• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خبرگزاری سمپادیا

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

زمستان؛ موضوع این دوره از مسابقات نقاشی


دومین دوره مسابقات نقاشی با موضوع زمستان آغاز شد. علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا 22 بهمن‌ماه آثار خود را در تاپیک مربوطه به نمایش بگذارند.
به گفته‌ی آرامش معیار انتخاب برگزیدگان همانند دوره‌ی اول مسابقات است و به برنده‌ی مسابقه نشان هنری تعلق می‌گیرد.
لازم به ذکر است که نقاشی‌های برتر در تاپیک نقد ، بررسی خواهد شد.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
شروع به کار دوباره ی صندلی داغ

با تمام شدن دی ماه و سپری کردن فصل امتحانات ، زیرانجمن صندلی داغ که به دلیل استقبال کمتر کاربران از سایت در فصل امتحانات کار خود را متوقف کرده بود، دیروز 21 بهمن ماه، فعالیتش را از سر گرفت.
در این مرحله از این برنامه ی سایت، مــُــنــا و امــیـــررضـــا در این انجمن همسایه شدند و اکنون روی صندلی داغشان منتظر حضور شما هستند.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
شاعر این شعر هم تومور شده است ...

اگر چهارگانه ی تومور را شنیده باشید حتما عنوان پست شما را به یاد شاعر خلاق این مجموعه می اندازد.علیرضا آذر،شاعریست که بیشتر در زمینه ی شعر کلاسیک فعالیت می کند و انصافا هم در این زمینه خوب ظاهر شده است.هرچند خود علاقه ی زیادی به عمومی کردن اشعارش ندارد ولی نسل جوان و مخاظبانش که به قول خود اکثرا جوانان و نوجوانان دهه هفتاد را تشکبل می دهند به خوبی با اشعار و دکلمه های وی انس گرفته اند.از نمونه فعالیت های او در زمینه ی ترانه و شعر نو نیز میتوان به تیتراژ سریال ستایش اشاره کرد.
اگر دوست دار شعر و ادب هستید می توانید با مراجعه به تاپیک علیرضا آذر در زیر انجمن دیوان ، انجمن شعر پارسی از اشعار و دکلمه های وی لذت برده و درصورتیکه از طرفدارن این شاعر هستید با معرفی و انتشار سایر اشعار آقای آذر ، دیگر کاربران را هم با آن ها آشنا کنید.
 

hamidreza96

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
513
امتیاز
5,056
نام مرکز سمپاد
× هاشمی نژاد II
شهر
× مشهد
مدال المپیاد
× نوچ ، جوونیام میخواستم برم شیمی پشیمون شدم
دانشگاه
× هرجا خدا بخواد
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

اسپم چیست؟ (طنز)

بعضی وقتا میبینم بعضیا پست میدن به بعضیا میگن شما بعضی وقتا بعضی اسپم‌های بیش از حد میدین.

از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون راستش من که بچه ساده و بی‌غل و غشی هستم معنی «اسپم» نمیدونم گفتم از کاربرا بپرسم شاید معنیشُ فهمیدم.

متن کامل سوال و جوابامُ بدون کم و کاست گذاشتم، قسمت های زرشکی سوال های منه و مشکی جواب های اونا. (قسمت های قهوه‌ای هم توضیحاته)

مدیر عشق ریاست

ایشون بعد از کلی آشنا ردیف کردن و طی سلسله مراتب راضی شد تن به ذلت بده و پیغام خصوصی ما کابرای جدیدُ جواب بده

× سلام، خسته نباشید. میشه بگید اسپم چیه؟
ــ مسخره کردی مارو ؟؟؟ فکر کردی من بیکارم این سوال های چرت و پرتُ جواب بدم؟ میدم 47 روز بنت کنن تا دیگه از این کارا نکنی
× معنی اسپم رو پرسیدن خلافه ؟ کجای قوانین سایت نوشته؟
ــ دیگه داری خیلی حرف میزنی، برو تا دائم بنت نکردم.

مدیر کاربری (همون مردمی خودمون)

× سلام، میشه بگین این اسپم اسپم که میگن چیه؟
ــ داریم یه میتینگ ترتیب میدیم توی پارک. بیا اونجا با بچه ها دربارش صحبت می‌کنیم، توپ اسکواش هم با خودت بیار.

کاربر فیلسوف

× اسپم چیه؟
ــ اسپم که تو مشت من نیست مشتمُ باز کنم نشونش بدم بهت. باید چنیدن ساعت باهم بحث کنیم تا متوجه بشی.

کابر سخیف

× سلام، میشه بگی اسپم چیه؟
ــ وای وای وای اسپمای من کوش. وای وای وای وای میرم از هوش. تو اسپمُ میخوای، آره ... . come on baby, let's dance, I want hip hop.
× اگه آهنگ «پارسال بهار دست جمعی» یا «دلو خشگله» عباس قادری رو بذاری حاضرم بیام.

