• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خبرگزاری سمپادیا

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
خبرگزاری سمپادیا

آغاز مسابقه‌ی سمپاديا استريت

سمپادیا استریت
، طرحى است که مدت‌ها قبل در سمپادیا اجرا می‌شده است. در این مسابقه هرهفته یک دختر و یک پسر به عنوان مظنون وارد سمپادیا استریت می‌شوند. کاربران دیگر باید با توجه به پست‌ها، بانگ‌ها، عکس‌ها و فعالیت فرد در سایت، بُعد‌ها و خصوصیت هاى پنهان فرد را با استدلال مناسب در یک پست بنویسند. سمپادیا استریت در چند هفته انجام می‌شود و کاربرى که مجموع تعداد لايک‌هایش از سایرین بیشتر باشد، نشان خلاقیت دریافت می‌کند.
چندى پیش ShiNinG مدیر انجمن خلاقیت نسبت به اجراى دوباره ى این طرح اقدام کرد و از کاربران خواست براى حضور به عنوان مظنون در این طرح، به وى پیغام خصوصى ارسال نمایند. پس از نظرسنجى ۵ دختر و ۵ پسر انتخاب شده و در نوبت قرار گرفته‌اند.
سمپادیا استریت اول، استریت ارغوان و استریت Ham!D ShojaE است که از دیروز آغاز شده است. شما تا جمعه فرصت دارید که با استدلال دقیق و جالب و پست دادن در این دو تاپیک‌، براى شرکت در مسابقه‌ى سمپادیا استریت اقدام کنید.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
رای‌گیری مسابقه‌ی وبلاگ‌نویسی سمپادیا

چندی پیش با پیشنهاد یکی از کاربران اولین مسابقه‌ی وبلاگ‌نویسی سمپادیا کلید خورد.
موضوع این مسابقه آزاد بود و کاربران وبلاگ‌های خود را با موضوعات مختلف در این تاپیک قرار دادند. ایلیا مدیر انجمن شبکه و اینترنت، استقبال کاربران را از مسابقه مطلوب دانست اما از امتیازدهی کاربران در تاپیک رای‌گیری اولین مسابقه‌ی وبلاگ‌نویسی سمپادیا اظهار نارضایتی کرد و افزود "علیرغم استقبال شرکت کنندگان و تعداد نسبتاً مناسب وبلاگ‌ها، تاپیک رای‌گیری مسابقه بازدید قابل قبولی نداشته است."
شما می‌توانید با مراجعه به این تاپیک، وبلاگ شرکت‌کنندگان را بازدید کرده و به آن‌ها امتیاز بدهید. لازم به ذکر است مهلت رای‌گیری تا پنجشنبه، ۳ مهر۹۳ می‌باشد.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
خبرگزاری سمپادیا

اعلام بی‌سروصدای نتیجه‌ی مسابقه‌ی شعروگرافی

پس از رای‌گیری از بین آثار ارسالی به فراخوان مسابقه‌ی شعروگرافی، فاطمه م شعروگرافی سهیل را به عنوان برنده‌ی مسابقه معرفی‌کرد و به سهیل نشان‌هنری داده‌شد.
از نکات قابل‌توجه اعلام‌نتایج این دوره از مسابقه‌ی شعروگرافی، این‌ است که برخلاف دوره‌ی گذشته، نه تنها ریز امتیازات سایر آثار قرار داده‌ نشده‌ است، بلکه حتی نفرات دوم و سوم هم معرفی نشده‌اند؛ که احتمالا به دلیل تعداد زیاد آثار ارسالی از طرف کاربران بوده‌باشد.
ضمن عرض تبریک به سهیل، امیدواریم باز هم شاهد چنین استقبال‌هایی از مسابقات سایت باشیم.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
مسابقه ای از جنس علم و هنر

انجمن های المپیاد نانو و گرافیک در یک تصمیم مشترک اقدام به برگزاری مسابقه ی طراحی لوگو گرفتند.
در این مسابقه بناست افراد لوگویی با موضوعاتی که در تاپیک فوق مطرح شده، طراحی کنند.لوگو ی مورد نظر باید مفهومی از موضوع انتخابی را رسانده و حاوی نشانه ای از نانو ، فناوری نانو و کاربرد ها باشه . F@|-|!mEh مدیر انجمن نانو می گوید:«می خواستم افراد بیشتری به بهانه ی موضوعاتی مانند هنر و گرافیک به سمت علم نانو کشیده شوند و سعی کردیم اولین مسابقه را تخصصی برگزار نکنیم تا افراد بیشتری امکان شرکت در آن را داشته باشند.»
تاپیک مربوط به مسابقه از اول مهر باز می شود و علاقه مندان به مدت سه هفته فرصت دارند تا طرح های خود را قرار دهند.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
نا تمام ماندن "تصورات ما از کاربران"

