• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

مالیات

  • شروع کننده موضوع
  • #1

minasamiei

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
222
امتیاز
549
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امين يك
شهر
اصفهان
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
هرچی گشتم دیدم همچین تاپیکی نبود.
مالیات پولیه که همه ی مردم 1 جامعه موظفند اون رو بپردازن چون از امکانات و منابع 1 کشور استفاده میکنن و باید این امکانات از طریق انتقال 10درصد از درآمد مردم جامعه یا 1بخشی از سود حاصل از فعالیت های اقتصادی به دولت جبران بشه... چون ابزار و امکانات دست یابی به اون رو دولت فراهم کرده...
حالا سوال اینه که:
چرا فرار مالیاتی دیگه زشتی خودش رو از دست داده و تازه توی ایران به جای اینکه 1 دزدی حساب بشه با افتخار توی جمع ها که میشینیم میگیم:"تو مالیات دادی؟!من که پیچوندم..." یا همچین چیزایی.
یا معمولا 2تا دفترچه وجود داره توی بیمارستان های خصوصی(به عنوان مثال) 1 کی برای خودشون 1 کی برای اداره ی مالیات که کمتر توش مینویسن...
به نظر شما چرا حتی بین قشر تحصیل کرده هم فرار مالیاتی یک امر طبیعی است نه یک کار ناپسند؟! ؟آیا دلیلش اینه که توی ایران این مالیات صرف امور درست نمیشه یا این فرهنگ غلط ما ایرانی هاست؟
یا چرا مردم تا چند روز عزا میگیرن که اینقد مالیات گرفتن ازمون...(پشتش هم طبیعتا چند تا فحش :D ) و نمیگن که ما اینقدر درامد داشتیم و این 10درصدشه خوب... چیزی که همه جایی دنیا هم هست !

آیا نظارت صحیحی وجود داره برای این که همه مالیات بپردازن یا فقط کسایی که شغل های دولتی و اداری دارند و حقوق های مشخص،میپردازن؟
این مساله بین خانواده ی شما چجوری هست و جا افتاده؟
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : مالیات

چون سیستم درست حسابی ای برای مشخص بودن میزان درآمد افراد وجود نداره ، نمیشه به راحتی گفت کی چقدر درآمد داره و اون موقع بهش بگیم شما این همه باید مالیات بدی. مالیات کارمندها و اداری ها که از حقوقشون مستقیم کسر میشه. بقیه مالیات ها خوداظهاری هستند یعنی هرکسب و کار باید خودش بگه چقدر درآمد داره و مالیاتش رو بده.

خانواده ما که اداریه و چیز زیادی در مورد مالیات نمیدونم !
 
بالا