کاربر کثیف

× سلام، به نظرت اسپم چیه؟
ــ میخوام سایتُ هک کنم، هستی یا نه؟؟ B-)

کاربر تعطیل (شاید با خودم مصاحبه کردم)

× نظرت درمورد اسپم چیه؟
ــ چند روز دیگه تموم میشه
اون که اسفنده، من منظورم اسپمه، اون که توی سایت همش میگن اسپم نده اسپم نده
ــ اسفند که مامانم بچه‌ بودن واسم دود می‌کرد چشمم نزنن (!!!)

* جا داره یادی بکنیم از «مجید جان دلبندم» که خیلی پیر شده. خدا خیرش بده با همون اشتباهاتش معنی خیلی کلمه هارو که نمیدونستیم به ما بچه ها یاد داد.

a6f00bb5d1a333ce15e10188431f345a.jpg

کاربر رتبه برتر کنکور

× سلام، نظرتون درباره اسپم چیه؟
ــ گاج نقره‌ای بخر 80 درصد میزنی.
× ممنون، جوابمو گرفتم

* فکر کنم کپی کرده هرکی هرچی ازش بپرسه همینو جواب میده.

کاربر شـــــــــــاخ

× سلام، میشه یه سوال بپرسم؟
ــ هوم؟
× این اسپم که میگن چیه دقیقن ؟
ــ ببین من بیزی‌ام، بعدن دربارش میحرفیم. کاری نداری ؟ فلن (و آف میشود ...)
× آیا شما وقتی میپرسی کاری نداری نباید منتظر جواب من باشی ؟ آیا من نقش ساقه کرفس را دارم؟

کاربر فعال سیاسی

× سلام، میشه بگی اسپم چیه؟
ــ واقعن مشکل ما اسپمه؟؟ چرا چشمتونو روی حقایق بستین؟ اینقدر میگن سبدکالا سبدکالا رفتی بگیری ببینی اصلن سبد کالا نیست و نایلون کالاست؟؟ همین شماهائین که مارو عقب انداختین، نخود مغزان کوته فکر.

کاربر کاربر منحرف

× سلام، اسپم چیه؟
ــ اینائی که توی این عکس میبینی همشون اسپمن
نه، اون صفحه ی دیگه منظورم بود، اسپم توی سمپادیا، هر سایتی که با s شروع بشه که سمپادیا نیست
ــ آها، اونُ میگی؟؟ چیز خوبیه.

کاربر شکّاک

سلام، نظر شما درباره ی اسپم چیه ؟

* ایشون که به ما جوابی نداد، ولی بعدن توی پست حرف بزنش خوندم که نوشته بود:
بچه ها یکی میخواد منو هک کنه، چند دفعه تهدید به مرگم کرده. من ایمیلی که باهاش ثبت نام کردمو میخوام حذف کنم، هارد کامپیوترمم بذارم توی ماکروفر، مادربوردشم بدم نمکی بجاش جوجه رنگی بگیرم ببرمش با خودم توی زندان اوین تنها نباشم، موکت اتاقمم میخوام با وایتکس بشورم


و در آخر ... کاربر منطقی

× سلام، میشه بگین «اسپم» چیه؟
ــ پست اسپم به پست هایی گفته میشه که:
1-شامل چند کلمه باشند که کمکی به روال منطقی بحث نکند.
2-خارج از موضوع تاپیک باشن وباعث انحراف تاپیک از مسیر اصلی بشن.
3-استفاده از شکلک به تنهایی بدون متن.
4-تشکر از پست ها در حالی که امکان استفاده از لایک هست.
5-استفاده از انجمن به عنوان چت روم.
البته پست اسپم میتونه به اشکال مختلف باشه که در اینجا به چند مورد اشاره شد.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
خبرگزاری سمپادیا

اوّلین مسابقه‌ی دستبندبافی ِ سمپادیا برگزار شد

تاپیک اوّلین مسابقه‌ی دستبندبافی ِ سمپادیا اواسط خردادماه توسط فاطمه م. در انجمن هنر زده شد و طی آن از علاقه‌مند تقاضا شد تا عکس دست‌بند‌های بافته‌شده‌ی خود را، تا تاریخ دهم تیر، به فاطمه م. ارسال نمایند. البته به دلیل تقاضای کاربران و مشکلات سایت مهلت ارسال عکس‌ها تا تاریخ پانزده تیر تمدید شد. و سرانجام مسابقه امروز در تاریخ هجدهم تیر برگزار شد.
دوستان علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در رای‌گیری به تاپیک مذکور رفته و با لایک‌دادن، عکس دست‌بند مورد نظر خود را انتخاب کنند.
به گفته‌ی فاطمه م. برنده نشان هنری دریافت خواهد کرد.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
دور جدید مناظرات انجمن اعتقادی

