• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

گوگل

  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #1

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
چه کسی از گوگل ریدر استفاده می کنه؟
لطفا اگر استفاده می کنین آدرس share هاتون و یا google account رو بدین تا بتونیم از علاقه مندی های همدیگه باخبر بشیم.

اینم مال من : [email protected]

http://www.google.com/reader/shared/08486486472425507357
 
  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #2

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : گوگل

اريك اشميت، مديرعامل گوگل، چندي پيش در مقاله‌اي در نشريه نيوزويك، قواعد طلا‌يي كسب‌وكار يكي از برترين شركت‌هاي ديجيتالي جهان را تشريح كرد. اگرچه رهبران گوگل بر خلا‌ف رهبران مايكروسافت، در انتشار مقاله و گزارش تخصصي، فعاليت كم‌تري دارند، اما مطالبي كه هر از گاهي توسط آنان ارائه مي‌شود، قابل تامل است. متن حاضر، روايتي است از راهكارهايي كه گوگل در كسب‌وكار در دنياي ديجيتال به آنها وابسته است. اريك اشميت به اين واقعيت اشاره دارد كه خلا‌قيت و پرورش خلا‌قيت در كاركنان يك شركت، رمز پيروزي در شركت‌هاي ديجيتالي امروز جهان است. اين خلا‌قيت است كه كارآفريني ديجيتالي را به بهترين شكل ممكن پرورش و هدايت مي‌كند و اين تضميني براي بقا در دهكده جهاني است.

در گوگل، ما پيتر دراكر (پدر مديريت نوين در قرن بيستم) را به عنوان يك معلم تجارت معروف مي‌شناسيم كه مي‌تواند كارگرهاي اطلا‌عاتي جديدي را پرورش دهد. دروكر واژه كارگر‌هاي اطلا‌عاتي را در سال 1959 ابداع كرد. او بر اين عقيده بود كه كارگرهاي اطلا‌عاتي كارگرهايي هستند كه باور داشته باشند كه مفيد و موثرند نه اينكه مانند ديگران فقط از ساعت 5 تا 9 صبح بر اساس وظيفه سر كار بروند. شركت‌ها و سازمان‌هايي كه به دنبال اين گونه كارمندان بروند و از آنها بهره بگيرند مي‌توانند به عنوان شركت‌هاي برتر در 25 سال آينده معرفي گردند. در واقع گوگل نيز مبناي كار خود را بر چنين اساسي پايه‌ريزي كرده است. بحث در مورد اين موضوع كه آيا شركت‌هاي بزرگ مي‌توانند اين كاركنان اطلا‌عاتي را مديريت كنند يكي از بحث‌هاي اصلي در سال‌هاي گذشته بوده است. به دليل اينكه عدم مديريت درست در اين بخش باعث از كار افتادن شركت خواهد شد اين موضوع از اهميت ويژه‌اي برخوردار است مباحثي كه در اينجا مطرح مي‌كنيم 10 قانون اصلي است كه ما براي موثر بودن كاركنان اطلا‌عاتي به شما معرفي مي‌كنيم. به دليل اينكه در بسياري از كارخانه‌ها كاركنان اطلا‌عاتي اصلي مهندسان هستند در اينجا نيز مبناي كار ما مهندسان خواهند بود. اما بعضي از اين قانون‌ها به ديگر كاركنان نيز تعلق دارد.

1-‌ به وسيله تشكيل كميته و شورا اقدام به استخدام كنيد.

به طور كلي كسي كه در گوگل درخواست استخدام را مطرح مي‌كند حدود 12 مصاحبه مختلف را پشت سر مي‌گذارد تا استعدادها و مهارت‌هاي او مشخص شود. هر كدام از اعضاي كميته، نظر خود را ابراز مي‌كنند. اين عمليات باعث مي‌شود تا استانداردهاي كار بالا‌تر رود. درست است كه زمان بيشتري را صرف مي‌كند ولي ما فكر مي‌كنيم كه ارزش آن را دارد. اگر شما افراد با قابليت را استخدام كنيد و در هنگام مصاحبه به آنها فشار زيادي را وارد كنيد، باعث مي‌شود تا آنها نيز مهارت خود را به نمايش بگذارند ما از ابتدا در گوگل به اين صورت شروع به استخدام كرديم و مبناي كار مان در اين شركت اينگونه كاركنان هستند.

