• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

منابع المپیاد فیزیک

  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #1

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
الف: کتاب های مناسب برای مرحله اول

1- کتاب های فیزیک دبیرستان و پیش دانشگاهی رشته ریاضی

2- مبانی فیزیک هالیدی، دکتر محمد خرمی، مرکز نشر دانشگاهی، 4 جلد (جلد اول: مکانیک، جلد دوم: ترمودینامیک، جلد سوم: الکتریسیته و مغناطیس،جلد چهارم: موج و فیزیک نوین)

3- فیزیک اهانیان، ناهید ملکی، مرکز نشر دانشگاهی. (جلد اول: مکانیک، جلد دوم: نوسان ها، موج، مکانیک شاره ها، حرارت و ترمودینامیک، جلد سوم: الکتریسیته و مغناطیس، جلد چهارم: کوانتوم و ذرات بنیادی)

4- دوره درسی فیزیک، حسن گلریز، انتشارات فاطمی، جلد پنجم

5- المپیاد های فیزیک ایران، دکتر محمد سپهری راد، سوالات دوره 12،13 و14،15، موسسه علمی آینده سازان.

6- المپیاد های فیریک ایران، دکتر محمد سپهری راد، موسسه علمی آینده سازان، جلد اول و دوم.

ب: کتاب های مناسب برای مرحله دوم

1- مکانیک کلپنر، هوشنگ سپهری، مرکز نشر دانشگاهی.

2- آشنایی با الکترودینامیک، دیوید جی گریفیث، حسین فرمان، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.

3- مروری بر نورشناخت هندسی، پوریا بنی آدم، نشر مبتکران-پیشروان.

4- مسائل فیزیک عمومی ایرودوف، مهدی متقی پور، انتشارات دانش پژوهان جوان.

5- مسابقات فیزیک دانشگاه بستون (2004-1995)، شاه توری، انتشارات مبتکران.

6- در قلمرو مکانیک، هامفری و توپینگ، هوشنگ شریف زاده، انتشارات فاطمی. (جلد اول: مکانیک، جلد دوم: استاتیک)

ج: کتاب های مناسب برای دوره تابستان (مرحله سوم)

1- مکانیک ماریون، جلال الدین پاشایی راد، بهرام معلمی، مرکز نشر دانشگاهی.

2- الکتریسیته و مغناطیس پرسل، منیژه رهبر، هاله المعی، نشر دانشگاهی.

3- الکتریسیته و مغناطیس نایفه، محمد رضا جلیلیان، محمد عابدینی، انتشارات صفار.

4- تقریب و اختلال در مکانیک، حجت الله مظفری، انتشارات خوشخوان.

5- آزمون های تابستانی المپیاد فیزیک (76-79)، دکتر محمود بهمن آبادی، انتشارات عطیه.

6- روش های آزمایشگاهی، بس کرکاپ، دکتر حسن فاطمی.

7- فیزیک عملی، ج. ل. اسکوارز، نشر دانشگاهی

برخی کتاب های پیشرفته برای علاقه مندان:

1- آشنایی با نسبیت خاص، رابرت رزنیک.

2- حرارت و ترمودینامیک زیمانسکی، حسین توتونچی، حسین شریفیان عطار، مرکز نشر دانشگاهی تهران.

3- کوانتوم شانکار

منبع : olympiadiran.com

این لیست تکمیل و تصحیح خواهد شد. شما هم اگر منابع دیگری می شناسید همین جا معرفی کنید.
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

9640105368.240.jpg

حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی

جورج بی.توماس و راس فینی

در مورد این کتاب باید گفت جزو منابعی هست که سال ها در دانشگاه و برای المپیاد استفاده می شده. البته من خودم این کتاب رو نداشتم و نمی تونم نظر خاصی بدم ولی در همین حد که از دوستانم این کتاب رو گرفته ام باید بگم متنی روان داره. البته چاپ مرکز نشر این کتاب کیفیت چاپی پایینی داره که بسیار آشکاره. ولی چاپ انتشارات ققنوس اگر هنوز چاپ کرده باشند خوش چاپ تره. این کتاب در ایران در سه مجلد چاپ شده : جلد یک قسمت اول و جلد یک قسمت دوم و جلد دو .

