• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

نماز, آره یا نه؟

نماز میخونی؟


  • رای‌دهندگان
    163

Shahrzad99

شهرزاد
ارسال‌ها
15
امتیاز
1,181
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
یزد
سال فارغ التحصیلی
1397
اول خدا رو برا خودتون منطقی و بدون تعصب و احساسات اثبات کنین . بعد ببینین وجود ی خالق برا این جهان ربطی ب دین ها داره یا ن . بعد برین تو جزییات دین . مثلن برا اسلام ایه ضربوهن راجب کتک زدن زن ، یا اینکه اسیرای جنگی کنیز میتونن بشن و سکس باهاشون اوکی و حلاله ، داستانهای قرانی ببینین از لحاظ منطقی و انسانی چقدر براتون اوکین مثلن موسی عصاشو میزنه ب دریا دریا دو قسمت میشه ، و خیلی چیزای دیگه . اگه اینا با منطقتون جور اومد بعد برین سراغ جزییاتش ک نماز خوندن یکیشه و نماز بخونین . وقتیم نماز میخونین ببینین چقدر اثر داشته . چقدر انسانیتتون طبق دین اوکیه چقدر دروغ نمیگین تهمت نمیزنین مسخره نمیکنین با نامحرم لاس نمیزنین حق کسیو پایمال نمیکنین دل کسیو نمیشکنین گرسنگی ادمهای اطراف اذیتتون میکنه و کمکشون میکنین و .. چیزایی ک تو دینی ک پذیرفتین حرامه و خوندن نماز صحیح باعث محو شدنشون میشه ‌اگه اینا رو رعایت نمیکنین نمازتون صحیح نیست خوندنشم فایده نداره چون اول باید انسان باشین بعدش باید برین تو جزییات نماز و روزه و اینا .
چیزی ک تو جامعه زیاده ادم نماز خون ولی اکثرشون انسان نیستن فقط در قالب چادر و پوشش و مراسمهای مذهبی مث محرم و قدر و.. و از اونور خاله زنکی و سهمیه بسیج و شهدا و ایثارگر ک ی دزدی و حق الناس بزرگیه و ب دنبالش پول حرومی ک میارن تو زندگیشون و امر ب معروف و نهی از منکر های خلاف اسلام ک تخریب میکنن فرد رو و و و.. گند میزنن ب جبهه دین ک خودش گناه بزرگیه .
 

leonardo H

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
660
نام مرکز سمپاد
some where
شهر
Tehran
سال فارغ التحصیلی
2016
اول خدا رو برا خودتون منطقی و بدون تعصب و احساسات اثبات کنین . بعد ببینین وجود ی خالق برا این جهان ربطی ب دین ها داره یا ن . بعد برین تو جزییات دین . مثلن برا اسلام ایه ضربوهن راجب کتک زدن زن ، یا اینکه اسیرای جنگی کنیز میتونن بشن و سکس باهاشون اوکی و حلاله ، داستانهای قرانی ببینین از لحاظ منطقی و انسانی چقدر براتون اوکین مثلن موسی عصاشو میزنه ب دریا دریا دو قسمت میشه ، و خیلی چیزای دیگه . اگه اینا با منطقتون جور اومد بعد برین سراغ جزییاتش ک نماز خوندن یکیشه و نماز بخونین . وقتیم نماز میخونین ببینین چقدر اثر داشته . چقدر انسانیتتون طبق دین اوکیه چقدر دروغ نمیگین تهمت نمیزنین مسخره نمیکنین با نامحرم لاس نمیزنین حق کسیو پایمال نمیکنین دل کسیو نمیشکنین گرسنگی ادمهای اطراف اذیتتون میکنه و کمکشون میکنین و .. چیزایی ک تو دینی ک پذیرفتین حرامه و خوندن نماز صحیح باعث محو شدنشون میشه ‌اگه اینا رو رعایت نمیکنین نمازتون صحیح نیست خوندنشم فایده نداره چون اول باید انسان باشین بعدش باید برین تو جزییات نماز و روزه و اینا .
چیزی ک تو جامعه زیاده ادم نماز خون ولی اکثرشون انسان نیستن فقط در قالب چادر و پوشش و مراسمهای مذهبی مث محرم و قدر و.. و از اونور خاله زنکی و سهمیه بسیج و شهدا و ایثارگر ک ی دزدی و حق الناس بزرگیه و ب دنبالش پول حرومی ک میارن تو زندگیشون و امر ب معروف و نهی از منکر های خلاف اسلام ک تخریب میکنن فرد رو و و و.. گند میزنن ب جبهه دین ک خودش گناه بزرگیه .

