Poorya.L
کاربر فوقحرفهای

- ارسالها
- 1,140
- امتیاز
- 4,785
- نام مرکز سمپاد
- شهید بهشتی
- شهر
- نیشابور
- مدال المپیاد
- -
- دانشگاه
- -
- رشته دانشگاه
- مکانیک
خب اگر مقداری با صنعت خودرو سازی و ماشینهای مسابقه اشنا باشین حتما کلمه تیونینگ رو شنیدین
تیونینگ به معنی انجام یک سری اصلاحات و تغییرات در قسمت های مختلف ماشینه که اینجا میخوایم در ضمینه مکانیک خودرو و عواملی که باعث افضایش قدرت و سرعت میشن حرف بزنیم
تیونینگ میتونه شامل تعویض و ارتقای ECU (Engin Control Unit) یا افزایش حجم موتور افزایش سوخت ،توربو شارژ، سوپر چارجر و خیلی مسائل مکانیکی باشه
به نظر شما ارزون ترین و پر بازده ترین روش کدومه و چه نوع تیونی برای ماشین های ایران مناسبه ؟
تیونینگ به معنی انجام یک سری اصلاحات و تغییرات در قسمت های مختلف ماشینه که اینجا میخوایم در ضمینه مکانیک خودرو و عواملی که باعث افضایش قدرت و سرعت میشن حرف بزنیم
تیونینگ میتونه شامل تعویض و ارتقای ECU (Engin Control Unit) یا افزایش حجم موتور افزایش سوخت ،توربو شارژ، سوپر چارجر و خیلی مسائل مکانیکی باشه
به نظر شما ارزون ترین و پر بازده ترین روش کدومه و چه نوع تیونی برای ماشین های ایران مناسبه ؟


پارس ، 405 ، سمند و... صورت میگیره و بهتره در مورد همین ماشین ها بحث بشه
شرکت سازنده اون ماشین بود.اینو من دیدم توی همایشا می بندن.ولی مشکل اطلیش اینه که در هنگام بسته شدن،اون قطعه متحرک با بیس کنازش کامل چفت نمیشه و یکسری صداهای نا خوشایند تولید می کنه که اصلا قشنگ نیستن.بنظر من بهترین تکنیک با هزینه ی کم،قرار دادن شیر گاز اونم فلکه ای در سر راه اگزوز هستش (یعنی ما قبل از سنتر اگزوز رو بهش یک انشعاب می دیم که اون انشعاب میشه یک اگزوز بدون سنتر و منبع و با یک سر اگزوز 3-4اینچی )اونوقته که توی اتوبان نیایش یدونه 3به 2 بزنی همه یبیمرها و مرسدس ها کف می کنن.
درضمن شیر های کاز بعضی های با پلاستیک اب بندی شدن که نمیتونن گرمای اگزوز رو تحمل کنن بعضی هم که از جنس برنج ان بایزم تغییرات گرما باعث میشه در اونحا تغییر حالت پیش بیاد 



