• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

سوالات متداول

وضعیت
موضوع بسته شده است.
  • شروع کننده موضوع
  • #1

anahita96

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
547
امتیاز
4,463
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
مدال المپیاد
نقره ى شيمى
دانشگاه
علوم پزشكى تهران
رشته دانشگاه
پزشكى
در اینجا سوالای متداول المپیادیهای شیمی قرار داده میشه و در صورتی که شما هم سوال مشترکی دارین روی سوال کلیک کنین تا جوابشُ ببینین

×المپیاد شیمی چه مراحلی داره؟ هر مرحله چه جوریه؟
×تصمیم گرفتم شروع کنم به خوندن. با چی شروع کنم؟
×سال دوم هستم. با چه برنامه ای درسای مدرسه و المپیاد رو بخونم؟
×دارم میرم سال سوم. آیا برای شروع دیره؟ چیکار کنم تا موفق بشم؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

anahita96

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
547
امتیاز
4,463
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
مدال المپیاد
نقره ى شيمى
دانشگاه
علوم پزشكى تهران
رشته دانشگاه
پزشكى
المپیاد شیمی چه مراحلی داره؟ هر مرحله چه جوریه؟

یه توضیح کلی درمورد المپیاد شیمی..

در مرحله اول المپیاد شیمی هر ساله حدود 1000-700 دانش آموز از سراسر ایران انتخاب میشن، و تا کنون امتحان فقط شامل سوالات تستی بوده. قبولی در این مرحله از المپیاد با استفاده از مشاوره و کلاس های مناسب امکان پذیره و منابعش کتابهای درسی دبیرستان هستن. و تا حد زیادی قابل پیش بینی می باشد. مهمترین مرحله المپیاد شیمی گذشتن از سد مرحله دوم المپیاده. در این مرحله حدود 40 نفر از بین افراد منتخب مرحله اول انتخاب میشن، و سوالات تا دوره ی 21 به دو صورت تستی و تشریحی بوده و در دوره ی 22 همه ی سوالات تشریحی بودن. دانش آموزای سال دوم و سوم میتونن به مرحله ی سوم که دوره ی تابستانه هست راه پیدا کنن اما امتحان برای سال اولیها فقط به صورت آزمایشیه و برگه هاشون تصحیح نمیشه.از دو استراتژی برای قبولی در این مرحله میشه استفاده کرد که بستگی به علاقه دانش آموز داره:

الف: اساس این روش برپایه تکرار و تمرینه به اطلاعات فراوانی نیاز نیس. این روش شامل استفاده از کتاب های مشخص که عموما به صورت نمونه سوال های تستی و تشریحی مرحله دوم و مرور چندین بار اوناست. تو این روش دانش آموز طریقه حل مساله و دقت در حل اونها رو یاد میگیره. افراد زیادی بر این اساس هر سال در مرحله دوم قبول میشن. این روش عموما برای افرادی که از شش تا نه ماه قبل از مرحله اول شروع به مطالعه جدی المپیاد شیمی میکنن مناسبه.

ب: در این روش از کتاب های تخصصی تر در کنار منابع معمول استفاده میشه. در این روش دانش آموز اطلاعات بسیار زیادی رو فرا می گیره که در مرحله تابستانی به او کمک می کنه. نکاتی در این روش وجود داره که معمولا دانش آموزان اونُ جدی نمی گیرن. که مهم ترین اونا عدم "دقت" در امتحانه، که این دقت را باید با مرور چندین بار سوالات بدست بیارن. نکته مثبت این روش، اعتماد بنفس و تسلط کامل در روز امتحانه که بسیار مهمه.

مرحله بعد شرکت در دوره تابستانی اردوگاه آموزشی باشگاه دانش پژوهان جوان هست که حدودا 2 ماهه. بعد از اتمام این دوره به 8 نفر اول مدال طلای کشور و به بقیه افراد مدال نقره یا برنز تعلق می گیره. بنابراین اگر جز 40 نفر باشین، یکی از مدال های رنگی کشور نصیب شما خواهد شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا