• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

مطالعه گروهی الگوریتم با Coursera

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Agent 47

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
318
امتیاز
1,190
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
تهران
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
large-icon.png

با سلام به همه کاربران برنامه نویس و علاقه مند به برنامه نویسی سمپادیا :D

Coursera اصلا چیه؟
به احتمال زیاد همه تون با سایت coursera.org آشنا هستید. اگه هم نیستید در این حد کافیه که این سایت کورس های مختلف آموزشی با همکاری دانشگاه های معتبر دنیا رو به صورت مجانی قرار میده. با ثبت نام به راحتی می تونید به منابع خوبی برای آموزش دست پیدا کنید.
هدف تاسیس تاپیک اینه که کسایی که علاقه مند هستن و یا نیاز دارن این درس رو یاد بگیرن، کنار هم جمع بشیم و این کورس رو بگذرونیم.

چرا برای گذروندن این دوره تاپیک لازمه؟
شاید بپرسید که چرا تاپیک لازمه خب هر کس خودش میخونه. من خودم به این فکر کردم ولی به دو تا دلیل رسیدم که به نظرم قابل قبوله:
1- تنهایی درس خوندن کار سختیه. مخصوصا اگه زوری مثل نمره و ... بالا سرتون نباشه. تا حالا شده تصمیم بگیرید که مثلا این تابستون فلان چیز رو یاد بگیرید ولی بعدش 1% هم جلو نرفتید؟ اگه یه کاری به صورت گروهی حتی 2 یا 3 نفره انجام بشه انگیزه بیشتری هست و میتونیم بهتر ادامه بدیم کار رو.
2- میتونیم تو این تاپیک مشکلاتی که پیش میاد رو مطرح کنیم و به زبون خودمون بررسی کنیم و از کسایی که بیشتر بلدن درخواست کمک کنیم.
3- البته در نظر داشته باشین که طبق قوانین کورسرا ما متعهدیم که همه تمرین هارو خودمون انجام بدیم. پس سعی کنید جواب کامل تمرین رو نخواید و نپرسید. ولی در حد کمک برای راه انداختن و حل مشکل می تونیم به هم دیگه کمک کنیم.

پس بهتره آموزش الگوریتم و ساختمان داده رو از الان با هم شروع کنیم.

این دوره برای چه کسانی مناسبه؟
به نظرم اولویت اول دانشجویان ترم 2 و 4 کامپیوتر هستن و یا دانشجو های سال های بالاتر و فارغ التحصیل شده که دوباره میخوان مباحث رو مرور کنن. با توجه به این که مباحث گفته شده در این کورس در درس ساختمان داده (DS) هم گفته میشه داشنجو های ترم 2 این تابستون میتونن خیلی جلو بیفتن.
غیر از موارد بالا کسانی که به برنامه نویسی علاقه دارن و رشته دیگه ای هستن و یا هنوز وارد دانشگاه نشدن اگر آشنایی مقدماتی با برنامه نویسی دارن می تونن شرکت کنن. فکر نکنم کسی که تا حالا شروع نکرده باشه و یا چند هفته شروع کرده بتونه به مباحث برسه.

پیش نیاز ها
همونطور که گفتم برنامه نویسی مقدماتی پیش نیاز این کورسه. هم چنین برای تحویل دادن تمرین ها و پروژه ها از Java استفاده میشه. پس اگر برنامه نویسی بلدید ولی این زبون رو کار نکردین در عرض 2 هفته می تونید خودتون رو برسونید.
درک مفاهیم کامپیوتر و جبر مقدماتی و ریاضیات ساده ای هم نیازه.

خب شروع کنیم
اگر که تا حالا ثبت نام نکردید:
https://www.coursera.org/
و بعد از ثبت نام به این لینک بیاید و ویدئو های هفته اول که گذاشته شده رو دانلود کنید:
https://www.coursera.org/course/algs4partI

تا جمعه ویدئو های بعدی گذاشته میشه فکر کنم. پس بهتره عقب نمونید.
موفق باشید.
امدیوارم چند نفر شرکت کنن و با هم بریم جلو.
 
بالا