اسلام آسیبی به جامعه میزنه !؟

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع دختر آبی
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
با ی نگاه اجمالی فهمیدم به درجه ای رسیدی که دیگه حرفات نخ نما تر از نخ نما شده ( تلاش های آخرتو داری میکنی)
و خب بازم میگم چون بچه های اینجا توانایی استدلال و تحلیلشون بالاست ، دیگه تلاشی برای نقد کردن حرفات نمی کنم 😂
خیلی خوشحال میشم روی واقعی افراد رو تو دو سه تا پیام مشخص میشه، کسایی که تو بحث های دیگه خیلی حفظ ظاهر می کنن ، احساس می کنم توی مباحثه رشد کردم و کارمو درست انجام دادم😌
کسی که به کلی نکته نتونسته جواب بده و جواباشم یکی از یک مضحک ترن، تازه طلبکارم شده ((((((((= بقول رئیس جمهور سابقتون، آب رو جای مناسب بریز.

 
از نظر من حرامه برادر .
مراجع تقلید شیعه هم در حال حاضر حرام کردن .
خب ؟
خوب دارید به مراجع تقلید دروغ می‌بندی‌د و این گناه بزرگیه و بدعت در دینه
هیچ مرجع تقلیدی نگفته برده داری حرامه ، چون احکامش هست چون توی‌قرآن هست. وقتی کفاره‌ی یه گناه آزاد کردن بردست یعنی حرام اعلام کردنش بی معنیه
اگه شما نقل قولی از یه مرجع معروف بیارید که گفته باشه برده داری حرام است و از لفظ حرام استفاده کرده باشه من همین جا دیلیت اکانت میکنم . صرفا گفتن چون امام غائب نیست که به جنگ با کفار مشروعیت بده قضیه منتفیه همین .
البته مهم نظر خود شماست که معتقدید حرامه و وجدان بیداری دارید . تبریک می‌گم این شجاعت رو دارید ☺️
 
خوب حالا که به این نتیجه رسیدیم که برده داری حرامه
بریم قضیه دیه رو حل و فصل کنیم . فک کنم همه موافقیم که اسلام قصدش از اینکه دیه مرد رو دو برابر زن اعلام کرده اینکه پول بیشتری به زن و خانواده مرد می‌رسه که منبع درامدی دیگه ندارن و کاملا به فک زن بوده . پس منطقیه اگه یه زن نان اور باشه و شوهرش بیکار دیش دوبرابر شوهر باشه . قبول دارید همگی ؟
 
خوب دارید به مراجع تقلید دروغ می‌بندی‌د و این گناه بزرگیه و بدعت در دینه
هیچ مرجع تقلیدی نگفته برده داری حرامه ، چون احکامش هست چون توی‌قرآن هست. وقتی کفاره‌ی یه گناه آزاد کردن بردست یعنی حرام اعلام کردنش بی معنیه
اگه شما نقل قولی از یه مرجع معروف بیارید که گفته باشه برده داری حرام است و از لفظ حرام استفاده کرده باشه من همین جا دیلیت اکانت میکنم . صرفا گفتن چون امام غائب نیست که به جنگ با کفار مشروعیت بده قضیه منتفیه همین .
البته مهم نظر خود شماست که معتقدید حرامه و وجدان بیداری دارید . تبریک می‌گم این شجاعت رو دارید ☺️
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa2896
 
کجاش نوشته برده داری حرامه ؟ برده داری به معنی داشتن بردست نه اینکه بری بجنگی یکیو برده بگیری
نکته : بخش اول کاملا و به صراحت اعلام میکنه که برده‌داری در عصر حاضر حرامه ، و اونو مشروط به شرایط جنگی یا غیر جنگی نکرده .
و نکته مهم تر : دوستان
هر جا میخواین برین ، برین
از سایت آیت‌الله سیستانی تا مکارم تا بقیه مراجع معتبر . اجماعه سر اینکه حرامه .
واسه منابع دقیق تر : احکام رقیت ( برده‌داری ) مربوط به شرایط خاص گذشته است و در عصر حاضر هیچ گونه مشروعیتی ندارد .
از آیت الله صافی گلپایگانی، از کتاب جامع الاحکام ، جلد دو ، بخش معاملات صفحه ۱۸۷ _۱۸۸
آیت الله مکارم شیرازی هم در کتاب نظام برده‌داری در اسلام ، صفحه ۱۲۲ تا ۱۲۴ توضیح میدن راجع به اینکه برده‌داری حرامه .
فکر کنم الان همه چیز واضحه ، حرف دیگه ایراد بنی اسرائیلیه، امیدوارم برنامه زندگیتون رو به خوبی چیده باشید ، اگر بازم سوال یا شبهه ای داشتید به دفتر مرجع تقلیدتون یا همین سایت اسلام کوئست مراجعه کنید ، چون اونا کارشون همینه و عین ما مشغله های دیگه ندارن .
 
