• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تلفن همراه رییس جمهور

  • شروع کننده موضوع
  • #1

niloufar joon

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
208
امتیاز
1,716
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یکــــ
شهر
تهران
خب بریم سراغ فیلم تلفن همراه رئیس جمهور...
فیلمی که چن وقته روی پرده سینماها هستش

Telephone_Hamrahe_Raeis_Jomhoor_Poster.jpg


این فیلم به کارگردانی علی عطشانی ساخته شده که تهیه‌کننده‌ش هم محسن علی‌اکبری هستش به بازیگری مهدی هاشمی ، اکبرعبدی ، نیکی کریمی ، بهناز جعفری ، آتیلا پسیانی ، علی دهکردی ، نیما شاهرخ شاهی ، مجید یاسر ، خشایار راد .
موضوعش از این قراره که پیرمردی که شغلش باربریه و قصد خرید سیم کارت و تلفن همراه رو داره که ازقضا سیم‌کارت خاموش سال‌های گذشته‌ی رئیس جمهور ، مورد معامله قرار می گیرد و اتفاقات بعدش.
درضمن نکته‌ی ظریفی که هست اینه که قسمتی از این فیلم نزدیک خونه‌ی ما فیلم‌برداری شده ;;) پس می‌تونیم نتیجه بگیریم که ارزش دیدن رو داره :D

خب حالا بگید نظرتونو درمورد این فیلم ;;)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

niloufar joon

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
208
امتیاز
1,716
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یکــــ
شهر
تهران
پاسخ : تلفن همراه رییس جمهور

خب از اون‌جایی که دوستان استقبال خیلی گرمی از این تاپیک کردن :-" تصمیم گرفتم برای این‌که این تاپیک به خاطره‌ها نپیونده :-< ، یه پستی درباره‌ش بدم :D

انتقاد توهین آمیز به رئیس جمهور نداشتیم

"علی عطشانی" در خصوص جزئیات این اثر بیان کرد : من علاقمند به اکران این فیلم در زمان خدمت "احمدی نژاد" به عنوان رئیس جمهور فعلی بودم نه در حال حاضر که مدت زمان زیادی از مسئولیت وی باقی مانده چرا که این فیلم جنبه انتقادی و به دور از هرگونه توهینی بود و اکران آن حدود یک سال و نیم گذشته کمک زیادی به دولتمردان می کرد.
وی ادامه داد: یک سری پس از تماشای این فیلم ناراحتند می گویند چرا به رئیس جمهور انتقاد شده، در حالی که انتقادی که به دور از هرگونه توهین و تمسخری باشد ایرادی ندارد.
"علی اکبری" بیان کرد: این فیلم را "جابر قاسمعلی" سال 82 نوشته یعنی در زمانی که "خاتمی" رئیس جمهور بود ولی دولت دهم با ایجاد فضا ساخت این فیلم را برایمان فراهم کرد ، "تلفن همراه رئیس جمهور" بحث فرد خاصی نیست و رئیس جمهور هر فردی باشد می تواند آن را تماشا کند.
وی اضافه کرد : زمانی که فیلمسازان به حریم دولت نفوذ کنند بازخورد مشکلات از طریق سینما جواب خواهد داد.
وی عنوان کرد : از "ضرغامی" رئیس سازمان صدا و سیما به خاطر پخش تیزر بسیار سپاسگذارم.
"عطشانی" اظهار داشت : به قدری سیاست در اجتماع ما تنیده شده که هنگام ساخت آثار اجتماعی هم مجبوری از سیاست حرف بزنی چرا که سیاست جزئی از زندگی ما شده و حرف های انتقادی این فیلم حرف دل مردم است.
"علی اکبری" تصریح کرد: ما یک مشکل در مدیریت فرهنگی داریم که با تغییر آن مدیریت خط قرمزها تغییر می کند. در دولت نهم فیلم "کتاب قانون" توقیف شد ولی دولت دهم این فیلم مورد تشویق قرار گرفت در هر دو رئیس جمهور یکی بود فقط با آمدن یک وزیر این اتفاق افتاد.
وی در این باره اضافه کرد: خط قرمز فیلمساز مشخص است و کسی به این خط قرمزها ورود نکرده بلکه تنها نکات شخصی و سلیقه ای مدیران ما این مسئله را به وجود آورده است.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

niloufar joon

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
208
امتیاز
1,716
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یکــــ
شهر
تهران
پاسخ : تلفن همراه رییس جمهور

خب خب... :D
اول بگم که : دوستان توروخدا انقد منو شرمنده نکنین با این پست‌هایی که درمورد این فیلم میدین :-<
گفتم حالا که شما انقد نقد راجع به این فیلم میذارید و نظراتتون رو میگید :-" منم یه نقدی بذارم بد نیس

