• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

پژواک - 15394

  • شروع کننده موضوع
  • #1

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
سلام,خوش اومدین : ) من منتقد حرفه ای نیستم,نظراتم کاملا براساس سلیقه شخصی نوشته میشن



خوانده شده ها

1- اتاق اسرار آمیز اثر انید بلایتون درباره...

2- وارث عذاب عشق اثر فریده شجاعی درباره...

3- مجموعه ی 5 جلدی گرگ و میش اثر استفنی مه یر درباره...

4- مجموعه قصه های امیرعلی اثر امیرعلی نبویان درباره...

5- رمان الهه ناز 1 و 2 اثر مریم اولیایی درباره...

6- رمان عشق در سال های مشروطه اثر مهناز سید جواد جواهریان درباره...

7-رمان سمفونی مرگ اثر یاسمین منصوری درباره...

8- رمان غرور و تعصب اثر جین آستین درباره...

9- ماتیلدا اثر رولد دال درباره...

10- تام سایر اثر مارک تواین

11- شرورترین دختر مدرسه اثر انید بلایتون درباره...

12- مجموعه کتاب های رامونا اثر بورلی کلیرلی


در حال خواندن

رمان کوری اثر ژوزه ساراماگو


خواهم خواند

عقل و احساس اثر جین آستین
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
اتاق اسرار آمیز

1-اتاق اسرارآمیز اثر انید بلایتون [9/5 از 10]

cd2bc236-a355-417b-9ac1-a5ca167d2a61.jpg



با دیدن نام نویسنده این کتاب سریع اونو خریدم چرا که کتابای انید بلایتون همیشه واسم لذت بخش بوده و هستن.
در ابتدا فکر میکردم محور اصلی این کتاب هم باید چیزی در حدود کتابای دیگه ی این نویسنده مثل "شرورترین دختر مدرسه" باشه ولی با خوندنش متوجه شدم که اینطور نیست!

خلاصه داستان:برخلاف اینکه انتظار داشتم تو این کتاب هم شاهد ماجراهای یک نوجوان باشم که به احتمال زیاد در یک مدرسه ی شبانه روزی تحصیل میکنه و فضای کتاب در مدرسه باشد،داستان ماجراهای پیش آمده برای 5 دوست (پیپ،بتس،لاری،دیزی،فتی)رو بازگو میکنه که در آستانه ی تعطیلات قرار داشته و پس از مدت ها از مدرسه خود به خانه امده اند.این پنج دوست با مشاهده ی یک خانه ی متروکه و مشکوک سعی دارند سر از راز اتفاقاتی که روبه رخ دادن هستند در بیاورند.

نظر شخصی:
داستان حالت ماجراجویانه ای داشت که برخلاف بعضی داستان های کارآگاهی که پس از مدتی شما رو از خوندن خسته میکنه و یا از ابتدای داستان حدس زدن درباره پایان داستان بسیار راحته کشش عجیبی نسبت به داستان در من بوجود اومد به صورتی که تمام مدت حتی هنگامی که دست از مطالعه بر میداشتم در فکر این بودم که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد و حتی گاهی نگرانی و تشویش شخصیت های داستان به من هم منتقل می شد و دنبال راهی برای فرار از موقعیت خطرناک پیش رو بودم.

شما با خواندن این کتاب حس یک کارآگاه کوچک بودن را تجربه می کنید و قول میدهم بدتان نیاید خودتان هم همراه با دوستانتان چنین ماجراجویی هایی را داشته باشید!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
وارث عذاب عشق

2-وارث عذاب عشق اثر فریده شجاعی [7/5 از 10]



خلاصه ی داستان:کتاب یک روایت عاشقانست از زندگی پسری (فرشاد) که بدون این که بفهمه عاشق دختری(فرشته) میشه که در واقع دختر دایی دوست صمیمیش هست و از قضا دوست صمیمی فرشاد(محمد) هم تعلق خاطر زیادی نسبت به دخترداییش داشته و قصد ازدواج با اون رو داره.
پس از اشنایی فرشاد و فرشه هر دو تصمیم به ازدواج می گیرند و پدر فرشته پس از فهمیدن موضوع و تایید فرشاد قصد داره به خانه ی خواهر خود بره تا موضوع رو با اون ها درمیان گذاشته و به نوعی بهشون اطلاع بده ک فرشته قصد ازدواج با محمد رو نداره،ولی دست بر قضا در راه تصادف کرده و میمیرد و زندگی روی دیگر خود را به فرشته و فرشاد نشان میدهد...

