• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

  • شروع کننده موضوع
  • #1

nmejris@zan

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,239
امتیاز
10,796
نام مرکز سمپاد
شهيد هاشمي نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1391
دانشگاه
فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک

خب با توجه به صحبت هایی که در اینجا انجام شد ، تصمیم بر این شد که به موسسه ی بنیاد کودک تحت عنوان انجمنی متشکل از دانش آموزان و دانشجویان سمپادی کمک کنیم و کفالت تعدادی از بچه ها رو متناسب با کسایی که در طرح برای کمک شرکت میکنن در اونجا قبول کنیم .


اول از همه یه سری توضیحات میدیم برای دوستان تا با این موسسه و اهدافش بیشتر آشنا بشن ... با توجه به اینکه توضیحات کامل و مفصل هست ، میتونین تنها بخش هاییش که لازم میبینید رو بخونین .

بنیاد کودک کجاست ؟
بنیاد کودک که در ایران با نام موسسه ی خیریه ی رفاه کودک در 16 سال پیش به ثبت رسیده جایی برای کمک به کودکان مستعد ایران برای تامین مخارج تحصیل و نیاز های ضروری دیگرشون هست .
دفتر مرکزی این بنیاد واقع در تهران - خيابان خرمشهر، خيابان گلشن، كوچه گلزار، پلاك20 بوده و امکان مراجعه ی حضوری و بازدید مستقیم از دفاتر بنیاد برای همه وجود داره .

اهداف و برنامه های این بنیاد چیست ؟
هدف و ماموریت اصلی بنیاد در این جمله کوتاه و گویا خلاصه می شود :
بنیاد کودک همواره به این می اندیشد که هیچ دانش آموز با استعدادی در ایران ، نباید به علت مشکلات مادی از تحصیل و تلاش باز بماند.

چرا بنیاد کودک ؟!
در ایران موسسات زیادی در امور خیریه در حال فعالیت هستند ، اما چرا از میان این همه موسسه بنیاد کودک انتخاب شده ؟!
اینکه جامعه ی سمپادی کشور به جایی کمک کنه که هدفش بر قراری عدالت آموزشی و مهیا شدن امکان تحصیل برای تمام دانش آموزان با استعداد ایران باشه نمود خیلی زیبایی داره ...
اینکار یعنی سمپادی ها در مسیر بر قراری عدالت آموزشی ... چیزی که این روز ها به بهانه ی نبودش به خاطر حضور ما و مدارسمون میخوان سمپاد رو منحل کنن ...
این کار یعنی ما دوست داریم تمام بچه ها کشورمون بتونن مثل ما تحصیل کنن ...
کمک به این موسسه علاوه بر اینکه کاری خیر محسوب میشه ، شاید بتونه در آینده به سمپاد هم به نوعی کمک کنه ...
در ثانی ، بنیاد کودک با هدف و برنامه هست و بر خلاف بعضی از موسسات خیریه دیگه به هیچ عنوان فقیر پروری نمیکنه . بلکه افرادی تحصیل کرده و مستقل اقتصادی بوجود میاره .

آیا بنیاد کودک معتبر هست ؟!
شاید به جرات بشه گفت بنیاد کودک از معتبرترین سازمان های خیریه در ایران هست و حتی اعتبار جهانی داره .
داراي مقام مشورتي ويژه از اکوسوک سازمان ملل متحد
اولین موسسه خیریه دریافت کننده مجوز ملی از وزارت کشور
دارای گواهی استاندارد جهانی موسسات غیر دولتی از SGS سوئیس
بد نیست اینجا رو که مجوز ها و تقدیر نامه های داخلی و خارجی این بنیاد گذاشته شده ببینین
چهره ها و اشخاص و سازمان ها ی مشهوری هم در داخل و خارج از ایران به این بنیاد کمک میکنن که میتونین در سایت خود بنیاد راجبش جستجوی بیشتری کنین . از جمله ی این موارد بانک سامان هم میشه نام برد که جزو کفیلان طلایی این بنیاد هم هست .
به جز تمام این موارد ، امکان ارتباط تلفنی با مددجویان و دیدار حضوری اون ها زیر نظر بنیاد کودک وجود داره و میشه از اوضاع دقیق مددجویان و اینکه کمک ها به دستشون رسیده یا نه با خبر شد .

چرا همگی با هم کمک کنیم و تک تک کمک نکنیم ؟!
به چند دلیل ...
اول از همه اینکه برای خیلی ها با سن های پایین مقدور نیست که در ماه هزینه ی کفالت یک کودک رو به تنهایی به عهده بگیرین ...
اما وقتی در کنار هم و به شکل یک انجمن اینکار رو بکنیم ، با هزینه های اندکی که در توانمون هست ، میتونیم سرنوشت کودکانی رو تغییر بدیم ...
دست های کوچک باهم کار های خیلی بزرگی میتونن انجام بدن ...
در ثانی در کمک کردن تک تک و با نام های شخصی خودمون دیگه اون مزیت دوم و اون بحث کمک به سمپاد وجود نداره و اسمی از سمپاد نخواهد بود ...


ما چه جوری میتونیم کمک کنیم ؟
میشه گفت خیلی ساده ...
کمک ها هم میتونه به صورت مادی باشه ، هم غیر مادی و کمک در امور مربوط به انجمن که متناسب با توانایی افراد استفاده ی متفاوتی ازشون خواهد شد ...
برای کمک مالی ، شما بعد از اعلام آمادگی و ثبت به عنوان کفیل ، بایستی ماهیانه به طور منظم 5 هزار تومان رو در یک بازه ی چند روزه ی مشخص به حساب مسئول امور مالی واریز کنید ، تا اون وقتی پول های بچه ها سرجمع شد ، به حساب بنیاد کودک از طرف انجمن سمپادی ها واریز کنه ، و بعد از ثبت شدن در سایت بنیاد کودک ، مسئول مالی گزارشات لازمه رو به تمامی افرادی که در این طرح مشارکت داشتن ارسال میکنه .
واقعیت 5 هزار تومان در ماه برای خیلی هامون مبلغ زیادی نیست ... اما بدونین اگر فقظ 300 تا از کاربران این سایت ماهیانه این مبلغ رو تقبل کنن ، میشه با این پول کفالت 50 تا بچه رو قبول کرد ...
بعد از اینکه شما وارد طرح شدین ، مشخصات و اطلاعات دقیق تری از اون بچه هایی که به کفالت قبول شدن ، تغییر اوضاع زندگی شون ، گزارش اوضاع درسی شون و گاها عکس و دست خطی از اون بچه ها و ... در اختیارتون گذاشته میشه .

چه جوری میتونیم به مسئولین این طرح و انتقال کمک های مالی مون به حساب بنیاد کودک اعتماد کنیم ؟
اول از هم مسئولین طرح از افراد قابل اطمینان از بین خود بچه های سمپاد انتخاب شدن و دوستان خود شما سمپادی های عزیز هستن ... شماره های حساب این مسئولین هم به نام خودشون هست و حساب هایی با نام غیر مشخص نیستن ...
اما با این حال مسئولین امور مالی موظف هستن همواره گزارشات مالی دقیقی رو از حساب های شخصی شون و سایت بنیاد کودک برای تمامی افرادی که در طرح مشارکت میکنن بفرستن . با معلوم بودن تعداد کفیلان و مبالغ واریز شده از طرف شما به حساب های مسئولین امور مالی انجمن ، مبلغی که بایستی به حساب بنیاد ریخته بشه مشخص خواهد بود و در سایت خود بنیاد کودک هم قابل پیگیریست .
به جز تمام این موارد ، شما میتونین به طور مستقیم خودتون با دفتر مرکزی بنیاد کودک در ایران و امور حساب داری اونجا تماس بگیرید و از رسیدن کمک هاتون به بنیاد کودک مطمئن بشین .

