• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

حکم اعدام؟قطع دست؟

ناهید

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
328
امتیاز
2,907
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 نیشابور
شهر
نیشابور
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

@رادیکال:

به گفته دکتر اردبیلى، شرف و مقام انسانى هر فرد وقتى محترم است که از جایگاه انسانى خود تنزّل نکند. کسى که به جان و آزادى
دیگرى وقعى ننهد و حق حیات وى را سلب کند خود نیز شایسته دوست داشتن نیست.در جوامع امروزى، رسانه‌ها با به تصویر کشیدن ارتکاب جرایم و اعمال خشونت‌آمیز در برنامه‌هاى سینمایى و داستانى، با مهیج کردن آنها، به جذب مخاطبان بیشتر مى‌پردازند، غافل از اینکه به آموزش غیرمستقیم اعمال مجرمانه و خلاف اخلاق نیز مى‌پردازند و به سیر صعودى جرم در جامعه دامن مى‌زنند. در تأیید این مطلب، مى‌توان نگاهى گذرا داشت به حوادثى که در نتیجه متأثر شدن از سینما و تلویزیون ایجاد مى‌شود.
مکافات عمل خطایى است که بزهکار نسبت به جامعه مرتکب شده و از این‌رو، او باید کیفر عمل خود را ببیندهمچنین آمارى در دست نیست

که چه تعداد از سارقان حرفه‌اى با وجود سوابق متعدد، به خاطر ترس از مجازات مرگ، با خود اسلحه حمل نمى‌کننددر تمام این موارد، که

حاصل آن خوددارى از ارتکاب قتل است، بازدارندگى مجازات اعدام مؤثر بوده است.در مباحثات ، که در مجلس انگلستان در این خصوص انجام

گرفت، یکى از نمایندگان اعتراف کرد که زمانى نقشه قتلى را در سر مى‌پرورانیده، اما شبح مجازات مرگْ وى را از آن کار بازداشته است.

با وجود این، مخالفان کوشش دارند ما قبول کنیم که در هیچ‌یک از این موارد، ترس از چوبه دار در خاطر هیچ قاتلى جلوه‌اى نداشته است.

پذیرش چنین نظریه عجیب و نامأنوسى انکار عقل سلیم است به نفع اندیشه‌هاى تخیّلى و مدّعى اشراق.
کشورهایى که مجازات اعدام را در قوانین خود لغو کرده‌اند، حسب تجربیات، به علت افزایش جرایم بزرگ، ناگزیر به برقرارى مجدّد آن بوده‌اند.

مجازات اعدام در اتحاد جماهیر شوروى، که در سال 1947 لغو شده بود، دوباره در سال‌هاى 1949 و 1954 نسبت به بعضى از جرایم برقرار

مى‌گردد. در کشور رومانى، مجازات اعدام در 1864 لغو مى‌شود و در 1938 از نو مورد تصویب قانونگذار قرار مى‌گیرد. زلاند جدید در 1941 این

مجازات را از قوانین خود حذف مى‌کند، ولى در سال 1950 ناگزیر به برقرارى مجدّد آن مى‌گردد.
در قرآن کریم، در آیه مربوط به قصاص مى‌خوانیم: «فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِیهِ شَیٌْ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَیْهِ بِإِحْسَانٍ» (بقره: 179)؛ پس هر کس

از برادرش (قاتل) به چیزى از حق قصاصِ به او گذشت شود (باید از گذشت ولى مقتول) به طور پسندیده‌اى پیروى کند و با رعایت احسان،

(خون‌بها را) به او بپردازد. به همین دلیل، قاضى طبق آیین دادرسى کیفرى، مکلّف است ولىّ دم را به گذشت دعوت کند. این نحوه برخوردها،

که از نوع عدالت ترمیمى هستند، موجب تخفیف آثار مخرّب جرم در جامعه خواهند شد.

ـ علّامه طباطبائى در پاسخ به این اشکال، نکته جالبى بیان مى‌کنند: ایشان انتقام مظلوم از ظالم را مطابق عدالت و غیر مذموم مى‌داند. در

واقع، قساوت و حبّ انتقام تنها جنبه قصاص نبوده، بلکه اجراى عدالت و جلوگیرى از فساد و برقرارى امنیت، خود از فواید قصاص است. آرى،

این نکته در جاى خود قابل توجه است که اهمیت ویژگى «عدالت‌محورى» قصاص بسیار پررنگ‌تر از جنبه انتقام‌جویانه آن است.

در رابطه با خطاپذیرى محاکمات جنایى:

موافقان اعدام در پاسخ این اشکال، به خطاپذیر بودن محاکمات جنایى در همه مواردى که با غیر اقرار ثابت مى‌شوند اشاره کرده‌اند. همه عواملى که در خطاپذیر کردن حکم اعدام دخیل هستند در سایر مجازات‌ها نیز وجود دارند؛ ولى با این حال، هیچ دستگاه قضایى در سراسر دنیا به این خاطر از اجراى مجازات‌ها خوددارى نکرده است. چاره‌اى که دستگاه‌هاى قضایى سراسر دنیا براى حل این معضل اندیشیده‌اند عبارت از:
الف. چند مرحله‌اى کردن مراحل دادرسى که در نتیجه آن، مراجع گوناگونى از دادرسان عادى تا دادرسان باتجربه و کهنه‌کار به احکام اعدام رسیدگى مى‌کنند. با این کار، احتمال اشتباه دادرس به حداقل مى‌رسد؛ چراکه اگر در مرحله بدوى اشتباهى صورت گیرد در مرحله تجدید نظر و بالاتر این اشتباه اصلاح مى‌شود.
ب. ایجاد فناورى‌هاى پیشرفته جرم‌یابى؛ علاوه بر انگشت‌نگارى و سایر دانش‌هایى که قبلاً وجود داشته، پیشرفت‌هایى در پزشکى قانونى حاصل شده‌اند که احتمال وقوع اشتباه قضایى را تقریبا از بین مى‌برند. به قول مولى لفبور:
کسانى هستند که اظهار مى‌دارند اجساد سخن نمى‌گویند، ولى آنها فى‌الواقع سخن مى‌گویند؛ از زندگى راحتى که داشته‌اند ی سختى‌هایى که کشیده‌اند، از زندگى پاکیزه یا کثیفى که داشته‌اند، از شادى‌هایى که به اندوه پایان گرفته، از غم‌ها و از ظلم‌هایى که بر آنها رفته و از هر نوع جرمى که بر آنها رخ نموده است.
به واسطه وسایلى که دانش مترقّى و پیشرو پزشکى فراهم آورده است، مى‌توان پس از تحقیق درباره بزه، نحوه وقوع آن را تشخیص داد. در این‌باره، علم شیمى با تجزیه و تحلیل‌هاى آزمایشگاهى و حتى دانش هسته‌اى مى‌تواند اطمینان دهد که متهم مقصر است یا بى‌گناه. 35 با استفاده از علوم پیشرفته‌اى همچون پزشکى قانونى، تشخیص هویّت (مثل انگشت‌نگارى)، سم‌شناسى و مانند آن، دادرس مى‌تواند به نحوه وقوع جرم و هویّت قاتل پى برده، از اشتباه در تصمیم‌گیرى جلوگیرى شود.
ج. مقرّرات دقیق در مورد شهود نیز امکان اشتباه قضایى را بسیار کاهش مى‌دهند. هنر بازپرسى، که به وسیله متخصصان باتجربه این فن، با مهارت صورت مى‌گیرد، شهادت گواهان کاذب و فاسد را بیش از پیش بى‌اثر ساخته است. افکار عمومى همراه با جراید هوشیار هرگاه در مسیر دادرسى، مقدّمه ظهور خطایى را مشاهده کنند، زنگ خطر را به صد مى‌آورند.


هنوز اثبات ناکارآمدى مجازات بسیار دشوار مى‌نماید و این ضرورت تحقیق بیشتر در این زمینه، به ویژه در کشور ایران.

پ.ن:
محمّدعلى اردبیلى، حقوق جزاى عمومى، تهران، میزان، 1385، ج 2، ص 159.
سید محمّدحسین طباطبائى، پیشین، ج 1، ص 439.
 