تاپیک تصورات ما از کاربران-سری ۴ که مدتی پیش در انجمن روانشناسی قرار گرفته بود امروز توسط نیلوفر ب. قفل شد.
وقتی علت قفل این تاپیک را از نیلوفر ب. مدیر انجمن روانشناسی جویا شدیم پاسخ داد:«استقبال کاربران از این تاپیک در تابستان بسیار زیاد بود،اما با شروع سال تحصیلی و با مشورت با مدیران داخلی تصمیم گرفتیم تاپیک را قفل کرده، و برگزاری آن را به عید یا تابستان آینده موکول کنیم، زیرا گمان می‌رود که افراد وقت کافی را برای پاسخ گویی به سوالات ندارند.»
لیست افراد منتخب برای تصورات بدون تغییر باقی می‌ماند و تاپیک با همان لیست قبلی بازگشایی خواهد شد .
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
مدیران انجمن مراقب باشند، تشکیل کمیتهٔ انضباطی مدیران انجمن‌ها

چندی پیش پیشنهادی مبنی بر نظارت دقیق‌تر بر مدیران انجمن‌ها در بین مدیران ارشد سایت مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید. در این طرح، روال کار به این صورت است که مدیران داخلی با بررسی گزارش‌های ارسالی کاربران و زیر نظر داشتن عملکرد مدیران انجمن، بر کار مدیران انجمن نظارت و در صورت مشاهدهٔ تخلف، پس از بحث و بررسی‌های بیشتر، تصمیم نهایى خود را در مورد مدیر انجمن خاطی عملی می‌کنند. در این طرح، علاوه بر برخورد با مدیر انجمن، تخلف وی در تاپیکی با عنوان "سوابق مدیریتی مدیران انجمن‌ها" ثبت خواهد شد.
در راستاى این طرح و تاپیک نام‌برده، برنامهٔ دیگرى با مضمون جمع آوری سوابق مدیریتی مدیران انجمن‌ها اعم از فعالیت‌های ویژه، تخلفات و سایر موارد درنظرگرفته شده است، که طبق این برنامه، مدیران انجمن ملزم به گزارش فعالیت‌های خود هستند. مدیران داخلى، گزارش‌ها و سوابق تمامى مدیران را جمع آورى کرده و در مدیرگزینی‌های بعدى از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر مدیر انجمن یک پرونده دارد که تمامى گزارش‌ها و تخلفات و سایر فعالیت‌هاى مدیریتى وی در آن ثبت خواهد شد. به گفتهٔ نیرمـا)΄، تا کنون ۵٧ سابقهٔ مدیریتى از مدیران انجمن ثبت شده است که به مرور افزایش خواهد یافت.
امید است اجرای این طرح بتواند به منظم‌تر و قانون‌مندتر شدن سایت سمپادیا کمک کند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
مسابقات به اتمام رسیده، بدون اعلام نتیجه

هر ساله، انجمن‌های زیادی در تابستان اقدام به برگزاری مسابقه کرده، که مورد استقبال، یا عدم‌استقبال کاربران واقع می‌شود. به طور معمول، مسابقات عکاسی جزو پراستقبال‌ترین مسابقات سایت است. آخرین مسابقه‌ی عکاسی سایت، حدود یک‌ماه پیش برگزار شد و با رقابت هجده عکس به پایان رسید. اما با وجود به پایان رسیدن مهلت رای‌گیری آثار در مسابقۀ عکّاسی شمارۀ 20، از سه هفته پیش تاکنون هیچ خبری مبنی بر اعلام برنده‌ی این مسابقه داده نشده‌است.
هم‌چنین شهریور امسال، اولین مسابقه وبلاگ نویسی سمپادیا نیز در انجمن شبکه‌ و‌ اینترنت برگزار شد که شاهد استقبال نسبتا خوبی از سوی کاربران بود. اما با گذشت دوهفته از اتمام رای‌گیری، در این مسابقه نیز شاهد اعلام نتیجه نبوده‌ایم.
باید دید این اتفاقات، به دلیل غفلت و بی‌توجهی مدیران انجمن بوده یا ناهماهنگی‌ها بین مدیران انجمن و مدیران ارشد سبب چنین اتفاقاتی می‌شود.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
بدقولیِ بعضی کامپیوتری‌ها

چند وقت پیش بود که مسابقه‌ی کامپیوتری‌های سایت در تابلوی اعلانات سمپادیا قرار داده‌شد. موضوع این مسابقه به گونه‌ای است که یکی از کاربران یک سوال درباره‌ی ترکیبیات، الگوریتم، گراف و یا دیباگ کد مطرح می‌کند و دیگران به سوال پاسخ می‌دهند و یا پاسخ های گفته‌شده را تصحیح می‌کنند.
اما حال که از باز شدن تاپیک سوالات مسابقه بیش از دوهفته می‌گذرد، هنوز پاسخی به این تاپیک داده‌ نشده‌است.
علــی[میم] مدیر انجمن المپیادکامپیوتر می‌گوید:«در نظرسنجی فراخوان مسابقه، یازده‌نفر به شرکت در مسابقه اعلام آمادگی کرده‌بودند، اما خبری از آنان نیست.»او همچنین فعالیت اعضا در برخی دیگر از تاپیک های این انجمن نامناسب شمرد.
هم اکنون تاپیک سوالات مسابقه در انجمن المپیاد کامپیوتر موجود است و شما می‌توانید در این مسابقه شرکت کنید.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
دیدنی‌های علمی‌تان را به اشتراک بگذارید

