• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آخرای پیش 2

  • شروع کننده موضوع e.n
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

e.n

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
202
امتیاز
414
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
میاندوآب
مدال المپیاد
دو روز مونده به مرحله اول یکم خوندم!!!برا شیمی!
دانشگاه
تبریز
رشته دانشگاه
داروسازی
سلام به همگی.ما بازم اومدیم و کپی پیست کردیم.پست زیرو بخونید خیلی به دردتون میخوره.
تو این پست می خواهیم در مورد اهمیت پیش دو دوباره صحبت کنیم و این که تو دوران امتحانات چیکار کنیم و....
همچنان یادتون باشه که هنوز دوران جمع بندی شروع نشده و نباید زیاد عجله کنید.

1-امتحانات رو دست کم نگیرید.
متاسفانه خیلی ها امتحانای پیش دو رو مهم نمی دونن و برای اونا وقت کافی نمی ذارن ولی من بهتون می گم که امتحانای ترم دو هم مهم هستن نه به خاطر نمره و... بلکه به خاطر اینکه فرصت خوبیه که درسای پیش دو رو پایه ای "یادبگیرید" شاید براتون جالب باشه که من خودم برای فیزیک پیش دوسالانه هم می خوندم!! چون حل "تمرین"(نه تست) به یادگیری مطالب مهارتی خیلی کمک می کنه.پس امتحانات ترم دو رو شل نگیرید.

۲-آخرین مرور پیش دو.
میشه گفت الان دیگه آخرین باریه که تا کنکور یه وقت کاملا آزاد برای پیش دو دارید.البته همه درسا تو دوران جمع بندی یه بار مرور میشن ولی این آخرین باریه که یه وقت "مخصوص" برای پیش دو دارید. پس از دستش ندید و با تمام انرژی براش سرمایه گذاری کنید و در موقع خوندن درسا با خودتون نگید که قراره اینا رو دوباره مرور کنید و...

۳-عجله نکنید.
طبق معمول تاکید می کنم که از هول حلیم تو دیگ نیفتید!!! الان بهترین کاری که می تونید بکنید و بیشترین سود رو ببرید اینه که پیش دو رو کامل بخونید بعضی ها از اسم دوران جمع بندی خوششون میاد و زود شروع می کنن به آزمونهای شبیه ساز کنکور! و از اون ور پیش دو رو از می دن.تو این شرایطی سودی که از شروع زود جمع بندی میبرید کم تر از سودیه که از خوندن پیش دو می برید.پس فعلا بچسبید به پیش دو.

۴-قهرمان بازی ممنوع.
بارها بهتون گفتم که جدا شدن از هر برنامه ای حتی برنامه بد درست نیست تو این دوران به فکر بچه ها میزنه که از برنامه آزمونشون یا برنامه مشاورشون یا برنامه خودشون جدا بشن و یه برنامه جدید و فشرده تا خود کنکور بریزن.لازم به گفتن نیست که خودتون هم می دونید این نوع برنامه ها اجرا نمیشن و عملا دارید خودتون رو بد بخت می کنید پس قهرمان بازی نکنید و با همین برنامه ای که دارید ادامه بدید هرچند خیلی عقب باشید.

[size=12pt]۵-ناامیدی؟؟[/size]
به نظر من که به درد نمی خوره.سعی نکنید خودتون رو شکست خورده و افسرده جلوه بدید(حتی اگه واقعا هم اینطوری باشه) چون بهتر از من می دونید که با این کارا به جایی نمی رسید تنها کاری که الان باید بکنید فقط و فقط خوندنه.بخونید و بخونید و بخونید چون تنها چیزی که الان به دادتون میرسه همین خوندنه.یادتون باشه تو این یه ماه آخر کارای خیلی بزرگی میشه کرد.پس شما هم می تونید.

۶-تخمین رتبه ممنوع!!
خواهش می کنم! التماس می کنم! روزی شونصدبار تخمین رتبه نزنید این نرم افزار هایی که تو بازار هستن کاربردشون این نیست که روزی یه ساعت هم بشینید پشتشون و تخمین رتبه با شرایط تخیلی و .... بزنید و بعدش هم دپرس بشید که چرا رتبه تون اون چیزی که می خواهید نیست! پس خواهش می کنم شور تخمین رتبه رو درنیارید.الان وقت این کارا نیست.
نوشته شده توسط جناب آقای دکتر میثم شریفی(رتبه 33)
 
بالا