• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

يهود و يهوديت

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از دکتر شریف! :
من موندم چرا جدیدا ملت اینقدر سطحی نگر شدن?!
اولا شما رجوع کنید به اولین پست
fire ball اونجا گفته
نظرتون راجع به يهود و يهوديت چيه ؟
من هم نظرمو گفتم!
ثانیا،در راستای همون سطحی نگری میگم که شما پست منو بخون کجاش من حرف از بهشت و جهنم زدم?!یه کم بیشتر دقت کن!
ثالثا، حرف من اینه که این که به یهودیت به عنوان یک دین حاضر نگاه کنیم اشتباهه و یهود یک دین ملغی شده است.
رابعا، من به Reyhaneh پاسخ دادم.
خامسا، صحبت های من نقطه اشتراکی است بین تاریخ و مذهب که به اون تاریخ مذهب میگن.
برای اولنتون :
در راستای نگاه عمیق ِ شما میگم ، وقتی مدیر ِ انجمن میگه :
به نقل از SaϔnA.M :
بچه ها خواهشا " تاریخی" بحث کنید ، تاریخ هم کـه " من شنیدم فلان چیز ... " نمیشـه که ! شواهد ِ مستند بیارید و راجع به گذشته ی این قوم و تاثیرش روی ِ امروز و حال و روز ِ الآن بحث کنید .
پس شرط ِ باز موندن ِ این تاپیک اینیه که ساینا گفت ، یعنی درباره تاریخ این قوم بحث بشه ، نه دینشون و رد دینشون !!!

برای ثانینتون : برداشت ِ من ازینکه فلانی ها منحرفن و فقط شیعه از نوعی که شما قبولش دارین حق ِ این شد که اونا جهنمین و شما بهشتی ، من عذر میخوام اگه بد برداشت کردم .

برای ثالثنتون : شما هیچیو اثبات نکردی و فقط داری چیزی رو که دوست داری باشه به عنوان ِ یه حکم ِ کلی به خورد ِ ملت میدی . هیچ دلیلی برای اثبات این حرفتون نیست !!!

برای رابعن : منم برای جلوگیری از انحراف ِ فکر ِ ریحانه و اینکه هر حرف ِ غلطیو باور نکنه لازم دونستم نظر خودمو بدم .

برای خامسن : تا جائی که به تاریخ ِ مذهب مربوط بشه هیچ مشکلی نیست ، ولی وقتی مسئله اصلیتون مذهب باشه و سعی کنید فقط بگید دین ِ یهود ، نمیشه به هدف ِ تاپیک رسید ،



××پستمو که دادم دیدم فرشیدم جواب داده ، همونی که فرشید میگه ××
 

sayna

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,460
امتیاز
12,313
نام مرکز سمپاد
دبيرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
علوم پزشكى شهيدبهشتى
رشته دانشگاه
پزشكى
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از GCD :
من پیشنهاد می کنم هرکسی اینجا بگه که به چه دلیل راجع به یهود دید منفی داره، تا بهتر بتونیم به این تفکرات پاسخ بدیم

خب من خودم راجع به یهود و یهودیت اطلاعات کمی دارم ، شاید برای همین ترجیح میدم بیشتر بخونم تا نظر بدم ، کلا هم راجع بشون قضاوت نمی کنم !
اما خیلی هارو دیدم که دید ِ منفی دارن به یهودیان و بعضا دلایلشون رو پرسیدم
یکی از عمده دلایل اینه که جامعه ایران کلا داره میگه یهود منفی ِ ، هر چیز منفی رو به یهود نسبت داده . من خودم بچه که بودم فکر می کردم یهودی بودن یک صفت ِ بده ! مثلا میخوان بگن یه چیزی خیلی خیلی بده میگن یهودیه ! یعنی بچه ها با این دید بزرگ میشن
یه دلیل دیگه هم این که خیلی ها فرق خیلی چیز ها رو نمیدونن ، هر چیز غیر عادی و یه کم عجیب غریبی دیدن نسبتش میدن به یهود ، صهیونیسم ، فراماسون ، شیطان پرست و ...
برای همین هر چیز بدی گیرشون اومد هم میگم عه این ربط داره به یهودیت !
رسانه های ایران هم کم برای این قضیه تبلیغ نکردن.
ثالثا، حرف من اینه که این که به یهودیت به عنوان یک دین حاضر نگاه کنیم اشتباهه و یهود یک دین ملغی شده است.
حرف منم اینه که اصلا قرار نیست به دین بودن یا نبودن و این های ِ یهودیت نگاه کنیم . قرار ِ تاریخ یک قومی رو بررسی کنیم که دینشون یهودیه . تا جایی که عقاید اعتقادیشون تاثیر گذاشته روی ِ وقایع و اعمالشون ، بررسی میشه !
حالائم که چیزی نشده ! :D بیخیال ! :D
 

spotlight

کاربر فعال
ارسال‌ها
21
امتیاز
62
نام مرکز سمپاد
مرکز سمپاد صحرایی
شهر
کپر نشینان مقیم مرکز
پاسخ : يهود و يهوديت

