• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

انتقالی و مهمانی

ارسال‌ها
1,079
امتیاز
15,472
نام مرکز سمپاد
-
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1397
سلام
دانشجوی پردیس دندانپزشکی ساری هستم
خواستم بدونم میتونم به پردیس خودگردان بابل انتقالی بگیرم یا مهمان بشم
اگه میشه تکلیف شهریه چی میشه؟ آخه شنیدم باید شهریه ثابت رو به شهریه مبدا بدیم حتی اگه مهمان بشیم یا انتقالی
سلام. اگر به دانشگاه میدا شهریه بدید خیلی بعیده که دانشگاه مقصد موافقت کنه و اگر به دانشگاه مقصد قرار باشه شهریه بدید دانشگاه میدا حاضر نمیشه دانشجو شهریه پرداز رو از دست بده. اما به هر حال پیگیری کردنش ضرر نداره مخصوصا اگر آشنا داشته باشید چون برای نقل و انتقالات «آشنا» بیشترین اهمیت رو داره! :-"
 

Mohammad_r

محمد
ارسال‌ها
17
امتیاز
15
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1400
مدال المپیاد
المپیاد ریاضی و کامپیوتر
سلام
انتقالی ریاضیات وکاربرد ها از صنعتی اصفهان به شریف چجوریاست؟سخته؟!
 
ارسال‌ها
854
امتیاز
7,877
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1395
سلام
انتقالی ریاضیات وکاربرد ها از صنعتی اصفهان به شریف چجوریاست؟سخته؟!
اگه پارتی کلفت نداری زیاد به فکر انتقالی به شریف نباش
چون باید از هفت خوان رستم بگذری؛در نهایت شااید مهمانی بدن(در صورت نداشتن پارتی)و فکر میکنم اجازه بیشتر از 16 واحد هم نداری
 

Mahdi ostoori

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
94
امتیاز
3,614
نام مرکز سمپاد
آيت الله خامنه اي
شهر
سيرجان
سال فارغ التحصیلی
98
دانشگاه
ع.پ.کرمان
رشته دانشگاه
پزشکی
کسی میدونه شرایط انتقالی بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 1 چجوریه؟؟
غیر از معدل دیگه چه شرایطی رو باید براش داشت؟
و این که امکان داره صرفا به خاطر معدل با انتقالی موافقت کنن؟ بدون آشنا و پارتی و اینا؟
اگه کسی میتونه کمک کنه ، ممنون میشم
 
