• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

پشت کنکور بمونم؟

  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #1

Zahra_a

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
859
امتیاز
9,406
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
99
رشته دانشگاه
داروسازی
در این مورد خیلیامون نیاز به کمک داریم

امیدوارم کسایی که تجربه دارن، تجربه‌هاشون چه خوب چه بد با بقیه به اشتراک بذارن تا یخورده از سردرگمی کنکوریا در این مورد کم بشه و بتونن تصمیم درست‌تری بگیرن
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #2

Zahra_a

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
859
امتیاز
9,406
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
99
رشته دانشگاه
داروسازی
هر حرفی تو ح.ب زدین لطفا اینجاهم بگید تا دسترسی بهشون راحت تر باشه
 

نسیـم

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
سابقه مدیریت فروم
ارسال‌ها
1,443
امتیاز
35,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهرراز
سال فارغ التحصیلی
98
سلام اسپمه
من اونقدر هم ادم درستی نیستم واسه ی حرف زدن در این موارد و بهتره ادمای بهتر بیان
اما سعی میکنم یکم فکرمو مرتب کنم و چیزای به درد بخور رو توی دو سه روز بعد بنویسم
 

شکیبـآ

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
711
امتیاز
15,517
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین1
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1397
واقعا و واقعا بستگی به شخصیت خودتون، علاقه، هدف و محیط خانواده داره.
من دوستی رو میشناسم که سال اول موفق نشد ولی سال دوم دندون اصفهان اورد کس دیگه‌ای رو هم میشناسم که سال دوم از سال اول بدتر شد و توی این زمانی که تو خونه بود و درس میخوند افسردگی هم گرفت.
من گاهی میگم کاش میموندم و یه بار دیگه تلاش میکردم و گاهی هم میگم خوب شد نموندم و از محیط خونه دور شدم. برای نه فقط کنکور و هرکار دیگه‌ای فقط نیاید الانو ببینید، نگید که حالم خوب نیست و بابت رتبه‌م ناراحتم پس میمونم برای سال دیگه یا اینکه وای دیگه خسته شدم و هرچی شد میرم. شش ماه دیگه رو ببینید که وسط راهید باز. سال آینده رو ببینید، ده سال دیگه رو ببینید. عجولانه تصمیم نگیرید و همه جوانب رو بسنجید، امیدوارم که بهترین تصمیم رو بگیرید و بهترین نتیجه رو داشته باشه براتون.
 
ارسال‌ها
1,058
امتیاز
18,818
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1398
رشته دانشگاه
مهندسی بهداشت حرفه‌ای
سال کنکور به تنهایی یه مسیر فرسایشه...چه بسا که شما پشت کنکوری باشید...صبر زیاد و گوش کر و اراده ی قوی می طلبه..با وجود اینها رتبه برتر شدن کار خاصی نداره..کلا بی سر و صدا پیش برین تا بهتون بچسبه
امروز زمان مناسبی برای تصمیم گیری راجع به پشت کنکور بودن نیست..الان توی جو نتایجین و احساسات بهتون غالبه،برای تصمیم گیری راجع به این موضوع از یه مشاور معتبر کمک بگیرین،معتبر و با تجربه
پیشنهاد می کنم یه لیست از رشته های مورد علاقه اتون توی دانشگاه های مورد علاقه اتون تهیه کنین
حتی اگر مطمئنین که قبول نمیشین با این حال انتخاب رشته رو انجام بدین تا ببینین با اونچه که ایده آلتونه چقدر فاصله دارین
دقت کنین که فقط اگر روزانه قبول شین و نرین برای سال بعد محرومین،اگه بین المللها رو بزنین و قبول شین،و نرین هیچ کس کاری بهتون نداره
من خودم با کلی انگیزه شروع کردم،و روند بهتری نسبت به سال قبل داشتم،اما رتبه ام از پارسال بدتر شد و تغذیه ای که پارسال می تونستم برم،امسال ازش محرومم
در کل همه ی جوانب با منطق رو بسنجید
 

