این اتفاقاتِ عجیبی که میبینیم، به شکلِ جالبی اتمسفر بازی رو سنگین‌تر و مرموزتر میکنه و البته تعلیقی که از قبل هست رو هیجان‌انگیزتر!
+اگه قبلاً Limbo رو بازی کردید و خوشتون اومد، یا حتی به بازی‌های مثلِ این علاقه دارید، من INSIDE رو خیلی پیشنهاد میکنم.
 
آخرین ویرایش:

phoenix_

کاربر فعال
ارسال‌ها
53
امتیاز
467
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
1399
دانشگاه
علم و صنعت
بدترین خبر اینه که دو هفته دیگه پارت 2 the last of us میاد و قرار نیست تو خاورمیانه توضیع بشه بخاطر مسائل همجنس بازی

حالا مام این وسط باید از دلال ها با 2 برابر قیمت بخریمش#:O:(
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,377
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
Night in the Woods
1595088848636.png
یه بازی indie خوب. (چقدر راحتتر بود اگه میشد با همین تموم کرد:))) بازی راجع به دختر بیست ساله‌ایه به اسم ‌مِی که به طور ناگهانی از دانشگاه انصراف میده و برمیگرده به شهرش و با تغییرات شدید تو شهر و دوستا و پدر و مادرش رو به رو میشه. بیشتر بازی صرف وقت گذروندن با دوستای می میشه به خصوص دو دوست اصلیش، بی و گرگ که هر روز فقط میشه با یکیشون وقت گذروند. داستانی راجع به سلامت و مشکلات روان و انزوا از بقیه در درون و جامعه‌ای ضعیف شده و چنگ زدن به نوستالژیک گذشته خوب با زیرپا گذاشتن آدمای کم اهمیت و دور انداختن اونایی که نیازی براشون نمیبینن در بیرون و بیشتر از همه‌ی اینا داستانیه راجع به بزرگ شدن. سرعت بازی خیلی خیلی پایینه و بیشترش به گشت و گذار توی شهر و صحبت با آدمای مختلف میگذره و داستان خاصی به اون صورت حداقل تا دو سوم اول بازی وجود نداره و این برای هر کسی جذاب نیست و خیلیا رو دیدم که حوصلشون سر رفته توش. ولی اگر گشت و گذار توی یه شهر کوچیک و گشت و گذار با آدمای جذاب و صحبت‌های بعضا بی‌اهمیت و بعضا عمیق و بعضا احساس برانگیز به نظرتون جذاب میاد حتما امتحانش کنین. در واقع داستان بازی به خودی خود قویه و میشه سریع رد شد از همه چی و فقط اونو تجربه کرد ولی به نظر من کشف گوشه کنارای شهر و تجربه همه جزئیات ریزشه که واقعا با ارزشش میکنه حتی در حد چند playthrough برای تجربه هر دو مسیر وقت گذرونی با دوستاش.

تو دو سال اخیر زندگیم که از تصورم از جایی که باید می‌بودم کیلومترها فاصله داشت، وقتی رفتم دانشگاه عجیبترین رشته‌ای که خودمم برام غیرقابل پیشبینی بود چه برسه به اطرافیانم، وقتی از واکنش تعجب مثبت بقیه به جایی که بودم لذت بردم و حس ارضای کاذبی تو ذهنم به وجود آوردم، وقتی کم کم کاملا از واقعیت جدا شدم و با هیچکس ارتباط برقرار نکردم و کلاسامو هر روز کمتر رفتم و وقتی در نهایت زمین خوردم و پروسه‌ی طولانی انصرافم شروع شد و تموم شد و وارد یه دوران سردرگمی طولانی هیچ و پوچ شدم، اون موقع بود که این گیمو بازی کردم و تبدیل شد به یکی از تاثیرگذارترین و موردعلاقه‌ترین بازیام. نمیدونم می برای همه میتونه به اندازه من قابل لمس باشه یا نه. از معدود شخصیتاییه که من واقعا درکش کردم و حس نزدیکی بهش داشتم. شاید این چیز خوبی راجع به من نمیگه چون می آدم خوبی نیست و حتی معمولی هم نمیشه بهش گفت، دائما احساسات همه اطرافیانشو نادیده میگیره و میشه گفت نمیتونه از گذشته دست برداره و بزرگ شه. ولی بدم نمیشه بهش گفت یا شاید من نمیخوام بگم چون من نمیخوام این باشم. خیلیا رو دیدم که از بازی لذت نبردن چون از شخصیت می خوششون نیومده و نتونستن باهاش ارتباط برقرار کنن. این بازی برای من در جای پایینی از زندگیم خیلی بهم کمک کرد و برای خیلیای دیگه هم قطعا این تاثیرو گذاشته و خواهد گذاشت. ولی از چیزاییه که نمیتونم قطعی بگم که بازی کن خوشت میاد چون واقعا برای هرکسی نیست.

