• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آشنایی با لیگ دانش آموزی فضای مشترک (CoSpace)

  • شروع کننده موضوع
  • #1

8375431

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
97
امتیاز
126
نام مرکز سمپاد
علامه حلی4
شهر
تهران
رشته دانشگاه
برق-الکترونیک
با سلام خدمت دوستان
لیگ جدیدی که به تازگی وارد ایران شده لیگ امداد فضای مشترکه
این لیگ برای بار دوم در ابران اپن برگزار شد همچنین در مسابقاتی مانند دو دوره فرزکاپ و حلی کاپ هم برگزار شده
مسابقات اخیر این لیگ در هلند برگزار می شود.
هدف اصلی این لیگ ارتباط برقرار کردن بین دو دنیای مجازی و واقعی (شبیه ساز رایانه و روبات واقعی) است و سعی شده تا از آخرین تکنولوژی ها مثل ارتباطات بیسیم از جمله زیگبی کمک بگیرد.
شرکت کنندگان در این لیگ از شبیه سازی که مرجع اصلی این لیگ ارائه می دهد استفاده میکنند و برای آن برنامه می نویسند تا به هدف و وظایفی که در این لیگ تعیین شده عمل کنند.
به عبارتی دیگر دو روبات در دو دنیای مجازی و واقعی وجود دارند که روبات ها باید در حین اتصال به یکدیگر و مخابره اطلاعات توسط ماژول ارتباط بیسیم به وظیفه ای که برایشان تعیین شده عمل کنند.
لیگ CoSpace شامل قسمت هایی از جمله تئاتر ، امداد و ... است که امداد آن در ایران برگزار می شود.
وظیفه روبات در بخش امداد جمع آوری گنج های رنگی روی زمین است.
شرکت کنندگان توسط برنامه نویسی و الگوریتم نویسی برای این روبات ها (الگوریتم و برنامه جهت جستجو برای برداشت گنج و محل تخلیه آن و ...) به میزان جمع آوری گنج توسط روبات ها امتیاز می گیرند و درنهایت بالاترین امتیاز پیروز مسابقه خواهد شد.
البته این مطالب کلی ترین اطلاعات مربوط به فضای مشترکه!!!
اگه سوال تخصصی داشتید به این آدرس ایمیل بزنید: [email protected]
یا به سایت Cospacerobot.org مراجعه کنید.
 

Nadiye

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
332
امتیاز
2,225
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان3
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : آشنایی با لیگ دانش آموزی فضای مشترک (CoSpace)

از اون جایی که لیگ CoSpace نسبت به دو سال گذشته،تغییراتی داشته لازم میدونم این تاپیک رو بروز رسانی کنم :

تا سال 2012 در این لیگ دو روبات مجازی و حقیقی وجود داشت :

در لیگ CoSpace دانش آموزان وظیفه هدایت دو روبات در دو زمین متفاوت را بر عهده دارند. در هر زمین اشیایی وجود دارد که روبات‌ها با جستجو در زمین به جمع‌آوری آنها می‌پردازند. علاوه بر این روبات‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از این ارتباط در راستای رسیدن به هدف کمک بگیرند.

اما همون سال در روبوکاپ جهانی که در مکزیک برگزار شد بخش real از مسابقات حذف و تنها بخش simulation باقی ماند.از اون جایی که قوانین ایران اپن هم منطبق بر قوانین روبوکاپ جهانی است،در ایران اپن 2013 نیز این قانون اعمال شد.

مسابقات ایران اپن تنها در بخش مجازی برگزار می‌شود و نیازی به ساخت ربات نیست.

اما نکته مهم اینه که :

در این لیگ،تیم ها باید استراتژی مناسبی را برای دو روبات خودکار در نظر بگیرند تا روبات ها را برای جمع کردن گنج ها و عدم برخورد به موانع در دو محیط سه بعدی مجازی هدایت کنند،در حالی که با روبات دیگری که همین مأموریت را انجام میدهد رقابت کنند.
روبات دوم با دریافت سیگنال ارتباطی از روبات اول یا از سرور CoSpace شروع به کار میکند.

همچنین تغییر دیگری که طبق گفته ی سایت ایران اپن 2014 از سال بعد ایجاد خواهد شد،اضافه شدن بخش primary به این لیگ است (یعنی مثل رسکیو A )

اطلاعیه شماره 3 ـ 1393/01/08

به جهت فراهم‌سازی شرایط برگزاری لیگ CoSpace Primary از سال 2015 از تمامی مجموعه‌هایی که تیم‌هایی آماده برای شرکت در مسابقات CoSpace Primary دارند دعوت می‌شود در مسابقات ایران اپن 2014 به صورت دمو شرکت کنند. لازم به ذکر است این مسابقات جنبه رسمی ندارد و شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در مسابقات دریافت نمی‌کنند.
شرایط سنی شرکت در این بخش مانند لیگ امداد الف (زیر 14 سال) است. تمامی قوانین این مسابقات برابر قوانین جهانی 2013 است. از تیم‌های علاقه‌مند دعوت می‌شود هر چه سریع‌تر با آدرس [email protected] تماس بگیرند.
شرکت کنندگان عزیز دقت داشته باشند که این اطلاعیه تنها مربوط به لیگ جدید CoSpace Primary است و بخش Secondary طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود.

در آخر هدف نهاییم از این پست این بود که این لیگ رو در جونیور (در کنار دیگر لیگ های سیمولیشن سنیور) به خیلی از اون کسایی که مایلند شبیه سازی کار کنند،پیشنهاد بدم!!! (;

+ برای اطلاعات بیشتر در مورد روند بازی و... قوانین رو از سایت ایران اپن 2014 دانلود کنید.
تمام بخش های نقل قول شده مربوط به سایت ایران اپن یا قوانین امسال است.
 
بالا