MHO

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
688
امتیاز
6,765
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
من کنکور اول‌م رو ۹۴ دادم، رتبم ۲۵۰۰ و خورده‌ای شد، انتخاب رشته هم کردم و پزشکی پردیس ساری آوردم اون سال اما همزمان به پزشکی علاقه‌ای نداشتم، هم خیلی دور بود و اون زمان نمی‌خواستم خیلی دور باشم از خونه و این‌که خوابگاه هم نداشت. خلاصه، شرایطی بود که موندم پشت کنکور. اون زمان همه‌ی دوستای صمیمی‌ دبیرستان‌م با رتبه‌های زیر ۲۰۰ منطقه رفتن دانشگاه و من تنها موندم و دوستی نداشتم. اون زمان آدم اجتماعی‌تری هم بودم و این موضوع ناراحت‌م می‌کرد که من left out شدم.
به‌علاوه من سال اولی ک کنکور دادم، هنوز داشتم بخاطر قبول نشدن المپیاد سوگواری می‌کردم و کتاب‌های المپیاد رو می‌خوندم، بابت‌ش دائما سردرد داشتم و اولین بار بخاطر المپیاد تو سال کنکور حمله عصبی داشتم. زمان مدرسه هم طوری بود که حتی پنجشنبه‌ها هم راحت‌مون نمی‌ذاشتن و تهدید می‌کردن که اگر نیاین نمی‌ذاریم امتحان نهایی بدین، من هم که زودباور، خانواده هم حمایت نمی‌کرد.
خلاصه سال اول کنکورم غمگین و افسرده بودم و همیشه حس ناتوانی و شکست‌خورده بودن می‌کردم و خودِ عادی‌م نبودم، اعلام نتایج انتخاب رشته هم که شد، دیگه موندن‌م قطعی شد.

من هدفی نداشتم جز این‌که رتبه‌م به حدی خوب بشه که دستم باز باشه برای انتخاب رشته سال بعدش. درواقع این‌که دندون زدم رو بعد از این‌که نتایج اومد تصمیم گرفتم. زمان زیادی داشتم، چون کلاس خصوصی و مشاوره و ... نمی‌رفتم، بخاطر همین خیلی کتاب غیره می‌خوندم و فیلم و سریال می‌دیدم و روزی ۴-۵ ساعت بیشتر نمی‌خوندم. یعنی اگر بتونید خوب مدیریت کنید، زمان زیادی برای هم درس هم کارای غیره هست.ش

اما بنظرم الان شرایط فرق کرده. شخصا دوست دارم هرچه زودتر از کشور برم و فکر می‌کنم که اوضاع خیلی بدتر هم خواهد شد و یک‌سال هم یک‌سال‌ه و خوندن رشته‌های طولانی‌ای مثل پزشکی و دندون شاید استراتژی مناسبی نباشه دیگه. صدالبته، اگر علاقه‌ای هست که هیچ. باز هم صدالبته علاقه رو باید ردش رو گرفت دید به کجا می‌رسه، به انتظارات خانواده، به پرستیژ اجتماعی و ... و یا چی؛ و من تقریبا به این نتیجه رسیدم که follow your passion توصیه مناسبی نیست. شاید یک تاپیک در این مورد زدم یک زمانی، اما فعلا این رو درنظر داشته باشین که علاقه به یک رشته و موضوع، یکی از n المانی‌ه که شما باید برای انتخاب اون در نظر داشته باشین، المان‌هایی ک در شرایط خاص شما شاید اونقدر اهمیت داره که نقش علاقه رو کم و کمتر می‌کنه؛ و چه بهتر که علاقه رو ایجاد کنیم به کاری که انجام میدیم، تا علاقه‌ای رو دنبال کنیم که معلوم نیست تحت چه فرایند روانشناختی‌ای توی مغزمون نوشته شده و ما کورکورانه درحال دنبال کردن‌ش هستیم. پلاس این‌که علاقه‌داشتن معنی «خوب بودن در اون فیلد» رو نمی‌ده.
منظور این‌که، شما ممکنه فکر کنید که چیزی/جایی که علاقه داشتید رو نیاوردید، اما این لزوما این معنی رو نمی‌ده که در مسیرهای دیگه نمی‌تونید خوش‌بخت باشید.
البته فهم این موضوع برای من سخت بوده و هست. من از سال اول از رشته‌م نالیدم تا الان که سال پنج‌م، اما این نالیدن از «دوست ندارم این رشته رو» به «طولانی بودن‌ش» تغییر ماهیت داده (الان هم علاقه‌ای ندارم، اما بخاطر المان‌هایی ک گفتم این موضوع نالیدن نداره دیگه) و می‌دونم که «وای اگر می‌رفتم سلولی ملکولی اوففف» یک خطای مغزی و احتمالا یک سراب بیشتر نیست.
این رو هم درنظر داشته باشید همیشه که چیزهایی که الان براتون مهم هستن، شاید بعدا رنگ ببازن، تغییر کنن و ...

پلاس شرایط خانوادگی رو هم باید درنظر گرفت. همکلاسی مدرسه‌ای داشتم که سه سال پشت کنکور موند و خانواده‌ش همزمان سرکوفت می‌زدن بهش، همزمان انتظار پزشکی سراسری رو داشتن ازش و همزمان زیر ذره‌بین داشتن‌ش و آخر هم بعد از سه سال درس خوندن به قصد پزشکی یکی از رشته‌های علوم پایه رفت. اما من شانسی که داشتم این بود صبح تا عصر تنها بودم و کسی نبود که بخاطر این‌که چرا کم می‌خونی، چرا زیاد می‌خوابی و ... بهم گیر بده. باید ببینید که آیا فضایی هست که درش بتونید درس بخونید در آرامش یا نه.

از طرف دیگه من مشاور نداشتم، مدرسه و دوستی هم نبود که همزمان با هم بخونیم که از درس خوندن دور نیوفتم. فقط یک برنامه قلمچی داشتم که با همون پیش می‌رفتم. اما دیدم کسایی که بخاطر این‌که چهارچوبی نداشتن برای مطالعه مثلا دو ماه کامل درس رو کنار می‌ذاشتن. باید ببینید که می‌تونید با این شرایط بی‌چهارچوبی کنار بیاید یا نه.

و این موضوع هم هست که همون‌طور که کسی نمی‌دونست قراره کرونا بیاد و زندگی‌هامون رو این‌طوری تحت تاثیر قرار بده، کسی هم نمی‌دونه سال بعد شرایط چطور پیش می‌ره. یعنی سوای عملکرد نامشخص شما، الان بوضوح می‌بینیم که شرایط نامشخص چیکار می‌تونه بکنه و این عدم‌ثبات شاید این‌جا بارزتر هم باشه.

اگر حرف‌های قاطی‌پاتی‌م رو بخوام جمع‌بندی کنم، این می‌شه که باید ببینید شرایط روحی و خانوادگی‌تون چطوری‌ه، این‌که می‌تونید قمار پشت موندن رو تحمل کنید یا نه و این‌که چه چیزی براتون ارزش داره.
 
