• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

prototype

  • شروع کننده موضوع
  • #1

mahdad

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
399
امتیاز
1,006
نام مرکز سمپاد
شهید ستاری(یا بقولی "شهید هوابرد")
سلام اینم یه تایپک برای تبادل نظر و نقد بازی فوق العاده prototypeخوب نظر من در مورد کیفیتش اینه که خیلی قشنگ کار شده ولی با اینکه گرافیک کارد256می خواد و به نظر من بایدبا512یا بالاتر بازی کنی تا گرافیک اصلیش رو ببینی {-8ودر مورد داستانش ودرامش باید بگم که خیلی شیطانی (< و قشنگ بود ولی من به شخصه از بعضی ماموریت هاش مثل گرفتن check pointها و دویدن و... هاش خوشم نمیومدولی برعکس عاشق شلاق و سپر و تغییر قیافه هاش و ریشه هایی که از زمین در میومدن و مشت اهنینش خیلی خوشم اومد.
نظر شما چیست؟ ??? :-"
 

oo00oo

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
539
امتیاز
703
نام مرکز سمپاد
علامه حلی1
شهر
تهران
مدال المپیاد
نچ!
دانشگاه
بقیت الله
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
پاسخ : [prototype]

بازی قشنگیه
اگه بتونم تا آخر امروز نقد و بررسی و میذارم.
 

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
پاسخ : [prototype]

بازی بدی نبود ولی یه سری ضایع بازیا داشت! مثلا سربازا نمی گفتن چرا کامندرشون از دیوار بالا می ره!
 

oo00oo

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
539
امتیاز
703
نام مرکز سمپاد
علامه حلی1
شهر
تهران
مدال المپیاد
نچ!
دانشگاه
بقیت الله
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
پاسخ : [prototype]

اینم از نقد و بررسی کامل بازی(تقدیم به شما دوست عزیز) :D
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
گام اول: پیش نمایش کوتاه بازی(برای کسانی که بازی نکرده اند):

یکی از حیرت انگیز ترین بازی های اصلی (بدون نسخه قبلی) است. این بازی که در ژانر اکشن و به سبک و سیاق بازی GTA هست در شهر New York City انجام میشود. شما در نقش Alex Mercer دیوانه که توانایی بالا رفتن از آسمان خراش ها ، نصف کردن بدن مردم و از اين دست کارها را دارد ایفا نقش می کنید و در بین هرج و مرج شهر New York قرار دارید که یک ویروس باعث تغییر ژنتیکی مردم میشود و در این زمان جنگی بین نظامیان و مردم تغییر داده شده در میگیرد. Alex Mercer دانشمندي بزرگ است که قانون را زير پا گذاشته و با مداخله در ژنتیک موجودات زنده و دست کاری آن ها موجوداتی با چثه دلخواه ایجاد می کند. گيمر میتواند ژن های موجودات را عوض کند و برای کسب قدرت بايد از DNA موجودات دیگر استفاده کند که با اين کار آن ها می میرند.

pro1.JPG


بازي در یکی از میدان های شهر New York به نام Times جريان دارد. صبح است و انبوه مردم که در حال انجام امور روزانه هستند همه جا دیده می شوند. مردم در حال راه رفتن ، رانندگی و خرید و فروش هستند. دوربین با نوسان یک منظره وسیع رو به نمایش در می آورد. چندین آسمان خراش با جزییات فراوان (به صورت بلادرنگ) که نوک آن ها از ابرها هم بالاتر رفته. ناگهان صدای بوق ماشین به صدا در می آید و در پی آن صدای آژیر ، مردم هراسان به این طرف و آن طرف می روند و فریاد می زنند همه جا هرج و مرج دیده می شود. احساس بودن در یک شهر واقعی به شما دست می دهد. حالا وقت نجات دادن جانتان هست. شما باید از روی ماشین هایی که تصادف کردند پریده و به یک جای امن برسید و حالا یک موجود عظیم الچثه به شکل یک حشره نمایان می شود و همه چیز را از بین می برد. مردم با اضطراب فرار میکنند. غول یک هلیکوپتر را منهدم می کند. نیرو های نظامی با تانک ها و فانتوم ها از راه می رسند و شروع به شلیک مي کنند.


