• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

بخش جامع حامیان ماکروسافت

  • شروع کننده موضوع
  • #1

my sampad

کاربر فعال
ارسال‌ها
25
امتیاز
-3
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
windows_se7en.jpg

تنها چند روز از رو نمایی مایکروسافت از جدید ترین نسخه از ویندوز با نام Windows 7 نگذشته که بار دیگر همه ی نگاه به سمت سوی ویندوز و نسخه ی جدید آن معطوف شد.
تا پیش از این مایکروسافت به شدت در مورد ویندوز 7 مخفی کاری می کرد. هرچند که تصاویری از برخی نرم افزارهای تغییر یافته سیستم عامل جدید منتشر شده بود. اما با نمایش دیروز مشخص شد سیستم عامل جدید جزو عمده ترین تغییرات ویندوز از زمان روی کار آمدن ویندوز 95 بوده است.
اولین ویژگی که برای بسیاری از کاربران بسیار مهم می باشد معماری زیر بنایی ویندوز 7 می باشد که دیگر مانند ویستا مجبور به جستجو جهت درایور های مخصوص و مشکلات عدم نصب نرم افزار ها و ... وجود نخواهند داشت و به گفته مایکروسافت این مشکلات در این نسخه از ویندوز حل شده است!
در این نسخه از ویندوز شرکت مایکروسافت با تحلیل هایی که از کاربران خود به عمل آورد سعی نمود ویندوز7 را بهینه نماید که این بهینه سازی در محیط کاربری و سایر قسمت های واین نسخه از ویندوز ارائه شده است.

به چهار دلیل بعد از آمدن ویندوز 7، دلیل زیادی برای زنده ماندن ویستا وجود نخواهد داشت:
- اگر نرم افزای روی ویستا اجرا شود بدون مشکل روی ویندوز 7 هم اجرا می شود.
- اگر کامپیوتری قادر است سیستم عامل ویستا را اجرا کند می تواند ویندوز 7 را هم اجرا کند، تازه سریع تر از ویستا، این یعنی عدم نیاز به سخت افزار قوی تر جهت اجرای ویندوز 7
- مصرف باطری در ویندوز 7 بهینه است. بنابراین طول عمر باطری لپ تاپ ها با ویندوز 7 بیشتر از ویستا خواهد بود.
- ویندوز 7 از همان روز اول ارایه، در مقایسه با ویستای سرویس پک 1 قابل اطمینان تر خواهد بود.

یک تغییر عمده این سیستم عامل نوار ابزار (Taskbar) آن است. نوار ابزار ویندوز 7 با تلقی رایج ما از نوار ابزار (که از ویندوز 95 تا به حال دیده ایم) تفاوتی به اندازه یک دنیا دارد. متون توضیحی روی دکمه ها به تاریخ پیوسته اند و جای خود را به ایکون های بزرگ داده اند.
نحوه چینش ایکون ها بالاخره تغییر کرده است، دیگر اجرای یک برنامه باعث به هم ریختن ترتیب و نحوه قرار گیری ایکون هایتان در نوار ابزار نمی شود. هم اکنون برای باز کردن پنجره ها از درون نوار ابزار می توانید به صورت 2 مرحله ای عمل کنید، ابتدا موس را بر روی ایکون آن پنجره قرار دهید تا پیش نمایش کوچکی از آن را مشاهده کنید و سپس با کلیک بر روی این پیش نمایش وارد صفحه مورد نظر شوید. کلیک راست بر روی ایکون ها یک رابط کاربری جدید را در اختیار شما قرار می دهد که مایکروسافت آن را "Jump Lists" می نامد.


لیست پرش، دسترسی سریع کاربر به امکانات برنامه را ممکن می سازد. برنامه هایی که دارای منوی Recently Used هستند (لیستی از نام فایل هایی که اخیرا توسط برنامه باز شده اند)، این امکان به شکل خودکار به لیست پرش آنها اضافه می گردد. همچنین رابط کاربری خاصی در نظر گرفته شده که این امکان را فراهم می آورد که برخی امکانات را به لیست پرش برنامه ها اضافه کنیم. مثلا امکان کنترل شیوه پخش در مدیا پلیر را به لیست پرش آن اضافه می کند.