ببین مدل کردن منطقی ادیان کار اشتباهیه
الان تو مرتاض ها رو رد میکنی وجودشون رو یا میپذیری
اگر میپذیری
باید این رو قبول کنی که ریاضت های مرتاض ها اصلا منطقی نیست
کدوم علم پزشکی ای میگه آب نخور
سکس نداشته باش و...
ولی اونچه که در واقعیت اتفاق میوفته اینه که این کار های غیر منطقی قدرت های جالبی به این افراد میده
مگر اینکه تو وجود این چیز ها رو نپذیری و بگی توتالی فیکه
ولی من آدم هایی میشناسم که اعتقاد به هیچی ندارن و رفتن هندوستان
و هندوییسم رو دیدن
به نظرم هرگونه بحث منطقی در این بحث بی اساسه
به همین خاطره که واقعا این چیز ها باید شخصی باشه
چون دنیا اولا خیلی بزرگه
مقصودم از این حرفه اینه که ما نمیدونم دنیا واقعا منطقی مدل میشه یا نه
این چیزیه که حتی علم هم بهش جواب نمیده
و به خوبی توی پاسخ بهش لنگ میزنه
اما اینکه دنیا جنبه ی متافیزیکی داره یا نه
و این اعمال عبادی اثر روی زندگی میگذاره یا نه باید کاملا وابسته به تجربه بشه
کما اینکه بخش زیادی از علم ما جز ریاضیات تماما تجربیه
بعد چطور میخوای یک چیز تجربی رو که تمام راهکار هاش انجام ی سری عمله
منظورم دین یا هر مکتب عرفانی ای مدل کنی با منطقت
تو باید اون کار ها رو بکنی
بعد بگی من عصامو انداختم مار نشد
در غیر اون صورت حرفت توجیه ای نداره
در کل میخوام بگم
هر کسی باید ی مسیر تجربی انتخاب کنه
برای اینکه دین و مسائلش شبیهش توی زندگیش تجربی کارکرد دارن یا نه
و ی مدت قابل بررسی ای با ی علم قابل قبولی نه از سر هیجانات کودکانه
یا جو و ترند جامعه دورش
اینو تست کنه
بعد اگه حس کرد دین یا هر چیز دیگه توی جهانبینیش میخونه
اون رو بپذیره و در غیر این صورت اون رو رها کنه
ولی فهمیدن این فقط با تجربه و مدتی دین دار بودن بدست میاد
نه با تز بافتن و بحث های دور همی کردن
خلاصه که نظرمو گفتم
ممکن هم هست درست نباشه
 