دیروز تاپیکی با عنوان "دور جدید مناظرات انجمن اعتقادی به سبک جدید" توسط "Bahar_R"، مدیر انجمن اعتقادی در این انجمن زده شد. در این تاپیک بهار از شروع دوباره مناظره اعتقادی خبر می‌دهد. پیش از این یک دوره از مناظرات اعتقادی در این انجمن انجام شده، ولی دور دوم این مناظرات، به دلیل عدم مشارکت کاربران و تکمیل نشدن گروه های طرف مناظره، به مرحله‌ی برگزاری نرسیده‌است.
طبق گفته‌ی بهار، روند کار به این شیوه طی خواهد شد؛ ابتدا به‌وسیله‌ی نظرسنجی از بین پیشنهادات کاربران، موضوع این دوره از مناظرات انتخاب و پس از مشخص‌شدن شرکت‌کنندگان، مناظره آغاز خواهد شد. البته در این مناظره تغییراتی نسبت به دوره قبل وجود دارد، از جمله اضافه شدن شرکت‌کنندگانی با عنوان "منتقدان"، که پس از پایان مناظره، دوگروه مباحثه‌کننده را مورد نقد قرار می‌دهند.
از دیگر نکات قابل توجه، برگزاری مسابقه بدون حضور "میعاد"، مدیر سابق انجمن اعتقادی‌ است. گفتنی‌است اولین تاپیک مناظرات انجمن اعتقادی توسط میعاد ایجاد شده بود.
فراموش نکنیم که لازمه‌ی اجرای موفق این طرح، استقبال کاربران است و امیدواریم این طرح جرقه‌ای باشد برای افزایش دوباره‌ی فعالیت‌های کاربران در انجمن‌های مباحثه محور سایت.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
- ویژه گزارش انجمن ها

انجمن ِ علمی ِ مظلوم

اگر سری به انجمن مباحث علمی بزنیم و کمی منصفانه برخورد کنیم ، به این نتیجه میرسیم که مدت هاست در حق این انجمن -چه از طرف کاربران و چه از طرف مدیران بالاتر - اجحاف شده است .
هیچ کس منکر وجود سایت سمپادیا ، با هدف گذران اوقات فراغت نیست ؛ اما فکر می کنم در اجتماعی که همه خود را سمپادی و استعداد برتر میدانند خاک خوردن این جور انجمن ها برایمان کسر شان است.

چرا استقبال کم است؟


متاسفانه درطول زمان استقبال شایسته ای از انجمن علمی صورت نگرفته و این روند همچنان نیز ادامه دارد.
مسلما تعدادی از کاربران اطلاعات تخصصی و چندان سطح بالایی از مباحث علمی ندارند ، ولی هرکدام حداقل در یک شاخه و موضوع هم که شده علاقه بیشتری داشته و پیگیرترند کمااینکه فعالیت در این انجمن تنها به معنی قرار دادن اطلاعات حرفه ای از موضوعی خاص نیست و روند بحث و پرسش و تبادل اطلاعات میتواند بسیار جذاب تر باشد . کم بودن اعتماد به نفس سایر کاربران هم می تواند از دیگر علل کم بودن استقبال از این انجمن باشد ، به طوریکه کاربران حتی اگر اطلاعات اندکی هم درباره ی موضوع موردنظر داشته باشد از ترس اشتباه بودن یا مورد تمسخر واقع شدن توسط دیگران در بحث ها شرکت نمی کنند.
به گفته ی August McJoseph
البته این ایراد خود این انجمن هم هست که از ابتدا ماهیت و کارکردش خیلی شفاف نیست و به نوعی تا حدی مبهمه(_بخصوص بخاطر اشترکات زیادش با انجمن های علوم پایه و حتی پایگاه اطلاعات خودم همچین حسی دارم).
پس شاید اگر بتوان مرزی میان این انجمن و سایر انجمن های مرتبط قایل شد ، و به کاربران اجازه خروج از مرز های تعیین شده هنگام بحث کردن را نداد چارچوب بحث و تداوم آن افزایش یابد .