Miraneh

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
813
امتیاز
3,959
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱
شهر
اهواز
سال فارغ التحصیلی
97
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

کسی که عمدی میکشه عمدی کشته ربطی به بیمار روانی بودنشم نداره.کشتی باید پا لرزشم واسّی.فقط اگر خانواده مقتول راضی شه نمیره پا دار.
وگرنه باید کشته شه.چنین فردی یبار یکیو میکشه .میان مثلا ریشه یابی میکنن واسش و مثلا ارشاد میشه.میره دوباره تو جامعه.با خودش میگه خب من که یبار آدم کشتم خودمو نکشتن!دوباره میکشم.فوقش میبرن ارشادم میکنن دوباره یا زندانی .چیه مگه؟
همینا رو ممکن نیس بگه؟
;;)اگر قرار بشه همه قاتلان به عمد آزاد باشن که .قتل میشه یه امر آزاد اونطور.دیگه کسی واسش فرقی نمیکنه.هرکی خلافش حرف زدو میکشه.هرکیو ازش خوشش نیومدو میکشه.
نمیشه که. ;;)
 

میعاد

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
825
امتیاز
4,572
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
نیشابور-اهواز
دانشگاه
صنعت نفت
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

@roxan:
من مشکلی ندارم با ادامه دادن بحث.همون موقع هم داشتم ادامه میدادم.خیلی اروم و با دلایل خودم هم داشتم این کارو میکردم.الانم مشکلی نیس برا ادامش.
راجبه این که میگید اگه شما نمیتونید یه مجازات جایگزین ارایه کنید که تعادل رو برقرار کنه من یکی پیشنهاد بدم تا ضعف هاش رو بررسی کنیم این حرف خوبیه اما من به این معتقدم ک اعدام در موادری که تو قانون ما ذکر شده مجازات مناسبیه.به عبارت بهتر هیچ مجازات دیگه ای در اون شرایط نمیتونه عدالت اعدام رو داشته باشه.خب این تفکر منه پس من نمیتونم واقعن هیچ مجازات جایگزینی براش ارایه کنم چون هیچ موردی بهتر از این حتی به ذهنمم نمیرسه.
من نمیدونم با چه شکل فرهنگ سازی و مشاوره روان شناختی میخاییم این جرم رو از بین ببریم!
یکی از مهم ترین اصول که تمام جوامع بهش معتقدن حق هس.وقتی یه نفر به عمد کشته میشه حق زندگی ازش گرفته شده!واقعن کدوم مجازات میتونه این حق رو جبران کنه؟شاید بگی خب با اعدام طرف که چیزی درست نمیشه!خب منم میتونم بگم با تخفیف مجازات هم چیزی درست نمیشه که چ بسا وضع بدتر هم میشه!

مثلاً شلاق زدن یا قطع دست و پا یا سنگسار و... در ملاء عام و یا حتی دیدن تصاویر این مجازات ها ایجاد رعب و وحشت بین مردم میکنه

و این خودش به تنهایی برای افزایش بزه کافیه ، چون این نوع مجازات ها حیوان خویی رو در افراد زیاد میکنه ،

و میل به خلاف رو به حد خوبی ! بالا میبره!

واقعن بعضی استدلالا طورین که ادم میمونه چطور جواب بده!
اعدام رو باعث بالا رفتن امار بزه و جرم میدونیم چون مردم اون رو میبینن و روحیه خشونت درشون بالا میره؟
این حرفا یه سری حرفاس که خیلی ارمان گرایانس!
این حرف شما منو مجبور میکنه چن تا عکس اینجا بذارم که بابتش عذر میخام از همه!

17861_1505709381_1652419394x5lhj3a9azzx76o5.jpg


(یه تصویر دیگه ام هس که بهتره لینکشو بذارم)
http://s5.picofile.com/file/8106097642/b89b2517918e40bfd2e70dc70430fd1d.jpg

بازم عذر میخام از همه به خاطر این صحنه ها.

اینا چی؟اینا ج بلایی سر روحیه مردم میاره؟چه بلایی سر روحیه اون بچه ای میاد که تو خیابون جلو چشش مادرشو سر میبرن!؟
خب در قبال این چنین افرادی که به این شکل حرکات وحشیانه از خودشون نشون میدن ما بیایم ژست روشن فکرانه بگیریم که نه جامعه مقصره! اگه اعدامشون کنیم ممکنه کسی ببینه و رو روحیش تاثیر بذاره و بعدها به جرم و جنایت رو بیاره؟
کسی که اعدام رو میبینه و سرانجام کسی رو که حق خوری کرده ممکنه بیشتر به سمت خشونت کشیده بشه یا کسی که ببینه فردی علیرغم اینه برای مثال تجاوز به عنف داشته و داره راس راس تو خیابون میگرده!؟ مسلمن تو مورد دوم فرد تحریک میشه خودشم بره دنبال این کار.چون هیچ عمل بازدارنده ای رو روبه روی خودش نمیبینته!راه بازه.
پسری که عاشق دختری میشه و وقتی با مخالفت دختر رو به رو میشه دختر رو تو روز روشن تو خیابون به تیر برق میبنده و بعد از شکنجه دادنش جلو همه مردم اون رو با ضربات چاقو از پا در میاره
پ.ن:من الان که داشتم دنبال میگشتم لینک این خبرو پیدا کنم متوجه شدم اصله خبر ماله ایران نیس.مربوط به یکی از کشورای عربیه.گفتم اینو بگم اینجا که سوتفاهم پیش نیاد

متن بالا یه خبر واقعیه.متاسفانه من لینکش رو ندارم البته دلیلی هم بر دروغ گفتن نیس در این زمینه اما تصاویرش هست که خب با جو سایت فکر نمیکنم جور در بیاد اما اگه مدیرا مشکلی ندداشتن من این تصویرو میذارم.
اینا بیشتر رو روحیه مردم تاثیر میذاره یا دیدن این که این افراد بع سزای کار وحشیانشون برسن؟

عقرب سیاه نام رایج فردی‌ست که سال ۱۳۸۷ و پس از تلاش برای ربودن یک زن توسط پلیس در جنوب تهران دستگیر شد و اواخر سال ۱۳۸۹ به اتهام آزار و اذیت و سرقت اموال ۳۰ زن و دختر جوان در دادگاه‌های ایران محاکمه شد. او در محاکمه اول به اعدام محکوم شد و در محاکمه دوم تبرئه گردید. تبرئه او باعث ایجاد بحث‌های اعتراض‌آمیز در میان رسانه‌های اجتماعی شد و قربانیان هم نسبت به نقض حکم اعدام توسط دیوان‌عالی کشور، اعتراض کردند. این مسئله حتی باعث اعتراض رئیس قوه قضائیه به حکم شد. وی در سومین محاکمه در بهمن ۱۳۹۰ به اعدام محکوم شد. برخی رسانه‌ها معتقد به تلاش یکی از بستگان ثروتمند وی در بازار آهن برای نجات او هستند.
وی پس از محاکمه مجدد به اعدام محکوم و مقرر شد در 21 شهریور 1391 در چهار راه نظام آباد تهران اعدام شود. که با حضور زیاد مردم و نیروی انتظامی در تاریخ مقرر به دار آویخته شد.

در قبال یه همچین موجودی چه کاری میتونیم بکنیم؟رو تفکراتش فکر کنیم؟کسی که یه بار مجازات شده و بازم به کار قبیحانه خودش برگشته! همچنین میتونید ببینید که اقبال عمومی هم در جهت اعدام این فرد بوده!

من دیدم بحث خیلی داره میره طرف تز های روشن فکرانه و بحث اینکه اگر کسی اعدام بشود ممکن است بر روحیه خشونت جامعه افزوده شود ترجیح دادم از حقایق موجود تو جامعه حرف بزنم.شاید اینطوری قابل لمس تر باشه.
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

واقعن بعضی استدلالا طورین که ادم میمونه چطور جواب بده!
اعدام رو باعث بالا رفتن امار بزه و جرم میدونیم چون مردم اون رو میبینن و روحیه خشونت درشون بالا میره؟
این حرفا یه سری حرفاس که خیلی ارمان گرایانس!
این حرف شما منو مجبور میکنه چن تا عکس اینجا بذارم که بابتش عذر میخام از همه!
من هم چند تا عکس میذارم که شما متوجه خشونت پرورش خشونت بشید!

%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85.jpg


این همه جمعیت برای چی ؟ برای دست و پا زدن یک انسان بالای دار؟ برای داد و فریاد هایی که میخواد بکنه یا اشک ها؟ شایدم صدای خرخر آخرین نفس های یک موجود زنده!!!

این عکس هم بد نیست ببینید!!!

