• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

مرد نفرت ؛ اندر باب بازی جنجالی Hatred

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Hashie

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
235
امتیاز
1,730
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی
شهر
تبریز
رشته دانشگاه
مهندسی کامپیوتر
"بذار خودمو معرفی کنم ، من مرد نفرت و بیزاری هستم ... ".
این جمله و جمله های از این قبیل بازی Hatred رو پر کردن. Hatred بازی جدید شرکت Destructive Creations هستش که علیرغم نقدهای منفی بسیار و متای 45 از 100 خیلی هایپ و خبرساز شده. اما چرا ؟
بازی درباره ی یک قاتل خونسرد و تنهای میزانتروفیک (اجتماع گریز) هستش که فقط به دلیل نفرتش از بشریت با اسلحه و نارنجک به جون مردم بی گناه و پلیسا می افته. بازی بخاطر خشونت بسیار زیاد از شبکه Steam برای یه مدت حذف شد، اما بعدش تصمیم گیرنده های Steam احساس کردن که این تصمیمشون اشتباه بوده و دوباره این بازی رو برگردوندن. البته خشونت بصری بازی خیلی فرقی با بازی های اکشن دیگه نداره، اما از نظر محتوا میشه گفت اولین بازی ای هست که جرات کرده محتوای چنین "ضد عرف" ای رو به تصویر بکشه. به طور کلی بازی جو مریض گونه ای داره.

نکته ی دیگه اینکه طبق درجه بندی سنی شرکت ESRB که معتبر ترین و رایج ترین شرکته برای اینکار، این بازی درجه ی (AO (Adults Only رو دریافت کرده. لازمه بدونین این درجه بندی فقط به تعداد بسیار محدودی از بازی ها داده میشه و تا حالا این درجه "فقط به دلیل محتوای خشن" به بازی ای داده نشده بود. (اکثراً بخاطر نمایش صحنه های جنسی و یا مسائلی مثل قمار بازی و ... این درجه بندی داده میشه).

hatred_game.png


"بعضی وقت ها فک میکنم خیلی زود خلاصشون می کنم ... "

اما مختصری هم درباره ی سبک و سیاق بازی... بازی در سبک اکشن و با زاویه دید ایزومتریک ساخته شده. یعنی شما از بالا بازی رو کنترل می کنین. بازی با استفاذه از مونور پایه ی Unreal Engine 4 ساخته شده که باعث میشه گیم پلی بازی خیلی نرم باشه و براتون مشکلی ایجاد نکنه. در جریان بازی 3 تا اسلحه میتونین حمل کنین و 3 نوع نارنجک که از همون اول در اختیارتون قرار میگیره. هدف در هر مرحله ، سلاخی یه سری آدم بی گناهه که یا در مرکز خریدن یا توی مهمونی یا توی مراسم خاکسپاری و ... جمع شدن.
مراحل اول و دوم و نهایتاً سوم بازی بخاطر نرمی گیم پلی شاید تا حدودی لذت بخش باشه اما بازی به شدت تکراری میشه. آهنگ استرس آور بازی همونطور تکراری میمونه ، اسلحه ی جدیدی در کار نیست، استراتژی دشمناتون تغییر خاصی پیدا نمی کنه و سیستم احیای Health bar - که با کشتن قربانی هایی که به شما التماس میکنن زنده بمونن - هم با همون چند تا انیمیشن سر و تهش هم میاد.
دیالوگ های مثلاً خفن بازی هم که با بچگانه ترین لحن ممکن توسط آنتاگونیست بی نام بازی گفته میشن هم، بعد از همون 2 مرحله شدیداً رو اعصابه.

HAT.jpg


"کسی دلش برات تنگ نمیشه ؛ چون خانواده ت هم اونقدر زنده نمیمونن ... "

سایت Gamespot.com نمره ی 3 رو از 10 به بازی داده و اول مطلبش نوشته "Hatred نمونه ی واقعاً خوبی برای ترول های "چیزی که من فکر میکنم دارم انجام میدم / چیزی که والدینم فک می کنن دارم انجام میدم" هستش ". این گفته ی Gamespot بی ربط هم نیست. چیزی که Hatred هست، یه بازی متوسط به پایین اکشن با داستان آبکیه. چیزی که پدر و مادر ها و منتقدین خشونت در گیم فک میکنن، یه بازی مخربه که شدیداً بدآموزی داره و چیزی که سازنده های بازی فک می کنن اینه که هنر و بازی رو به هم گره زدن (که البته موفق هم نشدن‌‌ !).

اگه این بازی رو انجام دادین، میتونین اینجا نظرتون رو بگین.
اگه نه ، این 2 تا لینک ، ویدئو های کوتاهی هستن که اولیش تریلر بازیه و دومیش واکنش یه سری گیمر به این گیم. میتونین اونارو نگاه کنین و قاطی بحث شین.

تریلر بازی

[/urlواکنش ها]
 

tizechamoosh

Hasty Khoshg Daman
ارسال‌ها
402
امتیاز
549
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اراک
سال فارغ التحصیلی
1395
رشته دانشگاه
مهندسی عمران
اینستاگرام
بازی جالبیه ؟
 
ارسال‌ها
810
امتیاز
11,332
نام مرکز سمپاد
چهارراه لشگر
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
بازی جالبیه ؟
نه این بازی خیلی بازی مخربی هست
انگار تنها هدف سازنده تنها همین بوده که اختلال روانی تو مخاطبش به وجود بیاره. و توضیحات دوستمون کامل بود تا حد خوبی.

تو یوتیوب ویدیوهاشو ببینید واقعا جالب نیست.
 
  • لایک
امتیازات: |تا
بالا