• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

ابطال تحصیل مستقیم متوسطه اول به دوم سمپادی‌ها

cobblestone

گوربا سقوط کرده
ارسال‌ها
76
امتیاز
445
نام مرکز سمپاد
مرکز نام
شهر
ناتهران
سال فارغ التحصیلی
1405
دوستان کم کم این تاپیک داره بینتون دعوا میندازه، نظر هر فرد محترمه.
 

BardiaMoghaddam

کاربر جدید
ارسال‌ها
4
امتیاز
4
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 10
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1405
آقا یه سوال احتمالش چقدره الان که من نهمم و از هفته دیگ نهاییمون شروع میشه بگن پاشو بیا آزمون بده؟
 

Newvarg

hamidoffski
ارسال‌ها
497
امتیاز
4,612
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 6
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1406
تلگرام
اگر قراره سمپادی بودن برای ورود به مرحله بعد سودی به کسی برسونه باید در زمینه معلم های خوب و سطح اموزش بالا و روندی باشه که دانش اموز خودش رو بتونه با استفاده از وسایل به هدف برسونه
نه اینکه به خاطر پژوهش محور بودن و ضربه روحی رانت داده بشه
خب اگه دقت کرده باشین من به همین نکته اشاره کردم ، که سمپاد ۳ سال با معلمای خوبش تلاش کرده برای بچه ها
خداروشکر کاملا سالم امتحان دادم واسه تیزهوشان
و نگران از اون جنبه که گفتین نفع بردن ( قشنگ نیست زیاد )
ترس من از آزمون دادن دوباره نیست از استرس دوبارشه
کسی که از نهم میره دهم به نسبت کمتر اسیب میبینه
نسبت به کسی که از قبل اونجا بوده اگه که نتیجه نبینه
البته بهتره بحثو ادامه ندیم بنظرم ، چون هر کی از دید خودش نگاه میکنه
امیدوارم هر چی صلاحه واقعا اتفاق بیوفته ، حق کسی هم ضایع نشه
 

Newvarg

hamidoffski
ارسال‌ها
497
امتیاز
4,612
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 6
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1406
تلگرام
هر دو طرف بسته به بودن یا نبودن این قانون
یه طرف ضرر میکنن یه طرف سود بنابراین طبیعیه نظرای هممون جهت گیری داشته باشه
ادامه این بحث هم بجز ناراحت شدن همدیگه اثری نداره
تهش انتخاب با ما نیست و نخواهد بود
 

Newvarg

hamidoffski
ارسال‌ها
497
امتیاز
4,612
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 6
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1406
تلگرام
خدا رو چه دیدی شاید خیلی ها از سمپادی ها که نمیخواستن تعیین مرکز یدن با همین آزمون برن مرکز بالا تر
شایدم برای اونا یه اتفاقی بیوفته یا یه حادثه ای پیش بیاد برای اون فرد و تو اون دوره نتونن مثل قبل خوب بدن ازمونو و کلا اخراج بشن سر همین
 

Knowledge

کاربر فعال
ارسال‌ها
29
امتیاز
231
نام مرکز سمپاد
.
شهر
Esf
سال فارغ التحصیلی
1405
بیخیال اینا.ببین کیا این وسط پولو در میارن
موسسات اموزشی اگه این مورد کامل تصویب بشه نونشون تو روغنه
دعوا ها و بحث ها مال یه وره و درامد مال طرف دیگه
(درآمد جدید)
 

Knowledge

کاربر فعال
ارسال‌ها
29
امتیاز
231
نام مرکز سمپاد
.
شهر
Esf
سال فارغ التحصیلی
1405

Newvarg

hamidoffski
ارسال‌ها
497
امتیاز
4,612
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 6
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1406
تلگرام
فکر نکنم امسال قطعی بشه واسه نهممیا.احتمالش کمه
ما اونجوری که از مدیرمون پرسیدیم گفتن از سال بعد اجرایی میشه به احتمال زیاد، یعنی نهما نمیخواد امتحان بدن امسال
 