2-‌ خواسته‌هاي آنان را فراهم كنيد .

همانطور كه دروگر مي‌گويد: همه چيزهاي مزاحم را از جلوي آنان برداريد. ما امكانات استانداردي را براي آنها ترتيب داده‌ايم كه شامل اسباب و وسايل نهار خوري، باشگاه ورزشي، رختشوي‌خانه، اتاق ماساژ، آرايشگاه، كارواش، خشك شويي‌، اتوبوس‌هاي اياب‌وذهاب و هر چيز ديگري كه يك مهندس به آن احتياج دارد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه برنامه‌نويس‌ها دوست دارند كه فقط برنامه نويسي كنند. ديگر احتياجات آنها را ما برآورده مي‌كنيم.

3-‌مكان كار آنها را نزديك به هم قرار دهيد.

تقريبا تمام پروژه‌ها در گوگل پروژه‌هاي تيمي هستند و اعضاي تيم‌ها احتياج به برقراري ارتباط با يكديگر دارند. بهترين راه براي ارتباط برقرار كردن آنها اين است كه اعضاي تيم‌ها را در هنگام كار نزديك به هم قرار دهيد. در واقع اداره را به محلي براي به اشتراك گذاشتن تفكرها تبديل كنيد. با اين روش هنگامي‌كه يك برنامه‌نويس مي‌خواهد با همكار خود صحبت كند دسترسي آسان خواهد بود، نه تلفن، نه ايميل و نه هيچ زمان از دست رفته‌اي براي پاسخ. همچنين اتاق‌هاي كنفرانسي وجود دارد كه برنامه‌نويسان مي‌توانند به طور ساعتي از آن براي مشورت كردن استفاده كنند. در واقع نشستن در كنار يك برنامه‌نويس بزرگ مي‌تواند بسيار با ارزش باشد.

4‌-هماهنگي .

به دليل اينكه برنامه‌نويسان در فاصله كمي از يكديگر قرار دارند. درصد هماهنگي نيز بالا‌ خواهد رفت.
چون هر برنامه‌نويس قادر خواهد بود كه به آساني و بدون تلف كردن وقت بفهمد كه اعضاي گروه خود در حال حاضر در كدام بخش از پروژه قرار دارند. آيا او نيز همراه آنان است يا از برنامه عقب است و اين به دليل فاصله نزديكي فيزيكي آنان خواهد بود.

5-‌استفاده نامحدود كاركنان از ابزارهاي شركت.

يكي از اين ابزارها وب است. صفحات داخلي وب كه در داخل شركت براي انجام پروژه‌ها استفاده مي‌شود. آنها به طور كامل انديس‌گذاري مي‌شوند و براي اعضاي تيم پروژه قابل استفاده خواهد بود.به عنوان مثال يكي از دلا‌يل موفقيتGmail آزمايش شدن اين سرويس به طور مكرر بود. يعني خود كاركنان با صفحات وب داخلي شركت ماه‌ها اين سرويس را مورد بررسي قرار دادند. بعداز مدتي آن را روانه بازار كردند و مي‌بينيد كه به موفقيت بسياري نيز دست يافته است.

6‌ -خلا‌قيت را تشويق كنيد .

مهندسان گوگل 20% از وقتشان را فقط براي انتخاب پروژه مصرف مي‌كنند. البته اين زمان از دست نرفته و باعث مي‌شود كه پروژه‌هاي خوبي حاصل شود. اما به طور عمومي‌ما به انسان‌هاي خلا‌ق اجازه مي‌دهيم كه خلا‌ق باشند. يكي از سلا‌ح‌هاي نا مخفي ما نظريات ارسال شده به وسيله پست است. صندوق پستي كه مردم از سراسر دنيا پيشنهادات و انتقادات خود را براي ما بوسيله آن ارسال مي‌كنند. در واقع ما اجازه مي‌دهيم تا خود مردم آن چيز را كه مي‌پسندند ارائه دهند و ما روي آن طرح‌ها كار كنيم.

7-‌ تلا‌ش براي رسيدن به رضايت عمومي.

در واقع در سيستم‌هاي مشاركتي ما هميشه يك تصميم گيرنده نهايي وجود دارد. ما به اين قضيه معتقديم كه افراد بيشتر بسيار باهوش‌تر از افراد كمتر هستند.و در واقع ما يك پهناي اطلا‌عاتي قبل از تصميم‌گيري نياز داريم. در گوگل نقش مدير در واقع يك جمع كننده نظرات است نه يك ديكتاتور. در تصميم، رسيدن به رضايت عمومي‌گاهي اوقات بسيار طول مي‌كشد. اما هميشه پروژه‌اي كامل‌تر بوده است كه تيمي‌تر بوده است.

8‌- زيان آور نباشيد.

مطالب زيادي در مورد شعار گوگل نوشته شده است كه ما سعي مي‌كنيم با آن زندگي كنيم. همانطور كه در تمام موسسات و سازمان‌ها افراد در مورد نظراتشان احساساتي هستند در گوگل نيز چنين است.در گوگل هيچ كس به صندلي مديريت نمي‌رسد مگر اينكه مبتكر طرح‌هاي نوين باشد. ما در واقع جوي از تحمل و احترام در مقابل نظرات مردم به راه‌انداخته‌ايم نه جوي كه در آن پر از بله در مقابل نظرات مردم باشد.

9-‌داده‌ها تصميمات را حركت مي‌دهند .

در گوگل تمام تصميمات بر مبناي تجزيه و تحليل گرفته ميشود. ما سيستمي را براي مديريت اطلا‌عات به راه‌انداخته‌ايم كه نه تنها در وب بلكه در داخل شركت‌مان نيز ما را ياري مي‌رساند. در همين راستا آناليزورهايي را استخدام كرده ايم كه به سختي بر روي داده‌ها كار مي‌كنند و ما را به روز نگه مي‌دارند.

10-‌ بطور موثر ارتباط برقرار كنيد.

هر جمعه ما مجمعي براي آگاهي دادن، معرفي، سوال و جواب ( و البته نوشيدني و غذا) را برگزار مي‌كنيم. اين مجمع به مديران اجازه مي‌دهد تا هر هفته با كاركنان خود انتخاب بر قرار كنند و يا بالعكس. گوگل اطلا‌عات خود را به طور وسيعي براي ديگر سازمان‌ها يا موسسات منتشر مي‌كند. برخلا‌ف ديگران ما بر اين باوريم كه قانون اول، دومي‌را مي‌سازد يعني پشت گرم بودن كاركنان در كار باعث وفا داري آنها در كار مي‌شود. مهندسان به طور طبيعي روحيه رقابتي دارند. آنها در مقابل افرادي كه دانش شان پايين‌تر است تحمل و دوام ندارند. اما نقريبا تمام پروژه‌هاي مهندسي تيمي هستند، داشتن يك فرد باهوش اما نا منعطف در تيم واقعا مرگ آور است.
اگر ما جملا‌تي مانند «باهوش‌ترين فردي كه تا به حال ديدم» يا «مي‌خواهم دوباره با او كار كنم» را از گروهي شنيديم بايد در پروژه‌هاي بعدي نيز آنها را در يك تيم قرار دهيم. يك مهندس خوب هميشه به اين امر معتقد است كه پروژه‌اي كه در دست اوست بايد بهتر از پروژه‌هاي قبلي باشد. براي تحقق يافتن اين امر آنها بايد كار تيميشان را بالا‌تر ببرند و سعي كنند تا بوسيله كار تيمي اين امر را استحقاق بخشند. نكته آخر اين است كه گوگل در حال رشد كردن است. دليل اين پيشرفت هم همين ارتباطات است. جلسات روز جمعه براي به دست آوردن يك ديد جمعي از تيم است. به اين نكته توجه داشته باشيد كه گوگل در حال حاضر يك سازمان است.ما بايد بر روي مديريت خلا‌قيت و ابداع و ابتكار تمركز كنيم. اما اين تنها نقطه تمركز در گوگل نيست. ما بايد عمليات‌ها و كارهايمان را نيز به طور روز به روز مديريت كنيم و اين كار ساده‌اي نيست. ما در واقع در حال ساختن زير بنا و پايه تكنولوژي هستيم كه بسيار بزرگ‌تر و پيچيده‌تر از چيزهايي است كه در تاريخ بشر ساخته شده است.آنهايي كه برنامه‌ريزي مي‌كنند.يعني اين سيستم را برنامه‌ريزي و اجرا مي‌كنند بايد داراي انگيزه بالا‌يي باشند. در گوگل عمليات‌ها فقط آزمايشي نيستند بلكه آنها براي موفقيت مجموعه بسيار مهم هستند. به اين دليل بايد سعي كنيم كه در تمام پروژه‌ها موفق باشيم.


منبع : +
 

neda.m

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
2,678
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
شهید رجائی تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران - ژئوتکنیک
پاسخ : گوگل

براي جستجوي بهتر در موتور گوگل با اين 10 ترفند ميتواندي بهتر و راحتر امر جستجو را انجام دهيد.

به گزارش آي سي تي ورلد،

1. جستجویی پربار داشته باشید

نکته ی نخست برای بدست آوردن بهترین نتیجه ها این است که بدانید شما بدنبال چه چیزی هستید. شاید شما بدنبال یک کلمه یا یک جمله باشید که در سایت مقصد به کار نرفته باشد. اگر نتیجه ی دلخواه حاصل نشد باید از نزدیکترین کلمه ها و جمله ها به مورد جستجو استفاده کرد. مانند این مثال : شما بدنبال توضیحاتی در مورد تلفون های بی سیم میگردید با جستجوی عبارت "comparative review of wireless phones" این امکان وجود دارد که با این ترکیب کلمه ها به هدف نرسید، پس از عبارت هایی مثل SmartPhone, Audiovox, Motorola استفاده میکنیم. خواهید دید که نتیجه ها خیلی بیشتر به هدف شما نزدیک شده اند.


۲.استفاده از نشان کوتیشن (نقل قول)

اگر شما عبارت مورد جستجو را در بین علامت های کوتیشن یا همان نقل قول ("") قرار دهید موتور جستجوگر فقط به دنبال عین همان کلمه میگردد. این یکی از تکنیک های کاربردی و مفید است که در بین کاربران جستجوگر وب زیاد استفاده نمیشود. با این مثال شما بیشتر با این ترفند آشنا خواهید شد، اگر شما به دنبال دو کلمه ی George و Washington با بیش از ۸ میلیون نتیجه روبرو خواهید شد در صورتی که اگر همین عبارت ها را در کوتیشن قرار دهید و دوباره جستجو کنید چیزی نزدیک به ۳ میلیون نتیجه را خواهید یافت. این نکته خیلی مهم است که شما از عبات های بازدارنده ی گوگل استفاده کنید -عبارت هایی که گوگل به صورت پیش فرض آن ها را نادیده میگیرد- مانند the و of و and یا معادل های فارسی آن. با استفاده از این کلمات در عبارت خود به نتایج بهتری دست پیدا میکنید.


۳. علامت های مثبت (+) و منفی (-)

از علامت های مثبت و منفی استفاده کنید. استفاده از علامت مثبت قبل از مورد جستجو در اصطلاح این معنی را میدهد که این مورد باید حتما در جستجو قرار گیرد. در نقطه ی مقابل با گذاشتن علامت منفی در مقابل کلمه مواردی که حاوی کلمه ی مورد نظر باشند از لیست نتیجه ها حذف خواهند شد. پس با استفاده از علامت + به گوگل خواهیم فهماند که ارزش این کلمه در جستجو برای ما مهم است و حتما باید حضور داشته باشد و با علامت منفی به گوگل خواهیم گفت که نتایج حاوی این کلمه را نشان نده.

۴. استفاده از کارکترهای عمومی

شما میتوانید از کاراکتر ستاره (*) استفاده کنید. بله! شما میتوانید از این کاراکتر در هر جایی از عبارت مورد جستجو استفاده کنید تا هر عبارت ترکیبی با آن کلمه را دنتایج جستجو مشاهده کنید. به عنوان مثال شما به دنبال کلمه ی Google میگردید، اگر این کلمه را به صورت *Google به کار ببرید میبینید نه تنها نتایجی با کلمه ی گوگل پیدا خواهد شد بلکه نتایجی شامل کلمه ی Ogoogle و Btgoogle و Googlenotic و … هم نمایان میشود.

۵. دستور site:

شما با استفاده از این دستور میتوانید جستجو را به یک یا تعدادی از سایتها محدود کنید. اگر شما عبارت site:weburger.net google را در کادر متن گوگل وارد کنید نتایج جستجو شامل صفحات حاوی کلمه ی google از سایت weburger.net خواهند بود. شما میتوانید با این دستور نتایج خود را از تعدادی سایت بدست آورید یا حتی تعدادی سایت را از نتایج حذف کنید. دستوری که کلمه ی گوگل را در سایت هایی با دامین co.uk جستجو میکند به این شکل است، site: co.uk google و به همین شکل قادر به حذف نتایج از سایت های co.uk نیز هستید مانند : google -site:co.uk

۶. استفاده از عملگرها

از عملگرها استفاده کنید. گوگل به جز site: از عملگرهای دیگری نیز استفاده میکند. filetype: که پسوند فایل درخواستی را مشخص میکنید مانند pdf و xls. از دستورات دیگری هم میتوان استفاده کرد مانند intext: و allintext: و intitle: و allintitle: و inurl: و allinurl: که محدوده ی جستجوی عبارت را برای گوگل مشخص میکند. author: در گروه های گوگل و location: در اخبار گوگل قابل استفاده هستند. گوگل این توانایی را دارد که "یای منطقی" یا همان OR را که با حرفهای بزرگ نوشته شده است متوجه شود به عنوان مثال شما میتوانید به دنبال یک بار در Oralando OR Miami بگردید. راه های کوتاهتر استفاده از OR استفاده کردن از کاراکترهای | و ~ است.


۷. استفاده از صفحه ی جستجوی پیشرفته

خوشبختانه احتیاجی به حفظ کردن تمام ترفندهای بالا نیست، از این به بعد شما موارد گوناگونی را در یک صفحه و یکجا دارید. کافیست از صفحه ی جستجوی پیشرفته یا همان Advanced Search استفاده کنید که از صفحه ی اصلی گوگل هم قابل دسترسی است.

۸. گروه های گوگل

گوگل یک آرشیو بسیار بزرگ از کاربران و اخبار دارد که بعضی از آنها به بیش از ۲۰ سال قبل بازمیگردند! برای استفاده از این آرشیو تنها باید بر روی لینک گروه ها یا Groups کلیک کنید تا گوگل در آرشیو بزرگ خود به جستجوی عبارت موردنظر شما بپردازد. در بسیاری از موارد نتایج ارائه شده بسیار از نزدیک تر از نتایج جستجو در وب است. خود من به شخصه بسیار استفاده میکنم و بارها پیش آمده که نتیجه ی دلخواه را بر روی کل اینترنت فقط در گروه های گوگل پیدا کردم.

۹. قابلیت های جدید جستجوی پیشرفته

گوگل از قسمتهای زیادی برای جستجوی بهتر شما استفاده میکند مثل Google Local و Google News که اخبار روزنامه ها و سایر نشریات را در آن جمع آوری میکنند، Froogle برای جستجوی وسیله ها و بهترین قیمت ها، Dictionary شما ممکن است به دنبال موضوعی بگردید و در اسپل کردن آن مشکل داشته باشید گوگل با درج پیغامی با مضمون "Did you really mean …?" به شما کمک میکند تا با املای درست به جستجو بپردازید، Images راهی آسان و سریع برای رسیدن به عکسهای دلخواه شماست، سرویس جالب و مفید گوگل که متاسفانه در ایران کارایی ندارد سرویس SMS گوگل است که شما هر موردی را دوست دارید جستجو کنید برای گوگل میفرستید و گوگل نتایج را برای شما SMS میکند.


۱۰. از کاراکترهای درست استفاده کنید

اگر شما به دنبال عبارتی میگردید که با زبانی غیر از انگلیسی نوشته شده باید از کاراکترهای درست استفاده نمایید
 

armita

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,204
امتیاز
685
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
‫علوم کامپیوتر‬‎
پاسخ : گوگل

