• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

نظر شما راجع به وجود حجاب

  • اجباری باشد و همه مستلزم رعایت کردن آن باشند

    رای‌ها: 68 17.3%
  • اجباری نباشد ولی افراد علاقه مند حجاب داشته باشند

    رای‌ها: 314 79.9%
  • اصلا حجاب نباشد

    رای‌ها: 11 2.8%

  • رای‌دهندگان
    393
وضعیت
موضوع بسته شده است.

fitmal

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
812
امتیاز
3,333
نام مرکز سمپاد
farzanegan 2
شهر
کرمان (1 ر) - تهران (بقیه)
مدال المپیاد
یه سری مرحله 1 :-" 1 مرحله 2 :-"
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از ســایــنـا :
من گفتم راه امنیته نگفتم که مادر امنیتیم اصلا کجای ایرانو عربستانو ازین کشورایی که دم از اسلام میزنن واقعا مسلمونن؟؟؟؟؟!!مگه مسلمونی تنها به حجابه ... ومن ایرانو به عنوان کشوری که همه چیزش برطبق اسلامه وفقط مشکلش حجاب که رعایت نمیشه قبول ندارم
ولی اینو میدونم که یکی که از همه نظر پایبند اصول اسلامیه و عمل میکنه میتونه بوسیله ی حجاب تا حــــــــــدخیلی زیادی درامان باشه(نمیگم 100درصد)
\
خوب باشه ولی اصن این دلیل نمیشه حجاب زوری باشه
 

clever child

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
658
امتیاز
1,831
نام مرکز سمپاد
Allame Helli.II
شهر
Tehran
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
Tehran Polytechnic
رشته دانشگاه
Electrical Engineering
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از اخوی! :
دوستان هنوز به سوال من که بحث رو شروع کردم پاسخ نداده اند.
بلکه با کشاندن بحث به رفراندوم و نماز جماعت مدرسه از پاسخ گویی سوالی بنیادین طفره رفتند.
حجاب مساله ای دینی و فرمانی الهی است. فراتر از رفراندم و رای من و توست.
در مورد سوالی که معنرضان مطرح کردند, چرا ما خانم ها باید خودمان را محدود کنیم? دو جواب دارد
یک اینکه خدا تکلیفش رو با مرد و زن مشخص کرده هم به مرد گفته چشم رو حفظ کن و پاکدامنی بورز هم به زن گفته, و نکته جالب اینه که به زن هم گفته چشمش رو مراقبت کنه و این تنها در مورد مرد نیست. شما را به تامل در دو آیه زیر دعوت می کنم و دلیل دوم را پس از آن ذکر خواهم کرد:
آیه حجاب

در دو سوره از قرآن، آیاتی راجع به حجاب وارد شده است، آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۳۳ و ۵۹ سوره احزاب.
سوره نور
متن و ترجمه
﴿وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ﴾(سورهٔ نور-آیهٔ ۳۱)
و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را (از هر نامحرمی) فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعا از آن پیداست و باید روسری خود را بر سینه خویش (فرو) اندازند و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان (همکیش) خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که (از زن) بی‏نیازند یا کودکانی که بر عورتهای زنان وقوف حاصل نکرده‏اند آشکار نکنند و پاهای خود را (به گونه‏ای به زمین) نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‏دارند معلوم گردد ای مؤمنان همگی (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنید امید که رستگار شوید.
تفسیر

این آیه بوضوح به وضع برخی قوانین اجتماعی در زمان پیامبر میپردازد. استفاده از فرمان "قل" در ابتدای آیه نشان دهنده این است که محتوای این آیه میبایست توسط پیامبر ابلاغ گردند و به معنای قابل تعمیم بودن بودن این آیه به زمانهای دیگر نیست. اگر اینچنین بود خداوند میفرمود "بر کلیه زنان مسلمان واجب است که حجاب خود را حفظ کنند" و نه" به زنان بگو حجابشان را حفظ کنند".
سوره احزاب
آیه ۳۳
﴿وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا﴾(سورهٔ احزاب-آیهٔ ۳۳)
و در خانه‏هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینتهای خود را آشکار مکنید و نماز برپا دارید و زکات بدهید و خدا و فرستاده‏اش را فرمان برید خدا فقط می‏خواهد آلودگی را از شما خاندان (پیامبر) بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند.
تفسیر آیه ۳۳
آیه ۵۹
﴿يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا﴾(سورهٔ احزاب-آیهٔ ۵۹)
ای پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهای خود را بر خود فروتر گیرند این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند (به احتیاط) نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است.
تفسیر آیه ۵۹

این آیه صرفاً جهت ابلاغ توسط پیامبر بر وی نازل گردیده است و قابل تعمیم به موارد مشابه نمیباشد. درصورتی که هدف از نزول آیه فرمان حجاب باشد از لفظ "ای پیامبر" در ابتدای آیه استفاده نمیشود.