hypnos

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
12,076
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1404
مدال المپیاد
انتظار...
اینکه اگه شما شاگرد زرنگ باشین و خدایی ناکرده سر آزمون حالتون بد بشه مدرسه میتونه زیر سیبیلی رد کنه به نظر خودتون ممکنه ؟ بهش فکر کردین خدایی ؟
مثلا من
من سه سال معدلم زیر ۱۹.۵ نیومده
تازه الان دهم هستم
ولی نگرانم
چون نزدیک به این تجربه هستم احساس نگرانی دارم در قبال بچه هایی که الان دوره ی اولن .
هر کسی تو این تاپیک قطعا ساید منحصر به فردی داره که حق هم داره ، ولی یادمون نره که بیرون گود نشینیم و از دور قضاوت نکنیم !
هر بچه ای نگرانه به معنی اینکه درس نخونه ، نیست !
ثانیا هر کی سر امتحان استرس میگیره تک بعدیه ؟
استرس یه امر طبیعی ه . شما از تز دکترات هم دفاع کنی استرس داری . چند نفر معرفی کنم با چند طرح پژوهشی موفق ، چندین زبان که غیر زبان مادری بلدن ، چند تا ورزش که حرفه ای دنبال میکنن ولی هنوز سر امتحان دستاشون میلرزه و عرق میکنن؟
یه چیزایی آدم میشنوه دوست داره بشینه بخنده فقط ...
 
ارسال‌ها
98
امتیاز
550
نام مرکز سمپاد
n
شهر
n
سال فارغ التحصیلی
7
زیر سیبیلی چه صیغه ایه ؟ دبیرستان و راهنمایی مدارس با هم در ارتباطن . اکثر مدارس خوب کارکردشون همین مدلیه ؛ متوسطه اول یه عده از بچه ها رو به عنوان قبولی قطعی به متوسطه دوم معرفی می کنه حتی قبل از اینکه آزمون بگیره !! و این کار رو هم با تشکیل جلسات متعدد با مدیر و دبیران انجام می دن و راجع به بچه ها تصمیم گیری می کنن . بحث زیر سیبیلی رد کردن نیست ، بحث اینه که باید بین بچه ها انتخاب کنن ، راجع به بچه های غیرسمپادی فقط یه آزمون ازشون دارن و طبق همون باید تصمیم بگیرن ، برای شما سوابق و مدارک دیگه ای هم وجود داره . سمپاد تنها مدرسه ای نیست که می خواد از بچه های خودش هم آزمون ورودی بگیره ، اکثر مدارس خوب و قوی همین کار رو می کنن ، ولی همون طور که گفتم اسم بعضی بچه ها از قبل به عنوان قبولی های مشخص رد می شه . قطعا نمیان اینا رو به شما بگن ، همه مدارس سال نهم شروع می کنن به ترسوندن بچه ها ولی عملا کارکردشون همینه . و نود درصد قبولی های هر مدرسه برای دبیرستان ، از دانش آموزان خود اون مدرسه ان ! همین جا هم یکی از کاربرا اشاره کرد که زمان قدیم هم که سمپاد از همه آزمون ورودی می گرفت نود درصد بچه های سمپاد قبول می شدن . بعدم من نگفتم قطعا این مدلیه ، گفتم احتمالش بالاست و واقعا هم بالاست نمی دونم چرا فکر می کنین عجیبه و میاین می گین "به نظر خودتون ممکنه؟ " نه تنها ممکنه ، بلکه خیلی خیلی هم محتمل و منطقی تر هم هست ! مدرسه اگه نخواد بچه های برجسته‌ش رو نگه داره پس کی رو می خواد نگه داره ؟ تاکید می کنم هیچ مدرسه ای تا به الان قوی ترین شاگردهاشو بیرون نکرده بلکه دودستی چسبیده بهش چون نهایتا همینا قراره براش افتخار بیارن . من یه مثال می زنم ، اگه شاگرد اول سمپاد آزمون رو 80% بزنه و یه غیر سمپادی 90% بزنه ، بازم اولویت با اون سمپادیه ست ، چون از خود مدرسه ‌ست و مطمئن تره . همه مدارس اکثریت جمعیت دبیرستانشون رو از دانش آموزان خودشون برمی دارن . و اولویت رو به شاگرد خودشون می دن ، مثل این می مونه که شما سهمیه داشته باشید .
من مدارس مختلفی رو تجربه کردم و اکثرا مدارس سطح بالای تهران بودن ، روند همه به همین شکله اما هیچ وقت اینو برای شما لو نمی دن . نمی دونم چرا جبهه می گیرید ، این قضیه باید خیالتون رو یه مقدار راحت بکنه و از استرستون کم کنه اما انگار خیلی علاقه به پنیک کردن های بی جهت و بی مورد دارید !
ما نمی گیم نگران نباشید یا حق ندارید استرس داشته باشید . می گیم آزمون ورودی گرفتن اونقدر هم که فکر می کنید ناعادلانه نیست ، و می گیم شما به عنوان کسی که مال خود اون مدرسه اید لازم نیست زیاد بترسید . منم امیدوارم این طرح امسال اجرا نشه و موکول شه سال بعد ، ولی از نظر علمی هم شما ها از اکثر بچه های دیگه جلو ترید و باید اعتماد به نفس داشته باشید .
بعد همچین می گین "بیرون گود" انگار ما این دوران رو نگذروندیم . من راهنمایی سمپاد نبودم ولی مدرسه ام مدرسه خوبی بود و می خواستم اگه سمپاد قبول نشدم همونجا بمونم . هم استرس آزمون ورودی مدرسه خودمون رو داشتم هم آزمون سمپاد رو . می ترسیدم سمپاد قبول نشم و از اون ور آزمون مدرسه خودمم خراب کنم . فرق من با شما این بود که مدرسه ما هرسال از همه آزمون می گرفت بنابراین سال بالایی هامون تجربشو داشتن و بهمون می گفتن لازم نیست انقدر بترسید . ما فکر می کردیم الکی یه چیزی میگن ما خیالمون راحت شه ولی کم کم فهمیدیم بی مورد نمی گن و این توی اکثر مدارس رواج داره . حالا شمام که آزمونو بدین خودتون می بینین که یه سری از شاگرد های سطح متوسط که احتمال می دادید قبول نشن هم قبول شدن و مشخص میشه براتون که مدارس در پذیرفتن دانش آموزان خودشون سختگیریِ به نسبت کمتری دارن .
بله قطعا شما دوست دارید راحت و بی دردسر وارد دبیرستان بشید و این طبیعیه ، اما اینکه شما چی دوست دارید مشخص نمی کنه چی عادلانه تره .
 