قطع دست در ملاء عام در شیراز سال 91

اینا چی؟اینا ج بلایی سر روحیه مردم میاره؟چه بلایی سر روحیه اون بچه ای میاد که تو خیابون جلو چشش مادرشو سر میبرن!؟
خب در قبال این چنین افرادی که به این شکل حرکات وحشیانه از خودشون نشون میدن ما بیایم ژست روشن فکرانه بگیریم که نه جامعه مقصره! اگه اعدامشون کنیم ممکنه کسی ببینه و رو روحیش تاثیر بذاره و بعدها به جرم و جنایت رو بیاره؟
کسی که اعدام رو میبینه و سرانجام کسی رو که حق خوری کرده ممکنه بیشتر به سمت خشونت کشیده بشه یا کسی که ببینه فردی علیرغم اینه برای مثال تجاوز به عنف داشته و داره راس راس تو خیابون میگرده!؟ مسلمن تو مورد دوم فرد تحریک میشه خودشم بره دنبال این کار.چون هیچ عمل بازدارنده ای رو روبه روی خودش نمیبینته!راه بازه.
پسری که عاشق دختری میشه و وقتی با مخالفت دختر رو به رو میشه دختر رو تو روز روشن تو خیابون به تیر برق میبنده و بعد از شکنجه دادنش جلو همه مردم اون رو با ضربات چاقو از پا در میاره
پ.ن:من الان که داشتم دنبال میگشتم لینک این خبرو پیدا کنم متوجه شدم اصله خبر ماله ایران نیس.مربوط به یکی از کشورای عربیه.گفتم اینو بگم اینجا که سوتفاهم پیش نیاد
متن بالا یه خبر واقعیه.متاسفانه من لینکش رو ندارم البته دلیلی هم بر دروغ گفتن نیس در این زمینه اما تصاویرش هست که خب با جو سایت فکر نمیکنم جور در بیاد اما اگه مدیرا مشکلی ندداشتن من این تصویرو میذارم.
اینا بیشتر رو روحیه مردم تاثیر میذاره یا دیدن این که این افراد بع سزای کار وحشیانشون برسن؟
در قبال یه همچین موجودی چه کاری میتونیم بکنیم؟رو تفکراتش فکر کنیم؟کسی که یه بار مجازات شده و بازم به کار قبیحانه خودش برگشته! همچنین میتونید ببینید که اقبال عمومی هم در جهت اعدام این فرد بوده!

من دیدم بحث خیلی داره میره طرف تز های روشن فکرانه و بحث اینکه اگر کسی اعدام بشود ممکن است بر روحیه خشونت جامعه افزوده شود ترجیح دادم از حقایق موجود تو جامعه حرف بزنم.شاید اینطوری قابل لمس تر باشه.

باید دید چرا تو خیابون جلو چشم یک بچه مادرش سر بریده شده؟ چرا؟ چه عاملی موجبش شده؟

تعصب فرهنگی؟ خیانت ؟ تعصب مذهبی؟ عدم وجود امنیت در جامعه؟ ناکار آمادی سیستم قضایی؟ و...

آیا کشتن آدما موجب کاهش آمار قتل میشه؟ اگه به فرض قاتل رو بکشن! چیزی تغییر میکنه ؟
نباید ریشه ها بزه از بین بره؟

+شما خشونت در سیستم قضایی رو نمیتونید با خشونت خیابانی مقایسه کنید
چرا؟
چون هر بچه و بزرگ سالی میدونه که خشونت خیابانی توسط افراد بزه کار انجام میشه ، اما خشونت قضایی چطور ؟
هر آدمی دستگاه قضایی رو پناهگاه امن خودش میدونه ، اگه توی اون خشونت شدید باشه دیگه دید مثبتی نسبت بهش وجود نداره!


به علاوه شما اصلا ً قوانین مجازات ایران رو میدونید؟

من یک کتاب معرفی میکنم : "قانون مجازات اسلامی" - تدوین جهانگیر منصور - نشر دیدار

قوانین مجازات ما خیلی 0 و 1 ـی هستند!!!

مثلاً قانون تجاوز به عنف یا اعدام ـه یا آزادی!!!

خوب اگه مثلاً قاضی میتونست به جای اعدام 5 سال تا 20 سال زندان ببره!

خیلی از پرونده های تجاوز منجر به آزادی نمیشد!!!

به علاوه باید دیدتون نسبت به جنایتکار درست کنید...

اغلب جنایتکار ها در کودکی خودشون به این نتیجه گیری میرسن که من خوبم و دیگران خوب نیستن!

مثلاً کودکی که 3 تا از دنده هاش توی دعوایی با پدرش شکسته شده و حامی دیگه ای نداره به یک خود نوازش میرسه

این افراد تمام زندگیشون رو زجر میکشن چون همیشه با دید منفی به دنیا نگاه میکنن! و کودک درون این افراد واقعاً زخمی و ضرب دیدس!

بچه های کوچیک نیاز به نوازش دارن و اگه نوازش داده نشن حتی ممکنه بمیرن! (مثلا در شیر خوار گاه ها بچه هایی هستن که هم غذاشون کامل بوده و هم مشکل بهداشتی نداشتن اما به خاطر نبود نوازش کافی مردن!!! که بهش اصطلاحاً میگن دغ!) برای اطلاع بیشتر راجع به جرم شناسی و این مباحث باید کتاب هایی که روابط متقابل رو بررسی میکنند رو بخونید مثلاً کتاب "وضعیت آخر" ترجمه : اسماعیل فصیح
 

میعاد

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
825
امتیاز
4,572
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
نیشابور-اهواز
دانشگاه
صنعت نفت
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

این همه جمعیت برای چی ؟ برای دست و پا زدن یک انسان بالای دار؟ برای داد و فریاد هایی که میخواد بکنه یا اشک ها؟ شایدم صدای خرخر آخرین نفس های یک موجود زنده!!!

این عکس هم بد نیست ببینید!!!

اولن همه اعدام ها در ملا عام انجام نمیشه موارد خاصی هستن پس این مورد عمومیت نداره که بگیم هر مورد اعدامی بوده در ملا عام هس پس موجب پرورش حس خشونت میشه!
که هرچند من خودم با این که میگی این صحنه رو دیدن موجب پرورش خشونت میشه مخالفم.

به فرض یه ادم که سابقه کمی داره در اعمال مجرمانه رو در نظر میگیریم.این ادم اگه کسی رو ببینه که از خودش تو انجام کار هایی که تحت عنوان بزه ازشون یاد میشه سابقه دارتره و مجازات سنگینی هم در انتظارش نیس بیشتر ترغیب به ادامه کارش میشه یا وقتی ببینه کسی که این راهو پی گرفته داره به دار اویخته میشه؟

باید دید چرا تو خیابون جلو چشم یک بچه مادرش سر بریده شده؟ چرا؟ چه عاملی موجبش شده؟

تعصب فرهنگی؟ خیانت ؟ تعصب مذهبی؟ عدم وجود امنیت در جامعه؟ ناکار آمادی سیستم قضایی؟ و...

آیا کشتن آدما موجب کاهش آمار قتل میشه؟ اگه به فرض قاتل رو بکشن! چیزی تغییر میکنه ؟
نباید ریشه ها بزه از بین بره؟

اینایی که شما داری میگی مربوط به بعد از انجام و حتی قبل از انجام جرمه.منظورم اینه که یه بحث اجتماعیه نه فردی.فردی که جرم میکنه باید مجازات بشه و این خیلی عادیه که مجازات به خصوص در موارد جرم های سنگین بازدارندگی داره.ضمن اینکه مجرم به فراخور جرمش مجازات میشه ما هیچ وقت برای کسی که جیب بری میکنه اعدام رو مناسب نمیدونیم اما برای کسایی که تو پست قبلیم اوردم اکثریت جامعه این حکم رو میپسندن تا اینکه بخاییم از طرق روانشناسی باهش برخورد کنیم.
قبل از انجام جرم باید تو زمینه های پیشگیری و درمان اجتمتماعیش کار کرد در این مورد شکی نیس.اما وقتی جرم توسط مجرم به وقوع پیوست مجازات جز لاینفک این داستانه.مثال هایی که من زدم با این که مردم با دیدن اعدام خشونت درشون موج بزنه قابل مقایسه نیست.در مواردی که ذکر کردم اسیب های روحی میتونه به حد مرگ برسونه فرد رو.

به علاوه شما اصلا ً قوانین مجازات ایران رو میدونید؟

من یک کتاب معرفی میکنم : "قانون مجازات اسلامی" - تدوین جهانگیر منصور - نشر دیدار

قوانین مجازات ما خیلی 0 و 1 ـی هستند!!!

مثلاً قانون تجاوز به عنف یا اعدام ـه یا آزادی!!!

خوب اگه مثلاً قاضی میتونست به جای اعدام 5 سال تا 20 سال زندان ببره!

خیلی از پرونده های تجاوز منجر به آزادی نمیشد!!!

به علاوه باید دیدتون نسبت به جنایتکار درست کنید...

