• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تازه های سخت افزار

N.M

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,605
امتیاز
13,361
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
تهران
مدال المپیاد
طلای دوره ۲۷ المپیاد ادبی
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
ادبیات فارسی
پاسخ : تازه های سخت افزار

تبلت Samsung Galaxy کمتر از یک ماه دیگر رسما معرفی خواهد شد

شرکت سامسونگ هم بالاخره کار ساخت تبلت اش را تمام کرد و تا چند روز دیگر شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود. تبلت گلکسی که 7 اینچی است تمام تلاش خودش را کرده تا نسبت به آی پد شرکت اپل برتری داشته باشد. اما برای اینکه ببینیم در عمل چه خواهد شد باید کمی صبر کنیم. ‏

بنا به اطلاعاتی که تا کنون اعلام شده است این تبلت از پردازشگر A8 ساخت سامسونگ با سرعت 1 . 2GHz استفاده می کند و دارای حافظه داخلی بین 16 الی 48 گیگابایتی است که با کارت حافظه از نوع MicroSD می توان تا 32 گیگابایت دیگر هم به آن اضافه نمود. وزن آن هم تنها ۳۷۰ گرم است. ‏

نمایشگر آن از نوع Super AMOLED مخصوص سامسونگ است. پخش نخستین تیزر تبلیغاتی این تبلت در روز گذشته هم سبب شد که اطلاعات بیشتری در مورد آن لو برود. از آن جمله که این تبلت دارای دوربین و امکان تماس ویدیویی است. ویدیو ها را به صورت HD پخش می کند و از فلش هم پشتیبانی می کند. ‏

اطلاعات دیگری که از این تبلیغ به دست امده شامل مجهز بودن گلکسی به جی پی اس و امکان خواندن کتاب های الکترونیک روی آن است و حتی به نظر میرسد که فلاش LED هم برای عکاسی دارد. سیستم عامل گلکسی بر پایه آخرین نسخه اندروید یعنی 2 . 2 است. ‏

اگر تمام مشخصات سخت افزاری تبلت سامسونگ را با آی پد مقایسه کنید متوجه میشوید که گلکسی تقریبا در تمام آنها نسبت به آی پد برتری دارد. و در بین بقیه محصولات موجود در بازار تقریبا بی رقیب محسوب میشود. انتخاب سایز 7 اینچی هم نکته جالبی است. چرا که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل هم مشغول ساختن آی پد 7 اینچی است. این تبلت در واقع نخستین تبلت ساخته شده توسط یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده محصولات الکترونیکی است. پیش از این شرکت دل Streak خودش را معرفی کرده بود اما آن دستگاه با سایز 5 اینچی بیشتر به تلفن های هوشمند شبیه است. شرکت های بزرگ دیگر مانند HP و بلک بری هم مشغول ساخت تبلت هستند اما هنوز محصول خودشان را معرفی نکرده اند و به نظر میرسد که باید خیلی بیشتر برای ورود انها صبر کرد. به همین دلیل است که افراد زیادی معتقد اند که این یک ضربه محکم برای دیگر شرکت ها است و بعد از ارایه آن باید منتظر واکنش کاربران باشیم و ببینیم که چه تعداد از آنها سامسونگ را انتخاب می کنند
منبع:نارنجی.آی آر
 
  • شروع کننده موضوع
  • #22

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
پاسخ : تازه های سخت افزار

کوچکترین کامپیوتر رومیزی جهان معرفی شد

مدت‌ها است که شرکت‌های مختلف به فکر هرچه کوچک‌تر کردن ابعاد کامپیوترها و در عین حال افزایش قدرت آنها هستند. اما برای رسیدن به چنین اهدافی نیاز به فناوري‌هاي پیشرفته‌ای است که تاکنون شرکت‌های بسیار معدودی توانایی رسیدن به آن را داشته‌اند.

يكي از اين شركت‌ها كه توانسته به اين توانايي دست يابد اسوس است كه محصولات خود را با عنوان EeeBOX مدتي است به بازار معرفي كرده است. ابعاد این دستگاه‌ها معادل ابعاد یک درایو‌نوری خارجي است! این موضوع برای بسیاری از کاربران خوشایند خواهد بود، زیرا به راحتی می‌توانند این دستگاه را حمل كنند.

