• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

انتشار اسناد تازه‌ای از محصولاتِ ۴ هسته‌ای اَپل

  • شروع کننده موضوع
  • #1

a.m1376

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
91
نام مرکز سمپاد
ملاصدرا (محمد رسول‌الله)
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
Centennial College
رشته دانشگاه
نرم افزار
در چند روز گذشته ما شاهد شایعات بسیاری در مورد نسل بعدی محصولات اپل بودیم و در همین حال اخبار خوبی از نوع پردازنده محصولات اپل به بیرون درز کرده است که به طور یقین باعث خوشحالی طرفداران این برند خواهد شد.
quadcoreApple.jpg


به تازگی تصویری توسط وب‌سایت ۹TO5MAC منتشر شده است که حاکی از پردازش ۴ هسته‌ای در نسخه آزمایشی iOS5.1 بوده و به لطف یک پنل پنهان که در توصیف تعداد هسته‌های دستگاه‌هایiOS بکار برده می‌شود، بدست آمده است.

در تصویر منتشر شده عبارت “/cores/core.3 به طور یقین اشاره به معماری پردازنده ۴ هسته‌ای دارد به این دلیل که عبارت “/cores/core.1″ برای پردازندهA5 اپل و عبارت “/core/core.0″ مربوط به پردازنده تک‌هسته‌ای اپل است که تمامی این موارد نشان‌دهنده نوعی استاندارد نامگذاری در داخل نرمافزار مدیریت پردازش هسته محصولات اپل است.

apple-a6-processor.jpg


با توجه به این کدها کاملا مبرهن است که اپل در حال کار بر روی دستگاه‌های ۴ هسته‌ای با iOS5.1 است و منطقی نیز به نظر می‌رسد چرا که هنگامی که اپل برای اولین بار از پردازنده دوهسته‌ای برای آی‌پد ۲ و آیفون۴S استفاده کرده استفاده از پردازنده ۴ هسته‌ای در محصولات جدید غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

هیچ کدام از این مسائل اثبات نشده اما همین جزئیات کوچک نیز باعث می‌شود که محصولات نسل بعدی اپل بسیار جذاب‌تر به نظر برسد.

منبع: فارنت
 
بالا