قیمت ها : این کتاب در تاریخ 9 دی 88 تجدید چاپ شده و جلد یک قسمت یک این کتاب 7500 تومان قیمت داره.

ضمنا انتشارات آییژ یا نوپردازان (جفتشون یکی هستند) افست شده این کتاب به زبان اصلی با چاپ زیبا و مناسب رو عرضه کرده که در نمایشگاه کتاب 25000 تومان به فروش میرسید . با احتساب تخفیف 10 درصدی قیمتش بیرون از نمایشگاه 27500 تومان است.
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

9643110052.240.jpg

حساب دیفرانسیل و انتگرال با هندسه تحلیلی "کتاب عام"

ریچارد سیلورمن، علی اکبر عالم زاده (مترجم)

من فقط میگم این کتاب عالیه. سه جلد کتاب که تمامی قضایای مربوطه رو اثبات کرده مگر معدودی رو که به آنالیز پیشرفته مربوط میشن. کتاب با چاپ مناسبی عرضه شده که البته جلد سوم اون از مابقی خوش چاپ تره. کتاب در سه جلد چاپ شده . ضمنا باید توجه کنید که حتما کتاب عام رو بگیرید نه کتاب خاص. چون کتاب خاص مختص دانشجویان ریاضی محض نوشته شده. از این کتاب یا کتاب توماس میتونید به عنوان مرجع دیفرانسیل استفاده کنید. البته کتاب های دیگری هم هست که انشاء الله خواهم نوشت.

قیمت : جلد یک کتاب 8500 قیمت داره. جلد دوم رو دقیقا اطلاع ندارم و جلد سوم کتاب 8800 تومان.

من انگلسیشو پیدا نکردم.
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

212.jpg
210.jpg
88.jpg

فیزیک پایه

این کتاب برای شروعی آرام کتاب خوبیه و خوندن اون فقط برای مدتی که یفرانسیل می خوندی توصیه میشه که کمی هم جنبه فیزیکی داشته باشید. چون برای فیزیک دیفرانسیل مهم ترین چیز.
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

این بار در مورد فیزیک هالیدی هست که چون سایت المپیادی رشد مطلبی کامل نوشته بود همون رو این جا آوردم :

224.jpg
223.jpg
222.jpg

جلد اول :

فیزیک هالیدی مرجع جاافتاده‌ی فیزیک دانشگاه و البته در ایران المپیاد فیزیک است. ویرایش‌های جدید این کتاب نسبت به قبل بهتر شده‌اند. نمونه‌ی انگلیسی که در ایران افست شده،‌ از سری 4 جلدی هالیدی است. در حال حاضر دو نمونه‌‌ی دیگر هم موجود است. مبانی فیزیک هالیدی و هالیدی 2 جلدی که 4 جلد در 2 جلد صحافی شده است. پرسش‌ها و سؤالات گزینه‌ای هالیدی بخصوص برای کسانی که می‌خواهند فیزیک را بهتر درک کنند و در المپیاد نتیجه‌ی بهتری بگیرند مفید است. در کُل هالیدی کتابی با فالب‌بندی شناخته‌شده‌ای است. شاید یکی از ایرادهایی که به این کتاب وارد است رها کردن برخی از مباحث در نیمه‌های توضیحاتی است که ارائه شده است. ولی در برخی قسمت‌ها برعکس این‌ مسأله عمل شده است. همه‌ی کسانی که در المپیاد کشوری و همین‌طور دانشگاه در فنی و مهندسی و علوم پایه درس می‌خوانند ممکن است بنا به معرفی با این کتاب سروکار داشته باشند. دو نمونه‌ی مشابه هم در بازار موجود است که در نوع خود کتاب‌های خوبی هستند. در جای خود این دو را نیز معرفی خواهیم کرد. ‌
فصول :
Measurement- Motion in one dimension- Force and newton’s laws- Motion in tow and three dimensions- Applications of newton’s laws- Momentum- Systems of particls- Rotational kinematics- Rotational dynamics- Angular momentum- Work and kinetic- Potential energy- Conservation of energy- Gravitation