هدف شما در این لحظه از بین بردن تخم آن حشره بزرگ است و برای اولین بار به توانایی ها و قدرت Mercer پی می برید. با استفاده از توانایی shape-shifting ، Alex می تواند اندامش را چندین برابر بزرگ کرده و از استیل های مختلف استفاده کند. او برای دفاع از خودش به سمت موجود عظیم الچثه حمله میکند ولی با یک لگد به طرفی پرت مي شود و اکنون دست Mercer به یک blade (شمشیر قوی) تبدیل شده و به غول ضربه میزند. ولي نیروهای نظامی از Alex حمایت نکرده و می خواهند او را هم از بین ببرند. او میدان Times را ترک کرده و در دام یک توطئه قرار می گیرد که می خواهد با مدرک بيگناهي خود را ثابت کند و برای این کار بايد به تمام New York سر کشیده و به اکتشاف بپردازد.

pro2.JPG


Alex از توانایی های خاصي برخوردار است :
یک گروه سرباز با تفنگ های M4 به سمت او یورش می برند ولی Alex به اهستگی حرکت کرده و با مشت خود به زمین می کوبد و بر روی زمین یک گودال به وجود می آید سپس تیغ هایی از زمین خارج شده و تمام سربازان را از بین میبرد. شما در این بازی به غیر از سربازان و دشمناني که تغییر ژنتیکی داده اند با تانک ها و هلیکوپتر ها هم در جنگ هستید اما نکته جالب این است که می توانید هلیکوپتر ها و تانک ها را دزدیده و از آن ها استفاده کنید. Alexمی تواند با نیروهای خود به سرعت دنبال یک تانک دویده و سپس از آن بالا برود ، در تانک را باز کند و به داخل آن بپرد و کنترل تانک را به دست بگیرد. Alex می تواند مثل تانک ها با دست خود به سمت دشمانان آتش پرتاب کند. با کشتن مردم و دشمنان بدن آن ها به حالت مایع در آمده و از پاهای Alex بالا رفته و داخل بدنش می شوند. و شما م یتوانید از قابلیت های آن ها در هر زمان استفاده کنید. در بازی Prototype می توانید آزادانه ماموریت های جانبی را انتخاب کرده و آن ها را انجام دهید درست مثل دو بازی Hulk: Ultimate Destructionو Scarface که توسط شرکت سازنده ي Prototype يعني Radical Entertainment ساخته شده و هر دو open-world بودند.


Prototype المان های بازی های بزرگ را یک جا و به صورت فوق العاده گرد هم آورده است و در فصل سوم سال 2008 برایPC و PS3 و Xbox 360 منتشر شده.
--------------------------------------------------------------------------------------------
گام دوم: نقد و بررسی کامل بازی :

داستان بازی، زندگی شخصی به نام Alex Mercer را روایت میکند، مردی که دچار فراموشی شده و دنبال گذشته ی خود و آنچه اتفاق افتاده است، میگردد. بازی از جایی شروع می شود که الکس دچار فراموشی شده و وقتی که از خواب بلند می شود، خود را در زیر زمین یک شرکت مهندسی ژنتیک با نام GENTEK که دارای قدرت و نفوذ بالایی است، می یابد. پس از درگیری با چند سرباز مسلح، الکس موفق می شود که از آنجا فرار کند و سعی می کند که حافظه ی خود را مجدداً به دست آورد و دریابد که چه اتفاقاتی افتاده است. در بین راه او متوجه می شود که قدرت ها و توانایی هایی به دست آورده که به او نیرویی عجیب، سرعت و سلاح هایی بخشیده اند و همچنین به او این توانایی را داده اند که از مردم جهت دریافت حافظه، مهارت و چهره ی آنها استفاده کند. بدون هیچ آگاهی از زندگی قبلی خود، مجبور است که از تمام توانایی های خود جهت یافتن حقیقت استفاده کند.