به انجمن علمی رونق ببخشیم


یکی از امور بدیهی این است که رونق بخشی به یک انجمن ، نیازمند تلاش دو طرفه ی مدیران و کاربران می باشد که متاسفانه دررابطه با انجمن علمی سهم کاربران از این رونق بخشی بسیار کم است.
با گفت و گوهایی که با مدیران این انجمن صورت گرفت میزان تلاش مدیران برای جذب مخاطب کاملا مشهود است. طبق گفته های مدیران ، ایشان با شروع مدیریت خود ، سعی به جذاب تر نمودن این انجمن داشته اند . برای مثال August McJoseph از ابتدا سعی کرده با ایجاد تاپیک های ملموس و آشنا ذهنیت کاربران نسبت به انجمن علمی را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد و درک صحیحی از مباحث علمی و کارکرد انجمن به کاربران ارایه دهد. شقایق.س هم درکنار داشتن سمت مدیر داخلی ، تمام سعی اش بر نظم و ترتیب دادن به انجمن و جلو گیری از از هم پاشیدگی آن بوده است .
مطمعنا با وجود این تلاش ها ، وقتی استقبال کاربران کم باشد و ابن فعالیت ها نادیده گرفته شوند ، خود مدیران هم انگیزه ی اولیه ی خود را از دست می دهند که این امر موجب فروپاشی انجمن است و باید از آن جلوگیری کرد .
انجمن علمی مانند هر انجمن دیگری تاپیک هایی دارد که از دید مخاطبان جذاب تر هستند. اما آیا تمام این تاپیک ها واقعا بحثی علمی را دنبال می کنند ؟
طبق نظرات مدیران،اکثر موضوعات پرمخاطب این انجمن مربوط به تاپیک هایی مانند «عینکیا باهوشترن؟» یا «چپ دستان و راست دستان» «سرعت تایپ» و سایر تاپیک هایی که بیشتر جنبه سرگرمی دارند و نیازی به داشتن اطلاعات علمی چندانی در آن ها نیست ، می باشند .
البته در این بین تاپیکهایی مانند «سفر در زمان» و «کارگاه سوالات» که جذاب و کاربردی هستند نیز مخاطبان خود را دارند.ولی درهرحال پدیده "علمی گریزی" (!) کاملا مشهود است .

با اینحال منتظر خبرهای خوبی از جانب انجمن علمی- به فرض خوش قولی و همکاری مدیران - هم باشید .

درپایان باتشکر از صبر و حوصله شما ، امیدوارم این نوشته ها موجب تجدید نظر هرچند کوچک شما درراستای "به داد انجمن علمی رسیدن! " باشد و تایید این نوشته ها عملی باشد نه صرفا عینی !
به قول شقایق .س :
کاربر اگه نصف توجّه و تفکری (!!) که واسه‌ی ح.ب و انجمن خاطرات و امثلهم دارن رو واسه‌ی انجمن علمی وانجمنای مثل اون بذارن خیلی خوب می‌شه.حداقل می‌تونیم خوشحال باشیم که انجمنای علمی فرومی که مال بچه‌های سمپادی ـه، سه‌چار تا مخاطب داره !!

هیچ چیز زیباتر از علم نیست.
کوروش کبیر
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

- ویژه مدیرگزینی دوره ای
مديران جديد بر سر پست هاى خود نشستند

پس از گذشت يك هفته از پايان مهلت مديرگزينى دوره اى، نتايج بررسى هاى مديران ارشد سايت اعلام شد. بر اساس اين نتايج تنها ٢٣ انجمن از ٥٣ انجمنى كه در ليست مديرگزينى قرار داشتند، صاحب مدير شدند. ساير انجمن ها همچنان تحت نظر مديران داخلى به كار خود ادامه مى دهند.
گفتنى است با وجود گذشت تنها چند ساعت از دادن اكسس به كاربران منتخب، تعدادى از آنها كار خود را شروع كرده و به پاك سازى انجمن خود پرداختند. اميدواريم اين نشان دهنده ى اشتياق مديران جديد براى سر و سامان دادن به اوضاع انجمن ها باشد.
لازم به ذكر است كه كاربران داوطلب براى همكارى در انجمن ها، در هر زمان مى توانند با ارسال پيغام خصوصى به مديران داخلى، درخواست خود را به آنها اطلاع دهند تا مورد بررسى قرار گيرد.
براى ديدن ليست مديران جديد انجمن ها، مى توانيد از اين پست استفاده نماييد.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
- ویژه مدیرگزینی مدیران ارشد
لیست اولیه مدیران داخلی و مدیران اجرایی اعلام شد؛ گروه گرافیک تنها یک عضو جذب کرد

نتایج فراخوان جذب مدیران داخلی و اجرایی دقایقی پیش توسط مُحسن، مدیر کل سایت اعلام شد. طبق این اطلاعیه، فاطمه م. ، مهسا م، نیرمـا)΄، sadlove و میـترا به مدیریت داخلی و Bahar_R به مدیریت اجرایی منصوب شدند. این افراد دو هفته به صورت آزمایشی در پُست‌ خود فعالیت خواهند کرد و پس از بررسی عملکرد افراد مذکور به مدت دو هفته، لیست نهایی مدیران داخلی و مدیران اجرایی اعلام می‌گردد. به گفته‌ی مُحسن احتمال دارد علاوه بر Bahar_R، فرد دیگری نیز برای مدیریت اجرایی انتخاب شود.
همچنین تاکنون تنها شـب بو به عضویت گروه گرافیک درآمده‌است. کاربران داوطلب، هم‌چنان می‌توانند با ارسال نمونه‌کار، برای عضویت در این گروه درخواست دهند.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
دوره جدید حل معما از راه رسید