بنده از این بعد این موضوع رو ادامه نمیدم و به تبیین نقش قوم یهود در وقایع دوران قبل حین و بعد بعثت نبی اکرم میپردازم اما از انجایی که دوستان بر موضوعات مطرح شده از طرف من عیب بی استدلالی و عقیده شخصی بودن رو وارد دونستند با مطالعه و یافت ایات قران و انجیل و تورات استدلالات مربوط به موضوع مطرحه رو مشخص کردم که به اطلاع دوستان میرسانم.
فرض وجوب پیروی از مسیحیت برای یهودیان و اتمام ایین یهود با اثبات اینکه ایا عیسی ع برای بنی اسراییل مبعوث شده بود یا نه اثبات میشود.
برای همین منظور به ایات زیر مراجعه کنید.باعرض پوزش به علت طولانی شدن و کمبود بنده تنا ادرس ایه را ذکر کردم و رجوع به انها رو به خودتون میسپرم که میتوانید از نسخه های موجود در اینترنت انها ایات را بخوانید.
آیا حقیقتا این پیامبر عظیم‌القدر بر همه مردم دنیا مبعوث شده است؟ پاسخ منفی است. زیرا براساس آنچه از قرآن مجید و اناجیل اربعه مسیحی بر‌می‌آید، رسالت حضرت عیسی(ع) مختص به قوم بنی‌اسرائیل بوده است. هیچ کجا نقل نشده که حضرت عیسی(ع) غیر یهودیان را به دین خدا فراخوانده باشد. عیسی(ع) بنا به نص قرآن در دنباله رسالت حضرت موسی(ع)، بر قوم یهود مبعوث شده است. (بقره‌/‌ 88 ـ مائده‌/‌ 44 و 46) در اناجیل مسیحی نیز دیده می‌شود که حضرت عیسی(ع) مردم را به تورات و کتب انبیاء یهود ارجاع می‌دهد. (متی 5‌/‌17 ـ 7‌/‌12 ـ 8‌/‌4 ـ مرقس 13‌/‌14 ـ لوقا 4‌/‌21 ـ 10‌/‌26 ـ یوحنا 10‌/‌34 و 35) به همین سبب است که مسیحیان مجبور به قبول تورات و سایر کتب انبیاء یهود هستند.
بنی‌اسرائیل یعنی برادران یوسف، به جرم مخالفت عمدی با خواست خداوند در سیادت یوسف(ع) و فروختن آن حضرت، به مصر تبعید شدند و پس از قحطی نیز بازنگشتند. (در این خصوص به مقاله نگارنده در همین صفحه، به تاریخ 23‌/‌2‌/‌1388 رجوع شود) حدود 400 سال بعد، طبق پیشگویی ابراهیم و یعقوب و یوسف(ع) که در تورات مذکور است، (پیدایش 15‌/‌13 تا 16 ـ 48‌/‌21 ـ 50‌/‌24) خداوند حضرت موسی(ع) را فرستاد تا بنی‌اسرائیل را به فلسطین بازگرداند. لذا رسالت حضرت موسی(ع) نیز مختص به قوم یهود بود و این حقیقت در قرآن مجید نیز مؤکد است. (اعراف‌/‌ 105 و 134 ـ طه‌/‌ 47 ـ شعراء‌/‌ 17) بنا به یک حکم کلی، همه امت‌ها پیامبر داشته‌اند. (فاطر‌/‌ 24) و این پیامبران به سوی قوم خود رفته‌اند، به زبان همان مردم. (نگا. یونس‌/‌ 74 ـ یوسف‌/‌ 109 ـ ابراهیم‌/‌ 4)
در قرآن از زبان فرشته‌ای که بر حضرت مریم(س) پدیدار شد، آمده است: «و او پیامبری است که به سوی بنی‌اسرائیل می‌رود». (آل‌عمران‌/‌ 49) از برخی آیات دیگر نیز برمی‌آید که رسالت حضرت عیسی(ع) مختص به یهود بوده است. (صف‌/‌ 6 و 14 ـ مائده‌/‌ 72 ـ زخرف‌/‌ 59) در انجیل متی از زبان حضرت عیسی(ع) اینچنین منقول است: «فرستاده نشده‌ام مگر به جهت گوسفندان گمشده بنی‌اسرائیل» (متی 15‌/‌24) مراد از «گوسفندان گمشده»، عموم مردم یهودند که توسط کاهنان یهود گمراه شده‌اند. برخی محققان معتقدند که هرچند حضرت عیسی(ع) از مُلک یهود خارج نشد ولی به حواریون خود اجازه داد تا انجیل او را در تمام جهان تبلیغ کنند. در حالی که در پایان انجیل لوقا آمده است که حضرت عیسی(ع) به حواریون خود سفارش کرد که تا زمان ظهور منجی موعود، در اورشلیم بمانند. (لوقا 24‌/‌49)
فلسطین در زمان حضرت عیسی(ع) به 3 استان شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده بود که به ترتیب جلیل، سامریه و یهودیه خوانده می‌شد. طبق 3 انجیل نخست (متی، مرقس و لوقا)، حضرت عیسی(ع) فقط در شهرهای استان جلیل موعظه می‌کرد و فقط یک نوبت به اورشلیم وارد شد که همان وقت، کاهنان او را گرفته و به قتل رساندند(!)حضرت عیسی(ع) در این سه انجیل یک پیامبر جلیلی خوانده می‌شود و محدوده رسالت او بخشی از قوم یهود است و نه همه یهودیان، تا چه رسد به تمام مردم جهان.‌ نتیجه می‌گیریم که محدوده حضرت عیسی(ع) نیز مانند حضرت موسی(ع) و سایر انبیاء بنی‌اسرائیل مختص به قوم یهود بوده است.
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : يهود و يهوديت