+ نمیدونم انقدر دراماتیکش کردم که افراد بیشتریو جذب کنم یا صرفا اومدم تو این تاپیک نظر خودمو بگم تا "پیشنهاد":))
+ جدا از اینا موسیقی متن بازی فوق‌العادست و هرچی ازش تعریف کنم کم گفتم.
+ به این نکته هم توجه کنین که اکثر بازی خوندن متن انگلیسی داره.

At the of everything hold on to anything
 

Mahdi ostoori

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
94
امتیاز
3,614
نام مرکز سمپاد
آيت الله خامنه اي
شهر
سيرجان
سال فارغ التحصیلی
98
دانشگاه
ع.پ.کرمان
رشته دانشگاه
پزشکی
Celeste رو حتما بازی کنید
درسته بازی پلتفرمره ولی واقعا از بازیای هاردکور حساب میشه
من سر این بازی تا مرز روانی شدن هم پیش رفتم

و داستانش به قدری زیباست که لحظه های آخر بازی اشک از چشام سرازیر شد
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,377
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
این یکی رو دیگه زیاد طولانی نمینویسم ولی بازی Horizon Zero Dawn که قبل از این فقط اختصاصی (exclusice) پی اس فور بود امروز پورت کامپیوترش هم اومده و پیشنهاد میکنم حتما بازی کنین. یه بازی اوپن ورلد با یه محیط خیلی جذاب و دایناسورهای رباتی! در حد بازی‌ای مثل ویچر 3 در جزئیات و داستان و ریزکاری‌ها قطعا نیست ولی بازی خیلی فانیه و جهان زیبایی داره و من خودم با اینکه تو پی اس فور بازی کردم قطعا دوباره تو کامپیوترم بازی میکنم.

+ اینم یکی از بازیای مورد علاقه منه ولی بیشتر از نظر جنبه‌های فان و سرگرمی مثل اون دو تای قبلی اونقدری تاثیر روانی و احساسی و دراماتیک نداره.:))

+ ظاهرا پورتش خوب نیست. احتمالا براش پچ بیاد ولی معلوم نیست فعلا نخرید یا دانلود نکنید.:))
 
آخرین ویرایش:

MmmSampadi

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
630
امتیاز
2,276
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1405
پابجی موبایل عشقه
 
ارسال‌ها
1,819
امتیاز
34,298
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
2020
پابجی موبایللللل ، گاد اف وار ، سوپر ماریو هم که قدیمی نمیشه عشق منههههه :D ، مورتال کمبت، نبرد گیاهان علیه زامبی ها هم گوگولی عه و باحال
 

victor:/

vIctor is loser:/
ارسال‌ها
76
امتیاز
420
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 8
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1402
امممم برای هر پلتفرم بازی های مخصوص و خفنی وجود داره اما من بازی های pc پیشنهاد میکنم مثل:

کال اف دیوتی/پابجی/اساسین کرید برادر هود/اسنایپر الیت/ویچر3/دد رایزینگ 2/رد دد/فورزا هوریزون4/گاد اف وار/فیفا 2020/دایینگ لایت/واچ داگز1و...