دوره ی حل معما که اولین بار توسط lof ابداع شد هم اکنون با به روی کار آمدن مدیر جدید دوباره آغاز به کار خواهد کرد .
در این دوره ی 40 روزه مدیر انجمن با درنظر گرفتن کاربرانی که به قرار دادن یا حل معما می پردازند و با توجه به قوانین وضع شده ، امتیازات هر کاربر را در تاپیک جدول رده بندی قرار خواهند داد . کاربری که سریع تر موفق به کسب امتیاز 30 شود ، برنده دوره خواهد شد و نشان هوش برتر به او تعلق خواهد یافت .
درصورتی که تا پایان دوره کسی موفق به کسب امتیاز مربوطه نشود ، دوره تمدید خواهد شد .
شما میتوانید برای اطلاع از نحوه ی امتیاز بندی تاپیک ها و معماهای مورد نظر به تاپیک دوره های حل معما رجوع کنید .
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
اتفاق غم‌انگیزی دیگری برای جامعه سمپادی‌ها رخ داد ...

یک دانشجوی سمپادی پس از چهار سال مقابله با سرطان دیروز به رحمت خدا رفت. فوت ایشان را، از طرف جامعه‌ى سمپادیا و خبرگزاری، به خانواده و دوستان وى تسليت عرض می‌كنيم.
در صورت تمایل برای همکاری در ختم قرآن برای "آرمین (محمدعلی) محمدزاده" به این تاپیک مراجعه فرمایید.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

نشریه‌ی سمپادیا احیا می‌شود ...

پیش از این هم درباره‌ی نشریه خبر ارسال کرده بودیم، از انجمن سوت و کوری گفته بودیم، که در قسمت انجمن‌های ویژه‌ی سایت قرار دارد. از نشریه‌ای گفته بودیم، که آخرین تاریخ انتشارش مربوط می‌شود به دوسال پیش، و حتی کمی بیشتر. از کاربرانی گفته‌بودیم که هر از چندگاهی قصد احیای دوباره نشریه را دارند و شور و هیجان‌شان، پس از یکی-دو هفته خاموش می‌شود.
این‌بار جمعی از کاربران دوباره تصمیم به از سرگرفتن نشریه گرفته‌اند. تاپیکی با عنوان جان بدهیم به نشریه - شماره 13 توسط ـفاتــــ ، زده شده و در آن همکاری کاربران طلب شده‌است. عده‌ای برای نویسندگی، و عده ای برای هماهنگی چاپ نشریه با مدیر مدرسه‌ی خود. در صورتی که توانایی انجام این کارها، و یا هر کمک دیگری به نشریه را در خود می‌بینید، می‌توانید به ـفاتـــ یا میم میم دال پیغام‌خصوصی ارسال نمایید.
به امید آن‌که این‌بار تلاش کاربران با شکست مواجه‌نشود و بالاخره بتوانیم انتشار نشریه‌ی شماره 13 سمپادیا را مشاهده کرده و حاصل تلاش بچه‌های سمپادیا را مطالعه کنیم.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

آلبوم هنرمندی های شما

تایپو گرافی و شعرگرافی نوعی تکنیک در گرافیک محسوب می شوند که در آن ها ، تلاش می شود با ایجاد تغییراتی در متن اعم از برجسته کردن لغات و قرار دادن تصاویر مناسب درکنار متن موردنظر ، جذابیت و تاثیرگذاری آن افزایش یابد.
این دو هنر ، با این که از شاخه های گرافیک محسوب می شوند اما انجام آن ها درمرحله ی ابتدایی برای هر فرد علاقه مندی ، تنها با استفاده از نرم افزارهایی چون فتوشاپ ، وُرد و پِینت امکان پذیر است و درواقع نقطه قوت آن ها ، سادگی درعین جذابیت و خلاقیت پذیر بودنشان است.

شما می توانید با مراجعه به تاپیک آلبوم تایپوگرافی/شعروگرافی‌های شما تایپوگرافی و شعرگرافی های خود را در معرض نمایش قرار دهید و یا از دیدن هنرمندی های سایر دوستانتان لذت ببرید .
 

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
استقبالی نامطلوب از مسابقه ای جدید در انجمنی جدید
بدون تاریخ انقضا!

