• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اينترنت موازي يا اينترنت در چمدان

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Sampadik

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,666
امتیاز
7,041
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تــهران
در این باره چیزی شنیدین؟
جدا به نظرتون عملی هست؟!

این متن رو بخونین:
شبکه خبری راشاتودی، با انتشار گزارشی با عنوان نقش آمریکا در ایجاد شبکه های ارتباطی در سایه برای مخالفان، به نقل گزارش منتشر شده در نشریه نیویورک تایمز پیرامون شبکه های سرّی تلفن همراه و اینترنت چمدانی پرداخت.این گزارش ناظر به ماهیت این پروژه ها و طرح اصلی آمریکا در استفاده از آنها برای توطئه در برخی کشورهای جهان است.

متن کامل گزارش راشاتودی را در ادامه می خوانید: دولت اوباما به طور فزآینده ای در حال ایجاد شبکه های سایه وار سایبری و گسترش شبکه های مخفی ارتباطات تلفن همراه در کشورهای مختلف جهان است تا مخالفان دولت در این کشورها به راحتی و خارج از نفوذ حکومت بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، دولت آمریکا از پروژه ای که هدف آن، ساخت شبکه های سرّی تلفن همراه در برخی کشورهاست حمایت می‌کند. البته این حمایت شامل پروژه “اینترنت چمدانی” نیز می شود که به کاربران اجازه می دهد به صورت وایرلس به شبکه اینترنت وصل شوند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در حمایت های سخاوتمندانه آمریکا از این پروژه ها نقش کلیدی دارد. در همین زمینه وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون، تنها در یکی از کشورهای منطقه خاورمیانه، بیش از ۵۰ میلیون دلار را صرف ایجاد یک شبکه تلفن همراه موازی کرده اند.

این شبکه های مستقل تلفن همراه به مشترکان اجازه می دهد در مواقعی که شبکه اصلی تلفن یک کشور از سوی دولت قطع می شود، به وسیله این شبکه مستقل سرّی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

پروژه اینترنت چمدانی نیز از سوی آمریکا با اختصاص ۲ میلیون دلار در حال پیگیری و برنامه ریزی است. این پروژه ضمن ارائه امکان وصل شدن به اینترنت در هر نقطه ای، احتمالاً از رهگیری مصون است و قادر به ارسال سیگنال های وایرلس (بدون سیم) در یک فضای بزرگ است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، وزارت امور خارجه آمریکا هم اکنون در حال برنامه ریزی برای اختصاص بودجه به ایجاد شبکه وایرلس اینترنت یا همان اینترنت چمدانی در سه کشور ایران، سوریه و لیبی است.

شبکه ای که به اپوزسیون اجازه می دهد تا در خارج از نظارت دولت مرکزی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. واشنگتن همچنین برنامه های دیگری را نیز برای تسهیل ارتباطات مخالفان در برخی کشورهای دنیا در دستور کار دارد. ایالات متحده در طرح های جدید خود، در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک نرم افزار مخصوص است که به کاربران اینترنتی امکان مخفی ماندن را می دهد. طبق گزارش نیویورک تایمز، آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۱، بیش از ۷۰ میلیون دلار در قبال این پروژه ها خرج خواهد کرد.
 

Samaneh.Z

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,137
امتیاز
1,491
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
کرج
مدال المپیاد
مدال نقره‌ی المپیاد نجوم‌و‌اخترفیزیک ..
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک
پاسخ : اينترنت موازي يا اينترنت در چمدان

چند وقت پیشا در این مورد شنیده بودم که آمریکا میخواد جلوگیری کنه از ملی شدن اینترنتمون با استفاده از ماهواره ها و اینا ! به همون ربط داره فک کنم ! :D
تاریخ دقیق نمیدونی از شروع به کارشون ؟
این کار بهشون خیلی کمک میکنه ، پس حتما تلاششون رو میکنن !! یه جورایی مرموز بودن ایران براش خطرناکه ! نمیدونم چرا از کره ی شمالی شروع نکرد !!!
اینم نمیدونم ما باید طرف کیو بگیریم ! امریکا برای ما که اینکارو نمیکنه ، به خاطر خودش داره اینکارو انجام میده :D درز کردن اطلاعاتم از نظر ما مشکلی نداره از نظر دولت حتما داره ! :-" مثل همین قضیه BBC میمونه به نظرم که شهروندای اونجا باید پول بدن به خاطر استفاده از این شبکه ها ، ما مجانی ، با این که واسه خود اونا خرج داره در اختیارمون بذارن BBC رو !!
من این فکرو میکنم که حتـما اگه این طرح اجرایی شه، ازش استفاده میکنم !! فکر اینکه اینترنت ملی شه و از کل اخبار جهان بی اطلاع باشیم، یه ذره دیوونه کننده ست ! :D

نظری ندارم در کل :D
 
  • لایک
امتیازات: N.M

nahid

violet
ارسال‌ها
1,604
امتیاز
5,949
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1388
پاسخ : اينترنت موازي يا اينترنت در چمدان

آره منم چند وقت پیش توی voa دیدم, دو تا آقا رو آورده بودن در مورد این توضیح بدن :D یکیشون ادمینِ سایت بالاترین بود :-?
این طور که من فهمیدم یه چیزیه تو مایه های و پ ن, فقط یه کم بهتر, چون الان این جوری که مردم دارن از و پ ن استفاده میکنن اصلاً خوب نیست, نمیدونن دارن به چه سروری متصل میشن ! در حالیکه اون سرور ممکنه متعلق به یه هکر باشه, یا به اطلاعات یا کلاً هر شخص مجهولی که این خیلی بده از نظر امنیت.
ولی خب این فرق داره, همینجوری همه ی کامپوتر ها به هم وصل میشن تا برسن به خارج مثلاً :D
ولی به نظرم از نظر امنیت خیلی تضمین شده نیست :-? :D
 
  • لایک
امتیازات: N.M
بالا