و اما دلیل دوم,
خانم ها از زحمت لباس اضافه شکایت می کنند, که چرا باید بیشتر لباس بپوشند و مرد هیچ نکند, من به خانم های محترم عرض می کنم میل زیاد جـنس‍‌‍ی مرد را اگر در وجود خانم ها قرار دهیم آیا خواهند توانست خودشان را کنترل کنند? آیا از پس میل سرکش شهوت جـنس‍‌‍ی بر خواهند آمد? شما چه خبر دارید که مردان با چه مسایل غامضی درگیر هستند?
شما میل جـنس‍‌‍ی تان غیر قابل قیاس با آقایان است و کنترل این شهوت به مراتب از پوشیدن لباس دشوارتر است.
یک مثال برایتان بزنم
در یک رابطه زناشویی مرد پس از 5 دقیقه به ارگاسم می رسد در حالی که این زمان برای خانم ها تا 25 دقیقه شاید زمان ببرد.

این مطلب دو وجه دیگر نیز دارد :
اینکه می فرمایید خانم ها مسول فساد آقایان نیستند, ما باید آزاد ظهور پیدا کنیم و مردان با ایمان و کنترل نفس خودشان را کنترل کنند, این حرف اشکال دارد;
ایمان یعنی مرد خودش را برای از گناه دور نگه دارد. اگر در مجلسی شراب هست, زنا هست, غنا هست, از آنجا خارج شود, خودش را در شرایط گناه نیندازد,
تقوا یعنی پرهیز کردن, از انگیزش های دنیوی و جذابیت های غافل کننده آن.
متوجه هستید? ایمان در خیابان آن است که اگر چشمش به خانمی افتاد چشم برگیرد و نگاه نکند تا تحریک نشود.
ایمان این نیست که آن خانم را ببیند و هیچ اتفاقی برایش نیافتد. ذات مرد, غریزه مرد با دیدن زن, حتی چادری با پوشیه تحریک می شود, این غیر قابل انکار است. فقط میزانش متفاوت است. اگر کسی مدعی شد تحریک نمی شود یا دروغ می گوید, یا آستانه تحریکش بالا رفته *کم* تحریک می شود, یا مشکل هورمونی و زیستی دارد و از مردانگی افتاده است.
پس خانم ها بدانند, مرد می تواند نگاهش را کنترل کند, ولی نمی تواند تولید هورمون در بدنش را کنترل کند, و زمانی که مجبور است با شما در یک ارتباط, کاری یا غیر آن ,قرار گیرد چشم بسته کار کند که به ایمان رفتار کرده باشد. ایمان که نمی تواند ذات و غزیزه انسان را سرکوب کند!
مرد که شما را ببیند تحریک می شود, کم یا زیادش بستگی به پوشش شما دارد.
به شما!


و اما وجه دوم, شما وقتی غذای بودار و خوشمزه می خرید, اگر انسانیت داشته باشد که حتما دارید, سعی می کنید جلوی مردم در خیابان و تاکسی و اتوبوس آن را نخورید تا مردم را تحریک نکنید, شاید دل شان بخواهد,نتوانند آن لحظه همان چیزی را که شما دارید به دست بیاورند.
شبیه همین در بین انسان ها نیز هست. آیا شما راضی می شوید به خاطر زیبایی بیشتر, و جلب توجه, یا آزادی لباس, غالب مردانی را که شما را در دید و بازدید و عبور و مرور مشاهده می کنند به هوس بیاندازید? که دلشان بخواهد?
آیا راضی هستید مردان جوان را به هوس بیاندازید?
میلی را در آنها بیانگیزید که قدرت پاسگویی به آن را ندارند, همسری ندارند, راه مشروعی برای ارضا خود ندارند, یا به گناه می افتند یا برای حفظ پاکدامنی متحمل فشاری مضاعف می شوند, آیا می ارزد? من حساب کتابم ضعیف است خودتان حساب کنید.
واقعا نمیدونم چی بگم . این که مردها نمیتونن خودشون رو کنترل کنن دلیل بر این نمیشه که زنا رو بکنیم لا چادر . این بهمون میگه باید بریم شرایط ازدواج رو برای جوون ها فراهم بیاریم . باید طبق قوانین اسلام ازدواج موقت رو در جامعه راه بندازیم .