بحث رو منحرف نکنید لدفن.این که قوانین جزایی و قضایی ایران صفر و یکی هستن ربطی به این بحثی که داریم از اول میکنیم نداره اگه قراره در این مورد صحبت یشه تاپیک دیگه ای بزنید.


اغلب جنایتکار ها در کودکی خودشون به این نتیجه گیری میرسن که من خوبم و دیگران خوب نیستن!

مثلاً کودکی که 3 تا از دنده هاش توی دعوایی با پدرش شکسته شده و حامی دیگه ای نداره به یک خود نوازش میرسه

این افراد تمام زندگیشون رو زجر میکشن چون همیشه با دید منفی به دنیا نگاه میکنن! و کودک درون این افراد واقعاً زخمی و ضرب دیدس!

بر چه اساس این رو میگی؟ اغلب؟اغلب جنایتکارا در کودکی....
نه لزومن اینطور هم نیس.هستن این موارد اما نه اینکه اغلب !!!!
لزومن تمامی بزه کارا از کمبود محبت و ... رنج نمیبرن.خیلیاشون از زیادی محبت هم برخوردارن.کسی که زندگیش با یه سری ازرش هاییی امیخته شده که مخالف ارزش های روتین یه جامعس ممکنه از روی یه رفتار عادی یه جرم بزرگ مرتکب بشه که به سبب اون بدترین ضربات روحی و روانی به یه خانواده و حتی جامعه وارد بشه.کلاه بردار های بزرگ اقتصادی چ لزومی داره که در کودکی از کمبود محبت و این مسایل رنج برده باشن؟
اینایی که شما داری میگی مصداقیه،موردیه.جنبه عام پیدا نمیکه.دیدتون رو گسترش بدید
 

Miraneh

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
813
امتیاز
3,959
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱
شهر
اهواز
سال فارغ التحصیلی
97
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

اینجور اعدام هایی که تو ملا عام انجام میشه برای اینه که مردم عبرت بگیرن.اینکه مردم واسه شوخی بیان یا واسه اینکه مردن کسیو ببینن یا ... مربوط به خود مردمه.
موردهایی هستن خانواده با بچه های کوچیکشون میان تا این اعداما رو ببینن خب این تاثیر میذاره روی روحیه بچه.افراد بزرگسال باید ببینن تا عبرت بگیرن .بد نیس مردم ببینن که با خلافکارا چیکار میکنه جامعه.!

کسی که در فقر و بدبختی و بیچارگی و کمبود محبت بزرگ شده ،ممکنه بشه یه قاتل ممکنه بشه یه دانشمند بستگی به خودش داره.
یه فردی که ناز و نعمته ممکنه بشه یه قاتل یا یه فرد مفید برای جامعه.
ربط زیادی به وضع خانواده نداره! ;;)

در موارد زیادیم نباید اینقد زوم شد روش تا آخر از مرحله اصلی دور شیم.کسی که قتل (عمد)انجام میده،تجاوز به عنف و ... .اینا همه جرمن نباید بگیم که نه این فرد میتونه یروز واسه جامعه مفید باشه نباید حق زندگی رو گرفت.اگر میتونست فرد مفیدی شه نمیومد آدمای جامعه رو بکشه.

برای مثال محمد ریگی،ایشون اومد یه عالمه قتل انجام داد تو جامعه،اونوقت با این تفکر دوستان ما باید وقتی این انسان روانیو که دیگه خودتون میدونید چطور مردم بی گناهو میکشتو ،گرفتیم و دستگیر شد،نباید اعدام شه بلکه باید ارشاد و ریشه یابی شه درش!این با عقل جور در میاد؟آیا این عدله؟کسی که حق زندگی حتی یک نفرو میگیره آیا خودش حق زندگی داره؟واقعا چنین فردی حق زندگی کردنو داره دوستان؟ حالا بگذریم از تعداد افرادی که زیر دست این آقا کشته شدن.فرض کنید چنین فرد روانی ای الان تو جامعه میگشت!با چه ضمانتی ؟آیا دوباره کسیو نمیکشه؟

اینا تنبیه هایی هستن که به نسبت خلاف انجام شده شدت یا کاهش می یابن.
پس این تفکر که فردی که قاتله نباید کشته شه بنظر زیاد درست نمیاد ؟اینطور نیست؟
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

به نقل از میعاد :
اولن همه اعدام ها در ملا عام انجام نمیشه موارد خاصی هستن پس این مورد عمومیت نداره که بگیم هر مورد اعدامی بوده در ملا عام هس پس موجب پرورش حس خشونت میشه!

میدونید اون هایی که در ملا عام نیست کجا اعدام میکنند؟ :|

یکی از دوستان (دانشگاهی بود) به خاطر جرایم سیاسی به مدت یک سال به زندان محکوم شد! (از گفتن اسمش معذورم)
جلوی زندانی ها هر 3 یا 4 روز یک بار یکی رو اعدام میکردند!
این فرد وقتی از زندان بیرون اومد ، واقعن دچار مشکلات روحی شدید شده بود
در حدی که الان بعد این همه سال...هنوز وقتی راجع به اون یک سال باهاش حرف میزنم تغییر حالت روحی رو توش میبینم!
وحشتناک ترین دوران زندگیش رو صبح ساعت 7 میدونست که وقتی از خواب بلند میشدند مجبور بودن برن توی حیاط و دست و پا زدن یکی دیگه رو نگاه کنند!!!!

حالا این بدبخت 4 تا شعار داده بود و رفته بود زندان و از دانشگاه اخراج شد و سابقه دار شد به کنار!!!
مشکل جسمی هم که گرفته بود بازم به کنار!!!
مشکل روحی رو واقعاً نمیشه نادیده گرفت!!!! :|

شما که دارید مخالفت میکنید از قانون مجازات و جامعه شناسی و روانشناسی چی میدونید ؟ ؟ ؟

~ لازم به ذکره جلوی همه زندانیا اعدام انجام میشه ، نه فقط جرایم خاص

به فرض یه ادم که سابقه کمی داره در اعمال مجرمانه رو در نظر میگیریم.این ادم اگه کسی رو ببینه که از خودش تو انجام کار هایی که تحت عنوان بزه ازشون یاد میشه سابقه دارتره و مجازات سنگینی هم در انتظارش نیس بیشتر ترغیب به ادامه کارش میشه یا وقتی ببینه کسی که این راهو پی گرفته داره به دار اویخته میشه؟

بچه ای که ببینه داداشش به خاطر حرف گوش ندادن داره سیاه و کبود میشه!!!
شاید سال اول به حرف مادرش گوش بده
اما 18 سالش که شد یکی میزنه تو گوش مامان باباش!!!
شاید دوز خشونت بتونه سال اول آمار بزه رو بیاره پایین اما از یک جایی به بعد دیگه...


اینایی که شما داری میگی مربوط به بعد از انجام و حتی قبل از انجام جرمه.منظورم اینه که یه بحث اجتماعیه نه فردی.فردی که جرم میکنه باید مجازات بشه و این خیلی عادیه که مجازات به خصوص در موارد جرم های سنگین بازدارندگی داره.ضمن اینکه مجرم به فراخور جرمش مجازات میشه ما هیچ وقت برای کسی که جیب بری میکنه اعدام رو مناسب نمیدونیم اما برای کسایی که تو پست قبلیم اوردم اکثریت جامعه این حکم رو میپسندن تا اینکه بخاییم از طرق روانشناسی باهش برخورد کنیم.
قبل از انجام جرم باید تو زمینه های پیشگیری و درمان اجتمتماعیش کار کرد در این مورد شکی نیس.اما وقتی جرم توسط مجرم به وقوع پیوست مجازات جز لاینفک این داستانه.مثال هایی که من زدم با این که مردم با دیدن اعدام خشونت درشون موج بزنه قابل مقایسه نیست.در مواردی که ذکر کردم اسیب های روحی میتونه به حد مرگ برسونه فرد رو.
بحث رو منحرف نکنید لدفن.این که قوانین جزایی و قضایی ایران صفر و یکی هستن ربطی به این بحثی که داریم از اول میکنیم نداره اگه قراره در این مورد صحبت یشه تاپیک دیگه ای بزنید.

اکثریت جرم شناسی خوندند؟ اکثریت جامعه شناسی خوندند؟ ؟ ؟ واقعیت اینه که ما هرچی میکشیم از اکثریت ـه که اطلاعات کامل ندارند!!