ویدئوهای علمی تاپیکی است که اخیرا توسط "شقایق س." مدیر انجمن مباحث علمی، در این انجمن ایجاد شده‌است.
به گفته‌ی "شقایق س." تاثیری که دیدن یک فیلم علمی روی افراد می‌گذارد بسیار بیشتر از راه‌های دیگر برای دانستن یک مطلب علمی است. در این تاپیک بناست تا افراد ویدئوهای مرتبط با موضوعات علمی را در معرض دید قرار دهند. موضوع این فیلم‌های علمی محدویت خاصی ندارد و می‌تواند در همه‌ی حوزه‌ها، اعم از ریاضی، فیزیک، نجوم، شیمی، زیست و ... باشد.
هم اکنون این تاپیک در انجمن مباحث علمی موجود است و شما می‌توانید ویدئو های علمیِ معتبر خود را در این تاپیک به اشتراک بگذارید، و یک آرشیو علمی پرمحتوا بوجود آوردید.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
- ویژه مدیرگزینی دوره ای

اتمام مدیرگزینی دوره ای؛ ۳۳ انجمن بدون درخواست

مدیرگزینی پاییز ۹۳ پس از گذشت حدود ده روز و یک دور تمدید، پایان یافت و از مجموع ۴۸ انجمن معرفی شده ،۱۵ انجمن توسط کاربران سایت مورد توجه قرار گرفت و انجمن گفت و شنود اجتماعی-حرف بزن با مجموع ۵ درخواست بیشتر از سایر انجمن ها مورد استقبال قرار گرفت.
"Nirman"، مدیر داخلی سایت، این دوره مدیرگزینی را خوب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد «کامل نتونستیم به اهدافمون برسیم اما بهشون خیلی نزدیک شدیم و اصولا مدیرگزینی های اول تابستان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.» او همچنین افزود: «انجمن هایی که درخواستی برای مدیریت نداشتند همچنان زیر نظر مدیران داخلی باقی می‌مانند، اما درصورت امکان طرح هایی برای شناسایی و آماده کردن کاربران جهت مدیریت داریم و سعی می‌کنیم مدیران انتخاب شده و مدیران فعلی انجمن ها رو فعال نگه داریم.»
به گفته‌ی "Nirman" نتایج این دوره مدیرگزینی تا چند روز آتی اعلام خواهد شد.
نامزدهای معرفی شده‌ی این دوره به شرح زیر است:

دانشگاه سمپادیا :
کتاب خوانی گروهی -
مقالات ، پروژه و همکاری -


بخش سمپاد،درس و مدرسه :
مشاوره تحصیلی (نیلوفر ب. ، نازنـیــــــــــــن)
همایش ها ، سمینارها و مسابقات ( hupaa )
شناخت ( Suspicious Girl، ATM، سهیل)


بخش فارغ التحصیلان و دانشگاه :
پاتوق فارغ التحصیلان مباحث درسی عمومی (سوشیانت، Mohammad+Javad )
رشته های هنری -
رشته های علوم پایه -
رشته های مهندسی -
رشته های علوم پزشکی ( no one، سوشیانت،Fateme.RMA )
رشته های علوم انسانی -


بخش المپیاد :
مباحث عمومی المپیاد ها -
المپیاد نجوم -
المپیاد ادبی (نیلوفر ب.)
المپیاد فیزیک -
المپیاد زیست -
المپیاد شیمی -
المپیاد نانو -


بخش علوم پایه :
ریاضی -
فیزیک -
شیمی - شیمی آزمایشگاه -
مباحث زیستی - ژنتیک -


بخش علوم انسانی :
فراسرشت:-
تاریخ و تمدن ( ارنواز، مازیمون)
جامعه شناسی (مازیمون)
فلسفه و منطق -
روان شناسی (Fateme Rahmati)
جغرافیا و گردشگری-توریست بُرد -
مدیریت ، اقتصاد و تجارت -


بخش زبان شناسی و ادبیات :
زبان پارسی -
نثر پارسی -
سایر زبان های خارجی -


بخش نجوم و هوافضا :
هوافضا -


بخش کامپیوتر :
اپل -
نرم افزار -
سخت افزار -
برنامه نویسی - الگوریتم -
سیستم عامل - لینوکس (سهیل)
بازی های کامپیوتری(مُجتبی، The last horseman)


بخش کارگاه فنی :
الکترونیک -


بخش متفرقه :
مباحث علمی -
بازارچه -
خلاقیت (The Last Horseman )
ورزش (نیلوفر ب. ، Fateme.RMA )
نوروساینس -
محیط زیست -
گفت و شنود - حرف بزن (مُجتبی، سوشیانت، علی[میم] ، Mohammad+Javad ، Suspicious Girl)
معما و هوش ( Suspicious Girl )
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
- مصاحبه

