• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

کاراکترهای مورد علاقه‌ی شما (Top 10)

  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
با الگوبرداری از «بازی‌های مورد علاقه‌ی شما» که @Leo اونو در انجمن بازی‌های کامپیوتری مطرح کرد و به رسم چیزی که در سایر انجمن‌ها هم مشابهش وجود داشت، تصمیم گرفتم برای شخصیت‌های فیکشنال سریال و تلویزیون و انیمیشن هم چنین چیزی رو ایجاد کنم.

فکر کنم قبلاً چیزی تحت عنوان «شخصیت محبوب شما» یا همچین چیزی وجود داشت اما اون صرفاً محدود به یک کاراکتر میشد و می‌دونین که انتخاب یک نفر کار دشواریه. در این‌جا ۱۰ شخصیت رو که باهاشون حال کردین و دوستشون دارین رو همراه با مختصری توضیح نام ببرین.

اول از همه هم خودم شروع می‌کنم (اینو بگم که این‌ها به ترتیب نیستن) :

Syndrome | The Incredibles
syndrome_the_incredibles_3.jpg

در خصوص سیندروم همین‌قد بهتون بگم که یکی از بهترین ویلن‌های دنیای انیمیشنه و نه تنها یه تنه نسل کل ابرقهرمانان دنیای خودش رو منقرض کرد، بلکه خودش برخلاف اونا هیچ قدرت ماورایی‌ای نداشت و فقط با استفاده از زیرکی و البته فریب‌کاری و تجهیزاتی که می‌ساخت از عهده‌ی این کار براومد :‌))
زمانی که «آقای شگفت‌انگیز» حاضر نشد باهاش همکاری کنه و اونو پسش زد، دچار عقده شد و تصمیم گرفت کلاً بساطشون رو جمع کنه و شهر رو با فرستادن اومنیدروید دچار آشوب کنه و خودش بره و اونو متوقف کنه و نقش قهرمان [البته قلابی] رو بازی کنه و عقده‌های کودکیش رو سیراب کنه؛ ولی خب همه دیدیم که چه سرانجامی در انتظارش بود.

Katniss Everdeen | The Hunger Games
Katniss_Hunting.jpg

کتنیس اوردین... از معدود کراش‌های منه :‌))
داستان هانگر گیمز رو چندان یادم نمیاد چون خیلی وقته از دیدنش برام می‌گذره، ولی فکر کنم از این قرار بود که بچه‌هایی رو از یک روستا انتخاب و وارد یک به اصطلاح «بتل رویال» می‌کردن و کسی که در نهایت زنده می‌موند به عنوان برنده انتخاب میشد و این یه نوع ریچوال بود که به عنوان یه شو برای مردم یه شهر خاص و پیشرفته نمایش داده میشد. این کتنیس هم قابلیت‌های بصری و بدنی و همه‌جوره‌ی بالایی داشت :-” و خب در نهایت انگار بازی رو شکست داد و همراه با یه پسر دونفری از اون محوطه خارج شدن یعنی اون مسئولای برگزاری بازی رو مجبور کردن که اون‌ها رو بیارن بیرون :‌))

Merovingian | The Matrix Trilogy
d0604fb941988aa8a8c5b816b4370991.jpg

مرووینجیان یک برنامه‌ی تبعیدی از ماتریکسه و قدرت‌های زیادی در اختیار داره؛ از جمله برنامه‌ی «کلیدساز» که تنها راه باز کردن درب اصلی ورود به منبعه. نوچه‌های زیادی هم براش کار می‌کنن مثل قطارچی و دوقلوها و بیشتر وقتش رو هم به امور جنسی می‌پردازه :‌))) همسرش پرسیفون که مونیکا بلوچی هم نقشش رو بازی می‌کنه از دست کارهاش شاکیه و واسه همینم کلیدساز رو در اختیار نئو قرار میده و آغازگر کل ماجرا میشه.

Levi Ackerman | Attack On Titan
artworks_346XRxkqhso8q4b3_iZ6CTA_t500x500.jpg

کاپیتان لوای اکرمن (یا لوی چون من قبلاً لوی صداش می‌کردم) از اوناس که دختر و پسر نداره و همه شیفته‌ش هستن :‌))
محبوب‌ترین کاراکتر AoT و جزو ۵ تا محبوب‌ترین کاراکترای کل تاریخ انیمه. کسی که علی‌رغم قد کوتاهی که داره، کابوس تایتان‌های ۱۶ متریه :‌))) با دو شمشیر مبارزه می‌کنه و در کنار میکاسا اکرمن که اونم از خون و طایفه‌ی لوایه، بهترین شمشیرزنای دنیای خودشون هستن و رقیب ندارن.
یادمه اولین صحنه‌هایی که لوای اومد و تو دادگاه ارن رو به باد کتک و مشت و لگد گرفت، ازش متنفر شدم و آرزو می‌کردم زودتر ارن آزاد شه اونو به سزای عملش برسونه یا میکاسا انتقام ارنو ازش بگیره :‌))) ولی کم‌کم که داستان جلوتر رفت فهمیدم بهترین کار رو کرد :‌)))))

Mike Ehrmantraut | Breaking Bad & Better Call Saul
better_call_saul_jonathan_banks_A_750x400.jpg

یکی از خونسردترین و خفن‌ترین کاراکترایی که تو دنیای درام و اکشن میشه پیدا کرد مایک ارمنتراوته. بک استوری مایک خیلی زیاد و غنیه به خصوص با دیدن بتر کال سال بیشتر به جنبه‌های شخصیتش پی می‌برین. برعکسِ والتر وایت که سرشار از تکبر و Ego بود، مایک می‌دونست هرچیزی سرجاش کجاست و متناسب با موقعیت رفتار می‌کرد و اتفاقاً برخلاف ظاهر سنگیش، باطن خوب و مهربونی داشت.

Noah | Dark
5a28285a3339b04c028b45a8.png

نوآه یا نوح، یکی از کاراکترای سریال دارکه.
سریال دارک شاید پیچیده‌ترین و مخ‌تیلیت‌کن‌ترین سریالی باشه که یک نفر می‌تونه تجربه‌ش کنه و اینکه به زبان آلمانیه حتی سختیش رو دوچندان می‌کنه.
اگه بگم هیچ توضیح به خصوصی راجع به نوآ ندارم شاید باورتون نشه :‌))) ولی خب باید خود سریالش رو ببینین تا متوجه شین چرا از شخصیتش خوشم میاد.

Lorne Malvo | Fargo
6PUB3EPCSXLML6AG4KEBMJ7OLI.jpg

در وصف لورن مالوو چه توانم گفت؟ فقط می‌تونم به گُرگ اشاره کنم. تنها در لونه‌ی خودش در فضای برفی و یخ‌زده زندگی می‌کنه، بسیار مرموز، باهوش، Coldblooded ، فیلسوف :‌))) یه چیزی در حد آنتون چیگور ولی آپگریدشده ش. شاید شماره ۱ لیستم باشه.

