• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

جلاد لاغر-11153

  • شروع کننده موضوع h.f
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

h.f

جــــــــــــلاد لـــــاغر :>
ارسال‌ها
863
امتیاز
4,768
نام مرکز سمپاد
F1 TEH
شهر
چه فرقی میکنه کجای دنیام
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
شهید بهشتی

کتابایی که خوندم :

رمان ها :

آثار کلاسیک :

1.آرزو های بزرگ / چارلز دیکنز
2.داستان دو شهر/چارلز دیکنز
3.سرود کریسمس/چارلز دیکنز
4.نیکلاس نیکلبی/چارلز دیکنز
5.پیرمرد و دریا /ارنست همینگوی.
6.آوای وحش/جک لندن
7.تام سایر/مارک توین
8.هاکلبری فین/مارک توین
9.موبی دیک/هرمان ملویل
10.دکتر جکیل و آقای هاید/رابرت لویی استیونسن
11.بوف کور-سه قطره خون-نیرنگستان- آبجی خانوم -آفرینگان و.../صادق هدایت
.12استاد بازی / سیدنی شلدون
13.ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد/پائولو کوئیلو
14.آسمان فرو میریزد/سیدنی شلدون

مجموعه ها :

1.سری هری پاتر / ج.ک.رولینگ
2.سری سرزمین اشباح /دارن شان
3.نبرد با شیاطین/دارن شان
4.لارتن کرپسلی/دارن شان
5.سری آنی شرلی/لوسی مد مونتگومری
6.سری سرزمین سایه های دلتورا/امیلی رودا
7.سری در جستجوی دلتورا/امیلی رودا
8.سری کتابهای آر.ال.استاین (تالار وحشت،ساعت وحشت،دایره ی وحشت و ...)
9.سری ماجرا های نارنیا/سی اس لوئیس

دیگر آثار :

1.مزرعه ی حیوانات/جورج اورول
2.جلاد لاغر/دارن شان
3.شازده کوچولو / آنتوان دوسنت اگزوپری
4.زنان کوچک /لوئیزا می آلکوت
5.آدم برفی و 32 داستان دیگر/هانس کریستین آندرسن
6.خاطرات یک الاغ/کنتس دوسگور
7.بچه های راه آهن/ای نزبیت
8.سارا کورو/فرانسس هاجسن برنت
9.الیدور/آلن گارنر
10.به خاطر یک اسب/علیم حکمت
11.دریاچه ی آخر دنیا/کارولین مک دونالد
12.کیمیاگر/پائولو کوئیلو

آثار ایرانی:

1.قلمزن و راهزن/محمدرضا یوسفی
2.آواز های ممنوع/قاسمعلی فراست
3.غزال/طیبه امیر جهادی
4.فراموشی/صالح محمدی
5.زندگی/(از رمان های 98ia)
6.پایان بازی/(از رمان های 98ia)
7.آسانسور/(از رمان های 98ia)
8.خیال تو/فهیمه رحیمی
9.زخم خوردگان تقدیر/فهیمه رحیمی

نمایشنامه :

1.باغ آلبالو / آنتوان چخوف
2.هملت/شکسپیر
3.رومیو و جولیت/شکسپیر
4.بایسیکل ران/محسن مخملباف


کتابهای شعر :

.سری کتابهای عرفان نظر آهاری
خانواده سرباز و حکایات/نیما یوشیج
معراج عشق/سهراب سپهری
راز گل سرخ/سهراب سپری
سه دفتر/فریدون مشیری
مرثیه‌های خاک/احمد شاملو



کتابایی که میخوام بخونم :