ضمن تشکر برای استفاده از دکمه های ctrl+c و ctrl+v جهت کپی کردن بدون ذکر منبعتون از سایت www.alvadossadegh.com، شما نمیتونی بگی یهودیت الهی نیست چون قرآن گفته عیسی فقط برای قوم یهود مبعوث شده و محمد برای همه دنیا و اسلام آخرین دینه و شیعه مذهب برتره، خیر!
فرضا من قرآن رو قبول ندارم به عنوان یک کتاب الهی (همونطور که اناجیل و سایرین رو)، مبنای الهی بودن یکی و ملغی بودن سایرین رو نمیشه بر اساس عقیده تو یا من یا مهران گذاشت!

بعد این که اصلا فرض کنیم یهودیت و مسیحیت و مذهب تسنن همه ملغی و شیعه برحق مطلق، این چه ربطی به قوم یهود و تاریخ و فرهنگشون داره؟ به جرات میشه گفت اکثر افراد تاثیر گذار بر تمدن امروزیی که داریم، افراد بنیان گذار دانش های مثل اقتصاد و فیزیک و فلسفه و روانشناسی، نظریه پرداز های بزرگ گذشته و حال از نژاد و قوم یهود بودن، چه در گذشته خیلی دور و چه حال که افراد مهم و تاثیر گذار دنیا از قوم یهودن
الان تو میگی قوم یهود بده فقط بخاطر این که به عقیده تو یهودیت و مسیحیت و تسنن تحریف شده و ملغی ست و فقط شیعه 12 امامی برحقه؟
 

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از دکتر شریف! :
در حالی که در پایان انجیل لوقا آمده است که حضرت عیسی(ع) به حواریون خود سفارش کرد که تا زمان ظهور منجی موعود، در اورشلیم بمانند. (لوقا 24‌/‌49)

شما خودت خوندی این سفارشو ؟ :D

انجیل لوقا باب ِ 24 آیه 49 :

" اینک من روح القدس را که پدرم به شما وعده داده است بر شما خواهم فرستاد . از این رو پیش از آنکه این پیام ِ نجات بخش را به دیگران اعلام کنید ، در اورشلیم بمانید تا روح القدس بیاید و شما را با قدرت ِ الهی از عالم ِ بالا مجهز کند "


خب دیدیم که حرفی از موعود نزد . هوم ؟
مطمئنم میای میگی روح القدس همون منجی و موعود ِ ، واسه همین پیشنهاد میکنم نظر مرجع ِ شیعه مکارم شیرازی رو دربارش بخونی که مشکلت حل شه (;


توی انجیل متی باب ِ 24 سخن ِ مستقیم داریم از عیسی ، که میگه فقط برای هدایت ِ یهودی ها اومدم نه غیر یهودی ها ، چون اونا گوسفندان ِ گمشده خدا هستن ، و با همین بهانه به یک زن ِ غیر یهودی که برای دختر مریضش کمک میخواد کمک نمیکنه ، اما اون غیر ِ یهودی التماس میکنه و میگه که به عیسی ایمان اورده ، بعد عیسی میگه حالا که ایمان اوردی برو که درخواستت اجابت شد و دخترت شفا پیدا کرد ، این غیر ِ یهودی بود دیگه ، نه ؟

بعد جالبه ، قبول دارید این دوتا پیامبر جزو پیامبران اولولعزم هستند اما میگید که رسالتشون مال بچه محل های خودشون بوده !!!

