• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

طراحی گرافیكی حروف بر روی ساختمانها و فروشگاهها

وضعیت
موضوع بسته شده است.
  • شروع کننده موضوع
  • #1

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
به نقل از الهه :
pic.php


همانگونه كه هنر معماری با مجسمه‌سازی و حجاری، ساختمان‌ها را زینت می‌دهد و به تهیه‌ی وسایل سودمند می‌پردازد، حروف گرافیكی نیز انتقال دهنده‌ی پیام و زیبایی می‌باشند. حروف گرافیكی برروی ساختمان‌ها، همراه با هنر معماری می‌تواند به تاثیرات ایجاد شده شدت بخشد. یك مهندس ساختمان از حروف گرافیكی نصب شده برروی ساختمان می‌تواند برای مقاصد خود و یا تاكید بر مطلبی، استفاده كند.
درست مانند بیان جمله‌ی «من اینجا هستم». استفاده از تمثال‌های یادبود حتی به بنا‌های كم اهمیت، اعتبار و ارزش خاصی می‌بخشد. با اینكه برقراری ارتباط از طریق هنر معماری نیاز به تشریح ندارد، با این حال استفاده از تعاریفی بر روی ساختمان‌ها می‌تواند همكاری و مشاركتی را كه در ایجاد آن‌ها دخالت داشته است به نمایش بگذارد.
بسیاری از نمونه‌هایی كه به تصویر درآمده‌اند جنبه‌هایی از هنر زیبایی‌شناسی طراحی گرافیكی حروف، در ارتباط با هنر معماری را نمایش می‌دهند. حروف گرافیكی با تركیبی نسبتاً كوچك حتی برروی سطوح بزرگ نیز تاثیرگذار هستند. این حروف نشان می‌دهند كه چگونه سطوح مختلف می‌توانند با جابجایی و تغییر حروف گرافیكی قرار گرفته برآن‌ها، مورد تایید و یا تاكید قرار گیرند و یا اینكه چگونه سطوح طراحی شده ممكن است به عنوان وسیله‌ای همیشگی برای انتقال پیام‌ها به كار روند.


pic.php


علایمتجاریوسمبلهااغلبتضادشدیدیرابرچهارچوبطبیعیساختمانهاایجادمیكنند. قراردادنتصاویرشخصیتهاویاحروفگرافیكیمناسببررویدیوارهابهتكمیلكردنطرحهایگرافیكمحیطیكمكمیكند. گاهیطرحهایگرافیكیحروفبررویساختمانها،بخشیازهنرمعماریمیشوند.



pic.php


حروف ممكن است از سنگ مرمر تراشیده شوند ودر پس زمینه‌ای از شیشه‌های مشبك قرار گیرند و یا با لامپ‌های چشمك‌زن ساخته شوند تا توجه عابرین را جلب كنند. گاهی ممكن است مشاغلی كه در بدو تاسیس هستند از شیوه‌های كار برای طراحی گرافیكی حروف استفاده كنند. باید دید كه یك طراح گرافیك برای وسعت بخشیدن به برقراری ارتباط با هنر معماری چگونه فعالیت می‌كند. در تصویر شماره‌ی (۱) طراحی حروف بر سر در ساختمان شركت W.R.Grace ۸ co در شهر نیویورك را مشاهده می‌كنید، حروف به رنگ مشكی هستند و از ورق‌های آلمینیوم آبكاری شده به دست آمده‌اند و در حدود ۳(FT) بلندی دارند.
در تصویر شماره‌ی (۲) حروفی را مشاهده می‌كنید كه بر سر در فروشگاه Georg Jensen (در خیابان Madison واقع در شهر نیویورك) نصب شده و به علت اجرای عملیات ساختمانی برروی آن‌ها پوششی محافظ قرار داده‌اند. این نمونه توسط انجمن AIGA به عنوان بهترین طرح گرافیكی معماری سال انتخاب شده بود. در تصویر شماره‌ی (۳) «لوگو تایپ» و نشانه‌ی به كار رفته بر سردر دومین بانك بزرگ جهان (ITI BANK) در نیویورك را مشاهده می‌كنید، این بانك اولین بانك ملی در شهر نیویورك است. در تصویر شماره‌ی (۴) حروف WTC را با ابعاد تقریبی ۸(FT) بر سر در ساختمان مركز تجارت جهانی مشاهده می‌كنید.




pic.php


● طراحی گرافیكی حروف بر روی ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها
این حروف به شكل شبكه‌ای از خطوط عمودی از جنس آلومینیم ساخته شده‌اند. و مخفف كلمات Word Trade Center (مركز تجارت جهانی) می‌باشد، طراح آن Kinneir می‌باشد، (این ساختمان در حادثه‌ی ۱۱سپتامبر از بین رفت) تصویر شماره‌ی(۵) نمونه‌ی بسیار جالبی از طراحی گرافیكی حروف برروی ساختمان می‌باشد كه طراح آن Rudolph de harak است، او برای پوشاندن دیوار ساختمانی كه بد شكل و بد نما بود ساعت بزرگی را طراحی كرد كه ۷۲جعبه‌ی آلومینیومی را در بر می‌گرفت، ردیف بالا نشانگر اعداد ساعت و ردیف‌های پایین، دقایق و ثانیه‌ها را نشان می‌دهد و به وسیله‌ی روشن شدن چراغ‌های رنگی جعبه‌ها، می‌توانیم ساعات روز را تشخیص دهیم، اندازه‌ی هر جعبه حدود ۴(.FT) می‌باشد.

pic.php


تصویر شماره‌ی (۶) نمای خارجی فروشگاه كفش Dolcis ( واقع در شهر لندن) را نشان می‌دهد كه طراح آن Ellis E.Somake می‌باشد. كلمه‌ی Dolcis بر زمینه‌ای از سنگ قرار گرفته است و این نمونه پیوند میان معماری و طراحی گرافیكی حروف را به خوبی نمایش می‌دهد. در تصویر شماره‌ی (۷) «لوگو تایپ» «Xpress Way» و تصاویر گرافیكی كه مقابل در ورودی به شاهراه مخصوص وسایل سریع السیر است را مشاهده می‌كنید. این مكان محلی برای عبور و مرور ماشین‌ها جهت سرگرمی و تفریح است. مسیرها با رنگ سفید بر زمینه‌ی قهوه‌ای نشان داده شده‌اند طراح آن Tom Graboski می‌باشد.
در تصویر شماره‌ی(۸) نمایی از ویترین شركت Olivetti در شهر سانفرانسیسكو را مشاهده می‌‌كنید كه كلمه‌ی Olivetti با حروف ساده‌ای برروی شیشه كار شده است، به كار بردن این حروف با شیوه‌ای بسیار ساده، با تولیدات این شركت كه دستگاه‌های تایپ می‌باشد بسیار هماهنگی دارد و به همین علت استفاده از حروف برجسته یا جالب توجه دیگر را غیر ضروری ساخته است. طراح آن Leo Lionni می‌باشد.



pic.php


در تصویر شماره‌ی (۹) فرم‌های برجسته‌ی فلزی به همراه حروف B.g E.Kiefer بر سردر فروشگاه عرضه‌ی جارو و ابزار نظافت خانگی در شهر زوریخ را مشاهده می‌كنید طراحی این اثر توسط Ernest Keller كه یكی از پیشگامان آثار گرافیكی سویس می‌باشد، انجام شده است.



× به علت خراب شدن لینک عکس ها ، قفل.
 
  • لایک
امتیازات: min3a
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا