• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خبرگزاری سمپادیا

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
دو در کنار دو، انتخاب و انتصاب داخلی‌های جدید

پس از گذشت ده روز از فراخوان كانديد شدن براى مديريت داخلى، مديران داخلى جديد اعلام شده و مديريت خود را آغاز كردند. در اين مديرگزينى، Mahsa M و ايليا توسط كاربران و بابک و Radikal توسط مديران ارشد انتخاب شدند. به گفته GCD، مدیر کل سایت، در تاپيک آخرین تغییرات و اطلاعيه‌هاى سايت، بابک سرپرست گروه مديران داخلى خواهد بود.
بابک سابقا مدیریت گفت‌وشنود را به مدت طولانی به عهده داشت و پس از آن به عنوان مدیر داخلی انتخاب شد. وی مدتی قبل به علت مشغله‌های خارج از سایت از مدیریت داخلی استعفا داد. روی کار آوردن مجدد بابک که سابقه‌ی مدیریتی خوبی را در کارنامه‌ی خود دارد، به عنوان سرپرست مدیران داخلی جدید، انتخاب هوشمندانه‌ای در شرایط کنونی از سوی مدیران به نظر می‌رسد.
Mahsa M مدیریت انجمن کنکور ۹۴، المپیاد زیست و المپیاد زمین را عهده‌دار بوده‌است. وی نیز مدتی به عنوان مدیر داخلی در سایت فعالیت می‌کرد که مدتی قبل از تیم مدیران داخلی کنار گذاشته شد.
ایلیا پیش از این سابقه‌ی مدیریت پنج انجمن گفت‌وشنود، سمپاد، اپل، شبکه و اینترنت و موبایل، دوربین و پلیر را داشته است.
Radikal نیز مدتی مدیریت انجمن جامعه‌شناسی را به عهده داشته است.
گفتنی‌است اعلام اسامی مدیران داخلی جدید همراه با بازخوردهایی بوده است که می‌توان آنها را در تاپیک‌هایی مثل انتقاد از مديران داخلى و هم‌چنین انتقاد از مدیران کل و ارشد مشاهده کرد.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
گول خوردیم!/ ۴+١، ترکیب نهایی داخلی‌ها

برخلاف گفته‌ی یکی از مدیران ارشد مبنی بر تکمیل شدن مدیران داخلی با چهار عضو، امروز Mysterious Quéèn به عنوان عضو پنجم گروه مدیریت داخلی سایت اعلام شد.
Mysterious Quéèn حدود سه سال است که در سایت فعالیّت می‌کند و تاکنون سابقه‌ی مدیریت در سمپادیا را نداشته است. بیش‌ترین فعالیت وی در تاپیک‌های علوم انسانی سایت مانند مسائل اعتقای و فلسفه و منطق می‌باشد.
پیش از این، مشکلاتی از قبیل مساوی شدن رای‌های مخالف و موافق پیرامون یک موضوع در بین مدیران داخلی پیش‌بینی می‌شد که با اضافه شدن عضو پنجم این گروه، نگرانی‌ها در این‌باره برطرف خواهد شد.
پاسخ طنز مدیر کل سایت به واکنش یکی از کاربران به اضافه شدن عضو پنجم در تاپیک سوالات و مشکلات سایت نیز جالب توجه است: گول خوردین، از اول قرار بود 5تا باشن.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
خبرگزاری سمپادیا

واگذاری قسمتی از مدیریت حرف بزن به اعضا در «هرکاربر، یک مدیر»
از آنجا که کنترل تاپیک حرف بزن با چند نفر مدیر نیز گاهی دشوار می‌شود طرح هر کاربر، یک مدیر که حدوداً سه سال پیش در سمپادیا اجرا شد و گمان می رود که نتیجه مطلوبی داشت، با همکاری مدیران داخلی و مدیر حرف بزن دوباره اجرا می‌شود.
تنوع پست‌های خلاف قوانین در حرف بزن بسیار بیشتر از دیگر انجمن‌هاست و در بعضی از موارد تشخیص تمام پست‌های خلاف قوانین توسط یک نفر ممکن نیست. صواع مدیر انجمن حرف بزن در این‌باره می‌گوید «به طور مثال بعضی اوقات افراد پست‌های کپی‌پیستی می‌ذارن که من قبلا ندیدم و نمی‌دونم کپیه و در این مواقع اگر به من اطلاع بدن، پست‌های خلاف قوانین زودتر شناسایی می‌شن.»
این طرح در زمان‌هایی که چند صفحه متوالی به حرف بزن اضافه می‌شود کمک زیادی به شناسایی زودتر پست‌های خلاف قوانین می‌کند.
فرد دارای بیشترین همکاری نشان همکار مدیریت را دریافت می‌کند.
البته لازم به ذکر است از زمانی که که تاکید بیشتری برقوانین حرف بزن و افزایش سخت‌گیری توسط مدیران اتفاق افتاده، حجم پست‌های خلاف قوانین کمتر شده است که امیدواریم با انجام این طرح این مقدار به حداقل برسد.
 

ایلیا

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,799
امتیاز
15,064
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
مدال المپیاد
تلاشی بیهوده در المپیاد زیست شناسی!
دانشگاه
هنر تهران
رشته دانشگاه
عکاسی
سمپادیا هم بزرگ میشوند
با بالاتر رفتن نسبى سن كاربران كم‌كم شاهد بيش‌تر شدن تعداد دانش‌جوها و دانش‌آموخته‌هاى سايت هستيم و طبيعتا انتظار شلوغ‌تر شدن انجمن‌هاى بخش فارغ‌التحصيلان نيز مى‌رود. اما آيا تمهيدات لازم براى اين مسئله انديشيده شده است؟
پيش‌تر اكثريت كاربران سمپاديا دبيرستانى بوده و به همين علت اكثر بحث‌هاى موجود، بيش‌تر درباره‌ى مسائل درسى و ساير مسائل دوران دبيرستان است. اما اكنون تقريبا مى‌توان گفت تعداد فارغ‌التحصيلان سمپاديا با تعداد دبيرستانى‌هاى آن برابرى مى‌كند. حال اين‌كه چرا سمپادى‌هاى جديد به جمع سمپاديايى‌ها اضافه نمى‌شوند و به‌ندرت كاربرى پيدا مى‌شود كه سال فارغ‌التحصيلى‌اش ٩٨ يا حتى ٩٩ باشد خود نياز به بررسى دارد.
با زياد شدن تعداد فارغ‌التحصيلان و از آن طرف كاهش سن‌پايين‌هاى سايت، سمپاديا براى حفظ كاربران خود هم كه شده نيازمند ايجاد تاپيك‌هايى مناسب دانش‌جويان دارد. البته پيش از اين‌هم تاپيك‌هاى مفيد و مورد استقبالى در انجمن پاتوق‌فارغ‌التحصيلان وجود داشته است؛ اما انتظار فعاليت بيش‌ترى از اين تعداد فارغ‌التحصيل مى‌رود.
من جمله فعاليت‌هاى انجام شده و درحال انجام در اين خصوص مى‌توان به‌ انجمن تازه تاسيس تربيت كودك و خانواده در بخش متفرقه اشاره كرد كه بايد ديد استقبال از آن تا چه حد خواهد بود و اين‌كه آيا اين‌گونه فعاليت‌ها موجب بيش‌تر شدن فعاليت فارغ‌التحصيلان خواهد شد يا خير.
 
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
خاک‌روبی از انجمن مباحث علمی/«شبه‌علم» نفس دوباره‌ای کشید

تاپيك شبه‌علم نام تاپيكى است در انجمن مباحث علمى كه حدود يك سال و نيم از به‌وجود آمدن‌ آن توسط August McJoseph مى‌گذرد. اين تاپيك بعد از يك‌سال خاك‌خوردن، دوباره توسط نیلوفـر احيا شده و با توجه به تعداد بازديدها و لايك‌ها مى‌توان گفت كه مورد استقبال نسبتاً خوبى قرار گرفته است.
طبق گفته‌ى August McJoseph ، شبه علم یا دانش‌نما یا pseudoscience به موضوعاتی گفته می‎شود که علمی نیستند؛ امّا در ظاهر علمی بیان می‎شوند. این‌ها معمولاً در قالب آزمایش‌ها و نظریه‌ها به توده‌ی مردم تزریق می‌شوند و با ادّعاهای علمی همراه هستند امّا از روش‌های علمی به اثبات نرسیده‌اند و هیچ اعتبار واقعی‌ای ندارند.
اين تاپيك درحال حاضر قفل بوده كه گفته شده اين كار به دليل انسجام مطالب مى‌باشد و تاپيك بعد از تمام‌شدن سرى پست‌هاى اطلاع‌رسانى براى بحث باز خواهد شد.
هم‌چنين موازى با اين تاپيك شاهد تلاش نيلوفـر، مدير جديد انجمن مباحث علمى، براى زنده‌كردن ساير تاپيك‌هاى اين انجمن نيز هستيم. به طور مثال، تاپيك‌ امروز در تاريخ علم نيز تاپيك جديدى در اين انجمن است كه قرار است به مرور زمان و به كمك كاربران تقويمى از وقايع مهم علمى در آن ايجاد شود.
 