اگر یه روزی دیگه نخواستیم در طرح همکاری کنیم ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
خب واقعیت این هست که کودکانی که با کمک شما دوستان کفالتشون رو به عهده خواهیم گرفت ، به کمک های شما بزرگواران امید بستن و هر ماه در انتظار یاری ما خواهند بود ، اما اگر زمانی کسی به هر دلیلی نخواست و یا امکان ادامه ی همکاری با این طرح رو نداشت ، میتونه از طرح انصراف بده و قطع همکاری کنه .
فقط از زمان اعلام انصرافش به مسئولین طرح ، بایستی یک دوره ی آینده رو هم پرداخت کنه و بعد از اون از طرح حذف خواهد شد .
این باید و الزام برای پرداخت یک دوره ی بعد ، به این خاطر هست که فرصت جایگزینی اون فرد با فرد جدید دیگری در این مدت باشه و کمک ها به کودکی قطع نشه . به نوعی یک باید و الزام اخلاقی هست .
اما اگر کسی به مشکلی بر خورده بود و امکان پراخت همون یک دوره ی بعد رو هم حتی نداشت ، تلاش میشه تا مسئولین و افرادی که علاقه به همکاری بیشتری در طرح دارن اون کسری های موجود رو برطرف کنن .


مسئولین این انجمن سمپادی و طرح چه کسانی هستند و هر کدوم چه وظایفی دارن ؟

این طرح 5 مسئولیت اصلی داره که بعد از اعلام آمادگی شما دوستان به زودی مسئولینش تکمیل خواهند شد .


2- مسئول امور مالی
وظیفه : امور مالی و حساب رسی و ارائه گزارشات مالی دقیق به کفیلان و بررسی واریز ها و انجام پرداخت ها به حساب بنیاد کودک

3-مسئول امور اداری
وظیفه : هماهنگی و انجام امور اداری مرتبط با بنیاد کودک و مراکز ، مدارس و ...

4 -مسئولان امور کفیلان
وظیفه : ارتباط با کفیلان ، توضیح پروژه برای افراد مختلف ، پاسخ گویی به سوالات کفیلان ، جذب کفیل ( تبلیغات ) و ...

5-مسئولان امور مددجویان
وظیفه : جذب مددجوی جدید ، بررسی وضعیت مددجویان و گزارشات مربوط به اون ها که شامل خواسته ها و نیاز هاشون ، وضعیت درسی ، وضعیت روحی و جسمی ، وضعیت خانواده و ... است



الان این طرح در چه مرحله ای قرار داره ؟
این طرح در دیماه سال 1390 آغاز شده و در حال حاضر کفالت 12 کودک توسط دوستان عزیز به عهده گرفته شده و همچنان با امید و انگیزه ای بیشتر در حال ادامه و توسعه ی اون خواهیم بود .
علاوه بر بحث کمک های مالی ، تلاش شده تا در بعضی شهر ها و شعب بنیاد کودک از طریق ارتباط های تلفنی و مستقیم با بچه ها از لحاظ درسی هم به این عزیزان کمک کنیم و امیدواریم این برنامه با مشارکت شما دوستان گسترده تر و هدفمند تر بشه .

چشم اندازه و آینده این طرح چیه و به کجا میخوایم برسیم ؟
وقتی مسئولین بنیاد کودک متوجه ماهیت انجمنی که قصد تشکلیش رو داریم شدن ، خیلی استقبال کردن از اینکه بتونن غیر از کمک های مالی ، در آینده از توانایی های علمی و استعداد های شما دوستان برای بچه های تحت نظر بنیاد استفاده کنن . به واقع ما از تجربیات و آموزش اساتید و مشاوران خوبی در سراسر ایران بهره مند هستیم و میتونیم در آینده ای نزدیک این آموزه ها و تجربیاتمون رو در اختیار افراد مستعدی که امکان استفاده از امکانات ما رو ندارن قرار بدیم ...
با این هزینه ی کم میتونیم لذت کمک کردن رو تجربه کنیم و روحمون رو پالایش بدیم و با کمک به تحصیل این کودکان محروم و با استعداد سرنوشتشون رو به راحتی تغییر بدیم .
میتونیم به همه نشون بدیم که هدف و تلاش ما سمپادی ها در جهت برقراری عدالت و پیشرفت روز افزون جامعه است .
به امید اینکه در آینده بتونیم به افق هایی روشن و اهدافی بزرگتر فکر کنیم ...