اینا بهترین بازی هایی بود ک بازی کردم و پیشنهاد میکنم بعضیاش بازی کنی :D
 
ارسال‌ها
1,819
امتیاز
34,298
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
2020
بازیش نکردم ولی اگه ازین مدل بازیا خوشتون میاد Gang Beasts خیلی بازی فانیه(مخصوصا جمعی بازی کردنش که به ما خیلی حال داد :)))
اره ازین بازی کیوتاس که مهیجه
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,377
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
اگر از اونایی نیستید که از اپیک استور بدتون میاد و به ضرر خودتون حتی حاضر نیستین نصبش کنین:-" اپیک استور هر هفته یک یا دو تا بازی رایگان میده که اگر در اون هفته برید میتونید به اکانتتون اضافه کنید. اکثرا بازی‌های indie که بینشون خوب و بد پیدا میشه ولی بعضا بازی‌های تریپل ای هم توشون هست و اگر یادتون باشه هر هفته چک کنید چیزای خوبی گیرتون میاد. من واقعا هی یادم میره هی به ضررم تموم میشه.:)) بعضی بازی‌هایی که تا الان داده (یعنی اینارو من میشناختم بینشون و ):

Hitman - Ark - Borderlands: The Handsome Collection - Civilization VI - Grand Theft Auto V - Just Cause 4 - Gone Home - The Stanley Parable - Watch Dogs - Assassin’s Creed: Syndicate - The Wolf Among Us - Ape Out - Celeste -... (و خیلی بیشتر از این، لیستش هرچی میرفتم پایین بازم ادامه داشت دیگه حال نداشتم:)))

بازی این هفتش یه بازی مستقله به اسم Into the Breach. یه بازی استراتژیک نوبتی (turn-based در واقع) روی یک صفحه‌ی شطرنجی. ساده و در عین حال سخت و چالش‌برانگیز و جدی بازی خیلی فانیه اگر به این مدل بازی علاقه داشته باشین.
1599225896473.png

البته که این بازی‌ها رو بدون اپیک استور هم ماها میتونیم کرکشونو دانلود کنیم و تو این بازی‌های رایگان اپیک استور بیشتر آنلایناش به درد میخوره ولی خب وقتی بازی‌ای رو میتونیم رایگان قانونی گیر بیاریم و در دسترس هست چرا استفاده نکنیم.

حالا که صحبت اپیک استوره یه بازی دیگه هم بگم قبل اتمام پست.:-" یه بازی بتل رویال جدید رایگانی اومده (که در کامپیوتر انحصاری اپیکه) به اسم spellbreak. با این تفاوت که سیستم بازی جادو داره به جای اسلحه. یه شرکت مستقل هم ساختتش. بازی نسبتا جذابیه و حس و حال جدیدی به بتل رویال میده. من قبلا یه مدت کوتاه تو سرورای pre-alpha و alphaش بودم همین روزا ایمیلش برام اومده بود که دیروز منتشر میشه، امروز نصبش کردم و یه ذره بازی کردم. فقط فکر کنم هنوز پلیربیس زیادی نداره برای همین یه ذره دیر مچ پیدا میکنه و اینکه چون تازه منتشر شده هنوز قسمتای solo و due بازی فعال نشدن و فعلا فقط مدل squad سه نفره بازه برای امتحان سرور. احتمالا تا یه هفته دیگه فعال بشن. در هر صورت بازی free-to-play امتحانش ضرری نداره. + از آرت بازی هم خوشم میاد. + این مشکل کلی ژانر بتل رویال که کلی باید چرخ بزنی که دشمن پیدا کنی هم توش هست البته.:))

 

علی.

لنگر انداخته ⚓⚓⚓⚓⚓
ارسال‌ها
216
امتیاز
769
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای ۱
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1401
بازیش نکردم ولی اگه ازین مدل بازیا خوشتون میاد Gang Beasts خیلی بازی فانیه(مخصوصا جمعی بازی کردنش که به ما خیلی حال داد :)))
اگه از این سبک بازی ها خوشتون میاد ترجیحا ماین کرفت بخرید برید سرور هایپیکسل بازی کنید خودفال گایز از بخش کوچکی این سرور کپی کرده تبدیل شده به بازی.
 