سرویس Knol گوگل که مخفف عبارت واحد دانش است، در ماه ژانویه 2008 راه‌اندازی شده و رقیب مستقیم دایره‌المعارف آنلاین ویکی‌پدیا محسوب می‌شود.
این سرویس که مدت کمی از زمان راه‌اندازی شدنش می‌گذرد در مقایسه با بیش از 2 میلیون صفحه محتوای ویکی پدیا هنوز کوچک به شمار می‌رود. البته لازم به ذکر است که تقریبا دو سال زمان برده تا ویکی پدیا به این شمار صفحه برسد.
ویکی‌پدیا از سال 2005 رشد مداومی داشته که به 500 هزار مقاله در سال می‌رسد و گوگل تنها در صورتی می‌تواند به این نرخ رشد برسد که بتواند نتایج knol را در نتایج جست‌وجو نشان دهد.
سرویس Google Knol به هشت زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و عربی موجود است و از سوی کاربران در 197 کشور بازدید می‌شود.
این دایره‌المعارف آنلاین برخلاف ویکی پدیا که به مشارکت کنندگان در ویرایش مقالات اجازه می‌دهد صفحات آن را تغییر دهند و مقالات ارسال شده به این سایت را تصحیح و ویرایش کنند از کاربران دعوت می‌کند مقالات خود را در Knol بنویسند؛ همچنین عکس نویسنده در کنار مقاله‌اش در knol نمایش داده می‌شود و مسوولیت نوشته‌ها نیز با نویسنده است.
آدرس : knol.google.com
 
  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #5

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : گوگل

این پروژه گوگل در حد انتظار مورد استفاده قرار نگرفت. احتمال داره گوگل این سرویس رو حذف کنه.
اخیرا گوگل بیش از 5 سرویس خودش رو حذف کرده.
 

armita

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,204
امتیاز
685
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
‫علوم کامپیوتر‬‎
پاسخ : گوگل

خالقان Google تنها به فکر ساخت یک موتور جستجوگر وب نبوده اند، آنها می خواهند شما پاسخ هر سوالی را که دارید، به راحتی پیدا کنید. در همین راستا برخی المان ها در Google تعبیه شده است تا در هنگام بکار بردن آنها پاسخ سوال مورد نظرتان در خط ابتدایی نتایج جستجو نمایش داده شود. در ادامه شما با برخی از این المان ها آشنا می شوید.

زمان

برای دیدن ساعت کنونی شهرهای مهم جهان، کافیست در نوار جستجوی گوگل، بعد از المان Time، نام شهر مورد نظر را تایپ کنید. برای نمونهTime Tehran


آب و هوا

برای اطلاع یافتن از وضعیت آب و هوای نقاط مختلف ایالات متحده و برخی از شهرهای مهم دنیا، کافیست نام شهر مورد نظر را بعد از واژه Weather بکار ببرید. مثلاً: weather tehran


ماشین حساب

در گوگل یک ماشین حساب حرفه ای تعبیه شده است که براحتی می توانید پاسخ معادلات ریاضی را از آن بگیرید. برای این کار معادله مورد نظر را بنویسید و در انتها علامت = قرار دهید. مثلاً:

۵*۹+(sqrt 10)^3=


تبادل واحدها

گوگل بسیاری از واحدهای اندازه گیری را به یکدیگر تبدیل می کند. برای استفاده از این قابلیت، ابتدا اندازه و واحد اول را بنویسید و بعد از عبارت in واحد دوم را مشخص کنید. برای نمونه: ۱۰/۵ cm in inches


تبدیل واحدهای پولی

برای تبادل واحدهای پولی به یکدیگر، گوگل از آخرین نرخ آنها نسبت به یکدیگر در بازار جهانی استفاده می کند. برای مثال: ۱۵۰ GBP in USD


توضیحات دیکشنری

برای دیدن توضیحات دیکشنری ها درباره یک لغت، کافیست قبل از لغت موردنظر، واژه Define را بکار ببرید. بدین صورت: Define housing


اطلاعات پرواز

برای کسب اطلاع از پروازهای آمریکا می توانید شماره پرواز مورد نظر، یا فرودگاه مورد نظر را جستجو کنید: american airlines 18


علاوه بر آنچه که در بالا به آنها اشاره شد، امکان ردگیری محصولات پستی در آمریکا، اطلاعات تلفن ایالات متحده و بسیاری از قابلیتهای دیگر در Google وجود دارد. که بسیاری از آنها قابل اعتماد هستند، اما گاهی هم اشتباهاتی در بین شان پیدا می شود:

2rh72hj.jpg
 

sampadcity.com

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,373
امتیاز
119
شهر
قم
پاسخ : گوگل

به نقل از آرمیتا ثابتی اشرف :
تبدیل واحدهای پولی

برای تبادل واحدهای پولی به یکدیگر، گوگل از آخرین نرخ آنها نسبت به یکدیگر در بازار جهانی استفاده می کند. برای مثال: ۱۵۰ GBP in USD
می خوام دلار رو به ایران تبدیل کنیم چه جوری میشه استفاده کرد؟
می خوایم ببینیم مثلا45دلار چند تومنه؟
 

armita

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,204
امتیاز
685
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
‫علوم کامپیوتر‬‎
پاسخ : گوگل