جلد دوم : (این رو سایت رشد نداشت)

جلد دوم این کتاب برای مرحله اول المپیاد و به جرأت جزو معدود منابعی هست که مرحله دوم رو پوشش میده. عده ای کتاب زیمانسکی رو ترجیح میدن که البته کار اشتباهیه چون اون کتاب مرجع گرماست. جلد دوم این کتاب مباحث تعادل و دینامیک شاره ها , امواج صوتی و مکانیکی , ترمودینامیک و مختصری مکانیک آماری رو پوشش داده.

جلد سوم :

جلد سوم هالیدی در واقع همان فیزیک 2 در دانشگاه، در این ویرایش کتابی است بسیار مفید و قابل استفاده برای تمام کسانی که می‌خواهند فیزیک الکتریسیته را به‌خوبی فرابگیرند. ولی فیزیک هادلیدی به علت چارچوب خاص خود محدودیتی‌هایی هم دراد که با مطالعه‌ی مشابه نه در این سطح این مشکل مرتفع می‌شود. دوره‌ی درسی فیزیک- الکترومغناطیس نایفه- الکترودینامیک گریفیتث کتاب‌هایی هستند که می‌توانید در بعد از هالیدی بخوانید. تنها دوره‌ی درسی فیزیک جلد دوم که در این‌جا نیز معرفی شده، را می‌توانید قبل از هالیدی یا موازی با آن برای افزایش اطلاعات و یا درک مفاهیم استفاده کنید.

فصول :
Electric charge and coulomb’s law- The lectric field- Gauss’s law- Electric potential energy and potential- The electrical properties of materials- Capacitance- Dc circuts- The magnetic field- The Magnetic field of a current- Faraday’s law of induction- Magnetic properties of materials- Inductance- Alternting current circuits-
Maxwell’s equations and electromagnetic waves

جلد چهارم :
جلد چهارم هالیدی در این ویرایش بسیار جالب توجه است. می‌توانید در این کتاب بسیاری از موضوعاتی که مربوط به فیزیک مدرن است،‌ بیابید. حتی در مسائل و پرسش‌ها موضوع‌های جدیدی مطرح می‌شوند که برای آشنایی با آنها فقط نیاز به اطلاعات هر فصل دارید. این کتاب دوره‌‌ی فشرده‌ای است از فیزیک نور،‌ مبانی کوانتم، کاربردهای گسترده‌ی کوانتم،‌ و در نهایت فصل آخر فیزیک ذرات بنیادی و کیهان‌شناسی. این کتاب را به همه‌ی علاقه‌مندانی که مشکلی با کوتاه و فشرده بودن مطالب و توضیحات گذرا ندارند توصیه می‌کنیم. دانشجویان، دانش‌آموزان، المپیادی‌ها و دیگر علاقه‌مندان مخاطبیت این جلد از سری کتاب‌های پایه‌ی دانشگاهی هستند. این جلد در هیچ‌یک از دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود و موضو‌های آن برای رشته‌ی فیزیک در سرفصل‌های مجزا مورد بحث قرار می‌گیرد.

فصول :

Light waves- Mirrors and Lenses- Interference- Diffraction- Gratings and Spectra- Polarization- The Nature of light- The nature of matter- Electrons in potential wells- Atomic structure- Electrical conduction in solids- Nuclear physics- Energy from the nucleus- Particle physics and cosmology
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