l.brisc

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
228
امتیاز
2,018
از اَروند تا اَرس ، زیرِ انجمن شناخت/مدیر شناخت : هدفی برای زیر انجمن‌های جدید نمی‌بینم

انجمن شناخت ، انجمنی که از حدود چهار سال پیش فعالیّت خود را به طور رسمی با هدفِ ارتباط بیش‌تر کاربران هم‌شهری آغاز کرده، چندی پیش شاهد تغییراتی مبنی‌بر اضافه شدن زیر انجمن‌های جداگانه برای هر استان بوده ، که بنا به نظر مدیر کل ، " میم ح میم دال " در تاپیک سوالات و مشکلات سایت ، این‌کار فضای بهتر برای بحث هم‌استانی ها و فراهم کردن بستر بیش‌تر برای بحث را ایجاب می‌کند.
این اقدام که زیر نظر مستقیم مدیران کل سایت و درغیاب مدیر انجمن صورت گرفت، نظرات مختلفی را دربرداشته است.
" رقیب سرسخت پرسیل در چربی زدایی ؛؛)" ، مدیر انجمن شناخت ، هدفِ اصلی از اضافه شدن این زیرانجمن‌ها را بهتر شدن جوِّ صمیمی میان کاربران تلقی کرده و این مزیت را در مقابل پتانسیل اسپم بالا و سختیِ کنترل آن به صرفه نمی‌داند.
او درباره‌ی محوریت تاپیک‌هایی که قرار است در هر زیر انجمن مورد بحث قرار بگیرند، موضوع‌هایی مثل جغرافیای هر استان، معلّمین، کادر مدرسه، دانش آموزان مقاطع مختلفِ مراکزِ سمپاد استان و غیره را عنوان می‌کند که پیش از این مغایر با قوانین انجمن شناخت، شناخته می‌شدند. با این وجود، تجدید نظر در قوانین این انجمن حائز اهمیت به نظر می‌رسد.
او در پایان با لحاظ کردن نظرات افراد و پتانسیل بالای اسپم‌دهی انجمن شناخت و اضافه شدن زیر انجمن‌های جدید، این عمل را این‌گونه ارزیابی می‌کند: « بعد از مدّتی به نظرم زیر انجمن‌ها رو جمع می‌کنن چون هدفی برای به وجود اومدن زیر انجمن‌ها نمی‌بینم، فقط پتانسیل اسپم‌دهی بالا رو دارن، و به وجود آوردن زیر انجمن‌های جدید نظارت خیلی زیادی می‌خواد. در حال حاضرم تو خود شناخت تاپیک‌ها تبدیل به اسپم میشن دیگه واسه هر استانی یه انجمن باشه رسیدگی و کنترل سخت‌تر میشه.»
 

-zarA-

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
833
امتیاز
6,256
نام مرکز سمپاد
هـنرستانمـوטּ
شهر
اصفهــاטּ
دانشگاه
هنر اصفهــاטּ
رشته دانشگاه
طراحی صنعتـی
خبرگزاری سمپادیا

ابزاری به نام قفل، بهترین یا کم‌دردسرترین؟

چندی پیش شاهد ایجاد تاپیکی جنجالی و بحث برانگیز در انجمن تاریخ و تمدن بودیم.این تاپیک با موضوع تبعیض و نژادپرستی از دوران پهلوی تا کنون توسط «sadeg» ایجاد شد.
طی مصاحبه‌ی انجام شده، این کاربر هدف ایجاد این تاپیک را مقابله با فاشیسم و شوونیسم تبلیغ شده از زمان رضا خان تا کنون بر ضد سایر ملل ساکن در جغرافیای ایران اعلام کرده است. این تاپیک پس از ایجاد، شاهد پست‌های متفاوتی بود؛ از اندک پست‌های مرتبط با موضوع تا پست‌هایی بی‌ارتباط با موضوع اصلی و بعضاً محتوی کلمات و عبارات نامناسب که سرانجام توسط «Mysterious Quéèn» قفل شد.
طی گفته «Mysterious Quéèn» تاپیک دلایل متعددی برای قفل داشته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به لحن بد و دعوا گونه‌ی بحث‌کنندگان اشاره کرد. هم‌چنین او در ادامه صحبت‌های خود ذکر می‌کنند که ما هر چه قدر هم از آزادی بیان حرف بزنیم، وقتی وارد بحث‌های علمی می‌شویم باید از اصول و قواعد مخصوص بحث‌های علمی مثل اخلاق علمی و آوردن دلیل‌هایی منطقی و حفظ احترام به شخص متقابل در بحث‌ها استفاده کنیم و سعی کنیم به هر قیمت حرف‌ها و نظرهای شخصی خود را به کرسی ننشانیم.
وی جو سایت و نوع مطرح شدن بحث را از دیگر موارد قفل تاپیک اعلام می کنند. به گفته وی:«مطلع هستید که در هفته‌های اخیر متاسفانه شاهد رویدادهای خوبی در فضای سایت نبودیم و جو سایت تا حدودی متشنج شده. کاربران زیادی به من پیام دادن و از وضع کنونی سایت ابراز ناراحتی و نگرانی کردن با توجه به جو سایت بحث میتوانست از منظر خیلی انسانی‌تری مطرح بشه». «sadeg» به عنوان ایجادکننده تاپیک در راستای این صحبت می‌گوید :«خوب مدیران دارای عقاید شخصی هستند و تا جایی که من میدونم طراحی فروم بر اساس اصول دموکراسی نیست.» او نحوه‌ی بیان موضوع را نامناسب ندانسته و اعلام کرده است که حقیقت تلخ هست خصوصا برای افرادی که فاشیسم برایشان نهادینه شده است.
در پی صحبت‌های «Mysterious Quéèn» باید منتظر مناظره‌ای با با این موضوع در انجمن جامعه‌شناسی باشید تا علاوه بر حفظ احترام طرفین شاهد صحبت‌هایی بر اساس دلیل و منطق باشیم.
لازم به ذکر است که پس از قفل تاپیک مذکور، «sadeg» تاپیک دیگری با موضوع مشابه ایجاد کرده که تاکنون پست‌های آن جریان دارد. باید دید سرنوشت این تاپیک مشابه تاپیک قبل خواهد بود یا نه.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
قول فصل‌نامه به یک فصل نکشید

اولين فصل‌نامه‌ى سمپاديا در دى‌ماه ٩٣ منتشر شد و به گفته‌ى مسئولين طرح قرار بود هر فصل شاهد يك فصل‌نامه باشيم. فصل‌نامه‌ى دوم سايت، يعنى فصل‌نامه بهار ٩٤، ابتدا قرار بود نوروز منتشر شود كه به علت هم‌زمانى با پادكست سايت زمان آن به تعويق افتاد. حال در آخرين اطلاعيه در تاپيك پيشنهادات و درخواست همكارى گفته شده كه به علت اتمام كار در ميانه‌ى امتحانات، شاهد انتشار فصل‌نامه بهار در فصل بهار نخواهیم بود. حال بايد ديد كه آيا دومين فصل‌نامه‌ى سمپاديا موفق به انتشار در دومين فصل سال مى‌شود يا خير.
 

l.brisc

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
228
امتیاز
2,018
آخرین عضو داخلی‌ها، اولین عضو مستعفی/ "Mysterious Quéèn": بهترین کار ممکن را انجام دادم!

"Mysterious Quéèn" که یک ماه پیش به عنوان پنجمین و آخرین عضو تیم مدیران داخلی در تاپیک آخرین تغییرات و اطلاعیه‌ها معرفی شد، صبح چهارشنبه، 13 خرداد، از سمت خود استعفا داد. مصاحبه ای پیرامون علت استعفای زود‌هنگام این مدیر سابق را در ادامه بخوانید:

- علت استعفاتون؟

دلیل استعفام اختلاف نظر با مدیران در مورد اصول اداره‌ی سایت بود. هیچ دعوا و بد‌رفتاری و بی‌احترامی‌ای صورت نگرفت. من به این نتیجه رسیدم که با حضورم توی تیم مدیریت، به دلیل اختلاف نظر‌های اصولی‌ای که وجود‌داره، ممکنه بحث و کدورت پیش بیاد و این به نفع سایت نیست. به همین دلیل علیرغم مخالفت‌هایی که وجود‌داشت، استعفا دادم.

- این اختلاف نظر مشخصاً مربوط به اعضای تیم داخلی میشه یا کلی‌تره؟

نه؛ صرفا مربوط به تیم داخلی نبود. اتفاقا مدیران داخلی تا حد زیاد با هم هماهنگ هستن. در سطح کلی‌تری این اختلافات بود.


- بعد از روی کار اومدن تیم جدید داخلی طبق معمول یک‌سری صحبت‌های حاشیه‌ای از طرف بعضی کاربران شنیده می‌شد که بعضاً ممکن بود اعضای داخلی رو آزار بده. پس شما تاثیر شایعات و حرف های خارج از تیم مدیریت بر استعفاتون رو به کلی رد می کنید؟

بله؛ استعفام ربطی به حرفایی که زده می شد نداره. یعنی اصلاً به عوامل بیرونی مربوط نیست. صحبت‌هایی با عده‌ای از مدیران داشتم و تصمیم قطعیم رو گرفتم.