این که یه مرد تحریک میشه چه ربطی به یه زن داره ... ؟! خوب اون مرد نگاه نکنه تا تحریک نشه ... :| اگه یه پسر بیاد بت بگه که هر وقت میبینتت تحریک جنسی میشه تو چه برخوردی باش میکنی ... ؟! چادر سرت میکنی ... ؟!
 

...roze...

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
307
امتیاز
1,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از fitmal :
\
خوب باشه ولی اصن این دلیل نمیشه حجاب زوری باشه

ببین خوب الآن اگه حجابو بردارن فساد خیلی خیلی زیاد می شه چون مردم جنبه شو ندارن تازه تو فک می کنی اگه اجباری نباشه دیگه کیه که حجابشو رعایت کنه؟؟ کشورای خارجی از اول بی حجاب بودن با لااقل چند سالی می گذره که بی حجابن برا همین اونجا طبیعیه ولی تا بخوان برا ایرانیا طبیعی بشه یک قرن می گذره...
به نقل از clever child :
واقعا نمیدونم چی بگم . این که مردها نمیتونن خودشون رو کنترل کنن دلیل بر این نمیشه که زنا رو بکنیم لا چادر . این بهمون میگه باید بریم شرایط ازدواج رو برای جوون ها فراهم بیاریم . باید طبق قوانین اسلام ازدواج موقت رو در جامعه راه بندازیم .

این که یه مرد تحریک میشه چه ربطی به یه زن داره ... ؟! خوب اون مرد نگاه نکنه تا تحریک نشه ... :| اگه یه پسر بیاد بت بگه که هر وقت میبینتت تحریک جـنس‍‌‍ی میشه تو چه برخوردی باش میکنی ... ؟! چادر سرت میکنی ... ؟!

اگه یک پسری جرئت کنه یک همچین چیزی به من بگه من که تا یک مدتی کلا می رم تو بهرش وقتی هم بیام بیرون خوب تا پسره رو ببینم مقنعه ام رو می کشم جلو و راهمو کج می کنمو خلاصه یا جلوش آفتابی نمی شم یا حجابمو خیلی رعایت کنم نمی دونم شایدم واقعا برم چادر سرم کنم شوخی که نیس...
 
ارسال‌ها
2,674
امتیاز
1,092
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
البرز-کرج
سال فارغ التحصیلی
89
دانشگاه
خوارزمی (کرج)
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

تعجبم می کنم از دوستانی که فرمودند دلیل حجاب رو نمی دونند, یا قبول نمی کنند.
امنیت به کنار, دین به کنار, قانون کشور به کنار, مگر شما وجدان ندارید?
در آخرین پستم عرض کردم خدمت تان خانم ها بعید است میزان میل جن سی مردانه و دشواری که بر مرد برای کنترل آن تحمیل می شود درک کنند,
دشواری حجاب بیشتر از دشواری کنترل میل مردانه نیست.

خانم ها میل شان بسیار کمتر از مرد است
 

fitmal

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
812
امتیاز
3,333
نام مرکز سمپاد
farzanegan 2
شهر
کرمان (1 ر) - تهران (بقیه)
مدال المپیاد
یه سری مرحله 1 :-" 1 مرحله 2 :-"
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از اخوی! :
تعجبم می کنم از دوستانی که فرمودند دلیل حجاب رو نمی دونند, یا قبول نمی کنند.
امنیت به کنار, دین به کنار, قانون کشور به کنار, مگر شما وجدان ندارید?
در آخرین پستم عرض کردم خدمت تان خانم ها بعید است میزان میل جن سی مردانه و دشواری که بر مرد برای کنترل آن تحمیل می شود درک کنند,
دشواری حجاب بیشتر از دشواری کنترل میل مردانه نیست.