9640108391.240.jpg

آشنایی با مکانیک
دانیل کلپنر و روبرت جی کلنگو

این کتاب یه کتاب مرجع برای مراحل اول و دوم المپیاد فیزیکه. برای خوندن این کتاب نیاز به حسابان دارید و همچنین میتونید بدون خوندن کتاب هالیدی سراغ این کتاب برید. اما بهتره قبل از اون یه نگاهی به هالیدی انداخته باشید. کتاب با جبر برداری و مقدمات ریاضی شروع و با فضاهای چاربعدی و مینکوفسکی به پایان میرسه. البته این کتاب لاگرانژین ها و هامیلتونی را رو پوشش نداده. ولی یکی از منابع خوب المپیاد و حل تمرینه. همچنین فصل 9 این کتاب میتونه برای شروع المپیاد نجوم مناسب باشه. تمرینات کتاب عالی هستند. البته برای درک مفاهیم و هیچ تناسبی با المپیاد ندارن.
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

241.jpg

آشنایی با الکترودینامیک

دیوید گریفیث

اگر نیاز به کتابی مرحع برای المپیاد فیزیک هستید این کتاب وظیفه ی خود را به خوبی به عنوان مرجع کامل انجام می دهد. این کتاب با زبانی ساده و با مثال های فراوان مطالب رو به صورت عمیقی به شما ارائه میکنه. چاپ قبلی کتاب به جرئت از نظر علمی ایراد داشت ولی چاپ جدید اصلاح شده. کتاب با آنالیز برداری شروع و با الکترودینامیک نسبیتی به پایان میرسه. E book این کتاب به سادگی یافت میشه و می تونید اون رو دانلود کنید. برای خواندن این کتاب نیاز به حسابان دارید.
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

81b52c7d59834f73a159cf2dad29374c.jpg

الکتریسیته و مغناطیس
مونیر نایفه مورتون بروسل

هنگام خواندن این کتاب معنای واقعی کلمات علاقه و پشتکار آشکار میشود. کتاب نایفه به نظر خود من یکی از بهترین منابعه و البته نباید اون رو در ابتدا مطالعه کنید. بعد از خوندن کتاب گریفیث و یا همراه کتاب گریفیث خوندن این کتاب توصیه میشه. چون کتاب با وجود مثال های بسیار فراوان !!؟؟! باز هم کمی سنگینه. علت نوع بیان نویسنده و محتوای الکترومغناطیسه که بر هیچ کس پنهان نیست. کتاب با دستگاه های مختصات شروع و با نسبیت خاص تموم میشه. این کتاب رویکرد زیبایی به فیزیک نوین داره به طوری که فقط یک فصل مربوط به نظریات هایزنبرگ پیرامون اسپین ! هست. برای خوندن این کتاب باید بر حسابان تسلط داشته باشید.
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

fb0acdfd798b4c35933f4d5b98f08bc8.jpg

مکانیک تحلیلی
گرانت فاولز


قيمت : 53100 ريال
ناشر : مركز نشر دانشگاهی
مولف : گرانت فاولز
رجمه : جعفر قیصری
ویراسته : بهرام معلمی
اریخ اولین چاپ : 1371
چاپ آخر : چاپ نهم - 1388
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 420

اگر به حجم (و قطر) کتاب نگاهی بندازید متوجه میشید که با یه دوره ی کمی فشرده مکانیک که بسیار خوب نوشته شده رو به رو هستید. برای خوندن کتاب باید دیفرانسیل رو در حد خوبی بلد باشید و برای درک مفاهیم درس حتما" باید همه ی تمرینات رو حل کنید. کتاب با دستگاه های مختصات شروع میشه . این کتاب از کتاب هایی هستش که مطلب رو در فصول اول سطحی ارائه می کنن (مثل ماریون) و بعد در طول کتاب اون رو بسط میدن. کتاب چند پیوست در مورد انتگرال های فوریه و اعداد مختلط و ... داره. پاسخ مسئله های منتخب فرد در پایان کتاب هست (پاسخ نهایی). بعضی از مسئله ها سخت هستند و بعضی تنها با قرار دادن در رابطه بدست میان. این کتاب فرقی که با سایر کتاب ها داره اینه که با حل چند مسئله اول در یک فصل کارتون روتین نمیشه یعنی باز هم مسئله های بعدی مشکل هستند و برای همین وقت زیادی برای حلشون باید صرف بشه. متن کتاب روان هست. می تونید همراه فصل 3 این کتاب فصل "نوسانگر هماهنگ" کاب دانیل کلپنر رو بخونید که بتونید مبحث نوسان ها رو در حد متوسط ببندید.
کتاب در کل عالیه.
 

saeide

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
572
امتیاز
2,073
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرج (گویا 3)
شهر
کرج
دانشگاه
تهران-شهید بهشتی
رشته دانشگاه
فیزیک-کارشناسی ارشد گرانش
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

پیشنهادات بنده:
فیزیک پایه رو محض تفریح بخونید،از همون ابتدای المپیاد سعی کنید پایه ریاضیتون رو قوی کنید.از هالیدی شروع کنید.تا جایی که در توان دارید مسئله حل کنید.المپیاد هنر حل مسئله س.
هالیدی که تموم شد،برید سراغ کلپنر،از اپتیتیوت سوال حل کنید.سوالاش سختند(مکانیکش)ولی در حد دوره هست.با کلپنر،تقریب و اختلال در مکانیک(انتشارات خوشخوان،حجت الله مظفری)رو بخونید.سوالای دوره رو حل کنید.
برید سراغ گریفیث.خوب که ریاضیتون قوی شد،افتادید رو دور حل مسئله،برید سراغ نایفه.نایفه کتاب سختیه،ولی هم لول دوره تابستانیه.بعضن از تمریناش سوال میاد تو دوره.عینا و تکراری.
مبحث آنالیز برداری رو فراموش نکنید،بهترین مرجعش هم همون گریفیثه.گریفیث یکی از قشنگ ترین کتابای المپیاده.
توجه کنید که نایفه یه کم ترجمه ش بده،یعنی باید باهاش کلنجار برید.
بعدش اگه وقت و حوصله داشتید برید سراغ فولز و ماریون.اینا زیاد به درد نمیخورن.چون تقریبن هم لول کلپنر هستند.و کلپنر به خاطر متن روانش،و جذابیت بیان و زیبایی حل مسئله هاش از همه اونا بهتره.
کسی که طلا میخواد،باید خیلی رو حل سوال مسلط باشه.
 

ErfanDK

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
482
امتیاز
41
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
ارومیه
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

به نظر من فیزیک پایه به طور کل وقت تلف کردنه.بهتره به جای اون به طور موازی با هالیدی، اوهانیان خونده بشه.خیلی جاها اوهانیان خیلی بهتر از هالیدی هست.کلپنر معمولا زیاد وقت نمی بره و مهمترین فصلش فصل دو هست.تا چهار فصل خوندن تا مرحله ی دو باید کافی باشه.
گریفیث یکم تو دست انداز می ندازتتون تا وقتی که کاملا با روال انتگرال گیری و مشتق بازی آشنا بشید و به یک حد از مهارت برسید.ولی بعدش لذت بخش می شه.نایفه هم می تونه به عنوان یک منبع سوال خیلی مهم به کار برده بشه.چون درس های و مطالب آموزشی مهمش توی گریفیث خونده میشه.
ماریون نیاز به حوصله ی بیشتری داره و نباید زود رفت سراغش.ولی بعضی فصل هاش متفاوت تر از کلپنر هست.تعدادی از مباحث هم اصلا در کلپنر نیست ولی ماریون بهشون پرداخته.
در ضمن زیاد رو فاولز وقت تلف نکنید.چون وقتی که کلپنر و ماریون رو حل کرده باشید براتون آسون میشه سوالاش.
کتاب تقریب و اختلال هم کتاب خوبه ولی در واقع اصلا به خود مبحث نظریه ی اختلال نپرداخته.فقط حل مسئله از طریق اختلال رو نشون داده.
در ضمن برای رهایی از استعمار توماس یک کتاب خیلی خوب و زیبا هست.البته نمی دونم که ترجمه یا چاپ شده ولی کتاب خوبیه اگر بتونید پیداش کنید.اسم کتاب حسابان و هندسه ی تحلیلیه و نویسنده اش سووکوفسکی هست(Swokowski).خیلی کتاب خوبیه.مخصوصا برای فیزیکیا.
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

