• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

راه‌هاي بالا بردن رتبه سايت در موتورهاي جستجو

  • شروع کننده موضوع
  • #1

armin2557

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
119
امتیاز
174
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
ارومیه
مدال المپیاد
مرحله اول 14مین المپیاد زیست
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
داروسازی
بهينه‌سازي موتور جستجو يک پروسه طولاني مدت است که شامل بهينه‌سازي در صفحه، ساختار لينک و ديگر تکنيک‌هاي SEO مي‌شود. معمولا به‌دست آوردن لينک‌هاي باکيفيت سخت‌تر و زمانبرتر از بهينه‌سازي در صفحه است. به‌ همين علت بهينه‌سازي در صفحه يک راه مشخص و مطمئن براي بالا بردن رتبه در يک بازه زماني کوتاه است. در اين مقاله چند گام سريع و آسان براي SEO بررسي مي‌کنيم که به بالا بردن رتبه سايت در موتورهاي جستجوي مهم کمک مي‌کنند.

بهينه‌سازي عناوين صفحه

نوشتن دوباره عناويني از وب‌سايت که هنوز بهينه‌سازي نشده‌اند يک تکنيک بسيار خوب براي تاثيرگذاري روي رتبه موتور جستجو است و تعداد کليک‌ها را در يک بازه زماني کوتاه افزايش مي‌دهد. عناوين صفحه، المان‌هاي HTML هستند که در سرنوشته HTML جاگذاري شده‌اند که هم براي کاربران و هم براي موتورهاي جستجو بسيار مهم هستند. معمولا عناوين صفحه بايد کوتاه (کمتر از 70 کاراکتر)، قابل توضيح و شامل کلمه‌هاي کليدي صفحه باشند. هنگامي که کاربر به نتايج جستجو نگاه مي‌کند، عناوين سايت بايد جذب‌کننده باشند تا روي آن سايت کليک کند. بنابراين اگر مي‌خواهيد ترافيک موتور جستجو را به‌سمت خود بکشانيد از اين مساله بايد مطمئن شويد که سايت شما داراي صفحه‌هايي با عناوين قابل توضيح، يكتا و جذاب است يا نه؟

بهينه‌سازي متاتگ‌ها

متاتگ‌ها المان‌هايHTML هستند که در سرنوشته HTML قرار داده مي‌شوند و اطلاعاتي را درباره صفحه در خود جاي مي‌دهند. محبوب‌ترين متاتگ‌ها، متاتوضيحات، متاکليدواژگان و متاروبات‌ها هستند. متاتوضيحات يکي از مهم‌ترين متاتگ‌هاي SEO است که به‌صورت چيزهاي کوچک در نتايج جستجو ظاهر مي‌شود. به‌‌ياد داشته باشيد که المان‌هاي متاتوضيحات بايد کوچک و اغلب کمتر از 150 کاراکتر باشند. به‌علاوه زماني‌که در نتايج جستجو نمايش داده مي‌شوند، بايد جذاب بوده و بتوانند به‌ بهترين شيوه محتويات صفحه را شرح دهند. متاکليدواژگان پس از متاتوضيحات دومين متاتگ محبوب است، ولي درحال حاضر هيچ مقدار قابل توجهي براي SEO ندارند. به‌طوري‌که کارشناسان در گذشته اعلام کرده‌اند که متاکليدواژگان هيچ تاثيري روي رتبه‌بندي جستجو ندارند و به ‌همين دليل حرفه‌اي‌هاي وب نبايد روي آن زمان بگذارند.

متاروبات‌ها يکي ديگر از متاتگ‌هاي محبوب هستند که روي حرکت موتورهاي جستجو به‌سمت سايت تاثير مي‌گذارند. اين المان مشخص مي‌کند چه صفحه بخصوصي بايد ايندکس‌گذاري شود و چه لينک‌هاي خروجي بايد دنبال شوند. مقدار پيش‌فرض « index,follow» است و بهتر است اين مقدار را تغيير ندهيد مگر اين‌که بدانيد چه‌ کاري مي‌کنيد.

بنابراين براي تاثيرگذاري مثبت روي نتايج موتور جستجو بايد بيشتر وقت خود را صرف نوشتن متاتوضيحات بهينه‌سازي شده کنيد و مطمئن شويد که از مقادير مناسب براي متاروبات‌ها استفاده کرده‌ايد.