مدیریت پنجره ها هم دست خوش تغییراتی شده است. دانستن این مطلب که اکثر مردم عادت دارند که تنها از یک یا دو پنجره به طور همزمان استفاده کنند باعث شده که ویندوز 7 پنجره ها را سریعتر و ساده تر ساماندهی کند. اگر یک پنجره را به بالای صفحه نمایش بکشید (Dragging)، آن پنجره خود به خود در حالت Maximize قرار می گیرد؛ اگر پنجره ای را به سمت چپ و یا راست بکشید، به صورت خودکار تغییر اندازه می دهد و تنها 50 درصد صفحه نمایش را اشغال می کند. با این فناوری، دو پنچره را به راحتی می توان در محل مورد نظر جا داد؛ به شکلی که سریعا در کنار هم قرار گرفته و لبه های آنها بر هم مماس شود. سپس به راحتی نقل و انتقالات بین دو پنچره را انجام داد.
یکی دیگر از مهمترین بهبودهای ویندوز 7 ، امکان Peeking (نگاه انداختن) پنچره ها است. انتقال به یک پنچره به شکل سریع و سردستی برای خواندن برخی مطالب داخل آن بدون ورود کامل به آن پنچره می تواند بسیار کاربردی و باعث صرفه جویی در وقت باشد. برای ساده تر کردن این کار، با حرکت دادن موس بر روی نوار ابزار پیش نمایش تمامی پنجره ها را می توان دید و پنچره ای را که موس را بر روی پیش نمایش آن می برید می توان به شکل یک صفحه شیشه ای دید. سپس با کنار بردن موس تمامی این صفحات پیش نمایش محو می گردند. همانگونه که شما از امکان «نگاه انداختن» در پنجره های مختلف استفاده می کنید، می توانید از آن برای دیدن دسکتاپ هم استفاده کنید.
«نگاه انداختن» به دسکتاپ خیلی مهم است. به خاطر اینکه در ویندوز 7 دسکتاپ جایی است که گجت ها در آن زندگی می کنند. این روزها همه از لپ تاپ استفاده می کنند و در یک لپ تاپ با آن نمایشگر کوچک دیگر جایی برای ساید بار که در ویندوز ویستا تعبیه شده بود باقی نمی ماند. بنابراین این گونه شد که در ویندوز هفت کل دسکتاپ به گجت ها اختصاص یافت. حالا وقتی هم که تعداد زیادی پنجره روی دسکتاپ باز است. با یک نگاه کوچک میتوانید از وضعیت آب و هوا روی دسکتاپ مطلع شوید.
بخش مهم دیگری از رابط کاربری ویندوز جدید، جستجوگر (Explorer) آن است. ویندوز 7 مفهوم جدیدی به نام کتابخانه ها (Libraries) را مورد استفاده قرار داده است. این امکان باعث می گردد که ما به نوع بخصوصی از فایل هایمان بدون توجه به محل قرار گیری آنها در هارد درایو، و تنها بر اساس نوع و پسوند آنها دسترسی داشته باشیم.
رابط کاربری جدید نشان دهنده حرکت شجاعانه شرکت مایکروسافت است. این رابط کاربری جدید برخی مفاهیم را که کاربران ویندوز بیش از 13 سال است با آن سرو کار دارند کنار می گذارد و کاربران را با امکانات جدید و مهیجی آشنا می کند. هر چند ممکن است زیربنا و باطن ویندوز 7 نسبت به پدران و اجداد خود تغییر چندانی نکرده باشد، اما این ظاهر تغییر یافته می تواند نشانگر تولد نسل جدید و تکامل یافته ای از سیستم عامل ها باشد.

