• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

پشتیبان از نگاهی دیگر

  • شروع کننده موضوع
  • #1

cowboy

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
284
امتیاز
712
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
مياندوآب
مدال المپیاد
کمی ریاضی و کامپیوتر
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
نرم افزار
سلام بر همه !!!!!!!

معذرت از همه به خاطر کمکاری های این مدت.

امروز میخوام در مورد یه موضوعی صحبت کنم که به نظرم لازمه بدونین و باهاش کنار بیاین. شاید کمی دیر باشه ولی الان دیگه میدونین چی به چیه و منظورم رو خوب میفهمین. میخوام در مورد نقش یه پشتیبان یا مشاور در سال کنکور صحبت کنم. اولن که انواع پشتیبانهایی که من میدونم اینان
1- پشتیبان کانون: خب این افراد رو ازشون انتظار خاصی نداشته باشید در همین حد که کارنامتون رو امضا کنن و قبل آزمون بهتون زنگ بزنن ( من خودم که همینارو تجربه کردم) و چندتا کار دیگه... . خب این افراد با توجه به حقوقی که میگیرن همین کاراهم زیاده. ولی بینشون پیدا میشه آدمایی که دلسوز هستن و پیگیر . از این پشتیبانها در همین حد استفاده کنین و بیشتر به عنوان کسی که مشکلات اجرایی آزمون رو باهاش برطرف کنین. روشون حساب کنین(خداییش خودمم نفهمیدم این آخرشو چی گفتم)

2- پشتیبانای ویژه ی کانون : کانون برای کسایی که تو آزموناش خوب رتبه میارن (دقیق محدودشو نمیدونم) از بین کنکوری های خوب سال قبل پشتیبان تعیین میکنه. این افراد به عنوان فردی که یه سال قبل از شما این مسیر رو با کانون طی کرده و تجربه ی موفقی داره میتونن تکنیک و حرفای خوبی بهتون بزنن (معمولن در فاصله دو آزمون به مدت 30 دقیقه زنک میزنن و چندتایی سوال میپرسن و بعد هم به سوالات و مشکلات شما جواب میدن).
البته این افراد هم چون اکثرن خودشون ترم اولی و سال اولی هستن خودشون هم به اندازه ی کافی مشغله دارن . از این افراد هم استفاده کنین برای دونستن نکاتی که آدم موفق در مورد آزمون و درس خوندن میدونه. ( زیاد وابسته پشتیبانتون نشین چون ممکنه عوض بشه. من تجربه خودمو میگم . من پارسال 3 تا پشتیبان ویژه عوض کردم . اولیش تا بهمن ماه بود که بعدش دیگه با کانون همکاری نکرد. دومی یه بار به جای اولی زنگ زد . و آخری هم که تا بعد کنکور هم بود. ولی مثلن به خاطر امتحان یه بار زنگ نزد . یا اینکه معمولن روز قبل آزمون زنگ میزد که عملن کار خاصی نمیشد کرد. پس زیاد وابسته نشین . ولی به توصیه هاشون گوش بدید که میتونن خیلی مفید باشند.

3- پشتیبانهایی که معمولن دوستای سال بالاییتون هستند. این افراد اگه خودشون هم آدمای موفقی باشن که چه بهتر. چون بدون چشم داشت مادی بهتون کمک میکنن و معمولن خوب همدیگرو میشناسین خیلی میتونن بهتون کمک کنن. در مورد همه ی مسایل. ولی چندتا مشکل هست. 1) از این افراد کم پیدا میشه 2) اینا خودشون هم زندگی دارن 3) ممکنه به دلایلی رابطتون شکر آب بشه
پس اگه همچین کسی رو دارین که خوش بحالتون قدرشو بدونین. اگر هم که نه بیخیال. بازهم تجربه خودم: من یه دوستی داشتم که قرار بود تو سال کنکور خیلی به من کمک کنه. خودش میگفت خوش به حالت که من پشتیبانتم. ولی به دلیل نامردی و ناجوانمردی که بنده در حقش کردم رابطمون بد جوری به هم خورد .(نمیتونم عمق نامردی رو بگم) پس باز هم خیلی وابسته نشین.

4- پشتیبانایی که ازتون بزرگترن و ازشون حساب میبرین یا ارادت خاصی دارین بهشون. بسته به افراد متفاوته یکی با داییش صحبت میکنه یکی با دختر عمش یکی دیگه با یکی از معلماش یا اصلن یکی مشاور داره و ... . این افراد هم به عنوان کسی که شما براشون احترام قایل هستین و مشکلاتون رو باهاشون در میون میذارین و از تجربشون استفاده میکنین میتونن براتون مفید باشن. مثلن من معمولن با مدیر مدرسمون!!! صحبت میکردم.