modir

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
2
نام مرکز سمپاد
ejeie1
شهر
esfahan
سال فارغ التحصیلی
1378
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری "مقرره تبعیض آمیز میان دانش آموزان عادی و استعدادهای درخشان" باطل شد.
به گزارش ایسنا به نقل از دیوان عدالت اداری، به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش و درخواست ابطال بند ۵ بخش (د) دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شماره ۵۰۱/۱۰۴ مورخ ۱۹/۲/۱۳۹۹ مبنی بر پذیرش دانش آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی دستورالعمل مذکور را مصداق تبعیض ناروا و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را ابطال کرد.
در رای مزبور آمده است؛ براساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و مطابق اصل نوزدهم قانون اساسی، مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و به موجب اصل بیستم قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. بنا به مراتب فوق و نظر به اینکه ردیف ۵ از جزء «د-۱) ضوابط و شرایط ثبت نام» ذیل بند (د) دستورالعمل آزمون‌های ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (موضوع ابلاغیه شماره ۵۰۱/۱۰۴ مورخ ۱۹/۱۲/۱۳۹۹ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) با عنوان ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان دائر بر امکان ثبت نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان بدون شرکت در پایه دهم، مصداق تبعیض ناروا و عدم ایجاد امکانات عادلانه برای آحاد ملت است، بنابراین با بند ۹ اصل سوم و اصول نوزدهم و بیستم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.
انتهای پیام
پنجشنبه/ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ /



نظرات،هجویات،مزایا،معایب هرچی هست بگید و نظرتون رو بیان کنید.
باز هم استرس و نگرانی برای دانش آموزان سمپادی ، نمی دونم چقدر عده ای می توانند اینقدر راحت با روح و روان فرزندان این مملکت بازی کنند . چند سالی هست که من به عنوان مسئول در قسمتی از سمپاد مشغول خدمت هستم بارها بارها شاهد بودم تصمیمات عجولانه و بدون فکر چگونه به نسلی از فرزندان ما آسیب وارد کرده است. اینک این رای و تصمیم چه زمانی اعلام می شود دقیقا قبل از امتحانات بچه ها ، استرس و نگرانی در چشمان تک تک بچه ها بخصوص بچه های نهم موج می زند نگران آینده هستن که چه خوابی برای آنان دیده شده ، پشت سر این رای چه برنامه هایی است خدا می داند ولی موردی که واضح و مبرهن است این است که برای عده ای و یا موسساتی راه برای کسب درآمد بازشده است . چرا دیوان عدالت ادارای به صورت شفاف هویت شاکیان را مشخص نکرده است مگر یک سازمان نمی تواند آیین نامه های داخلی خود را تصویب کند که این چنین کلیه برنامه ها و پیش بینی های سازمان سمپاد به هم می ریزد به نظرم بهتر است کارشناسان حقوقی سمپاد در مواجه با این رای مصوبه ای را تصویب کنند که کلا آزمون ورودی نهم به دهم حذف شود و ورودی های هفتم بتوانند تا پایان دوره دوم تحصیل کنند . با حذف آزمون ورودی نهم به دهم دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نخواهد ماند.تجدید نظر اساسی در برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم و انتخاب نخبگان و شایستگان دانش آموزی با شیوه های نوین جهانی می تواند بهترین راهکار جهت حل مشکلات اینچنینی باشد.

ما منتظر معرفی شاکیان اصلی دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان هستیم که مطمئنایکی از آنها می تواند موسسات آموزشی باشد که همواره در افزایش تعداد آزمون های آموزش و پرورش تاثیر مستقیم داشته و به این سبب کسب درآمد می کنند.
 

Sety

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
631
امتیاز
15,483
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اسلامشهر
سال فارغ التحصیلی
1405
مدرسه ی رو به رویی ما(متوسطه دوم)
برای رشته ی تجربی چیزی حدود ۳ نفر و برای ریاضی ۱۰ نفر جدید میگیره

یعنی واقعا این پنجاه و خورده ای نفری که از مدرسه ی ما میخوان برن اون دو رشته همه لایقن و از بین اون همه متقاضی فقط ۱۳ نفر لایق؟
من که اینطوری فکر نمی‌کنم

و اینکه می‌گید ما سمپادیا وقت نداریم و اینا

فکر میکنم کسی که تست کار میکنه،پایش میده و خیلی از مدارس آزمونهای تستی دیگه ای هم دارن(با درست و غلط بودنش کاری ندارم)بهتر از کسی که تازه با مفهوم تست(اونم خارج از مدرسه) آشنا شده از پس این آزمون بر بیاد
و اینکه مطالبی که توی سمپاد تدریس میشه و سوالایی که خیلی وقتا به عنوان تمرین کلاسی حلشون میکنیم چیزاییه که خیلیا خارج از سمپاد چند برابر هزینه میکنن برای یادگیریشون

پس اینکه بگیم سمپاد فشردست و وقت نداره و اینا *سر این موضوع* خنده داره یکم:"
 
ارسال‌ها
879
امتیاز
4,403
نام مرکز سمپاد
شهیداژه ای
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1402
دانشگاه
UI
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک
مدرسه ی رو به رویی ما(متوسطه دوم)
برای رشته ی تجربی چیزی حدود ۳ نفر و برای ریاضی ۱۰ نفر جدید میگیره

یعنی واقعا این پنجاه و خورده ای نفری که از مدرسه ی ما میخوان برن اون دو رشته همه لایقن و از بین اون همه متقاضی فقط ۱۳ نفر لایق؟
من که اینطوری فکر نمی‌کنم

و اینکه می‌گید ما سمپادیا وقت نداریم و اینا

فکر میکنم کسی که تست کار میکنه،پایش میده و خیلی از مدارس آزمونهای تستی دیگه ای هم دارن(با درست و غلط بودنش کاری ندارم)بهتر از کسی که تازه با مفهوم تست(اونم خارج از مدرسه) آشنا شده از پس این آزمون بر بیاد
و اینکه مطالبی که توی سمپاد تدریس میشه و سوالایی که خیلی وقتا به عنوان تمرین کلاسی حلشون میکنیم چیزاییه که خیلیا خارج از سمپاد چند برابر هزینه میکنن برای یادگیریشون

پس اینکه بگیم سمپاد فشردست و وقت نداره و اینا *سر این موضوع* خنده داره یکم:"
اینقد استرس نکشین. کچل میشینا
 