بعد شما تفسیر هایی که از آیه 13 و 14 سوره یس شده رو بخون ، مفسرین دارن میگن 3 تا حواری مسیح بودن که رفتن به یک شهر ِ بت پرست ( انطاکیه ) و اونارو دعوت کردن ، پس بازم برا یهودی ها نبوده ، نه ؟



نظر خودم درباره یهودیت :

به نظرم یکی از زیرک ترین نژاد های بشری هستن ، همین زیرکیشون باعث شده خیلی جاها از خیلی ملت ها استفاده کنن و برای همین هم زیاد وجهه خوبی نداشته باشن ،
این مردم میان وارد ِ یه قوم میشن ، دقیقن شبیه ِ اونا میشن و وقتی مردم ِ اونجا اونارو از خودشون دونستن کم کم خصلت های یهودیشون رو رو میکنن .
هیتلر یهودی هارو به یه سری گرگ تشبیه میکنه که با لباس ِ گوسفند میان توی گله زندگی میکنن ، کم کم از بقیه گوسفندا تغذیه میکنن و با اینکه همه میبینن گوسفندا دارن کم میشن اما هیچکس نمیفهمه که گرگن ! بعد وقتی که دارن لو میرن یهو از لباس ِ گوسفند در میان و از اینکه بگن گرگن هیچ ترسی ندارن چون گله ضعیف شده !
بعد هیچی دیگه ، تا جائی که جا داره این گله رو میخورن اگه گله موفق شد شکستشون بده جم میکنن میرن سراغ ِ یه جا دیگه !
واسه همینه که یهودی ها مثه کوچ نشینا بودن ، توی تاریخ یهو یه جا ظاهر میشدن و بعد دیگه نبودن !
کلن منطقه مشخصی نداشتن و میچرخیدن ...
بعد اینکه نژادین که فقط به خودشون فک میکنن ، اما وقتی پای مسائل ِ کلی نژادشون مطرح میشه از همه چیشون میگذرن تا از قومشون دفاع کنن ، حتی از خودشون !


من به شخصه برخورد زیادی با یهودی ها نداشتم که بگم بصورت مستقیم و عینی رو زندگیم تاثیر داشتن و واسه همون ازشون متنفرم یا عاشقشونم !
اما یهودی ها نژادین که واقعن به خاطر هوش و ذکاوت ِ بالاشون تحسینشون میکنم ، قبول دارم که آدم های فوق العاده زرنگین ، اما من ازشون خوشم نمیاد (به این معنی نیست که بدم میاد ! ). برای این حسم دلایل شخصی دارم که لازم نمیدونم بگم :D
 

