• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

عجايب موبايل!

  • شروع کننده موضوع max
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

max

کاربر فعال
ارسال‌ها
40
امتیاز
6
تحقیقاتی جالب درباره مضرات موبایل


1- آزمایش بر روی تخم مرغ

مدتی قبل، بی بی سی گزارشی از آزمایش یک تخم‌مرغ در کنار یک موبایل را منتشر کرده بود که آن تخم مرغ بعد از گذشت زمانی سفت شده بود.

در عکس‌هایی که با استفاده از دوربین‌های حساس حرارتی گرفته شده است، دیده می شود که یک تخم مرغ را در مقابل یک موبایل روشن در حال صحبت کردن گذاشتند و پس از گذشت یک ساعت، تقریباً نیمی از آن سفت شده بود، زیرا عملکرد امواج مایکرویو موبایل مانند امواج مایكروویو‌های خانگی است که هم اکنون در آشپزخانه‌ها وجود دارد.


با مشاهده این آزمایش به خوبی می توان به عمق این فاجعه و مضرات امواج موبایل برای سلامتی انسان پی برد. ببینید که این امواج با تخم مرغ چه کرد، همین کار را با سلول‌های مغز ما می‌کند.

گزارش کامل این آزمایش را می‌توانید در سایت www.ewall.eu ببینید.
2- آزمایش بر روی خرگوش

در سوئد روی یک خرگوش آزمایش جالبی انجام دادند. یک خرگوش را کنار یک موبایل گذاشتند که آن موبایل همواره روشن بود. در این مدت هم تغذیه کاملی به آن می‌دادند.

پس از 2 ماه خون و سلول‌های خرگوش را برای آزمایش به آزمایشگاه بردند و نتیجه جالب توجهی را اعلام کردند؛ آن خرگوش با ادامه این وضعیت بیشتر از یک سال زنده نمی‌ماند.

حال باید ببینیم اگر روی یک انسان چنین آزمایشی انجام دهند نتیجه چه می‌شود! اگرچه فکر نکنم کسی داوطلب این آزمایش پیدا شود.

نمونه نسبی آزمایش شده این کار برای انسان را می‌توانید در افرادی ببینید که شغلشان مرتبط با رادارهای نظامی است. آن‌ها طول عمر بسیار کمی دارند و یا بسیاری از آن‌ها در زمان سالخوردگی به بیماری هایی مبتلا می‌شوند كه در افراد عادی كمتر دیده می‌شود.
مضرات استفاده زیاد از موبایل


مصاحبه با مخترع الیاف ضد نفوذ امواج موبایل

واقعیت این است كه درباره مضرات استفاده بیش از حد از تلفن همراه، بسیار نوشته شده است. ولی هشدارها جدی گرفته نمی‌شوند و در رفتار عموم مردم تاثیر چندانی نمی‌گذارد.


مدتی قبل، در رسانه‌ها، نام یک ایرانی به عنوان مخترع الیاف ضد نفوذ امواج موبایل (Ewall) مطرح شد. نام او علی جاسب بود. مردی که تقریباً تمامی رسانه‌های آلمانی مانند رادیو HR1 و HR3، روزنامه صبح برلین، تت زد، Best Best، رادیو انرژی، تلویزیون بایرن و ... با او مصاحبه کرده بودند.

می‌خواستیم با او درباره اختراعش صحبت كنیم. خوشبختانه در ایران بود. در اولین تماس با او فهمیدیم قضیه می‌تواند مهم‌تر از این ها باشد. علی جاسب یك پژوهش گر حرفه‌ای در موضوع تشعشعات تلفن همراه است و طبیعتا به خاطر اختراع کیفی که 9999/99 درصد از امواج مضر موبایل را می‌گیرد، نشان می دهد سال‌ها درباره مضرات این امواج مطالعه كرده است.

اصلا چطور ایده ساخت پارچه ی ضد نفوذ امواج الکترومغناطیسی موبایل به ذهن شما رسید؟

من هم مثل بقیه جوانان که علاقه‌مند به موبایل هستند، از ابتدایی‌ترین سیستم‌ها و گوشی‌هایی که به بازار می آمد، استفاده می کردم. اگر خاطرتان باشد، اولین گوشی‌های موبایل بسیار بزرگ بودند، خود گوشی 40 سانتی متر بود و آنتن‌ 20 سانتیمتری داشت.