Nightmare8887

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
138
امتیاز
1,312
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1405
زیر سیبیلی چه صیغه ایه ؟ دبیرستان و راهنمایی مدارس با هم در ارتباطن . اکثر مدارس خوب کارکردشون همین مدلیه ؛ متوسطه اول یه عده از بچه ها رو به عنوان قبولی قطعی به متوسطه دوم معرفی می کنه حتی قبل از اینکه آزمون بگیره !! و این کار رو هم با تشکیل جلسات متعدد با مدیر و دبیران انجام می دن و راجع به بچه ها تصمیم گیری می کنن . بحث زیر سیبیلی رد کردن نیست ، بحث اینه که باید بین بچه ها انتخاب کنن ، راجع به بچه های غیرسمپادی فقط یه آزمون ازشون دارن و طبق همون باید تصمیم بگیرن ، برای شما سوابق و مدارک دیگه ای هم وجود داره . سمپاد تنها مدرسه ای نیست که می خواد از بچه های خودش هم آزمون ورودی بگیره ، اکثر مدارس خوب و قوی همین کار رو می کنن ، ولی همون طور که گفتم اسم بعضی بچه ها از قبل به عنوان قبولی های مشخص رد می شه . قطعا نمیان اینا رو به شما بگن ، همه مدارس سال نهم شروع می کنن به ترسوندن بچه ها ولی عملا کارکردشون همینه . و نود درصد قبولی های هر مدرسه برای دبیرستان ، از دانش آموزان خود اون مدرسه ان ! همین جا هم یکی از کاربرا اشاره کرد که زمان قدیم هم که سمپاد از همه آزمون ورودی می گرفت نود درصد بچه های سمپاد قبول می شدن . بعدم من نگفتم قطعا این مدلیه ، گفتم احتمالش بالاست و واقعا هم بالاست نمی دونم چرا فکر می کنین عجیبه و میاین می گین "به نظر خودتون ممکنه؟ " نه تنها ممکنه ، بلکه خیلی خیلی هم محتمل و منطقی تر هم هست ! مدرسه اگه نخواد بچه های برجسته‌ش رو نگه داره پس کی رو می خواد نگه داره ؟ تاکید می کنم هیچ مدرسه ای تا به الان قوی ترین شاگردهاشو بیرون نکرده بلکه دودستی چسبیده بهش چون نهایتا همینا قراره براش افتخار بیارن . من یه مثال می زنم ، اگه شاگرد اول سمپاد آزمون رو 80% بزنه و یه غیر سمپادی 90% بزنه ، بازم اولویت با اون سمپادیه ست ، چون از خود مدرسه ‌ست و مطمئن تره . همه مدارس اکثریت جمعیت دبیرستانشون رو از دانش آموزان خودشون برمی دارن . و اولویت رو به شاگرد خودشون می دن ، مثل این می مونه که شما سهمیه داشته باشید .
من مدارس مختلفی رو تجربه کردم و اکثرا مدارس سطح بالای تهران بودن ، روند همه به همین شکله اما هیچ وقت اینو برای شما لو نمی دن . نمی دونم چرا جبهه می گیرید ، این قضیه باید خیالتون رو یه مقدار راحت بکنه و از استرستون کم کنه اما انگار خیلی علاقه به پنیک کردن های بی جهت و بی مورد دارید !
ما نمی گیم نگران نباشید یا حق ندارید استرس داشته باشید . می گیم آزمون ورودی گرفتن اونقدر هم که فکر می کنید ناعادلانه نیست ، و می گیم شما به عنوان کسی که مال خود اون مدرسه اید لازم نیست زیاد بترسید . منم امیدوارم این طرح امسال اجرا نشه و موکول شه سال بعد ، ولی از نظر علمی هم شما ها از اکثر بچه های دیگه جلو ترید و باید اعتماد به نفس داشته باشید .
بعد همچین می گین "بیرون گود" انگار ما این دوران رو نگذروندیم . من راهنمایی سمپاد نبودم ولی مدرسه ام مدرسه خوبی بود و می خواستم اگه سمپاد قبول نشدم همونجا بمونم . هم استرس آزمون ورودی مدرسه خودمون رو داشتم هم آزمون سمپاد رو . می ترسیدم سمپاد قبول نشم و از اون ور آزمون مدرسه خودمم خراب کنم . فرق من با شما این بود که مدرسه ما هرسال از همه آزمون می گرفت بنابراین سال بالایی هامون تجربشو داشتن و بهمون می گفتن لازم نیست انقدر بترسید . ما فکر می کردیم الکی یه چیزی میگن ما خیالمون راحت شه ولی کم کم فهمیدیم بی مورد نمی گن و این توی اکثر مدارس رواج داره . حالا شمام که آزمونو بدین خودتون می بینین که یه سری از شاگرد های سطح متوسط که احتمال می دادید قبول نشن هم قبول شدن و مشخص میشه براتون که مدارس در پذیرفتن دانش آموزان خودشون سختگیریِ به نسبت کمتری دارن .
بله قطعا شما دوست دارید راحت و بی دردسر وارد دبیرستان بشید و این طبیعیه ، اما اینکه شما چی دوست دارید مشخص نمی کنه چی عادلانه تره .
مدیر ما هم گفتش که ۱۰ سال پیش که آزمون میدادن بچه ها از ۸۰ نفری که تو متوسطه اول بودن کلا ۳ ۴ نفرشون قبول نمیشدن :) یعنی فقط چند نفر کهدیگه بهشون امیدی نبود قبول نمیشدن:)
 