ارسال‌ها
305
امتیاز
7,867
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رفسنجان
سال فارغ التحصیلی
1399
رشته دانشگاه
روانشناسی
همون اول پزشکی علاقه ام نبود و بخاطرش ناراحت نیستم اما رتبه ام بنظرم میتونست خیلی بهتر باشه و از اینکه نارحتم.رتبه ام شده 4200.تراز کانونم میانگین 6900 بود.اگه پزشکی رو فاکتور بگیریم برای باقی رشته ها خیلی شرایط فرق میکنه اگه پشت کنکور بمونم و بهتر بشم؟به نظر سبزتان نیازمندیم
 

هولدن

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
884
امتیاز
12,092
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
منم نظرمو میگم:-"
من فکر میکنم تو این شرایط خاص یکی ازچیزایی که مهمه بهش نگاه کنیم این موضوع هست که کی قراره از این رشته بهره مالی ببریم یعنی اینکه این رشته ایکس کی ب درد من میخوره
موضوع دیگه این هست که در رشته فلان پولی که قراره دربیاریم ازش آیا به زحمتش میارزه یانه (یادمه قبل از اینکه مردم هجوم بیارن بورس یه سری معامله گرا چند صد میلیون سود میکردن و خوب این باتوجه به زحمتایی که واسه اون رشته میکشید خیلی مناسبه، یا مثلاهمین الان ارایشگری درامدش خیلی بیشتر از یک پزشک عمومیه)
تو کتاب هنر شفاف اندیشیدن یک بخشی هست به اسم کوری دربرابر گزینه های دیگر به طور خلاصه بگم باتوجه به این موضوع:-"
هروقت بین دو راه گیر کردید(موندن برای دانشگاه خوب (رشته خوب)یارفتن به یک دانشگاه معمولی) حتما مطمئن شید که تموم راه هایی که از دانشگاه معمولی برای رسیدن به موفقیت ختم میشه رو پیدا کردید و روش فکر کردید
 

Farnaaaz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
624
امتیاز
20,999
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
داراب
سال فارغ التحصیلی
1398
دانشگاه
بندرعباس
رشته دانشگاه
پزشکی
"بقیه بچه ها حرفای خیلی خوب و مهمی زدن، حتما بقیه پست ها رو بخونید."

خیلی جوانب مختلفی داره. توجه کنید که سال کنکور خودتون، چون مدرسه میرید و هرروز با بقیه هم کلاسی هاتون درارتباط هستید و خب بالاخره سال اوله و پرانرژی هستید و انگیزتون بیشتره. سال دوم از اینا خبری نیست.
و سال دوم خیلی فرصت بیشتر و آزادتری دارید ولی این یه دامه! هرچی وقت بیشتر، اتلاف وقت هم بیشتر.

این سوال رو از خودتون بپرسید که من در سالی که گذشت چند درصد از خودم رو گذاشتم؟ اگر بمونم پشت کنکور چند درصد از خودم رو میتونم صرف درس خوندن کنم؟ خیلی مهمه که درصد سال دوم از سال اول بیشتر باشه.
 

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
منم یه چیزی بگم.
برخلافِ حرفای مشاوره‌ایِ رایج، پیشرفتِ تحصیلی هیچ‌وقت «نامحدود» نیست. یعنی برای هر دانش‌آموزی، یه «حداکثر»ی وجود داره که اونجا تو بهترین فازِ خودش قرار داره. حواس‌تون باشه تو این دام نیفتید که فکر کنید خب من تو فلان مدت انقدر پیشرفت کردم، پس اگه یه سالِ دیگه هم بخونم بازم کلی پیشرفت میکنم. چون احتمال داره، تاکید میکنم "احتمال داره"، که الان تو بهترین فازِ خودتون باشید و در ادامه فقط از فرطِ خستگی اُفت کنید!
حواستون باشه خلاصه.
 