Cosmo Kramer | Seinfeld
kramer_seinfeld.jpg

کازمو کریمر از عجیب‌ترین و باحال‌ترین کاراکترای دنیای سیتکامه و شبیه اون رو هیچ کجا ندیدید و نخواهید دید :‌)) یه بامزگی خیلی ساده در عین حال weird ای داره که من خیلی می‌پسندم :‌))))

Petyr Baelish | Game Of Thrones
photo_2021_09_23_19_37_25.jpg

پیتر بیلیش کسیه که کل داستان بازی تاج و تخت رو اون آغاز کرده. شاید برای خیلیا منفور باشه ولی برای من جزو فیورت‌هاست. کسی بود که خاندان‌ها رو با نیرنگ و دروغ و خیانت به جون هم می‌نداخت تا از موقعیت ایجاد شده بتونه به نفع خودش بهره ببره. جمله‌ی معروفش هم Chaos is a ladder عه و باید با شنیدنش متوجه شین که با کی طرف هستین. و جای جالب ماجرا هم این‌جاست که کسی بو نمی‌برد که زیر سر اینه :‌)) فقط و فقط یه پسر معلول با چشم‌های چندبُعدی که قابلیت دیدن حقایق و گذشته رو داشت می‌تونست دست بیلیش رو رو کنه که خیلی غیرمنصفانه و **** بود عاقبتِ این مرد :‌)) همگی خوشحال بودن ولی من حرص خوردم :‌))))

Richard Kestner | Appleseed
Richard_Kestner.png

ریچارد کستنر پزشک و دانشمند بود و کسی بود که معتقد بود نوعِ بشر بدون خون‌ریزی نمی‌تونه به بقا ادامه بده و دلیلش رو ناهمسانی‌های فکری و قلبی می‌دونست؛ بنابراین اومد سیستمی رو به راه انداخت که توسط اون مردم دنیا همگی مانند زامبی می‌شدن و تصمیم داشت جهان رو از ناخالصی‌ها پاک کنه و شعارش هم «همگی یکی خواهیم شد» بود. دوران کودکیم خیلی کاراکترش رو ستایش می‌کردم :‌)) :-”
 
ارسال‌ها
3,294
امتیاز
63,799
نام مرکز سمپاد
فرزانگان زینب:)
شهر
تهر
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
علامه طباطبایی
رشته دانشگاه
روان شناسی
عه چه باحال : )) خب به ترتیب زمانی دوست داشتن‌ یا تحت تاثیر قرار گرفتن لیست می‌کنم.

1
شاید انیمه‌ی قلعه‌ی متحرک هاول اولین اثر سینمایی‌ای بود که مسحورم کرد. پس sophie شخصیت اصلیش هم باید اولین کاراکتر موردعلاقم باشه. سوفی دختر جوان کلاه‌فروش ساده‌ایه که یک روز کاملا معمولی با جادوگر مرد، هاول، مواجه میشه و جادوگر دیگه‌ای از روی حسادت طلسمی روش اعمال می‌کنه که نه تنها به پیرزن هشتاد ساله تبدیل شه بلکه هرگز قادر نباشه با کسی از طلسمش صحبت کنه.
همین چند ماه پیش دفعه‌ی آخری که این انیمه رو دیدم، متوجه شدم سوفی با اتکا به خودش، بدون کمک هیج جادوگر و بدون هیچ نیروی جادویی طلسمش رو باطل کرد.

2
اژدهای سرخ، توی فیلم اژدهای سرخ از سه‌گانه‌ی هنیبال، تا جایی که یادمه قاتل زنجیره‌ای بود که خانواده‌ها رو هدف قرار می‌داد. توی فیلم متوجه میشیم که خانواده‌ی آزارگری داشته، تحت آزارهای زیادی قرار گرفته و از بچگی توسط مادربزرگش تحقیر می‌شده. هنگامی که به عنوان قاتل، بازمی‌گرده تا انتقامش رو از خانواده‌ها بگیره، فکر کنم روی بدن مقتول‌هاش گاز گرفتگی به جا می‌ذاره و همین باعث میشه در اخبار جنایی با لقب tooth fairy مطرح شه. این لقب لطیف برای یک قاتل مخوف لقب تحقیر کننده‌ایه. اون (اسمشو یادم نیست:))) که در تمام زندگی کوچک شمرده شده، می‌خواد اژدها باشه، نه پری! پس طی یک جور دگردیسی توهم‌طور به اژدها تبدیل میشه.
شاید درست یادم نباشه، از روی حافظه گفتم، اماااا این که کارهاش تو زمینه‌ی داستان زندگیش منطقی میشه باعث شد ازش خوشم بیاد.

3
بِس، توی فیلم شکستن امواج (breaking the vawes)
این فیلم دیوانه‌وارترین داستان عاشقانه‌ایه که می‌تونه وجود داشته باشه و عاشقانه‌ترین همچنین : )) بِس زن عاشقیه که مردش آسیب می‌بینه. دغدغه‌ی بس اینه که چطور با اتکا به قدرت عشق، معشوقش رو نجات بده. کلیت قضیه رمانتیک به نظر می‌رسه اما واقعا نیست :)) چون قدرت عشق اینطوری کار می‌کنه که بس بره فتیش‌های [بعضا خشن] معشوقش رو با هر کسی اجرا کنه و برای معشوقش تعریف کنه :)) از این که بِس نقطه‌ی تلاقی زشتی و زمختی و کثافت‌کاری و در عین حال لطافت و عشق بود به طرز عجیبی تحت تاثیر قرار گرفتم.

4
سویینی تاد آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، شخصیت یه فیلم موزیکاله که تا مدت‌ها نمی‌تونستم هر روز ساوندترک‌هاش رو گوش نکنم و وقتی می‌خواستم بخوابم هم مثلا صدای جانی دپ تو پس‌زمینه‌ی ذهنم پخش می‌شد که داستانش رو به آواز می‌خونه. مردی که در گذشته بهترین آرایشگر لندن بوده و با زن زیبا و دختر کوچکش زندگی شادی داشته اما توسط قاضی شهر که به زنش چشم داشته پونزده سال (فکر کنم) به زندان می‌افته. حالا تنها چیزی که در زندگی می‌شناسه جز انتقام و خون‌ریزی نیست. آوازهاش واقعا زیباست. این که حس انتقام به قدری تسخیرش کرده که حتی وقتی با زن و بچه‌ی گذشته‌ش مواجه میشه هم اهمیتی نمیده. تنها نفرت، تنها انتقام بی‌حد، در وجودش جاریه. وای حتی شعرهای لطیفی که خطاب به دخترش می‌خونه هم حاکی از نفرت‌جوییه. خیلی زیبا و غم‌انگیزه. آه :- < این هم قاتل زنجیره‌ایه راستی.

5
Mother!
یه بار یه نفر بهم گفت تو شبیه کاراکتر mother!ی و حتی تو گوشیش با همین اسم‌ سیوم کرد :)) مظلومیت، معصومیت، امید، زایندگی و در نهایت له شدن زیر دست و پای کسانی که هرگز، هرگز، چیزی از وجود غنی و مادرانه‌ی اون ندونستن. در نهایت هم اهمیتی نداشت. ای بابا.

6
اون یارو توی پرفیوم که از قضااا باز هم قاتل زنجیره‌ایه :)) اسمش چی بود؟ فکر کنم جان باپتیست.
تنها بودنش تاثیرگذاره. عطرها و بوها تمامی زندگیش هستند و هرگز به فکر ارتباط عاطفی با چیزی غیر از بوها نبوده و نیست. توی فیلم، متوجه میشه که دخترها عجب بوی خوبی دارند! پس دوازده دختر خوش‌بو رو می‌کشه، عطر تنشون رو استخراج می‌کنه تا سحرآمیزترین عطر جهان رو با دوازده نت بویایی بسازه. انگار جان، جایی به تنهایی خودش پی می‌بره و عطر رو [من میگم برای دوست داشته شدن] به خودش می‌زنه. واقعا اسپویل نکردم اما اگه فقط یه کلمه اضافه کنم اینطور میشه :))

7
سابرینااااا اسپلمن ^__^ توی سریال chilling adventures of Sabrina
از اینجا احتمالا یه کم لطیف‌تر شدم که فاز علاقه‌م تغییر کرده. اما خب سابرینا یه دختر جادوگره که توی سریال، چون نتفلیکس ساخته، از این دخترهای جسور مقتدر و بااعتماد به نفس و شجاع و باهوش و خلاق همه چیز تمومه.

8
پیتر بیشاپ، سریال فرینج چون از همه لحاظ خیلی کراش بود. همین.

9
Anne توی سریال Anne with an E
ان شرلیه دیگه. اما این هم ورژن نتفلیکسیزه شده‌ی ان شرلی بود که هم بخاطر ان شرلی بودن و هم جسور و شجاع و مهربان و متفاوت بودن دوسش داشتم. مامانم‌ میگه این چه بازیگر زشتیه که برای ان انتخاب کردن. اما حرکات چهره و تن صدای بازیگرش دقییییقا همون چیزی بود که ان شرلی خیال‌پرداز، احساساتی، رویاگونه و بلندپرواز باید می‌داشت.