در طول این کش و قوس ها و اتفاقاتی که در شهر در حال رخ دادن است، الکس با دشمنان گوناگونی مواجه می شود. یکی از این دشمنان که یکی از سرسخت ترین های آنان هم هست، گروه Blackwatch است. گروه Blackwatch از افرادی زبده تشکیل شده است که مخصوص درگیری با موجودات جهش یافته مانند الکس هستند .Captain Cross یکی از دشمنان اصلی الکس و یکی از افسران Blackwatch است که دستور پیدا و دستگیر کردن الکس را به گروه داده است. همچنین الکس با آلوده شدگانی روبرو می شود که مردم عادی و غیرنظامی هستند که به یک ویروس عجیب (که الکس نیز با این ویروس در ارتباط است) مبتلا شده اند. اما جدا از انسان ها، الکس با یک سری هیولاهای قدرتمند نیز روبرو می شود که ملقب به Hunter هستند و می توانند خیلی خطرناک باشند .

در همین اوضاع، الکس تلاش میکند که با خواهرش دینا((Dana ارتباط برقرار کند و موفق هم می شود. دینا، الکس را در یافتن هدف هایش (کسانی که در مورد گذشته ی الکس و آنچه اتفاق افتاده است، چیزهایی می دانند)یاری می کند. در همین بین الکس که از همه چیز بی خبر بود، یک زن به نام Elizabet Greene (عامل بوجود آمدن Hunter ها) را که در GENTEK زندانی شده بود، نجات می دهد تا از او سوالهایی در مورد اتفاقات اخیر بپرسد. اما الیزابت الکس را هل داده و از آنجا فرار می کند. الکس بعد از برقراری ارتباط با دانا و همکاری با او، با دوستش یعنی کارن پارکر ((Karen Parker ارتباط برقرار می کند. در ابتدا که کارن برای الکس اطلاعاتی از ویروس و همینطور Hunter ها می فرستد، الکس به او اعتماد می کند اما به زودی مشخص می شود که او برای Blackwatch کار می کند. او تلاش می کرد که ویروسی را به الکس تزریق کند تا توانایی تغییر چهره (الکس می تواند با کشتن افراد تغییر قیافه داده و به شکل آنها در بیاید) وی را متوقف کند .

بالاخره در یک رویارویی با کاپیتان کراس (Captain Cross)، این ویروس به الکس تزریق می شود. الکس با کمک خواهر خود دینا، با دکتر راگلند ((Ragland که یک آسیب شناس است و تجربه ی کار کردن با بیماری های عجیب را دارد، ملاقات می کند. بعد از آزمایشات متعدد، دکتر راگلند موفق می شود که دارویی برای بیماری الکس بسازد .

هنگامی که الکس به شهر برمی گردد، خواهرش در جلوی چشمانش توسط یک Leader Hunter ربوده می شود. وی به مکانی که دینا در آنجا زندانی شـــده بود، می رود و پس از شکســت دادن آن Leader Hunter ، متوجه می شود که دینا هنوز زنده است و سریع او را برای درمان، نزد دکتر راگلند می برد ؛ از آن موقع به بعد دینا دیگر در هیچ جایی دیده نشد...

pro3.JPG


گیم پلی:


یکی از بهترین قسمت های بازی و یکی از نقاط مثبت بازی، گیم پلی عالی آن است. ازاین بازی باید انتظاری بیشتر از یک گیم پلی خوب داشت ؛ این بازی یک گیم پلی عالی دارد. محیط بسیار گسترده که در کمتر بازی ای شاهد نظیر آن هستیم، امکانات زیاد، قدرت ها و توانایی های زیاد شخصیت اصلی بازی ، فیزیک خوب و ... همگی یک گیم پلی عالی را در این بازی فراهم آوردند .