نکته : بخش اول کاملا و به صراحت اعلام میکنه که برده‌داری در عصر حاضر حرامه ، و اونو مشروط به شرایط جنگی یا غیر جنگی نکرده .
و نکته مهم تر : دوستان
هر جا میخواین برین ، برین
از سایت آیت‌الله سیستانی تا مکارم تا بقیه مراجع معتبر . اجماعه سر اینکه حرامه .
واسه منابع دقیق تر : احکام رقیت ( برده‌داری ) مربوط به شرایط خاص گذشته است و در عصر حاضر هیچ گونه مشروعیتی ندارد .
از آیت الله صافی گلپایگانی، از کتاب جامع الاحکام ، جلد دو ، بخش معاملات صفحه ۱۸۷ _۱۸۸
آیت الله مکارم شیرازی هم در کتاب نظام برده‌داری در اسلام ، صفحه ۱۲۲ تا ۱۲۴ توضیح میدن راجع به اینکه برده‌داری حرامه .
فکر کنم الان همه چیز واضحه ، حرف دیگه ایراد بنی اسرائیلیه، امیدوارم برنامه زندگیتون رو به خوبی چیده باشید ، اگر بازم سوال یا شبهه ای داشتید به دفتر مرجع تقلیدتون یا همین سایت اسلام کوئست مراجعه کنید ، چون اونا کارشون همینه و عین ما مشغله های دیگه ندارن .
کجا اعلام می‌کنه؟ به صراحت ؟ اگه امام زمان باشه و حکم جهاد بده اون وقت برده داری اوکیه ؟ یا اگه معاهدات کشورا بگن اوکیه اوکی میشه؟
تا زمان حضور امامان این حکم جاری بوده و تمام امامان ازش استفاده کردن . یعنی ده ها سال اسلام نتونسته ریششو سست کنه . تا ۱۰۰ ها سال بعدشم نتونسته ریششو‌سست کنه
الآنم هیچ کس نگفته برده داری تحت هر شرایطی حرامه .
و خوب اصن حرامه اسلام میگه و دین ریششو سست کرده و مراجع تقلیدم ضربه اخرو بر پیکر سست برده داری زدن سوال اینکه پس اگه برده داری الآن حرامه آیاتی از قرآن که به برده داری و کنیز داری اختصاص داره دیگه به درد نمیخوره؟
 
در واقع بله. در جامعه‌ای که اصالت آزادی فردی اهميت اصلی رو داره، بدیهیه که قوانين محدودکننده‌ش به زيست "آزادانه" جامعه آسیب می زنه و کلا مسيرشو عوض می کنه.
 
در واقع بله. در جامعه‌ای که اصالت آزادی فردی اهميت اصلی رو داره، بدیهیه که قوانين محدودکننده‌ش به زيست "آزادانه" جامعه آسیب می زنه و کلا مسيرشو عوض می کنه.
هیچ‌کس مخالف تغییر به سمت بهتری نیست.
مشکل اینه که یه اندیشه خودش رو بدون نقص و غیر قابل تغییر معرفی می‌کنه.
منظورم هم صرف موضوع برده‌داری نیست و کلی عرض می کنم.
 
هیچ‌کس مخالف تغییر به سمت بهتری نیست.
مشکل اینه که یه اندیشه خودش رو بدون نقص و غیر قابل تغییر معرفی می‌کنه.
منظورم هم صرف موضوع برده‌داری نیست و کلی عرض می کنم.
البته تک تک جملاتت جای بحث دارن ولی به نظرم بحث اصلی همچنان اصالت داشتن يا نداشتن آزادی فردیه. در واقع میشه نظر اسلام در برابر ليبراليسم درباره اين مسئله رو نکته اصلی برای اين بحث دونست.
 
اهم اهم
دوست ندارم خیلی تاپیک های بحث و... رو بالا بیارم ، اما به عنوان کسی که ی روزی فمینیست رادیکال بود ، صبح و شبش با شبهاتی که فرمودید می گذشت و الان شیعست_ الحمدلله_ دوست دارم ی سری چیزا که جوابشون رو قدم به قدم پیدا کردم باهاتون به اشتراک بذارم :)
عزیزم جسارتا قصد توهین بهت ندارم و البته معتقدم صرف‌نظر از هرچیزی، آدما می‌تونن عقیده‌شون رو بیان و درموردش بحث کنن
ولی شما کی وقت کردی فمنیست رادیکال بشی و کی وقت کردی تصمیم بگیری که نه این خوب نیست برم شیعه شم؟ فارغ‌التحصیل ۱۴۰۷ نیستی مگه؟ (((:
من ۸۰ درصد منابع علمی فمنیسم شرقی و غربی رو مطالعه کردم هنوز خودمو تو دسته‌بندی رادیکال و سوسیال و لیبرال نمی‌ذارم شما که یه سوال ازت می‌پرسن سریع باید بری توی اسلام کوئست سرچ کنی (((:
بحث کردن و دفاع کردن خوبه ولی یه تجدیدنظری روی خودت بکن جدی.
تا زمانی که اینقدر ذهنت رو سفت و سخت نگه داری که نظر مخالف رو اصلا نخواد گوش بده که بعدش بخواد جواب هم بده و تنها دفاعت درمقابل کسی که سال جوین شدنش اینجا، با تولدت یکیه «نخ‌نما» بودنه به هیچی نمی‌رسی.
یکم آروم‌تر باش، بیشتر تحقیق کن، چرتکه بنداز ببین مرجع تقلیدت داره منطقی و درست حرف می‌زنه یا چون اسلامت میگه باید ازش پیروی کنی حرفاشو قبول داری؟
از ما گفتن بود.
 