ارسال‌ها
172
امتیاز
519
نام مرکز سمپاد
میرزا کوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1397
تلگرام
تو این دو جا در این باره این‌ها رو نوشته بودم:
یک موردی رو در آخر بگم. اگر شما رشته مورد نظرتون رو در تهران قبول نمیشید، دو تا راه برای رسیدن بهش دارید. در واقع سه تا.(سومی اینه که پشت کنکور بمونید.)
یک راه، انتقالی گرفتن به دانشگاه مورد نظره. و یک راه تغییر رشته در اون دانشگاه.
در راه اول شما بعد از این که در سال کنکور درس خوندید و خسته شدید، باید سال اول دانشگاه هم خوب درس بخونید، تا با درخواست مهمانی شما در دانشگاه مقصد موافقت بشه و بعد در سال دوم هم خوب درس بخونید تا با درخواست تمدید مهمانیتون موافقت شه و همچنین در سال سوم هم خوب درس بخونید تا با درخواست انتقالیتون موافقت شه. یعنی پای شما حق لغزیدن نداره. دانشگاه تهران و شریف اون طور که دو سال پیش در آیین نامه هاشون خونده بودم و آموزش کل دانشگاه تهران هم رفته بودم، با انتقالی موافقت نمیکنن. امیرکبیر و علم و صنعت میدونم که میکنن و احتمالا دانشگاه های دیگه هم همین طورن. آموزش دانشگاه علم و صنعت به من گفتن که به هیچ وجه بهت پیشنهاد نمیکنیم که این جا مهمان بشی چون دانشکده مهندسی کامپیوترمون داره میترکه و همه دارن به انواع روش ها میان کامپیوتر و این که اگه بیای باید بعد از بچه های خودمون انتخاب رشته کنی و واحد بهت نمیرسه و اینا. داشتم میرفتم شرایط دانشگاه خواجه نصیر رو بپرسم که موتور بهم زد و پام شکست. شما اگه تونستین بپرسین. من یک سال در دانشگاه امیرکبیر مهمانی گرفتم و اون جا هم دانشکده کامپیوترش داشت میترکید و انتخاب واحد من بعد از انتخاب واحد دانشجوهای اون جا بود و معاون آموزشی که باید به صورت دستی و کاغذی به من واحد می‌داد و برگه انتخاب واحد من رو امضا میکرد، با نهایت بی ملاحظگی برخورد میکرد و برنامه ای که به من میرسید تهش چیز خیلی پر عیب و ایرادی بود.(از نظر اساتیدی که به آدم میرسه و کلاس های 8 صبح و آخر بعد از ظهر و شکاف زمانی طولانی که بین کلاس ها میفته)
زمانی که انتخاب رشته میکردم تصور میکردم مهمانی نسبت به تغییر رشته ریسک کمتری داره ولی خب فکر میکنم اشتباه می کردم. به هیچ کدومشون نمیشه مطمئن بود هر اتفاقی ممکنه براتون بیفته ولی اگه دانشگاهی در تهران قبول نمیشید آخرش اینه که خب برمیگردید به دانشگاه شهرستانی که قبول میشدید.(در روش تغییر رشته، با کارنامه سبز میرید به دانشگاه دیگه ای که مهندسی کامپیوتر در اون قبول میشدید.) ولی چون در تغییر رشته شما کافیه سال اول یا نهایتا 3 ترم خوب درست بخونید، ریسک کمتری داره. خوابگاه بهتون تعلق میگیره و سر انتخاب واحد هم اذیت نمیشید. من تصور میکردم چون متقاضیان کامپیوتر بالاست، ممکنه یهو بگن که دیگه تغییر رشته نداریم ولی خب دیدم که در مورد سخت گیری، مهمانی و تغییررشته فرقی با هم ندارن و در نتیجه تغییر رشته راه بهتریه.
پارسال که من در امیرکبیر مهمان بودم 22 نفر از دانشکده های مرتبط و غیر مرتبط به مهندسی کامپیوتر تغییر رشته داده بودن. ولی امسال به دلیل این که ترم پیش کرونا بود و نمرات به صورت قبولی/ردی در کارنامه درج شده بود هم روی مهمانی من تاثیر گذاشت و هم فکر می کنم تغییر رشته منتفی شد.
این تجربه درباره دانشگاه امیرکبیره و جاهای مختلف ممکنه متفاوت باشه. مثلا در دانشگاه گیلان مهمان ها هم مثل بقیه انتخاب واحد میکنن و شهریه بسیار کمتری هم میپردازن. همچنین در همون امیرکبیر هم آدم هایی هم انتقالی میگیرن. به دلیل این که پروسه طولانی داره و زندگی قابل پیش بینی نیست به نظرم ریسکش بالاست.
درباره کارنامه سبز هم بگم که حضوری از دانشگاه تهران، امیرکبیر و شهید بهشتی پرسیده بودم و همه شون گفتن که با کارنامه سبز کسی رو راه نمیدن.(تهران گفت با انتقالی توام با تغییر رشته از این طریق موافقت نمیکنه). ولی تو دانشگاه گیلان دیدم که فردی از متالوژی امیرکبیر با کارنامه سبز اومد کامپیوتر گیلان و یکی دیگه از مهندسی دریای امیرکبیر اومد مکانیک گیلان.
اگر در رشته مطلوبتون در دانشگاه شهری غیر از تهران قبول می‌شید یا در دانشگاه مطلوبتون در رشته‌ای غیر از اونی که می‌خواین قبول می‌شین، مهمانی و در پی اون انتقالی گرفتن و همچنین تغییر رشته مطرح می‌شه.
در سال 98 که من مهمان شدم به دانشگاه امیرکبیر دیدم که 22 نفر از انواع رشته‌های مختلف با شرط معدل عمدتا بعد از دو ترم تغییر رشته دادن به مهندسی کامپیوتر. موردی بود که از مهندسی نساجی تغییر داده بود یا یکی دیگه از مهندسی معدن. من تصورم این بود که امکان داره تغییر رشته به کامپیوتر ممنوع یا محدود بشه و به همین دلیل راه مهمان شدن رو انتخاب کردم ولی از اون جایی که برای مهمانی و سپس انتقالی گرفتن نیاز هست که سه سال متوالی شما معدل بالایی بیارید که زمان زیادیه و برای بسیاری افراد در مقطعی مسائلی ممکنه پیش بیاد که تمرکزشون رو درس و معدل نباشه و اساسا وجود این محدودیت خودش استرس‌آفرینه و مشکلات دیگری که اینجا قبلا اشاره کردم، به نظرم اومد که تغییر رشته احتمالا گزینه بسیار منطقی‌تری بوده و اگر این راه رو انتخاب می‌کردم ولی بعد از دو ترم(که تا 4 ترم هم راه داره) معدل مورد نظر رو نمی‌آوردم هم می‌تونستم با کارنامه سبز برگردم به دانشگاه محل سکونتم. من خیلی ایده‌آل و رویایی فکر می‌کردم که قراره همه چیز تا مرحله آخر خیلی خوب پیش بره و معدل آوردن تو دانشگاه مثل دبیرستانه و می‌تونم انتقالی بگیرم. نکته دیگه این که آدم که می‌ره دانشگاه، تازه‌وارده و باید با چیزای زیادی برای اولین بار آشنا و مواجه بشه. این که شما یه بار سال اول تحصیل توی یک دانشگاه تازه‌وارد باشی و دوباره در سال دوم تحصیل تو یه دانشگاه دیگه که بچه‌ها از سال قبلش با همدیگه و با روندها آشنا شده‌ن، تازه‌وارد و غریبه باشی یه مقدار انرژی بیشتری می‌گیره.
لازم به ذکره که هیچ چیز قابل تضمین نیست. این که قوانین و سیاست موافقت با مهمانی، انتقالی، استفاده از کارنامه سبز و تغییر رشته بسته به زمان، دانشکده و دانشگاه(و پارتی) تغییر نکنن. در اون دانشکده هر سال تعداد مهمان‌ها کمتر می‌شد ولی تغییر رشته محدودتر نمی‌شد. این که سال 99 چه اتفاقی افتاده رو نمیدونم.
 
بالا