- به عنوان آخرین سوال؛ با توجه به اینکه اخیراً سایت در زمینه‌ی مدیران داخلی مشکلاتی رو داشته، به نظرتون این امکان وجود نداشت که به طریقی این مشکل اختلاف نظر، داخل تیم مدیران حل شه، که بعد از یه مدت خیلی کوتاه، شاهد استعفای دوباره‌ی یک مدیر داخلی نباشیم؟

خب؛ سوال خوبیه، و البته سخت. ببینید؛ من نمی تونم با قطعیت بگم ما به نتیجه می‌رسیدیم یا نمی‌رسیدیم. یه راه حل میانه پیشنهاد شد که من نتونستم بپذیرمش. و نمی‌گم به نتیجه نمی‌رسیدیم ولی با توجه به این که این اختلاف نظر بر سر مسائل خیلی اصولی بود، رسیدن به نتیجه خیلی خیلی سخت و زمان‌بر بود و من حس کردم بحث های احتمالی زیادی که وجود‌خواهد‌داشت، قطعا خیلی بیشتر به ضرر سایت و تیم مدیرانه. یعنی من در‌واقع نمی‌خواستم اعصاب خودم یا تیم مدیران با این بحث‌ها به‌هم بریزه، و به نظرم بهترین کار ممکن رو انجام دادم.

- اگه نکته‌ی دیگه‌ای برای گفتن دارید؟

من واقعا برام عجیب بود این همه علاقه برای گرفتن یه لوگوی ساده‌ی مدیریت که باعث شد این همه کدورت ایجاد شه و کارهایی خلاف اخلاق انجام بشه و بچه ها پشت سر هم حرف بزنن و جوسازی کنن. این جا نمونه‌ی کوچیک جامعه‌ست. توش تمرین کنیم انسانیت و اخلاق‌مدار بودن رو. واقعا این قسمت قضیه برای من ناراحت‌کننده‌ترین اتفافی بود که توی سه سال عضویتم توی سمپادیا افتاد. امیدوارم فضای سایت روز‌به‌روز رو به بهبودی بره.


با تشکر فراوان از "Mysterious Quéèn" که مصاحبه رو پذیرفتند.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
ماجرای یک استعفای جعلی

دو روز پیش شاهد اتّفاقی عجیب در تاپیک حرف‌بزن بودیم. مدیر کل سایت، میم ح میم دال، استعفای خود را بر خلاف روال همیشگی که در تاپیک آخرین تغییرات و اطّلاعیه‌ها اعلام می‌شد، در حرف‌بزن اعلام کرد. خبر این استعفا باعث تشویش و نیز نگرانی‌ها از جانب برخی کاربران شد امّا خیلی زود دریافتیم که مدیر مستعفی در واقع یکی از کاربران سایت، مازیمون، بوده است.
او با مشابه‌سازی عینی پروفایل و نام کاربری خود به مدیر کل قصد یک شوخی خلّاقانه را داشته است و باعث شد بسیاری از کاربران استعفای او را باور کرده و از راه های مختلف مخالفت خود را با آن اعلام کنند امّا با کمی دقّت در عدم تطبیق درجه‌های کاربری و امتیاز و نیز نداشتن نشان مدیر بازنشسته متوجّه غیرواقعی‌بودن این استعفا شدند.
ساعاتی پس از این، مازیمون با ایجاد تاپیک "وقتی اعلیحضرت شاهنشاه مدیر کل محمد مطهری استعفا میدهند" در انجمن نظرات و پیشنهادها، جریان این استعفای جعلی را با شیوه‌ای طنز توضیح داد و همکاری یکی دیگر از کاربران با او، امین، نیز مشخّص شد. با وجودی که این استعفای جعلی بیش از چند ساعت دوام نیاورد ولی ساعات خوشی برای کاربران رقم خورد.
نکتۀ جالب در مورد این ماجرا این است که در تمام طول این اتّفاقات، خود شخص مدیر کل به دلیل امتحانات در سایت حضور نداشته و شاید جریانات پیش‌آمده می‌توانست طرز دیگری وقوع پذیرد و بر میزان جالب‌بودن ماجرا افزوده شود.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
- ویژه مدیرگزینی دوره ای
مدیرگزینی تابستان ۹۴ سمپادیا