Amir Mohi8

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
15
امتیاز
81
نام مرکز سمپاد
علامه حلی4
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1401
پابجی موبایل:RedHeart:D ، به نظرم به قدری خوب و معروف هست که نیازی به توضیح نیست(;
 
  • شروع کننده موضوع
  • #19

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
Ori and the Will of the Wisps
wp3971106.jpg

1- اگه نسخه‌ی اولِ Ori رو بازی کرده باشید، احتمالاً قبول دارید که این بازی مصداق بارزِ «هنر» تو صنعتِ بازی‌سازی‌ه. از چند جهت:
- زیبایی‌های بصری‌ و آرتِ بازی به اندازه‌ای دقیق و باجزئیات کار شده، که تو هر بخش از داستان و تو هر لوکیشینی از نقشه‌ی بازی که باشید، دقیقاً حس میکنید که دارید به یه تابلوی رنگ روغن نگاه میکنید! در واقع تو دنیای Ori، خیلی خوب از «رنگ‌ها» استفاده شده. قرار نیست تو این بازی یه بک‌گراندِ خسته‌کننده و خنثی داشته باشیم که اصلاً به چشم نیاد و حواس‌مون فقط به کاراکتر باشه. بلکه دقیقاً برعکس، خیلی وقت‌ها میشه به راحتی از کاراکترِ اصلی چشم‌پوشی کرد و اجازه داد که محیطِ زیبای بازی چشم رو نوازش بده! یعنی مشخصه که استودیوی سازنده، خیلی به آرتِ بازی بها داده و به همه‌ی جزئیات توجه داشته.
- نسخه‌ی دومِ Ori، تو زمینه‌ی «صدا» هم خیلی خوب ظاهر شده. البته من اطلاعاتِ زیادی از تئوری موسیقی و اینا ندارم متاسفانه :)) ولی خب به عنوانِ مخاطب، به نظرم موسیقی متنِ بازی واقعاً «قشنگ»ه. موسیقی نه تنها تو بخش‌های fight و تعقیب و گریز هیجان رو القا میکنه، بلکه تو بخش‌های روایی و داستانی هم احساساتی مثلِ «غم» و «ترس» و «شادی» و غیره رو خیلی خوب منتقل میکنه. شاید موسیقیِ «هیجان‌انگیز» تو بازی‌ها چیزِ جدیدی نباشه و هر گیمی بتونه ازش بهره ببره، ولی اینکه صرفِ موسیقی متن بدونِ دیالوگ بتونه احساساتِ دیگه‌ای که گفتم رو اینطور قوی نشون بده، چیزی نیست که تو بازی‌های زیادی بتونیم پیدا کنیم!
- افکت‌های صوتیِ بازی، خیلی حساب‌شده و «با جزئیات» طراحی شده. حالا شاید نشه کامل این مسئله رو توضیح داد، ولی مثلاً میشه به این نکته اشاره کرد که تک‌تکِ ده‌ها نوع ضربه‌ای که Ori میتونه بزنه، یه افکت صوتیِ مختص به خودش رو داره. یا مثلاً هر enemy وقتی ضربه میخوره، یه صدای کاملاً مخصوص میده! به علاوه‌، هر محیط تو بازی یه سری صدای پس‌زمینه هم برای خودش داره. مثلاً صداهایی که تو جنگل پخش میشه، متفاوت از صدایی هست که زیر آب پخش میشه. شاید این مسئله بدیهی به نظر بیاد و فکر کنید همه‌ی بازی‌ها اینطور هستن، ولی خب اینطور نیست متاسفانه :)) برای اینکه متوجهِ قضیه بشید، چند تا بازیِ پلتفرمرِ رندوم رو امتحان کنید! به جز چندتا بازیِ قوی که انگشت‌شمار هم هستن، کمتر بازی‌ای به این «جزئیات» توجه میکنه. «جزئیات»ی که برآیندشون، اتمسفرِ کلیِ بازی رو به مراتب زیباتر میکنه.
2- گیم‌پلیِ این بازی نسبت به نسخه‌ی اولِ Ori، خیلی خیلی پیشرفت کرده! یکی از مسائلی که تو این نسخه به بازی اضافه شده، «تعامل» با کاراکترهای دیگه‌ست. اگه زیاد با بازی‌های پلتفرمر درگیر بوده باشید، احتمالاً میدونید که یکی از مشکلاتی که بیشترشون دارن این هستش که تعدادِ کاراکترهای مهم معمولاً کم‌ه و به جز چند تا تعاملِ کوتاه، کاراکترِ اصلی اغلب «مستقل‌»ه! خب تو Ori and the Will of the Wisps، تعدادِ کاراکترها به مراتب بیشتر از نسخه‌ی اول‌ه و هر کدوم نقشِ مهمی تو «روایتِ» بازی دارن(دقیقاً مثلِ بازی owlboy). یعنی داستانِ این بازی، نسبتاً «چندبُعدی»ه. و تو یه بازیِ پلتفرمرِ روایت‌محور، چی از این بهتر؟
یه پیشرفتی هم که بازی نسبت به نسخه‌ی اول داشته، افزایشِ قابل‌توجهِ «عناصرِ» گیم‌پلی‌ه. چطور؟ از چند جهت:
- حرکات و actionهای کاراکترِ Ori بیشتر و متنوع‌تر شده. یعنی علاوه بر اکشن‌هایی که تو نسخه‌ی اول میتونستیم انجام بدیم، کلی حرکتِ جدید هم اینجا در دسترس داریم. و نکته‌ی مهم این که طراحیِ هر کدوم به شدت «ارزیابی‌شده»ست و هیچ چیزی «اضافه» نیست!
- مسئله‌ی upgrade خیلی تو بازی بولدتر شده و به جای اینکه صرفاً با جلو رفتن پیشرفت کنیم، میتونیم با کاراکترهای دیگه تعامل داشته باشیم و با کمکِ اون‎‌ها خودمون رو تقویت کنیم. مثلاً از یکی map بخریم، از یکی حرکتِ جدید یاد بگیریم، از یکی کمک بگیریم تا یه مانع رو حذف کنیم، به کاراکترها کمک کنیم و در ازاش reward دریافت کنیم، و کلی آپشنِ دیگه! (تقریباً مثلِ child of light، و خیلی گسترده‌تر از اون.)
3- بدیهی‌ه که تو این نسخه هم مثلِ نسخه‌ی اول، داستانِ بازی هم به اندازه‌ی کافی جذّاب و قابل‌تحسین‌ه. به نظرم مسئله‌ی «روایت» و «قصه‌گویی» تو بازیِ Ori، برجسته‌ترین و مهم‌ترین رکنِ بازی‌ه. به یاد هم ندارم که قبلاً داستانی به این زیبایی تو بازی‌ها دیده باشم.