10
تونی استارک، مرد آهنی مارول :)) اصلا من نخواستم مارولو ادامه بدم که تونی استارک نمیره. خصوصا این که با خودش خیلی حال می‌کرد و به جای فداکاری، هوشمندانه‌ترین راه حل رو پیدا می‌کرد [و بعد باز با خودش دو چندان حال می‌کرد] جذاب بود :))


+چقدددد طول کشید : )))) فکر کنم یه ساعت تایپ‌ کردم.
 

ili

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
544
امتیاز
8,780
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1401
دانشگاه
حوزه علمیه قم
رشته دانشگاه
شیطان پرستیِ آنتوان لاوی(ص)
لایت یاگامی و ال
اش لینکس(چرا بچمو کشتی یوشیدا لعنت بشی)
ایجی
ارح( قال میکاسا)
سوروس اسنیپ( بچم )
بلاتریکس لسترنج
ناگاتو
البته که لیوای
کیلوا
عه یکیو یادم رفت:
ایلومی زولدیاک
 
ارسال‌ها
3,096
امتیاز
12,025
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
2000
رشته دانشگاه
فیزیک
من توضیح نمی‌دم فقط نام میبرم، ترتیب مشخصی نداره​

1- Gregory House در House MD

images

2- Hannibal Lecter در Hannibal

images

3- Agent Smith در Matrix

images

4- Dr. King Schultz در Django Unchained

Django_Unchained_Quentin_Tarantino_039-759x500.png

5- Chandler Bing در Friends


chandler-bing-lockscreens-Tumblr.png

6- سامورایی در Yojimbo

yojimbo_01.jpg

7- Rick Sanchez در Rick and Morty

22fae8fcc2a12bef924b1ec88de3456131bd188a.png

8- Rustin Cole در True Detective

image

9- Dr. Sean Maguire در Good Will Hunting

The-eye-glasses-worn-by-Sean-Maguire-Robin-Williams-in-good-Will-Hunting.jpg

10- Peter Griffin در Family Guy

1370874.jpg
 
ارسال‌ها
550
امتیاز
14,405
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
رشته دانشگاه
پزشکی


Back to the Future
Dr. Emmett Brown
8a7562b765ad6e4691a535da0a328b82_xmez.jpg
...If My Calculations Are Correct
دکتر امت براون (داک) ماشین زمان رو اختراع میکنه و یه جورایی عامل رقم زدن ماجرای هر سه قسمت فیلمه. از نظر اجتماعی مردم فکر میکنن آدم سالمی نیست و مارتی (شخصیت اصلی) تقریبا تنها کسی هست که به داک اعتماد داره. اولین بار که تو 5،6 سالگی قسمت اول رو از تلویزیون دیدم داک هرچیزی بود که میخواستم تو آینده باشم. یه دانشمند نسبتا دیوونه که در عین حال شخصیت خشکی نداره و همه زندگیش رو وقف چیزی که بهش علاقه داره کرده تا حدی که جون خودش رو هم ( و متاسفانه بقیه) رو در معرض خطر قرار میده. از طرفی به شدت هم حواس پرته و خب نقطه اشتراک مهمی باهاش از این نظر داشتم :‌))


Arrested Development
Dr. Tobias Funke
تا حالا کاراکتری رو ندیدم که به اندازه توبیاس خاص باشه . در یک کلمه محشره!
season_1_character_promos_-_tobias_f_3fnke_02_xsy.jpg

توبایاس به ادعای خودش اولین analrapist حرفه ای هست چرا که هم psychoanalyst هست و هم psychotherapist. توبایاس داماد خانواده کمپانی بلوثه که با شروع سریال تقریبا یه ماهه که بیکار شده چون به خاطر CPR اشتباهی روی کسی که فقط خواب بوده طرف رو ناکار کرده. بعد از این اتفاق میفهمه که اصلا به بازیگری علاقه داره و تو کل سیر سریال سعی میکنه بالاخره یه جوری بازیگر بشه. از طرفی با زنش هم مشکلاتی داره که مربوط میشه به اینکه توبیاس یه never-nude ئه و هیچ وقت حتی موقع حموم هم نمیتونه بدون شلوارک جینش باشه (: خب کاملا مشخصه که همه تلاش هاش در تمامی زمینه ها منجر به شکست میشه. سریال کلا روی طنز pun خیلی مانور میده و توبایاس در این زمینه گوی سبقت رو ربوده. انقدر دو پهلو حرف میزنه و رفتار میکنه (مثالش توی همون خط اول) که هیچ کس مطمئن نیست گرایش جنسی واقعیش چیه.


LOTR
Boromir​
29dc04bbf5b9a5327fbcb675721493f2_kuf2.jpg

I would have followed you, my brother, my captain, my king​
برومیر نقش نسبتا پررنگی توی فیلم اول داشت ولی خب متوجه شدم که کمتر کسی بهش توجه کرده یا اینکه در کل یه شخصیت نچسب و آزاردهنده بوده. حالا نمیدونم اینکه من انقدر برومیر رو دوست داشتم ممکنه تحت تاثیر اینم باشه که ارباب حلقه ها رو خیلی دیر دیدم و قبلش گات و ند استارک رو میشناختم. برومیر تنها عضوی از یاران حلقه بود که به طور خالص انسان بود و طبیعتا آسیب پذیرتر در برابر تمایلات انسانی و کشش حلقه. درگیری های درونی برومیر و پشیمونی عمیقی که بعد از هربار فریب خوردن از حلقه داشت خیلی برام قابل درک تر بود تا بدی خالص سائورون و خوبی خالص آراگورن. کاراکتری بود که با وجود اسکرین تایم کمش نسبت به کل زمان فیلم علت رفتارها و امیالش مشخص و قابل درک بود. شاید طمع میکرد اما میدونستیم که چقدر امید داره به اینکه حلقه بتونه از مردمش محافظت کنه و افتخار پدرش رو به دست بیاره. چیزی که این کاراکتر رو خیلی برام دوست داشتنی کرد رابطه پدرانه ای بود که با مری و پپین داشت که هرچند کوتاه ولی دلنشین بود. از طرفی با وجود تبعیضی که پدرش بین بچه هاش قائل می شد و مداوما برادر کوچکترش رو تحقیر می کرد برومیر عمیقا برادرش رو دوست داشت و ازش دفاع میکرد. در هرحال فکر میکنم داستان در حق این کاراکتر انصاف رو رعایت کرد و چیزی که برای برومیر مهم بود یعنی شرافت ازش گرفته نشد.


Breaking Bad
Hank Schrader
ep-101-12m11s-hanks-toast-to-walt-at-his-birthday-party_oq9j.jpg

.Uncle Hank said that Good guys never get ink like the bad guys do
.Walter White Jr​

زمانی که Breaking Bad رو میدیدم هنک و اسکایلر از لحاظ مورد علاقه بودن با هم در رقابت بودن که متاسفانه قضیه تد بنکی پیش اومد و اسکایلر کنسل شد. قهرمان در دنیای ضد قهرمان ها بهترین توصیف تک خطی بود که از هنک دیدم. سیزن اول که با هنک آشنا میشیم مصداق بارز شوهرخاله ای هست که فکر میکنه خیلی بامزه است و روی اعصاب والتر با چکمه کف میخی رژه میره. تا حدی نژادپرسته، سمت درست قانون ایستاده (پلیس مبارزه با مواد مخدر) ولی انقدر طرفدار خشونته که سخت میشه بهش اعتماد کرد، در خیلی از موقعیت ها زننده رفتار میکنه و از نظرش والتر به اندازه کافی مرد نیست. جالبه که سال های زیاد رفت و آمد نزدیک با همچین آدمی قطعا در inferiority complex والتر بی تاثیر نبوده. با این حال حتی در سیزن اول هم چیزی که مشخصه اینه که هنک به خانواده اش و حتی والتر اهمیت زیادی میده و باعث میشه از همون اول تصمیم نگیریم کاملا ازش متنفر باشیم. به تدریج که داستان جلو میره مسیر رو به رستگاری هنک شروع میشه و با بعد های پیچیده تری از شخصیتش که زیرسال ها تفکر مسموم پنهان شده بود بیشتر آشنا میشیم. بعد از چندتا حادثه پشت سر هم، هنک علائم PTSD رو بروز میده و کنترل رفتار خودش رو از دست میده، خشونتی که بهش افتخار میکرد باعث میشه دچار دردسرهای زیادی بشه و در نهایت تعریف انعطاف ناپذیری که از مرد بودن داشت ذره ذره ترک برمیداره تا اینکه بالاخره فرو میریزه. این فرو ریختن کامل از نظر من صحنه ای بود که هنک بعد از خلع نشان و سلاح شدن در آغوش ماری گریه میکنه.
این ویدیو رو اگه حوصله داشتین ببینید تحلیل زیبایی از داینامیک رابطه هنک و والتره و خب همه این چیزایی که من سعی کردم بگم رو هزار برابر بهتر توضیح داده.