بعد از مدتی متوجه شدم هنگامی که با موبایل صحبت می‌کنم، سر یا چشم‌هایم درد می‌گیرند. این مسأله را با چند نفر از اساتید و دوستان هم دانشگاهی ام در میان گذاشتم و تحقیقات وسیعی را درباره امواج الکترومغناطیسی در گستره (range) امواج موبایل و زیان‌های آن‌ برای انسان، شروع کردم.

در طی تحقیقات یکی از پروژه‌های ناسا توجهم را جلب كرد. ناسا تمامی ماهواره‌ها یا ایستگاه‌های فضایی اش را برای جلوگیری از نفوذ امواج الکترومغناطیسی که در فضا هستند و ایجاد خرابی و اختلال در سیستم‌های کامپیوتری‌شان، با پوشش خاصی می‌پوشاند که ترکیبی از نقره در آن دیده می‌شود.

دسترسی به فرمول آن عایق امکان پذیر نبود و ناسا آن را در دسته اسناد محرمانه‌اش قرار داده بود. من به این فکر افتادم که برای جلوگیری از نفوذ امواج الکترومغناطیس در انسان‌ها چه می‌شود کرد. در واقع ایده ی ساخت چنین عایقی در آن زمان به فکر من رسید و در نهایت اختراعم را در ماه مارس سال 2007 در آلمان به ثبت رساندم.

پوشش عایقی اختراع شما از چیست؟

من با استفاده از فن آوری نانو، یک پوشش نانو سیلور (لایه ظریفی از نقره) را به الیاف بافتنی تزریق کرده‌ام که این نوع پارچه از نفوذ امواج الکترومغناطیسی جلوگیری می‌کند. به همین خاطر نامش را "ای وال (e-wall)" به معنای "دیوار الکترو مغناطیسی" است، گذاشتم.

این پوشش چه میزان از امواج را جذب می‌کند؟

شاید باورتان نشود. 9999/99 درصد از امواج را می‌گیرد.

دقت رقم را چگونه به دست آوردید؟

من اختراعم را در آلمان ثبت کرده‌ام و آزمایشات کیفی آن توسط موسسه تحقیقات راداری و الکترومغناطیسی (وابسته به ارتش آلمان) انجام شده است که یکی از قوی‌ترین مراکز تحقیقات الکترومغناطیسی مجهز به دستگاه‌های بسیار دقیق است.

رقم 9999/99 نشان می‌دهد که این کیف از هر 10 هزار یونیتی که با آن برخورد می‌کند، تنها یک یونیت را عبور می‌دهد.

آیا شما معتقد هستید امواج موبایل برای انسان این قدر مضر است كه به خاطرش این همه سال وقت گذاشتید؟

بله. بسیار زیاد. اگر خطرناک نبود پس چرا در آلمان در جاهایی که آنتن‌های BTS نصب می‌شود، قیمت خانه‌هایی که در معرض آن هستند تا 25 درصد کاهش می‌یابد؟ در سال 2004، 500 دانشمند آلمانی نامه‌ای را به نخست وزیر وقت آلمان (گرهارد شرودر) بدین مضمون نوشتند که: "چرا شما اجازه می‌دهید آنتن‌های BTS در نزدیکی خانه شهروندان نصب شود، در حالی‌كه همه از مضرات آن آگاهی دارند؟ چرا شما بچه و خانواده خود را در معرض امواج موبایل قرار نمی‌دهید؟ مگر شما نمی‌دانید که این امواج سرطان زا هستند؟"

اثرات مضر موبایل برای سلامتی بدن که تا کنون شناخته شده اند، شامل موارد زیر است:

سرطان زا بودن، ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن، کاهش قدرت باروری و قوای جنسی در آقایان، افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون، تغییر ساختار آنزیمی بزاق دهان، تأثیرات منفی بر روی خون و ادرار، تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن و افزایش سرعت گسترش تومورها.



آیا ثابت شده كه امواج موبایل سرطان زا هستند؟

بله. سرطان زا بودن این امواج ثابت شده است. تحقیقات زیادی در این‌باره صورت گرفته است، البته گاهی هم بعضی از آنها به نتیجه خاصی نرسیده است. اما هیچ تحقیقی ثابت نکرده که این امواج سرطان‌زا نیستند.