بیش از یک سال از راه اندازی انجمن محیط زیست توسط "Lily Delicated" می گذرد و حالا این انجمن نسبتاً نوپا سه هفته ای هست که شاهد اولین مسابقه ی خود می باشد. مسابقه ی ساخت وسایل به درد بخور از اشیاء دور ریختنی، به منظور کمک به حفاظت از محیط زیست؛ نمونه ای کوچک از کارهایی بزرگ که در دنیای امروز انجام می شوند!
با توجه به تعداد بازدید های کاربران از تاپیک مسابقه، می توان حدس زد این قبیل مسابقات طرفدار زیادی دارند اما چه دلیلی باعث می شود این بازدید ها بدون شرکت در مسابقه باشد؟
Lily Delicated، مدیر انجمن محیط زیست، در جواب این سوال می گوید:« کاربران این مسابقات را می بینند اما حوصله ی شرکت در آن ها را ندارند! زمانی که تاپیک ها و انجمن های به نسبت زیادی وجود دارد که کاربران به راحتی می توانند در آن ها فعالیت کنند و صرفاً استفاده ی تفریحی از سایت داشته باشند، کمتر برای انجمن های علمی و مفید سایت و این نوع مسابقات وقت می گذارند.»
این مدیر انجمن با گلایه از کاربرانی که وقت زیادی را در سایت می گذرانند اما در انجمن های علمی فعالیت نمی کنند، ادامه داد:« مثلا یک کاربر در انجمن محیط زیست پست میدهد و در جایی مثل انجمن خاطرات هم پست میدهد و وقتی می بیند ارسال پست در خاطرات، هم راحت تر است و هم بازدید و لایک خوره بیشتری دارد، مسلماً دفعات بعد میلی به پست دادن در محیط زیست نخواهد داشت.»
وقتی از مدیر انجمن دلیل عدم تعیین مهلت شرکت در مسابقه را پرسیدیم، گفت :« میزان بازدید از این مسابقه، قبل از برگزاری غیر قابل پیش بینی بود. به همین دلیل امکان تعیین تاریخی دقیق برای شرکت در مسابقه وجود نداشت! »

در آخر این سوال پیش می آید که آیا گرفتن نشان به عنوان جایزه در مسابقات سایت، کافی است و می تواند کاربران را جذب کند؟!
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
خبرگزاری سمپادیا؛ "انجمن نوروساینس را دریابیم."

- ویژه گزارش انجمن ها

انجمن نوروساینس را دریابیم.

اسم نوروساینس یک مقدار سخت است، نه این که سخت باشد، ولی خب از آن کلمه‌های رایج مثل حرف‌بزن و خاطرات و این‌ها نیست. یعنی مثلا وقتی می‌گویند انجمن نوروساینس فکر می‌کنی که یک انجمن تخصصی است و فقط کسانی می‌توانند فعالیت کنند که کلی اطلاعات داشته باشند.خب این درست نیست، راه‌های زیادی برای کسانی که می‌خواهند از سطح صفر شروع کنند وجود دارد ...

اصلا نوروساینس چیست؟
هرکس برای اولین بار به انجمن بیاید و نگاهی به تاپیک‌ها بیندازد متوجه می‌شود که انجمن نوروساینس حول چه موضوعاتی می‌چرخد. اما اگر بخواهیم در تاپیک‌های مهم انجمن دنبال مفهوم نوروساینس بگردیم، چیز دقیقی پیدا نخواهیم کرد و به‌قولی توضیحات یک‌مقدار گنگ و مبهم هستند. و البته خود βlôкег هم در یکی از تاپیک‌های مهم این انجمن ذکر کرده که "هیچ توضیح کلی‌ای قرار نیست داده بشه و کاربرها با نگاه به تاپیک‌های انجمن و درگیری مستقیم با محتوا می‌تونن بفهمن که نوروساینس چیه."
حال اگر که بیشتر در تاپیک‌ها و ماهیت کلی‌شان دقت کنیم، خواهیم دید که تقریبا بیشتر تاپیک‌ها مربوط به مغز و فعالیت‌های مربوط به مغز و دستگاه عصبی‌ـه و چون مغز در هر فعالیتی که ما انجام می‌دهیم دخیل‌ است، پس می‌توانیم نتیجه بگیریم نوروساینس تقریبا همه‌ی رشته‌ها رو دربر می‌گیرد.
[quote author=βlôкег ]
اگه بخوام بطور خلاصه بگم نوروساینس در واقع یه علم میان رشته ایه که مربوط به آناتومی و فیزیولوژی دستگاه عصبی، هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، برخی مفاهیم فیزیک (فیزیک کوانتم)، روانشناسی، جامعه شناسی، زیباشناسی و فرهنگ شناسی و حتی فلسفه و ادبیاته.
[/quote]