نشانی که بعد از یک سال به صاحبش رسید

"کهــربا"، امروز پس از گذشت بیشتر از یک سال، نشان ادبی مربوط به مسابقات نثر پارسی و شعر پارسی را دریافت کرد. برای اینکه ماجرا را از زبان خود او بشنویم مصاحبه ای را ترتیب دادیم:

- سلام:
- سلام

- ماجرای این نشان ها چی بوده؟
- خب راستش من تو اولین دوره مسابقه ی نثر پارسی شرکت کردم و در عین ناباوریِ خودم متنم مورد لطف قرار گرفت و انتخاب شد. خب اصلا خیلی حواسم به نشان نبود. بعد از یه مدتی به ذهنم رسید که مثل اینکه نشانمو ندادن. :) خب پیگیرش نشدم چون خیلی برام مهم نبود.

- اما مثل اینکه ماجرا به همینجا ختم نشد؟
- بله... چند ماه پیش تو چهارمین مسابقه شعرخوانی هم شرکت کردم چون علاقه زیادی به این مسابقه داشتم. سطح اون مسابقه خیلی خوب بود و من این شانس رو داشتم که با کارای خوب سنجیده بشم و خب در اونجا هم خدارو شکر کارم دیده شد و اول شدم. این بار با توجه به سابقه ی مسابقه ی قبل، حواسم جمع تر بود به نشان :)) این بار هم بعد از گذشت مدت زیادی دیدم که خبری از نشان نیست. هم جالب بود برام و هم تعجب آور و البته ندادن نشان تو این مسابقه دوم برام یه مقدار سنگین تر تموم شد، چون با توجه به مسایلی که تو جریان رای گیری این مسابقه پیش اومده بود، این ندادن نشان به نوعی دامن زدن به شایعات مطرح شده به نظر می رسید.

- چرا وقتی برنده شدید و دیدید نشان نگرفتیتد هیچگونه اقدامی نکردید؟
- همونطور که گفتم خیلی برام مهم نبود.

- پس چرا الان این نشان ها بهتون برگشت؟
- خب راستش تا حدی اتفاقی بود. تو جریان صحبتی که با یکی از مدیران داخلی در مورد قضیه مسابقه اخیر نثر پارسی و نشانی که نادرست به یکی از کاربرا داده شده بود، داشتیم، به شوخی کنایه ای در مورد نشان هایی که بهم ندادن زدم و البته اون مدیر سرنخ رو گرفت و با احساس مسئولیتش، هرچند که این اتفاق در دوران مسئولیتش نبود، و با همکاری با مدیران دیگه در طول چند ساعت نشان ادبی رو بهم دادن.

- به نظر شما این مشکل تقصیر مدیر انجمن بود یا خود مدیران داخلی؟
- اصلا دنبال مقصر نیستم و چون همون زمان پیگیری نکردم و الان هم مدیران داخلی و هم مدیران انجمن تغییر کردن خیلی خوب نیست که برگردیم و پی ماجرا رو بگیریم. مهم اینه که من به نشانم رسیدم : ))

- خودتون سوالی از خودتون ندارید؟ :D
- چرا دارم... "خجالت نمیکشی از خبرگزاری برای اخبار شخصی استفاده میکنی؟" :-" این سوال رو میپرسم و جواب میدم چون ممکنه سوال بعضی ها باشه... راستش من قصد انتشار این خبر رو نداشتم ولی با توجه به اینکه ما قصدمون انتشار اخباره و اگه این خبر مربوط به هر کاربر دیگه ای هم بود قطعا در سطح گسترده تری منتشرش میکردیم و تا تهشو در میاوردیم :)) ، قبول کردیم منتشر شه، و البته به نظرم هم نمیرسه که خیلی مساله شخصی باشه.

- ممنون از توضیحاتتون
- خواهش میکنم. : )
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
گراف‌نهایی خانواده سمپادیا
گراف‌نهایی نهمین خانواده سمپادیا پس از گذشت یک هفته از قفل شدن تاپیک خانواده سمپادیا - 9 اعلام شد.
لازم به توضیح است که خانواده سمپادیا برنامه‌ای است که هر چندین ماه یک‌بار در سمپادیا اجرا می‌شود و طی آن، هر فرد می‌تواند برای خود یک خانواده پیدا کرده و اسامی خانواده‌ی خود را به یکی از کاربران که مسئولیت کشیدن گراف را دارد ارسال نماید. در انتها یک گراف کشیده می‌شود که تمامی افراد شرکت‌کننده در این برنامه، در آن حضور دارند.
به گفته‌ی مدیران سایت، این طرح برای افزایش صمیمیت کاربرها اجرا می‌شود.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
این دو انجمنی که نباید فراموش‌ شوند