Reyhanehr100

کاربر فعال
ارسال‌ها
57
امتیاز
157
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
مدال المپیاد
WTF :|
دانشگاه
:دی
رشته دانشگاه
ایشالا دارو :ایکس
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از دکتر شریف! :
من در صحبتهام حرفی از یهودی و مسیحی نزدم من کارم با یهودیت و مسیحیت است.
اولا این که ما بگیم همه ادیان از جمله یهودیت و اسلام و مسیحیت انسان رو به اصل که همون انسانیت باشه، دعوت میکنه صحبت اشتباهیه.اصل دین اسلام چیز دیگریه.
نکته بعدی اینه که پیروی از دینی که امروزه یهودیت یا مسیحیت خونده میشه چند ایراد اصلی دارد.
اول اینکه این دین، دین تحریف شده یهوده یا مسیحیته.دوما این که یهودیان از فرمان خدا سرپچی کردند و دارند میکنند چون اونها اگر معتقد به یهود بودند باید مسیحی میشدند و مسیحیان هم باید مسلمان میشدند.دقت کنید میگم باید. و این دستور هم در همون کتابهای تحریف شده خودشونهم حتی ذکر شده.
موضوع بعدی در مورد اون مثالتون.اولا نه من شخصا هیچ کاری با اسراییل ندارم در زمینه بررسی یهود.البته اینکه میگید کسی اسلام رو در وهابیت ببینه کاملا غلطه.چون مثل این میمونه که کسی بررسی نحوه عملکرد دستگاه عصبی رو از دیفرانسیل بدونه!
اسلام جز تشیع نیست.و هرانچه هست غیر از اسلام حقیقی است.متاسفانه کل اهل سنت بعد از واقعه عدم پایبندی به بیعت با اهل بیت در یک انحراف هستند که اونها رو از اسلام حقیقی جدا کرده.
صحبتای منم خطاب به شما نبود من کلی حرف زدم.
شما الان دارید در مورد این موضوع با تعصب حرف میزنین.من منکر این که اسلام دین کاملیه نیستم ولی این حرفم قبول ندارو که اسلام ی چیز دیگس چون از نظرم هر دینی تو زمان خودش از همه کامل تر و بهتر بوده.اسلامم الان تو زمان خودشه که کامل ترین دینه.
منظورمنو شما درک نمیکنین متاسفانه شاید من منظورمو دارم بد میرسونم،من کل حرفم این بود که دین مهم نیس مهم اینه که انسان خوبی باشی.حالا اینکه انجیل یا تورات تحریف شده بحث برمیگرده به مسله ی تاریخیش که من نه راجبش اطلاعاتی دارم و نه علاقه ای که بخوام راجبش صحبت کنم :)
منم نگفتم اسلامو تو وهابیت دیدن درسته مثال زدم که یهودی مسیحی یا مسلمون نماد یهود ، مسیح و اسلام نیست.
در هرصورت هرکی نظر خودشو داره من به هیچ وجه قصد توهین ندارم :)
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از Dr.Eniac :
نظر خودم درباره یهودیت...
اینایی که گفتی که درواقع نظر هیتلره که داری نقل می کنی :D
یه موضوعی هست، اگه آدم خودش مال خودش رو تقدیم کنه به یک دزد (نمی گم یهودیا دزدن، مثال بود) نمیتونه بگه اون مال من رو دزدید، همونجوری که فلسطینی ها وقتی دیدن یهودیا پول خوبی بابت زمین هاشون میدن طمعکاریشون باعث شد زمین ها رو بفروشن به یهودی ها و بعد که به خودشون اومدن دیدن ای بابا، زمینی برامون نموند که! واسه همین گفتن یهودی ها زمینهامون رو غصب کردن و...
اصولا هر آدمی همیشه منافع شخصیش یکی از اولویت هاشه، بنابراین نمیشه یهودی ها رو بخاطر این که به منافع شخصیشون توجه می کنن مورد سرزنش قرار داد!
یهودی ها اتحاد زیادی دارن، از قدیم هم توی علوم انسانی مخصوصا سیاست و اقتصاد سرآمد بودن (و هنوز هم هستن)
اینجوری نیست که نژادهای دیگه بخوان منافع شخصیشون رو حداکثر کنن و نتونسته باشن، فقط یهودیا بخاطر توانایی هاشون و علمشون و اتحادشون، معمولا بیشتر موفق بودن

حالا ما نمیتونیم بگیم یهودیا بدن چون توی به دست آوردن منافع شخصی و جمعیشون موفق بودن و ما نبودیم! این خیلی مسخره ست
 

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از GCD :
اینایی که گفتی که درواقع نظر هیتلره که داری نقل می کنی :D

نمیشه دو نفر درباره یک مسئله یک نظر ِ مشترک داشته باشن ؟ :D
گفتم که هیتلر اینطوری میگه و نظر ِ من هم همینه و باهاش موافقم ...

به نقل از GCD :
یه موضوعی هست، اگه آدم خودش مال خودش رو تقدیم کنه به یک دزد (نمی گم یهودیا دزدن، مثال بود) نمیتونه بگه اون مال من رو دزدید، همونجوری که فلسطینی ها وقتی دیدن یهودیا پول خوبی بابت زمین هاشون میدن طمعکاریشون باعث شد زمین ها رو بفروشن به یهودی ها و بعد که به خودشون اومدن دیدن ای بابا، زمینی برامون نموند که! واسه همین گفتن یهودی ها زمینهامون رو غصب کردن و...

اینکه فلسطین رو مثال بزنی و بعد چون به اون نمیشه گفت دزدی بیای نتیجه بگیری کلن اینطوری نیستن درست نیست !!!
هرچند توی همون فلسطین هم اوضا یه جور دیگه بود ، یهودی ها اونجا اسکن شدن بعد گفتن ببینین ماچقدر پول میدیم بابت ِ زمیناتون ، ببینین ما چه خوبیم ، همینطوری تونستن زمین بخرن و وقتی تا یه حدی زمین خریدن ( همونجاست که گرگه از پوست ِ گوسفند میاد بیرون و گله ضعیف شده ) دست به اسلحه بردن تا زور داشتن گرفتن
محکومشون نمیکنم که کارشون اشتباه بوده ، نه اصلن ! چون جنگ بوده ، عقیده دارم جنگ حقه ! فقط میگم سرزمین فعلیشونم با همون زیرکی و دغل بازیشون تونستن جور کنن !