Manamm

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
86
امتیاز
1,013
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1397
به نظرم یکم زیادی انرژی منفی داره داده میشه به اونایی که میخوان تصمیم بگیرن
ببین باید حتما اشتباهاتت و بنویسی و قول بدی که تکرارشون نکنی
من حتی دیدم افرادی که قبل شروع سال بعد اشتبهاتشون و نوشتن ولی بازم تکرارش کردن (خودم)
اشتباهاتت و که نوشتی هر ماه از سال تحصیلی که گذشت به کاغذت دوباره نگاه کن ببین چندتا رو رفع کردی ؟؟
از مشاورت راضی نبودی؟ کلی تحقیق کن و عوضش کن
صبح ها خیلی خواب آلود بودی ؟؟ رفعش کن یا بازه ی مطالعاتیت و تغییر بده
زود خسته می شدی ؟؟ تفریح حتما بذار لا به لا
به اندازه درس خوندنت نتیجه نمیگرفتی؟؟ شیوه درس خوندنت و عوض کن
حتما هم یه مرور روی منابعت داشته باش و اونایی که به نظرت خوب نبود عوض کن
.
.
.
.
من میگم هر فردی توو هر جایگاهی باشه بازم توانایی پیشرفت و حرکت روو به جلو رو داره
 

Becoming

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
عضو کادر مدیریت
مدیر داخلی
ارسال‌ها
1,953
امتیاز
35,454
نام مرکز سمپاد
Frz
شهر
Sari
سال فارغ التحصیلی
1398
رشته دانشگاه
دواسازی
همه ی جوانب رو بسنجید هم با افرادی که پشت کنکور موندن و هم با اونایی که پشت کنکور نمونن صحبت کنید.
ببینید توانایی اینو دارین که دوباره این کتابها را بخونین
اینکه میتونین چشمانتان را به همه چی ببندین و فقط مسیر رو به جلوی کنکوری تون رو ببینید یا نه .
باید سالی که پشت کنکور هستین خیلی پررو ای کنین .

اگه میتونین دوباره کنکور بدین ، این فرصت دوباره رو به خودتون بدین و تمام تلاشتونو بکنین تا چند سال دیگه نگید ای کاش به سال دیگه میموندم
باور کنین این چند ماه توی عمرتون گم میشه

فقط حواستون باشه : سال کنکور سالِ پرروییه !!!!
 

mahta.e

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
827
امتیاز
8,277
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1399
دانشگاه
امیرکبیر
تلگرام
اینستاگرام
من کمتر کسیو دیدم م بعد موندن پشت کنکور رتبه ش بهتر شدا باشه^^
 

اِل

کاربر فعال
ارسال‌ها
34
امتیاز
516
نام مرکز سمپاد
فررانگان ۱
شهر
حالا ی شهری
سال فارغ التحصیلی
1398
رشته دانشگاه
علوم آزمایشگاهی
سلام دوستان من کنکور تجربی دادم و با رتبم احتمالا رادیولوژی اصفهان رو بیارم من ی برادر دارم ک با سهمیه هئت علمی از دام پزشکی رقت پزشکی خب الان این سهمیه برداشته شده و من قبول نمیشم در این که حقم نبوده کاملا درست میگین
من الان سرزنش های والدینم حالم رو خیلی بد کرده اینکه ب من میگن تو تا الان به هیچی نرسیدی
من میخوام به تغییری توی زندگیم ایجاد کنم ولی نمیتونم تا اخر عمر سرکوفت های مادر و پدرم رو درباره ی پزشکی تحمل کنم من خودم ریاضی خیلی دوست داشتم الان هم فقط به خاطر درصد پایین زیست خراب کردم میخوام کنکور ریاضی بدم چون تجربی نیاز به ساعت مطالعه های زیاد داره برای دانشگاه خوب و من بیماری دارم نمیتونم در حد روزی ۸ ساعت میتونم بخونم
احساس میکنم هیچ اینده ای روزنه نوری نمیبینم به نظرتون برم ریاضی میتونم رتبه خوبی بیارم
 