ارسال‌ها
1,901
امتیاز
14,052
نام مرکز سمپاد
شهید حقانی
شهر
بندرعــباس
سال فارغ التحصیلی
1392
باز هم استرس و نگرانی برای دانش آموزان سمپادی ، نمی دونم چقدر عده ای می توانند اینقدر راحت با روح و روان فرزندان این مملکت بازی کنند . چند سالی هست که من به عنوان مسئول در قسمتی از سمپاد مشغول خدمت هستم بارها بارها شاهد بودم تصمیمات عجولانه و بدون فکر چگونه به نسلی از فرزندان ما آسیب وارد کرده است. اینک این رای و تصمیم چه زمانی اعلام می شود دقیقا قبل از امتحانات بچه ها ، استرس و نگرانی در چشمان تک تک بچه ها بخصوص بچه های نهم موج می زند نگران آینده هستن که چه خوابی برای آنان دیده شده ، پشت سر این رای چه برنامه هایی است خدا می داند ولی موردی که واضح و مبرهن است این است که برای عده ای و یا موسساتی راه برای کسب درآمد بازشده است . چرا دیوان عدالت ادارای به صورت شفاف هویت شاکیان را مشخص نکرده است مگر یک سازمان نمی تواند آیین نامه های داخلی خود را تصویب کند که این چنین کلیه برنامه ها و پیش بینی های سازمان سمپاد به هم می ریزد به نظرم بهتر است کارشناسان حقوقی سمپاد در مواجه با این رای مصوبه ای را تصویب کنند که کلا آزمون ورودی نهم به دهم حذف شود و ورودی های هفتم بتوانند تا پایان دوره دوم تحصیل کنند . با حذف آزمون ورودی نهم به دهم دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نخواهد ماند.تجدید نظر اساسی در برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم و انتخاب نخبگان و شایستگان دانش آموزی با شیوه های نوین جهانی می تواند بهترین راهکار جهت حل مشکلات اینچنینی باشد.

ما منتظر معرفی شاکیان اصلی دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان هستیم که مطمئنایکی از آنها می تواند موسسات آموزشی باشد که همواره در افزایش تعداد آزمون های آموزش و پرورش تاثیر مستقیم داشته و به این سبب کسب درآمد می کنند.
عرض سلام و خیر مقدم بابت ورودتون به سایت سمپادیا
من با اجازتون پاسخ چنتا از شبهاتی که بیان کردید رو عرض میکنم

شاکیان این پرونده و هر پرونده دیگری بعد از ابلاغ رای توی پرتال هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مشخص خواهند شد. و اینکه هویت حقوقی اونها چیه تاثیری روی روند دادرسی نداره چون این موضوع شکایت نسبت به یک مصوبه دولتی هست که بصورت بلقوه تمامی افراد جامعه رو ذینفع قرار میده