اولین چیزی که در گیم پلی بازی به چشم میخورد، توانایی ها و قدرت های الکس است که با آنها می تواند کارهای زیادی انجام دهد . شما برای از بین بردن دشمنان راه ها و ابزار های مختلفی در اختیار دارید مانند استفاده از مشت و لگد، سلاح گرم، سلاح سرد ، پرتاب کردن اشیا و ... . یکی از قابلیت های فوق العاده و واقعاً نوآورانه که سازندگان دربازی قرار دادند، قابلیت consume کردن افراد است . با استفاده از این قابلیت، علاوه بر اینکه می توانید به شکل افرادی که آنها را consume می کنید در بیایید بلکه میتوانید از حافظه ی او جهت یافتن حقیقت و از مهارت های او جهت انجام دادن کارهایی اسفاده کنید . بطور مثال میتوانید به بعد از از consume کردن یکی از افراد گروه Blackwatch، به شکل او در بیایید و به زیردستانتان دستور دهید . ویا یکی از خلبانان را consume کنید و مهارت او در پرواز کردن را بیاموزید . اما این فقط یکی از توانایی های الکس است . شما میتوانید کسانی را که در داخل یک تانک یا هلیکوپتر هستند، به بیرون بیندازید و خود سوار آنها شوید . الکس می تواند از این ساختمان به آن ساختمان بپرد و یا از یک دیوار عمودی بالا برود . اعضای بدن الکس هم می توانند به یک اسلحه ی کشنده تبدیل شوند و توانایی های بسیار دیگر که تنها با بازی کردن میتوانید آنها را تجربه کنید .

pro4.JPG


گرافیک:

یکی از دلایلی که موجب انتقادات زیادی از بازی شده و کمی از کیفیت بازی کاسته است، گرافیک آن است. ظاهراً سازندگان بازی یک دهم وقتی را که صرف جاهای دیگر بازی کرده اند، به گرافیک آن اختصاص نداده اند.با توجه به تاخیری که در عرضه ی بازی افتاد، انتظار میرفت که گرافیک بازی نهایی بهتر از قبل باشد و سازندگان بیشتر روی این قسمت کار کنند ؛ اما آن انتظارات برآورده نشد. البته گرافیک نهایی بازی نسبت به دموهایی که قبل از تاخیرخورد بازی، به نمایش درآمده بودند، پیشرفت خوبی داشت اما باز هم نتوانست خیلی از انتظارات را برآورده کند. ظاهراً در این مدتی که بازی تاخیر داشت، سازندگان بیشتر وقت خود را صرف قسمتهای دیگر کرده بودند ؛ چرا که این مدت ، مدت کمی نبود و می توانستند گرافیک را خیلی بهتر از چیزی که هست ، بهبود بخشند . افکت های آتش و انفجار در حد متوسطی هستند و صحنه های انفجار، بعد از مدتی کمی تکراری می شوند. طراحی مردم و بخصوص چهره ی آنها اصلاً خوب صورت نگرفته و بافت های ضعیفی در آنها به کار رفته است. اما شخصیت اول داستان، الکس، بهتر از بقیه بوده و روی او بیشتر کار شده است. همچنین گوناگونی مردم کم است و چهره ی انسانهایی که در بازی می بینید، بعد از مدتی تکراری می شود واین کمی بازی را یکنواخت و خسته کننده می کند . موتور بازی هم در بعضی از موارد کمی ضعیف عمل کرده است . بطور مثال ، در کل بازی 250 orb در Manhattan گنجانده شده است که شما باید آنها را جمع آوری کنید . اما متاسفانه در بعضی از مواقع تا بالای سر آنها نروید، نمی توانید محل آنها را ببینید. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که موتور بازی توانایی ترسیم آنها را در فاصله ی دور ندارد. حتی ممکن است در فاصله ی 20 متری از آن قرار داشته باشید اما آنها را نبینید . به همین دلیل پیدا کردن orb ها کار خسته کننده و در بعضی مواقع عذاب آوری می شود. اگرچه با توجه به گستردگی زیاد بازی و فیزیک خوب آن، نباید انتظار گرافیک فوق العاده ای نظیر Assassin"s Creed را از آن داشت اما گرافیک آن می توانست بهتر از این ها باشد .

pro5.JPG


صداگذاری و موسیقی:


صداگذاری این بازی هم یکی دیگر از نقاط قوت بازی است که واقعاً خوب کار شده است . در این بازی از سیستم جدیدی در صداگذاری استفاده شده است که واقعاً عالی و بی نظیر است .این سیستم عملکرد فوق العاده ای دارد و بلندی صداها را متناسب با فاصله ی آن صدا با شما، پخش می کند.این سیستم زمانی عملکرد عالی خود را ثابت می کند که اگر تعداد افراد یک منطقه، خیلی زیاد هم باشد، باز هم صداها را نسبت به دوری و نزدیکی، کوتاه تر و بلندتر پخش می کند . صداهای مردم و انفجارها هم خوب کار شده اند و در کمتر موقعی تکراری می شوند اما پیش نیامده که دیالوگ های مردم بیربط و بی معنی باشد . عکس العمل آنان و فریادهایشان در رویارویی با هیولاها و الکس، خوب و طبیعی و تحسین برانگیز است. از آنجایی که بازی از فیزیک خوبی بهره می برد و الکس می تواند هر چیزی را پرتاب کند، انتظار می رفت که صدای اشیا پرت شده خوب باشد که انصافاً هم همینطور است.صداهای هولناکی که بر اثر پرتاب ماشین ها و تانک ها و ... به وجود می آید، واقعاً طبیعی بنظر می رسند و حس ترس در یک محیط ترسناک را به انسان القا می کند.صدای تفنگ ها هم خوب و متناسب با صدای آنها درست شده است. دوبلور الکس هم هنرپیشه ی معروف هالیودی یعنی Barry Robert Pepper است که از مهم ترین کارهای او میتوان به حضور در فیلم های Saving Private Ryan و The Green Mile (برنده ی جایزه ی اسکار) اشاره کرد.

بخش موسیقی هم واقعاً زیبا و عالی و هیجان انگیز است و حال و هوای جو موجود را به انسان منتقل می کند و کاملاً داستان یک شهر آشوب زده را روایت می کند .

این بخش هم یکی از بخش های خوب بازی است که معلوم است سازندگان در این قسمت هم تمرکز خاصی داشته اند و حسابی روی آن کار کرده اند.

pro6.JPG


گام سوم: ارزشیابی کلی و نهایی و سیستم مورد نیاز بازی و خلاصه نقد و نمره ی سمپادیا به این بازی:

pro7.JPG


سازنده : كمپاني Radical Entertainment
ناشر : كمپاني: Activision
تاريخ انتشار : June 9 , 2009
وب سايت اختصاصي : Prototype
رده بندي ژانر : اکشن علمی تخیلی
ميزان دشوار بودن : متوسط .
زمان مورد نياز براي آشنايي كامل با محيط بازي : حدود نیم ساعت.
درجه بندي ESRB در مورد محتواي بازي : Mature – مناسب برای تمامی افراد و گروههای سنی 17 سال و بالاتر .
ویژگی های منحصر به فرد بازی Prototype :
- اکشن بسیار مهیج و متفاوت کشنده بازی .
- فیلم نامه ی سراسر تخریب و اکشن و هیجان بازی
- داستان و تجربه ای کاملا متفاوت در بازی های اکشن
- بازی در شهر حقیقی نیویورک
- انعطاف و توانایی های بی نظیر شخصیت اصلی
و …….
سيستم مورد نياز براي اجراي بازي Prototype :
* Windows® XP (with Service Pack 3) and DirectX® 9.0c or (Windows Vista® with Service Pack 2)
* 256 MB 3D hardware accelerator card required – 100% DirectX® 9.0c with Shader Model 3 support*
* Pentium(R) Intel Core® 2 Duo 2.6 GHz or AMD Athlon 64 X2 3800+ or better
* 1 GB of RAM for Windows ® XP / 2 GB Windows ® Vista systems
* 8 GB of uncompressed hard disk space (Plus 500MB for swap file.)