موضوع این است كه سود تجاری باعث می‌شود خیلی از این تحقیقات نادیده گرفته شوند. درست مثل سیگار كه مدت‌ها طول كشید تا همه فهمیدند چه مضراتی دارد. تازه با این كه فهمیده‌اند، می‌بینید كه باز هم سیگار می‌كشند. موبایل هم مثل سیگار، علاوه بر سرطان زا بودن مشکلات عدیده دیگری برای انسان دارد.

مثلاً چه مضراتی؟

آن ‌قدر ضرر دارد که برای شرح تمامی آن‌ها باید چند جلد کتاب نوشت. ولی اگر بخواهیم چند خطر مهم آن را معرفی کنیم؛ اول اینکه سلول‌های بدن انسان در گستره 10 تا 1000 هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اکثر موبایل‌ها نیز در گستره 270 تا 1800 هرتز ارتباط برقرار می‌کنند.

می‌بینید که گستره امواج الکترومغناطیسی موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم‌پوشانی دارد و این مسأله باعث ایجاد اختلالات جبران‌ناپذیری به بدن می‌شود، مانند ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن.

همچنین ثابت شده كه این امواج تأثیر بدی در باروری مردان دارد، زیرا اسپرم‌ها را می‌کشد و باعث کاهش قوای جنسی آقایان می‌شود، مخصوصاً در کسانی که موبایل را به کمرشان می‌بندند. من فکر کنم با وجود استفاده زیاد آقایان از موبایل، در 50 سال آینده خیلی از آن‌ها نابارور شوند یا حداقل توانایی‌های جنسی‌شان کاهش یابد.

به نظر شما مهم ترین مشکل موبایل برای انسان چیست؟

موبایل سرطان زاست. تحقیقات موجهی در این مورد توسط دانشمندان صورت گرفته که این مسأله را اثبات می‌کند و در بسیاری از روزنامه‌های آلمان نیز این مسأله گفته شد.

علاوه بر آن احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون را هم افزایش می‌دهد. حتی تحقیقات جدید نشان داده اند که اگر شخصی 2 دقیقه با موبایل‌ صحبت کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلا تغییر می‌کند. علاوه بر این، تأثیرات منفی بر روی خون و ادرار دارد.

میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می‌شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می‌دهند.

می‌گویید تأثیر امواج موبایل در این حد زیاد است، ولی عجیب نیست كه مراجع رسمی و دولت‌ها خیلی به این مسأله توجه نمی‌كنند؟

این‌طور هم نیست كه اصلا توجه نكنند. گفتم كه هنوز همه ی افراد نسبت به این مسأله روشن نشده‌اند. ببینید، هر 004/0 ثانیه این امواج به بدن ما برخورد کرده و از آن عبور می‌کنند. حال شما اگر یک روز موبایل را با خود حمل کنید حساب کنید چند بار در معرض آن‌ها قرار می‌گیرید؟ این ها تحقیقات مستند است.
موبایل کثیف تر از دستشویی




میکروب های روی گوش تلفن همراه، از هر شیء مستعمل دیگری در این رده بیشتر است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری و میکروب های موجود روی گوشی تلفن همراه از سنگ دستشویی هم بیشتر است و در حقیقت باکتری موجود روی گوشی تلفن همراه، از هر شیء مستعمل دیگری در این رده بیشتر است.

نکته ی جالب تر اینکه به علت افزایش دمای تلفن های همراه در حین استفاده، این گوشی ها تبدیل به محیط های مناسبی برای کشت و رشد باکتری های خطرناک می شوند، چون باکتری ها برای رشد محلی گرم تاریک را می خواهند و تمامی این امکانات را گوشی که در جیب قرار گرفته است، فراهم می کند. میزان این گونه باکتری ها حتی از دستگیره ی در، صفحه کلید و حتی کف کفش شما بیشتر خواهد بود.

دکتر جووان وران پروفسور میکروبیولوژی دانشگاه متروپولیتن منچستر بیان می کند که علاوه بر آنکه گوشی تلفن همراه مانند دیگر اشیا باکتری دارد به علت محل نگهداری، شرایط مناسبت تری برای ورود و ازدیاد آنها فراهم می سازد.

نکته ی مهم آن است که این وسیله با گوش و دهان ما، یعنی دو راه قوی ارتباط به داخل بدن همواره در تماس است و از این طریق می تواند به راحتی آلودگی را به بدن منقل کند و باعث ایجاد بیماری شود.

source:bankemagale.blogfa.com
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : موبایل جنایت کار!!!