به نقل از Saeideh Z :
پیشنهادات بنده:
فیزیک پایه رو محض تفریح بخونید،از همون ابتدای المپیاد سعی کنید پایه ریاضیتون رو قوی کنید.از هالیدی شروع کنید.تا جایی که در توان دارید مسئله حل کنید.المپیاد هنر حل مسئله س.
هالیدی که تموم شد،برید سراغ کلپنر،از اپتیتیوت سوال حل کنید.سوالاش سختند(مکانیکش)ولی در حد دوره هست.با کلپنر،تقریب و اختلال در مکانیک(انتشارات خوشخوان،حجت الله مظفری)رو بخونید.سوالای دوره رو حل کنید.
برید سراغ گریفیث.خوب که ریاضیتون قوی شد،افتادید رو دور حل مسئله،برید سراغ نایفه.نایفه کتاب سختیه،ولی هم لول دوره تابستانیه.بعضن از تمریناش سوال میاد تو دوره.عینا و تکراری.
مبحث آنالیز برداری رو فراموش نکنید،بهترین مرجعش هم همون گریفیثه.گریفیث یکی از قشنگ ترین کتابای المپیاده.
توجه کنید که نایفه یه کم ترجمه ش بده،یعنی باید باهاش کلنجار برید.
بعدش اگه وقت و حوصله داشتید برید سراغ فولز و ماریون.اینا زیاد به درد نمیخورن.چون تقریبن هم لول کلپنر هستند.و کلپنر به خاطر متن روانش،و جذابیت بیان و زیبایی حل مسئله هاش از همه اونا بهتره.
کسی که طلا میخواد،باید خیلی رو حل سوال مسلط باشه.

کلپنر با فولز و ماریون در یک سطح هستن ؟! غیر قابل انکاره که کلپنر از ریاضیات فرار میکنه. البته این ربطی به میزان آگاهی مولف نداره بلکه برای سازگاری با معلومات خواننده این طور نوشته شده.
ماریون هم به مراتب از فولز مشکلتره. اصلا سبک نگارش این دو تا کتاب متفاوته. اگر به ماریون مراجعه کنید میبینید که محتوای درسی کتاب بدون مثال های اون مساوی هست با صفر. در حالی که فولز جزوه ای هست.
گریفیث هم خوبه ولی من فقط فصل های مربوط به امواج و میدان ها در ماده (میدان مغناطیس و الکتریکی) رو شاید مراجعه کنم. اگر دقت کنید میبینید که نایفه واقعا" برخی قسمت ها رو کامل توضیح داده (کامل تر از گریفیث) . البته من تعصب روی کتاب خاضی ندارم.

ضمنا برای شروع بعد از مکانیک تقریب و اختلال اصلا" زمان خوبی نیست. خیلی زوده. سال سوم باید خونده بشه. چون حتی توی مرحله دوم هم نیست.

ضمنا کتاب کورسون رو خوندید ؟ من نخوندم البته یه نگاهی بهش انداختم . توی تابستون مثل این (توی مدرسه ما) می خوان این کتاب و کتاب ریتس رو باهم :O تدریس کنن. البته اصلا لازم نیست ولی من علت این کار رو نمیدونم.

ضمنا" من الآن تا انتگرال های مضاعف خوندم(از سال پیش شروع کردم) . الآن ریاضی چی بخونم . چون نمیشه نخونم. البته فصل 1 و 2 آرفکن خیلی بدرد بخور هستن.
 

poorya.a

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
108
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بجنورد
مدال المپیاد
فقط یه دونه ریاضی فقط مرحله اول
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