خانم ها میل شان بسیار کمتر از مرد است
این میلم فقط تو ایران وجود داره دیگه+الان وضع دخترا خیلی بهتره به نظرتون یعنی زوری بودن الان جواب داده
 

parimero

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,791
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

بابا خدا اومده میگه برای بالا بردن امنیت حجاب داشته باشین
وقتی که در حال حاضر و در جامعه امروزی حجاب داره گند میزنه به امنیت!!!
چه اسراری دارید روش خب؟ :D
 

ســایــنـا

کاربر فعال
ارسال‌ها
56
امتیاز
173
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
قوچان
دانشگاه
شریف ایـــــــــــــشاا...
رشته دانشگاه
برنامه نویسی(ایشاا...)
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از whisper of life :
ببین خوب الآن اگه حجابو بردارن فساد خیلی خیلی زیاد می شه چون مردم جنبه شو ندارن تازه تو فک می کنی اگه اجباری نباشه دیگه کیه که حجابشو رعایت کنه؟؟ کشورای خارجی از اول بی حجاب بودن با لااقل چند سالی می گذره که بی حجابن برا همین اونجا طبیعیه ولی تا بخوان برا ایرانیا طبیعی بشه یک قرن می گذره...
آره دقیقا
فقط کافیه یه تعارف بکنن تا همین شالی که سرشون میندازنو بذارن کنار
 

clever child

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
658
امتیاز
1,831
نام مرکز سمپاد
Allame Helli.II
شهر
Tehran
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
Tehran Polytechnic
رشته دانشگاه
Electrical Engineering
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از اخوی! :
تعجبم می کنم از دوستانی که فرمودند دلیل حجاب رو نمی دونند, یا قبول نمی کنند.
امنیت به کنار, دین به کنار, قانون کشور به کنار, مگر شما وجدان ندارید?
در آخرین پستم عرض کردم خدمت تان خانم ها بعید است میزان میل جن سی مردانه و دشواری که بر مرد برای کنترل آن تحمیل می شود درک کنند,
دشواری حجاب بیشتر از دشواری کنترل میل مردانه نیست.

خانم ها میل شان بسیار کمتر از مرد است

این که زن خودش رو در محدودیت قرار بده وجدانه ... ؟! چون مرد نمیتونه خودشو کنترل کنه ... ؟! ~X( :-&

اگر همه چی درست باشه دیگه من نیازی ندارم که میل جنسیم رو کنترل کنم و خودم رو از راه درست ارضا میکنم ... :|
 

...roze...

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
307
امتیاز
1,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از fitmal :
این میلم فقط تو ایران وجود داره دیگه+الان وضع دخترا خیلی بهتره به نظرتون یعنی زوری بودن الان جواب داده
به نقل از whisper of life :
ببین خوب الآن اگه حجابو بردارن فساد خیلی خیلی زیاد می شه چون مردم جنبه شو ندارن تازه تو فک می کنی اگه اجباری نباشه دیگه کیه که حجابشو رعایت کنه؟؟ کشورای خارجی از اول بی حجاب بودن با لااقل چند سالی می گذره که بی حجابن برا همین اونجا طبیعیه ولی تا بخوان برا ایرانیا طبیعی بشه یک قرن می گذره...
به نقل از اخوی! :
تعجبم می کنم از دوستانی که فرمودند دلیل حجاب رو نمی دونند, یا قبول نمی کنند.
امنیت به کنار, دین به کنار, قانون کشور به کنار, مگر شما وجدان ندارید?
در آخرین پستم عرض کردم خدمت تان خانم ها بعید است میزان میل جن سی مردانه و دشواری که بر مرد برای کنترل آن تحمیل می شود درک کنند,
دشواری حجاب بیشتر از دشواری کنترل میل مردانه نیست.

خانم ها میل شان بسیار کمتر از مرد است
با این جمله آخر موافقم راستش منم اوایل قبول نداشتم ولی تو سه چهار تا برخوردی که با آقایون داشتم کاملا بهش رسیدم بعضی از پسرا هم که دیگه اصن همینجوری ... بگذریم :D
به نقل از clever child :
این که زن خودش رو در محدودیت قرار بده وجدانه ... ؟! چون مرد نمیتونه خودشو کنترل کنه ... ؟! ~X( :-&

اگر همه چی درست باشه دیگه من نیازی ندارم که میل جـنس‍‌‍یم رو کنترل کنم و خودم رو از راه درست ارضا میکنم ... :|
ببین یعنی شما قصد کنی هم که خودتو از راههای دیگه ارضا کنی دیگه هیچ کی زنت نمی شه...
 