نظر شخصی:من به شخصه کتاب های عاشقانه ی ایرانی زیادی خوندم و درنهایت فهمیدم نویسندگان ایرانی درعرصه ی رمان عاشقانه حرف زیادی برای گفتن ندارند.ولی چیزی که باعث شد این رمان به یکی از رمان های مورد علاقه ی من تبدیل بشه این بود که داستان از روند یکنواخت و حوصله سر بر و از پیش تعیین شده ای پیروی نمی کرد و درست لحظه ای که انتظار دارید اتفاقی که پیش بینی کرده اید درست از آب دربیاید اتفاق دیگری می افتد.هرچند آشنایی یک پسر ثروتمند با یک دختر روستایی برحسب اتفاق و علاقه مند شدن فرشاد به فرشته تنها با یک برخورد ساده کمی دور از ذهن به نظر می رسد و به نظرم این یکی از نقاط ضعف داستان بود(ناگفته نماند درجایی خوندم این داستان واقعیه ولی اطمینان ندارم!).هرچند "وارث عداب عشق" نمی توند با رمان هایی مانند برباد رفته مقایسه شود ولی در مقایسه با بسیاری از رمان های عاشقانه(و نسبتا آبکی!) ایرانی می تواند جایگاه خوبی را بدست آورد.

اگر اهل رمان های ایرانی هستین این کتابو بهتون پیشنهاد میکنم.
 
  • لایک
امتیازات: BRX
  • شروع کننده موضوع
  • #4

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
گرگ و میش

3-گرگ و میش اثر استفنی مه یر [8/5 از 10]

این روزها که توجه خیلی ها به داستان ها و افسانه های مربوط به خون آشام ها جلب شده،کمتر کسی پیدا میشه که نام twilight و یا vampire diaries براش ناآشنا باشه.

Book_jacket_of_Twilight.jpeg



خلاصه داستان:رمان حکایت دختری به نام ایزابلا سوان است که مادر و پدرش از هم جدا شده اند.بلا قصد مراجعت به شهر فورکس و زندگی در کنار پدرش چارلی سوان-رییس پلیس شهر- رو دارد تا مادرش بتواند به راحتی در کنار همسر جدیدش زندگی کند.
بلا در ابتدای ورود به شهر علاقه ی زیادی به جو حاکم نداشته و از کنجکاوی بیش از حد مردم درباره ی خودش بیزاره و چون فورکس شهر کوچیکیه خبر ورودش به شهر بزودی در کل شهر پخش شده،در دبیرستان هم هرکسی به نحوی قصد نزدیک شدن به بلا و جلب توجه اون رو داره و در این بین یک خانواده ی مرموز توجه بلا رو به خودش جلب میکنه.خانواده ی کالن ها که فرزندانشون در دبیرستان تحصیل میکنن و فرزندان کالن یعنی امت،ادوارد،جاسپر،رزالی و آلیس که بطرز قبل توجهی گوشه گیر هستند و برخلاف بقیه دانش آموزان توجه حاصی به بلا ندارند.در روز ابتدایی مدرسه توجه بلا به ادوارد که در یکی از کلاس ها کنارش میشینه جلب میشه و مرموزی بخصوصی رو در مورد این پسر حس میکنه.
محوریت اصلی داستان پیرامون بلا و ادوارد و عشق آتشین آن ها هست و واقعیت دردناکی برای بلا یعنی خون آشام بودن ادوارد و همچنین خطراتی که زندگی اون ها رو تحت الشعاع قرار میده!!!

نظر شخصی:کتاب اول از نثر منسجم و نسبتا خوبی برخورداره و داستان هم جذابیت های خاص خودش رو داره ولی بنظرم در کتاب دوم داستان کشش خودش رو تا حد زیادی از دست میده و روند یکنواخت و حوصله سر بری رو پیش میگیره،کتاب سوم نسبت به جلد قبلش تا حدودی بهتره و کمی هیجان به قصه اضافه میشه ،در جلد چهارم که به نظرم از بقیه ی جلد ها بهتر و جذاب تر بود تمام ابهامات داستان برطرف شده و نویسنده در پایان این جلد هم قسمتی هیجان انگیز و جذاب به داستان میده و اون رو تموم میکنه.
جلد پنجم یعنی خورشید نیمه تمام هم کل داستان رو این بار از زبان و دیدگاه ادوارد بیان میکنه که برای کسی که کل داستان رو خونده جذابیت خاصی نخواهد داشت...

این مجموعه شامل پنج جلد به شرح زیر هست :
جلد اول :گرگ و میش جلد دوم:ماه نو جلد سوم:کسوف جلد چهارم:سپیده دم جلد پنجم:خورشید نیمه تمام

فیلمی هم از روی همین کتاب در سال2008 ساخته شده که کریستن استوارت در نقش بلا سوان و رابرت پتینسون در نقش ادوارد کالن در اون نقش آفرینی می‌کنند.