در واقع Ori and the Will of the Wisps، درست مثلِ نسخه‌ی اولِ این بازی، «زیبا»ست.
نمیتونم بگم هیجان‌انگیز و بمب‌ه، ولی به نظرم میشه با لغتِ «هنر» توصیف‌ش کرد. همراه با کمی آرامش :))
[هر چند اون جزئیاتِ بصری و آرتِ بازی که بهش اشاره کردم، باعث شده نسبتاً بازیِ سنگینی‌ باشه و نه تنها نسبت به بازی‌های پلتفرمرِ دیگه سنگین‌تره، بلکه نسبت به خیلی از بازی‌های به اصطلاحِ «گرافیکی» هم سنگین‌تره و سیستمِ قوی‌تری میخواد! این عیب محسوب میشه؟]
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,377
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
Stardew Valley
220px-Logo_of_Stardew_Valley.png

چی می‌شد اگه هر لحظه می‌تونستیم مسئولیت‌های زندگی مدرن و شهریمون رو رها کنیم و بریم توی روستا و مزرعه زندگی کنیم؟ برای اکثرمون در واقعیت توانایی اینکارو نداریم و حتی شاید خوشمون هم نیاد ولی می‌تونیم در بازی حداقل تظاهر به این کار کنیم! در استاردو ولی شما کسی هستید که شغل کارمندیتون رو رها می‌کنید و برای زندگی به یه مزرعه که بهتون به ارث رسیده در یه روستا میرید. زمین رها شده رو سر و سامون بدین، مزرعه‌داری کنین، با آدم‌های روستا آشنا بشین و دوست بشین و حتی ازدواج کنید و بچه‌دار بشید! توی فستیوال‌های فصلی شرکت کنید، ماهی‌گیری کنید و یا در اعماق غارها به جستجو و کشتن هیولاها بپردازین و یا به خیلی از کارهای دیگه که تو این بازی هست مشغول بشین. بازی آرامش‌بخش و شادی‌آوریه و بسته به خودتون می‌تونین ده‌ها یا صدها ساعت توش مشغول باشین و هنوز جا برای گشتن و کار برای کردن داشته باشین. موسیقی متنشم بسیار عالیه و فضاشو خیلی دوست‌داشتنی‌تر می‌کنه. اگر بازیشو بخرین می‌تونین با دو سه نفر دیگه هم آنلاین بازی کنید و با هم مزرعه‌داری کنید.(منظور در نسخه کرکش فقط همین قابلیتش نیست.) شاید جالب باشه که بدونید این بازی مستقله و کل محتواش و آپدیتاش فقط و فقط از یک نفر میاد! خلاصه که it has a lot of heart!

