• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

راننده ی اینشتین

  • شروع کننده موضوع
  • #1

pariya

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
689
امتیاز
970
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
شیراز
مدال المپیاد
یه حماقتی کردیم یه زمانی :|
گاهی یک جمله می تواند یک زندگی را تغییر دهد .انیشیتن از کسانی است که جملات خواندنی بسیار دارد . اگرچه انیشیتن را همه به عنوان یک فیزیکدان برجسته می شناسیم اما اگر شخصیت چند وجه ی او را بهتر بشناسیم نوشته های عمیق و حرفهای خواندنی او برایمان جالبتر می شود . یک نمونه از داستانهای زندگی او : انیشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود كمك می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می كرد بلكه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت بطوریكه به مباحث انیشتین تسلط پیدا كرده بود! یك روز انیشتین در حالی كه در راه دانشگاه بود با صدای بلند گفت كه خیلی احساس خستگی می كند؟
راننده اش پیشنهاد داد كه آنها جایشان را عوض كنند و او جای انیشتین سخنرانی كند چرا كه انیشتین تنها در یك دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی كه سخنرانی داشت كسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند. انیشتین قبول كرد، اما در مورد اینكه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از وی بپرسند او چه می كند، كمی تردید داشت.
به هر حال سخنرانی راننده به نحوی عالی انجام شد ولی تصور انیشتین درست از آب درامد. دانشجویان در پایان سخنرانی شروع به مطرح كردن سوالات خود كردند. در این حین راننده باهوش گفت: سوالات به قدری ساده هستند كه حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ دهد. سپس انیشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد به حدی كه باعث شگفتی حضار شد!
 
بالا