چاه بابل/رضا قاسمی
دنیای سوفی/یوستین گردر
ایلیاد/هومر
اودیسه/هومر
دنیای تئو/كاترين كلمان
سری Twilight/ استفانی می یر
غرور و تعصّب / جين آستين
پیش از بستن چمدان/مینو کریم زاده
بلندی های بادگیر/امیلی برونته
گناه مضاعف/آگاتا کریستی
خوبی خدا/جومپا لاهیری
روی ماه خدا را ببوس/مصطفی مستور
نشت نشا/رضا امیرخانی
بازگشت هرداد/فریبا کلهر
فرانی و زویی/جی.دی.سالنجر
مجموعه داستان عمو غلام/عبدالحسین وجدانی
مجمع دیوانگان/صنعتی زاده
خاطرات اعتماد السلطنه
الیور توییست/چارلز دیکنز
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

h.f

جــــــــــــلاد لـــــاغر :>
ارسال‌ها
863
امتیاز
4,768
نام مرکز سمپاد
F1 TEH
شهر
چه فرقی میکنه کجای دنیام
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
شهید بهشتی
پاسخ : جلاد لاغر-11153

آرزو های بزرگ

675.jpg


توضیحی درباره ی اثر : آرزوهای بزرگ (Great Expectations)، رمانی است از چارلز دیکنز نویسنده شهیر انگلیسی که ابتدا به صورت داستان دنباله‌دار از دسامبر ۱۸۶۰ تا اوت ۱۸۶۱ میلادی در هفته‌نامه «سراسر سال» به چاپ رسید. وقایع این کتاب که به صورت خودزندگی‌نامه از قول شخصیت اصلی داستان، کودکی یتیم موسوم به «پیپ» نگاشته شده‌است، از سال ۱۸۱۲، هنگامی که او هفت سال دارد تا زمستان ۱۸۴۰، اتفاق می‌افتد. آرزوهای بزرگ را می‌توان به نوعی زندگی‌نامهٔ خودنوشت شخص دیکنز نیز دانست که همچون آثار دیگرش تجربیات تلخ و شیرین او از زندگی و مردم را نمایان میسازد.

خلاصه داستان :پیپ هفت ساله، زندگی محقر و فروتنانه‌ای را در کلبه‌ای در یک روستا، با خواهر بدخلق و سختگیرش و شوهر او «جو گارجری» که آهنگریست پرتوان اما مهربان و نرم‌خو، می‌گذراند. او هنگامی که به یک گورستان برای سرزدن به قبر مادر و پدرش می‌رود، به طور اتفاقی به یک زندانی فراری محکوم به اعمال شاقه به نام «آبل مگویچ» برمیخورد. آن زندانی داستانی ترسناک برای کودک سر و هم کرده و تهدیدش می‌کند تا نانی برای رفع گرسنگی و سوهانی برای رهاییش از غل و زنجیری که به دست و پایش بسته‌است، بیاورد و پیپ هم از روی ناچاری و هم از دل‌رحمی او را یاری می‌کند. مدتی بعد، پیپ توسط زنی میانسال و ثروتمند موسوم به «میس هاویشام» (یکی از استادانه‌ترین شخصیتهای خلق‌شده توسط دیکنز) اجیر می‌شود تا گهگاه برای همنشینی و سرگرم کردنش پیش او بیاید. هاویشام که روزگاری معشوقش او را در روز عروسی، بیرحمانه ترک گفته، از آن زمان به بعد به زنی دلسرد و انتقام‌جو بدل گشته‌است. او «استِلا»، دخترکی زیبا، اما گستاخ و مغرور را به فرزندی پذیرفته‌است تا به او بیاموزد که چگونه مردها را به بازی بگیرد و بدینگونه انتقام خود را توسط او از مردان بستاید. پیپ کوچک در آن خانه به استلا دل می‌بندد و تحت تاثیر آزردگی‌ها و توهین‌های او اولین آرزوهایش مبنی بر ترک زندگی محقر و روستایی و زیستن چون نجیب‌زادگان، در او نقش می‌بندد.

