• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

تجربیات شما (ارتودنسی دندان)

کسی تجربه کمی کج شدن دندان ها بعد از اتمام ارتودنسی رو داره؟
به نظرتون طبیعیه که کمی دندان‌های فک پایین کج بشن؟
[از نگهدارنده به طور مرتب استفاده می‌کردم]
احتمال اینکه یه مقدار کج بشه دندون هست
نگهدارنده سیمی پشت دندونت گذاشته بودی؟
 
  • لایک
امتیازات: Avela
  • دابل‌لایک
امتیازات: Avela
خب از تجربه ای که داشتم بگم.

سال ۱۴۰۳ از تیر دنبالش بودم و پیش دکتر های مختلف میرفتم و پرس و جو میکردم. تقریبا همه میگفتن ۲ سال طول میکشه و باید ۲ تا از دندون هامو بکشم. تا رفتم مطب دکتر مینا (خیابان برق) و گفت ۲ سال و بدون کشیدن. ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ شروع کردم. هر دو فک براکت داشتم و کش هم حدودا ۳ ماه اول داشتم چون فکم عقب بود. و اول هاش حدودا ۲ ماه درد شدید داشتم و تقریبا هیچی نمیتونستم بجوم. بعد کم کم فشارش کمتر شد و کش ها هم دیگه نمیخواست بگذارم، دی ماه فیکس فلزی پشت دندون گذاشتم و ۲۳ بهمن کامل برداشته شد و کار های پایانیش هم انجام دادم. هنوز فیکس ها رو دارم.

از لحاظ مراقبت هم نمیخواد خیلی وسواس به خرج بدین, نخ دندان و دهانشویه و مسواک خوب کافیه. بعد از هر وعده کاملا تمیز کنید.
 
  • دابل‌لایک
امتیازات: Oreo
کسی تجربه کمی کج شدن دندان ها بعد از اتمام ارتودنسی رو داره؟
به نظرتون طبیعیه که کمی دندان‌های فک پایین کج بشن؟
[از نگهدارنده به طور مرتب استفاده می‌کردم]
کج شدن نه اما دوستم بین دندونای فک بالاش فاصله افتاده چون ریتینر شو مداوم و مرتب استفاده نمیکرد ....
فک پایین رو معمولا ثابت میزارن.... یه سیمه با چسب کامپوزیت میچسپونن و به اندازه شش تا دندون هم طولشه ، جابه جا نمیشه ....مگر اینکه ساندویچ گاز زده باشی بلال خورده باشی یا چیزای سفت مثل ته دیگ گاز زده باشی که فاصله میوفته بین بعضیاشون و میگن تا حد ممکن بهتره چیزی گاز نزنی و مثل همون دوران کوچیک کوچیک چیز میز بخوری و با دندونای عقبی باشه تا استخوان محکم شه و دندونا از اون حالت لقی خودشون در بیان....
 
  • دابل‌لایک
امتیازات: Avela
کسی تجربه کمی کج شدن دندان ها بعد از اتمام ارتودنسی رو داره؟
به نظرتون طبیعیه که کمی دندان‌های فک پایین کج بشن؟
[از نگهدارنده به طور مرتب استفاده می‌کردم]
راستش من این اتفاق برام افتاد دندان های فک پایینم خصوصا نیشش یکم کج شده بود
برای من مشکل از فیکس بود
چون فکر کنم فیکسم رو زیاد برام سفت کرده بودن
فیکس رو برای بازه اندک فکر کنم یکی دو هفته برداشتن
بعد دوباره برای فک پایینم فیکس زدن فک بالام کلا فیکس نیاز نداشت
 
آخرین ویرایش:
  • دابل‌لایک
امتیازات: Avela
کسی تجربه کمی کج شدن دندان ها بعد از اتمام ارتودنسی رو داره؟
به نظرتون طبیعیه که کمی دندان‌های فک پایین کج بشن؟
[از نگهدارنده به طور مرتب استفاده می‌کردم]
اگه کم باشه و در حال بیشتر شدن نباشه طبیعیه
الان هنوزم نگهدارنده داری؟
 
Back
بالا