نمره:(نمرات از 10 هست)
صدا گذاری: 10 گرافیک:7 داستان:9 گیم پلی:10 در کل :9

[PROTOTYPE] یک بازی کاملاً زیبا و مهیج است که می تواند هر گیمری را راضی نگه دارد. بازی ای باگیم پلی فوق العاده که واقعاض لذت بخش است. اگر فقط طرفدار گرافیک یک بازی هستید و فقط به این فسمت اهمیت می دهید، شاید این بازی نتواند شما را راضی نگه دارد اما اگر طرفدار یک بازی خوب و مهیج هستید هرگز این بازی را از دست ندهید. [PROTOTYPE] یک بازی ای است که میتواند تا مدتها شما را سرگرم کند و شما میتوانید از قدرتهای شخصیت اول بازی استفاده ی کامل را برده و از بازی کردن با آن لذت ببرید. [PROTOTYPE] با اینکه باز هم جای کار داشت اما یقیناً یکی از بهترین بازی های امسال است و برای همیشه در خاطره ها خواهد ماند.

گام چهارم(اختیاری):دانلود بازی:

pro8.JPG


szie 7.7 GB
download server 1

ftp://194.116.195.234/Unload/Prototype/rzr-prot.iso

size 4.3 GB

download server 2
ftp://77.108.98.148/Games/Prototype/Prototype%5Brustorka.com%5D.mdf
ftp://77.108.98.148/Games/Prototype/Prototype%5Brustorka.com%5D.mds

downlaod server 3

http://bitroad.net/download/7d004cf627710e227bb99579068c6a8e0/prototype-rip.by.coleron.thegenius.part1.rar.html
http://bitroad.net/download/114aecdaf9c0e53ddba23c15dd4e11a71/prototype-rip.by.coleron.thegenius.part2.rar.html
----------------------
اگه لینک ها اشکال داشت حتما پیام بدین..ممنون از این که وقت گذاشتید و خوندید.....
 

oo00oo

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
539
امتیاز
703
نام مرکز سمپاد
علامه حلی1
شهر
تهران
مدال المپیاد
نچ!
دانشگاه
بقیت الله
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
پاسخ : [prototype]

البته به نظر من یه ذره شخصیتش (مخصوصا) لباسش از الطیر کپی شده بود..
 
ارسال‌ها
446
امتیاز
663
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی 2
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
98
دانشگاه
علوم پزشکی زنجان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : prototype

بازی قشنگی بود خوشم اومد یه بار بازیش کردم .

چندان بد نبود ولی dark siders2 رو به اون ترجیح میدم
 

ArefBbnd

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
6
امتیاز
4
نام مرکز سمپاد
شهید حقانی
شهر
بندرعباس
پاسخ : [prototype]

به نقل از Black Fire :
بازی بدی نبود ولی یه سری ضایع بازیا داشت! مثلا سربازا نمی گفتن چرا کامندرشون از دیوار بالا می ره!
کارایی که استفاده ی غیر مستقیم از قدرت محسوب میشن، مثلا بالا رفتن از دیوار، سرعت بالا و ... alarm meter رو خیلی آرموتر پر میکنن ولی در کل موافقم.
 

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
سلام اینم یه تایپک برای تبادل نظر و نقد بازی فوق العاده prototypeخوب نظر من در مورد کیفیتش اینه که خیلی قشنگ کار شده ولی با اینکه گرافیک کارد256می خواد و به نظر من بایدبا512یا بالاتر بازی کنی تا گرافیک اصلیش رو ببینی {-8ودر مورد داستانش ودرامش باید بگم که خیلی شیطانی (< و قشنگ بود ولی من به شخصه از بعضی ماموریت هاش مثل گرفتن check pointها و دویدن و... هاش خوشم نمیومدولی برعکس عاشق شلاق و سپر و تغییر قیافه هاش و ریشه هایی که از زمین در میومدن و مشت اهنینش خیلی خوشم اومد.
نظر شما چیست؟ ??? :-"
خوب بود ولی شدیدا خشن بود.خیلی! فقط خون بود و روده و ... :|
 

mhmmdshirazi

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
840
امتیاز
2,452
نام مرکز سمپاد
شهید Helli
شهر
tehran
سال فارغ التحصیلی
1390
مدال المپیاد
:دی خواب موندم!!
دانشگاه
دانشگاه امیر کبیر
رشته دانشگاه
مهندسی مکاترونیک
تلگرام
اینستاگرام
آخی یادش بخیر prototype!! یه زمانی چقدر اینو بازی میکردم:-"
 
بالا