در نهایت این تاپیک برای اعلام همکاری نهایی شما دوستان زده شده ؛
کسانی که میخوان فقط ماهیانه 5 هزار تومان کمک کنن ...
و یا کسانی که میخوان علاوه بر ماهیانه 5 هزارتومان ، توی امور کفیلان و مددجویان هم همکاری کنن ...
لطفا تو همین تاپیک و یا از طریق پیغام خصوصی به خانم Dorna اعلام آمادگی کنن .بعد هم از این طریق " مشخصات > ذخیره تغییرات > عضویت گروه ها" اقدام کنید تا به گروه کفیلان بپیوندید وبه انجمن مخصوص هماهنگی کفیلان دسترسی پیدا کنید.ممنون !




یادمون باشه ادامه ی این طرح فقط به همکاری تک تک ما سمپادی ها بستگی داره!
 
ارسال‌ها
660
امتیاز
25,075
نام مرکز سمپاد
شهید رجایی اسلامشهر
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
تلگرام
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

خب من به شخصه از یک سری از کارهای اداری خوشم میاد به عتوان مسیول امور اداری میتونم همکاری بکنم!
به سن قانونی هم رسیدم مشکلی از بابت این موضوع ندارم! :D
ویرایش : آقا اشتب شده بود درست شد!!
 

Parham MLK

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
250
امتیاز
675
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

خیلی نوشته‌ی تاثیرگذاری بود! :((
احساساتم رو برانگیخت! :D

اعلام آمادگی میکنیـــــــــــــــــم!!! (برای تبلیغات‌و‌اینا... :D)
 

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

آقا اینجا اعلام آمادگی کنن ریا میشه خو ! همون بهتره توی پ.خ باشه و اینجا برای سوالات احتمالی بچه ها ...


×ویرایشیده شد ×
 

جام طلا

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
524
امتیاز
577
نام مرکز سمپاد
فرزانگان اهواز
شهر
اهواز
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

ریا که درسته .اونایی که می خوان فقط کمک مالی کنن پ.خ بدن ولی اونایی که مسئولیت قبول می کنن فکر کنم آخرش باید با اسم کامل خودشون رو معرفی کنن که همه بشناسن.
 

TMNT

علی‌سینا
ارسال‌ها
2,264
امتیاز
2,985
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب 1
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1395
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

واسه تبليغات و اينا هستم
 

علی دلاور

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
558
امتیاز
1,113
نام مرکز سمپاد
علامه حلی اراک
شهر
اراک
مدال المپیاد
المپیاد زیست
دانشگاه
علوم پزشکی ایران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

ببخشید این همون موسسه ی دکتر اژه ای هست
اګر نه من هم ادرسش را دارم هم شماره یکی از مسولانش را بهتر نبود به اونجا کمک می کردیم؟
 
  • لایک
امتیازات: tezar

khormaloooooo

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
512
امتیاز
904
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1 تهران
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
90
دانشگاه
الزهرا
رشته دانشگاه
بيوتكنولوژي - معارف اسلامی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

از اون جایی که طرح بسیار مورد علاقه واقع شد اعلام آمادگی واسه همکاری می کنم! :D
(البته به جز قسمت مدد جو!)

سن قانونی هم دارم! :D
 

dorna

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,588
امتیاز
4,448
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین1
شهر
اصفهان
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

زیر سن قانونی برای امور مددجویان و کفیلان میتونن همکاری کنن
اصلن بهتر هم هست‏!‏
به زبان ساده مسولان امور مددجو با سازمان و بچه هایی که بهشون کمک میشه رابطه دارن و امور کفیلان با کسایی که کمک میکنن ارتباط داره
 

.samin

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
271
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ارومیه
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

من دقیقا نمیدونم شما ها میخوایی چیکار کینن...
اما تو شهر ما که بنیاد کودک هست و یه کمیته جوان هم داره! که اعضاش زیر20 سالن!که منم عضوشم... کار این کمیته جوان برگزاری گلریزان ها و جمع کردن کمک های مالی و ایجاد شادی برای یچه های سرطانی و یا پرورشگاهی و بچه های زندان است!!
---------------------
برای مدد جویی هستم!
 