چه‌گونه شروع کنیم؟
درست است که کمی اطلاعات برای شروع پست‌دادن و تاپیک‌زدن لازم است، اما حتی اگر اطلاعات کافی برای شرکت در بحث‌ها را هم ندارید، می‌توانید با خواندن تاپیک‌های این انجمن و دنبال کردن بحث‌ها، اطلاعات جالب و مفیدی کسب کنید. خواندن بحث‌های قبلی و بحث‌های در حال انجام، در عین آشنا کردن شما با مفهوم نوروساینس و افزایش اطلاعات، کمک می‌کند تا با روند کار این انجمن آشنا شوید و توانایی شرکت در بحث‌ها را پیدا کنید. خب طبیعتا جستجو پیرامون نوروساینس در اینترنت و جمع‌بندی اطلاعات به‌دست‌آمده هم کمک زیادی برای دادن یک پست مفید در انجمن می‌کند.
[quote author=βlôкег ]
توی این انجمن کم کم موضوعات نوروساینس رو میشکافیم و دونه دونه بررسی می کنیم. سوال طرح می کنیم. ایده می زنیم و تحلیل می کنیم تا آشنایی شما بالاتر بره و همچنین چیزای جدیدی هم در حد خودتون یاد بگیرید.
[/quote]
گفتنی‌است انجمن نوروساینس سمپادیا، جزو بهترین منابع فارسی برای مطالعه‌ی نوروساینس است.
[quote author=نسترنّگار ]
الان توی سرچ گوگل سومین سایت هستیم!
هر کی به نوروساینس و علوم اعصاب علاقه داره می‌تونه برای شروع یه سر به این تاپیک بزنه یا کلاً بره تاپیک‌ها رو بخونه تا یکم آشنا بشه با موضوعات مختلف. اکثر تاپیک‌ها جوری هستند که نیازی به دانش‌ اولیه ندارند و هر کسی می‌تونه توشون پست بده.
[/quote]

حرف آخر.
از آن جایی که نوروساینس علم نسبتا جدیدی‌ست، این انجمن پتانسیل بالایی برای زدن تاپیک‌های جذاب و بحث برانگیز دارد. تعداد بازدیدهای هر تاپیک، جذاب بودن موضوعات برای کاربران را نشان می‌دهد.
[quote author=نسترنّگار]
هر تاپیک توی نوروساینس به طور متوسط هزار بار بازدید می‌شه. بد به نظر نمی‌رسه.
[/quote]
پس اگر در این حوزه اطلاعاتی دارید، یا ایده‌ای که به رونق‌بخشیدن به این انجمن کمک می‌کند، حتما آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر هم اولین بار است که اسم نوروساینس به گوش‌تان می‌خورد، برای یک‌بار هم که شده به انجمن نوروساینس سر بزنید، شاید کم‌کم این انجمن جزو انجمن‌های مورد علاقه‌ی شما گردد.
 

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
- ویژه ی گزارش انجمن ها
روانشناسی؛ علمی برای همه، انجمنی برای همه
آگاهی های روانی خود را افزایش دهیم!


روان شناسي علميست كه به همه مربوط مي شود و در زندگي همه ي ما نقشی اساسي دارد. توجه به این علم باعث می شود ارتباطات خود را با خود، خانواده و دیگران بهتر تنظیم کنیم و در نتیجه زندگی بهتری داشته باشیم. برای مثال وقتی ما با ویژگی های پدر و مادر خود آشنا هستیم، یا به عبارت دیگر خصوصیات روانی آن ها را می شناسیم، برای برقراری ارتباط، بیان درخواست ها و مشورت در کارهایمان، بهترین زمان و موثرترین شیوه را انتخاب خواهیم کرد.

مدیر انجمن روانشناسی، در رابطه با لزوم آگاهی همه ی افراد با این علم می گوید:«روانشناسی علمی است که انسان در تک تک لحظات عمر با آن درگیر است و برای داشتن بهترین عملکرد در اعمال خود به آن احتیاج دارد.»

نیلوفر ب. در مورد میزان فعالیت کاربران در این انجمن، گفت:«استقبال کاربران از انجمن روانشناسی راضی کننده است، به خصوص کاربران علاقه ی زیادی به تاپیک "تصور ما از کاربران سایت" نشان داده اند و عمده فعالیت های آن ها در این تاپیک است؛ البته این باعث می شود به سایر تاپیک ها توجه کمتری شود.»

نیلوفر همچنین خبر برگزاری یک مسابقه را در انجمن روانشناسی، برای افزایش فعالیت کاربران در این انجمن داد.

تاپیک هایی از قبیل مشاوره، افسردگی، استرس و تاثیر مشکلات خانوادگی بر شخصیت فرد، تاپیک هایی از این انجمن هستند که پتانسیل فعالیت بیشتری دارند.