Spiderman-Sam Raimi
Peter Parker​
bxixisyxrbmuety-1600x900-nopad_jgp0.jpg
With great power comes great responsibility
Uncle Ben-​

یه دلیل اینکه من هیچوقت نتونستم با فیلم های جدید مارول ارتباط بگیرم انتظار بالایی بود که شخصیت پردازی سه تا فیلم سم ریمی برای فیلم های ابرقهرمانی ایجاد کردن. سخته که از بین این همه شخصیت پردازی عمیق یکی رو انتخاب کنی ولی در نهایت پیتر پارکر یکی از کامل ترین سوپرهیروهایی هست که دیدم. البته پیترپارکر با اسپایدرمن یکی نیست و من هم بیشتر بعد انسان بودن پیتر و درگیری های درونی که برای متعادل کردن دو سبک زندگی متفاوت داشت رو تحسین میکنم. با وجود اینکه همه فیلم های اسپایدرمن از روی کمیک‌بوک ها ساخته شدن و اوریجینال نیستن ولی خب دنیای کمیک بوک تقریبا بی نهایته و اینکه قراره بیشتر به کدوم بعد از شخصیت کاراکترها پرداخته بشه، این فیلم ها رو از هم متمایز میکنه. پیتر پارکری که توی فیلم های ریمی میبینیم بیشتر از اینکه به خاطر تغییرات ژنتیکی قهرمان باشه به خاطر شخصیت مسئولیت پذیر، قاطع و در عین حال بخشنده لیاقت قهرمان بودن رو داره. اینجوری نیست که ما از اول با یک قدیس طرف باشیم و البته هیچ وقت هم نیستیم ولی از دقایق ابتدایی فیلم اول تا فیلم سوم رشد و تکامل شخصیت پیتر رو میبینیم. از یه نوجوون که اول از قدرتش سواستفاده میکنه ولی مرگ عمو بن و تاثیری که این اتفاق روش میذاره باعث میشه که تلاش کنه تا بهتر بشه ولی وضعیت بد مالی، فشار کارهای مختلفی که برای گذران زندگی انتخاب کرده، انتظارات به حق دوست دخترش، از دست دادن صمیمی ترین دوستش و در عین حال قدرنشناس بودن جامعه ای که براشون جونش رو به خطر میندازه همه این ها باعث میشه که چندین بار تصمیم بگیره به زندگی عادی خودش برگرده که بهترین سیر این اتفاقات اسپایدرمن 2 نشون میده. در آخر اسپایدرمن بودن برای پیتر خیلی وقت ها شبیه یه نفرینه تا نعمت ولی در عین حال باز هم شخصیت قوی و پخته ای که به تدریج در پیتر شکل میگیره مانع از تسلیم شدنش میشه.
خیلی شعاری شد ولی واقعا فیلم باعث میشه بخواین برین پیتر رو بغل کنید:))
حیف که جا تنگه وگرنه جی جونا جیمسون هم با بازی فوق العاده جی کی سیمونز انقدر خوب و تک از آب دراومده که حتی تو ریبوت ها هم از همین بازیگر و استایل استفاده کردن.​
 

Shervix

Agent Smith
ارسال‌ها
79
امتیاز
1,237
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
رفسنجان
سال فارغ التحصیلی
1398
Agent Smith - Matrix
Antonie Hopkins - Hannibal
Phoebe - Friends
Travis Bickle - Taxi Driver
Randle MgMurphy - One Flew Over The Cuckoo's Nest
Joker - Dark Knight
Billy Costigan - The Departed
خانم شیرزاد - ساختمان پزشکان
Vincente Vega - Pulp Fiction
Saul Goodman - Breaking Bad
Jessie Pinkman - Breaking Bad
Mr Robot - همون یارو که رو کتش نوشته Mr Robot
و ...
با درود به عشق ِ خودم جناب آقای اسکورسیزی
 

wisteria.

violet lands
ارسال‌ها
106
امتیاز
1,157
نام مرکز سمپاد
farzanegan 1
شهر
tehran
سال فارغ التحصیلی
0000
مدال المپیاد
طلای کامپیوتر بعدی !
! - من زیاد انیمه میبینم بعدن نگید بچس (بچه است:)))
به ترتیبن دیگه
1- کانکی تو "توکیو غول" (ورژن انیمه ها!)
چون برعکس خیلی کارکترا، نشون داد که اینکه ادما یه اشتباهی میکنن، دلیل نمیشه که ادمای بدی باشن، درواقع ممکنه ادمای خوب تو یه زمان سخت مجبور بشن کارایی بکنن که به چشم بقیه بد بیاد. یادمه یه جمله ای هم گفته بود "اگه یه فرشته هم میفتاد رو زمین و سعی میکرد توی دنیای ما زندگی کنه، حتی اونم مرتکب اشتباهاتی میشد."
2- کلارک تو "صد" (یه سریاله کتاب هم داره البته)
*از من انتظار نداشته باشید کارکترای خوب و ناز و بیگناه رو دوست داشته باشم*
ایشونم هزاران بلا نسیبش شد، مامانشو از دست داد، دخترخوندش فلج شد (البته باز سالم شد)، دوستاش هی رفتن اومدن، تو یه پروسه ای تنها بود و...
خلاصه یسریام معتقدن کلارک بیشتر یه ویلین هس تا یه قهرمان، ولی بنظرم فقط یه انسانه.
3- اکتاویا تو "صد" (این سریالو کلن دوس دارم)
ایشونم که کلا تو یه بازه زمانی یه ویلین بود، حتی اسمشم "بلادرینا" گذاشته بودن، درواقع میخواست به بقیه کمک کنه ولی از روش اشتباه کمک کرد. ولی من همچنان دوسش دارم.
4- میکاسا از "اتک آن تایتان" (انیمه)
کلا به خاطر فداکاریایی که کرد، برادر خوندشو (ارن) رو از سر اجبار مجبور شد بکشه چون کار درست این بود، کسایی که اتک ان تایتان رو دیده باشن میفهمن دیگه، سخته توضیح بدم خسته شدم از بس تایپ کردم :))
5- جک پیرسون "این ما هستیم" (سریالی که خیلی قشنگ بود)
این کارکتر نه کسی رو کشته، نه دنیایی رو نجات داده ، نه ویلین بوده و نه حتی با ویلینی جنگیده! فقط یه بابا و شوهر معرکه بوده که تو دنیای عادی ما زندگی میکرده. این کارکترم تا خودتون نبینینش درکش نمیکنین.
6- تودوروکی شوتو "مای هیرو اکادمیا" (انیمه)
اشتباهاتش رو پذیرفت، هیچ وقت دست از دوست داشتن کسایی که ازش خوششون نمیومد ورنداشت، قدرتشم دوس دارم :D
7- الکس "سوپرگرل"
ایشون دیگه اصن جای تعریف نمیخواد انقد گستردست
8- لیوای "اتک ان تایتان"
اینم که خودتون توضیحاتو دادید کامل:-"
9-دنریس " گات یا همون گیم اف ترونز"
10- آریا "گات/ گیم اف ترونز"
آخیش :))
 

zeynabgol

به گِلِ انجمن نِشَسته
ارسال‌ها
3,745
امتیاز
40,359
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1404
به نام خدا.

۱-آراگورن، ارباب حلقه ها.
شاهی که سالها به حق خودش نرسید. کسی که اورا استرایدر میخوانند، یعنی کسی که قدم های بلند بر میدارد. حامل شمشیر ایزیلدور. او مردیست شجاع، نسبتا تودار، اسرارآمیز، ماهر، و عاشق. او و عشقش همون داستان کلاسیکی رو میسازن که دو عاشق به خاطر جنگ از هم جدا میشن هر کدوم از چیزی میگذرن و در نهایت به هم میرسن.