  • لایک
امتیازات: dorna

ارنواز

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
897
امتیاز
2,920
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2 / فرهنگ
شهر
مشهد
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
باستان شناسی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

من توی قسمت «مسئول امور کفیلان» کمک می کنم (;
و البته یه سوال، از کجا و کی و چطوری باید شروع کرد؟
 

vahidd

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,163
امتیاز
1,749
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد
شهر
مشهد
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

من واسه تبلیغ تو مرکز خودمون . ولی اقا تبلیغ کردن که دیگه اعلام امادگی نمیخواد همه میکنن دیگه !

========

اقا من هنوز نفهمیدم چه جوری این کار به اسم سمپاد ثبت میشه یعنی فقط یه نام کاربریه ؟


-----
الان یه ایده جدید مامانم داد از بنیاد کودک بخوایم بیه حساب برای بچه ها سمپاد باز کنه این جوری دردسرم نداره انقدر رسمی ترم هست ، میکنه بنیاد کودک ؟!
 

Masih-j

کاربر فعال
ارسال‌ها
66
امتیاز
382
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای 2
شهر
اصفهان
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

سلام
من هم می تونم برای امور کفیلان و تبلیغات کمک کنم .
 
  • شروع کننده موضوع
  • #14

nmejris@zan

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,239
امتیاز
10,796
نام مرکز سمپاد
شهيد هاشمي نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1391
دانشگاه
فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

دوستان لطفا موضوعات متفرقه رو اینجا مطرح نکنید .
تاپیک سعی شده جامع باشه و پاسخ گوی اکثریت سوالات احتمالی شما باشه .
بعد از اینکه شما قصد شرکت در این طرح و پرداخت ماهیانه ی این مبلغ رو داشتین و اینجا اعلام آمادگی کردین ، به زودی به انجمن دیگه ای که زیر گروه همین انجمن خواهد بود دسترسی پیدا میکنید و اونجا سایر بحث ها و سوالات جزئی تر به طور خاص مطرح میشه و پاسخ داده میشه.
راجب اینکه چه جوری میشه باید این مبلغ رو پرداخت کنیم ، از کجا باید شروع کنیم ، امور اداری و هماهنگی های لازمه و ... به طور مفصل صحبت خواهد شد .
فعلا این تاپیک برای اعلام آمادگی و تکمیل مسئولان طرح هست ...
از اعتماد و یاری همه دوستانی که اعلام آمادگی کردن ممنون ! :)
 

dorna

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,588
امتیاز
4,448
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین1
شهر
اصفهان
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

من پاسخگوی سوالاتون تو پ.خ هستم فعلن :D

×به توجه 2 که تازه به متن تاپیک اضافه شد توجه کنین!
 

جام طلا

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
524
امتیاز
577
نام مرکز سمپاد
فرزانگان اهواز
شهر
اهواز
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

امور مالی یا مددجویان هستیم.
 

kavir

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
280
امتیاز
1,213
نام مرکز سمپاد
علامه حلی1
شهر
تهران
دانشگاه
شهید بهشتی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

ما هم هستیم ...
 
ارسال‌ها
2,674
امتیاز
1,091
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
البرز-کرج
سال فارغ التحصیلی
89
دانشگاه
خوارزمی (کرج)
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

واقعا این حرکت هوشمندانه و انسان دوستانه رو تحسین می کنم.
واقعا هدف سمپاد اینجوری تامین میشه.
 

pegah.nodet

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
465
امتیاز
8,107
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
علامه طباطبایی
رشته دانشگاه
حسابداری - Finance
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

ایول خیلی عالیه
ما هم هستیم. آمادگی کامل
سن مون هم قانونیه! :D
 

AmorE

Meyo
ارسال‌ها
1,644
امتیاز
1,839
نام مرکز سمپاد
راهنمایی حلی 2- دبیرستان حلی 3
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
اینستاگرام
پاسخ : پـیوند سمـپادیا و بنیـاد کودک

یادش به خیر یه زمانی بود که میگفتن با 1 تومن چیکار میشه کرد.
الان شده 5 تومن.
معلوم نی 4 سال دیگه بشه چقد! :|
 
بالا