توجه:
به دلیل حجم بالا فایل ها و غیر مستقیم بودن لینک ها و احتمال حذف شدن آن ها از روی سرور Rapidshare، مسئولیت دانلود به عهده خودتان می باشد!

پسورد: www.p30download.com
دانلود -http://www.p30download.com/up/files/1/addon/Microsoft_Windows_Seven_incl_mirror_Links_2.txt (غیر مستقیم)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

my sampad

کاربر فعال
ارسال‌ها
25
امتیاز
-3
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
ویندوز ویستا

ms_windows_vista_sp1.jpg

یندوز ویستا سیستم عاملی است که بر روی کامپیوتر های شخصی و همچنین روی کامپیوترهای رومیزی ، Loptop و tablet PC های خانگی و تجاری و مراکز رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد . قبل از رونمایی این سیستم عامل در ۲۲ جولای ۲۰۰۵ ، ویندوز ویستا با کدنام لانگهورن شناخته شده بود . توسعه آن در ۸ نوامبر ۲۰۰۶ به اتمام رسید . این سیستم برای برای تولیدکنندگان نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر و طرف های تجاری سه ماه زود تر از آن عرضه گردید . در سی ام ژانویه ۲۰۰۷ این سیستم عامل برای خرید و دانلود از سایت مایکروسافت برای عرضه عمومی منتشر شد . انتشار ویندوز ویستا ۵ سال بعد از انتشار سلف خود (ویندوز ایکس پی) صورت گرفت که فاصله ی زمانی نسبتاً طولانی بین عرضه این دو سیستم عامل از شرکت مایکروسافت بود .

ویندوز ویستا مشتمل بر صدها قابلیت جدید و بازپردازش شده می باشد که اغلب این قابلیت ها شامل بروزرسانی ظاهر گرافیکی کاربر (GUI) و استایل های بصری است که با نام Windows Aero شناخته می شود . قابلیت جستجوی بهبود یافته ، ابزار های ایجاد رسانه ها جدید مانند Windows DVD Maker ، و بازطراحی کامل قابلیت های شبکه ، صوت ، چاپ و زیر سیستم های تصویری ، از سایر قابلیت های آن می باشند . مضافا هدف ویستا افزایش سطح ارتباط بین دستگاهها در شبکه های خانگی بر اساس تکنولوژی Peer-to-Peer که منجر به تسهیل به اشتراک گذاردن داده های بین کامپیوتر ها و قطعات (Devices) می شود . ویندوز ویستا دربردارنده .net Framework نسخه 3.0 است که هدف آن تسهیل عمل توسعه برای نوشتن برنامه های کاربردی در مقایسه با API های سنتی ویندوز می باشد . هدف اولیه مایکروسافت از ویندوز ویستا ، ارتقا سطح امنیت در سیستم عامل ویندوز بوده است . یکی از انتقاد های کلی که بر ویندوز ایکس پی و اسلاف آن وارد بود ، آسیب پذیری امنیت در مقابل Malware ها ، ویروس ها و جریان های بافر بوده است . با اتکا بر این امر ، بیل گیتس مدیر مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۰۲ بر ایجاد امنیت در تمام جهات نرم افزار های توسعه داده شده در آن شرکت تاکید کرد. مایکروسافت امنیت ویندوز ایکس پی و 2003 را تا هنگام اتمام کار بر روی ویستا ، در اولویت قرار داد.

