• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

جشنواره ملی ایده های برتر

  • شروع کننده موضوع
  • #1

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
11891t.JPG
مسئول برگزاری نمایشگاه ایده های برتر گفت: همزمان با برگزاری جشنواره ملي ایده های برتر، هشتمین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات در پارک علم و فناوری یزد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومي پارك، روح الله غفارزاده در نشستی خبری اظهار داشت: این نمایشگاه از 20 تا 22 آذرماه همزمان با هفته پژوهش و همزمان با برگزاری دهمین جشنواره ملی ایده های برتر در یزد برگزار می شود. وی افزود: در کنار این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی نیز برگزار می شود که سرفصل های این کارگاه ها تا پایان مهر ماه مشخص می شود. غفارزاده عنوان کرد: به طور کلی در این کارگاه ها روشهای تجاری سازی ایده ها، چگونگی ایده پردازی وغیره برای بازدیدکنندگان تشریح می شود. وی یادآور شد: با توجه به پتانسیل های یزد، تجاری سازی ایده ها در این استان امکان بیشتری دارد، بیان داشت: امیدواریم امسال محصولات و اختراعات جدیدتری مرتبط با صنعت استان یزد داشته باشیم. غفارزاده ادامه داد: این نمایشگاه در محل پارک علم و فناوری برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی ایده های برتر نیز در دانشگاه یزد برگزار می شود.

محمد قويدل، رئیس روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی از همکاری و تعامل رسانه ها در نه دوره گذشته جشنواره ملی ایده های برتر عنوان کرد: امیدواریم امسال نیز جشنواره ها حضوری پررنگ در جشنواره داشته باشند. قویدل بیان داشت: پس از پایان جشنواره نیز با همکاری رسانه ها باید به بررسی خروجی و دستاوردهای این جشنواره بپردازیم تا اهداف اصلی برگزاری این جشنواره ها محقق شود.

از آنجایی که یکی از رسالت های پارک علم و فناوری ایجاد بسترهای مناسب جهت ایجاد تفکر و ایجاد انگیزه برای مخاطبانش است لذا پارک علم و فناوری استان یزد تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت گسترش فرهنگ پژوهش و ایده پردازی دهمین جشنواره ملی ایده های برتر و هشتمین نمایشگاه ابتکارات و اختراعات را برگزار می کند؛



سیاست ها و اهداف جشنواره

1- 1- تکریم اندیشه ایده پردازان

2- 2- تشویق خلاقیت و نوآوری

3- 3- شناسایی استعدادها و قابلیتهای موجود در کشور

4- 4- برقراری ارتباط با ایده پردازان و مخترعان

5- 5- تبدیل نگاه سخت افزاری به نرم افزاری

6- 6- ارتقا کیفی ایده ها

7- 7- ايجاد فرصتهای برابر برای نخبگان



گروههاي تخصصي جهت ارسال آثار

1- 1- برق و الكترونيك

2- 2- كامپيوتر و فناوري اطلاعات

3- 3- عمران

4- 4- مكانيك، هوا فضا، انرژي هاي نو

5- 5- نساجي و صنايع شيميايي

6- 6- مواد، متالورژي و معدن

7- 7- صنايع و مديريت فناوري

8- 8- هنر و معماري

9- 9- علوم پزشكي

10-10- علوم پايه

11-11- مهندسي پزشكي و زيست فناوري

12-12- فناوري نانو

13-13- كشاورزي و منابع طبيعي

14-14- علوم انساني

15-15- ساير



مهلت ارسال آثار: نیمه آبان ماه 91

نحوه ثبت نام و ارسال ایده فقط از طریق وبسایت www.best-idea.ir می باشد علاوه بر جوایز نقدی (تا سقف يك ميليارد ريال)، از برگزیدگان جشنواره در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر كه با حضور مقامات عالی رتبه کشوری در تهران برگزار می شود، تقدیر به عمل خواهد آمد.



دهمین جشنواره ملی ایده های برتر با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری، کمیسیون ملی یونسکو ، گروه پیشگامان کویر یزد برگزار می شود.

نمايشگاه ابتكارات و اختراعات با رويكرد تجاري سازي از 20 لغایت 22 آذرماه برگزار مي گردد.

آدرس دبیرخانه: یزد خیابان مطهری- مرکز فناوری اقبال- دبیر خانه جشنواره ملی ایده های برتر

تلفن: 0351.7260108 فکس: 0351.7260109
 
بالا