روي لينک‌گذاري داخلي کار کنيد

لينک‌گذاري داخلي يکي از مهم‌ترين فاکتورهايي است که روي SEO تاثير مي‌گذارد. به‌وسيله لينک‌گذاري داخلي، راهي ايجاد مي‌شود که صفحه‌هاي سايت به يکديگر لينک بدهند. عموما مهم‌ترين اصل، قرار دادن صفحه‌هاي مهم يک وب‌سايت در نزديک‌ترين فاصله ممکن از صفحه اصلي است. به‌وسيله لينک‌گذاري مستقيم از صفحه اصلي به آن صفحه‌ها، تعداد بازديد آن صفحه‌ها را بالا مي‌بريد و لينک‌هاي باارزشي را براي آن صفحه‌ها مي‌فرستيد. بنابراين اگر مي‌خواهيد رتبه يک صفحه داخلي خاص از وب‌سايت در فهرست نتايج موتور جستجو بالا برود، بايد يک لينک مستقيم از آن صفحه به صفحه‌هايي که رتبه صفحه بالايي دارند و همچنين به صفحه اصلي ايجاد کنيد.

مواظب کاربرد کلمه کليدي

يکي از مهم‌ترين قدم‌هاي کپي‌رايت SEO ايجاد يک فهرست با کليدواژگان مهم است که يک صفحه را توضيح مي‌دهند و همچنين تمام جملات عمومي که کاربران براي پيدا کردن صفحه در موتورهاي جستجو مي‌توانند استفاده کنند. پس از شناسايي جملات مهم بايد مهم‌ترين‌هاي آنها انتخاب و در عنوان، متاتوضيحات، سرنوشته HTML و متن صفحه ترکيب شوند. به‌خاطر داشته باشيد که افزايش تراکم کليدواژگان مرتبط، يک مشخصه بسيار مشترک از جملات بهينه شده است. با اين وجود نبايد فقط روي تراکم کليدواژگان تمرکز کنيد. بلکه رتبه کليدواژه که چگونگي بهينه‌شدن يک جمله خاص در يک صفحه را اندازه‌گيري مي‌کند را نيز بايد در نظر داشته باشيد. يک ابزار خوب براي سنجش رتبه کليدواژه همراه با رابطه با عنوان، متاتوضيح و سرنوشته HTML، ابزار آناليزکننده کلمه کليدي (Keyword Analyzer tool) است. هنگامي‌که صفحه‌هايتان را به‌وسيله اين ابزار آناليز مي‌کنيد، مطمئن شويد کلمات کليدي مهم صفحه، رتبه افزايش‌يافته کليدواژه و غيرمهم‌ها رتبه کاهشي داشته باشند. بنابراين براي دست ‌يافتن به رتبه‌بندي بهتر، متن سايت‌تان را دوباره بنويسيد و مطمئن شويد صفحه‌هايتان براي جملات صحيح بهينه شده است.

استفاده از ابزارهاي در دسترس

يک راه سريع و ساده ديگر براي بهتر کردن انديس‌گذاري موتور جستجو، استفاده از ابزار در دسترس است. از نقشه‌هاي سايت XML براي سهولت در پيدا کردن و انديس‌گذاري سايت توسط موتورهاي جستجو، استفاده کنيد. سايت‌تان را به‌وسيله استفاده از ابزار وب‌مستر مخصوص موتورهاي جستجو و مانيتورينگ زودبه‌زود نتايج حرکاتتان به‌وسيله سرويس آناليزکننده وب، به موتورهاي جستجوي مهم ارسال کنيد. فراموش نکنيد به‌منظور افزايش وضعيت SEO سايتتان بايد از ابزار صحيح استفاده کنيد. تمام تکنيک‌هاي بالا همراه با ساختار لينک موثر مي‌توانند براي رسيدن به نتايج بهتر در موتورهاي جستجو و افزايش ترافيک سايت، به ‌شما کمک کنند. به ‌ياد داشته باشيد که مهم‌ترين تکنيک براي رسيدن به رتبه‌بندي بالا، توسعه محتواي باکيفيت براي کاربران ا
 
بالا