۲-ریموس لوپین، هری پاتر‌
گرگینه. شخصیت پردازی لوپین خیلی قوی هست، بعد از مرگ سیریوس تقریبا جای پدر هری رو پر کرد، برخلاف سیریوس که خیلی صمیمی بود، حالت پدرانه بیشتری داشت. قضایای پدر شدن خودش و مرگش هم که...

۳-گَرد انگشت، اینکهارت
Dustfinger در سه گانه فونکه، مردیه دغل باز و دوره گرد که قدرت جادویی آتش داره. مورتیمور، بر اساس یه اشتباه اون رو از کتابش میکشه بیرون و گرد انگشت از نامزدش جدا میشه. اون سالها دنبال مورتیمور و آخرین نسخه کتابش میگرده تا بتونه برگرده. و در آخرین لحظه میفهمه که اگر داخل کتاب برگرده، می میره. چون در پایان داستان کاراکتر اون می میره.

۴-اون برادر بزرگه، فیلم مادر.
برای اینکه بشناسینش فقط یه جمله ازش لازمه: زبون درازی آبجی کوچیکه از هرچی بوی گند گلاب هم گند تره!

۵- جک گنجیشکه، دزدان دریایی کارائیب.
یه شارلاتان دوست داشتنی. چی بگم دیگه؟

۶-سویینی تاد، آرایشگر شیطانی خیابان فلیت.
اولین شخصیتی که من رو واردار کرد ساعت ها بهش فکر کنم.

۷-دیمن سالواتوره، در سه فصل اول ومپایردایریز.

فقط سه فصل اول، توجه داشته باشید!

۸-آریا، گیم آف ترونز.

۹-نقی معمولی، پایتخت.

۱۰-قلمراد، سریال باغ مظفر
 
ارسال‌ها
1,819
امتیاز
34,298
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
2020
برای من ترتیب خاصی نداره ، همشون رو به یه اندازه دوست دارم :
ببعی در کلاه قرمزی
-1_o4y2.jpg

بنظرم ایده جالبی بود ببعی ای که بتونه به این خوبی انگلیسی حرف بزنه. یه جا آهنگ once upon a december رو میخونه و شیفته ش میشم. خلاصه دم جناب بحرانی گرم.
جروشا ابوت (جودی) در بابا لنگ دراز
drymmsk1_dvbm.jpg

خیلی کاراکتر شاد و سر حال و پر انرژی ای داشت و ناراحت هم میشد خیلی از اوقات.اخلاقش شبیه من بود تا حدودی و فانتزی و خلاقیتش هم که اصلا اوف...
ریچل گاردنر در انیمه Angels of death
a83vva6_700b_zab5.jpg

گذشته تلخی داشت و از تنهایی و ناراحتی به زک یک قاتل زنجیره ای پناه آورده بود.برای نجات زک دست به کارهای اشتباه زد .سبک لباسش هم دوست داشتم ^-^
سر کلاه خان(مطمئن نیستم اسمش رو)در ملاقات با خانواده رابینسون
9925722-8722-b_ctpy.jpg

با وجود اینکه یک کاراکتر منفی بود ولی نشون داد زندگی هم باهاش عادلانه برخورد نکرده‌.یجورایی مظلوم هم بود.عاشق اون خانَه خراب گفتناشم(=
جرویس پندلتون در بابا لنگ دراز
hqdefault_uck2.jpg

کراش فعلیم ایشونه.هم ظاهری هم رفتاری *-*
کاراکتر مهربون و دلسوزی داشت.سختگیری میکرد ولی جودی رو از ته دلش دوست داشت.پر انرژی و اهل شیطنت هم بود (:
شرل بلاسم در ریور دیل
madelaine-petsch_9z6m.gif

بنظرم این کاراکتر افسردگی شدید داشت و باید بهش توجه میشد. کارای اشتباه زیادی انجام میداد و خیلی با دیدن سریال ازش متنفر شدن‌.
ولی خب بزن بهادری بود برای خودش (((((: عاشق رنگ موهاشم.
نیرجا در فیلم Neerja
fbd627880082250008520a9139446138bb002e6c_sq8i.jpg

این فیلم هندی یک فیلم برا اساس واقعیت از یک مهماندار هندی ست. نیرجا بانوت مهمانداری که توسط یک گروهک تروریستی فلسطینی که به هواپیما حمله کرده بودن کشته شد‌. این حجم از دلاوری و شجاعت و فداکاری که باعث نجات مسافران زیادی ازون پرواز شد قابل تحسین که هیچ ستودنیه.
پدر خانواده در فیلم A Quiet Place
be39168bee92327cad89072bf21799d72aa085fc_aea7.jpg

با وجود اینکه علاقه ای به فیلمهای ترسناک تخیلی ندارم ولی بازی جان کرازینسکی رو خیلی دوست داشتم .یه سکانس هست که به دختر ناشنواش اشاره میکنه و دستش رو میذاره رو قلبش (یعنی دوست دارم) اون سکانس بهترین سکانس اون فیلم بود بنظرم.
بچه فامیل دور در کلاه قرمزی
images_(72)_wxqf.jpeg

ایشون که گوله نمکه دیگه *-*
فیبی بوفی در فرندز
images_(73)_nclv.jpeg
ایشون که اصلا گنگش بالاس.تحلیل های بامزه ش.سخت نگرفتناش.سبک زندگیش.گیتار زدن و اهنگای بامزه ش:)):))
 

MarMari

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
643
امتیاز
14,071
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهسوار
سال فارغ التحصیلی
1402
مدال المپیاد
زهی خیال باطل
دانشگاه
البرز
رشته دانشگاه
داروسازی
انتخاب سختي بود مجبور شدم چندتا اسم رو خط بزنم و جايگزين كنم. (اين ليست به ترتيب اولويت نيست)
مواظب خطر اسپويل هم باشين با تشكر
  • كاراكتر كلي جنسن تو سريال 13 دليل براي اينكه
از شخصيتش به خصوص توي اوايل سريال خيلي خوشم مياد. اون حالت كم حرفيش و... رو خيلي ميپسندم. هر چند يكمقدار جلوتر كه رفت حس ميكنم از اون شخصيت ابتداي سريالش فاصله گرفت.
wp3066183.jpg
  • ملكه ويكتوريا تو سريال ويكتوريا!​
در كل من به شدت حس ميكنم مجذوب ملكه ويكتوريا شدم. اون خامي ابتداي به سلطنت رسيدنش و كم كم پخته تر شدنش به نظرم به خوبي نشون دهنده سير تكامل عقلي و همينطور كسب تجربه در طول زمانه. همينطور علاقه اي كه نسبت به همسرش مي ورزه و به زيبايي هم توي سريال به تصوير كشيده شده برام خيلي قشنگه.

victoria.jpg
  • راس گلر در سريال فرندز​
دير گرفتن بعضي مطالب در راس و در عين حال باهوش ترين بودنش خيلي جالبه به نظرم. از طرفي هم حس ميكنم جديت روابط براش اهميت زيادي داره و چون اين مسئله براي منم خيلي مهمه در اين زمينه باهاش به خوبي همزادپنداري ميكنم و كاملا دركش ميكنم (من نميدونم بعدش چي ميشه چون فقط سه فصل از فرندز رو ديدم) دركل حس ميكنم شخصيت راس شخصيتيه كه احساسات خيلي قوي تر و صادقانه تري نسبت به بقيه اعضا داره.

3962699.jpg
  • ريك سانچز در سريال ريك اند مورتي​
بعضي ديالوگ هاي ماندگار ريك به نظرم طوريه كه انسان ميتونه ساعت ها بشينه و راجبشون فكر كنه و از همه جهت به معقولانه بودنشون پي ببره. حس مي كنم ريك گرايش كمتري به احساسات و عواطف داره نسبت به ساير كاراكترها و در عين حال به نظرم همين باعث پيشرفت زيادش شده.