انجمن‌های «قفسه‌ی کتاب» و «کتاب‌خوانی گروهی»، جزو آن دسته انجمن‌هایی هستند که سمپادیا با آن موضوعیت می‌یابد. مدتی است که می‌بینیم، فعالیت مفید اعضا در این انجمن‌ها کمرنگ شده‌است.
از آخرین "نظرسنجی برترین قفسه‌ی کتاب" مدتی زیادی است که می‌گذرد و وقتی علت این اتفاق را از «ارغوان»، مدیر انجمن قفسه‌ی کتاب جویا شدیم پاسخ داد: «مدتی ه قفسه‌ی فعال و خوبی نمی‌بینم خیلی. خیلی‌ها فقط پست اوّل -شاملِ اسمِ چند کتاب- رو می‌دن و بعد می‌رن. اون عده‌ی معدودی که ادامه می‌دن به نوشتن، نصف‌شون نقدهاشون چندان جالب نیست؛ نصفِ دیگه خوب می‌نویسن ولی خیـلی کم آپدیت می‌کنن. دو سه تا پست می‌دن و بعد دیگه آپدیت نمی‌کنن. الان اگر به کاندیداهای دوره‌های قبلی نظرسنجی نگاه کنیم، همه از اون‌هایی بودن که مُدام آپدیت می‌کردن و کیفیت پست‌هاشون بالا بود حقیقتاً. ولی خب الان رفته‌ن از سایت عملاً و تقریباً می‌تونم بگم هیچ قفسه‌ای که شایستگیِ "برتر" بودن رو داشته‌باشه نمی‌بینم.» و در جواب این سوال ما، که پرسیدیم به نظر شما دلیل این اتفاق چی می‌تونه باشه گفتن: «به هر حال رکودی ه که خیلی وقت ه توی بخش‌هایی که لایک‌خورشون بالا نیست، و بخش‌هایی که نمی‌شه همین‌جوری یه چیزی نوشت و پست کرد، دیده می‌شه.»
او هم‌چنین درباره‌ی عدم اجرای کتاب‌خوانی گروهی در تابستانی که گذشت توضیح داد: «تقریباً هر بار که اعلام کردیم کتاب‌خوانی گروهی ه بیاید بخونید نظر بدید، عده‌ی زیادی استقبال می‌کردن؛ اما بعد از اجرای کتاب خوانی گروهی، فقط برنامه‌ریزی‌کنندگانِ کتاب‌خوانی و دو سه نفر دیگه نظر می‌دادیم. این تابستان هم می‌خواستیم که برگزار کنیم یه دوره‌ی دیگه رو. دیدیم بخش‌های دیگه برنامه‌های زیادی دارن و خب مثلاً فیلم‌دیدن خیلی راحت‌تر از کتاب‌خوندن ه برای خیلی‌ها یا برنامه‌ی هر انجمن دیگه‌ای از کتاب خوندن راحت‌تر ه، و وقتی اعضا توی سایت با یک عالمه برنامه‌ی آسون‌تر مواجه بشن، طبیعتاً استقبال خوبی از کتاب خوانی گروهی به عمل نمی‌آد.»
از این نوع صحبت‌ها را پیش‌ترها نیز از زبان سایر مدیران انجمن شنیده‌ایم؛ حرف هایی که غالبا شنیده می‌شوند و تنها شنیده می‌شوند.
 

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
بی پرده با مطهری

05612254285678917337.png


ما پرسیدیم:
داشتین چیکار میکردین که یهو سمپادیا به ذهنتون رسید؟! احتمالا استراحتِ بین دو درس نبود؟! چون تو این تایم معمولا آدم مشغول بلندپروازی میشه و حالت عمیق ترش اینه که فکر میکنه میتونه اتم بشکافه!

گفت: اون زمان سمپاد و اتحاد سمپادیها خیلی مد بود. منم تو دوران اوج احساس خفونت بودم. بعد گفتم یه حرکتی بزنم. نتیجه اتفاقی شد اینی که میبینید :)) خیلی کارها اینجورینا. مثلا طرف میخواسته یه ساختمون بسازه خودش توش زندگی کنه بعد یهو بعد چندسال برج ساز شده مثلا.

در مورد احساسه خفنیت هم که خودتون گفتید دیگه!

بعدش پرسیدیم: چقدر راضی این ازینکه مدیر سایتی به اسم "سمپادیا" هستید؟

مطهری گفت: متوسط. من کلا آدم راضی ای هستم چه مدیر باشم چه نباشم :D

ولی ما به سادگی از جواب این سوال نگذشتیم!
مرد حرفش یکیه!

و ما چندتا سوال دیگه ام پرسیدیم و مطهری بازم گفت...


- دیدگاهتونو نسبت به یک کاربر بدون ستاره تو سه برهه زمانیِ زیر بگید[خداوکیلی!]:

. اون اولا:
بذار ببینم میتونه مدیر بشه یا بهش بگم سایتو تبلیغ کنه بگه دوستاشم بیان؟
. وسطا: خب خوبه کاربرا داره اضافه میشه.
. الان: اوه حالا باید کلی مدیر این کاربر جدید رو توجیه کنن اینجا چجوریه !


- سمپادیا یک سالگیش چنتا کاربر داشت؟ :-? یادم نمیاد!