توی ایران تجاوز به عنف! اعدام داره!!!
حالا برای اثبات حتماً 2 تا مرد (1 مرد و 2 تا زن ، 4 تا زن) باید بیان رو قرآن قسم بخورن که دخترو کشون کشون میبرده برای تجاوز!!!
در غیر این صورت اثبات نمیشه و طرف مجازات نمیشه! حتی اگه پزشکی قانونی تایید کنه که تجاوز شده به دختر باز هم اثبات نمیشه تجاوز!!
حالا چرا؟ چون کافیه طرف ادعا کنه که دختر با رضایت خودش اومده بود!
اون وقت دیگه هیچ راهی برای اثبات عدمش نیست و پسر آزاد میشه!!! :د
اگه مجازات های سبکتری وجود داشته باشه برای تجاوز دیگه قاضی بین آزادی و اعدام قرار نمیگیره!
و حکمی متناسب تر در نظر میگیره! مثلاً 5 سال حبس!!!
در ضمن! دقت کنید که ما برای خیلی چیز ها اعدام داریم! و اعدام فقط برای قتل عمد نیست

× خیلی ها به خاطر تجاوز دستگیر شدند و آزاد شدند
 
  • شروع کننده موضوع
  • #28

Roomina.z

کاربر فعال
ارسال‌ها
27
امتیاز
30
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 شیراز
شهر
شیراز
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

به نقل از Mehr@neh :
کسی که عمدی میکشه عمدی کشته ربطی به بیمار روانی بودنشم نداره.کشتی باید پا لرزشم واسّی.فقط اگر خانواده مقتول راضی شه نمیره پا دار.
وگرنه باید کشته شه.چنین فردی یبار یکیو میکشه .میان مثلا ریشه یابی میکنن واسش و مثلا ارشاد میشه.میره دوباره تو جامعه.با خودش میگه خب من که یبار آدم کشتم خودمو نکشتن!دوباره میکشم.فوقش میبرن ارشادم میکنن دوباره یا زندانی .چیه مگه؟
همینا رو ممکن نیس بگه؟
;;)اگر قرار بشه همه قاتلان به عمد آزاد باشن که .قتل میشه یه امر آزاد اونطور.دیگه کسی واسش فرقی نمیکنه.هرکی خلافش حرف زدو میکشه.هرکیو ازش خوشش نیومدو میکشه.
نمیشه که. ;;)
شما به اینکه هر چیزی یه علتی داره اعتقاد دارین؟اگه ندارین که من حرفی ندارم بزنم!خوب کسی که یکی رو کشته مسلما یه دلیلی داره!حالا این دلیل فقط روانی بودن طرف نیست.هرکسی(حتی خود شما) اگه توش رایط خاصی قرار بگیرین ممکنه همچین کاری کنین!
بعد هم خوب معلومه که نباید کسی که کسی رو کشته راه بدن تو جامعه!ولی این دلیل نمیشه که بکشنش که!
 

Analia

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
909
امتیاز
2,520
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد/تهران
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی عمران
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

به نقل از Roomina.z :
شما به اینکه هر چیزی یه علتی داره اعتقاد دارین؟اگه ندارین که من حرفی ندارم بزنم!خوب کسی که یکی رو کشته مسلما یه دلیلی داره!حالا این دلیل فقط روانی بودن طرف نیست.هرکسی(حتی خود شما) اگه توش رایط خاصی قرار بگیرین ممکنه همچین کاری کنین!
بعد هم خوب معلومه که نباید کسی که کسی رو کشته راه بدن تو جامعه!ولی این دلیل نمیشه که بکشنش که!
کاملا موافقم

میشه براش حبس ابد درنظر گرفت یا...

ولی اعدام ، مخصوصا در ملا عام فک نمی کنم چیزی رو درست کنه

فقط باعث میشه روحیه خشونت طلبی بین مردم بیشتر شه
 

Miraneh

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
813
امتیاز
3,959
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱
شهر
اهواز
سال فارغ التحصیلی
97
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

خوب کسی که یکی رو کشته مسلما یه دلیلی داره!
کی گفته دلیل داره؟خب دلیل داره که داره اشتباه کرده.اشتباهی که به قیمت جون یک انسان تموم شده.چنین فردی مستحق دستگیر شدن و حتی اعدامه


بعدم نمیشه که مردمو تو یه دنیای دروغین و پراز آرامش مثلا نگه داشت باید گاهی مواقع نشون داده شه که با گناهکارا چه می کنن.اگر کسی ندونه چه میشه که هرکسی میره یروز یکیو میکشه!

حبس ابد ؟آیا حبس ابد واقعا یه راه خوبه برای مجازات یه قاتل؟
شما همون ریگی رو تصور کنید تو زندان حبس ابد!خنده داره!
اگ خدایی نکرده،شما خواهر یا برادر یکی ازون افرادی بودین که زیر دست این کشته شدن.میذاشتین فقط بره حبس ابد؟

هرکاری یه جزایی داره.
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

به نقل از Mehr@neh :
کی گفته دلیل داره؟خب دلیل داره که داره اشتباه کرده.اشتباهی که به قیمت جون یک انسان تموم شده.چنین فردی مستحق دستگیر شدن و حتی اعدامه


بعدم نمیشه که مردمو تو یه دنیای دروغین و پراز آرامش مثلا نگه داشت باید گاهی مواقع نشون داده شه که با گناهکارا چه می کنن.اگر کسی ندونه چه میشه که هرکسی میره یروز یکیو میکشه!

حبس ابد ؟آیا حبس ابد واقعا یه راه خوبه برای مجازات یه قاتل؟
شما همون ریگی رو تصور کنید تو زندان حبس ابد!خنده داره!
اگ خدایی نکرده،شما خواهر یا برادر یکی ازون افرادی بودین که زیر دست این کشته شدن.میذاشتین فقط بره حبس ابد؟

هرکاری یه جزایی داره.

اوصولاً تا بحث از اعدام میشه ، میان میگن اگه یکی بزنه 10 نفرو بکشه چی کارش باید کرد؟

اما متاسفانه 76% اعدام هایی که اتفاق میوفته برای قاچاق مواد مخدره!!! نه برای قتل !

(منبع) :|

24% باقی مونده هم مال تجاوز ، قتل ، سرقت مصلحانه و... هست!!!



حالا راجع به تجاوز!

یک سوال تجاوز بدتره یا قطع عضو؟

یعنی اگه یکی بهش تجاوز بشه وضعیت بدتری داره یا مثلاً کسی که دستش قطع بشه یا پاش یا...؟ :-?
شاید بگید تجاوز اما در حقیقت قطع عضو تمامی جهات زندگی یک فرد رو تحت شعاع قرار میده ...
با وجود این که تجاوز واقعاً در اون شرایط نمیتونه موجب آسیب به زندگی یک فرد بشه!
مشکل جسمی تجاوز تا یک یا حداکثر 2 ماه خوب میشه!
مشکل روحی هم یک سال!
و اگه این دید مردم نسبت به کسی ک بهش تجاوز بشه دید بدی نباشه عملاً هیچ اتفاقی برای وضعیت اجتماعی یک فرد نمیوفته!
حالا فرض کنید یک فردی دستش قطع شده باشه
دیگه هیچ کارهای شخصی خودش هم نمیتونه به راحتی انجام بده، نگاه جامعه بهش به عنوان یک آدم علیل هست ، شاید خیلی از مشاغل رو نتونه انجام بده ، به راحتی نمیتونه ازدواج کنه و...
حالا وقتی مجازات قطع عضو زندان و دیه ـس آیا عاقلانه که برای تجاوز اعدام داشته باشیم؟ :-?

× الان همه میان میگن تجاوز بدتره! :| :| :|
 

ناهید

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
328
امتیاز
2,907
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 نیشابور
شهر
نیشابور
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

شما؛الان دارید درباره ی نحوه ی اعمال مجازات بحث میکنید یا ماهیت خود مجازات اعم از اعدام و قطع عضو و ...؟
چقد راحت درباره ی تجاور حرف میزنید و فرضیاتو مبنا قرار میدید.
×پست قبلی منو بخونید؛تا حدی پاسخگوی ِ شبهات.
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

به نقل از ناهیـــــــد :
شما؛الان دارید درباره ی نحوه ی اعمال مجازات بحث میکنید یا ماهیت خود مجازات اعم از اعدام و قطع عضو و ...؟
چقد راحت درباره ی تجاور حرف میزنید و فرضیاتو مبنا قرار میدید.
×پست قبلی منو بخونید؛تا حدی پاسخگوی ِ شبهات.

فرضیات مبنا نیست دوست عزیز!