نقد داستان :این داستان هم مثل بقیه ی ذاستان های چارلز دیکنز منسجم و خیلی قشنگه و میشه گفت اولی کتابی که من از چارلز دیکنز خوندم آرزوهای بزرگ بود . به نظر من کتاب آرزو های بزرگ از سطح پایین تری نسبت ب کتابهای سرود کریسمس و داستان دو شهردیکنز برخورداره !ولی توی این کتاب هم مثل بقیه ی کتابهای دیکنز فقر و فاصله ی طبقاتی و کودک آزاری ب خوبی نمایش داده شده . همین بی پرده گویی های دیکنز است که خواننده رو ب خود جذب میکنه .
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

h.f

جــــــــــــلاد لـــــاغر :>
ارسال‌ها
863
امتیاز
4,768
نام مرکز سمپاد
F1 TEH
شهر
چه فرقی میکنه کجای دنیام
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
شهید بهشتی
پاسخ : جلاد لاغر-11153

داستان دوشهر
1363070362_tale_of_two_cities_book.jpg


توضیحی درباره اثر :
مانی نوشته چارلز دیکنز است که داستانش در لندن و پاریس، قبل و در طول انقلاب فرانسه رخ می‌دهد. این رمان با فروش ۲۰۰ میلیون نسخه در جهان، به همراه کتاب شازده کوچولو (به زبان فرانسوی)، پرفروشترین کتاب‌های تک‌جلدی جهان در تمام دوران‌ها است. همچنین این کتاب پرفروش‌ترین کتاب تک‌جلدی انگلیسی‌زبان دنیا و یکی از مشهورترین عناوین در ادبیات داستانی است.این رمان در چاپ‌های هفتگی و به تدریج منتشر شد.و در قالب سه قسمت (کتاب )است.

خلاصه داستان :
این داستان جوانی کشاورززاده را تحت تعالیم اشرافیگرائیهای فرانسوی در سالهای منتهی به انقلاب، و خشونتهای انقلابیون را نسبت به اشراف سابق، در سالهای اول انقلاب فرانسه به تصویر می‌کشد. در این جریانات ماجرای چند نفر دنبال می‌شود، از همه مهمتر چارلز دارنه، اشرافی فرانسوی سابق که علی‌رغم ذات خوبش، قربانی هیجانات ضد تبعیض انقلاب می‌شود و سیدنی کارتن، وکیلی بریتانیایی که فراری است و تلاش می‌کند زندگی ناخوشایندش را با عشق به همسر دارنه، لوسی مانه نجات دهد.

نقد داستان
:
این داستان یکی از اثر های بلند دیکنز است که در آن آزادی طلبی موج می زند .داستانی انقلابی و تند و تیز با ته مایه ی عاشقانه رنگ و بویی متفاوت با دیگر اثر های دیکنز دارد .داستانی بسیار روان و دلنشین که آدم را در همان صفحه های اول مجذوب خود میکند البته در قسمت هایی از کتاب ابهاماتی وجود دارد که شاید خواننده را خسته کند اما داستان آنقدر معما دارد که خواننده را مجبور به ادامه ی خواندن وادارد.در این کتاب وحشیگری ها ،نا عدالتی ها و قتل های بی گناهانی و را که در جریان انقلاب فرانسه اتفاق افتاد ب تصویر میکشد .دیکنز ب تصویر میکشد که ناعدالتی و ظلم چه حقارتی و چه جزایی نزد مردم و خداوند خواهد داشت و آدم با خواندن آنها در خیلی از قسمتها واقعا ب گریه می افتد.دیکنز این اثر را طوری ب پایان می رساند که انسان بهت زده میشود و از قضاوت های زودهنگام خود پشیمان می شود و برای کاراکتری که شاید در همه داستان از او متنفر بوده گریه میکند !در این داستان شاید دیکنز می خواهد درسی به همه ی خوانندگان بدهد که علاوه بر پیام های داستان خواننده دریابد که چقدر زود قضاوت کرده و شاید آدمی که در نظر پست می آید بسیار شجاع باشد و "آخرین تفکرات ناگفته ی کارتن پیامبر گونه است . کارتن اعدام انقلابیونی چون دفارژ و دیگران را پیش بینی می کند و دارنی و لوسی را همراه فرزندی که نام او را کارتن گذاشته‌اند از پیش می گوید." و دیکنز میخواهد اثبات کند که شجاعت یک انسان نزد خداوند ارزشی بسیار بالا دارد. دیکنز شاید در این کتاب حرف دل خیلی از آدم ها ی دنیای این روزها را فریاد می زند .
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

