• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

Dragon Age: Origins

  • شروع کننده موضوع
  • #1

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
Dragon Age:Origins
DragonAgeOriginsboxart.jpg


سازنده: BioWare Edmonton
ناشر: Electronic Arts
موتور: Eclipse
پلتفرم: PlayStation 3 , Xbox 360 , Microsoft Windows
تاریخ انتشار: 3 نوامبر 2009(12 آبان 1388) در آمریکای شمالی
ژانر: Computer Role-Playing
مود: Single-player, Multiplayer
درجه: +ESRB: Mature , PEGI: 18
رسانه: DVD , Blue-Ray
وب سایت: dragonage.bioware.com
سیستم مورد نیاز:

حداقل سیستم مورد نیاز

OS: Windows XP service pack 3 or Windows Vista service pack 1*
CPU: Intel Core 2 Duo 1.4 GHz, (XP) or 1.6GHz, (Vista) AMD X2 or equivalent*
running at 1.8Ghz, (XP)or 2.2ghz, (Vista) processor
RAM: 1 GB for XP , 2 GB for Vista*
Hard Drive Space: 20 GB*
VIDE:O for XP: ATI Radeon X850 128MB or greater, NVIDIA GeForce 6600 GT 128MB or greater*
for vista: ATI Radeon X1550 256MB or greater, NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB or greater

سیستم مورد نیاز توصیه شده

OS: Windows XP service pack 3 or Windows Vista service pack 1*
CPU: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz processor or equivalent, AMD Phenom II X3 Triple-Core 2.8 GHz*
RAM: 2 GB for XP , 4 GB for Vista*
Hard Drive Space: 20 GB*
VIDE:O ATI 3850 512 MB or greater, NVIDIA 8800GTS 512 MB or greater*


مقدمه
Rpgبازهای قدیمی پلتفرم pc حتماٌ با سبک CRPG)computer role-playing) آشنایی دارند.این ژانر از نظر تکنیکی ژانر متفاوتی نیست و تفاوتش با RPG این است که به صورت کاملاٌ اختصاصی برای کامپیوترهای شخصی طراحی شده است و از امکانات pc نهایت استفاده را می برد(از جمله تکیه ی زیاد بر ماوس).این ژانر که یکی از سبک های فوق العاده پر طرفدار در نزد pc بازها محسوب می شود از اواسط دهه ی آخر قرن 20 تا اواسط دهه ی اول قرن 21 در اوج قرار داشت و استودیوهایی نظیر Bethesda(سازنده ی سری Elder Scrolls) و Black Isle(سازنده ی شماره ی 1 و 2 بازی Fallout) تأثیر بسزایی در به اوج رساندن این ژانر داشتند اما بی تردید این سبک از نقش آفرینی بخش زیادی از موفقیت چشمگیر خود را مدیون یکی از بهترین rpg سازهای تاریخ است:BioWare.

تأسیس BioWare
این که سبک CRPG تا چه اندازه به BioWare مدیون است بر هیچ کس پوشیده نیست.نگاهی به آثار BioWare در CRPG خود گویای همه چیز هست. BioWareدر سال 1995 توسط سه دندانپزشک به نام های Ray Muzyka, Greg Zeschuk و Augustine Yip به عنوان زیر مجموعه ای از Interplay تأسیس شد و یک سال بعد اولین بازی خود را تحت عنوان Shattered_Steel که یک بازی اکشن بود و ماجرای آن در قرن 22 می گذشت را توسط Interplay(ناشر تمامی عناوین BioWare تا سال 2001) روانه ی بازار کرد.این بازی با موفقیت چندانی رو به رو نشد و پس از شکست تجاری،Augustine Yip از BioWare جدا شد.اما پیامدهای مثبتی که شکست Shattered_Steel برای دنیای بازی های کامپیوتری داشت به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.



BioWare و CRPG
در اواخر سال 1998 استودیوی BioWare با فاصله گرفتن از سبک بازی اول خود،دومین بازی خود را تحت تأثیر موفقیت چشمگیر بازی Fallout ساخت و دنیای CRPG را بیش از پیش متحول ساخت.این عنوان فوق محبوب Baldur's Gate نام داشت که المان های جدیدی را برای سبک CRPG و Dungeons & Dragons تعریف کرد.بعد از عرضه ی یک اکسپنشن در سال 1999،BioWare دومین شماره ی این بازی را در سال 2000 منتشر کرد و این بار موفقیت بازی با توجه به استفاده از امکانات گرافیکی پیشرفته تر و تجربه ی بیشتر BioWare در ساخت بازی های CRPG چشمگیرتر هم بود.بعد از عرضه ی اکسپنشن Throne_of_Bhaal برای شماره ی دوم بازی،همکاری چند ساله ی BioWare با Interplay به پایان رسید و BioWare از پروژه ی Baldur's Gate جدا شد.بعد از جدا شدن BioWare پروژه ی Baldur's Gate ادامه پیدا کرد و حتی راه این بازی ها به کنسول ها هم باز شد اما این franchise دیگر یک CRPG نبود و بر روی کنسول ها به یک ARPG(اکشن نقش آفرینی) تبدیل شد و حتی استودیوی Black Isle که بعد از BioWare وظیفه ی ساخت ادامه های Baldur's Gate را برعهده گرفته بود نیز نتوانست موفقیت این عنوان را ادامه دهد.



شب های نوروینتر
در سال 2002 بود که BioWare دومین عنوان مهم CRPG خود را این بار توسط Atari منتشر کرد:Neverwinter Nights.بازی NWN در واقع ادامه ی روند موفق BioWare در ژانر CRPG بود.NWN در بسیاری از زمینه ها بازی پخته تری نسبت به Baldur's Gate محسوب می شد.داستان فوق العاده،گرافیک خوب(به لطف استفاده از موتور Aurora که ساخته ی خود BioWare بود و از هر جهت با دوربین ایزومتریک بازی های CRPG تناسب داشت)،گیم پلی روان و استفاده ی مناسب از المان های نقش آفرینی این بازی را به یکی از آثار ماندگار نقش آفرینی بدل کرد.



شروع به ساخت عناوین کنسولی و فاصله گرفتن از CRPG
بعد از عرضه ی دو اکسپنشن برای NWN در سال 2003،BioWare کم کم از CRPG فاصله گرفت و با ساخت عناوینی چون Star Wars: Knights of the Old Republic(معروف به KOTOR) برای xbox در سال 2003 و Jade Empire در سال 2005 برای xbox وارد عرصه ی ساخت بازی برای کنسول xbox شد(بعداٌ هر دوی این بازی ها برای pc پورت شدند).در این بین BioWare در سال 2004 اعلام کرد که یک CRPG دیگری را در دست ساخت دارد به نام Dragon Age.اما کار سنگین BioWare برای ساخت Jade Empire و بعد از آن Mass Effect(برای Xbox 360) سبب شد که مراحل ساخت این بازی به کندی پیش برود و در عرض 2 سال تنها چند تصویر و پیش نمایش کوتاه از بازی منتشر شود و از اواسط 2005 بود که دیگر خبری از این بازی شنیده نشد و این پروژه به تعلیق در آمد.BioWare پیشتر خود را از پروژه ی NWN 2 نیز کنار کشیده و تنها قبول کرده بود که سومین و آخرین اکسپنشن NWN را در 2005 بسازد.بدین ترتیب Atari که امتیاز سری NWN را از BioWare خریده بود ساخت Neverwinter Nights 2 را به obssidan سپرد و نتیجه اگرچه خوب بود اما نه به خوبی Neverwinter Nights که BioWare سازنده ی آن بود.بین BioWare و CRPG فاصله ی زیادی ایجاد شده بود.



خرید BioWare توسط EA و آغاز سیاست Multi-Platforming
در ماه اکتبر 2007 یعنی یک ماه پیش از انتشار Mass Effect بر روی کنسول Xbox 360،کمپانی الکترونیک آرتز،استودیوی BioWare و استودیوی Pandemic(سازنده ی Mercenaries) را از VG Holding(که رابطه ی بسیار خوبی با مایکروسافت داشت) خریداری کرد.این خبر برای مایکروسافت فوق العاده تکان دهنده بود چرا که EA با تمایل Multi Platform ایش مایکروسافت را از عناوینی که BioWare در آینده می توانست برایش به صورت اختصاصی بسازد(و یک سال بعد برای pc پورت کند) محروم ساخت و از طرف دیگر این ذهنیت را در بین هواداران CRPG به وجود آورد که Dragon Age به روی کنسول ها هم خواهد رفت.نتیجه ی خریداری BioWare توسط EA در ابتدا آن بود که Mass Effect کمی بعد از انتشار بر روی Xbox 360 برای pc نیز announce شد و چند ماه بعد برای pc انتشار یافت و قرار است شماره ی دوم آن نیز به صورت همزمان برای xbox 360 و pc منتشر شود(حتی شایعاتی مبنی بر انتشار سه گانه ی Mass Effect بر روی ps3 نیز شنیده می شود).



Dragon Age Origins_بازگشت BioWare به خانه
اما خبر مهمی که در فاصله ی زمانی انتشار Mass Effect برای pc شنیده شد این بود که Ray Muzyka اعلام کرد که ساخت Dragon Age بعد از عرضه ی Mass Effect برای pc از سر گرفته می شود.این خبر موجب ایجاد موجی از خوشحالی در بین هواداران CRPG شد چون پیش از آن اینگونه به نطر می رسید که ساخت Dragon Age کنسل شده است اما اینطور که پیداست BioWare می خواهد پس از غیبتی 6 ساله در ژانر CRPG(البته بدون احتساب اکسپنشن های NWN) با Dragon Age بازگشت شکوهمندانه ای به این ژانر داشته باشد.در اوایل July(تقریباٌ یک ماه بعد از عرضه ی Mass Effect بر روی BioWare (pc در سایت DragonAge.com تیزری را قرار داد که به شکل شبهی سیاه رنگ از یک عکس(که احتمال داده می شد لوگوی این بازی باشد) بود و در پایین درج شده بود که اطلاعات بیشتری در روز نهم July منتشر خواهد شد.در ساعات انتهایی نهم July ظاهر سایت تغییر کرد و عنوان Dragon Age:Origins روی صفحه ی این سایت نمایش داده شد که نشان دهنده ی این بود که نام بازی از Dragon Age به Dragon Age:Origins تغییر پیدا کرده است و بالاخره پس از 3 سال سکوت خبری،اطلاعات جدیدی از گیم پلی بازی و همچنین چند تصویر از محیط بازی انتشار یافت.پس از انتشار اطلاعات اولیه ی بازی،Ray Muzyka از پروژه ی Dragon Age(که قرار است در چند شماره عرضه شود) ابراز رضایت کرد:"از اینکه BioWare به ریشه اش،CRPG بازمی گردد فوق العاده خشنودیم."
EA در اواخر زمستان 2009 اعلام کرد که به منظور تسهیل در بازاریابی Dragon Age: Origins هر سه نسخه ی بازی،هم زمان در نیمه ی دوم 2009 انتشار خواهند یافت.نکته ی مهم،انتشار این بازی برای پلی استیشن 3 است.این اولین باریست که BioWare در تاریخ 14 ساله ی فعالیت خود یکی از بازی هایش را برای کنسول های سونی عرضه می کند.