میخواستیم اشتباه بگه مُچشو بگیریم! :|

- خوشحال نبودید یکم؟ :-"
65214052057471515008.png

یکم بیشتر از یکم :))

6) اولش یه نفر بودید...
21809469028923005073.png
بعد شدید چند نفر...
77331518300829699510.png
بعد همینجوری شدین چندین نفر...
72795990128036223522.png

بعد هی بیشتر شدین بعد سرور ترکید :D چقدر خوشحالید؟! بابا جونم دراومد تا اینجا این همه بشه :))

ریا نشه :-"

7) رمز موفقیت شما که باعث شد تعداد زیادی از فارغ التحصیلا هم جذب سمپادیا بشن و توش فعالیت کنن و همینطوری جذب بمونن؟
من دووام آوردم. دو سه تا سایت دیگه هم بود قبلا. مثلا nodets.com بود. اینا بستن بعد مدتی. رمز اصلی این بود که من هیچ وقت سایت رو نبستم :))
62527711843778464094.jpg


درس عیرت: پایداری و مداومت در کار!

با ما همچنان بی پرده رو ادامه بدید
94757134840241849386.jpg


8) اگه گفتین این شعر از کیه؟!
« من از امتحان سخت نالیده ام پس از حق به امید تو مانده ام
به من نمره ای ده که شادان شوم که گر ده بگیرم پریشان شوم »
از کیه؟
از دانشجوی بدبختی مثل من :((
آقای مطهری! خوب نیست آدم شعر دیگرانو همینطوری به اسم این و اون بزنه! خوبم نیست که آدم وقتی از یک شعری خوشش میاد، شاعرشو یادش بره!
48070826244481036547.png


9) اگه بگم تو عمرم تقلب نکردم باور می کنید؟ به درجه تقوات غبطه میخورم به شخصه :))

ولی یه جایی به گمونم گفته بودید که هر کسی حداقل یکبار تو عمرش تقلب کرده! آقا جم کن چرا تهمت میزنی؟!


10) جدی چیشده بود که یهو انقدر گریتون گرفته بود؟!
34145017233091176216.png

زیرخاکی بیرون میکشید؟ :)) گریه نبود. کمی حس شعرم اومد :))
شعری که شاعرش پاش اشک نریخته باشه شعر نیست!ً

- بیتِ مورد علاقه؟ مرد باید که در کشاکش دهر سنگین زیرین آسیا باشد ( نمیدونم این مصرعه یا بیت کامل. در هر صورت اصلش همینه :D)
خوبه که علایق آدم در طول زندگیش تغییر میکنه. ولی نه دیگه انقد!

- نسبت به دو سه تا ازدواجی که بواسطه سمپادیا صورت گرفته چه حسی دارین؟ احساس نمیکنین اونا مدیون شما هستن؟ پس چرا نمیرید حقتونو ازشون بگیرید؟! :-s

71044450126635934864.jpg

اشکال نداره. منم که زن گرفتم هیشکی از اینجا رو دعوت نمیکنم :-"
لطفا...!

- نظرتونو در مورد عدد 23 بگید بعدشم عطر مورد علاقه؟! هی داشتم فکر میکردم این چه سوال مزخرفیه پرسیده. الان ۲۳ یعنی چی مثلا؟ بعد رفتم سوال آخر تازه فهمیدم ۲۳ ساله شدم :))

ما در مورد سوال مزخرف بعدا با شما حرف میزنیم!

- شعر مست و محتسبِ پروین جان خیلی شعر متناسب و ریتمیکی هست. مگه نه؟ خب لطف کنید ریتمیک و نه عادی بخونیدش ضبط کنید ;;) شما تاحالا فکر کردیدبه این موضوع که چرا صدای من تو هیچکدوم از پادکستها نیست؟ B-)

ما دوباره ساده از این قضیه رد نشدیم؛ اما...

38660871029641428441.bmp
ترسیدیم! :-s

- برام جالبه که نظرتونو راجع به صفره مهر و 32 مهر بدونم ;;)

09790646703438378433.jpg

دانشگاها همشون همینن! برنامه ریزیشون به درد خودشون میخوره فقط :))


به پیام های رسیده تا این لحظه بپردازیم!

"آرامش" میگه: اگه یوخ کاراتون تموم شد به کارای سمپادیا میرسین؟ (آرامش گفت من نگفتم! :-" )

مشکل اینجاست که اصلا کارام تموم نمیشه. اصل بقای کار رو شنیدید؟ کارها صرفا هستند. نه انجام میشن نه تموم میشن :))

F@teme میگه : آخه چرا؟
چون که زیرا :D

علی[میم] هم میگه که: whats up man? پرچم سمپادیا ایز آپ :))

Adam vizly: محمد جان الان تو سایت کاره ای هستی دست مارم یه جایی بند کنی؟!
والا میگن مدیرکلم. خودمم دنبال آشنام حقیقتش. شما پیدا کردید دست مارو بگیرید :D

شقایق: چه جوری هنوز حوصلشو داری که اینجا رو اداره کنی؟با وجود گذشت چند سال و فاصله گرفتن سنت از رنج سنی فروم و بحثاش.
یا مثن هدفت از لایک نکردن پستا چیه؟
والا من اینجارو اداره نمیکنم. خودش اداره میشه حالا. خلبان خودکاره :D من بی طرفم. لایک نمیکنم دیگران به خودشون نگیرن :D

samaneh.T دوس داره بدونه "چی شد که مدیریت مدیر کلت کرد؟! پارتی داشتی؟! " (عه؟ ما فکر می کردیم اول کس که بود مطهری بود و هیچکس نبود!)