یکی از جدیدترین مدل‌های ارائه شده در این سری EeeBox PC EB1502 نام دارد. از ويژگي‌هاي جالب این دستگاه، استفاده از پلتفرم ion شرکتnVidia است كه باعث افزايش راندمان آن در كاربرد‌هاي مختلف مي‌شود.

یکی از ویژگی‌های ion کارایی بسیار بالا در كاربرد‌هاي چند‌رسانه‌ای و مصارف اداری است. بر‌اساس اطلاعات ارائه شده این دستگاه مجهز به پردازنده Atom N270 با فركانس كاري 1.6 گيگاهرتز و 512 كيلوبايت حافظه نهان L2 است.

سیستم عامل این دستگاه Windows XP Home بوده كه با وجود دو گيگابايت حافظه 800 DDRII به خوبي نياز كاربران را بر‌اورده مي‌كند. اسوس يك هارددیسک 160 گيگابايتي را براي اين محصول در نظر گرفته است كه با وجود سرعت چرخش 5400 دور در دقيقه بيشتر براي مصارف اداري و خانگي استاندارد مناسب است.

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، این دستگاه از پلتفرم ION بهره می‌برد، به همین منظور چیپ‌ست و کارت‌گرافیک این دستگاه ساخت شرکت nVidia است که از کارایی بالایی نسبت به چيپ‌ست Intel 945GC در كاربرد‌هاي گرافيكي برخوردار است.

این دستگاه مجهز به شبکه بی‌سیم با قابليت پشتيباني از استاندارد نوع n‌است که به موجب این استاندارد کاربران می‌تواند با سرعت هرچه بیشتر نسبت به گذشته اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد. اما به واسطه این فناوری کاربران می‌توانند با محصولات دیگر مانند تلويزیون‌، سیستم‌های صوتی، وسایل بازی و غیره که از این فناوري بهره می‌برند ارتباط برقرار کرده و فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند.

EeeBOX از شش پورت USB 2.0، یک پورت D-SUB و HDMI به منظور ارتباط با مانیتور و تلويزیون، یک پورت eSATA و یک پورت شبکه بهره می‌برد. گفتنی است یکی دیگر از ويژگي‌هاي بسیار جالب این دستگاه وجود کنترل از راه دور است كه با وجود آن کاربران به راحتی می‌توانند سیستم خود را مديريت كنند.

از امکانات دیگر این دستگاه می‌توان به اسلات كارت‌خوان حافظه، خروجی صدای S/PDIF out، ماوس و صفحه کلید بی‌سیم اشاره كرد.

منبع:ایتنا
 
  • شروع کننده موضوع
  • #23

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
کارت گرافیک 6990

2.jpg


در حال حاضر انویدیا با چیپ GTX 580 خود، رهبری کارت های گرافیک تک هسته ای را برعهده دارد. اما امروز شرکت ای ام دی رسما کارت 6990 را همراه با مشخصات کامل معرفي نمود. اين کارت دو هسته ای آمده است تا همه چیز را عوض کند. AMD به این کارت که جانشین 5970 است، لقب "سریع ترین گرافیک دنیا" را داده است. بگذارید اول به جدول مشخصات این کارت نگاه کنیم تا ببینیم که باید انتظار چه مقدار از سرعت را داشته باشیم.

1.jpg


معماری 40 نانومتری اولین چیزی است که در این کارت جلب توجه می کند. البته در این مورد تفاوتی میان 6990 و 5970 نیست. بعد از آن به بحث مهم ترانزیستور ها می رسیم. هر هسته این کارت، 2.64 میلیارد ترانزیستور دارد که یعنی جمعا 5.28 میلیارد ترانزیستور در این کارت قرار داده شده است. نکته جدید دیگر، عرضه 6990 در دو مدل است که یکی مدل استاندارد و دیگری مدل مخصوص اورکلاک است.


