• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

بزرگترین انقلاب در عرصه موسیقی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
سلام :D

میخواستم بدونم به نظر شما بزرگترین انقلاب در عرصه موسیقی چی بوده ؟ یعنی چه اتفاق(ها)ی افتاده که باعث یک تحول خیلی بزرگ توی موسیقی شده ؟




من خودم فکر میکنم در ضمینه موزیک و آهنگسازی گیتار الکتریک واقعا یک انقلاب به پا کرد ، بعد از وارد شدن گیتار الکتریک به موسیقی کاملا شاهد سبک جدیدی از موسیقی بودیم و موسیقی به کل متحول شد ،

موزیک ویدئوی تریللر رو هم من یک انقلاب میدونم ، تا قبل از این ویدئو موزیک ویدئو ها به این شکل بودن که خواننده و گروهش از اول تا آخر یا میخوندن یا میرقصیدن اما بعد از بیرون اومدن تریللر کم کم موزیک ویدئو ها به سمت داستانی رفتن و هرکدومشون یک فیلم کامل بودن !

حالا نظر شما چیه ؟ شما چه چیزهایی رو عامل انقلاب در موسیقی میدونین ؟
 

settareh

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
3,907
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
پاسخ : بزرگترین انقلاب در عرصه موسیقی

انقلاب که زیاد داشته موسیقی . :-?
ولی مثلا یک انقلاب مهم ُ موتسارت توی اپرا ها به وجود اورده، این که اپرا ها فقط راجع به اساطیر و خدایان نباشن، داستان های معمولی باشن رو موتسارت باب کرد، آها، این که فقط تکخوان نباشه و دوئت و تریو و کوارتت و ... هم توی اپرا بخونن رو موتسارت باب کرد که خیـلی مهم بوده .
بتهوون هم در سمفونی ها انقلاب کرده، اولن تا قبل از اون، سمفونی ها خیلی کوتاه بودن، مثلا سمفونی های هایدن 10 - 15 دقیقه بودن ولی سمفونی های بتهوون به 1 ساعت و خورده ای هم میرسن. دیگه این که خوندن (تکخوان یا کر) ، آخر سمفونی ها هم کار بتهوونه.
یه کار مهم دیگه ای هم که کرد بزرگ کردن ارکستر ها بوده، مثلا به جای 1 فلوت، 2 تا فلوت باشه . ( کلا همه ساز ها رو یکی دو تا بذار روش یهو ارکستر دو برابر میشه دیگه :-" )
باخ هم کار های مهمی کرده، مثلا دو کتاب well tempered clavier (تکنوازی پیانو) که باخ نوشته (برای تـــمام گام ها آهنگ نوشته توش) الگوی موتسارت و بتهوون در آهنگسازی بودن .

البته در آخر، نمیشه از انقلاب بزرگی که ساسی مانکن در عرصه تمام موسیقی ها و سبک های جهان به وجود اورد چشم پوشی کرد!! :-" :-"
 

سین سا

کاربر فعال
ارسال‌ها
72
امتیاز
75
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
دیار کریمان
پاسخ : بزرگترین انقلاب در عرصه موسیقی

به نظر من هم موزیک ویدیوی تریلر واقعا یک تحول در صنعت موسیقی بود
به وجود امدن مهندسی صدا هم یک تحول بزرگ بود
 

MmmSampadi

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
630
امتیاز
2,276
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1405
بزرگترین انقلاب در موسیقی تریلر نبود روزی بود که مایکل جکسون به دنیا اومد!
 
بالا