دوما ایین نامه داخلی و رویه هر سازمانی و نهادی باید منطبق بر تمامی قوانین کشور باشه. و هیچ نهادی اعلم از دولتی و غیر دولتی نمیتونه برا خودش رویه ای تعریف کنه که قوانین کشور رو نقض کنه.
این رای هم کاملا مشخص و شفاف تعارض یک بند از مصوبه ای داخلی با قوانین کشور(قانون اساسی!) اعلام و اون بند رو ابطال کرده

تا جایی هم که من اطلاع دارم این شکایت مربوط به حداقل ۲ سال قبل هست و در روند دادرسی هیچ عجله ای وجود نداشته( فکر میکنم بند باطل شده مربوط به دفترچه ثبت نام ازمون ورودی سال ۱۴۰۰ هست)


در مورد اینکه این رای به نفع موسسات هست هم چه باشه چه نباشه توجیهی برای تایید یا رد کردن اصل مطلب نیست. موضوع مورد شکایت نباید با قوانین و مصوبات بالادستی در تعارض باشه. در صورت وجود تعارض مقام قضایی وظیفه به ابطال داره. نمیتونه که بخاطر اینکه قراره موسساتی از این موضوع انتفاع ببرن بیاد و قانون رو زیرپا بذاره

پ.ن( نظر شخصی) :در مورد زمان اجرا باهاتون موافقم که امسال صحیح نیست و به نظرم کارشناسان حقوقی سمپاد کاری که در حیطه اختیاراتشون هست اینه که موضوع اجرای این رای رو بدلایل مختلف حقوقی به سال اینده موکول بکنن.
 

Scarlett

✷‿✷
ارسال‌ها
357
امتیاز
6,187
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1404
قطعا این عدالت نیست. اونی که واسه سال هفتم قبول شده و سه سال توی مدرسه سمپاد درس خونده باید یک فرقی با کسی که برای هفتم قبول نشده و مجبوره تلاش بیشتری کنه داشته باشه. و یک بار سنجیده شدن بنظر کافیه.
در ضمن نمیشه این رو رانت حساب کرد چون چیزیه که حق بچه هاست و با زحمت به دستش آوردند.
من امسال که ورودی های جدید مدرسمون رو دیدم، متوجه شدم که خیلی از ورودی های جدید از دانش آموزهای قبل بهترن و بعضی از ورودی های قبل هم دیگه حقشون نیست که باشن(حالا یا به زور خانواده اومدن یا اصلا عوض شدن توی 3 سال) و بنظرم اگه آزمون بگیرن تعداد خیلی کمی از دانش اموزای سمپاد حذف میشن و افرادی که حتی عملکرد متوسط رو به بالا یا متوسطی رو در مدرسه دارند می مونند.
*(البته الان منم اگر آزمون داشتم از این دید بهش نگاه نمی کردم و ناراحت بودم :)) )
 

نوشین حسینی

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان شیراز ورودی۷۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
78
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری "مقرره تبعیض آمیز میان دانش آموزان عادی و استعدادهای درخشان" باطل شد.
به گزارش ایسنا به نقل از دیوان عدالت اداری، به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش و درخواست ابطال بند ۵ بخش (د) دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شماره ۵۰۱/۱۰۴ مورخ ۱۹/۲/۱۳۹۹ مبنی بر پذیرش دانش آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی دستورالعمل مذکور را مصداق تبعیض ناروا و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را ابطال کرد.
در رای مزبور آمده است؛ براساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و مطابق اصل نوزدهم قانون اساسی، مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و به موجب اصل بیستم قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. بنا به مراتب فوق و نظر به اینکه ردیف ۵ از جزء «د-۱) ضوابط و شرایط ثبت نام» ذیل بند (د) دستورالعمل آزمون‌های ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (موضوع ابلاغیه شماره ۵۰۱/۱۰۴ مورخ ۱۹/۱۲/۱۳۹۹ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) با عنوان ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان دائر بر امکان ثبت نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان بدون شرکت در پایه دهم، مصداق تبعیض ناروا و عدم ایجاد امکانات عادلانه برای آحاد ملت است، بنابراین با بند ۹ اصل سوم و اصول نوزدهم و بیستم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.
انتهای پیام
پنجشنبه/ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ /



نظرات،هجویات،مزایا،معایب هرچی هست بگید و نظرتون رو بیان کنید.
دوستان لطفا در کارزار نه به آزمون دوباره شرکت کنید
https://www.karzar.net/75014
 
بالا