5- دوستای هم دوره ایتون : شما هم میتونین به این افراد کمک کنین و هم ازشون کمک بگیرین . مثلن من یادمه در مورد دین و زندگی و شیمی توصیه دوستم که تجربی بود و وضع درسیش هم خوب بود خیلی به دردم خورد . من و اون دوستم ترم دوم با اینکه زیاد همدیگرو نمیدیدیم ولی جمعه ها تلفنی صحبت میکردیم . هنوز هم زیاد در ارتباط هستیم با هم.
یا دوستای دیگه که باهاشون صحبت میکردم. مشکلم رو میگفتم. همین گفتن مشکل نصف راه رو برای حلش طی میکنه و بعدش خودتون یا با مشورت جواب و راه حلتون رو پیدا میکنین. باز هم مواظب باشین ممکنه این روابط هم به هم بخورن!!

خب دیگه به نظرم تنها حرف مهم بین این حرفای بالایی این بود که در حالت کلی در سال کنکور به کسی وابسته نشین و فقط به خدا و خودتون توکل کنین. یاد بگیرین که خودتون به خودتون تکیه کنین. خودتون پشتیبان خودتون باشین. اونقدر کتاب و حرف مشاوره ای هست که بخونین میتونین خودتون یه پا مشاور بشین. از برنامه هایی مثه فرصت برابر یا کتابای مشاوره کنکور تو بازار استفاده کنین و یاد بگیرین رو پای خودتون وایسین البته مشورت رو فراموش نکنین و کله شق هم نباشید.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

cowboy

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
284
امتیاز
712
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
مياندوآب
مدال المپیاد
کمی ریاضی و کامپیوتر
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
نرم افزار
پاسخ : پشتیبان از نگاهی دیگر

ای بابا عجب استقبالی .

لااقل یه چیزی میگفتین یه نه ای ، آره ای ،

اینقدر انگیزه میدین برای ادامه کار که آدم بیخیال میشه!!!

این انجمن رو در یابید!!!!!!
 
ارسال‌ها
3,981
امتیاز
32,244
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1390
پاسخ : پشتیبان از نگاهی دیگر

من که تشکر کردم :)
ما هم مثل شما...
از بس خبری نیست اینجا منم هیچ انگیزه ای ندارم واسه اینکه کاری انجام بدم!
 

e.n

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
202
امتیاز
414
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
میاندوآب
مدال المپیاد
دو روز مونده به مرحله اول یکم خوندم!!!برا شیمی!
دانشگاه
تبریز
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : پشتیبان از نگاهی دیگر

خب طبیعیه که فعالیت کم باشه!!!
قضیه عید چی شد مهسا؟؟؟؟؟؟
 

unique777

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
600
امتیاز
1,366
نام مرکز سمپاد
F a r z a n e g a n
شهر
NeY SHaboUr
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : پشتیبان از نگاهی دیگر

صحبت از پشتیبان شد. من ی موضوعی رو مطرح کنم؟
من پشتیبان کانونم رو خیلی دوست داشتم و واسه همین پشتیبانمو تغییر دادم.
ازمونایی که پیشرفت دارمو رتبه هام خوب میاد بهم میگه اره تو از همه بچه های مدرسه تون بهتری و ...
ولی ازمونی رو که خراب می کنم کلا هرچی میتونه میگه.احساس می کنم وقتی میبینه ی نفر که بهش امید داره خراب می کنه کلا طرفو ول می کنه میره مشکل یه عضو دیگرو رفع کنه.
به نظر شما چقدر باید رو حرفای پشتیبانمون حساب کنیم؟

راستی پشتیبانای عزیز اینجا... حرفای شما به مراتب موثرتر از هرکس دیگه ست. چون شما جدیدا کنکور دادین و ما عینا وضعیت شما رو می بینیم. الان همین تاپیک مشکلات کنکوری ها که خیلی طرفدار داره.به فعالیتتون ادامه بدین. x:
 

phd behnoud

کاربر فعال
ارسال‌ها
45
امتیاز
77
نام مرکز سمپاد
frzangan....
شهر
ilam ne3fe jahan
پاسخ : پشتیبان از نگاهی دیگر

dream راس میگه من حرف هیچکی تو گوشم نمیره ولی خدارو شکر حرفای بچه های اینجا مخصوصا پشتیبانا موثره واسمx: x:
 

stevendeljoo

داماد مسعودی
ارسال‌ها
1,351
امتیاز
2,642
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
شهر
نیشابور
سال فارغ التحصیلی
1391
مدال المپیاد
ندارم
دانشگاه
امیرکبیر
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : پشتیبان از نگاهی دیگر

پشتیبان ما هرچی من می خوام به خودم انگیزه بدم بیشتر پیشرفت کنم نمیذاره
من میگم اه با نفر بعدیم 200 تا اختلاف تراز دارم میگه عب نداره قبلا 400 تا بود!میگم بنده خدامن که خیلی پیشرفت نکردم اون پس رفت کرده
اون یارو اول میشه با اختصاصیا عمومیاشو خراب میکنه من اختصاصیا دو درسو معمولا خراب میکنم با عمومیا رتبه میشه 2 شهر نتیجتا همیشه با نفر قبل 100 تا اختلاف دارم با بعد 200 300 تا.
 
بالا