به نظرم مجموعه کتاب جالبی بود،خوندنش رو بهتون توصیه میکنم!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
مجموعه قصه های امیرعلی

4 - قصه های امیرعلی اثر امیرعلی نبویان [10 از 10]

16-10-1391%5CIMAGE634929477719758283.jpg
nabavian-1-290x360.jpg


امیر علی نبویان را شاید خیلی هایتان با رادیو 7 بشناسید!
آقای نبویان پس از این که داستان هاشون ک توی برنامه رادیو 7 میخوندن با استقبال زیادی رو به رو شد تصمیم به چاپ داستان هاشون گرفتن و درحال حاضر دو جلد کتاب یعنی قصه های امیر علی 1 و 2 رو منتشر کردن.

توضیحاتی کوتاه درباره ی داستان:
جلد اول شامل ۲۸ داستان کوتاه است که راوی داستان شخصی به نام “امیر علی” است که به همراه دوستش “مهران” به تازگی در دانشگاه، در رشته مهندسی برق قبول شده است.

جلد دوم هم ماجراهای دیگری از امیرعلیست ولی نمیتوان گفت ادامه ی جلد اول است!یعنی شما برای فهمیدن جلد دوم نیازی به مطالعه ی جلد اول ندارید،بماند که هردو آنقدر وسوسه انگیز هستند تا برای هردویشان وقت بگذارید!

توضیحات پشت کتاب :
من امیرعلی نبویان هستم. متولد دوم فروردین هزار و سیصد و پنجاه و نه. فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی مازندران. این قصه ها -شکر خدا- «اتو بیوگرافی» نیستند و تمامش ساخته این ذهن مشوش ژولیده است! امیدوارم که دوستان٬ آنچه قلم نحیف و سواد خفیف بنده مرتکب شده را به بزرگواری ببخشند.
راستی قصه ها ادامه دارد…

نظر شخصی:بنظرم کتاب نثر روون و جذابی داشت.با این که تا حالا کتاب طنز نخونده بودم ولی این کتاب خیلی منو جذب کرد و یه طنز شیرینی داشت که انتقاد های اجتماعی هم درونش نهفته بود.در ابتدا قصه گو هدفش رو از گفتن این قضایا کنجکاویش درباره ی تفاوت فاحش اخلاق و رفتار و فرهنگ متولدین اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 با متولدین اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 بیان میکنه درحالیکه فاصله سنی کمی با هم دارن ولی خواسته و هدف اصلی نویسنده از نوشتن این کتاب نزدیک تر و همفکر تر کردن این دو دسته بوده.

خوندنش رو حتما بهتون توصیه میکنم!خیلی مواقع احساس میکنین داره حرف دلتون رو میزنه!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #6

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
الهه ناز 1 و 2

5 - رمان الهه ناز 1 و 2 اثر مریم اولیایی [6/5 از 10]

Elahe_Naz1.jpg
11221172542.jpg



خلاصه ای از داستان:

جلد اول:داستان درباره ی دو خواهر (که دوقلوهای یکسان هم هستن!) به نام گیتی و گیسو ـه که بدلیل مشکلات خانوادگی مجبور به سفر از شهرشون شیراز به تهران میشن. گیتی که چون چند دقیقه ای از گیسو بزرگ تره همیشه خودشو دربرابر اون مسوول میدونه به دنبال کار میره و با پیدا کردن کار در یک خانه ی اعیانی اتفاقات جدیدی براش رخ میده.

جلد دوم:داستان ادامه ی ماجرا از زبان گیسو هست و به نوعی زندگی گیسو رو شرح میده.

نظر شخصی:قبل از خوندن این رمان خیلی تعریفشو شنیده بودم و برای همین هم نسبت به خوندنش راغب شدم.داستانِ کلی،زیباست ولی بنظرم نویسنده کمی بیش از حد به جزییات پرداخته و بعضی قسمت ها رو کسل کننده کرده.با توجه به بعضی قسمت ها مثل فارغ التحصیلی گیتی در سال 53 و همچنین آزاد بودن مهمانی های مختلط فکر میکنم فضای داستان مربوط به قبل انقلابه.
درکل از خوندن رمان راضیم و ارزش یک بار خوندنشو داشت...
 