برای مرحله اول ، انتشارات فاطمی هم امسال کتابهای جالبی منتشر کرده که مثلا مکانیک رو امیر آقا محمدی نوشته و خود دکتر بهمن آبادی ویرایش کرده . یا کتابای دیگه از همین سری که احمد رضا حسینی (نقره جهانی 2005) و روشن تورانی(طلا جهانی 2005) نوشتن . این کتابها با اینکه برای مرحله اول نوشته شدن ، می تونن پایه ی خیلی قوی ای بسازن ...
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

به نقل از poorya.a :
برای مرحله اول ، انتشارات فاطمی هم امسال کتابهای جالبی منتشر کرده که مثلا مکانیک رو امیر آقا محمدی نوشته و خود دکتر بهمن آبادی ویرایش کرده . یا کتابای دیگه از همین سری که احمد رضا حسینی (نقره جهانی 2005) و روشن تورانی(طلا جهانی 2005) نوشتن . این کتابها با اینکه برای مرحله اول نوشته شدن ، می تونن پایه ی خیلی قوی ای بسازن ...

از اطلاع رسانیت ممنون. سعی میکنم در مورد این کتاب ها هم مطالبی بزارم.
 

ErfanDK

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
482
امتیاز
41
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
ارومیه
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

به نقل از Hamilton :
از اطلاع رسانیت ممنون. سعی میکنم در مورد این کتاب ها هم مطالبی بزارم.

حتما این کار رو بکنید
 

fi

کاربر جدید
ارسال‌ها
2
امتیاز
4
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
تبریز
مدال المپیاد
طلایی فیزیک کشوری و جهانی فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

شما اگه این کتابا رو واسه با سواد خوندن می خواید ادامه بدید خیلی خوبه ! واقعا می گم
ولی اگه واسه المپیاد می خواین باید بگم المپیاد اینقد زحمت نمی خوادا!
واسه مرحله یک هالیدی 1 و 3 کافیه ریاضیش در حد حسابان سال سه اگه هم خیلی خفن هستید مشتق دیف رو هم بخونید
مرحله دو حل سوال چند تا تئوری دیگه
مرحله سه استادا وقتی میان کلاس با این دید که شما هالیدی خوندی و چی خوندی نگات نمی کنن می گن تا حالا هر چی فیزیک و ریاضی تو دبیرستان خوندی پایه و بعد از این به بعد خودشون می گن
ولی خوب اگه وقت زیاد دارین (یکمی به من بدین دی) و می خواین یه ادم خفن شین اره اینا رو بخونید و مهم تر از همه در حد این مطالعه سوال حل کنید شاید دلیل اینکه این کتابارو می خونید اینه که در حد خوندن سوال حل نمی کنین البته شاید ، من هم اون زمان که المپیادی بودم جوگیر شدم و هر چی بدستم می رسید می خوندم نمی گم بده ولی لازم نیست
البته این نظر من بود ب
به نظر من باید تحلیلتون خیلی قوی باشه سعی کنید این طوری یاشید استدلال بره بالا همه چی درست میشه
 

sarina

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
فرزانگان نا کجا آباد
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

من کتابای فاطمی را دارم میخونم!
یه خردوه سنگین توضیح داده!اما خب تا اونجا که لازمه همه ر ُ گفته!
کتابای مسائلشم عالی ِ!
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

به نقل از sarina :
من کتابای فاطمی را دارم میخونم!
یه خردوه سنگین توضیح داده!اما خب تا اونجا که لازمه همه ر ُ گفته!
کتابای مسائلشم عالی ِ!

مسائل انتشارات فاطمی واقعا خوبن.
 
ارسال‌ها
1,901
امتیاز
14,046
نام مرکز سمپاد
شهید حقانی
شهر
بندرعــباس
سال فارغ التحصیلی
1392
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

به نقل از H O S E I N :
مسائل انتشارات فاطمی واقعا خوبن.
یه چنتاش رو معرفی کن
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : منابع المپیاد فیزیک

به نقل از mohammadreza128 :
یه چنتاش رو معرفی کن

تستای موضوعی المپیاد فیزیک. یعنی عموما" انتشارات فاطمی کتاب های تستش موضوعی هستن.
 
بالا