اِل

کاربر فعال
ارسال‌ها
34
امتیاز
516
نام مرکز سمپاد
فررانگان ۱
شهر
حالا ی شهری
سال فارغ التحصیلی
1398
رشته دانشگاه
علوم آزمایشگاهی

nils

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
519
امتیاز
10,162
نام مرکز سمپاد
‌‌فرزانگان
شهر
‌مشهد
سال فارغ التحصیلی
0
سلام دوستان من کنکور تجربی دادم و با رتبم احتمالا رادیولوژی اصفهان رو بیارم من ی برادر دارم ک با سهمیه هئت علمی از دام پزشکی رقت پزشکی خب الان این سهمیه برداشته شده و من قبول نمیشم در این که حقم نبوده کاملا درست میگین
من الان سرزنش های والدینم حالم رو خیلی بد کرده اینکه ب من میگن تو تا الان به هیچی نرسیدی
من میخوام به تغییری توی زندگیم ایجاد کنم ولی نمیتونم تا اخر عمر سرکوفت های مادر و پدرم رو درباره ی پزشکی تحمل کنم من خودم ریاضی خیلی دوست داشتم الان هم فقط به خاطر درصد پایین زیست خراب کردم میخوام کنکور ریاضی بدم چون تجربی نیاز به ساعت مطالعه های زیاد داره برای دانشگاه خوب و من بیماری دارم نمیتونم در حد روزی ۸ ساعت میتونم بخونم
احساس میکنم هیچ اینده ای روزنه نوری نمیبینم به نظرتون برم ریاضی میتونم رتبه خوبی بیارم
ریاضی هم چندتا دانشگاه های اولش ساعت مطالعه ی خوبی میخواد این نیست که روزی دو سه ساعت بخونی اوکی بشه
-دیپلم تجربی ریاضی ربطی به کنکورش نداره
 

اِل

کاربر فعال
ارسال‌ها
34
امتیاز
516
نام مرکز سمپاد
فررانگان ۱
شهر
حالا ی شهری
سال فارغ التحصیلی
1398
رشته دانشگاه
علوم آزمایشگاهی
ریاضی هم چندتا دانشگاه های اولش ساعت مطالعه ی خوبی میخواد این نیست که روزی دو سه ساعت بخونی اوکی بشه
-دیپلم تجربی ریاضی ربطی به کنکورش نداره
من نگفتم ۲ ۳ ساعت گفتم میانگین ۸ ساعت بخونم دو سه ماه قبل کنکور هم بیش ترش کنم تا ۱۲
 
  • لایک
امتیازات: nils

nils

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
519
امتیاز
10,162
نام مرکز سمپاد
‌‌فرزانگان
شهر
‌مشهد
سال فارغ التحصیلی
0
من نگفتم ۲ ۳ ساعت گفتم میانگین ۸ ساعت بخونم دو سه ماه قبل کنکور هم بیش ترش کنم تا ۱۲
خب این ساعت خوبیه هر چند که من خبر ندارم ولی از بچه های تجربی بپرسی این ساعت تجربی هام رتبه های خوبی میاوردن هرچند که همه چی به ساعت نیست ! ولی خب خارج از احساسات بشین رشته های ریاضی رو ببین اگه چیز خاصی دوست داری تحقیق کن چون تو دانشگاه خیلی متفاوت تر میشه با دبیرستان دیگه
هرچند که الان رتبه ها اومده همه احساسی میشن ولی اگه بتونی منطقی تصمیم بگیری و تصمیمت رفتن تو شاخه ریاضی باشه چیز غیر ممکنی نیست قبول شدن
 

vesall

کاربر فعال
ارسال‌ها
62
امتیاز
287
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اهواز
سال فارغ التحصیلی
97
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی
رشته دانشگاه
پزشکی
به نظرم بستگی داره که توی این کنکور به هدفت رسیدی یا نه ؟
اگر اره که هیچی باید بری
اگر نه خوب بمون و بیشتر تلاش کن که برسی
 

mischievous

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
615
امتیاز
5,331
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2️⃣
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
بچه ها من یه سوال دارم
چرا آزاد انتخاب رشته نمی کنین (و مرخصی بگیرین) که اگه سال دیگه خدایی نکرده رتبه تون اون چیزی که خواستید نشد، رتبه امسال تون هم از دست نرفته باشه؟
 
بالا