Getting Over It with Bennett Foddy
Getting%20Over%20It%20with%20Bennett%20Foddy.jpg

در نقطه مقابل استاردو ولی می‌خوام یه بازی چالش‌برانگیز و اعصاب خوردکن معرفی کنم. هدفی که دارین تو این بازی خیلی سادست: به بالای کوه برسید! شما در یک دیگ قرار گرفتین و فقط با کمک چکش می‌تونین حرکت کنید. چکش رو با موس کنترل می‌کنید و فقط با همون سعی می‌کنید حرکات لازم از قبیل پریدن و بالا رفتن و تاب خوردن انجام بدین. در توضیحات استیم بازی نوشته شده: You move the hammer with the mouse, and that's all there is و دقیقا همینه. سختی در اینجاست که چک پوینت و سیوی در بازی وجود نداره و هر آن ممکنه با یه حرکت اشتباه کل پیشرفتتون رو از دست بدید! frustration بخشی از بازیه نه مشکل. خودتونو چالش کنید و سعی کنید این قله رو فتح کنید و در این بین بنت فادی سازنده‌ی بازی براتون حرف‌های فلسفی راجع به شکست و شروع دوباره و... می‌زنه. این بازی هم مستقله و سازندش یه نفر یعنی بنت فادیه که اسمش رو خود بازی هست و به گفته‌ی خودش اسمشو گذاشته چون این روزها افرادی که بازی رو می‌سازند کمتر شناخته شده‌اند. (اگر این بازی رو بخرید در آخرش یه چتروم براتون باز میشه که اونجا میتونین با افراد دیگه‌ای که قله رو فتح کردن و خود سازنده صحبت کنید در کرک این قابلیت نیست. البته دقت کنید که این بازی مال دو سال پیشه مطمئن نیستم هنوز چترومش ساپورت میشه یا نه هرچند زیاد مهمم نیست)

+ آهان یه نکته اینکه بازی تو خودش چک پوینت نداره ولی میتونید برید بیرون ازش و وقتی برگردین همون جایی که رها کردین میرین یعنی لازم نیست همشو تو یه بار انجام بدین.

این یکی رو دیگه زیاد طولانی نمینویسم ولی بازی Horizon Zero Dawn که قبل از این فقط اختصاصی (exclusice) پی اس فور بود امروز پورت کامپیوترش هم اومده و پیشنهاد میکنم حتما بازی کنین. یه بازی اوپن ورلد با یه محیط خیلی جذاب و دایناسورهای رباتی! در حد بازی‌ای مثل ویچر 3 در جزئیات و داستان و ریزکاری‌ها قطعا نیست ولی بازی خیلی فانیه و جهان زیبایی داره و من خودم با اینکه تو پی اس فور بازی کردم قطعا دوباره تو کامپیوترم بازی میکنم.

+ اینم یکی از بازیای مورد علاقه منه ولی بیشتر از نظر جنبه‌های فان و سرگرمی مثل اون دو تای قبلی اونقدری تاثیر روانی و احساسی و دراماتیک نداره.:))

+ ظاهرا پورتش خوب نیست. احتمالا براش پچ بیاد ولی معلوم نیست فعلا نخرید یا دانلود نکنید.:))
راستی این بازی هم چند بار آپدیت شد و الان تقریبا خوب run میشه و برای من که مشکلی نداره. اینم بازی قشنگ و فانیه خلاصه. فقط سیستمشم چک کنید چقدر لازم داره.
capsule_616x353.jpg

horizon-zero-dawn-impact-poster-ps4-us-07feb17
 
آخرین ویرایش:
بالا