• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

Anti-Piracy در بازیها چیست؟!

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Chillax

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
260
امتیاز
2,091
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 3
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1405
سلام علیکم:)
توضیحات زیر رو بخونید، بعدش هم اگر نسخه دیگری از این آنتی کپی ها دارید، و یا خودتون تجربه کردید میتونید بگید!
همچنین نکات دیگری که شاید ذکر نشده رو میتونید قرار بدید.
مقدمه

همونطور که شاید بعضیهامون بدونیم، کرک کردن بازیها و یا گرفتن خود بازی با قیمت کمتر و یا رایگان در سایت های مختلف، به عنوان Anti piracy شناخته میشه، یعنی که بازی میتونه سافت لاک(بسته شدن بازی و معمولا نشون داده شدن یه صفحه سیاه)، میتونه که سیو کارپتور رو خود بازی منحل کنه، یه به سادگی نسخه بازی رو منحل کنه. Anti piracy برای این درست شده تا افرادی که برای بازی مورد نظر زحمت کشیدن، حقشون با کرک شدن بازی پایمال نشه و کمپانی های بزرگی مثل نینتندو، سگا و... ازش استفاده میکنن.
اغلب در بازی های قدیمی، از سیستم Anti piracy و Anti piracy screen استفاده میشد، که برای از بین بردن اینها و جلوگیری از سافتلاک شدن بازی، کرک کنندگان بازیها مجبور بودن فایل Anti piracy رو از فایل های بازی پاک کنن.
Anti piracy screen
صفحه قسمت ضد کپی بازی، شاید یکی از بزرگترین ترسهای بچگی کسایی که به هر سایت کرکی اعتماد میکردن بوده باشه، یه عکس ترسناک با آهنگ ترسناکتر، و متنی که درباره خود این موضوع ضدکپی توضیح میداد و میگفت که اگر میخواید این بازی رو به صورت بهتر تجربه کنید، خود بازی رو بخرید!
چندتا نمونه:

hqdefault.jpg

340

EcZ6PmtWoAEYz0K.png

مینی گیم؟!!
بعضی مواقع سازندگان بازی ها(اغلب سازندگان سوپر ماریو و دانکی کنگ) برای ضدکپی مینی گیم مخصوص درست میکردند، که فرد رو توی موقعیت های مختلفی قرار میداد، بعد هم صفحه ضدکپی رو میاورد، و بعد سافت لاک و یا نسخه رو از دوره خارج میکرد، نمونه هاش همه جا هستند، اما خب خیلی از اینها که توی یوتیوب و... میبینیم، فیک هستند و فقط با تغییر دادن قسمت کوچکی از یک مرحله و ترسناکتر کردن اون، به عنوان مینی گیم ضدکپی در یوتیوب گذاشت و false info هم نمیخوره و ویدیو رو یوتیوب دیلیت نمیکنه.
چندتا نمونه واقعی رو در پایین میزارم، با فیلتر شکن ببینید!

 

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
خیلی جالبه......فکر کنم یه بار یه همچین چیزی تو یه بازی مستقل دیدم...خیلی ضدحال بدی بود
 
بالا