Persian Knight

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
238
امتیاز
1,891
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اسفراین
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی کامپیوتر/سخت افزار
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از اخوی! :
تعجبم می کنم از دوستانی که فرمودند دلیل حجاب رو نمی دونند, یا قبول نمی کنند.
امنیت به کنار, دین به کنار, قانون کشور به کنار, مگر شما وجدان ندارید?
در آخرین پستم عرض کردم خدمت تان خانم ها بعید است میزان میل جن سی مردانه و دشواری که بر مرد برای کنترل آن تحمیل می شود درک کنند,
دشواری حجاب بیشتر از دشواری کنترل میل مردانه نیست.

خانم ها میل شان بسیار کمتر از مرد است
با این حساب یه مشت مرد هوسباز و چشم حیز(!) تو کشور داریم دیگه ...
با تشکر
 

...roze...

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
307
امتیاز
1,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از احـــــــمد :
با این حساب یه مشت مرد هوسباز و چشم حیز(!) تو کشور داریم دیگه ...
با تشکر
نه اتفاقا ولی خوب به هر حال همه هم که با تقوا و پاک نیستن که ...
 

fitmal

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
812
امتیاز
3,333
نام مرکز سمپاد
farzanegan 2
شهر
کرمان (1 ر) - تهران (بقیه)
مدال المپیاد
یه سری مرحله 1 :-" 1 مرحله 2 :-"
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

چیزی ک مهمه اینه با این وضع حجاب زوری و عقده ای شدن ملت واقعا وضع بهتر شده؟؟؟ واسه همین ایران تو مصرف لوازم ارایشی جزو 3 تا کشور اول دنیاس دیگه
من خودم با لباس زننده و اینا مخالفم اصن هم خوشم نمیاد اما اگه ساده بدون روسری برم بیرون واقعن چی میشه
 

parimero

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,791
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

ببین دوست عزیز!

نیاز جـنس‍‌‍ی و کشش و دیگر دلایل منطقی!!!

برای همه ی مردمان آمریکا ، اروپا ، ژاپن ، کره هم هست!!
و تازه از امن ترین کشور ها هم هستند!!! :|
_____________________________________________
طوری حرف میزنید که انگار کشور های مسلمون فقط مرد داره و کشور های نا مسلمون اصلا مرد نداره!!!! L-:
بعد انتظار دارید ما هم این دلایلتون رو از شما بپذیریم!!! ;)) ;)) ;))
_____________________________________________
ببین خوب الآن اگه حجابو بردارن فساد خیلی خیلی زیاد می شه چون مردم جنبه شو ندارن تازه تو فک می کنی اگه اجباری نباشه دیگه کیه که حجابشو رعایت کنه؟؟ کشورای خارجی از اول بی حجاب بودن با لااقل چند سالی می گذره که بی حجابن برا همین اونجا طبیعیه ولی تا بخوان برا ایرانیا طبیعی بشه یک قرن می گذره...

دوست عزیز چرا پیش داوری میکنی؟
از کجا میدونی جنبشو ندارن؟
ببین دوست من...عادی میشه خیلی هم زود...
سختش نکنید لطفا
شاید 3 ماه بگذره دیدن موی دختر برای پسر ها عادی بشه و دیگه با دیدن اون تحریک نشن!!!!
دوست من...
باور کن خیلی چیز ها عادی میشه
خیلی هم راحت
انسان خیلی انعطاف پذیره....این رو توی زندگیهامون به دفعات دیدیم...

اگه یک پسری جرئت کنه یک همچین چیزی به من بگه من که تا یک مدتی کلا می رم تو بهرش وقتی هم بیام بیرون خوب تا پسره رو ببینم مقنعه ام رو می کشم جلو و راهمو کج می کنمو خلاصه یا جلوش آفتابی نمی شم یا حجابمو خیلی رعایت کنم نمی دونم شایدم واقعا برم چادر سرم کنم شوخی که نیس...

دوست من فکر کن پسره وقتی چادری باشه هم بیاد اینو بگه
وقتی روبندم زده باشی بیاد بگه از صدات تحریک میشم
:))
هیچ راهی نمیمونه جز جعبه یخچال که بری توش بعد بری بیرون حرفم نزنی ... :))
خب یعنی چی این حرف؟ :-?
آدم باید خودشو کنترل کنه و جلوی خودشو بگیره
..............................................................
 

...roze...

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
307
امتیاز
1,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از fitmal :
چیزی ک مهمه اینه با این وضع حجاب زوری و عقده ای شدن ملت واقعا وضع بهتر شده؟؟؟ واسه همین ایران تو مصرف لوازم ارایشی جزو 3 تا کشور اول دنیاس دیگه
من خودم با لباس زننده و اینا مخالفم اصن هم خوشم نمیاد اما اگه ساده بدون روسری برم بیرون واقعن چی میشه
کاملا موافقم ولی اینجا این سوال مطرح میشه که شما این جوری فک می کنی خداییش هیچ کی این کارو نمی کنه جز عده ی قلیلی... غیر اینه؟؟؟
 
ارسال‌ها
2,674
امتیاز
1,092
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
البرز-کرج
سال فارغ التحصیلی
89
دانشگاه
خوارزمی (کرج)
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از clever child :
واقعا نمیدونم چی بگم . این که مردها نمیتونن خودشون رو کنترل کنن دلیل بر این نمیشه که زنا رو بکنیم لا چادر . این بهمون میگه باید بریم شرایط ازدواج رو برای جوون ها فراهم بیاریم . باید طبق قوانین اسلام ازدواج موقت رو در جامعه راه بندازیم .

این که یه مرد تحریک میشه چه ربطی به یه زن داره ... ؟! خوب اون مرد نگاه نکنه تا تحریک نشه ... :| اگه یه پسر بیاد بت بگه که هر وقت میبینتت تحریک جـنس‍‌‍ی میشه تو چه برخوردی باش میکنی ... ؟! چادر سرت میکنی ... ؟!
تکرار می کنم, مرد می تونه نگاهش رو کنترل کنه, ولی نمی تونه تولید هورمونش رو کنترل کنه!
تو خیابونی که بالا رو نگاه کنی استغفرالله! پایین رو نگاه کنی نعوذ بالله! جلو تو ببینی فنا فی النار! چیکار می خوای بکنی? چشاتو هم که ببندی یهو دیدی رفتی تو بغلشون!!! آخه نباید یک امنیت روانی داشته باشم?
اگر قرار باشه خانم ها راحت باشن بدون اینکه به خودشون زحمتی بدن همینجوری بیان تو خیابون,مردای ما رو تحریک کنن, چه لزومی داره آقایون به خودشون فشار بیارن? اونها هم مثل خانم ها خودشون رو آزاد کنن برن به نوامیس مردم دست درازی و تجاوز کنن, آیا این حرف منطقی است? فقط آقایون باید خودشون رو کنترل کنند? این چه قسط و عدل و توازنی است?
مگر می شود زن و مرد را از هم جدا کرد و مسایلشان را نا مربوط به هم دانست?
 

...............

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
92
امتیاز
4,014
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

وقتی این همه قانون اسلام به خاطر گذشت زمان طولانی و جدید شدن اوضاع ,تغییر کرده,چرا این یکی هم شاملش نشده,خدا میدونه؟!!!!!
من خودم شخصا فلسفه ی حجاب و درک نمیکنم!!! هرکی درک کرد,به منم بگه!!
بعدش اینکه اگه از همون اول اینقدر اجبار نمیکردن,میشد کاریش کرد!! نه الان که گند زده شده به همه چی!!!!!!!!
اگه پستم بی ربط بود,ببخشید!! نخوندم پستای دیگه رو!
 

ســایــنـا

کاربر فعال
ارسال‌ها
56
امتیاز
173
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
قوچان
دانشگاه
شریف ایـــــــــــــشاا...
رشته دانشگاه
برنامه نویسی(ایشاا...)
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از پرنیرا :
ببین دوست عزیز!

نیاز جـنس‍‌‍ی و کشش و دیگر دلایل منطقی!!!

برای همه ی مردمان آمریکا ، اروپا ، ژاپن ، کره دارند!!!
و دارن با امنیت کامل زندگیشونو میکنن!!
و تازه از امن ترین کشور ها هم هستند!!! :|

اتفاقا اصلن از امنترین کشور هانیستن. امار میگه که هر فرد زیر 18(سنش دقیق یادم نیس که 18 بود یا16)حداقل یه بار.... داشتن اما با این تفاوت که خودشون موافقن صداش در نمیاد
 

clever child

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
658
امتیاز
1,831
نام مرکز سمپاد
Allame Helli.II
شهر
Tehran
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
Tehran Polytechnic
رشته دانشگاه
Electrical Engineering
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از whisper of life :
با این جمله آخر موافقم راستش منم اوایل قبول نداشتم ولی تو سه چهار تا برخوردی که با آقایون داشتم کاملا بهش رسیدم بعضی از پسرا هم که دیگه اصن همینجوری ... بگذریم :Dببین یعنی شما قصد کنی هم که خودتو از راههای دیگه ارضا کنی دیگه هیچ کی زنت نمی شه...
شما نگران زن من نباش ، همین خانم هایی که نظرشون با بنده یکی هست قطعا بنده رو موقع ازدواج درک خواهند کرد ... :|
 

