• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

بحث و گفتگو در مورد Hayao Miyazaki

  • شروع کننده موضوع
  • #1

ashitaka

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
219
امتیاز
237
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
مدال المپیاد
مدال طلای المپیاد فیزیک 93
رشته دانشگاه
فیزیک
به نام خدا

من اصولا به انیمیشن های ژاپنی علاقه چندانی ندارم اما یک فرد خاص و به عبارتی یک استدیو انیمیشن خاص در این کشور وجود دارد که بارها توانسته با انیمیشن هایش ما را حیرت زده کند و به ما نشان دهد که انیمیشن صرفا تفریحی برای دوران کودکی یا به رخ کشیدن قدرت یا تکنولوژی کامپیوتری نیست . این فرد هایاو میازاکی و این استدیو هم استدیو گیبلی ( یا شاید هم قیبلی ) است که اکثر ما اون رو با انیمیشن هایی چون :
شهر اشباح - قلعه متحرک هاول - پونیو - پرینسس مونونوکه - قلعه ای در آسمان - همسایه من توتورو - ناوسیکا از دهکده باد - پورکو روسو و ... می شناسیم .

از اولین فیلمی که از میازاکی دیدم ( شهر اشباح ) کاملا متوجه شدم که با یک نابغه سر و کار دارم و بعد از آن که اقدام به تهیه بقیه کارهای وی کردم و اونها رو هم دیدم نظرم برنگشت و متوجه شدم این کارگردان از ابتدا دیدی بسیار عمیق نسبت به انیمیشن سازی داشته و دارد.

متاسفانه در ایران اکثر ما با ظاهر بینی انیمیشن ها و به اصطلاح : برنامه کودک ! خواندن آنها کمتر به سراغ کارهای چنین افرادی می رویم . پس این تاپیک رو تاسیس کردم تا کمی با این فرد آشنا شوید و اگر اطلاعات یا نقدی یا خبری در مورد میازاکی - کار های وی - و استدیو گیبلی دارید در اینجا با دیگران به اشتراک بگذارید .

portrait_new.jpg
 

NEO

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,368
امتیاز
5,899
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : بحث و گفتگو در مورد Hayao Miyazaki

تفاوت بین انیمیشن های ژاپنی و آمریکایی هم در همین جدیت در داستان هاشون هست .
اگر دقت کرده باشین انیمه های آمریکایی همه با موضوع طنز و میوزیکال ان ولی در عوض انیمه های ژاپنی همه جدی و فانتزی هستند .
البته داریم انیمه های امریکایی جدی مثل BeoWulf و A Christmas Carol اثر کارگردان مشهور ، رابرت زمکیس ، که اتفاقا انیمه های خوبی هستند ولی هیچ کدوم تو فروش و جذب مخاطب موفق عمل نکردن ! یعنی در واقع مردم آمریکا و غرب به انیمیشن جدی علاقه ای ندارن .
من خودم به شخصه میونه خوبی با انیمه های ژاپنی ندارم ، چون هم اولا خیلی کم هستند و از همین تعداد کم هم من تعداد انگشت شماری رو دیدم و ثانیا بعضیهاشون به شدت فانتزی و پر از اغراق هستند و نمیتونم باهشون به خوبی ارتباط برقرار کنم .
تنها انیمیشنی که به شخصه تا به این لحظه واقعا دوسش دارم ، رویای نهایی : ارواح درون هست . که محصول مشترک ژاپن و آمریکاست ( ژاپن سازنده و آمریکا ناشر)

Final_fantasy_ver1.jpg.jpg
 
بالا