دارم میگم قطع عضو بدتره یا تجاوز؟

وقتی برای قطع عضوی مثل دست مجازات اعدام ندارن ، چرا باید برای تجاوز داشته باشیم؟

بحث شما رو خوندم بیشتر تاریخ هاش مال 50-60 سال پیش بود این رو ببینید :

6mezh690cSVfgnng1rAVCgPoIiR62.jpg


میدونستید بعد از چین (که اعلام رسمی نشده) رتبه نخست رو آوردیم توی اعدام؟ :د

:-افتخار

و میدونستید که هنوز آمار بزه و قتل و ... به شدت بالاس؟ :|
 

میعاد

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
825
امتیاز
4,572
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
نیشابور-اهواز
دانشگاه
صنعت نفت
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

یکی از دوستان (دانشگاهی بود) به خاطر جرایم سیاسی به مدت یک سال به زندان محکوم شد! (از گفتن اسمش معذورم)
جلوی زندانی ها هر 3 یا 4 روز یک بار یکی رو اعدام میکردند!
این فرد وقتی از زندان بیرون اومد ، واقعن دچار مشکلات روحی شدید شده بود
در حدی که الان بعد این همه سال...هنوز وقتی راجع به اون یک سال باهاش حرف میزنم تغییر حالت روحی رو توش میبینم!
وحشتناک ترین دوران زندگیش رو صبح ساعت 7 میدونست که وقتی از خواب بلند میشدند مجبور بودن برن توی حیاط و دست و پا زدن یکی دیگه رو نگاه کنند!!!!

واقعن بحث در مورد چیه؟
چرا این قدر به بحث پر و بال میدید؟همه اینایی که ذکر میکنی مثله صفر و یکی بودن قوانین ایران و اینکه تو حوادث سیاسی برای یکی از اشناهای شما چ اتفاقی افتاد بحث خودشو میطلبه.من اینجا پست دادم تا در مورد اسمه تاپیک بحث کنیم لازمه یه بار دیگه اسمه تاپیک روش تاکید بشه؟
برای هر کدوم از موارد حوادث خاص سیاسی و یا جامع و شامل بودن قوانین اگه تاپیک مستقل میزنید من بحث میکنم ولی اینجا اگه بخاییم از هر دری یه موردی رو بکشیم وسط از همین الان معلومه به هیچ نتیجه ای نمیرسیم. :)
حالا این بدبخت 4 تا شعار داده بود و رفته بود زندان و از دانشگاه اخراج شد و سابقه دار شد به کنار!!!
مشکل جسمی هم که گرفته بود بازم به کنار!!!
مشکل روحی رو واقعاً نمیشه نادیده گرفت!!!! :|

دوباره یه بحث نامربوط.نامربوط از این جهت گه شما داری مصداقی حرف میزنی اما عنوان تاپیک نشون میده مصداقی نیس. و در کل تو این شکل موارد درستش هم همینه که بحث کلی باشه نه مصداقی.اینطوری به نتیجه نمیرسیم.ضمن اینکه شما یه دوستی داشتی که یه اتفاقی براش افتاده نمیشه استدلال بحث کردن.
ضمن اینکه بازم میگم حوادث سیاسی و انتخاباتی رو اینجا و توی این تاپیک هر حرفی که در موردش زده بشه من همینجا میگم هیچ اظهار نظری نمیکنم مگه اینکه سر جای خودش. :)

شما که دارید مخالفت میکنید از قانون مجازات و جامعه شناسی و روانشناسی چی میدونید ؟ ؟ ؟

~ لازم به ذکره جلوی همه زندانیا اعدام انجام میشه ، نه فقط جرایم خاص
بچه ای که ببینه داداشش به خاطر حرف گوش ندادن داره سیاه و کبود میشه!!!
شاید سال اول به حرف مادرش گوش بده
اما 18 سالش که شد یکی میزنه تو گوش مامان باباش!!!
شاید دوز خشونت بتونه سال اول آمار بزه رو بیاره پایین اما از یک جایی به بعد دیگه...

من نمیدونم چ اصراریه هر جایی که شما با من بحث میکنی میخای رو این نکته تاکید کنی که من اطلاعاتی ندارم و این فقط شمایی که میدونی و اطلاعاتت بالاس!!من قبول میکنم حرفت رو من هیچ اطلاعاتی در هیچ زمینه ای ندارم اصلن شما خوب!ولی گفتن این چیزا که دردی از این بحث دوا نمیکنه!

چون خیلی از حرفایی که زده شد حواشی بود من ناچار بودم توضیح بدم.ازین ب بعد یه بحث خودمون میپردازم.

اشاره کردی که اون کسی که یه حرفی رو میزنه و در مورد یه مسیله اظهار نظر میکنه چقدر از علم روانشناسی و قانون در ایران اطلاع داره!ببینید هدف رو آکادمیک و تئوری نکنید.هدف تو این موردی که ما داریم در موردش بحث میکنیم کاملن اجتماعی و مربوط ب قشر عام هس.پس در مورد اون چیزی که هس حرف بزنیم.من خیلی این جملم رو تکرار کردم اینجا هم تکرارش میکنم:
ممکنه اون چیزی که هس و داره بهش عمل میشه در همه موارد با اون چیزی که درسته و باید اجرا بشه تفاوت داشته باشه و این تفاوت غیر قابل انکاره.غیر قابل رد کردنه.از اون جمله تفاوت هایی هس که ما باید خودمون رو باهش وفق بدیم نه اون با ما.ما داریم در مورد عامه مردم حرف میزنیم.عامه مردم هم مثله شما نیسن که همه ک کتاب های روانشناسی و قانون شناسی رو مطالعه کرده باشن،عامه مردم همونطور که شما در مورد من معتقدی که در هیچ زمینه ای هیچ اطلاعی ندارم هم کتاب های روانشناسی و جامعه شناسی ور مطالعه نمیکنن.


اکثریت جرم شناسی خوندند؟ اکثریت جامعه شناسی خوندند؟ ؟ ؟ واقعیت اینه که ما هرچی میکشیم از اکثریت ـه که اطلاعات کامل ندارند!!

نه نخودن.مسلم و طبیعیه.شکی هم درش نیس.شما هم نمیتونی مجبورشون کنی بخونن و این یه امر محاله. :)
یه سری حقایق تو هر جامعه ای هس که این قدر روتین و غیر قابل انکاره که از ویژگی های اون جامعه محسوب میشه تا حقیقت!از هنجار های اون جامعه به حساب میاد تا حقیقت!شما هر چقدر هم که روی تمامی موارد قانونی و روانشناسانه ی یه جامعه کار کنی بازم همیشه تو جامعه بداخلاقی هس!این بداخلاقی میتونه از طرف خانواده باشه میتونه از طرف محیط دوستی باشه میتونه از هر کجایی باشه.
مثال میزنم.ممکنه کسی جرمش قتل هس دلیل این کارش رو این بدونیم که چون در جامعه یه جایی باهش بداخلاقی شده که نباید میشده خشمش برانگیخته میشه و باعث میشه این قتل نفس شکل بگیره!
شما میتونی کاری کنی که یه روزی تو یه جامعه تمام زمینه های ایجاد کننده خشم از بین بره؟با کدوم راه؟محاله.چون محاله ممکنه تو یه جامعه 100 ملیونی یک نفر در برابر خشمش کم بیاره!ممکنه بره سمت کاری مثله همین قتل نفس!این رو چطور میشه کنترل کرد؟بیایم بگردیم دنبال اینکه چرا این فرد به اون حد از خشم رسیده؟خب میرسیم به اینکه تو محیط خانوادگی ناسالم بزرگ شده!
شما کی میتونی کاری کنی که تمامه خانواده ها از تمامی مشکلات تربیتی مبرا یشن؟بلاخره یه جایی ادم سر دوراهی قرار میگیره!بلاخره یه جایی خشم میاد سراغ اون فرد!پس مسوولیت خودش این وسط چیه؟هیچ اختیاری براش متصور نیسیم؟هیچ حق انتخابی داشته؟
معلومه که داشته!به خاطر همین حق انتخابش هم باید محاکمه بشه.این که یک نفر چون شرایط اجتماعی بهش نسازه درست به بزه بزنه برای من دلیل توجیه کننده ای نیس.ما از روی غریزه زندگی میکنیم؟
اگه اساس ما غریزه بود بله تمام این حرفا درسته.چون وقتی شالوده یه چیزی غریزه هس و در برابر یه دو راهی قررار میگیره دیگه حق انتخاب نداره.مثله یه برنامه نوشته شده کامپیوتری به سمتی میره که براش تعیین شده.ولی ما با غریزه زندگی نمیکنیم.هر کسی در قبال کوچک ترین رفتارش مسوولیت داره.