مهدی

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,112
امتیاز
7,383
نام مرکز سمپاد
علامه‌حلی
شهر
تهران
مدال المپیاد
کامپیوتر
دانشگاه
دانشگاه تهران. :دی
رشته دانشگاه
آمار. :دی
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

ببینید همه با زور مخالفن.
به خدا قسم من با حجاب اجباری مخالفم
گفتم که :حجاب رو باید درک کرد.بعد انجامش داد.
ببینید زمان رضا شاه مردم خودشون دوس داشتن حجاب رو اگر هم کشیدنن از سرشون مردم دوباره سر کردن.
الان مجال صحبت نیس ولی اگه بخوایم در مورد این نظام ...(واقعا بد.چیزه دیگه ای نمیتونم بگم)صحبت کنیم یا در مورد حجاب .
هزاران خط حرف دارم همچنین شما.
ببین پرنیرا خانوم شما حق داری حجاب نداشته باشی .باید خودت برسی بهش.
تو همه چیز هم شک باید باشه چون شک لازمه ی ایمانه.
پیشنهاد میکنم حتما کتاب فاطمه فاطمه است دکتر شریعتی رو بخونید.
منم هیچ اصراری به چادری بودن و با حجاب بودنتون ندارم.
این همه تو دانشگاه ها گیر میدن.
بعد میری میبینی تو دستشویی دانشگاه شریف..... مرده پیدا شده.
اینهمه سایتا رو فیلتر میکنن.
free gateنسخه جدیدش میاد.
بدو موزیک 250 هش میاد.
الان میدونی سایت پیوندها تو رده بندی چندمه؟
پنچم.
در کنار غول هایی چون فیسبوک .
گوگل .msnو ...
تو جهان پننجمه.
از you tubeبه اون عظمت جلوتره.
حالا خوتون هم میدونید مردم چی سرچ میکنن.
من هم حرفم اینه با زور نمیشه چادر سر دختر کرد
دکتر شریعتی متفکر معروف حرف قشنگی میزنه.
ایشون میفرمایند که
آنچه در همه پدر ومادر ها مشترک است.این است که مذهب را طوری تعریف میکنند که انگارشیپور را از طرف دیگرش باد میکنند!توصیه هایی که به نسل جوان میکنند این طوری است:
درست مثل این است که طبیبی(یا به هر حال آدمی)دائم به کسی که لبش زخم شده یا صورتش جوش زده بگوید<<جوش نزن.>>.<<زخم نشو>>.و بعد هم بگوید که به طور مثال<<زخم شدن دهان فلان بدی را دارد;جوش صورت فلان قدر بد است!>>

این اگر چه درست است .اصولا چه تاثیری دارد;چه میخواهد بشنود و چه نتیجه ای می خواهد بگیرد ;به جای این صحبت ها باید فهمیدچه عواملی باعث شده که این جوشها در زندگی روحی این بچه و این نسل به وجود آمده;این ریشه ها را باید یافت.
تجربه نشان میدهد که به عنوان این که دین فلان چیز را میگوید,نمی شود حجاب را بر زن تحمیل کرد ,و عبادت را بر پسر تحمیل کرد,مگر اینکه یک انسان آگاهی پیدا کندو اینها نماینده ی یک طرز فکر باشد.

آیا در عوام ما پوشش اسلامی به عنوان یک تفکر خاص است؟نه ,طرز تفکر خاص نیس ,بلکه به عنوان یک تیپ خاص است ,که در آن مومن دارد,فاسق دارد,بد اندیش دارد,خوش اندیش دارد,خلاصه همه جور آدمی دارد;البته حجاب غیر از چادر است .چادر فرم است.

اصل قضیه این دختری که الان میخواهدپوشش را انتخاب کند چیست؟

معمولا انگیزه این است <<مادرم همین طور بوده.خاله ام همین طور بوده.محیطمان این طور است>>این یک لباس سنتی است ;نشانه عقب مانده د ر حال مرگ است .جلویش را هم نمیتوان گرفت ;بخواهی ده سال دیگر ادامه بدهی;بعد از سال یازدهم تمام میشود .رشد و تکاملش به سمت ریختن این حجاب است یعنی تکامل جامعه به سمت ترک آن سنبل های سنتی املی.