به جای واحد پول ایران باید IRR بذارین ولی گویا همچین چیزی رو گوگل نداره X-(
 

گرتلدا گریدی

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
187
امتیاز
7
پاسخ : گوگل

واقعا که یعنی اینم از عواقب تحریمه؟
 

armita

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,204
امتیاز
685
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
‫علوم کامپیوتر‬‎
پاسخ : گوگل

پس از ماهها انتظار سرويس صوتي گوگل يا Google Voice به زودي در دسترس علاقه‌مندان قرار مي گيرد.
با استفاده از اين سرويس مكالمات محلي به صورت رايگان قابل انجام است. همچنين از اين طريق مي توان مكالمات بين المللي را با صرف هزينه بسيار اندك از طريق اينترنت انجام داد.
سرويس جديد گوگل شماره اي اختصاصي را در اختيار هر كاربر قرار مي دهد تا درصورت تمايل افراد پاسخ گويي به تماس هاي وارده در خانه، محل كار يا بر روي تلفن همراه آسان باشد.
قابليت تبديل voice mail به متن و ارسال آن به آدرس جيميل يا ارسال از طريق پيامك به گوشي از جمله ديگر قابليت هاي اين سرويس نوپاست.
از زمان اعلام راه اندازي سرويس ياد شده توسط گوگل بيش از يك ميليون شماره توسط كاربران مختلف به ثبت رسيده تا به محض راه اندازي آن مورد استفاده قرار بگيرد.
در حال حاضر قرار است اين سرويس تنها در امريكا راه اندازي مي شود. گوگل هنوز در مورد زمان دقيق راه اندازي سرويس ياد شده اعلام نظر نكرده است.
 
  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #11

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : گوگل

قلمرو سیطره گوگل روز به روز در حال افزایشه.
 

SANJIKA

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
129
امتیاز
21
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت-قم
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
معماری
پاسخ : گوگل

چرا google earth تو ایران تحریم شد؟
یعنی ما واقعا جاسوسیم؟
 

Narcissus

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,566
امتیاز
1,877
نام مرکز سمپاد
دبيرستان فرزانگان1
شهر
مشهد
مدال المپیاد
رتبه ی 1 کشوری المپیاد زبان انگلیسی دوره ی راهنمایی :دی
کاربران گوگل وفادارترین کاربران هستند

نتایج بررسیهای یک شرکت تحقیقاتی نشان می دهد که کاربران گوگل وفادارترین کاربران موتورهای جستجو هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت تحقیقاتی comScore دریافت که کاربران گوگل در مدت یک ماه نسبت به کاربرانی که از یاهو و مایکروسافت استفاده می کنند بیشترین جستجو را داشته اند.

مایکروسافت و یاهو در بازار جهانی جستجوگرها عقب تر از گوگل هستند به طوری که مجموع نفوذ این دو جستجوگر 73 درصد و نفوذ گوگل به تنهایی 84 درصد است.

براساس گزارش رویترز، این تحقیقات نشان می دهد که کاربران به طور متوسط 5/54 جستجو در ماه روی گوگل انجام می دهند که این رقم در حدود دو برابر بیشتر از جستجوهای انجام شده روی یاهو و مایکروسافت است. به طوری که مجموع جستجوهای انجام شده کاربران این دو موتور جستجو در مدت یکماه برابر با 9/26 است.

comScore کشف کرد که کاربران گوگل وفادارترین کاربران جستجوگرها هستند به طوری که 70 درصد از جستجوهای خود را روی سایتهای این موتور جستجو انجام می دهند.