حمید سلیمی منتقد سینما در خصوص نقد "تلفن همراه رئیس جمهور" گفت: "علی عطشانی" کارگردان جوان سینما با ساخت فیلم هایی چون "پوست موز" و "دموکراسی تو روز روشن" نشان داد که به خوبی سینما، موقعیت های جذاب و حرف زدن با دوربین را می شناسد.
وی افزود: یکی دیگر از خصوصیات بارز این کارگردان، قابلیت ریسک پذیری اوست که بسیار قابل احترام است و ریسک او در جهت ساخت چنین فیلمی که بسیار هم برای او تبعات و مشکلات بسیاری داشت، ارزشمند است.
"سلیمی" اظهار داشت: نقد کردن این نسخه از فیلم خیلی دور از انصاف است چون فیلم نسبت به نسخه پخش شده آن در جشنواره متفاوت است و بسیاری از سکانس های جذاب و تأثیرگذار آن حذف شده و یک نبرد نابرابر محسوب می شود و افسوس که این فیلم به دور از التهاب اکران شده است.
وی در ادامه در خصوص نقد این اثر تصریح کرد: "تلفن همراه رئیس جمهور" فیلمی در ژانر سیاسی است و اصلی ترین ویژگی اش تاریخ مصرف آن بود که متأسفانه نتوانست در زمان خوبی اکران شود و همچون یک غذای بیات شده به دست مردم رسید.
وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ فیلم، فیلمنامه ضعیف آن است که نتوانسته موقعیت های کمدی و جدی را با یکدیگر تلفیق کند که این امر منجر به سرگردانی مخاطب شده است.
وی ادامه داد: ابتدا فیلم با طنز موقعیت آغاز می شود اما در نیمه دوم فیلم شخصیت طنز بدون زمینه چینی به یک شخصیت جدی و قهرمان تبدیل می شود و تصمیم به حل کردن مشکلات مردم جامعه اش می گیرد که این تغییرات نا به هنگام برقراری ارتباط مخاطب با فیلم را سخت می کند.
وی در خصوص بازی بازیگران عنوان کرد: بازی "مهدی هاشمی" و "بهناز جعفری" بسیار عالی و قابل احترام بود که باز هم فیلمنامه ضعیف باعث از دست رفتن بازی های خوب این دو بازیگر می شود و "اکبر عبدی" نیز بی نمک ترین بازی اش را در این فیلم به نمایش گذاشت.
"سلیمی" در خصوص سکانس پایانی فیلم بیان کرد: سکانس آخر فیلم یک سر و گردن از فیلمنامه بالاتر است و "عطشانی" به زیبایی از خلق این سکانس بر آمده است.
منتقد سینما ادامه داد: "عطشانی" به شدت به مخاطب فکر می کند و نیاز مخاطب را می داند و با وجود پلان های تکراری قصه انتقال پیام را به مخاطب دارد و این از هر موضوع دیگری برایش ارزشمندتر است و نشان از اهمیت سینما برای اوست.
وی خاطر نشان کرد: "عطشانی" یکی از کارگردان های جوان سینمای کشورمان است که سینما در آینده به وجودش احتیاج خواهد داشت.
"سلیمی" تصریح کرد: اکران "تلفن همراه رئیس جمهور" برای "عطشانی" یک بغض بزرگ بود که در روزهای پایانی ریاست جمهوری کشور و به دور از التهابات اکران شد.
وی در خصوص اکران همزمان ۲ فیلم از یک کارگردان و نبود سالن های سینمایی اظهار داشت:"آقای الف"‌و "تلفن همراه رئیس جمهور" هر دو فیلم ملتهب و نیازمند تبلیغات گسترده بود که متأسفانه با تصمیمات نادرست شورای اکران منجر به پایمال شدن این دو اثر شد و این آثار در حال حاضر به اندازه یک فیلم سالن نمایش ندارند که اینها همه منجر به آسیب به آثار تولید شده در سینمای کشور می شود و اینها همه به خاطر نبود یک برنامه ریزی بلند و حتی میان مدت در حوزه اکران است.
وی در پایان در خصوص انتخابات خاطر نشان کرد: امیدوارم در دولت بعدی با سینما همچون بچه سر راهی رفتار نشود چون سینما سرچشمه شگفتی های تاریخ است
 

nikta.m

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
4
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
مشهد
پاسخ : تلفن همراه رییس جمهور

به نقل از Water Lily :
وی در پایان در خصوص انتخابات خاطر نشان کرد: امیدوارم در دولت بعدی با سینما همچون بچه سر راهی رفتار نشود چون سینما سرچشمه شگفتی های تاریخ است
موافقم باهاش و منم امیدوارم
 
بالا