سرویس پک یک ویندوز ویستا
مایکروسافت هر از چند گاهی ، سرویس پک هایی را برای سیستم های عامل ویندوز خود به منظور رفع مشکلات و افزودن قابلیت ها انتشار می دهد. مایکروسافت در بیانیه و پیش نویسی که حدوداً در اواخر اوت ۲۰۰۷ انتشار داد ، با جمال گسترده محتوی SP1 را تشریح کرده و طی آن سه بخش عمده در پروژه را اعلام نمود که شامل قابلیت اتکا و پایایی و اجزا ، تجربه اجرایی ، پشتیبانی استاندارد ها و سخت افزار های جدیدتر بود . یکی از بخش هایی که شایسته ذکر ویژه است ، اجرا می باشد که در تکمیل آن مقوله هایی چون عملیات کپی فایل ، Logging بر روی دامنه ( دامین ) کامپیوتر های متصل به هم و مرتبط ، تجزیه JavaScript در Internet explorer ، مسیریابی فایل های مشترک در شبکه ، سامان دهی و اداره فایل های Zip در Windows Explorer و Windows Disk Defragment مطرح بوده است . مزید بر موارد فوق ، توانایی در انتخاب درایور های مشخص جهت انجام Defragment بازگنجانی گردیده است.

سرویس پک یک برای پاره ای جدید از استاندارد های سخت و نرم افزاری که مشخصاً عبارت‌اند از فایل سیستم ExFAT ، شبکه Wireless ( بدون سیم ) 802.11n ، IP نسخه ۶ روی اتصالات VPN و پروتکل Secure Socket Tunneling می باشند ، پشتیبانی ارائه می نمایند . نسخه به روزرسانی شده ای از Windows Installer در SP1 گنجانده شده است که پشتیبانی لازم را برای مالتی پکیج های تراکنشی ( بسته های چند تراکنشی ) فراهم می آورد . به عبارتی دیگر ظاهر کاربری ای که بسته Installer کوچک‌تری در اختیار دارد . در Installer ، سیستم ارشد تری پیاده و جاسازی می شود و فقط با توجه به محتوی Installer سیستم ارشد تر است که بسته Installer کوچک‌تر امکان ایجاد می یابد . بوت کردن سیستم ، با استفاده از ظاهر کاربری Firmware قابل تعمیم ، روی سیستم های X64 نیز تدارک دیده شده است . این قابلیت اصولا برای عرضه اولیه ویستا مقدر و منظور نشده بود ، لیکن در آن زمان بواسطه عدم وجود سخت افزار های سازگار ، چنین امری توام با تاخیر بوقوع پیوست.
در دو بخش از سرویس پک یک تغییراتی ناشی از تمایل و خواست فروشندگان نرم افزار اعمال و دیده شده است . جستجوی Desktop یکی از این تغییرات است که کاربران را قادر ساخته است که برنامه جستجوی پیش فرض Desktop را با اشکال دیگری متفاوت با برنامه جستجوی دسکتاپ مایکروسافت که در ویستا تعبیه گردیده است ، تغییر دهند . بدین ترتیب انواع دیگر و متفاوت برنامه های جستجوی دسکتاپ قارد خواهند بود بدون اختلال و شکاف در سرویس هایشان با سیستم عامل ارتباط داشته باشند . چنین تغییراتی بعلت ابراز شکایاتی از ناحیه گوگل مبنی بر اینکه وجود و حضور جستجوی دسکتاپ تعبیه شده در ویستا مانع بکارگیری جستجو دسکتاپ گوگل است ، بعمل آمد.


در ژوئن ۲۰۰۷ گوگل اظهار داشت که تغییرات ارائه شده طی سرویس پک یک ، اقدامی در جهت درست بوده است لیکن اصلاح بیشتر تغییرات ضرورت دارد تا برای مشتریان دسترسی گسترده تری را به دیگر ارائه دهندگان جستجوی دسکتاپ فراهم آورد . بخش قابل ذکر دیگر مشتمل بر ارائه مجموعه ایی از API های جدید امنیتی برای بهره گیری از نرم افزار های ضد ویروس است که در حال حاضر به نحوه اجرایی پشتیبانی نشده و به Patch کردن کرنل و هسته متکی است .