Rick_Sanchez.png
  • مري پاپينز در مري پاپينز يك و مري پاپينز بازميگردد​
آوازها و ترانه هاي مري پاپينز و نكاتي كه در قالبي كودكانه به زبون مياره واقعا ميتونن درس هاي بزرگي توي زندگي آدما باشن. در كل اين دوتا فيلم هم به نظرم به همين شكل عمل كردن تا يه چيزايي رو بهمون ياد بدن كه شايد كم تر بهشون توجه كنيم.

mary-poppins-julie-andrews-emily-blunt.jpg
  • چارلي كلمكيس توي مزاياي گوشه گير بودن​
گاهي حس ميكنم شخصيتي خيلي مشابه به كلي جنسن داره. به طور تقريبي هم به همون دلايل

5caf81f5200b228d462970b4c52a0245--the-perk-filmer.jpg
  • سيريوس بلك توي هري پاتر​
آه قلبم فشرده شد. اصلا من هر چي از اين بشر بگم كم گفتم. ههههعععييي روزگار

HP-F5-order-of-the-phoenix-sirius-black-leaning-doorframe-smiling-web-landscape
  • فيبي بوفي در فرندز​
كج فهميش تو بعضي مواقع و همينطور آهنگاش و متنشون رو واقعا دوست دارم. كلا فيبي كه وارد ميشه نيشم تا بناگوش وا ميشه.

1532948813_893357_1532949404_miniatura_normal.jpg
  • هرمايني گرنجر در هري پاتر​
كلا من نميدونم چرا شخصيت هاي اهل مطالعه زياد مخصوصا اگر خرخون باشن رو ميپسندم. (نيست خودم خيلي هستم ._.) هرمايني هم دقيقا يكي از اون شخصيتاي كاملا ايده آل از نظر منه و حس ميكنم اگر نبود بايد با هري و رون در همون سنگ جادو خداحافظي ميكرديم.

1893788.jpg
  • سي جي آماساوا در نجواي قلب (耳をすませば)​
حرفش كه ساختن ويلونه، تلاش براي رسيدن به هدفش و علاقش به شيزوكو (مخصوصا ديگه اون سكانساي آخر) رو خيلي دوست داشتم.

fcdb4965db922bb0d5a7cdb0dfe7b3b7.jpg
آخ خداي بزرگ و مهربون بالاخره تموم شد....
 

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
791
امتیاز
4,702
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
تعدادشون بیشتر از 10 تاست، ولی چون بعضیاشون هم رتبه ن، نهایتا 10 تا رتبه میشه ((((= هشدار اسپویل شدید از انیمه ها و مانگاهای پیش رو

1. Shinji Ikari
شخصیت اول انیمه محبوبم، Neon Genesis Evangelion از هیدیاکی آنو. پسر افسرده ای که بخاطر مرگ مادرش و ترک شدن توسط پدرش، نوعی ناتوانی احساسی و ترس اجتماعی پیدا کرده، و این موضوع خودش رو تو ترس ها و عدم اطمینان هاش به دیگران نشون میده. با اینحال، اون هنوز هم تلاش خودش رو میکنه و به دنبال نجات دادن کساییه که براش مهمن، حتی اگه تردید هاش باقی بمونن. شینجی واقعا پتانسیل بالای تو همذات پنداری مخاطب با خودش داره؛ حتی اگه که ذره ای هم به خوبیِ اون نباشیم و به گرد پاش نرسیم! اما بیان خیلی طبیعی و واقع بینانه ای از شک، غم و دوگانگی ای که در ارتباط با دیگران ایجاد میشه، داره.
f5469cf1eeaa77fa821daec1ec920446d8c4afbb_00.jpg


مقام دوم مشترکا:
2. Gendo Ikari
بابای شینجی؛ دانشمند تنهایی که همسر مرحومش تنها امید و معنای زندگیش بود و برای بازگشتن بهش، حاضره همه چیو قربانی کنه. گندو ایکاری با همکاری با سازمان SEELE، به چهره کلیدی ای تو پروژه رهایی انسان تبدیل میشه؛ با این هدف که تمام انسان ها بمیرن و روحشون در خدای واحدی ادغام بشه و در نتیجش، دیگه مرز و ابهامی بین انسان ها وجود نداره. اینطوری، روحش میتونه با روح همسرش هم ادغام بشه. گندو حتی متوجه پسرش که یادگار اصلی همسرشه هم نیست.
%D0%93%D1%8D%D0%BD%D0%B4%D0%BE_%D0%98%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B8.jpg

2. Rei Ayanami
کلون یویی ایکاری، همسر گندو. ری کاملا توی فضای آزمایشگاهی و با تمرکز صرف رو نبرد بزرگ شد، بنابراین چیز زیادی از دنیا و احساسات نمیدونه. خونسردی جذابی داره و در عین حال، میفهمیم که قلب خیلی مهربونیم داره؛ چیزی که باعث میشه حتی با وجود دور بودنش، نهایتا بتونه به دیگران وصل بشه و نقش مثبتی ایفا کنه. کنجکاوی ری درباره ساده ترین مسائل دنیا و در کنار عشق عمیق و معصومانش، احتمالا راز اصلی محبوبیت زیادشه. آیانامی، تو عروسک کنترلی نیستی!
220px-Rei-ayanami-waving.jpg


3. Itoshiki Nozomu
معروف به زتسوبو سنسی(معلم ناامید)، از انیمه سایونارا زتسوبو سنسی(مانگاکای داستان کوجی کومتاست). همونطور که از اسمشم پیداست، معلم خیلی بدبینی که حتی به دانش آموزاشم از ناامیدی ها و حقایق منفی میگه. ریزبینی و "حق گویی"(!) زتسوبو سنسی در کنار شخصیت محتاط و کمی ساده لوحش و تمایل شدیدش به خودکشی، اونو به کاراکتر خیلی جذابی تبدیل میکنه.
anime-sayonara-zetsubou-sensei-nozomu-itoshiki-wallpaper-preview.jpg


4. Medusa
از مانگای مائو دانته، اثر گو ناگای که بعدا پایه اثر معروفترِ بعدیش، یعنی دویلمن شد. مدوسا و دانته از حاکمان تمدن لوط(بله، رفرنس به همون داستانه)، یه جامعه پیشرفته پیش از تاریخی بودن؛ اما با حمله خدا، که مدوسا بهش "هیولای فضایی متجاوز" میگه، وقتی که تمدنشون حاضر به سر خم کردن جلوش نمیشه، خدا هیولاهایی رو برای نابودی و نفرین کردنشون میفرسته. در این بین، بعضی هائم بر اثر نفرین نمیمیرن، اما به شیاطین تبدیل میشن. دانته تبدیل به یه شیطان غول پیکر میشه و مدوسا هم مطابق اسمش، موهاش به مار تبدیل میشن و میتونه بقیه رو به سنگ تبدیل کنه. بعدا، خدا انسان های فعلی رو در زمین ایجاد میکنه که اونو میپرستن. مدوسا سال ها زنده مونده و این نفرت عمیق رو هم از خدا و هم از دیگر انسان های "غاصب" به دل گرفته. اون به دنبال پیدا کردن دانته و تشکیل یه ارتش از شیاطینه که امپراطوری خدا رو به مبارزه بطلبن. خیلی یادآور ریو آسکا از دویلمن نیست؟
deg1uox-d8c189fe-1c8d-444b-8672-cede83ee5ef0.png


مقام پنجم هم باز مشترک(عکسشونم مشترکه):
5. Shouma Takakura
شخصیت اصلی انیمه پنگوئن درام، دومین اثر کونیهیکو ایکوهارا. پسر مهربونی که گرچه پیوند خونی ای با خواهر و برادرش نداره، اما از این خونواده ساختگیش محاظت میکنه و این پیوند چنان قویه که حاضره جونش رو بده؛ ژنتیک کیلو چنده! همزمان، شوما مجبوره که بار سنگین گناه والدینش در حمله معروف با سارین به متروی توکیو رو دائما حمل کنه.
5. Ringo Oginome
دختری که طلاق والدینش رو دیده و فکر میکنه این اتفاق به این دلیل افتاده که نتونسته به اندازه خواهر مرحومش خوب باشه، به همین دلیل دائما تلاش میکنه که خودش رو شبیه اون کنه و حتی یه عشق سمی و مصنوعی در این راستا براش شکل میگیره. با اینحال، به تدریج با ارتباطش با شوما، از این حالت خارج میشه و عشق واقعی رو پیدا میکنه. مهربونی، سادگی و ناپایداری عاطفی رینگو، چیزین که اونو "کاوایی" میکنه!
bb02f3fd00ade5e6b5acf7c93c3d988b.jpg