این ها که گفتید همه درست. اما ...

اما کاش کمی از فایده های موبایل میگفتین . من از این جریان فواید موبایل خاطره خوبی دارم

قرار بود کلاس زبان برای lecture در مورد فواید موبایل صحبت کنیم. من تو اینترنت گشتم یک چیزایی یافتم و پرینت گرفتم . اما نخونده بودم. سرکلاس دوستم پوریا گفت که باید این جلسه ارائه بدی. خوش بختانه نفر اول من نبودم. اما نفر دوم بودم :D من هم که هیچی نخوندم. نفر اول ده دقیقه ارائه داد. من تو اینده  دقیقه یک کاغذ برداشتم تعدادی از کلمات کلیدی رو نوشتم. ارتباط ، انتقال اطلاعات ، استفاده رسانه ای و موسیقی و ... . بعد رفتم پای تخته برای ارائه. هربار به یکی از کلمات کلیدی نگاه می کردن و پشت سرش یک پاراگراف توضیح می دادم. به طوری که تبدیل شد به یک لکچیر واقعی. بعد معلم کلی تشویقم کرد و لکچر من به عنوان بهترین انتخاب شد و نمره کامل گرفتم.
وقتی نشستم پوریا یک کلمه بهم گفت : کثافت !

حالا این خاطره درون پارانتز بود. حرف من اینه که وقتی از مضرات چیزی میگیم فوایدش رو هم بگیم. مسلما موبایل مضراتی داره اما فوایدی هم داره. در مقابل استفاده از موبایل و بهره بردن از فوایدش ؛ مضراتش رو باید پذیرفت. مثل داروهای پزشکی که عوارضی دارند.
 

neda.m

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
2,678
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
شهید رجائی تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران - ژئوتکنیک
هنگامی که گوشی خیس میشود !

تصور کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید!
اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است!
اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده!
در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند !
ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است !

ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید ! :

Ernesto Londoño ، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و
شروع میکند به شستن دست و رویش ، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود ، ناگهان
در چند لحظه کیف برمیگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد!
پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ،
باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند!
اما پس از اندکی هنگامی که میبینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است ،
به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد.
دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته!
همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است!
سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند ، کاملأ سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد .

این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است ،
البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که
ظاهرأ وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود .

اما در این زمینه میتوان عمل دیگری را نیز صورت داد :
گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود.
الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود .

این روش شاید بیشتر قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است .
 

trustme

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,810
امتیاز
899
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
کاشان
سال فارغ التحصیلی
1387
دانشگاه
دانشگاه خواجه نصیر طوسی
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

کارا ترین روش، خریدن گوشی ضد آب و ضد خش است :D
الکل ادراکش کمتره به نظر من!! چون به هر حال مایع است ملت فکر می کنن این مایع بدترش می کنه :D
 

sampadcity.com

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,373
امتیاز
119
شهر
قم
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

وای؟
وقتی توی آب می افته بزاریمش توی الکل؟
بدتر میشه که
 

fzgm

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
782
امتیاز
82
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
ریاضی،کامپیوتر(کوتاه)،ادبیات،شیمی(تنوع؟!)
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم مهندسی
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

ای ول!چه روشهایی!

اگه تو دیگ حلوا یا آش بیفته چی؟!(با توکل به خدا درست میشه!!!)

فقط یه بار شیر پاکتی ترکید گوشیمو خیساند!سوخت!
 

neda.m

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
2,678
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
شهید رجائی تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران - ژئوتکنیک
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

وای؟
وقتی توی آب می افته بزاریمش توی الکل؟
بدتر میشه که
نه خب، بدتر نمیشه دیگه! :D
فقط یه بار شیر پاکتی ترکید گوشیمو خیساند!سوخت!
همونیه که تو تعمیرگاهه؟! :D
 

fzgm

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
782
امتیاز
82
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
ریاضی،کامپیوتر(کوتاه)،ادبیات،شیمی(تنوع؟!)
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم مهندسی
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

نه اون قضیه مال خیلی وقت پیش بود این یکی از ارتفاع 4 متری پرت شد!!!
 

sampadcity.com

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,373
امتیاز
119
شهر
قم
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