به روزرسانی Direct 3D 10.1 نیز برای گنجانیده شدن در سیستم برنامه ریزی شده بود که ضمن آن تعدادی از قابلیت ها را که قبلا در سخت افزار مرتبط با Direct 3D 10.0 اختیاری بودند ، اینک اجباری می ساخت . بیانه و پیش نویس فوق الذکر همچنین متذکر بر این نکته است که سرویس پک یک حاوی هسته (Kernel) به روز آوری شده ای خواهد بود که با نسخه Windows Server 2008 روانه بازار خواهد گردید . پشتیبانی برای کنسول Group Policy Management برچیده و حذف گردیده و مقرر است که هم‌زمان با انتشار سرویس پک ، جایگزین آن منتشر گردد . طی یک آنالیز جامع و مفصل از جزئیات نسخه آزمایشی سرویس پک یک ویستا که توسط مجله APCmag.com انجام شد ، تغییرات بعمل آمده روی Vista code base و registry مورد بررسی قرار گرفت . این آنالیز حاکی از نصب چند صد پکیج روی نسخه بتا بود که بیشتر معطوف به قابلیت های Back-end در مقایسه با کارکردهای Front-end بودند . خبرنگار این مجله همچنین افزایش شگرفی را در اجرا و در قیاس نسخه اولیه ویستا شاهد بوده است .

تغییرات عمده صورت گرفته در سرویس پک یک ویندوز ویستا:
- رفع بیش از یک صد ایراد جزئی و اساسی ویندوز ویستا
- افزایش کارایی و قابل اعتماد بودن
- سازگاری بیشتر با قطعات سخت افزاری و نرم افزار های کاربردی
- افزایش قدرت امنیتی - Security ویندوز ویستا
- افزایش 50 درصدی کپی و یا جابجاکردن فایلها مخصوصاً در محیط شبکه
- افزایش سرعت ویندوز در بارگذاری Boot ویندوز، Log Off و Login همچنین Shut Down
- بهبود در جاوا اسکریپت اینترنت اکسپلورر و
- بهبود در عملکرد نرم افزار Windows Disk Defragmenter
- سازگاری کامل با تکنولوژی های جدید exFAT ، شبکه بی سیم، IPv6 در شبکه های بی سیم و فن آوری Secure Socket Tunneling Protocol و بسیاری فن آوری های دیگر ....
- تغییرات بسیار در قابلیت جستجو و Search ویندوز ملقب به Desktop Search
- قابلیت های گرافیکی بهتر به دلیل تغییرات و بهبود در DirectX
- و ...
پسورد: www.p30download.com

دانلود - http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b0c7136d-5ebb-413b-89c9-cb3d06d12674&DisplayLang=en - سرور مایکروسافت
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

my sampad

کاربر فعال
ارسال‌ها
25
امتیاز
-3
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
مبدل ویندوز اکس پی به لانگ هورن -

مانی مایکروسافت خبر انتشار نسل جدیدی از ویندوز با نام لانگهورن را می داد و نسخه های آزمایشی آن وارد بازار کرد،اما بعدها بنا به دلایلی از تولید انبوه آن منصرف شد و به جای آن به تولید ویندوز ویستا پرداخت. اما با این انتشار، اشخاص زیادی به محیط این ویندوز علاقه مند شدند و ناکزیر سیستم عامل اکس پی را هم نیاز داشتند به همین خاطر سازندگان تم و پوسته های ویندوز به این فکر افتادند که محیط ویندوز اکس پی را عوض کنند به همین خاطر برنامه های زیادی ساخته شد که محیط ویندوز ایکس پی را شبیه به محیط زیبای ویندوز لانگهورن تبدیل می کرد.
برنامه که پیش رو دارید یکی از پیشرفته ترین برنامه ها در این زمینه است و چندین تم زیبا را بر روی ویندوز شما نصب می کند، تم های واقعاً زیبایی که محیط یکنواخت شده ویندوز ایکس پی را برای شما جذاب تر می کند. این برنامه تنظیمات پیشرفته برای تغییر کلیه جلوه های بصری و غیر بصری ویندوز دارا می باشد که می توانید آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.
از ویژگی های این نرم افزار:
تغییر صفحه خوش آمد گویی.
تغییر آیکون ها.
تغییر فونت های لازم.
تغییر پوسته پنجره ها.
اسکرین سرور های جدید.
اضافه کردن Longhorn SideBar.
و … .