به نقل از GCD :
حالا ما نمیتونیم بگیم یهودیا بدن چون توی به دست آوردن منافع شخصی و جمعیشون موفق بودن و ما نبودیم! این خیلی مسخره ست

بالاخره ارزش های افراد و سلیقشون متفاوته ،
از نظر ِ تو رسیدن به منافع ِ شخصیشی هرطور که باشه خوبه ، اما من عقیدم فرق میکنه و مسئله مهم برای من همون عقیده خودمه
توی هیچ جای متنم نگفتم یهودی ها بدن .
گفتم به خاطر یه سری دلایل ِ شخصی ازشون خوشم نمیاد که اونهم به این معنی نیست که بدم بیاد !

از نظر ِ من این مسئله مسخره نیست ، من میگم یهود اومد وام دادن پول رو وارد ِ جامعه کرد ، مردم همه ممنونشون بودن و با آغوش باز از این کار استقبال کردن و فک میکردن واسشون کلی منفعت داره .
ولی کم کم که جمعیت یهودی های احتماع بیشتر میشد و قرض مردم هم به همون نسبت بیشتر و بیشتر ، جامعه عملن در اختیار ِ یهود قرار گرفته بود!
یهود قومی بود که بازرگانیشو با ربا شروع کرد ، وقتی به اندازه کافی قدرتمند شد اومد و با سرمایش سایر بخش های اقتصادو بدست گرفت و قسمت ِ آخرش هم که زمین خواریشون بود .
بعد که قدرتشون به این حد رسید دس گذاشتن روی حکام ِ سیاسی ، بازم با همون وام و ربا و اینا تونستن خیلی از سیاستمدارهارو زیر سلطه خودشون درارن و عملن خون ِ ملتو بمکن که خودشون سود ببرن

من ازین خوشم نمیاد
میگم پیشرفت خوبه ، حقه ، اما نه اینطوری ، نه به هر قیمتی !
 

vahidd

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,163
امتیاز
1,749
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد
شهر
مشهد
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از GCD :
به جرات میشه گفت اکثر افراد تاثیر گذار بر تمدن امروزیی که داریم، افراد بنیان گذار دانش های مثل اقتصاد و فیزیک و فلسفه و روانشناسی، نظریه پرداز های بزرگ گذشته و حال از نژاد و قوم یهود بودن، چه در گذشته خیلی دور و چه حال که افراد مهم و تاثیر گذار دنیا از قوم یهودن
؟
 

sayna

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,460
امتیاز
12,313
نام مرکز سمپاد
دبيرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
علوم پزشكى شهيدبهشتى
رشته دانشگاه
پزشكى
پاسخ : يهود و يهوديت

هرچند توی همون فلسطین هم اوضا یه جور دیگه بود ، یهودی ها اونجا اسکن شدن بعد گفتن ببینین ماچقدر پول میدیم بابت ِ زمیناتون ، ببینین ما چه خوبیم ، همینطوری تونستن زمین بخرن
، همونجوری که فلسطینی ها وقتی دیدن یهودیا پول خوبی بابت زمین هاشون میدن طمعکاریشون باعث شد زمین ها رو بفروشن
اول ساکن شدن ، بعد خریدن ؟
 

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از وحـیـــــــــــــــــــد :

بخوایم لیست کنیم اونقدر زیادن که وقت نمیشه ،
اما معروف ترین هاشون که اکثرن به خاطر تاثیرگذاریشون شناخته شدن :

ورنر کارل هایزنبرگ (برنده جایزه نوبل فیزیک به خاطر ابداع مکانیک کوانتوم)

آلبرت انشتین (نسبیت عام و نسبیت خاصو حرکت براونی و اثر فتوالکتریک که جهان امروز تحت تاثیر همین کارای این بنده خداست )

کارل مارکس ( فیلسوف ِ بزرگ ِ یهودی ، مارکسیسم برگرفته از تفکر ایشونه )

زیگموند فروید ( عصب شناس و پدر ِ علم ِ روانکاوی )

نوآم چامسکی ( فیلسوف سرشناس و پدر ِ علم ِ زبان شناسی مدرن )

ماکس پلانک ( فیزیک دان برجسته ، پدر فیزیک کوانتوم )

آبراهام مزلو ( پدر روانشناسی ِ انسانگرا )

پل الریخ ( برنده جایزه پزشکی نوبل )

امیل دورکیم ( بنیان گذار ِ جامعه شناسی )

دانیل کاهنمن (نوبل ِ اقتصاد ... )

لطفی زاده ( بنیانگذار ِ منطق فازی )


اصن جایزه های نوبل رو نگاه کن ، اکثرن ( به خصوص فیزیک ! ) یه سال در میون دارن یهودی ها برنده میشن ،
حالا بگذریم از قدرت کنونی یهودی ها در اقتصاد و صنعت ...