به نقل از فاطمه ق :
فقط یه بار شیر پاکتی ترکید گوشیمو خیساند!سوخت!
به نقل از فاطمه ق :
نه اون قضیه مال خیلی وقت پیش بود این یکی از ارتفاع 4 متری پرت شد!!!
فاطمه! تو با گوشی هات چیکار می کنی؟ گوشیت چی بود مگه؟
______________________________________________________________________
به نقل از ندا.م :
نه خب، بدتر نمیشه دیگه!  D
آخه مگه میشه؟
اینجوری بدتر میشه
با عقل جور در نمی یاد
چه جور میشه آخه؟
 

neda.m

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
2,678
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
شهید رجائی تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران - ژئوتکنیک
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

آخه مگه میشه؟
اینجوری بدتر میشه
با عقل جور در نمی یاد
چه جور میشه آخه؟
چرا، جور در میاد! :D
الکل خیلی زود تبخیر یشه، در نتیجه مشکلی ایجاد نمیکنه!
اگه پیدا کنی که چرا آب باعث خراب شدن قطعات الکترونیکی و الکتریکی میشه شاید بتونه کمک کنه
 

گرتلدا گریدی

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
187
امتیاز
7
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

چه باحال! فکر کنم باید برم گوشیم رو حموم کنم بعد بیام از این روش استفاده کنم!
 

E.H.A

کاربر فعال
ارسال‌ها
43
امتیاز
14
نام مرکز سمپاد
شهيد بهشتي
شهر
سبزوار
دانشگاه
اونجا!
رشته دانشگاه
vet(دامپزشکی)
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

بهترین راه اینه که باتری گوشی تو در بیاری بعد بذاریش تو کیسه برنج.اگه خیلی زود ایت کار رو انجام بدی خوب خوب میشه!
 

زهرا.ب

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
85
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
خرابه
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

برای من هم این اتفاق افتاد . گوشیم جایی افتاد که غیر قابل توصیفه .
اما من از اونجایی که خیلی باهوشم ابتدا تمام قسمت های گوشی رو شستم :Dبعد هم گذاشتم توی آفتاب(البته آفتاب تابستون)نزدیک غروب که شد اونو برداشتم و اجزاشو به هم وصل کردم .سالم بود :D
 

زهرا.ب

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
85
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
خرابه
پاسخ : موبایل جنایت کار!!!

سند کردن اس ام اس هم این قدر ضرر داره؟ :O
 

armita

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,204
امتیاز
685
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
‫علوم کامپیوتر‬‎
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

بدترین کاری که میشه انجام داد هم اینه که گوشی رو با سشوار خشک کنید!
چون احتمالش زیاده که گوشیتون آب بشه ! :D :D
 

fzgm

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
782
امتیاز
82
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
ریاضی،کامپیوتر(کوتاه)،ادبیات،شیمی(تنوع؟!)
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم مهندسی
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

کاملا راست میگه آرمیتا!
چون یه قسمتایی تو گوشی هست که خیلی به دمای بالا حساسه و اگه آب هم نشه گند زدید توش!
 

Game Over

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
272
امتیاز
23
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
شیراز
دانشگاه
شیراز
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

بابا زودتر این رو مینوشتی!!ما یه آشنا داریم تاحالا دوتا گوشیش این جوری نفله شده.سومیش هم قبل از افتادن توی چاه...گرفتدش
 

firebrand1370

کاربر فعال
ارسال‌ها
71
امتیاز
20
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرج
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

البته این موضوع رو من وقتی خوندم که دیگه دیر شده بود منم چند وقت پیش با N95 تشریف بردم ته رودخونه تازه زدمش وسط ماسه های رودخونه با بشه تکیه گاه بتونم بلند شم
ولی از من می شنوید بگذارید گوشیتون مرد بار بیاد D:خودش بعد از 1 روز درست میشه
 

سپهر

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
627
امتیاز
73
نام مرکز سمپاد
دبیرستان شهید بهشتی اهواز
دانشگاه
صنعتی اصفهان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

من گوشیم افتاد تو آب اصلا هیچیش نشد
همونطوری خشکش کردم بعد از 10 دقیقه ازش استفاده کردم!!!!!!!
 

pegah.nodet

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
465
امتیاز
8,107
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
علامه طباطبایی
رشته دانشگاه
حسابداری - Finance
پاسخ : هنگامی که گوشی خیس میشود !

خوش بحالتون گوشياي مقاومي دارين !
واسه من از ارتفاع 2 سانتي ! افتاد رو بالشم كاملا متلاشي شد! :O
 
بالا