پسورد فایل فشرده:www.bindownload.com

لینک دانلود:http://bindownload.com/go.php?http://dl.bindownload.net/SoftWare/windows/Longhorn-Transformation-Pack-10-5-[bindownload.com].rar
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

my sampad

کاربر فعال
ارسال‌ها
25
امتیاز
-3
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
دانلود ویندو ویستا

ماکروسافت ویندوز ویستا بسته ی خدماتی یک خود را که جدیدا برای عموم آزاد اعلام کرده در بردارنده ی آر سی های جدید می باشد. حالا توضیح می دهم در مورد نسخه های دیگر از جمله نسخه ی آر سی
Alpha: نسخه در حال گسترش
Beta: نسخه در حال آزمایش
RC: Release Candidate نسخه نامزد انتشار یعنی نسخه ای که آماده است در صورتی که ایراد و باگی توش نباشه منتشر بشه

FC: Final Candidate آخرین نسخه نامزد انتشار قبل از نسخه نهایی

Final: نسخه نهایی

نکات:
- بعضی ماژول ها این نسخه ها رو همه رو دارن و بعضیا ندارن
- شیوه نسخه گذاری ممکنه استاندارد باشه یا نباشه. ولی معمولا استاندارد به این صورته که نسخه های بتا از زیر نسخه یک یعنی مثلا یک دهم شروع میشن و نسخه ۱ یعنی نسخه نهایی اون ماژول.

دانلود: http://download.microsoft.com/download/f/0/d/f0d0fb08-fb44-4117-8bf0-4978dec54eca/Windows6.0-KB936330-wave1-X86.exe
 

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
پاسخ : ویندوز به چیزای من میگن. بخش حامیان ما&#1705

ویندوز 7 ویندوز بسیار خوبی هست.
 

NOOB

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
93
امتیاز
21
نام مرکز سمپاد
راهنمایی شهید هاشمی نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
مدال المپیاد
المپیاد کشوری زبان ++C
پاسخ : ویندوز به چیزای من میگن. بخش حامیان ما&#1705

همه ویندوز ها خوبن و قابلیت های خاص خودشون رو دارن
 

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
پاسخ : ویندوز به چیزای من میگن. بخش حامیان ما&#1705

به نقل از NOOB :
همه ویندوز ها خوبن و قابلیت های خاص خودشون رو دارن
منظورتو نفهميدم يعني ويندوز 98 هم در مفابل 7 بازم خوبه ؟
كدوم ويژگي 98 رو 7 نداره ؟
 

KeYBoaRd

کاربر جدید
ارسال‌ها
2
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
شهید صدوقی
شهر
یزد
مدال المپیاد
IoI
پاسخ : ویندوز به چیزای من میگن. بخش حامیان ماکروسافت

به نقل از Dr.Eniac :
منظورتو نفهميدم يعني ويندوز 98 هم در مفابل 7 بازم خوبه ؟
كدوم ويژگي 98 رو 7 نداره ؟
ببینید
۹۸ در حالت کلی گیر بود و کند(که این یکی از ویژگی های اساسی و جدا نشدنی ویندوز هست)
ولی ۷ وقتی ازش یکم کار میکشی گیر میکنه!
پس میبینید که ۹۸ در این مورد جلو تر از ۷ هست
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,597
امتیاز
37,034
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : ویندوز به چیزای من میگن. بخش حامیان ماکروسافت

این حرف شما شبیه اینه که بگی از داس کار بکشی هنگ نمیکنه ولی ویندوز هنگ میکنه ! خب هرقدر سیستمی پیچیده تر و سنگین تر میشه مسلما کشش سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری لازم داره.
 
بالا