Shahrzad99

شهرزاد
ارسال‌ها
15
امتیاز
1,181
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
یزد
سال فارغ التحصیلی
1397
ببین مدل کردن منطقی ادیان کار اشتباهیه
الان تو مرتاض ها رو رد میکنی وجودشون رو یا میپذیری
اگر میپذیری
باید این رو قبول کنی که ریاضت های مرتاض ها اصلا منطقی نیست
کدوم علم پزشکی ای میگه آب نخور
سکس نداشته باش و...
ولی اونچه که در واقعیت اتفاق میوفته اینه که این کار های غیر منطقی قدرت های جالبی به این افراد میده
مگر اینکه تو وجود این چیز ها رو نپذیری و بگی توتالی فیکه
ولی من آدم هایی میشناسم که اعتقاد به هیچی ندارن و رفتن هندوستان
و هندوییسم رو دیدن
به نظرم هرگونه بحث منطقی در این بحث بی اساسه
به همین خاطره که واقعا این چیز ها باید شخصی باشه
چون دنیا اولا خیلی بزرگه
مقصودم از این حرفه اینه که ما نمیدونم دنیا واقعا منطقی مدل میشه یا نه
این چیزیه که حتی علم هم بهش جواب نمیده
و به خوبی توی پاسخ بهش لنگ میزنه
اما اینکه دنیا جنبه ی متافیزیکی داره یا نه
و این اعمال عبادی اثر روی زندگی میگذاره یا نه باید کاملا وابسته به تجربه بشه
کما اینکه بخش زیادی از علم ما جز ریاضیات تماما تجربیه
بعد چطور میخوای یک چیز تجربی رو که تمام راهکار هاش انجام ی سری عمله
منظورم دین یا هر مکتب عرفانی ای مدل کنی با منطقت
تو باید اون کار ها رو بکنی
بعد بگی من عصامو انداختم مار نشد
در غیر اون صورت حرفت توجیه ای نداره
در کل میخوام بگم
هر کسی باید ی مسیر تجربی انتخاب کنه
برای اینکه دین و مسائلش شبیهش توی زندگیش تجربی کارکرد دارن یا نه
و ی مدت قابل بررسی ای با ی علم قابل قبولی نه از سر هیجانات کودکانه
یا جو و ترند جامعه دورش
اینو تست کنه
بعد اگه حس کرد دین یا هر چیز دیگه توی جهانبینیش میخونه
اون رو بپذیره و در غیر این صورت اون رو رها کنه
ولی فهمیدن این فقط با تجربه و مدتی دین دار بودن بدست میاد
نه با تز بافتن و بحث های دور همی کردن
خلاصه که نظرمو گفتم
ممکن هم هست درست نباشه
ببین تو ب هر چی باور داشته باشی ک بهت حس خوب میده میتونه حس خوب بده منظورم اینه ک بهت میگن نماز حس خوبی داره نماز میخونی حس خوب بهت دست میده . بهت میگن برا چشم زخم بزن ب تخته ، میزنی ب تخته و از نظر روانی خیالت راحت میشه . بهت میگن زن باید تو خونه زندگی کنه مگرنه خیلی بده ، تو ب عنوان ی مرد میگی تو خونه بمونه زنت و اگه میره سر کار حس بد میگیری چون بهت از بچگی گفتن صحیحش اینه و بیرون بره در خطره و مزاحمش میشن مردا . بهت میگن صورتی رنگ دخترونست ، یکی صورتی جیغ بپوشه مرد باشه میگی این چرا لباس رنگ دخترونه پوشیده چون همیشه برامون تداعی کردن صورتی دخترونست در حالیکه رنگ رنگه . بگن مسافر میزه پشتش اب بریزین و قران بگیرین رو سرش اگه نکنین حس بدی بهتون دست میده ک نکنه طوریش بشه . سر کنکور دیدم طرف یس گرفته رو سر بچش بعد ک قبول شده گفته دیدی یس تاثیرش خوب بود در حالیکه طرف صبح تا شب ی سال درس خونده ولی چون ب ما میگن حس خوبی بهمون دست میده و ربطش میدیم . مریض داریم دعا میکنیم امام حسین شفاش بده بعد مریضیش ی مریضی علاجه و دکترا بهش دادو کامل رو میدن بعد ک خوب شد میگیم امام حسین شفاش داده ! در حالیکه تو علم ثابت شده سیر درمان فلانه . خود قران میگه فکر کنید تفکر کنید .
من خودم شاید ۲۰ و اندی سال اعتقاد داشتم کاملن و همه چیشو تجربه کردم و فقط از دور چیزی نمیگم
 

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,972
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
در اصل تاثیر مثبت نماز روانیه.....در طول نماز بار ها چیز هایی رو میگیم که یه ذره تفکر بهشون کافیه تا گناهانمون رو بشناسیم......نماز برای یادآوری اصول اسلام و اعتقادی فرد مومنه(البته باید به عبادتتون و اعتقاداتتون فکر کنید تا اینطور شه و نمازتون مفید واقع شه)
 
بالا