به نقل از SaϔnA.M :
اول ساکن شدن ، بعد خریدن ؟

اول مهاجرت کردن به فلسطین یه عده ، بعد شروع کردن زمین خریدن ، بعد که وسعت زمین ها چشمگیر شد دیگه زدن تو کار زور و جنگ .
 

vahidd

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,163
امتیاز
1,749
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد
شهر
مشهد
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از Dr.Eniac :
بخوایم لیست کنیم اونقدر زیادن که وقت نمیشه ،
.
.
.
تو دنیا یه سری افرادی هستن که بزرگن که حالا اینا میتونن از هر دینی باشن
دلیلی نداره تاثیر گذار ترین بدونیم .
راسی مارکس خانوادش یهودی بودن خودش اول مسیحی شده بعدم که دیگه مثکه دین گذاشته کنار
کلآ یه چیزی عجیبه همه - چه طرف دار یهودیت یا صهیونیسم چه مخالفش - خیلی با تعصب دربارش حرف میزنن ! :D
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : يهود و يهوديت

به نقل از وحـیـــــــــــــــــــد :
تو دنیا یه سری افرادی هستن که بزرگن که حالا اینا میتونن از هر دینی باشن
دلیلی نداره تاثیر گذار ترین بدونیم .
راسی مارکس خانوادش یهودی بودن خودش اول مسیحی شده بعدم که دیگه مثکه دین گذاشته کنار
کلآ یه چیزی عجیبه همه - چه طرف دار یهودیت یا صهیونیسم چه مخالفش - خیلی با تعصب دربارش حرف میزنن ! :D
اینا دین نیست، قومیته
مثلا mark zuckerberg یا اینیشتین یا باروخ اسپینوزا یا همین مارکس، یا توی ایران خودمون یکی مثل خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی همه از نژاد یهود بودن اما 4 تای اولی بی دین شدن و رشیدالدین هم سنی شد
چون میدونی که، ما یه نژاد یهود داریم و یه دین یهودی، الان ما دین رو بررسی نمی کنیم، قوم یهود رو بررسی می کنیم و خیلی از دانشمندای بزرگ دنیا از قوم یهود بودن و هستن

کینز (پدر علم اقتصاد مدرن که دنیای اقتصاد بر اساس نظریاتش شکل گرفته)
نیلز بور (که همه باهاش آشنا هستید)
استیو بالمر (مدیرعامل مایکروسافت)
و وودی آلن (کارگردان بزرگ سینمای هالیوود)

رو هم من به لیست اضافه می کنم
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : يهود و يهوديت

یهودیت بر خلاف مذاهب دیگر فقط یک مذهب نیست ، بلکه یک ملیت نیز هست و عبارت یهودی بی‌ خدا هیچ تضادی ندارد ، در دنیای امروز اکثریت یهودیان را سکولار‌ها و بیخدایان تشکیل میدهند و در طول تاریخ نیز افراد معروف بسیاری خود را یک یهودی بی‌ خدا می‌دانستند. آنها هیچ اعتقادی به دین یهود و تورات و خدا نداشتند ، ولی‌ خود را جزو این ملت می‌دانستند، در ادامه لیست بعضی‌ از این یهودیان بیخدا می‌‌آید:
۱.وودی آلن بازیگر و کارگردان آمریکایی
۲.اسحاق آسیموف نویسنده و پرفسور بیوشیمی روس
۳.ماریوس کوهن ، رهبر کنونی حزب کارگر هلند
۴.زیگموند فروید روانشناس اتریشی‌
۵.ربکا گلدستین ، نویسنده و فیلسوف آمریکایی
۶.تئودور هرزل ، بنیانگذار جنبش صهیونیسم
۷.کارل مارکس ، بنیانگذار مارکسیسم
۸.لئون تروتسکی ، از مارکسیست‌های انقلابی روسیه
۹.مارک زوکربرگ ، بنیانگذار فیسبوک
۱۰.عاموس اوز ، نویسنده مشهور اسرائیلی
۱۱. دوید بن گورین ، اولین نخست وزیر اسرائیل
به این لیست میشود افراد بسیار دیگری را نیز اضافه کرد
 

ناشناس ناشناسی

کاربر فعال
ارسال‌ها
37
امتیاز
15
نام مرکز سمپاد
علامه ناشناسی
شهر
ناشناس اباد
سال فارغ التحصیلی
1400
مدال المپیاد
اگه خدا یاری کنی و بزنه پس کلم و شانسم باهام یار باشه مرحله اول!!!!
دانشگاه
خدا بخواد اونور اب
رشته دانشگاه
هر چی باشه به جز ادبیات
یهودیت جزء ادیان بزرگ الهی که خیلی با یهودیت امروزی تفاوت داره کتا یهودی ها کلا تحریف شده من خودم تورات و خوندم مثلا تو چند تا جاش گفته بود که هر چه قدر می تونین به غیر یهود ها ربا بدین و اسیرشون کنین ولی حق ندارین که با برادر دینیتون این کار و کنین حتی حق رقابت با اونا رو هم ندارین و خیلی دوروغای شاخ دار دیگه...
پس اساسا دینی دیگه به اسم یهودیت الهی وجود نداره ولی حتی این دین با صهیونیست خیلی تفاوت داره (که اون بحثش جداست...)
اینو هم بگم ها که کلا نمیشه یهودی ها رو سرزنش کنیم چون اونا از وقتی چششونو باز کردن یهودی بودن درست مثل ما و فکر کنم درست مثل ما نرفتن کتابای دیگر ادیان و بخونن.
 
ارسال‌ها
2,602
امتیاز
39,156
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
Physics
دانشگاه
SUT
رشته دانشگاه
Physics
در راستای غنی سازی سایت و باز به بحث گذاشتن تاپیک های قدیمی
بیاین راجع به عقایدتون نسبت به یهودیت بگید
۱. ترجیحا برا چیزی که میگید منبع داشته باشید
۲. لطفا وارد بحث مقایسه آتئیست و مسلمون با یهود نشید (از قبیل جمله های فلانی از یهود یا یهود که از فلان قانون فلان بهتره ببینم اسپمه و پاک میکنم)
۳. نفرت پراکنی هم نکنید دیگه منطقی...
۴. بحث رو به بیراهه ی مغلطه و سفسطه نکشونید
 
ارسال‌ها
2,602
امتیاز
39,156
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
Physics
دانشگاه
SUT
رشته دانشگاه
Physics
خوب کسی چیزی نگفت
...
(منبع ام کتاب شهرفرنگ اروپاست و یه سری اطلاعت دینی از یک سری از سایت هاست (نقل قول مستقیم نیس))
یهودیا به دلیل دینشون در طول تاریخ بسیار بسیار مورد آزار قرار گرفتن
توسط مسیحیت و اسلام (نمونه سری جنگ های محمد با یهودی ها) و بعد تو قرن ۱۹ ام ۱۸ ام هم (مثال اول اینکه از خیلی از کشور ها اخاج میشدن به طور قومی و بعد هم جنگ جهانی دوم)
که خیلی از جاها این آزار ها حقشون نبوده

۲. به صرف یهودیی بودن نمیشه اخلاقیات انسان یهودی رو زیر سوال برد
سری از فیزیک دان های یهودیی رو نام میبریم
ریچارد فاینمن
والتر لوینگ
انیشتین در اواایل و اواخر عمرش
که خدمت زیادی به جامعهعلمی کردن حداقل

۳.شما هم اگر کشوری مثل اسرائیل به دنیا می اومدید حداقل بخشی از زندگیتونو یهودی بودید
 

k1a

None
ارسال‌ها
49
امتیاز
185
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1402
خب دین هرکس فقط از روی محلی که به دنیا میاد و خانواده ای که توش بدنیا میاد تعیین میشه
الان مایی که مسلمانیم خودمون که نگفتیم که میخواییم مسلمون باشیم.
کسی ای هم که یهودیه با خواست خودش که یهودی نیست و اگرم بخواد فرقه شو تغییر بده مرتد شناخته میشه و نمیتونه دیگه حداقل تو محل قبلی زندگیش با آرامش زندگی کنه
الانم دیگه فرقی نمیکنه کسی چه دینی داشته باشه انسانیت مهم ترین چیزی که اگه کسی داشته با هر دینی میشه اونو یه ادم خوب شناخت
 

zeynabgol

به گِلِ انجمن نِشَسته
ارسال‌ها
3,745
امتیاز
40,359
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1404
نژادپرستی یهود از حد گذشته واقعا. نژادپرستا ته هش میگن ما از بقیه برتریم، یهودیا میگن سه نوع موجود وجود داره:
1- انسان(که بنی اسرائیل باشن)
2- حیوان
3- حیوان های انسان نما یا گوئیم(که ما باشیم *_*)
 
ارسال‌ها
2,602
امتیاز
39,156
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
Physics
دانشگاه
SUT
رشته دانشگاه
Physics
نژادپرستی یهود از حد گذشته واقعا. نژادپرستا ته هش میگن ما از بقیه برتریم، یهودیا میگن سه نوع موجود وجود داره:
1- انسان(که بنی اسرائیل باشن)
2- حیوان
3- حیوان های انسان نما یا گوئیم(که ما باشیم *_*)
خوب یه سوال آیا این فقط مختص دین یهودیته؟ آیا این نژاد پرستی تاحالا با چشم دیدی یا از منبع معتبری شنیدی که مورد آزار قرار بگیره؟ این مختص اصل دین یهود و یهودیته یا فرقه های خاص؟ (مثلا داعشم قوانین مسخره ای داره ولی فرقه ی خاصی از اسلامه)
 
بالا