شما به اینکه هر چیزی یه علتی داره اعتقاد دارین؟اگه ندارین که من حرفی ندارم بزنم!خوب کسی که یکی رو کشته مسلما یه دلیلی داره!حالا این دلیل فقط روانی بودن طرف نیست.هرکسی(حتی خود شما) اگه توش رایط خاصی قرار بگیرین ممکنه همچین کاری کنین!

کاملن درسته!هر کسی ممکنه تو این شرایط قرار بگیره.اما هر کسی اون انتخاب رو نمیکنه.چرا؟اول به خاطر عقل.دوم چرا؟به خاطر اینکه میدونه اگه به سمت راه اشتباه بره باید تاوان بده.این ینی بازدارندگی.اوجب و واجب داریم.بهتر و بهترین داریم و شاید بد تر و بدترین.من قبول دارم که دیدن صحنه اعدام ممکنه اثرات روحی داشته باشه.اما به مراتب بازدارنگی این مجازات رو مهم تر میدونم.
این یه حقیقته!مجازات باعث باز دارندگی میشه نه شما نه هیچ کس دیگه ای نمیتونه این رو کتمان کنه.
ضمن اینکه این جمله که یه نفر رو کشته پس دلیل داشته یه حرف کاملن ساده لوحانس (ببخشید البته! (; )هر کاری یه دلیلی داره اما هر دلیلی موجه نیس.شما گرسنت میشه=دلیل
میری دزدی...دلیل هم داشته اما دلیلت میتونه عملت رو توجیه کنه؟


یک سوال تجاوز بدتره یا قطع عضو؟

یعنی اگه یکی بهش تجاوز بشه وضعیت بدتری داره یا مثلاً کسی که دستش قطع بشه یا پاش یا...؟ :-?
شاید بگید تجاوز اما در حقیقت قطع عضو تمامی جهات زندگی یک فرد رو تحت شعاع قرار میده ...
با وجود این که تجاوز واقعاً در اون شرایط نمیتونه موجب آسیب به زندگی یک فرد بشه!
مشکل جسمی تجاوز تا یک یا حداکثر 2 ماه خوب میشه!
مشکل روحی هم یک سال!

ینی چی این قیاس؟یه اشتباه رانندگی رو در نظر بگیر!داری با ماشینت میری انحراف به چپ داری و پلیس ماشینت رو میخابونه و جریمت میکنه در حالی که تو تصادف نکردی و مشکلی ایجاد نشده!
حالا بیایم بگیم خب انحراف به چپی که هیچ مشکلی هم ایجاد نکرد بدتره یا اینکه شما از نظر مالی ضرر کردی و ماشینت خابید و الان به یکی از ضروری ترین کارات نمیرسی؟
اصلن همیچین مقایسه ای خنده داره!چون قابل مقایسه نیس!متخلف باید به فکر این بیفته که یه جریمه ای در انتظارش هس!خیلی واضحه.بازدارندگی مجازات خیییلی واضحه.من نمیدونم چرا انکار میشه.کسی که اشتباه میکنه باید پای اشتباهش باشه.
مثله اینکه انسان گناهی بکنه و اینطور بگه که نه مقصر من نیسم مقصر جامعه ای بوده که من درش بودم و شرایط رو به من اینطور تحمیل کرده.
فقط همین فرد بوده که تو این شرایط قرار گرفته؟کسایه دیگه ای نبودن که این شرایط رو داشتن و خودتشون رو کنترل کردن؟تفاوت این دو نفر چیه؟
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

دوست خوبم

من هم نه جرم شناسی خوندم نه روان شناسی نه جامعه شناسی ، اما در حال حاضر افرادی که مدارک تحصیلی بالایی از دانشگاه های معتبر دارن(مثل هاروارد، کالیفرنیا و...) میگن برای انسان های قرن ۲۱ این نوع مجازات مناسب نیست!

میشه هم آثارش رو دید

+ اعدامی های ملاء خاص! رو جلوی زندانی ها اعدام میکنن که این خودش موجب افزایش خشونت بین زندانی ها میشه
:)

اگه برای قتل و تجاوز فقط مجازات اعدام باشه تعداد اعدامی ها یک چهارم میشه!!!
*

دلیلتون حقیقتا" قانعم نکرد!

فرض کن یکی بیاد دست یکی دیگه رو با تبر قطع کنه! :‏|‏ طرف ۶ برابر تجاوز درد میکشه ، ناقص العضو میشه ، تا آخر عمرشم از عهده کار های شخصیش برنمیاد ، دید جامعه دیگه بهش به عنوان آدم معلول هست ، حتی شغلشم ممکنه از دست بده!!!و...
بعد مجازات اعدام نداره اما تجاوز مجازات اعدام داره!!!! :‏|‏
حالا دیگه ...

حرفی نمیمونه

+آخرین پست
 

میعاد

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
825
امتیاز
4,572
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
نیشابور-اهواز
دانشگاه
صنعت نفت
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

من هم نه جرم شناسی خوندم نه روان شناسی نه جامعه شناسی ، اما در حال حاضر افرادی که مدارک تحصیلی بالایی از دانشگاه های معتبر دارن(مثل هاروارد، کالیفرنیا و...) میگن برای انسان های قرن ۲۱ این نوع مجازات مناسب نیست!

بله!اما نه برای هر جرم و بزه کاری!من به نظر کسایی که این تز فکری رو دارن احترام میذارم و خودم هم نظرم رو گفتم!الانم خبری نیس!قرار نیس با نظر دادن من اعدام برداشته بشه یا شدیدتر اجرا بشه. :)

میشه هم آثارش رو دید

راجبه اثارش بحث کردیم دیگه فکر نمیکنم نیاز باشه دوباره برگردم به عقب.بحث بینه بد و بدتر بود که همیشه بد از بدتر قابل قبول تره و ....

فرض کن یکی بیاد دست یکی دیگه رو با تبر قطع کنه! :‏|‏ طرف ۶ برابر تجاوز درد میکشه ، ناقص العضو میشه ، تا آخر عمرشم از عهده کار های شخصیش برنمیاد ، دید جامعه دیگه بهش به عنوان آدم معلول هست ، حتی شغلشم ممکنه از دست بده!!!و...
بعد مجازات اعدام نداره اما تجاوز مجازات اعدام داره!!!! :‏|‏

مشکل شما اینکه جرمی مثبه تجاوز رو دسته کم گرفتید!!من در این مورد نظرم کاملن برعکس نظر شماس.به نظر من اونی که بهش تجاوز شده به مراتب زندگی سخت تری خواهد داشت از اون کسی که به علت این کار مجازات میشه.همون طور که تو پستای قبلیتون در مورد یکی ازآشناهاتون حرف زدید من هم در این مورد کسی رو میشناسم که متاسفانه بهش تجاوز شده و از نزدیک در جریان زندگیش بودم.و مطمئنم هیچ کس جز خودش نمیتونه بفهمه چ مشکلاتی براش به وجود اومده :)


حرفی نمیمونه

+آخرین پست
 

ناهید

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
328
امتیاز
2,907
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 نیشابور
شهر
نیشابور
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

به نقل از Radikal :
فرضیات مبنا نیست دوست عزیز!

دارم میگم قطع عضو بدتره یا تجاوز؟

وقتی برای قطع عضوی مثل دست مجازات اعدام ندارن ، چرا باید برای تجاوز داشته باشیم؟

بحث شما رو خوندم بیشتر تاریخ هاش مال 50-60 سال پیش بود این رو ببینید :

6mezh690cSVfgnng1rAVCgPoIiR62.jpg


میدونستید بعد از چین (که اعلام رسمی نشده) رتبه نخست رو آوردیم توی اعدام؟ :د

:-افتخار

و میدونستید که هنوز آمار بزه و قتل و ... به شدت بالاس؟ :|
اصن قیاستون از اساس اشتباه بود؛مقایسه مشکلات روحی و جسمی!!
فقط 4 خط از پست قبیلیم امار داده بود!!به بقیه اش هیچ توجهی نشد فقط به همون 4 خط؟!!!!!
میدونستید که بالا بودن امار قتل و ... به اعدام ربطی نداره؟
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

به نقل از ناهیـــــــد :
اصن قیاستون از اساس اشتباه بود؛مقایسه مشکلات روحی و جسمی!!
فقط 4 خط از پست قبیلیم امار داده بود!!به بقیه اش هیچ توجهی نشد فقط به همون 4 خط؟!!!!!
میدونستید که بالا بودن امار قتل و ... به اعدام ربطی نداره؟