مقام ششم هم مشترک:
6. Himemya Anthy
دختر مرموز ظاهرا هندی آکادمی اوتوری. اینکه آیا واقعا قدرت جادویی داره یا منظور یه حالت استعاری از "اهمیت و ارزش دادن"ئه درست معلوم نیست، اما میدونیم که به واسطه این جادو، تونست برادرشو قدرتمند کنه. اما این قدرت به افول رفت و مردم همچنان طلبکار بودن، بنابراین فکر میکردن که آنشی این قهرمان رو ازشون گرفته و اونو یه عفریته نفرین شده دونستن. بدبختانه حتی برادرشم بهش خیانت کرد و ازش توی آکادمی اوتوری(که مدیرش شده) به عنوان "عروس رز" سوءاستفاده میکنه؛ مقامی که با نامزد موقت هر برنده دوئل میشه. آنشی در عین هوشش، عزت نفسشو کاملا از دست داده و هنوزم از زیر سایه برادر ظالمش خارج نشده. پشت ظاهر همیشه آرومش، یه کینه جویی منفعلانه هم داره که اونو شخصیت مرموزی میکنه
6. Utena Tengou
شخصیت اول "اوتنا دختر انقلابی"، اولین و معروفترین اثر مستقل کونیهیکو ایکوهارا. تنجو اوتنا با اینکه یه پرنسِ محبوب داره، اما این باعث نمیشه که تبدیل به یه پرنسس بشه؛ بلکه نتیجه این میشه که میخواد مثل همین الگوش، خودشم یه پرنس باشه! بنابراین میبینیم که اهمیتی به کلیشه های جنسی نمیده. اون دختر مهربون و خونگرم و برونگراییه که دیدگاه ابزاری ای به آنشی نداره و حتی عشق خالصانه ای بهش پیدا میکنه. تلاش اوتنا برای نجات آنشی از سیستم ظالمانه دوئل آکادمی، به معنای اینه که باید رودر روی رویای پرنس کودکیش هم قرار بگیره؛ تو انیمه به زیبایی خواهیم دید که چرا این دو مشکل اینقدر بهم مرتبطن.
*عکس مشترک آنشی و اوتنا
Screenshot-2021-03-10-at-13.16.061-750x476.png

6. Souji Mikage
گرچه ویلین اصلی انیمه اوتنا نیست، اما چهره منفی کلیدی تو آرک "رز سیاه" هستش. دانشمند باهوش و خشکی که اولین بار، عاشق زنی میشه که برای درمان برادر بیمارش بهش مراجعه میکنه. با این حال، اون زن چنین حسی بهش نداره و همزمان، میکاگه بر اثر تمرکز زیاد روی این مشکل نادر، عشق خودش رو به برادر اون زن فرافکنی میکنه! حتی نمیتونه مرگ اونو بپذیره و دائم براش حاضره و انگار که هنوزم وجود داره و اتفاقی نیفتاده. احساس قوی و وفادارانه میکاگه(طوری که حتی برای این هدف دست به کارهای شرورانه ای مثل شعله ور کردن عقده های بقیه کاراکترا و سوءاستفاده از اون ها میزنه) در پس ظاهر خشکش، و سوءاستفاده ظالمانه ای که سیستم اوتوری ازش میکنه، اونو به شخصیتی با پتانسیل درک و همدلی بالا تبدیل میکنه.
Shoujo.Kakumei.Utena.600.64771.jpg


مقام هفتم مشترک است با:
7. Sanetoshi Watase
ویلین اصلی پنگوئن درام و رهبر گروه تروریستی ای که حادثه متروی توکیو رو رقم زد(در دنیای واقعی، میشه گفت جایگزین شوکو آساهاراست، رهبر فرقه آئوم شینریکو؛ گرچه که ویژگی های ظاهری و اخلاقی و ایدئولوژیکشون کاملا متفاوت). انگیزه سانتوشی برخلاف حادثه واقعی، مذهبی نبود؛ بلکه سانتوشی از بی تفاوتی و اتمیزه بودنی که در تمدن وجود داره بیزار بود و با این کار، میخواست که بهش اعلام جنگ کنه. گرچه سانتوشی همون موقع مرد، اما 16 سال بعد دوباره ظاهر میشه, چرا که ظلم های جامعه ژاپن هنوز تموم نشدن و آسیب های اجتماعیش ادامه داره؛ بنابراین همیشه جا برای ظهور دوباره یک "سانتوشی" وجود داره. تنفر قوی و دلیل مند سانتوشی از تمدن و در عین حال، عشقش به موموکا اوگینومه(خواهر بزرگتر رینگو که برای متوقف کردن سانتوشی کشته شد. برخلاف سانتوشی، اون به مردم کمک میکرد؛ و همین باعث میشد که با بی تفاوتی بقیه مردم تفاوت داشته باشه و سانتوشی اونو ادم متفاوت و ارزشمندی ببینه. یه اشتراک قوی که حتی تفاوت کامل روش هاشون در ابرازش هم مانع شکل گرفتن این احساس نمیشه)، اونو یه ویلین خیلی باحال میکنه.
bfabf36b4a80baeab291d2bb42b0fbae.jpg

7. Misato Katsuragi
از شخصیت های اونگلیون. میساتو زن مهربون و شوخ طبعیه که به نوعی سرپرستی موقت شینجی رو به عهده میگیره و براش حسابی مایه میذاره، در عین حال فرمانده بااستعدادی از NERV، گرچه خونه ش خیلی بی نظمه و تو یخچالش فقط آبجو پیدا میشه. میساتو هم مشکلات خاص خودش تو ارتباط با دیگران و نوعی عدم اعتماد به نفس از این ناموفقیت ها رو داره. در سینمایی سوم، بخاطر تاثیر مخرب اونگلیون ها، از NERV جدا میشه و گروه جدیدی رو دقیقا در مقابلش ایجاد میکنه. اما اوج شکوفایی میساتو توی سینمایی چهارم رخ میده؛ وقتی که میفهمیم اون بخاطر مبارزش با NERV، هیچوقت نتونست پسرشو ببینه و مادر خوبی براش باشه، در عین حال که به یکی از روستاهای باقی مونده از نابودیِ انتهای سینمایی دوم، خیلی کمک های مختلفی میرسونه. اون حتی اعتمادشو به شینجی هم حفظ کرده و نهایتا، حتی جونشو در این راه از دست میده...
PvkLJQs.jpeg

7. Mari Makinami
ماری تو سینمایی دوم ظاهر شد و اولا زیاد نقشش مشخص نبود، اما تو چهارمی خیلی خوب درخشید. ماری دخترسهل گیریه که به اونگلیون هاش احساس هم داره و براشون آهنگ میخونه! از اونجایی که "دیگران" مسئله محور اونگلیونه، شخصیت جدید ماری هم طوری طراحی شده که یجورایی در تقابل با دنیای اونگلیون باشه و همزمان، به مثابه یه "دیگری" و بیگانه با این دنیا، به شخصیت اصلی همین دنیا(شینجی ایکاری) نزدیک بشه. ماری شخصیت بامزه ای و شوخ طبعیه و در عین حال، عشق جالبی به شینجی داره و دوست خوبیم برای آسکاست.
Evang1.jpg