داستان
Ray Muzyka در توصیف DA:O این چنین گفته است:"با یک بازی خیالی تاریک رو به رو خواهید بود که به بازیباز اجازه می دهد که داستانی کاملاٌ شخصی و مجزای از دیگر بازیبازها برای بازی خلق کند."اما این بدین معنی نیست که در بازی با یک داستان منسجم رو به رو نیستیم چرا که نقطه ی قوت بازی های BioWare،داستان آنهاست.بازی در دنیایی رخ می دهد که در آن گروه برگزیده ای از جنگجویان به نام Grey Warden ها با Blight که هجوم شر ناشی از وجود یک هیولای اهریمنیست مبارزه می کنند.
6 کلاس در بازی وجود دارد: Mage , Dwarf Noble , Dwarf Commoner , City Elf , Dalish Elf و Human Noble. در صورت انتخاب هر یک از این 6 کلاس روند داستانی بازی منحصر به فرد خواهد بود.این اولین بازی BioWare است که علاوه بر چندین پایان،چندین آغاز نیز دارد.


تم اصلی داستان بازی چندان ناآشنا نیست.شما عضو گروه خیر هستید و باید علیه شر دست به کار شوید

رابط کاربری
در Dragon Age:Origins تعداد 20 عدد hot-bar در پایین صفحه ی نمایش تعبیه شده است.کمی بالاتر از این hot-bar ها،بخش کوچکی وجود دارد که آمار و ارقام کارکتر شما از قبیل hit point ها را نشان می دهد.در بالای صفحه،نواری مشاهده می شود که مربوط به منوی عمومی بازیست و دکمه های مربوط به quest ها،setting های بازی و ... در آن درج شده است.mini map بازی در گوشه ی سمت راست تصویر و تصاویر شما و همراهانتان به صورت دایره ای شکل(به همراه نوارهای مربوط به جان و mana در دور آن) در گوشه ی سمت چپ تصویر مشاهده می شود.در نسخه های کنسولی BioWare رابط کاربری منحصر به فردی را طراحی کرده است که به گفته منتقدین بسیار خوب به عمل آمده و به کیفیت بازی لطمه ای وارد نکرده است.

محیط بازی
محیط بازی تکمیل کننده ی سخنان Ray Muzyka است.با نگاه به تریلر و عکس های بازی به خوبی متوجه می شوید که جو تاریکی بر بازی حکمفرماست.در واقع دیگر آن چنان از رنگ های شادی که در بسیاری از بخش های Neverwinter Nights می دیدیم خبری نیست و رنگ پردازی بازی متمایل به تیره است.مکان هایی که بازی در آن رخ می دهد نیز متنوع است:از جنگل های انبوه گرفته تا سیاهچاله های تاریک.

سیستم مبارزه و گیم پلی
مثل تمامی آثار نقش آفرینی BioWare،در ابتدای بازی می توانید کارکتر مورد علاقه ی خود را بسازید.با گذشت زمان کارکتر شما توانایی های ویژه ای نظیر انواع جادو،talent و مهارت به دست می آورد.به علاوه PC بازها به کارکتر ساز مخصوص Dragon Age: Origins که BioWare حدوداً یک ماه قبل از انتشار بازی منتشر کرده بود دسترسی دارند.
سیستم مبارزه ای بازی وابسته به مبارزه ی گروهی است که از این جهت شبیه سایر آثار BioWare در این ژانر است.سیستم مبارزه ای DA:O بر یک سیستم ابداعی مبتنی است که بر اساس آن،بازیباز با میدان های نبرد وسیعی رو به رو می شود و باید بیشتر با اتکا به توانایی های ویژه(special abilities)ی خود و همراهانش،تعداد فراوانی دشمن ریز و درشت را از بین ببرد.نکته ی بعدی در سیستم مبارزه ی بازی استفاده از سیستم pause & play است.این سیستم به بازیباز اجازه می دهد که در هنگام مبارزه بازی را نگه دارد و دستورات لازم را به همراهان خود بدهد و همچنین اسلحه،تجهیزات و جادوهای مناسب را انتخاب نماید.کار تیمی و حملات هماهنگ نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد و پر رنگ تر از گذشته خواهد بود.
تأثیر جادوها در بازی نسبت به آثار پیشین BioWare قویتر شده است.وارد کردن تلفات عظیم به دشمنان از پیش لذت بخش تر شده چرا که به گفته ی BioWare بازیباز می تواند چندین spell را با هم ترکیب کند و spell combo بسازد!
انتخاب ها نیز از تنوع بسیاری برخوردار است و این کاملاٌ بر عهده ی شماست که عده ای را دوست خود قرار دهید و دشمن عده ای دیگر باشید.به بیان دیگر انتخاب های بسیار شما،دوستان و دشمنان بسیاری برای شما ایجاد خواهد کرد.در هنگام مکالمه نیز به طور معمول 3 آپشن پیش روی شماست که مربوط به مکالمه ی دوستانه،معمولی و بی ادبانه است که شبیه به سایر بازی های BioWare و علی الخصوص Mass Effect است.

دوربین
بازی دارای دو دوربین است.حالت اول شبیه آن چیزی است که در Mass Effect و KOTOR می بینیم،یعنی دوربین از نمای سوم شخص و حالت دوم شبیه Baldur's Gate و آثار کلاسیک CRPG که به شما اجازه می دهد که زوم را به حداقل رسانده و بازی را به صورت ایزومتریک دنبال کنید که قطعاٌ لذت بخش تر خواهد بود چرا که کنترل بهتری روی همراهان خود خواهید داشت.به گفته ی BioWare در نسخه های کنسولی دوربین ایزومتریک وجود نخواهد داشت و بازیبازها تنها قادر به بازی در نمای OTS هستند که این تاحدی از جذابیت گیم پلی بازی که اصولاً مبتنی بر نمای ایزومتریک است در نسخه های کنسولی خواهد کاست.


دوربین ایزومتریک_سایه پردازی ها عالیست.به گرافیک برقی که ناشی از اجرای یک spell توسط یکی از کارکترهاست نیز توجه کنید

گرافیک
با نگاهی به گرافیک بازی متوجه می شوید که از این نظر DA:O، یک سر و گردن بالاتر از سایر آثار CRPG است.البته به هیچ وجه نباید گرافیک DA:O را با آثار قدیمی CRPG مثل Baldur's Gate مقایسه کرد چرا که فاصله ی زمانی زیادی بین آنها وجود دارد.اما با نگاه به گرافیک 2 NWN(عرضه شده در اکتبر 2006) و مقایسه ی آن با DA:O متوجه می شوید که BioWare تمامی تلاش خود را برای عرضه ی گرافیکی مناسب به کارگرفته است و دیگر خبری از گرافیک شطرنجی و ضعیف نیست.گرافیک بازی به مراتب بهتر از بهترین گرافیکی است که تاکنون در بازی های CRPG با بیس دوربین ایزومتریک دیده اید.این گرافیک حتی در نمای OTS(روی شانه) نیز کم نمی آورد.دنیای بازی از مقادیر عظیم و تحسین برانگیزی از جزئیات بهره می برد که در شناور ساختن بازیباز در دنیای بازی نقش کلیدی ای ایفا خواهد کرد.نبردهای بازی،به دلیل حضور صدها جنگجو و هیولا در میدان نبرد،حسی حماسی به شما القا می کند.نبردهایی خونین و خشن که لکه های خون حاصل از آنها تا مدت ها بر روی لباس و شمشیر شما باقی خواهد ماند.سایه پردازی ها زیباست و همان طور که پیشتر به آن اشاره کردم گرافیک به طور کامل در خدمت داستان است و به پررنگ تر کردن جو سیاه آن کمک می کند.گرافیک نسخه PC در مقایسه با نسخه های کنسولی مشکلات تکسچر کمتری دارد و مشکلاتی نظیر pop in که در هر سه نسخه وجود دارد در نسخه PC کمتر دیده می شود.مدل سازی ها چندان قوی نیستند اما انیمیشن های بازی نسبتاً قابل قبول است.در مقایسه نسخه های کنسولی،نسخه PS3 از گرافیک بهتری نسبت به نسخه Xbox 360 بهره می برد.در نسخه PS3 محیط ها شفاف ترند و تاری نسخه 360 را ندارند.به علاوه انیمیشن های چهره کارکترها در این نسخه بهتر از نسخه 360 از آب درآمده است.در مجموع گرافیک بازی به عنوان یک بازی اساساً ایزومتریک فوق العاده است اما در نمای OTS این گونه نیست و در این نما Dragon Age: Origins همانند بسیاری از بازی های هم سبک خود زیبایی نمای ایزومتریک را ندارد.


تصویری زیبا از Dragon Age:Origins_اگرچه عکس هیچگاه معیار خیلی خوبی برای نمره دادن به گرافیک یک بازی نیست اما هیچکدام از عکس های NWN 2 نیز ظاهری به زیبایی این عکس ندارند.به ماه نیز دقت کنید

صداگزاری
به گفته ی مقامات BioWare تجربه ی صداگزاری بازی Mass Effect در Dragon Age نیز تکرار خواهد شد.Mass Effect از این نظر یکی از بهترین های 2007 بود و استفاده از گویندگان مطرح نقش بسزایی در باورپذیرتر کردن این بازی داشت.به این ترتیب باید منتظر صداگزاری فوق العاده بر روی شخصیت های DA:O باشیم.
یکی دیگر از نکات بازی این است که شما قادر هستید که از صدای خود به عنوان صدای قهرمان بازی استفاده کنید که باورپذیرتر شدن بازی کمک بزرگی می کند.

واکنش منتقدین
واکنش منتقدین به Dragon Age: Origins بسیار مثبت بوده است.Kevin VanOrd،منتقد مشهور گیم اسپات در نقد بازی مواردی چون داستان فوق العاده،دیالوگ های عالی و دنیای فانتزی غنی و افسانه هایی شکوهمند را از نکات مثبت برمی شمارد.او که هر سه نسخه بازی را نقد کرده به نسخه های PS3 , PC و Xbox 360 به ترتیب 9.5، 9 و 8.5 داده است.او تنها نکته منفی نسخه PC را تعداد اندکی glitch می داند.به گفته او گرافیک بازی در نسخه PS3 بازی گاهاً دچار مشکل می شود که با توجه به اینکه این اولین بازی ای است که BioWare برای یکی از کنسول های سونی منتشر کرده چندان عجیب نیست.رابط کاربری هم در این نسخه گاهاً آزار دهنده می شود.همچنین همانند نسخه PC در نسخه PS3 هم glitch هایی مشاهده می شود.VanOrd در نقد نسخه Xbox 360 بازی شدیداً به گرافیک نسخه 360 حمله کرده و آن را یکنواخت و ناامید کننده خوانده است.
سایت مطرح IGN به نسخه PC نمره 9 از 10 و به نسخه های PS3 و Xbox 360 بازی نمره 8.7 از 10 داده است.از نظر IGN نسخه های PS3 و Xbox 360 بازی از مشکلات texture و pop-in رنج می برند و دربرابر نسخه PC حداقل مشکلات texture و pop-in را دارد و به همین دلیل به گرافیک نسخه های کنسولی 7.5 و به گرافیک نسخه PC نمره 8.5 از 10 داده است.ضمناً منتقد IGN به گیم پلی نسخه PC نمره 9 و به گیم پلی نسخه های کنسولی نمره 8.5 اعطا کرده است و دلیل این تفاوت را آسان تر بودن نسخه های کنسولی دربرابر نسخه PC،دسترسی PC بازها به کارکترساز Dragon Age: Origins و نمای ایزومتریک برشمرده است.
Game Informer به نسخه PC بازی نمره ی 9 از 10 و به نسخه های PS3 و Xbox 360 نمره 8 از 10 داده است.PC Gamer UK هم ضمن اعطای نمره ی عالی %94،لقب "بهترین نقش آفرینی دهه" را به بازی اعطا کرده است!
هم اکنون میانگین نمرات نسخه های PS3 , PC و Xbox 360 در Metacritic عبارت است از: 9.1 , 8.9 و 8.7

بخشی از نمرات بازی

Giant Bomb ------------- 10/10*
+1UP ------------- A+/A*
GameZone(PC) ------------- 9.9/10*
GameSpot(PC) ------------- 9.5/10*
PC Gamer UK(PC) ------------- 94%*
PC Zone UK(PC) ------------- 93%*
Strategy Informer ------------- 9.3/10*
PC Gamer(PC) ------------- 92%*
IGN UK(PC) ------------- 9.2/10*
Gametrailers ------------- 9.1/10*
Gamespy ------------- 9/10*
GameSpot(PS3) ------------- 9/10*
Official Xbox Magazine(360) ------------- 9/10*
IGN(PC) ------------- 9/10*
Game Informer(PC) ------------- 9/10*
IGN(PS3 , 360) ------------- 8.7/10*
GameSpot(360) ------------- 8.5/10*
Game Informer(PS3 , 360) ------------- 8/10*
VideoGamer ------------- 8/10*


---------------
منابع مورد استفاده: Eurogamer ,IGN ,Wikipedia ,videogaming247 , Videogamer
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
پاسخ : Dragon Age: Origins

در ضمن هر کسی هر سئوالی درباره بازی داره ما در خدمت هستیم!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
پاسخ : Dragon Age: Origins

فکر کنم هیچ کسی (سمپادی) علاقه ای به بازیهای نقش آفرینی نداره!
 

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
پاسخ : Dragon Age: Origins

ببخشید من این تاپیک رو ندیده بودم.
راجع به علاقه هم باید بگم از سر بی پک تکمیلی بودن برداشتم دارم دو باره می رم البته با ترکیب متفاوت.
الانم که این تاپیک رو دیدم ازت عاجزانه تقاضای پک تکمیلی می کنم.
 

Shadow!

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
503
امتیاز
235
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
پاسخ : Dragon Age: Origins

چه عجب ما یه تاپیک درست حسابی تو این تالار دیدیم !
مطالب خیلی کامل بود من خودم شخصا خیلی فیض بردم :D
در مورد بازی هم باید بگم من توفیق بازی کردنش رو نداشتم تاحالا اما تعریف و فروش و امتیازهای سایت ها و مجله ها بیانگر نوآوری و زیبایی بازی هست !
 

AmorE

Meyo
ارسال‌ها
1,644
امتیاز
1,839
نام مرکز سمپاد
راهنمایی حلی 2- دبیرستان حلی 3
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
اینستاگرام
پاسخ : Dragon Age: Origins

خوره تر از من تو نقش آفرنی (فقط RPG و JRPG.سبک مسخره ی MMO جزوش نیست) پیدا نمیکنی.
اینم با 7 تا شخصیت 1/10 بازی رو کامل کردم.
شخصیت اصلیمم گذاشتم هر وقت 2012 پک کاملش اومد باهاش پروفایل باقی مونده ها و باقی بازی رو کامل کنم. P:>

در کل بعد از این همه بازی کردن حالم ازش به هم میخوره. حیف 250 ساعت وقتی که واسش گذاشتم! :))
 
  • شروع کننده موضوع
  • #7

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
پاسخ : Dragon Age: Origins

ببخشید یکم دیر شد:
Dragon Age Awakening
بالاخره Bioware نسخه Expansion Pack بازی را تایید کرد. این نسخه کامل که Awakening نام دارد بازی را درست بعد از اتفاقات بازی اول و در سرزمین Amaranthine شروع می کنید و در نقش یکی از Grey Warden های Orlais باید در بازسازی سازمان Grey Warden ها پس از جنگ خونین شرکت کنید. شما می توانید کاراکتر قبلی خود را Import کنید ولی داستان را از دید کاراکتر قبلیتان دنبال نخواهید کرد. Level Cap هم از 25 افزایش پیدا کرده و 5 هم تیمی جدید و آیتم ها و Spell های جدید هم اضافه خواهند شد. شما با دشمنان جدیدی مثل Inferno Golem و Spectral Dragon و گروه جدید بسیار باهوشی از Darkspawn ها hyperintelligent روبه رو خواهید شد و به اسرار Darkspawn ها را که چگونه حتی پس از نابودی Archdemon اینقدر فعال هستند پی خواهید برد.
بازی در 16 March عرضه خواهد شد.
dragon_age_awakening2_87974_embed.jpg
dragon_age_awakening1_29099_embed.jpg


طبق گفته IGN :

* به اسرار و قصد واقعی Darkspawn ها پی ببرید.
* قصر و پایگاه اصلی Grey Warden ها را در Vigil Keep بازسازی کنید.
* تصمیمات پیچیده و احساسی که نتایج جالبی در داستان در پی خواهند داشت.
* 5 همگروهی جدید به اضافه یکی از همگروهیان قدیمی مشهور ( به احتمال زیاد Morrigan )
* درگیری و مشکلات با Architect (؟؟؟) و چگونگی حل آن توسط شما.

این مورد مشخص نیست که شما اگر کاراکتر قبلیتونو Import کنید ادامه داستان او بازی خواهید کرد یا نه . چون مشخص شده که شما به جای یکی از فرماندهان Grey Warden که از Orlais فرستاده شده تا بر بازسازی نظارت داشته باشد بازی خواهید کرد اما شاید این در صورتی باشد که کاراکتر خودتون دیگر نباشد یا تصمیمی که آخر گرفته اید باعث شده باشد که او در جریان داستان نباشد.

منبع Gamespot
 
  • شروع کننده موضوع
  • #8

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
هدایا Gifts

هدایا ( Gifts ) :

Alistair :
Alistair’s Mother’s Amulet : داخل کشو میز Arl Emon در قصر Redcliffe .
Black Runestone : در صندوقی واقع در Aeducan Thaig .
Duncan’s Shield : در اواخر بازی Riordan کلیدی به شما می دهد که می توانید به اتاق تجهیزات Grey Warden ها در Warehous Denerim Market District دسترسی داشته باشید که در آنجاست.
Onyx Demon Statuette : در داخل کپه ای از استخوان در East Brecilian Forest .
Small Carved Statuette : در داخل جعبه ای در Lothering .
Stone Dragon Statuette : داخل صندوقی در طبقه بالای قصر Redcliffe .
Stone Warrior Statuette : محل مدفوع اژدها در Caverns ( در خلال Urn of Sacred Ashes در Haven )
White Runestone : جسد یکی از Abomination ها در طبقه سوم Circle Tower .

Dog :
Beef Bone : کیسه در جنوب شرقی منطقه Ostegar یا خوابگاه Templar ها در Circle Tower.
Found Cake : توسط خود سگ اگر ازش بخواهید که منطقه را بگردد.
Lamb Bone : صندوقی در طبقه اصلی قصر Redcliffe .
Large Bone : از جسدی در مغازه در Haven یا جیب بری از سگ در Warden's Keep بعد از اتمام.
Ox Bone : کپه ای از سنگ در West Brecilian Forest .
Tangled Ball of Yarn : توسط خود سگ اگر ازش بخواهید که منطقه را بگردد یا صندوقی در طبقه اصلی قصر Redcliffe .
Veal Bone : صندوقی در آپارتمان های Elf ها در Alienage.

Leliana :
Andraste’s Grace : گلی در نزدیکی آسیاب بادی در Redcliffe یا West Brecilian Forest یا در Denerim Alienage.
Blue Satin Shoes : از Old Tegrin تاجر Dwarf که بطور تصادفی در سفرهاتون باهاش روبه رو می شوید.
Bronze Symbol of Andraste : صندوقی در Lothering Chantry .
Chantry Amulet : بر روی جسد یکی از Templar ها در خوابگاه Senior Mage ها در Circle Tower.
Etched Silver Symbol : خریدن از Ruck در Ortan Thaig .
Golden Symbol of Andraste : خریدن از مغازه Legnar در Orzammar Commens .
Cute Nug : خرید از Idle Dwarf در Dust Town ( قبل از آن Leliana را همراه داشته باشید و باهاش در Dust Town صحبت کنید که او در مورد Nug ها صحبت می کند بعد دیالوگ برای خرید هنگامی که با Idle Dwarf حرف می زنید باز می شود )
Silver Sword of Mercy : از Old Tegrin تاجر Dwarf که بطور تصادفی در سفرهاتون باهاش روبه رو می شوید.
Steel Symbol of Andraste : صندوقی در خانه Genetivi در Denerim Market District .

Morrigan :
Black Grimoire : صندوقی در دفتر Irving در Circle Tower .
Flemeth’s Grimoire : صندوق در کلبه Flemeth بعد از کشتنش یا گرفتن کلید ازش.
Gold Amulet : خرید از Garin در Orzammar.
Golden Demon Pendant : جسدی در اتاقی که Urn of Sacred Ashes هست.
Golden Mirror : خرید از Garin در Orzammar.
Golden Rope Necklace : خرید از Barlin در Dane's Refuge در Lothering .
Locket : صندوق قفل شده در مغازه واقع در Haven .
Silver Brooch : خرید از Varathorn در Dalish Camp .
Silver Chain : در میز توالت در خوابگاه Senior Mage ها در Circle Tower .
Silver Medallion : گنج اژدها در طبقه بالایی Elven Ruins.

Oghren :
Alley King’s Flagon : مغازه Legnar در Orzammar Commons .
Chasind Sack Mead : در کپه ای از Dusty Scrolls در Ruined Temple .
Garbolg's Backcountry Reserve : پیدا شدن توسط سگ .
Golden Scythe 4-90 Black : جعبه ای در Lothering .
Legacy White Shear : از تابوتی در Lower Ruins .
Sun Blonde Vint-1 : میز در خوابگاه Templar ها در Circle Tower.

Sten :
Painting of the Rebel Queen : خرید از Old Tegrin تاجر Dwarf که بطور تصادفی در سفرهاتون باهاش روبه رو می شوید.
Portrait of a Goose Girl : خرید از Faryn در Frostback Mountines .
Silver Framed Still-life : صندوقی در طبقه بالای قصر Redcliffe .
Sten's Sword : پس از دنبال کردن Quest مخصوص Sten : Sword of Beresad در صندوقی در خانه Dwyn در Redcliffe Village .
Totem : صندوقی در Caridin's Cross در Deep Roads .
Water-stained Portrait : در انباری Circle Tower .

Wynne :
Discovering Dragon’s Blood: Potions, Tinctures, and Spicy Sauces : در قفسه ای در Ruined Temple .
Fancy Scroll : در تابوتی در Lower Ruins .
Tattered Notebook : پیدا شدن توسط سگ . ( تصادفی )
The Guerrins of Ferelden: A Genealogical History : ققسه کتاب در طبقه بالایی قصر Redcliffe .
The Rose of Orlais : کپه ای از کتاب در خوابگاه Senior Mage ها در Circle Tower .
The Search for the True Prophet : در صندوق قفل شده در Shaprate در Orzammar Diamond Quarters .
Wine : قابل تهیه از Spoiled Princess در Lake Calenhad یا صندوقی در Lothering .

Zevran :
Antivan Leather Boots : صندوقی در مغازه Haven Village .
Dalish Gloves : صندوقی در West Brecilian Forest .
Medium Gold Bar : گنج در امارت Arl of Denerim .
Medium Silver Bar : صندوقی در Anvil of The Void .
Small Gold Bar : از Templar فریب خورده در خوابگاه Templar ها در Circle Tower .
Small Silver Bar : صندوقی در Haven's Chantry .

Loghain :
Ancient Map of the Imperium : مغازه Wonders of Thedas در Denerim .
Botanist's Map of Thedas : صندوقی در قصر Redcliffe ( قابل دسترسی بعد از Landsmeet )
Current Map of Ferelden : مغازه Alarith در Alianage .
Map of the Anderfels : از Gorim در Market District .
Map of Occupied Ferelden : صندوقی در طبقه بالایی قصر Redcliffe .
 

Shadow!

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
503
امتیاز
235
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
پاسخ : Dragon Age: Origins

:P
حالا این نسخه جدیدش کی Release شده ؟ تو ایران هم هست یا هنوز نیومده ؟
 

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
پاسخ : Dragon Age: Origins

هنوز ریلیز نشده. احتمالا تا اسفند بشه
لینک توضیح کامل:
http://dragonage.bioware.com/addon/rto
راستی فکر کنم با همون شخصیت قبلی باشه!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #11

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
پاسخ : Dragon Age: Origins

به نقل از Black fire :
هنوز ریلیز نشده. احتمالا تا اسفند بشه
لینک توضیح کامل:
http://dragonage.bioware.com/addon/rto
راستی فکر کنم با همون شخصیت قبلی باشه!

نه نه نه ... آقای Black Fire این یه DLC برای بازی هست ولی این چیزی که من توضیح دادم یه Expansion هست که کلا فرق میکنه شما در این Expansion در یه کشور دیگه که در شمال Frelden به نام Amaranthine هست این Expansion در 16 مارچ Release میشه ولی Return to Ostagar در اول Feb منتشر میشه. ولی حدود 3 هفته قبل Leak شد:
کد:
http://www.mediafire.com/?bkwmgdggkzf
کد:
http://www.mediafire.com/?mmim1gdcyno
حجم: مجموعا 143.

در ضمن برای نصب این DLC به پچ 1.02 احتیاج دارین که پایین تر میزارم همراه با کرکش که حجم پچ هم 37 مگابایت است و کرکش هم فشرده شده و 2.8 است و بعد از extract حجمش میشه 9.5 مگابایت.

Download Patch V 1.02


کد:
http://social.bioware.com/page/da-patches

Patch details:

Many of the fixes affecting balance, gameplay, or plot scripting are already included in the Xbox 360 and PlayStation®3 versions of Dragon Age: Origins.
You do not need to download patches prior to Patch 1.02a. Downloading Patch 1.02a contains all previous patches. Downloading Patch 1.02a will provide you with all patch data available.
Balance

Daggers now apply 0.5 points of damage per additional point in dexterity and 0.5 points of damage per additional point in strength, as originally intended. This increases dagger damage for high-dexterity characters.
During combat, mana or stamina reserves now correctly regenerate more quickly when reserves are low. This allows players to occasionally use an talent or spell in the later stages of lengthy fights.
When exploring, mana and stamina now regenerate more quickly at higher character levels. This reduces downtime between fights.
The spells Force Field, Crushing Prison, Cone of Cold, and Blizzard now have shorter durations and/or longer cooldowns. This ensures that combatants can no longer stun-lock each other by repeatedly casting the same spell.
The cooldowns for several low-level sustained abilities are now shorter. This ensures that players are not penalized for accidentally deactivating them.
Certain battles were not scaling properly, resulting in excessively difficult fights. They now scale as intended.
Enemy corpses now drop health poultices and money more appropriately, resulting in less clutter in the player's inventory.
Gameplay

In rare cases, enemy corpses were selectable when they contained no loot. This no longer occurs.
Party members whose combat tactics were set to defensive behavior no longer stop attacking after using a spell or talent.
In rare cases, combat tactics conditions could fail to determine whether a character had enough mana or stamina to use an ability. This no longer occurs.
The Rally talent no longer repeats its audio effect if it is active during certain conversations.
The Rally talent no longer deactivates upon area transitions or conversations.
The Shimmering Shield spell now deactivates when the character is out of mana.
Plot *Spoiler Warning*

Promotional downloadable content items now remain in the player's inventory when standard items are removed at the end of the dwarf noble origin.
Repeatedly talking to Duncan after gathering the vials in the Korcari Wilds but not the treaties no longer provides duplicate experience.
Leliana's personal plot can now be completed if the player substantially increased her approval (through gifts) before talking to her.
During the siege of Redcliffe, enemies are no longer able to spawn in locations that would break the plot.
Bann Teagan no longer disappears when he is supposed to be accessible during Urn of Sacred Ashes.
PC Specific

Controlling a summoned creature (like a ranger's pets) during certain special area transitions no longer results in odd behavior.
Creating a character in a custom module did not create a folder for saves. This could result in corruption of main campaign saves. This no longer occurs.
In some cases, the class icon was set incorrectly for characters imported from the downloadable Character Creator. This no longer occurs.
The options menu now includes a setting to automatically download previously purchased content that is not currently installed.
After installing new downloadable content, the game now always reminds the user to restart the game.
The icons for some promotional downloadable content items were missing. They now appear correctly.
The screenshot upload GUI would stop working from time to time on the client. There was a memory override that was fixed. It is a client fix. It doesn't affect the other problems we have seen on the server​
اين هم لينك دانلود كرك اين پچ
کد:
http://m0001.gamecopyworld.com/games/pc_dragon_age_origins.shtml

نكته: وقتي وارد صفحه مورد نظر شديد حتما بر روي Dragon Age: Origins v1.02 [MULTI8] No-DVD/Fixed EXE كليك كنيد تا كرك همين پچ رو دانلود كنيد.