تاپیک مدیر گزینی تابستانه توسط Radikal، مدیر داخلی، در انجمن نظرات و پیشنهادات زده شد تا بار دیگر کاربران بخت خود را برای مدیریت انجمن‌های سایت بیازمایند. کاربران می‌توانند در بین ۷۶ انجمن موجود هر تعداد انجمن که مایل به مدیریت آن هستند و توانایی مدیریت را در آن دارند را انتخاب کرده و در تاپیک ذکر کنند.
از دیگر نکات قابل‌توجه در این مدیرگزینی، لزوم اعلام علاقه مدیران فعلی به ادامه همکاری می‌باشد؛ طبق گفته Radikal، عدم انجام این کار به‌منزله‌ی استعفا تلقی می‌شود. هم‌چنین گفته‌شده که درصورت وجود افراد شایسته‌تر، حتی در صورت اعلام علاقه مدیران فعلی، آن افراد جایگزین خواهند شد که این مسئله از نکات مثبت این مدیر گزینی به شمار می‌آید.
این تاپیک تا تاریخ ۷ تیرماه باز بوده و منتظر درخواست‌های کاربران برای مدیریت می‌باشد.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
رمضان در سمپادیا

به رسم هر سال در سمپادیا، هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان تاپیک‌هایی با محوریت این ماه در انجمن‌های مختلف ایجاد یا خاک‌تکانی می‌شوند. تاپیک ختم قرآن در ماه رمضان یکی از این تاپیک‌هاست که در هر ماه رمضان در آن چندین بار قرآن توسط کاربران ختم می‌شود. برای شرکت در این طرح به تاپیک مذکور مراجعه کرده و صفحاتی را که مایل به خواندن آن هستید اعلام کنید. تاپیک دل‌نوشته‌های رمضان در زیرانجمن حرف بزن، تاپیک دیگری است که پذیرای خودمانی‌های شما در رابطه با این ماه می‌باشد. این تاپیک مشابه تاپیک حرف بزن بوده و از قوانین آن پیروی می‌کند. هم‌چنین برای صحبت و بحث درباره‌ی جنبه‌ی اعتقادی ماه رمضان و مسائل مربوطه، می‌توانید به تاپیک‌های ماه رمضان و روزه داری و روزه‌خواری در ملاء عام؛ درست یا نادرست؟ در انجمن اعتقادی مراجعه کنید. انجمن پزشکی، بهداشت و سلامت نیز با تاپیک همه‌چیز درباره روزه و روزه‌داران محلی را برای پرسیدن سوالات شما در جهت حفظ سلامتی در ماه رمضان تدارک دیده است.
گفتنی‌ است، این تاپیک‌ها می توانند موجب کسب اطلاعات مفیدی در زمینه‌های مختلف ماه رمضان باشند.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
با کهکشـــان آشتی کنیم

با یک نگاه کلی به انجمن‌های مختلف سایت متوجه می‌شویم كه مدت زیادی از آخرین ارسال‌های انجمن‌های نجوم عمومی و هوافضا گذشته است. باوجود جذابیت مباحث نجوم و هوافضا این دو انجمن ازجمله انجمن‌های کم بازدید به شمار رفته و به‌ندرت کاربری یافت می‌شود که تعداد قابل‌توجهی پست در این دو انجمن داده باشد.
یکی از دلایل کم بازدید بودن انجمن‌ها و موضوعات، نداشتن اطلاعات کافی اکثر اعضا درباره آن موضوع است؛ اما این دو انجمن در کنار تاپیک‌های تخصصی، تاپیک‌های عمومی و قابل‌بحث فراوانی دارند. مَهیـا مدیر انجمن نجوم عمومی در این رابطه گفت:«اخبار عمومی، تقویم روز نجومی، ماهنامه‌ها و نشریات نجومی و غیره تاپیک‌هایی هستن که به هیچ تخصصی در رابطه با نجوم نیاز ندارند؛ یعنی فردی آگه ذره‌ای اشتیاق به مباحث نجومی داشته باشه میتونه توی این تاپیک ها پست بده، و مشارکت داشته باشه.» او همچنین در رابطه با خلوت بودن انجمن نجوم افزود:« از طرفی، تاپیک‌هایی هم که جنبه‌ی مباحثه‌ای دارن، برای اغاز هر بحثی حداقل به وجود یک نفر دیگه هم نیازه، که خب من حتی یک نفر نیمه فعال هم نداشتم، در نتیجه بحثی اغاز نمی‌شد. حتّی یک مسابقه‌ی عکاسی نجومی -که باز قوانینش بسیار بسیار ساده بودن- برگزار شد، که هرکس با یک گوشی موبایل ساده هم می تونست از اسمان شب عکس بگیره و بفرسته، که بازهم متاسفانه فقط دو نفر شرکت کردن توی این مسابقه! و عملاً این انجمن، تعداد انگشت شمار کاربر علاقه مند و فعال داره.»
جنبه‌ی دیگری که با آن می‌توان رکود انجمن‌ها را توجیه کرد نداشتن ایده‌ی خاص و جدید و تولید محتوای کافی است که انجمن را به‌سوی ضعف مدیریتی هدایت می‌کند؛ البته لازم به ذکر است در صورت عدم وجود کاربر علاقه‌مند و مشتاق، تلاش مدیر یک انجمن علمی کم طرفدار، مثل نجوم عمومی، در راستای تولید محتوا و بالا بردن بازدید، نتیجه مطلوبی نخواهد داد.
انجمن هوافضا نیز حدود یک سال است که بدون مدیر اداره می‌شود و در این دوره مدیر گزینی نیز هیچ درخواستی مبنی بر مدیریت این انجمن داده نشده است و این مشکل نیز به عدم استقبال کاربران از تاپیک‌های علمی بازمی‌گردد.
حال باید دید که آیا مدیران و کاربران توانایی بهبود وضعیت انجمن‌های علمی و تخصصی را دارند یا خیر.
 
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
بحث‌هایی که اشتباهی از حرف بزن سردرآوردند

چندی است که در حرف بزن، پربازدیدترین و پرپاسخ‌ترین تاپیک سایت، شاهد بحث‌های نصفه و نیمه‌ای هستیم که با پست یک کاربر آغاز و با درگیری کاربران سایت پایان می‌یابد. گویی فضای تاپیک‌ها برای کاربران راضی‌کننده نیست و می‌خواهند با کشاندن بحث‌هایشان به حرف بزن همه‌ی کاربران را ناخواسته درگیر موضوعات مورد بحث‌شان کنند.
جو نامطلوب حرف بزن باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده و همواره درگیرودار این بحث‌ها، پست‌هایی با مضمون گله‌مندی از این وضع به چشم می‌خورد. حال علت این جو نامطلوب را باید در ضعف مدیریتی، تندروی کاربران و عدم توجه به قوانین حرف بزن یافت.
این تاپیک دیروز توسط میم ح میم دال برای چند ساعت قفل شد تا شاید پایانی باشد بر بحث‌هایی که به اشتباه از انجمن‌های دیگر به حرف بزن راه‌ می‌یابند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
خلاقانه‌های جدید انجمن خلاقیت

تاپیک واروواژه ! Anagram تاپیکی در انجمن خلاقیت است که در آن طبق گفته‌ی ShiNinG، کاربران ملزم هستند که با جابه‌جایی حروف ِ کلمه یا عبارت داده شده، کلمات یا عبارات جدیدی بسازند. هم‌اکنون در این تاپیک نظرسنجی‌ به منظور مشخص شدن استفاده از کلمات فارسی یا انگلیسی برای این بازی برقرار است و پس از اتمام نظرسنجی اولین سری کلمات در این تاپیک قرار خواهند گرفت.
تاپیک‌های کاریکلماتور و بازی‌های خلاقانه نیز تاپیک‌های دیگری هستند که به تازگی در این انجمن زده شدند. در تاپیک بازی‌های خلاقانه شما می‌توانید بازی‌هایی را معرفی کرده تا در صورت امکان به صورت تاپیکی جدا در انجمن مطرح و بازی شوند.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
آلبوم هنری؛ هنرهای شما در یک نگاه

چندی پیش پیشنهاد ایجاد انجمنی برای آثار هنری سمپادیا در تاپیک «پیشنهادهای ایجاد یا حذف انجمن» توسط "زهر با الف اضافه" داده شد و اکنون پس از حدود یک‌ماه شاهد انجمن «آلبوم هنری»، با محوریت همین هدف هستیم.
آلبوم هنری، انجمنی در بخش دانشگاه سمپادياست که فعالیت آن به طور مشابه «قفسه کتاب» است. با این تفاوت که به جای نقد کتاب، آثار هنری هر شخص در آن قرار می‌گیرد. برای فعالیت در این انجمن، باید ابتدا یک تاپیک با نام خودتان زده و عکس‌ها، نقاشی‌ها، طراحی‌ها، قطعات موسیقی و غیره را که متعلق به خودتان است در آن قرار دهید. از مزایای آلبوم هنری میتوان به این اشاره کرد که آثار هنری اعضا در تاپیک‌ها و انجمن‌های مختلف پراکنده نمی‌شوند و کافی است برای دیدن آثار افراد به آلبوم هنری آنان مراجعه کنیم.
برای توضیحات بیش‌تر می‌توانید به تاپیک «اینجا کجاست؟ چجوریاست؟» در انجمن مذکور مراجعه کنید.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
شرودینگر در اولین مطالعه‌ی گروهی مباحث علمی