اون اکانت مدیریت خودم بودم اول. بعدا خواستم اکانت شخصی بزنم به جز اون. در واقع فکرتون کاملا درسته :))

- با " تولد+دهه+مدیر+جوونی کجایی+23+سمپادیا+ازدواج+بیا بریم کوه" جمله بسازید!
جوونی کجایی که تو دهه سوم زندگیتم ازدواج نکردی که روز تولد ۲۳ سالگی یه زن سمپادیایی هم نداری بهش بگی بیا بریم کوه کدوم کوه
همون دشت که آهو ناز داره آی بالام :D

در آخر خبرگزاری سمپادیا از طرف تک تک اعضای جامعه ی سمپادیا تولدتون رو تبریک میگه و اون عطری که پیچوندید و اسمشو نگفتید رو به شما هدیه میده. متشکر :))
 

ایلیا

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,799
امتیاز
15,064
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
مدال المپیاد
تلاشی بیهوده در المپیاد زیست شناسی!
دانشگاه
هنر تهران
رشته دانشگاه
عکاسی
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

مصاحبه: مدیر انجمن نجوم، مهیا
سلام
سلام

ایده این مسابقه از کجا به ذهنت رسید؟

عکاسی نجومی به خودی خود خیلی جالب و هیجان انگیزه. یعنی البته نتیجه ی کار، که میشه عکس های نجومی. بعد از طرف دیگه راهروهای انجمن نجوم تارعنبکوت زده بود، گفتم شاید برگزار کردن مسابقه از این حجم زادو ولد عنکبوت ها توی انجمن بکاهه، که نکاست متاسفاته.

به نظرت چرا استقبال از مسابقه کم بود؟

به نظر من دو شرکت کننده، برای مسابقه ی نجومی، اونم از نوع عکاسی، اونم توی اون فصل از سال، اونم با توجه به جمعیت زیاد مشتاق و علاقه مند به نجوم سمپادیا، خیلی هم زیاد بود. تازه من قبل از برگزاری روی یه نفر شرکت کننده سرمایه گزاری کرده بودم :د
ولی خب، چیزی که هست، عکاسی نجومی تخصص آسونی نیست، و چیزی که بدیهی بود، جمعیت منجم اماتور سایت هم بسیار کمه، حالا دیگه منجم عکاس که جای خود دارد!


بهتر نبود که اول یک دوره آموزش مختصر عکاسی از آسمان شب داده می‌شد و بعد مسابقه‌ی عکاسی برگزار می‌شد به نظرت؟

چرا، کاملا. من خودم هم به این قضیه فکر کرده بودم، ولی متاسفانه فرصتش نبود، البته، یاداوری کنم که ما دو تا تاپیک در مورد عکاسی نجومی هم توی انجمن نجوم، و هم انجمن عکاسی داریم. اگه کسی واقعا علاقه مند به شرکت بوده، نزارین به موتورهای جستجو هم اشاره کنم و بگم کوتاهی بیشتر از جانب خودش بوده. :د

مسابقه قرار بوده نشان داشته باشه؟

بله، قبل از برگزاری قرار بود نشان داشته باشه، ولی چون دوتا شرکت کننده بیشتر نداشتیم، و هیچ جای دنیا بین دو نفر شرکت کننده یه نفر برنده شناخته نمیشه، تصمیم بر این شد مسابقه نشان نداشته باشه.
صحبتی حرفی چیزی با کاربرا نداری؟

از اونجایی که تبلیغات ازاده کلا تو سمپادیا! منم از همین تریبون، از تمام کاربران نجومی و غیرنجومی سمپادیا دعوت میکنم که به انجمن نجوم سر بزنن، ما راجع به تمام مباحث نجومی تقریبا تاپیک داریم، بیان پست علمی بدن، نظراتشون رو بگن، حداقل پست علمی نمی خوان بدن، پست غیر علمی بدن! پست غیر علمی هم نمی خوان بدن، خسته ن، یه اسپمی چیزی بدن من برم پاک کنم حداقل. :|

اینجا تا تریبون هست، من بازم تشکر کنم از سیاوش و صبای عزیز، که اومدن و توی مسابقه شرکت کردن. :-امید امام به شما دبستانی ها بود.
ایلیا از توهم ممنونم و، خدانگدار.


با تشکر از صواع. برای همکاری در تهیه این مصاحبه.
 