h.f

جــــــــــــلاد لـــــاغر :>
ارسال‌ها
863
امتیاز
4,768
نام مرکز سمپاد
F1 TEH
شهر
چه فرقی میکنه کجای دنیام
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
شهید بهشتی
پاسخ : جلاد لاغر-11153

سرود کریسمس
1363069404_a_christmas_carol.jpg


توضیحی درباره اثر:
رمان سرود کریسمس(A Christmas carol) یکی از پرفروش ترین رمان های تک جلدی جهان محسوب می شود.این اثر اصالتا انگلیسی و نوشته ی نویسنده ی مشهور چارلز دیکنز است.از این اثر فیلم هم ساخته شده است.

خلاصه داستان:
داستان درباره ی پیرمرد بد اخلاق و خسیسی به نام آقای اسکروچ.داستان در شبهای نزدیک شب سال نو رخ می دهد.اسکروچ هیچ علاقه ای به شب سال نو و کریسمس ندارد. و اما در شب سال نو روح شریکش به سراغ او می آید و خبر آمدن 3 روح گذشته ، حال و آینده را در سه شب به او میدهد و ...

نقد داستان:

این داستان یکی از آثار به یاد ماندنی چارلز دیکنز است. این اثر با پندهای زیادی که دارد خواننده را به فکر فرو میبرد.یکی از نقاط مثبت سرود کریسمس آن است که در لفافه حرفهایش را بیان میکند و داستان آنقدر جذاب است که هیچکس از پندهای آن خسته نمیشود.دیکنز در این اثرش نیز فقر و تنگدستی و مشکلات اجتماعی را به تصویر می کشد.می توان به جرئت گفت که این کتاب یکی از آثار ادبی برجستهٔ جهان است.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

h.f

جــــــــــــلاد لـــــاغر :>
ارسال‌ها
863
امتیاز
4,768
نام مرکز سمپاد
F1 TEH
شهر
چه فرقی میکنه کجای دنیام
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
شهید بهشتی
پاسخ : جلاد لاغر-11153

نیکلاس نیکلبی
thumb_2961_4_Rilki-1.jpg


توضیحی درباره اثر:
یک رمان فوق العاده :D از چارلز دیکنز و نوشته شده به زبان انگلیسی .

خلاصه داستان :
درباره نیکلاس نیکلبی است که داستان با زندگی نیکلاس بزرگ شروع میشود و به زندگی نیکلاس کوچک می رسد . نیکلاس به دلایلی مجبور به استخدام در یک مدرسه شبانه روزی می شود و آنجاست که داستان اصلی شروع میشود .نیکلاس با صحنه های وحشتناکی در آن مدرسه مواجه میشود . آنجا است که نیکلاس از عذابی که دانش آموزان مدرسه طی سالها از دست مدیر ظالم‌شان می‌کشیدند، باخبر می‌شود و ...

نقد اثر:
در این داستان آدم گاهی اوقات میخندد و گاهی اوقات گریه میکند.شاید اگر کسی از من کتابی فاخر بخواهد اولین کتابی که به او پیشنهاد میکنم نیکلاس نیکلبی است و به نظر من شاید این کتاب فوق العاده ترین اثر دیکنز است (حتی از داستان دوشهر هم بهتر :D ) . در این کتاب فقر و کودک آزاری به خوبی تصویر شده اند.این کتاب یکی از با ارزش ترین کتاب کتابخونه ی منه !
 
بالا