مقام هشتم مشترک(و همچنین عکسش):
8. Satou Tatsuhiro
ساتو به دلیل اضطراب اجتماعیش و اینکه نمیتونه با ابهامی که تو جامعه انسانی وجود داره کنار بیاد، تصمیم به ترک دانشگاه و تماما تو خونه موندن میگیره؛ یعنی هیکیکوموری میشه. اون همه چیز زندگیو توطئه یه سازمان شیطانی به نام NHK(مخفف سازمان هیکیکوموری های ژاپن، که شبیه به شبکه تلویزیونی NHK هم شده) هست. ساتو بدبین و خجالتی و سردرگمه؛ چیزی که باعث میشه با احساسات خودش نسبت به دختر عجیبی که میخواد نجاتش بده، میساکی ناکاهارا، صادق نباشه.
8. Misaki Nakahara
دختر معصومی که خودشو به عنوان یه ادم خوشبین نشون میده و میخواد ساتو رو از هیکیکوموری بودن در بیاره، اما پشت اون ظاهر، نوعی عدم اعتماد به نفس کامل و حتی متمایل به خودکشی پنهان شده. میساکی تمام هدف زندگیشو توی ساتو میبینه و برای همین گاهی خیلی سمج میشه. در عین حال که فکر میکنه احساسش خودخواهانه ست، اما آدم نمیتونه این مهربونی رو نادیده بگیره و میساکیو شخصیتی خیلی کاوایی در نظر نگیره.
satomisaki2401.jpg


9. Ryo Asuka
به لحاظ "ظاهری"، ویلین اصلی مانگای دویلمن(اما ویلین واقعی، در اصل به نوعی همون خداست). ریو دوست صمیمی آکیرا، شخصیت اصلیه، اما سرانجام متوجه میشه که درواقع نه یه انسان عادی، بلکه تناسخ ساتان، پادشاه شیاطین بوده. به همین دلیل، ریو دوباره فرماندهی شیاطین رو به عهده میگیره و به دنبال تشکیل ارتشی از اون ها و نابودی خداست؛ چرا که خدا به شکلی کاملا ناعادلانه، شیاطین رو نفرین کرد و انسان هارو به جاشون نشوند. برای اینکار، ریو به خوبی از پایه های لرزان تمدن بشری استفاده میکنه و با تحریک عمیق ترین احساس بشری(ترس) و منجر شدنش به خشونت، عظمت بشریت رو به عنوان موجودی عقلانی از بین میبره و نشون میده که در مواقع بحرانی، هیچ فرقی با وحشی ترین و خودخواه ترین هیولا ها ندارن؛ هیچ نکته "اشرف مخلوقاتی" در اون ها وجود نداره. نهایتا آکیرا ارتش متقابلی از گروه دیگه شیاطین تشکیل میده و بعد از جنگ طاقت فرساشون، آکیرا شکست میخوره و میمیره. همون موقع، ریو متوجه میشه که تمام این مدت عاشق آکیرا بوده و میفهمه که پیروزیش، پوچ و غم انگیزه.
از اونجایی که گو ناگای اغلب مانگاهاش رو به صورت مولتی ورس مانند ادامه میده، ریو تو داستان های دیگه هم حضور درخشانی داره. مثلا توی Violence Jack، از عذاب وجدان کشتن آکیرا، خودش تناسخی دوباره انجام میده، فقط برای اینکه توی این دنیای آخرالزمانی توسط موجود بی رحمی که ساخته، شکنجه بشه و کفاره گناهانشو بده! توی Devilman Lady شخصیت خودشو دو پاره میکنه و حتی با این وجود، عشق آکیرا هنوز توی قلبشه. اینکارو کرد تا بتونه خدا رو فریب بده و با رفتن به جهنم، آکیرا رو از اونجا نجات بده. شخصیت بامزه و شوخ طبعی هم توی مانگای Devilman Saga داره.
b90e92c65ca368bf021831e12e1d1b60.jpg


نهایتا، مقام دهم هم مشترک(بازم عکس مشترک):
10. Watanuki Kimihiro
شخصیت اصلی xxxHOLIC، پسر عینکی و نسبتا بداخلاق و غرغرویی که در عین حال، گاهی خیلی احساسی و مهربونم هست. واتانوکی اغلب تنها بوده و زود والدینشو از دست میده، اما توی داستان به تدریج ارتباطات و کمک های متقابل جالبی با بقیه شخصیت ها پیدا میکنه. بعد از رفتن یوکو، واتانوکی که قبلا بهش خدمت میکرده، مغازه رو اداره میکنه و تبدیل به جادوگری میشه که مردم رو از "اعتیاد"هاشون نجات میده یا ارواح شیطانی رو مهار میکنه.
10. Zashiki Warashi
یه روح گوشه گیر، خجالتی، معصوم و قشنگ که عشقی پنهانی به واتانوکی داره. زاشیکی واراشی روح خیلی حساسیه و راحت احساساتی میشه و گریه میکنه، برای همینم دوستاش خیلی مواظبشن. در عین حال، زاشیکی واراشی هم حاضر به فداکاری های زیادیه. عشق و مهربونی خالصانش در کنار سادگی و خجالتی بودنش، اونو شخصیت خیلی دوست داشتنی ای میکنه.
e7a9f1fb456a293fea5dfeff9c13da2e.jpg
 

.Mehrshad.

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
119
نام مرکز سمپاد
میرزا کوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1399
10,Walter White in breaking bad
نبوغ خاصی که این شخصیت داشت و تصمیم گیری های خاص در بحران
9, Tyler Durden in fight club
بی پروا و خونسرد . بگذریم که چقدر دیالوگ های خفن داشت این شخصیت

8,Captain Miller in saving private Ryan
از نظر من هیچکس جز تام هنکس نمی‌توانست این نقش رو اینقدر قشنگ به نمایش بزاره
7,Levi Ackerman in attack on titan
ماهر ترین مبارز - خونسرد
6,Oskar Schindler in Schindler's list
چون واقعی بود
5,Travis Bickle in taxi driver
دست به کار شدن برای تغییر به تنهایی
4,Truman Burbank in The truman show
بازیگرش جیم کری باشه دیگه نیاز به توضیح نداره
3,Rocky Balboa in Rocky(1976)
این شخصیت یجورایی نماد تلاش برای ورزشکاراست مخصوصا رزمی
2,Tony Montana in scarface
جاه طلبی و ناتوانی در کنترل قدرت
1, Rango in Rango
گم و گیج بودن شخصیت و سوالی مهم که پی در پی میپرسید من کیم؟ نزدیک ترین شخصیت به شخصیت خودم

سعی کردم از ژانر های متفاوت بگم
 

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
فینچ تو Person of interest
نئو تو ماتریکس
ایمز تو اینسپشن
 

Roxan

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
719
امتیاز
9,599
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1405
ناروتو و ایتاچی و دازای....
 
ارسال‌ها
41
امتیاز
901
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
1945
*توضیحات این پست رو بعدا می‌نویسم.*


10.Joel Barish - Eternal Sunshine of the Spotless Mind
d39dec1746b3dcf0589dbe7da0ca8552.jpg



9. Dr. Louise Banks - Arrival
arrival-movie-2016-amy-adams.jpg


8.Alfred Borden - The Prestige
d9db0ce5450f2926f5e9adade8d4429a--the-prestige-christopher-nolan.jpg


7. Jeremy Clarkson - Top Gear & The Grand Tour
Jeremy_Clarkson%2C_Top_Gear_Live_2012_%28cropped%29.jpg



6. Ted Lasso- Ted lasso
im-443789



5. Guido Orefice - Life Is Beautiful
Guido-Orefice.Life-Is-Beautiful.webp



4. Michael Scott - The Office​




3. Daniel Plainview - There Will Be Blood
Daniel-Plainview.There-Will-Be-Blood.webp



2.Dr. Strangelove - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
english-peter-sellers-dr-strangelove-stanley-kubrick-s-1964.png



1. Walter White - Breaking Bad
fetchimage
 

ili

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
544
امتیاز
8,780
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1401
دانشگاه
حوزه علمیه قم
رشته دانشگاه
شیطان پرستیِ آنتوان لاوی(ص)
لایت یاگامی و ال
اش لینکس(چرا بچمو کشتی یوشیدا لعنت بشی)
ایجی
ارح( قال میکاسا)
سوروس اسنیپ( بچم )
بلاتریکس لسترنج
ناگاتو
البته که لیوای
کیلوا
عه یکیو یادم رفت:
ایلومی زولدیاک
+هنیگرام( اخه تک و تنها اوردن هر کدومشون دیگری رو از از بین می بره)
 
بالا