ایلیا

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,799
امتیاز
15,064
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
مدال المپیاد
تلاشی بیهوده در المپیاد زیست شناسی!
دانشگاه
هنر تهران
رشته دانشگاه
عکاسی
پس از اعلام کنار گیری داخلی سابق، عضو جدید معرفی شد

روز گذشته و با اطلاعیه مدیر ارشد فروم "Nirman" کناره گیری مدیر داخلی سابق "Farz" اعلام شد. که طبق روال همیشگی اینگونه اطلاعیه ها با تعدادی لایک و دیسلایک روبرو شد که نشان دهنده نظر کاربران است.
سپس امروز و با اطلاعیه دیگر که توسط مدیر ارشد فروم "Bahar_R" منتشر شد، از پیوستن "علی[میم]" مدیر انجمن گفت شنود، به جمع مدیران داخلی مطلع شدیم.

امیدواریم این تغییرات و متعاقبا تصمیمات بعدی تیم مدیران، به هرچه بهتر شدن وضعیت فروم کمک کند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
خبرگزاری سمپادیا

كشفيات خود در سمپاديا را در اين تاپيك به اشتراك بگذاريد

NEO با سابقه‌ى فعاليت پنج‌ساله در سمپاديا از افراد با تجربه‌ى سايت است كه سابقه‌ى زدن تاپيك‌هاى مفيد و پُر استقبالى را در كارنامه‌اش دارد. اين‌بار وى تاپيكى با عنوان اكتشافات شما در سمپاديا زده و در آن از كاربران تقاضا كرده تا تاپيك‌هاى قديمى و جالبى را كه در انجمن‌هاى مختلف مى‌يابند در آن تاپيك عنوان كنند تا ديگران نيز از آن بهره‌مند شوند. اين تاپيك در نخستين روزهاى خود شاهد استقبال كاربران واقع شده است.
از شما نيز تقاضا مى‌شود تا اگر تاپيك قابل‌توجهى را در سطح انجمن‌هاى مختلف سمپاديا پيدا كرديد، آن را در اين تاپيك با ساير كاربران به اشتراك بگذاريد.
 

ایلیا

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,799
امتیاز
15,064
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
مدال المپیاد
تلاشی بیهوده در المپیاد زیست شناسی!
دانشگاه
هنر تهران
رشته دانشگاه
عکاسی
میتینگ بهاره سمپادیا برگزارشد/میتینگ دخترانه، میتینگ پسرانه!


روز جمعه مورخ 28 فروردین میتینگ بهاری سمپادیا با حضور تعدادی از کاربران و دو نفر از مدیران کل سایت برگزار شد. روال این میتینگ همانند سایر برنامه های قبلی در پارک ساعی تهران پیش رفت. -به طور جزئی تر در تاپیک میتینگ بخوانید-

اما پس از اتمام این میتینگ و فردای روز برگزاری، یکی از کاربران سایت در تاپیک یاد شده پیشنهاد تفکیک جنسیتی میتینگ ها را مطرح کرد که این پیشنهاد وی آغاز مباحثه ای چند روزه بود. موضوعی که با مخالفت ها و موافقت هایی روبرو شد. مخالفان که اکثریت این پست ها را داشتند، از زمینه بودن میتینگ های مختلط برای تقویت روابط اجتماعی و وجود شرایط مناسب میتینگ های سمپادیا برای دختران گفتند و برخی حتی برگزاری میتینگ جنسیتی را نوعی توهین به جنس مخالف دانستند. موافقان این پیشنهاد نیز بیش از هرچیز میتینگ تفکیک جنسیتی را از حقوق طبیعی افراد قلمداد کردند.

نظر شما چیست؟
 

ایلیا

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,799
امتیاز
15,064
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
مدال المپیاد
تلاشی بیهوده در المپیاد زیست شناسی!
دانشگاه
هنر تهران
رشته دانشگاه
عکاسی
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

اصلاحیه: خبر مربوط به برگزاری میتینگ تفکیک جنسیتی


در خبر مربوط به بحث های اخیر تاپیک میتینگ بهاری ، به اشتباه عبارت "یکی از کاربران پیشنهاد تفکیک جنسیتی میتینگ ها را مطرح کرد"، آورده شد که مورد تایید نیست. خبرگزاری ضمن پوزش از مخاطبان، خبر را بدین گونه اصلاح می کند:
پس از پیشنهاد یکی از کاربران برای برگزاری یک میتینگ دخترانه، بحث هایی پیرامون چرایی و ضرورت برگزاری میتینگ تفکیک جنسیتی صورت گرفت.
 

ایلیا

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,799
امتیاز
15,064
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
مدال المپیاد
تلاشی بیهوده در المپیاد زیست شناسی!
دانشگاه
هنر تهران
رشته دانشگاه
عکاسی
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

صواع. مدیر خبرگزاری سمپادیا شد

ساعاتی پیش استعفای "کهربا" از مدیریت انجمن خبرگزاری پذیرفته شده و بنا به تصمیم مدیران کل "صواع."، از دیگر اعضای تیم تحریریه عهده دار مدیریت این انجمن شد.
 
بالا