• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

علائم ابتلا به ویروس کرونا

  • شروع کننده موضوع shayanteb
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

shayanteb

مهمان
ویروس کرونا به طرق مختلف بر روی افراد مختلف تأثیر می گذارد. بیشتر افرادی که ویروس داخل بدنشان می شود بدون نیاز به بستری در بیمارستان بهبود می یابند. از جمله خدمات شایان طب اجاره و فروش تجهیزات پزشکی با پشتیبانی شبانه روزی جهت رفاه حال بیماران می باشد.

COVID-19 نوعی بیماری عفونی است که اخیراً کشف شده است. این ویروس برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد. COVID-19 اکنون یک بیماری همه گیر است که در بسیاری از کشورها در سطح جهان تأثیر گذاشته است.

علائم جدی ابتلا به ویروس کرونا به شرح زیر می باشد :

تنگی نفس

درد قفسه سینه یا فشار

مشکل پیدا کردن در گفتار یا حرکت

در صورت بروز علائم جدی ، به پزشک مراجعه کنید یا با مراکز درمانی تماس بگیرید

به طور متوسط ۵-۶ روز طول می کشد تا شخصی که به این ویروس مبتلا شده علائم را نشان دهد ، اما در مواردی ممکن است تا ۱۴ روز هم طول بکشد

علائم COVID-19 چیست؟

شایع ترین علائم COVID-19 تب ، سرفه خشک و خستگی است. علائم دیگر که کمتر دیده می شود و ممکن است در بعضی از بیماران وجود داشته باشد شامل درد بدن ، آبریزش بینی ، سردرد ، گلو درد ، اسهال ، از بین رفتن طعم یا بو یا بثورات پوستی یا برآمدگی روی پوست یا تغییر رنگ انگشتان دست یا انگشتان پا است. این علائم معمولاً خفیف است و به تدریج شروع می شود.

بیشتر افراد (حدود ۸۰٪) بدون نیاز مراجعه کردن به بیمارستان از این بیماری بهبود می یابند. افراد مسن و افراد دارای مشکلات پزشکی مانند فشار خون بالا ، مشکلات قلبی و ریوی ، دیابت یا سرطان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کرونا هستند.

با این حال افراد در هر سنی که دچار تب و سرفه همراه با نفس تنگی می شوند باید فوراً به دنبال مراقبت پزشکی باشند. در صورت امکان توصیه می شود ابتدا با مراکز خدمات درمانی تماس بگیرید و یا اگر نیاز به اجاره اکسیژن ساز داشتید به سایت شایان طب مراجعه کنید.

اگر علائم جزئی مانند سرفه جزئی یا تب خفیف دارید و نیاز به پرستاری در منزل دارید در خانه بمانید و استراحت کنید

COVID-19 چگونه پخش می شود؟

ممکن است افراد COVID-19 را از سایر مبتلایان به ویروس بگیرند. این بیماری در درجه اول از طریق قطرات کوچک که از بینی یا دهان شخص مبتلا خارج می شود گسترش می یابد . این قطرات نسبتاً سنگین هستند ، خیلی دور نمی شوند و به سرعت به روی زمین می افتند. به همین دلیل مهم است که حداقل ۱ متر از دیگران فاصله بگیرید. قطرات ممکن است روی اشیاء و سطوح اطراف فرد مانند میز ، میز کار و دستگیره فرود بیایند. افراد می توانند با لمس این اشیا یا سطوح ، سپس تماس با چشم ، بینی یا دهان ، خود را به این ویروس آلوده کنند. به همین دلیل مهم است که دستان خود را به طور مرتب با صابون و آب بشویید یا با الکل ضد عفونی کنید.

آیا امکان دارد که ویروس کرونا را از فردی گرفت که علائمی ندارد؟

COVID-19 معمولا از طریق قطرات تنفسی توسط کسی که سرفه می کند یا دارای علائم دیگری مانند تب یا خستگی است ، پخش می شود. بسیاری از افراد مبتلا به COVID-19 به ویژه در مراحل اولیه بیماری علائم خفیفی دارند. امکان گرفتن COVID-19 از شخصی که فقط سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی کند وجود دارد.

آیا کودکان یا نوجوانان می توانند COVID-19 را بگیرند؟

تحقیقات نشان می دهد که کودکان و نوجوانان به اندازه هر گروه سنی دیگر احتمال ابتلا به بیماری را دارند و می توانند این بیماری را گسترش دهند.

بسیار مهم است که کودکان از تماس با افراد مسن و سایر افرادی که در معرض خطر بیماری هستند ، خودداری کنند.

با استفاده از برخی اقدامات احتیاطی ساده می توانید احتمال ابتلا به عفونت یا انتشار COVID-19 را کاهش دهید:

مرتباً دستان خود را با الکل ضدعفونی کنید یا آنها را با آب و صابون بشویید.

حداقل فاصله ۱ متری بین خود و دیگران حفظ کنید و از ماسک استفاده کنید.

از رفتن به اماکن شلوغ خودداری کنید.

از لمس چشم ، بینی و دهان خودداری کنید.

در منزل خود بمانید و حتی با علائم جزئی مانند سرفه ، سردرد ، تب خفیف ، تا زمان بهبودی خود از منزل خارج نشوید.
 
بالا