هفته‌ی پیش نیلوفر، مدیر انجمن مباحث علمی، در تاپیک «مطالعه‌ی گروهی کتاب‌های علمیِ غیرتخصّصی» خبر از برگزاری مطالعه گروهی در این انجمن داد. پس از برگزاری نظرسنجی بین پنج کتاب علمی، کتاب «حیات چیست؟» از اروین شرودینگر انتخاب و نسخه PDF کتاب برای دانلود در تاپیک قرار گرفت. به گفته‌ی نیلوفر علاقه‌مندان برای شرکت در این کتاب‌خوانی می‌بایست نهایتاً تا دو روز آینده به‌وسیله‌ی پیغام خصوصی به او اعلام آمادگی کنند.
 

l.brisc

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
228
امتیاز
2,018
- ویژه مدیرگزینی دوره ای

نتایج مدیر گزینی تابستانه/اولین تجربه ی مدیریتی 15 کاربر

نتایج مدیرگزینی تابستانه‌ی سمپادیا پس از گذشت حدود یک هفته از پایان مدیرگزینی توسط بابک در تاپیک مدیرگزینی اعلام شد. در این مدیرگزینی کاربران برای 44 انجمن از 76 انجمن اعلام شده درخواست مدیریت دادند که از این تعداد 33 انجمن دارای مدیر شدند. 15 نفر از مدیران انجمن سابقه‌ی مدیریتی نداشته و برای اولین بار است که مدیریت را تجربه می‌کنند.
در این دوره از مدیرگزینی تابستانه شاهد استقبال بالای مدیران سابق سایت بوده ایم.
مدیر کل سابق سایت ،GCD ، فعالیت مدیریتی خود را با مدیریت انجمن گفت و شنود از سر گرفت.
نیلوفـر که برای مدتی مدیریت ارشد سایت را بر عهده داشت ، اکنون با ادامه مدیریت انجمن مباحث علمی ، به عنوان مدیر انجمن مباحث زیستی هم فعالیت می‌کند.
مهسا.ق ، که پیش از این سابقه مدیریت داخلی و انجمن های معما و هوش ، کامپیوتر و گفت و شنود را دارا بوده است ، اینبار دوباره به مدیریتی انجمن معما و هوش منسوب شد.
Mahsa m و Fatemeh Rahmati ، مدیر سابق انجمن جامعه‌شناسی ، نیز از پیشین مدیر داخلی‌هایی بودند که در مدیر گزینی این دوره به ترتیب به عنوان مدیر انجمن های مشاوره پشتیبانی کنکور 95 و روانشناسی برگزیده شدند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
اثر انگشت‌هاى شما در مسابقه‌ى انجمن هنر

پيش‌تر در انجمن هنر خبر از برگزارى مسابقات مختلف هنرى در تابستان خبر داده شده بود. امروز تاپيك اولين دوره‌ى مسابقه‌ى نقاشى با اثر انگشت، توسط حميده، مدير اين انجمن زده شد تا شاهد اولين مسابقه‌ى تابستانه‌ى سمپاديا، در نيمه‌ى دوم تيرماه باشيم.
طبق گفته‌ى حميده، علاقه‌مندان به شركت در اين مسابقه مى‌توانند تا تاريخ ٢٧ ام تير، نقاشى‌هايى را كه تنها با انگشت كشيده شده، از طريق پيغام خصوصى ارسال نمايند. پس از آن نقاشى‌ها براى راى‌گيرى در تاپيك قرار مى‌گيرند. ملاك انتخاب اثر برگزيده نيز خلاقيت و تعداد لايك خواهد بود.
 

-zarA-

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
833
امتیاز
6,256
نام مرکز سمپاد
هـنرستانمـوטּ
شهر
اصفهــاטּ
دانشگاه
هنر اصفهــاטּ
رشته دانشگاه
طراحی صنعتـی
مطالعه‌ى هفتگى، اما بدون كتاب

انعكاس، مدير انجمن جامعه‌شناسى، در ابتداى اين هفته ضمن ايجاد تاپيك مطالعه هفتگی ذكر كرد كه قرار است به منظور آشنايى بيشتر كاربران با جامعه‌شناسى، هر هفته، كتاب يا بخشى از يك كتاب مربوط به جامعه‌شناسى در اين تاپيك براى مطالعه قرار داده شود.
وى در پست بعدى اعلام كرد كه به جاى كتاب، يك كورس دانشگاهى انتخاب شده و هر هفته كاربران علاقه‌مند مى‌بايست با تماشاى قسمتى از اين كورس در تاپيك به صحبت و تبادل نظر بپردازند. شما براى شركت در اين طرح مى‌توانيد به‌وسيله‌ى پيغام خصوصى، به وى اعلام آمادگى كنيد.
 
بالا