در مورد برده داری ، دیه و سایر احکام اسلام تاپیک هایی هست در قسمت‌های مختلف سایت به خصوص قسمت اعتقادی . مثلا تقریبا بیش از ۱۰ سال پیش در تاپیکی به اسم کنیزی و برده داری در اسلام خود من مشارکت داشتم و حرف ‌های دیگه ای می‌زدم نه فقط این خیلی چیزای دیگه. تازه به نظرم دوستان اگه به جای کپی پیست کردن یه سری مطلب تکراری از یه سری سایت مطالب همین تاپیک هارو بخونن محتوی های متنوع تری می‌تونن در دفاع از نظراتشون و پیشبرد بحث پیدا کنن . توصیم اینه که جوری بحث کنیم که ۱۰ سال بعد شرمنده ‌نباشیم که چرا به خاطر این تفکر بچگانه به یکی دیگه توهین کردم .

حالا جدای از تمام این حرفا :
موضوع این تاپیک به نظرم سوال مهمیه نه برای ایران که برای کل جهان . این بحث های فعلی مارو از موضوع اصلی دور کرده .
اتفاقا با وجود تمام تفکرات فعلیم اما جواب این سوال هنوز برام گنگه ، اول از همه که بحث خیلی گستردست . باید به خیلی از سوالا پاسخ داده بشه برای مثال منظور از اسلام آیا اسلامیه که رسالت خودش رو تشکیل حکومت اسلامی می‌دونه و تعالی انسان رو بدون تشکیل حکومت مقدور نمی‌دونه یا اسلامیه که اصلا سیاسی نیست و می‌تونه در یک جامعه سکولار فعالیت کنه .. کدوم خوانش از اسلام منظورمونه ؟ کدام خوانش درسته؟
از دل هر کدوم از این سوالات هم کلی سوال کوچیک تر دیگه میاد بیرون برای مثال این سوال عملی که ظرفیت و پویایی شیعه برای سازگاری با شرایط حال چقدره و آیا واقعا این پویایی فقه شیعه که ادعا می‌شه می‌تونه هم‌زمان با شرایط دنیا و یا حتی جلوتر از اون حرکت کنه؟و یا مثلا آیا وضعیت دیه و ارث زن و مرد و قوانین فعلی اسلامی تو ایران پاسخگوی نیازها و حقیقت جامعه هست ؟ اگه تغییرات در قوانین با توجه وضع زمانه رخ داده چرا سرعت این تغییرات انقدر کمه و همیشه سال‌ها از شرایط واقعی عقبه؟

خلاصه که تا اینجا فقط با این فرض بحث کردیم که اسلام وظیفش حکومت کردنه ، حالا که اینطوره پس فلان حکم و بهمان حکم اسلام بدن پس اسلام آسیب می‌زنه . ولی چرا به این فکر نکنیم که اصولا این ذهنیت ما از اسلام غلط بوده و ناشی از زندگی در کشوری با اندیشه اسلام انقلابی بوده و کتب درسی همین سیستم این ذهنیت رو برای ما به وجود آوردن . شاید اصلا رسالت اسلام تشکیل حکومت نبوده و بنا به شرایط زمانی حکومت رو پیامبر اسلام شکل داده و اصلا قوانین خوبی هم داشته اون موقع . و اصولا این قوانین قابل تعمیم به شرایط الآن نیست و نیازیم نیست اینکارو بکنیم چون کشورها بر اساس قوانین دموکراتیک اداره می‌شن و مسلمونا نیاز نیست این شرایطو تغییر بدن.
 
حالا برای اینکه بتونیم بهتر جواب سوال تاپیک رو بدیم به نظرم این طوری به قضیه نگاه کنیم : خودتون رو جای یه فرد غیر مسلمان در یک کشور غیر از ایران قرار بدید مثلا یک شهروند انگلیس هستی‌د و شاهد افزایش جمعیت مسلمونا در کشورتون هستید و سوال تاپیک براتون شکل میگیره .
 
Back
بالا