  • لایک
امتیازات: BRX
  • شروع کننده موضوع
  • #7

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
عشق در سال های مشروطه

6 - رمان عشق در سال های مشروطه اثر مهناز سید جواد جواهریان [10 از 10]

1317871280_1310576499.jpg


خلاصه ی داستان:داستان درباره ی خانم جان، مادربزرگِ مهراعظم دختری جوان و زیبا که از درد لاعلاجی رنج میبرد و پزشکان جوابش کرده اند،است که خاطرات زندگی پرفراز و نشیب خود را از سن پنج سالگی به بعد برای نوه اش بازگو میکند. حوادث این داستان براساس واقعیت نوشته شده و مربوط به دوران مبارزات مشروطه خواهان است……

توضیح نویسنده:اين اثر روايتي است تاريخي بر گرفته از عنصر خيال وسرنوشت واقعي نياكانم كه به آن عزيزان وتمامي شهيدان نهضت مشروطه وپدر بزرگوارم تقديم مي كنم.

نظر شخصی:یکی از بهترین رمان های عشقی-تاریخی که خوندم همین بود.فضاسازیش علی بود!من در تمام مدت خوندن رمان خودمو همراه شخصیت اصلی تصور میکردم.زمان هایی که نگران بود من هم نگران میشدم،زمانی که خوشحال بود من هم خوشحال میشدم.
برخلاف تصوری که از رمان های تاریخی داشتم و فکر میکردم جو خشک و کسل کننده ای دارن این رمان یکی از جذاب ترین رمان هایی بود که خوندم و هر لحظه ای که وقت اضافه می آوردم سراغ خوندنش میرفتم.نویسنده خیلی خوب رنج و مشقت های اون زمان رو به تصویر کشیده و از فرهنگ ها و آداب و رسومشون گفته و درنهایت تاریخ کشورمون رو در دل یه رمان جذاب و خوندنی جای داده.

مطالعه این رمان رو شدیدا بهتون توصیه میکنم!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #8

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
سمفونی مرگ

7- رمان سمفونی مرگ اثر یاسمین منصوری [7 از 10]

2iwgujla36ke136fz3kf.jpg


خلاصه ی داستان:
داستان درباره ی دختری به نام پونیکاست که از لحاظ اخلاقی دختر خوبی نیست.پدر پونیکا کارخانه دار ثروتمندی هست که در گذشته اشتباهاتی داشته و اون اشتباهات حالا دامن گیر پونیکا میشن.طی داستان پونیکا با داداستان جوانی آشنا شده و معنی عشق رو تجربه میکنه ولی برای رسیدن به بردیا مشکلاتی جلوی پاش قرار میگیرن.

نظر شخصی:
موضوع داستان ایده ی تقریبا نویی بود و با سایر رمان های ایرانی تا حدودی تفاوت داشت.
نثر داستان رو دوست داشتم و خیلی غیرواقعی و دور از ذهن هم نبود.
درکل ایرادی که میتونم بهش بگیرم این بود که یه جاهایی واکنش شخصیت ها خیلی ساده بود و انتظار نمیرفت همچنین واکنشی داشته باشن.مثلا دوس پونیکا دربرابر خیانتی که بهش شده بود خیلی ساده گذشت کرد که این زیاد منطقی نبود.
درکل کتاب خوبی بود و ارزش یک بار خوندن رو داشت.
در ضمن این رمان نوشته ی یاسمین منصوری یکی از اعضای فروم نود و هشتیا هست.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #9

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
غرور و تعصب

8- رمان غرور و تعصب اثر جین آستین [10 از 10]

%D8%BA%D8%B1%D9%88%D8%B1_%D9%88_%D8%AA%D8%B9%D8%B5%D8%A8.jpg


خلاصه ی داستان:
خانواده ی بنت دارای پنج دختر به نام های جین،الیزابت،مری،کیتی و لیدیا می باشند.
خانم بنت که زن خودخواه و سیاست مداریست تنها ارزوی خود را ازدواج سعادمتند دخترانش میداند و با روش های احمقانه خود سعی در قالب کردن ان ها به پسران جوان و ثروتمندیست که هر چند وقت یک بار وارد روستا میشوند.
الیزابت دختر دوم این خانواده دختری عاقل است که از سطحی نگری های مادرش به ستوه امده و جین نیز که دختر بزرگ خانواده است دختری احساساتی ولی عاقل است.
مدتی پس از ورود آقای بینگلی به روستا علاقه ای بین او و جین ایجاد می گردد.همچنین آقای بینگلی دوست صمیمی خود،آقای دارسی را در میهمانی خود همراه میکند که به علت غرور و کم حرفی اش زیاد مورد پسند سایرین قرار نمی گیرد.
پس از مدتی آقای بینگلی که سخت جین را مجذوب خود کرده بدون اطلاع قبلی به لندن می رود که این سبب نگرانی و آزردگی جین می شود و در این میان الیزابت دارسی را مقصر میداند.
پس از ابراز علاقه ی دارسی به الیزابت و نامه ای که پس از مخالفت و خشونت الیزابت با این درخواست از دارسی به دست الیزابت میرسد،الیزابت با حقایق بسیاری آشنا میشود که این مقدمه ایست برای شناخت بهتر دارسی...[nb]دیگه بهتر از این نمیشد خلاصش کرد :D[/nb]

نظر شخصی:
یکی از بهترین داستان هایی که تابحال خوندم.نثر روان و زیبایی داشت و با این که داستان مربوط به سال های جنگ میشه ولی اصلا احساس سردرگمی و یا غریبی نکردم.تنها خرده ای که میشد بهش گرفت این بود که گاهی بعضی حرکات بنظر شخصیت های داستان خیلی بزرگ و یا خیلی زشت محسوب میشد درحالیکه خواننده این احساس رو نمیکنه.البته من این موضوع رو بیشتر بخاطر جو داستان که در چندین سال قبل هست و تفاوت عقیده و فرهنگ میدونم.
در کل میشه گفت عالی بود!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #10

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
ماتیلدا

9- رمان ماتیلدا اثر رولد دال [10 از 10]

thumb_exrqrsvp.jpg


خلاصه ی پشت کتاب:
ماتیلدادختری تیز هوش و استثنایی است. اما خانواده اش اورا مایه ی دردسر می دانند.اودر کودکی خواندن و نوشتن و حساب کردن را پیش خود یاد می گیرد. در مدرسه ، معلمش متوجه تیز هوشی او می شود و موضوع را با مدیر خشن و سخت گیر مدرسه و پدر و مادر ماتیلدا در میان می گذارد ، ولی با بی اعتنایی آن ها روبه رو می شود.
یکی از روز ها که ماتیلدا مورد خشم و حمله ی خانم مدیر بدجنس قرارمی گیرد، یک دفعه متوجه می شود که نیرویی جادویی و باور نکردنی دارد. پس به فکر می افتد که از مدیر بد اخلاقش اتنقام بگیرد.

نظر شخصی:
این رمان رو فکر میکنم دوم راهنمایی بود که خوندم.خیلی نثر روون و جذابی داره.خلاقیت های ماتیلدا برای انتقام از مدیر مدرسه و پدرش هم جالب و سرگرم کننده ان.نویسنده ی این کتاب،سال 2000 به عنوان بهترین نویسنده ی قرن کودکان انتخاب شد.با این که برای گروه سنی ج و د نوشته شده ولی بنظرم حتی برای کسی همسن و سال مادر و پدرهامون هم میتونه جذاب باشه.لازم به ذکره که یه فیلم هم از روی این کتاب ساخته شده.ایراد خاصی هم به ذهنم نمیرسه.
حتما حتما حتما تو هر سنی هستین یه بار بخونینش.
 
  • لایک
امتیازات: N.M
  • شروع کننده موضوع
  • #11

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
شرور ترین دختر مدرسه

11- شرورترین دختر مدرسه اثر انید بلایتون [10 از 10]

92645876360721857472.jpg


خلاصه ی پشت کتاب: « دختر بد پر رو» لقبی بود که هم کلاسی های الیزابت به او داده بودند. او واقعا شرورترین دختر مدرسه بود. عزمش را جزم کرده بود که از مدرسه نفرت داشته باشد و آن قدر شیطنت کند که ناچار شوند از مدرسه اخراجش کنند و به خانه بفرستندش. برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری روی گردان نبود و هیچ یک از معلم ها و شاگردان از شرارت هایش در امان نمی ماندند. ولی مدرسه ی وایتلیف هم مدرسه ای معمولی نبود.....

نظر شخصی:
کتاب شروع خوبی داشت بطوری که از همون ابتدا آدم جذب داستان میشد.هیچ کجای کتاب احساس نکردم حوصلم داره سر میره و یا داستان کسل کننده شده.کتاب،روایت زندگی الیزابت،دختری شیطون،توی یه مدرسه ی شبانه روزی با قوانین خاص خودشه و این که چطور الیزابت با لج بازی هاش سعی میکنه از مدرسه اخراج بشه.درحالیکه در اخر این اخلاق الیزابته که درست میشه!اعتراف میکنم هنگام خوندن این رمان خودم هم آرزوی تحصیل توی همچین مدرسه ای رو داشتم.
برای تفریح و سرگرمی کتاب خوبیه.توصیه میکنم بخونید!
 
بالا