فرکانس هسته مدل استاندازد 830 مگاهرتز و مدل اورکلاک 880 مگاهرتز است. البته هر دوی این مدل ها از پردازنده های جریانی یکسانی بهره می برند. یعنی 3072 عدد و وقتی این مشخصات را با هم مخلوط کنیم؛ در مدل استاندارد؛ به توان 5.1 ترافلاپ و در مدل اورکلاک به 5.4 ترافلاپ می رسیم که این اختلاف بیشتر به اختلاف فرکانس های هسته مربوط می شود. فلاپ واحد محاسبه قدرت کارت های گرافیکی است که به تعداد دستور العمل های پردازشی در هر ثانیه اطلاق می شود. با این حساب هر ترافلاپ یعنی یک تریلیون دستور العمل در ثانیه.


این کارت از 192 واحد پردازش تکسچر بهره می برد. حالا اگر این تعداد را در سرعت هسته ی هر یک از کارت ها ضرب کنید، به Texture Fillrate دست می یابید که به ترتیب در مدل استاندارد و اورکلاک شده برابر 159.4 میلیارد و 169 میلیارد تکسچر در ثانیه است. در مورد اهمیت این رقم باید گفت؛ که میزان تکسچر هایی را نشان می دهد که کارت می تواند در هر ثانیه روی صفحه رندر کند. Pixel Fillrate هم در این کارت ها به ترتیب 53.1 و 56.3 گیگاپیکسل در ثانیه است. این یعنی مقدار پیکسل هایی که یک کارت گرافیک در هر ثانیه رندر می کند و روی حافظه ویدئویی اش ذخیره می نماید.


از دیگر نکات مهم باید به حافظه 4 گیگابایتی GDDR5 این کارت اشاره کرد که در فرکانس 1250 مگاهرتزی کار می کند. پس نرخ انتقال داده آن 5 گیگابیت در هر ثانیه است. پهنای باند هم 320 گیگابایت در ثانیه است. تا این جای کار، 6990 نسبت به 5970 پیشرفت کاملا محسوسی دارد. فقط در نرخ پردازنده های جریانی از آن کارت کمتر است که این هم به لطف سرعت هسته بالاتر و پردازنده های جریانی بهتر؛ جبران شده است. قدرت کارت 5970، 4.64 ترافلاپ بود در حالی که قدرت این کارت 5.1 ترافلاپ می باشد.

3.jpg


اما وقتی بحث مصرف انرژی به میان می آید، مدل اورکلاک کولاک می کند. البته مصرف انرژی هر دو کارت نسبت به 5970 ، به شدت بالاتر رفته. اما واقعا انتظار نداشتیم که حداکثر مصرف انرژی کارت 6990 اورکلاک 450 وات و مصرف آن در هنگام بازی 415 وات باشد! به هر حال کسانی که می خواهند اورکلاکینگ را با این کارت هم انجام دهند؛ باید به فکر یک پاور قدرتمند تر از قبل باشند.

منبع : نارنجی
 
  • شروع کننده موضوع
  • #24

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
سنسوری که درد و خستگی را می فهمد

gqgxcw_narenji_ir.jpg


از قدیم گفته اند "نابرده رنج، گنج میسر نمی شود" اما بعضی وقتها رنج کشیدن زیاد هم خوب نیست. مثلا موقع ورزش. بسیاری از ورزشکاران به ارزیابی شخصی خود از خستگی تکیه می کنند و تا احساس خستگی اساسی نکرده اند به فعالیت ادامه می دهند، اما ممکن است اصطلاحا "گرم" باشند و متوجه آسیبی که به عضلات خود می رسانند، نشوند.

بخاطر همین عده ای از پژوهشگران یکی از دانشگاه های انگلستان به فکر افتادند وسیله ای برای ورزشکاران بسازند که خستگی عضلات را قبل از ایجاد آسیب بفهمد یا حتی پیش بینی کند، این وسیله که iSense نام دارد، جریانهای الکتریکی خفیفی که در ماهیچه ها تولید می شوند را اندازه می گیرد (بر اساس روش معمول EMG یا نوار عضلات) و هرگاه میزان کشش عضله بیش از حد باشد، به ورزشکار اخطار میدهد تا پیش از ایجاد آسیب فعالیت را متوقف کند یا تغییر دهد.

به نظر می رسد امروزه در فیزیکی ترین فعالیت های انسان هم، گجتها می توانند نقش پرسودی را ایفا کنند.

منبع : --------

+ نشه فراموش !!
 

JB

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,447
امتیاز
4,765
نام مرکز سمپاد
هاشمی‌نژاد ۲ مشهد
دانشگاه
شهید بهشتی تهران
رشته دانشگاه
ریاضی و علوم کامپیوتر
میکرو کامپیوترِ Gooseberry

مثل اینکه بازار کامپیوتر های ارزون قیمت داره رونق میگیره ( بایدم بگیره تو این شرایط اقتصادی :D ) چند ماه پیش که Raspberry Pi ی 25 دلاری وارد بازار شد با استقبال خیلی غیر منتظره ای رو برو شد که بقیه شرکت ها رو هم به فکر ساختن میکروکامپیوتر انداخت .

Gooseberry-Dev-Board-560x310.jpg


چند روز پیش میکروکامپیتور دیگه ای معرفی شد به اسم Gooseberry که تقریبا 3 برابر رقیبش قدرت داره و قیمت اون هم 62$ هست . این کامپیوتر از یک پردازشگر 1GHz از نوع A10 به همراه یک پردازشگر 400MHz از نوع Mali استفاده میکنه . 512 مگابایت رم داره و 4 گیگابایت حافظه داخلی . خروجی تصویر تو این کامپیوتر فقط یه پورت HDMI هست و اثری از پورت VGA تو اون نمیبینیم . وای-فای هم داره البته ولی خروجی LAN نداره . سیستم عامل Gooseberry به طور پیشفرض اندروید 4.03 هستش که البته لینوکس اوبونتو رو هم میشه بدون مشکل روی اون نصب کرد .

البته هنوز این کامپیوتر به مرحله تولید انبوه نرسیده و به تعداد محدود فروخته میشه و فکر میکنم چند ماه دیگه که به مرحله تولید انبوه برسه با افت قیمت اون هم مواجه باشیم .

برای اطلاعات بیشتر اینجا و اینجا رو بخونید .
 

JB

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,447
امتیاز
4,765
نام مرکز سمپاد
هاشمی‌نژاد ۲ مشهد
دانشگاه
شهید بهشتی تهران
رشته دانشگاه
ریاضی و علوم کامپیوتر
پاسخ : تازه های سخت افزار

اگه اخبار دنیای سخت افزار رو دنبال کنید حتما با کارت گرافیک های سری کپلر انویدیا آشنا هستید . کارت گرافیک هایی با قدرت فوق العاده و متاسفانه با قیمت بسیار بالا که باعث شده بود خیلی ها نتونن این کارت ها رو تهیه کنند ! اما سر انجام انویدیا قراره دو مدل با قیمتی نسبتا مناسب رو وارد بازار کنه ، GeForce 660 و 650 که اومدند تا توازن بین بازدهی و قیمت رو در بازار برقرار کنند .

13476896241.jpg

اگه بازی خور به حساب میایید و دنبال خرج زیادی نیستید میتونید سراغ مدل 660 برید. این مدل میتونه اکثر بازی ها را با تنظیمات بالا اجرا کنه. با ۲ گیگابایت رم و 960 CUDA core به همراه GPU Boost که به صورت اتوماتیک بسته به نیاز بازی کار اورکلاک را انجام میده.
انویدیا میگه بازدهی این کارت گرافیک چهار برابر مدل 9800GT ـه ! و گفته با این کارت میتونید بازی هایی مثه Guild Wars 2 رو با رزولوشن 1920 در 1080 بازی کنید. اون هم با سرعت 51fps و 41fps به صورت سه بعدی. قیمت این کارت گرافیک هم ۲۲۹ دلار هست.

مدل 650 بیشتر برای کسایی توصیه میشه که بازی خور حرفه ای نیستن یا تازه وارد دنیای بازی های کامپیوتری شدن . این مدل ارزون ترین کارت گرافیک کپلر به حساب میاد. روی اون امکان GPU Boost وجود نداره. هر چند انویدیا امکان اورکلاک را برای حرفه ای ها باقی گذاشته.
امکانات سخت افزاری جی فورس 650 ۱ گیگابایت رم و 384 CUDA core هست. قیمت اون هم ۱۰۹ دلار ! هر دو کارت گرافیک جدید انویدیا از امروز ( یا دیروز :D ) وارد بازار می شوند.

(Engadget)
 

Dark Eagle

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
403
امتیاز
657
نام مرکز سمپاد
helli 2
شهر
Tehran
مدال المپیاد
کامپیوتر
پاسخ : تازه های سخت افزار

گیگابایت از مادربردهای مینیITX Z87X-UD4H و ‘Z87X-UD5H پرده برداری کرد

باید از محصولات قدرتمند گیگا با خبر باشید که هیچوقت محصول بدی در دنیا عرضه نکرده و همیشه خود را قوی نشان داده این شرکت که به تازگی دست به ساخت مادربرد های کربنی زده است، حال این شرکت از جدیدتین مادربرد های خود رونمایی کرده است :

توضیحات سیستم بصورت تخصصی :

ITX Z87X-UD4H

این مادربرد بصورت ۱۶VRM چهار اسلات DDr3 و سه PCI اکسپرس ۳٫۰ اسلات x16 با x16/x8/x4 رابط و یک PCI اکسپرس ۲٫۰ x1 که همگی استاندارد کانکتور PCI هستند کار میکند. و شش SATA 6 Gbit / s و پورت و بهمراه دو پورت eSATA Gbit / s و، بیش از ۸ USB 3.0 اتصال دهنده فعال در این مادربرد وجود دارد.

Z87X-UD5H

طراحی این مادربرد نیز ۱۶ فاز است و با قدرت چهار اسلات حافظه و اسلات توسعه XSL کار میکند. این مادربرد دارای SATA 6 Gbit / s است
این مادربرد ها بصورت کربنیک هستند : ضد اب و ضد حرارت ، این مادربرد تا ها ۱۹۰درجه زیر صفر و ۲۱۰ درجه بالای صفر را تحمل میکنند !!!

سان جای هو طراح این مادربرد قیمت این مادربرد را بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار اعلام نمود

زمان عرضه مادربرد :

این مادربرد تا اواخر سال ۲۰۱۴ در کره ، ژاپن ، انگلیس ، اتریش عرضه میشود و اوایل سال ۲۰۱۵ نیز صادرات این مادربرد به دیگر کشور ها شروع میشود.

منبع:قارس
 

abdi101

کاربر فعال
ارسال‌ها
26
امتیاز
12
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی 1 تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
المپیادی نیستسم ...
دانشگاه
...
رشته دانشگاه
...
پاسخ : تازه های سخت افزار

بنده این مادر بورد گیگا Z87X-D3H گرفتم . واقعا محشره . خود مادر بورد با اجزای آن بوردش به خوبی کار می کنه .
\:D/
 

abdi101

کاربر فعال
ارسال‌ها
26
امتیاز
12
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی 1 تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
المپیادی نیستسم ...
دانشگاه
...
رشته دانشگاه
...
پاسخ : تازه های سخت افزار

لطفاً نقد کارت گرافیک های GeForce gtx690,680,650 رو بزارید . ممنون از دوستان .
 

ataghi99

کاربر فعال
ارسال‌ها
59
امتیاز
658
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای
شهر
اصفهان
پاسخ : تازه های سخت افزار

چه تاپیک خلوتیه! :-?
 

amir_

پوچه
کنکوری 1403
ارسال‌ها
405
امتیاز
5,985
نام مرکز سمپاد
(: 0
شهر
:)
سال فارغ التحصیلی
1403
امممممم
نسل جدید سی پی یو های اینتل( نسل12)

رم های DDR5
دیگه چی:-?
 
بالا