در آخر هم بگم که این DLC خودم نصب کردم و یه جای جدید روی نقشه باز میکنه ولی حتما به پچ احتیاج داره .

بعد از نصب DLC فایل AddIns را که داخل پوشه خود DLC هست رو توی مسیر Documents\BioWare\Dragon Age\Settings کپی کنید تا DLC کرک بشه .
 

AmorE

Meyo
ارسال‌ها
1,644
امتیاز
1,839
نام مرکز سمپاد
راهنمایی حلی 2- دبیرستان حلی 3
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
اینستاگرام
پاسخ : Dragon Age: Origins

10 قسمت بازی همینه
قسمت دومش میاد.
نقشه ی اصلیش رو گیر بیارین بذارید. هر چی گشتم برای بار دوم پیداش نکردم.
ما که منتظر ورژن جدید هستیم.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #13

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
پاسخ : Dragon Age: Origins

من منظورتو نفمیدم یا اینکه منظورت نقشه بازییه:


thedasmap_wallpaper_1600x1200.jpg
 

AmorE

Meyo
ارسال‌ها
1,644
امتیاز
1,839
نام مرکز سمپاد
راهنمایی حلی 2- دبیرستان حلی 3
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
اینستاگرام
پاسخ : Dragon Age: Origins

همینه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #15

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
پاسخ : Dragon Age: Origins

پس هرکی هر مشکلی، سئوالی داشت خبرم کنه.
 

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
پاسخ : Dragon Age: Origins

من یه چیزی رو متوجه نمی شم: این که همون ریترن تو استاگار!
 

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
پاسخ : Dragon Age: Origins

گندش بزن یار سکرتی که می یاد اگرنه!
 

black fire

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,440
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
رشت-تبریز
پاسخ : Dragon Age: Origins

dlc رو چطور باید نصب کنم؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #19

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
پاسخ : Dragon Age: Origins

به نقل از Black fire :
من یه چیزی رو متوجه نمی شم: این که همون ریترن تو استاگار!
آره معلومه. Return to Ostagar قرار بود اول Feb منتشر بشه ولی حدود سه هفته پیش تو اینترنت پخش شد.

به نقل از Black fire :
گندش بزن یار سکرتی که می یاد اگرنه!
میشه توضیح بیشتر بدی یعنی چی؟

به نقل از Black fire :
dlc رو چطور باید نصب کنم؟
Instructions:
.- Download all files
.- Extract to any folder
.- Run C:\Program Files\Dragon Age\bin_ship\daupdater.exe
.- Select All DAZIP files, and install
.- Open with notepad \My Documents\BioWare\Dragon Age\Settings\AddIns.xml
.- Search for all RequiresAuthorization="1"> and replace them with RequiresAuthorization="0">
.-Save, and run the game​
 
  • شروع کننده موضوع
  • #20

ßehianoa

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
211
امتیاز
16
پاسخ : Dragon Age: Origins

"
In war, victory
In peace, vigilance
In death, sacrifice"
- Grey Wardens' moto​

Grey Warden ها سازمانی از ماهرترین و بهترین جنگجو ها , ساحران و Rogue ها هستند که مرکز آنها قلعه Weisshaupt واقع در کشور Anderfels است. هدف آنها مقابله با خطر Darkspawn ونابودی کامل آنهاست . در قدیم بروی Griffon ها ( حیواناتی که اکنون منقرض شده و در نماد Grey Warden ها به کار برده می شود ) سوار شده و به سرعت خود را به محل نبرد رسانده و در تعداد زیاد با Darkspawn ها درگیر می شدند. اکنون بعد از صد ها سال پس از آخرین Blight تعداد آنها رو به نابودی رفته و اکنون حدود 20 نفر به رهبری Duncan در Fereldan حضور دارند. بر طبق Right of Conscription آنها می توانند از پادشاه تا مجرمان را برای خدمت بر علیه Darkspawn به کمک بگیرند.
The Joining :
مراسم ملحق شدن به گروه است که با نوشیدن خون Darkspawn ها کامل می شود. همه نمی توانند از این مراسم زنده بیرون بیایند و کسانی هم که جان سالم به در می برند قادرند وجود Darkspawn را درک کرده و دستوراتی که Archdemon به آنها می دهد را بشنوند.
The Calling :
با اینکه آنها این قابلیت را پیدا می کنند که وجود Darkspawn ها را حس کنند اما Taint بیشتر از 30 سال اجاز زندگی به آنها را نمی دهد و grey Warden ها قبل از رسیدن مرگشان متوجه این موضع می وند که دیگر بدن آنها قدرت مقابله با خون فاسد Darkspawn را ندارد و کابوس های آنها دوباره شروع می شود آنها پس از حس این اتقاق به Deep Roads می روند تا با Darkspawn ih مبارزه کرده و با افتخار کشته شوند.
310px-GreyWardensArtwork.jpg
 
بالا