Opponents of the death penalty often emphasize that numerous empirical studies have failed to support the argument that capital punishment deters murder. In fact, some of the research indicates the death penalty may increase murder rates and other violence in society.
Those studies usually examine homicide rates in various states and countries in the twentieth century. But in deciding whether society should use capital punishment, a look at medieval history can also be useful. And it leads to similar conclusions about the death penalty.
During the Middle Ages in Europe, cruel executions and mutilations of criminals were common punishments. The punishments were often carried out in public – in front of the whole community and with all ages present.
These brutal proceedings did not deter crime and violence. Nor did they make society more peaceful and humane.
Instead, people learned three lessons from the government’s violent example: to use violence in dealing with problems; to become emotionally desensitized to the sight of blood, suffering, and killing; and to place little value on human life.
As the great French scholar Marc Bloch said of the Middle Ages: “Violence was an element in manners. Medieval men had little control over their immediate impulses; they were emotionally insensitive to the spectacle of pain; and they had small regard for human life. . . .”
Additionally, Morris Bishop’s book The Middle Ages says of the period: “It was a cruel age, callous toward suffering, merely diverted by men’s contortions in agony. It felt little sympathy and pity; it had small respect for human life.”
In regard to the public execution of religious dissenters during the Middle Ages, historian Salomon Reinach explains: “The sight of these solemn executions, to which people flocked as if to a fete, hardened hearts, awakened hereditary instincts of ferocity, and made the populace indifferent to the sufferings of others.”
Thus, in addition to studies of modern societies, medieval history provides strong evidence that capital punishment doesn’t produce the results its supporters promise. Rather, the effects seem to be quite the opposite. The period is not called the Dark Ages for nothing.
Moreover, the great nineteenth-century orator and lawyer Robert Ingersoll noted that similar results have occurred throughout all of history. “Criminals have been flogged, mutilated, tortured in a thousand ways,” he said, “and the only effect was to demoralize, harden, and degrade society and increase the number of crimes.”
As for why the death penalty produces those outcomes, Ingersoll stated: “Capital punishment degrades and hardens a community and it is the work of savagery. . . . Capital punishment does not prevent murder, but sets an example – by the State – that is followed by its citizens. The State murders its enemies and the citizen murders his.”
Because violent punishments set a harmful example for society, government should take only the actions necessary to defend society from criminals.
When government goes further by using vengeance, cruelty, and other unnecessary violence, people learn to behave similarly in their daily lives.
And society becomes more violent, cruel, and callous.
:)

اگه نیاز به ترجمه بود بگید!
 

k1_24

کاربر فعال
ارسال‌ها
37
امتیاز
41
نام مرکز سمپاد
بهشتی
شهر
کرمان
دانشگاه
انشاالله علوم پزشـکی کرمان
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

لول
ولی ببخشید زندانیا سیاسی رو یک جا دیگه می برن تو بعدشم زندان تفکیکیه همین طور الکی که نیست مثلا جرایم مالی یک جا.قاتلین هم یک جا دیگه

هر کدوم تو بخشی هستن به طور کاملا مجزا اگرم کسی رو بخوان اعدام کنن تو بخش قاتلین اعدام می کنند
در ضمن اعدام الکی که نیست نیاز به کلی امضا و تایید داره! (فرتی نیست که روزی 4 تا رو اعدام کنن مگه چنگ جهانی دومه :) )

درسته اعدام در ملاعام اصلا خوب نیست نزدیک خونه دوستم تو یک پارکی یکی رو اعدام کردن بدبخت چند روز دپرس بود. :))

ولی . پیشگیری بهتر از درمانه وقتی میگن تجاوز کنید = اعدام خب اگه طرف عقل داشته باشه این کارو نمی کنه
یا وقتی تو عربستان به خاطر دزدی راحت دست رو از مچ می برن کسی دزدی نمی کنه! کاش ایران هم این جوری بود!
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حکم اعدام؟قطع دست؟

به نقل از k1_24 :
لول
ولی ببخشید زندانیا سیاسی رو یک جا دیگه می برن تو بعدشم زندان تفکیکیه همین طور الکی که نیست مثلا جرایم مالی یک جا.قاتلین هم یک جا دیگه

هر کدوم تو بخشی هستن به طور کاملا مجزا اگرم کسی رو بخوان اعدام کنن تو بخش قاتلین اعدام می کنند

صرفاً به اطلاعتون برسونم که در شهرستان ها زندانی ها رو جدا نمیکنند! :)

و من از این اتفاق مطمئنم!!! شما اگه اطلاعی ندارید بهتره یکم تحقیق کنید تا این که بیاید بدون داشتن اطلاعات کافی دیگران رو تمسخر کنید!

در ضمن اعدام الکی که نیست نیاز به کلی امضا و تایید داره! (فرتی نیست که روزی 4 تا رو اعدام کنن مگه چنگ جهانی دومه :) )

درسته اعدام در ملاعام اصلا خوب نیست نزدیک خونه دوستم تو یک پارکی یکی رو اعدام کردن بدبخت چند روز دپرس بود. :))

ولی . پیشگیری بهتر از درمانه وقتی میگن تجاوز کنید = اعدام خب اگه طرف عقل داشته باشه این کارو نمی کنه
یا وقتی تو عربستان به خاطر دزدی راحت دست رو از مچ می برن کسی دزدی نمی کنه! کاش ایران هم این جوری بود!

میخاستید یک تفنگ ور دارن ملت رو بکشن؟ :د

مشخصه که نیاز به تایید 2 قاضی یا بیشتر داره :)

در همون عربستان هم این مقدار آدم اعدام نمیکنن! (ایران : 360 نفر سال 2009 / عربستان : 60 نفر سال 2009)

× سال 2012 هم بیشتر از 580 نفر اعدام شدند در ایران

بالا یک متنی آوردم که نشون میداد اعدام و این جور مجازات ها اصلاً روی کم شدن بزه تاثیری نداره!! بخونید لدفاً :

×بعدا نوشت : باز هم بگم حدود 75% به خاطر حمل مواد مخدر کشته میشن ، نه به خاطر تجاوز و قتل و ...

یک چیزی بگم ذوق کنید! در ایران هم دست قطع میکنند!!!:|

عکس اش هم موجوده خواستید بهتون میدم!!!!! :|||||||||||||||||||

به نقل از Radikal :
Opponents of the death penalty often emphasize that numerous empirical studies have failed to support the argument that capital punishment deters murder. In fact, some of the research indicates the death penalty may increase murder rates and other violence in society.
Those studies usually examine homicide rates in various states and countries in the twentieth century. But in deciding whether society should use capital punishment, a look at medieval history can also be useful. And it leads to similar conclusions about the death penalty.
During the Middle Ages in Europe, cruel executions and mutilations of criminals were common punishments. The punishments were often carried out in public – in front of the whole community and with all ages present.
These brutal proceedings did not deter crime and violence. Nor did they make society more peaceful and humane.
Instead, people learned three lessons from the government’s violent example: to use violence in dealing with problems; to become emotionally desensitized to the sight of blood, suffering, and killing; and to place little value on human life.
As the great French scholar Marc Bloch said of the Middle Ages: “Violence was an element in manners. Medieval men had little control over their immediate impulses; they were emotionally insensitive to the spectacle of pain; and they had small regard for human life. . . .”
Additionally, Morris Bishop’s book The Middle Ages says of the period: “It was a cruel age, callous toward suffering, merely diverted by men’s contortions in agony. It felt little sympathy and pity; it had small respect for human life.”
In regard to the public execution of religious dissenters during the Middle Ages, historian Salomon Reinach explains: “The sight of these solemn executions, to which people flocked as if to a fete, hardened hearts, awakened hereditary instincts of ferocity, and made the populace indifferent to the sufferings of others.”
Thus, in addition to studies of modern societies, medieval history provides strong evidence that capital punishment doesn’t produce the results its supporters promise. Rather, the effects seem to be quite the opposite. The period is not called the Dark Ages for nothing.
Moreover, the great nineteenth-century orator and lawyer Robert Ingersoll noted that similar results have occurred throughout all of history. “Criminals have been flogged, mutilated, tortured in a thousand ways,” he said, “and the only effect was to demoralize, harden, and degrade society and increase the number of crimes.”
As for why the death penalty produces those outcomes, Ingersoll stated: “Capital punishment degrades and hardens a community and it is the work of savagery. . . . Capital punishment does not prevent murder, but sets an example – by the State – that is followed by its citizens. The State murders its enemies and the citizen murders his.”
Because violent punishments set a harmful example for society, government should take only the actions necessary to defend society from criminals.
When government goes further by using vengeance, cruelty, and other unnecessary violence, people learn to behave similarly in their daily lives.
And society becomes more violent, cruel, and callous.
:)
 
بالا