نیلوفر ب. در جواب این سوال که کدام تاپیک ها مظلوم واقع شده اند، گفت:«تاپیک مشاوره علی رغم این که جای زیادی برای بحث و پاسخگویی به مشکلات دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.»

مدیر انجمن روانشناسی، نظرسنجی از کاربران را راهی برای بهتر شدن انجمن دانست و از ایجاد سری جدید "تصور ما از کاربران سایت" با نظرسنجی خبر داد. او همچنین گفت برای بهتر شدن انجمن و رسیدگی بیشتر، نیاز به همکار دارد.

انجمن روانشناسی آماده ی پاسخگویی به سوالات کاربران و رفع مشکلات احتمالی آن هاست.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
کمبود آب را جدی بگیریم

"بحران آب شوخی نیست!" تاپیکی‌است که توسط Lily Delicated مدیر انجمن محیط‌ زیست، در این انجمن زده‌ شده‌است. در این تاپیک Lily Delicated از بحران کمبود آب و بی‌اعتنایی مردم و بی‌توجهی مسئولین نسبت به این موضوع می‌گوید. لزوم مصرف‌نکردن بی‌رویه‌ی آب نیز، در این تاپیک روشن می‌شود.
باید به‌خاطر داشته‌باشیم که آب، جزو مهم‌ترین عوامل‌حیاتی‌ ماست و هدر دادن آن به هر نحو، خود ما را در آینده دچار مشکل می‌کند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
آغاز دومین دوره‌ی مسابقه‌ی شعروگرافی

فاطمه‌ م. از ساعاتی قبل قراردادن شعروگرافی‌های ارسالی شرکت‌کنندگان در دومین دوره‌ی مسابقه‌ی شعروگرافی را در این تاپیک آغاز کرده‌است. شما می‌توانید به این تاپیک مراجعه کرده و با لایک‌دادن به آثار مورد نظر خود، در این رای‌گیری شرکت نمایید. به گفته‌ی فاطمه م. تاثیر لایک در این مسابقه 25درصد است و نظر داوران 75درصد بعدی را تعیین خواهد کرد.
به برنده ی مسابقه نشان هنری داده‌خواهدشد.
 

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
جرقه ای کوچک برای کاری بزرگ کافیست!

چهار سال است که "بازارچه ی خیریه ی نرجس خاتون و شمیم کوثر" در تهران برگزار می شود. در این بازارچه، سود فروش اجناس، مستقیما به موسسات خیریه تعلق می گیرد. نکته ی جالب این است که امسال، یکی از غرفه های این بازارچه در دست تعدادی سمپادی است!

احســان در مورد انگیزه اش برای ایجاد این غرفه می گوید:«مادربزرگم در حال صحبت با مادرم بود؛ در مورد پسری صحبت می کردند که برای 750 هزار تومان، مجبور بود شش ماه زندان را تحمل کند! خب این خیلی ناراحت کننده بود. من این تابستان کار کرده بودم و می دیدم که درآمدم در حال بیهوده خرج شدن است! این شد که به فکر راه اندازی غرفه ای در بازارچه ی خیریه ی امسال افتادم.»

احســان در مورد دعوت همکاری برای ایجاد این غرفه می گوید:«من تاپیک دست سازه های close را دیده بودم و به او پیشنهاد دادم تا با دست سازه های خود برای ایجاد این غرفه همکاری کند.»

این غرفه با همکاری احسان، فاطمه م، close و تعدادی از سمپادی ها و کاربران سمپادیا از هجدهم شهریور دایر شده است و تا 23 شهریور، همه روزه از ساعت 11 صبح تا 9 بعدازظهر آماده ی بازدید است.

در پایان امیدواریم این حرکت ارزشمند و حرکت های مشابه مداوم باشند و در سال های بعد نیز توسط سمپادی ها ادامه یابند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
افتخارآفرینی‌های سمپادیا، این‌بار در المپیادهای کشوری

با گذشت نزدیک به یک‌هفته از منتشرشدن نتایج المپیادهای کشوری، همه منتظر آشنایی با مدال‌آوران سمپادیا بوده‌ایم.
دیروز مهسا م در تاپیک تالار افتخارات سمپادیا اسامی تعدادی از مدال‌آوران سمپادیا، در رشته‌های نجوم، زیست و کامپیوتر را منتشر کرد. به گفته‌ی او این لیست هم‌چنان در حال تکمیل است.
به این عزیزان، از طرف خبرگزاری سمپادیا و جامعه‌ی سمپادیا، تبریک گفته و برای این عزیزان موفقیت روزافزون را خواستاریم. امیدواریم همیشه بتوانیم درخشش سمپادی‌ها را در عرصه‌های مختلف مشاهده نماییم.
 
بالا