مایکروسافت به تازگی جستجوگر بینگ را راه اندازی کرده و در هفته های اخیر نیز با یاهو به توافقاتی در انجام همکاریهای مشترکی دست یافته است.
 

nmejris@zan

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,239
امتیاز
10,796
نام مرکز سمپاد
شهيد هاشمي نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1391
دانشگاه
فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک
پاسخ : کاربران گوگل وفادارترین کاربران هست&#1

خب دلیل این استقبال فوق العاده کاربرا از گوگل به خاطر سرعت بسیار بالاش و موتور جستجوی قویش بوده !!
البته موتور جستجوی جدید مایکروسافت یعنی همین بینگ میتونه رقیبی سر سخت برای گوگل بشه . چون ضمن این که محیط زیباتر و سرعت مناسب داره پیش فرض صفحه اصلی اینترنت اکسپلورر هم هست . به همین علت ممکنه خیلی ها دیگه به خاطر این مساله از همین بینگ استفاده کنن .
 

neda.m

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
2,678
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
شهید رجائی تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران - ژئوتکنیک
پاسخ : کاربران گوگل وفادارترین کاربران هستند

یه اصل سادگی وجود داره که کاربرای بیشتری رو جذب می کنه! مثلا من نوعی بعد از سرعت بالای گوگل و جستجوی خوبش، از محیطش خوشم میاد! یه صفحه ی سفید بدون هیچ شکل و چیز اضافه ای! حتی جیمیل هم همین طوره. یعنی خیلی ساده تر و البته زیبا تر از یاهو هست. فرضا همین الان برین یاهو، چه قدر عکس و نوشته ی اضافی و تبلیغات هست؟! من امکان نداره هیچ وقت برم تبلیغاتش رو ببینم، در حالی که خیلی پیش امده که تبلیغ های جیمیل که اون بالا خیلی کوچیک نوشته رو برم بخونم!
همین بینگ هم به نظر من خوشگل نیست، چون ساده نیست و هیچ علاقه ای ندارم از گوگل پاشم برم و از اون استفاده کنم!
من فکر می کنم یکی از دلایل وفادار بودن کاربراش همینه، یعنی سادگی!
 

mehran

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
732
امتیاز
1,087
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
نیشابور
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : کاربران گوگل وفادارترین کاربران هستند

من به شخصه به قدری از بینگ بدم میاد که نگو.
یه بار رفتم (متاسفانه) باهاش یه عکس سرچ کنم، همش چرند اورد، بعدم رفتم تو Feedback هرچی خواستم نوشتم!!!!
ولی Yahoo! بد نیست، اما گوگل چیز دیگریست. چند وقت پیشا با خودم میگفتم چرا این گوگل انقدر سادست؟ نکنه پول ندارن بدن به گرافیست؟! به نظرم خیلی قراضه میومد، ولی الان فهمیده ام که این شگرد کار گوگله.
 
  • لایک
امتیازات: N.M

Ariasg

کاربر فعال
ارسال‌ها
64
امتیاز
17
پاسخ : گوگل

.
.
این قابلیت که با نام " زیرنویس خودکار "( auto-captioning) معرفی شده است از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند که بر اساس آن متوجه می‌شود که در فیلم چه چیزی گفته می‌شود و هنگامی که این قابلیت روشن باشد آنچه که در فیلم عنوان می‌شود مانند یک زیرنویس در زیر فیلم نمایان می‌شود.
.
.
این سیستم پیش از این تنها در قسمت قابلیت "جستجوی صوتی " و بر روی قسمت کوچکی از فیلم های این سایت ویدیوئی که توسط برخی مشارکت‌کنندگان عمده یوتیوب تهیه شده بود، قرار داشت اما اکنون گوگل به هر فیلم ویدیوئی موجود در این سایت که به زبان انگلیسی است، این قابلیت را افزوده است.
.
.

منبع:
http://aminsims.blogsky.com/1388/12/18/post-327/
 

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
پاسخ : گوگل

خیلی خوبه دیگه!راحت شدیما من که خودم و میکشتم ترجمه کنم و بفهمم چی میگه ! :(
آفرین.ممنون
 

fida

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
476
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 مشهد
شهر
مشهد
دانشگاه
فردوسی مشهد
پاسخ : گوگل

به انجمن مربوطه منتقل شد
 

arashbm

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
249
امتیاز
28
نام مرکز سمپاد
علامه حلی تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
المپیاد نجوم یه هفته خوندم مرحله دوم چهار تا سوال از هفت تا نوشتم
دانشگاه
دانشگاه شهید بهشتی
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : گوگل

گوگل... خدا به سر نوشت مایکروسافت دچارش نکنه! اگه رضایت بده از ogg و html5 برای یوتوب استفاده کنه خیلی خوب می‌شه!
 
بالا