بنا بر این شما طرز فکر بچه هارا عوض کنید,آنها خودشان پوشش را انتخاب مخواهند کرد ;شما نمیتوانید مدلش را بدوزید و تنش کنید !او خودش انتخاب میکند.شما رابطه عاشقانه بین او و این عالم برقرار کنید;و خودش به نماز می ایستد .هی به زور بیدارش نکنید

برگرفته از : (زن ,ص 271-272-284-288)
1-اول از همه مطمئنم که جواب همتون تو این حرف جناب دکتر شریعتی هست.
2-حتما فاطمه و پرنیرا خانوم این کتاب رو مطالعه کنید.اینو ازتون التماس میکنم.
3-یه حرف زیبایی دکتر شریعتی میزنه.
ایشون میفرمایند که (در سیاست به گوینده ی حرف توجه کنید تا خود حرف .ولی در دین به خود حرف گوش کنید تا گوینده اون.)
من خودم خیلی نواقص دارم .خیلی...ولی خواهشا این نقل قول از دکتر شریعتی رو بیطرفانه بخونید.
4-ببینید ایشون عجب آدم بزرگی بودن که این حرفو ده ها سال پیش زدن ولی انگار دقیقا برا همین پست های شما این حرفو گفتن...
5-بازم میگم دین اجبار نیس.
دین محدودیت نمیاره.
خودتون برسید به دین.
 

...roze...

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
307
امتیاز
1,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از پرنیرا :
ببین دوست عزیز!

نیاز جـنس‍‌‍ی و کشش و دیگر دلایل منطقی!!!

برای همه ی مردمان آمریکا ، اروپا ، ژاپن ، کره دارند!!!
و دارن با امنیت کامل زندگیشونو میکنن!!
و تازه از امن ترین کشور ها هم هستند!!! :|
_____________________________________________
طوری حرف میزنید که انگار کشور های مسلمون فقط مرد داره و کشور های نا مسلمون اصلا مرد نداره!!!! L-:
بعد انتظار دارید ما هم این دلایلتون رو از شما بپذیریم!!! ;)) ;)) ;))
_____________________________________________
دوست عزیز چرا پیش داوری میکنی؟
از کجا میدونی جنبشو ندارن؟
ببین دوست من...عادی میشه خیلی هم زود...
سختش نکنید لطفا
شاید 3 ماه بگذره دیدن موی دختر برای پسر ها عادی بشه و دیگه با دیدن اون تحریک نشن!!!!
دوست من...
باور کن خیلی چیز ها عادی میشه
خیلی هم راحت
انسان خیلی انعطاف پذیره....این رو توی زندگیهامون به دفعات دیدیم...

دوست من فکر کن پسره وقتی چادری باشه هم بیاد اینو بگه
وقتی روبندم زده باشی بیاد بگه از صدات تحریک میشم
:))
هیچ راهی نمیمونه جز جعبه یخچال که بری توش بعد بری بیرون حرفم نزنی ... :))
خب یعنی چی این حرف؟ :-?
آدم باید خودشو کنترل کنه و جلوی خودشو بگیره
..............................................................

درباره قسمت اول حرفات باید بگم اونجا این قضیه طبیعیه و آقایون هم دیگه یاهاش تحریک نمی شن...

اما قسمت دومش اتفاقا موافق نیستم چون الآن این همه دختر هستن که مقنعه هاشون عقبه آیا آقایون واقعا براشون طبیعیه؟؟؟ پسرخاله ی من هنوزم که هنوزه می گه من یک لاخ موی دختری رو ببینم تحریک می شم خوب حالا شما خودت قضاوت کن تا بخواد طبیعی بشه این قضیه اونقدر فساد بشه که کشور عملا ساقط بشه...

ببین وقتی من مقنعه ام رو بکشم جلو پسره از همون اول جرئت نمی کنه با من اینجوری حرف بزنه بعدم وقتی پسره خودشو کنترل نمی کنه یعنی خطر برای من...
تازه اگه پسره همچین حرفی بهم بزنه منم یکم بیشتر رعایت کنمو اینا مطمئن باش خودش میفهمه خودشو کوچیک نمی کنه مطمئن باش اینو...

یک موضوع دیگه ای هم که هس تو همین کشورای خارجی با این که آزادیه بازم چیزایی مثل تجاوز و اینا وجود داره این یعنی با برداشتن حجاب موضوع تغییر نمی کنه...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا