• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

دنیای انیمیشن و عظمتش ... نکاتی که نمی دانستید !

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
دوستان، سعی می کنم بعضی از نکته های ریز در دنیای انیمیشن رو براتون جمع آوری کنم که 99% از کسانی که انیمیشن ها رو دنبال می کنند از اون ها بی خبرند !
شما هم اگر کمکم کنید بدک نیست !!! (;
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 1- پیکسار و عظمتش

سلام !
من با اولین مطلب از « نکاتی که نمی دانستید » برگشتم !

خب، اول از همه فکر کنم باید اسم تاپیک رو کمی عوض کنم ! در واقع تنها یک کمپانی در دنیای انیمیشن قادر هست تا خلاقیت ها و ریزه کاری های این صنعت رو به نمایش بگذاره .
و اون کمپانی هم « پیکسار » نام داره !

1.jpg

خب راستش شاید بهتر باشه که این مطلب بلند بالا رو با یک مقدمه شروع کنیم که این زرنگ بازی های پیکسار از کجا شروع شد ؟ راستش اصلا اولش قرار نبود همچین چیزی باشه که در یک اتفاق واقعا عجیب باعث شد علاقه ی پیکسار به این نوع نکات که به "Easter egg" معروف هستند زیاد بشه!
اون اتفاق هم حدود ۲۰ سال پیش هنگام ساخت انیمیشن "Red's Dream" اتفاق افتاد . وقتی که انیماتور های پیکسار شدیدا مشغول کار بر روی این انیمیشن بودند تا اونو بموقع برای SIGGRAPH اماده کنند؛ انیماتور ها از برنامه عقب افتاده بودنند که یک فکر بامزه به ذهن جان لستر رسید و اون هم این بود که از طرح توپی که در Luxo,jr استفاده کرده بودند دوباره استفاده کنند و اونو به عنوان زمین سیرکی که دلقک در اون مشغول بازی بود؛ بکار ببرند!
اتفاقا در اون دوره ی SIGGRAPH از این کار پیکساری ها استقبال کردند و ۴ امتیاز اضافه به اونا بخاطر خلاقیتشون در نشون دادن نکته ای از کار قبلیشون در این کوتاه بخشیدند و از اینجا بود که "نکاتی که نمیدانستید" ِ پیکسار شروع شد!

توپی که "در بیشتر" کار های پیکسار هنرنمایی می کند :

2.jpg

اولین بار در انیمیشن "رویای قرمزی" از توپی که در "لوکسو؛جی آر" طراحی شده بود، استفاده شد. ولی کار این توپ به همینجا ختم نمیشه؛ چون این توپ بعد از چراغ مطالعه و ماشین پیتزا،سومین نشانه ی استدیوی پیکسار هستش ! ( شاید بخاطر همون ۴ امتیازی که اون اولای کار براشون آورد ! )

شما میتونید این توپو در "Luxo,Jr" :

3.jpg


در "Red's Dream" ( کف زمین ) :

4.jpg

در "داستان اسباب بازی ۲" :

5.jpg

در اتاق "بو "، "کارخانه ی هیولا ها" ( پایین سمت راست ) :

6.jpg

در هال خانوم و آقای "باورنکردنی"، "باورنکردنی ها" (Jack-Jack Attack) :

7.jpg

البته ممکنه جاهای دیگه ای هم باشه ولی من پیدا نکردم !!!

کتابخانه ی پیکساری :
در داستان اسباب بازی ها ؛ یکجایی هست که "وودی" مشغول سخنرانی کردن در جلوی کتاب خونه ی انیدیه ؛‌ خب ... با یکم دقت میتونید اسم همه ی کوتاه هایی که پیکسار تا اون موقع ساخته بود رو روی جلد کتاب ها ببینید !

8.jpg

پیرمرد دیوانه :

پیرمرد انیمیشن کوتاه "Gary's Game" یادتونه که با خودش شطرنج بازی میکرد ؟

9.jpg

خب حالا به این شخص هم که تعمیر کار وودی در "داستان اسباب بازی ۲" بود نگاه کنید :

10.jpg

جالبیش اینجاست که تو جعبه وسایل این تعمیرکار هم تعدادی از مهره های شطرنجش دیده میشود !!!

اسباب بازی ۲ کاره :

این Tin Toy هم خیلی جالبه ؛ از همه چی میترسه !!! از یک بچه کوچولو بگیرید (در Tin Toy)

11.jpg

تا موجودات فضایی در lifted (زیر تختو داشته باشید) :

12.jpg

امیدوارم از این مطالب خوشتون اومده باشه ! من تمام سعیم رو کردم تا مطالب کمتر و تصاویر بیشتر و گویا تر باشن !
اگر دوستان خوششون اومد مطالب و ریزه کاریهای بیشتر و بزرگ تر پیکسار رو هم بذارم . اگرم نه که دیگه نمی ذارم !!!!! (;

با تشکر

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 2- وال-ای

این بار به سراغ وال-ای میریم ! انیمیشنی که دنیای انیمیشن رو هم همراه با خودش به اوج رسوند !
متاسفانه باید بگم که اینبار خیلی عکس ندارم اما ریزه کاری های جالبی همراهمه ! (;

همانطور که می دانید، هر انیمیشنی که پیکسار عرضه می کند، در بعضی صحنه هایش یادی از فیلم های قبلی اش هم می کند ولی خب این یاداوری مثل همه ی چیز های دیگر در این انیمیشن به اوج خودش می رسد. بطوری که حتی در بعضی جاها نکاتی از انیمیشن های کوتاه پیکسار نیز دیده می شود :

رویای قرمزی : رویای قرمزی یکی از اولین انیمیشن های کوتاهی هست که پیکسار ساخته، خب با کمی دقت شما می توانید این قرمزی دوست داشتنی رو در اوایل فیلم ، هنگامی که وال ای مشغول انجام کارش است مشاهده کنید.

knick knack : خب نکته ای که در این فیلم به انیمیشن knick knack اشاره کرده، همون ماهی آواز خون است که هنگامی که ایو وارد محل زندگی وال ای می شود، شروع به خوندن می کند. آهنگی که او مشغول خوندن است، تکه ای از موسیقی متن انیمیشن کوتاه knick knack میباشد.

داستان اسباب بازی های 1 : شاید این مورد یکی از نکاتی باشد که در همه ی انیمیشن های پیکسار به چشم میخورد و بعد از چراغ مطالعه ی پیکسار، معروف ترین نشانه ی این شرکت می باشد. این نشانه ماشین pizza planet هستش ! در این انیمیشن نیز این ماشین به چشم می خورد. درست در زمانی که ایو مشغول اسکن کردن سطح زمین است در یک صحنه می توانید این ماشین معروف را ببینید !

1.jpg

یکی دیگر از نکات داستان اسباب بازی 1 که در این فیلم به چشم می خورد عروسک رکس،همی و قلک خوکی هستش که در قفسه ی اساب اثاثیه های وال ای به چشم می خورد (تصویر پایین )

2.jpg

زندگی یک حشره : نکته ی خاصی درباره ی این انیمیشن در طول فیلم به چشم نمی خورد ولی در آخر فیلم هنگامی که لیست سازندگان را نشان می دهد، می توانید مورچه و درخت معروف این انیمیشن رو ببینید .

داستان اسباب بازی های 2 : مانع هایی که اسباب بازی ها برای گذشتن از خیابان از آنها استفاده کردند یادتونه ؟ خب در 2 صحنه از وال ای، می توانید این موانع رو ببینید !

شرکت هیولاها : خب تنها شباهتی که این انیمیشن با شرکت هیولاها داشت در چه بود ؟ خب تنها شباهتشون در طریقه ی مکعبی کردن آشغال ها بود و تیم پیکسار از همین مورد استفاده کردند و در این انیمیشن یادی از آن ساخته ی خودشان کرده اند. یکی از آشغال مکعبی هایی که روی هم قرار دارند، همون آشغال مکعبی هستش که سالیوان فکر می کرد "بو" توشه و اگر هم دقت کنید میتونید تک چشم لباس هیولایی بو رو هم توش ببینید ! البته در یک صحنه از فیلم، فکر کنم عروسک مایک بصورت آنتن تلویزیون رو دیدم !

در جستجوی نمو : نکته ی خاصی دراین انیمیشن در این باره به چشم نمی خورد ولی خب در لیست سازندگان آخر فیلم، لاک پشت های این انیمیشن از وسط صحنه می گذرند !

باورنکردنی ها : نکته ای که درباره ی این انیمیشن در وال ای به چشم می خورد، جزو نکاتی است که نظر شخصی خودم هستش و ممکن است از نظر خیلی ها هیچ ربطی به باورنکردنی ها نداشته باشد؛ هنگامی که در اکسیوم مدل لباس از قرمز به آبی عوض می شود، شباهت مدل های نمایشی به خانواده ی باورنکردنی ها خیلی زیاد است !

ماشین ها : 30 دقیقه ی اول فیلم را با دقت ببینید، ممکن است سخت پیدا شود ولی اگر با دقت زیاد آشغال ها را جستجو کنید می توانید یک بسته روغن "راستیز"(درسته ؟) که همون اسپانسر مکویین بود را ببینید!

رتتویی : این مورد آخری رو شاید خیلی ها ندونند ولی اسکوتر اسکینر هم در بین آشغال ها به چشم می خورد ! همون اسکوتری که باهاش لینگویینی رو تعقیب کرد و درب و داغون شد ! جالب هم اینجاست که اسکوتر دقیقا به همون صورت درب و داغون بر روی آشغال ها قرار دارد (تصویر پایین )

3.jpg

دیزنی : خب نشانه ی معروف دیزنی چیست ؟ میکی ماوس است و آن هم در این انیمیشن به چشم می خورد ! چون یافتن این موجود در فیلم بسیار سخت است، من عکس اونو براتون میزارم .

4.jpg

5.jpg

ممنون که مطلب رو دنبال میکنید !

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 3- علائدین

شب بخیر به تمام دوستان انیمیشن دوست ! :)

این بار به سراغ یکی از بهترین انیمیشن های کلاسیک می ریم : علائدین

1.jpg

انیمیشن علائدین، یکی از معروف ترین انیمیشن های ساخته شده توسط کمپانی والت دیزنی هستش؛ این انیمیشن که در سال ۱۹۹۲ تولید شد و در اون کسانی چون رابین ویلیامز گویندگی کرده بودند، تونست ۲ اسکار برای بهترین تک آّهنگ و بهترین موسیقی متن رو از آن خودش بکنه؛ ولی خب این انیمیشن در عین زیبایی و جذابیتش دارای ریز جزییات بسیار جالبی هستش که بعضی هاشو براتون انتخاب کردم !

نکته ای که در فیلم بود و خیلی ها بهش توجه نمی کردند این بود که نقال اول داستان همون جینیه که بعد از آزاد شدنش به اون شکل درومده ! چون اولا بجای ۵ انگشت‌، ۴انگشت داره (جینی هم ۴ انگشت داشت) طراحی صورتاشون تقریبا عین همه و رابین ویلیامز جای هردوشون صحبت کرده !

صحنه ی اول فیلم؛ که دوره گرد اسباب و اساسیه ی فروشی اش را به نمایش میگذاره، بدون فیلم نامه ی قبلی بود ! برای این صحنه کارگردان از رابین ویلیامز دعوت کرد که به یک اتاقی بره که در اون میزی بود که رویش پر از اسباب اساسیه بود و با یک پارچه پنهان شده بودند ! کارگردان از ویلیامز خواست که چند جسم رو شانس دربیاره و دربارش توضیح بده و حرف های ویلیامز تبدیل شد به فیلم نامه ی بخش اول !!!

حدود ۱۲ آهنگ، از آهنگ های ساخته شده برای این انیمیشن از فیلم حذف شد ! مثل همه ی آهنگ هایی که جفار میخونه (چون خیلی خشن بودند !) یا آهنگی که علائدین برای مادرش میخونه !

در نسخه ی اولیه ی داستان، علائدین ۳ دوست، یک انگشتر جادویی و ۲ غول چراغ داشت !
۲ تا از مردانی که علائدین وقتی داره از بازار فرار میکنه هل میدشون کارگردانان جان ماسکر و و ران کلمنتس هستند ! این ۲ اول قرار بود کارتونی شده منتقدین معروف سینما یعنی جن سیسکل و جان البرت باشند ولی خودشون اجازه ندادند !

این انیمیشن با ۲۰۷ میلیون دلار فروش در آمریکا و ۵۰۴ میلیون دلار فروش در کل دنیا، لقب پرفروش ترین فیلم سال ۱۹۹۲ را گرفت !

2.jpg

در یکی از صحنه های فیلم که علائدین و جزمین در حال پرواز با قالیچه ی پرنده هستند، میتونید معبد زئوس که در انیمیشن هرکولس استفاده شده رو ببینید !

وقتی علائدین از جینی میخواد که اونو تبدیل به پرنس کنه، جینی یک کتاب درمیاره که توش سباستین انیمیشن پری دریایی کوچولو دیده میشه !

آتش بازی های آخر فیلم همون آتش بازی هایی هستش که در انیمیشن "نجات دهندگان" استفاده شده !

جینی در فیلم ادای خیلی از شخصیت های معروف مثل رابرت دنیرو و آرنولد شوارتزنگر رو دراورد ! البته ادای شخصیت هایی مثل جان وین و جورج بوش هم بود ولی اونا حذف شدند !

این انیمیشن تنها انیمیشنی بود که برای جایزه ی بهترین فیلم MTV movie award نامزد شد !!!

دوستان ببخشید اگه بد شد؛ خیلی نکات دیگه هم بود که میخواستم بگم ولی گفتم شاید خوانندگان عزیز خسته بشن و 100 تا فحش و نفرینم بارمون کنن و از سوی مدیرانم سرویس بشیم !!! :D

دفعه ی بعد نکات واقعاً جالبی رو در مورد انیمیشن پر طرفدار Up مطرح می کنم !

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 4- بالا

سلام .

خب ...
این بار به سراغ Up می ریم ! انیمیشن پرطرفداری که توانست بین 10 نامزد اسکار برای بهترین فیلم سال قرار گیرد و لازم به ذکر نیست که چند تا و در چه رشته هایی اسکار برد !

اما این انیمیشن هم از « نکاتی که نمی دانستید » چندان به دور نیست !

همانطور که می دونید و قبلا همینجا گفتم،‌ پیکسار از دومین انیمیشن کوتاهی که ساخت،‌ نکاتی پنهان که یاداور انیمیشن های قبلی، نکاتی راجب استدیو، قسمت های جالب سینما، اپل و ... بودند را بطوری در فیلم های خود جا داده است؛ حالا هم نکات جالبی در آخرین ساخته پیکسار پیدا می شه که ارزش دونستن رو داره !

نشانه ی شانس پیکسار :​

فکر کنم منصفانه باشه که نکات آپ رو با نشان خوش شانسی پیکسار یعنی جان رتزنبرگ شروع کنیم ، این گوینده ی سرشناس در تمام انیمیشن های بلند دیزنی حضور داشته و خیلی ها وجود او در فیلم ها را یک شگون خوب می دانند !

1.jpg

این فرد که در داستان اسباب بازی ۱ و ۲ در نقش "هم"(خوک قلگی)، در زندگی یک حشره بجای PT Flea، در شرکت هیولاها در نقش غول برفی، نقش دسته ی ماهی های راهنما در انیمیشن "در جستجوی نمو "، در شگفت انگیزان نقش UnderMiner، در رَتَتویی نقش مصطفی (پیشخدمت تپل)، در ماشین ها نقش مّک (تریلی حامل مک کویین) و در وال-ای بجای جان (یکی از انسان های داخل سفینه) صحبت کرده بود (تصویر بالا) ، در این انیمیشن هم بجای یکی از کارگران سر ساختمان در حال ساخت، در کنار خانه ی کارل (که اسمش تام است)، صحبت می کند ! (تصویر پایین)

2.jpg

دارو های کارل :

در قسمتی که کارل در حال تماشای تلویزیون است، در کنار میزش چند بسته دارو قرار دارد؛ علامت تجاری روی این دارو ها مربوط به شرکت داروسازی لوکسو (LUXO) است !
( LUXO نام چراغ مطالعه ی معروف پیکسار است ! )

3.jpg

اتاق دختر :

راستش این اتاق تا دلتون بخواد نکته داره ... !
اولیش همون ریتم اشاره به شخصیت فیلم بعدیه...
یکی از عادت های پیکسار اینه که در هر فیلمی یک نشانه از فیلم بعدیش بر جای می گذاره !
خب این انیمیشن هم از این قاعده پیروی می کنه؛ و هنگامی که خانه ی کارل در حال گذشتن از کنار اتاق دختری است، می توانیم یکی از شخصیت های انیمیشن بعدی پیکسار، یعنی داستان اسباب بازی های ۳ را ببینیم.

4.jpg

تهیه کننده ی آپ هم وجود آن خرس در Toy Story 3 را تایید کرده و شایعه شده که اسم آن Lotso است و جزو شخصیت های منفی محسوب می شود !

علاوه بر نشانه از فیلم بعد، همچنین می توانیم یادی از فیلم های قبلی و حتی خود فیلم را هم در این اتاق ببینیم ...
توپ Luxo درکنار اتاق قرار دارد !
گل های روی دیوار اشاره ای است به شرکت هیولا ها :

5.jpg

تابلوی روی دیوار،‌ یکی از سگ های همکار آلفا است !
( البته بدلیل تفاوت پراکندگی رنگ در صورت می توان احتمال داد که این تصویر ممکن است مربوط به فیلم های آینده ی پیکسار باشد ! ) :

6.jpg

نقاشی سمت راست هم مربوط میشود به داگ و کوین که شخصیت هایی هستند که کارل در سفرش با آنها رو به رو می شود :

7.jpg

خب ...
این هم یکی دیگه از « نکاتی که نمی دانستید » ! ( البته مطمئناً توی آپ باز هم چیزای دیگه هست ! سعی می کنم بازم پیداشون کنم ... )

و اما « نکاتی که نمی دانستید » بعدی یک سورپرایزه تصویری جالب هست ... نشانه ی دوم پیکسار رو به نمایش در می آرم !!!
منتظرش باشید ! (;

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 
  • شروع کننده موضوع
  • #6

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 5- ماشین پیتزا

سلام .

خب، این بار به سراغ ماشینی می ریم که حدوداً در همه ی انیمیشن ها پیکسار حضور داشته و بعد از چراغ مطالعه ی Luxo.jr دومین نشانه ی پیکسار محسوب می شه ! درست حدس زدید ! این ماشین، ماشین پیتزاست !!! (;

این ماشین اولین بار در « داستان اسباب بازی » دیده شد و پس از اون در همه ی انیمیشن های پیکسار، واضح یا مخفی، حضور داشته و حالا هم به یکی از معروف ترین چهره های پیکسار تبدیل شده !!! :D

حالا هم من در این پست مکان حضور این ماشین در همه ی انیمیشن های پیکسار رو همراه با تصویر براتون می گم ! (;

1- داستان اسباب بازی ها : اولین فیلمی که این ماشین در آن ایفای نقش کرده بود، فیلم داستان اسباب بازی ها بود. این ماشین در آن فیلم نقش بسیار مهمی را ایفا می کرد و از همونجا هم مشهور شد ! شما این ماشین را می توانید در پمپ بنزینی که وودی و باز همدیگر را می بینند پیدا کنید :

1.jpg


2- زندگی یک حشره : این ماشین در این انیمیشن هم بطور واضحی دیده می شود و مکان آن هم کنار خانه ی متحرک در بایو هستش :

2.jpg

3-داستان اسباب بازی های 2 : این یکی هم بسیار واضحه و براحتی میتونید پیداش کنید؛ محلشم در پارکینگ آپارتمان Cutting Boulevard هستش !

3.jpg

4- شرکت هیولا ها : در این انیمیشن هم ماشین پیتزا در آخرای فیلم حضور دارد ! یعنی جایی که سالی و مایک، راندال رو میندازند تو یه در؛ جایی که رندال فرود میاد کنارش ماشین پیتزا قرار داره ! البته اینم بماند که اونجایی که راندال فرود میاد همون جایه که ماشین پیتزا در انیمیشن زندگی یک حشره حضور داشت !!!

4.jpg

5-در جستجوی نمو : در جستجوی نمو پیدا کردن این ماشین یذره سخت تره ولی خب با کمی دقت اونو پیدا کنید؛ اونجایی که ماهی های آکواریم در حال فرار کردن هستند، جایی که دوربین از داخل پلاستیک هست، با کمی دقت می تونید اونو ببینید !

5.jpg

6- باورنکردنی ها : شاید خفن ترین ماشین پیتزا کل فیلم های پیکسار تو همین باشه !!! یعنی پدر آدمو درمیاره تا پیدا بشه !!! زمان ظاهر شدنش هم دقیقا همون موقعی هستش که خانواده ی باور نکردنیها با اون ون روی شهر فرود می آیند ! یکی از ماشین های دور و بر همون ماشین پیتزاشت!!!

6.jpg

7- ماشین ها : ماشین پیتزای این انیمیشن هم خیلی سخت پیدا میشه و من بعد از 2000 باز دیدن این فیلم پیداش کردم ! محلشم بین ماشین های توی بزرگراه هایی هستش که موقع شروع مسابقه نشون میده !

7.jpg

8- رتتویی : تو این یکی هم این ماشین خیلی سخت پیدا میشه ! میانگین تعداد دفعات نگاه کردن برای پیدا کردن ماشین پیترا هم 10 دفعه هستش !!! :D ولی خب محلش، پل بالای رودخونه ای هستش که اسکینر وقتی که می خواد رمی رو بگیره توش میفته !

8.jpg

9- وال ای : پیدا کردن این ماشین در این انیمیشن خیلی سادست؛ چون دقیقا در یک صحنه بطور واضح اونو نشون میده ! تقریبا دقیقه ی 20 به بعد، زمانی که ایو داره همه جارو اسکن می کنه !

9.jpg

خب امیدورام از این مطلب ویژه هم خوشتون اومده باشه. ( چون چشام کور شد ازبس که این انیمیشنارو دیدم !!! ) :-\
خواهشاً اگر کسی احیاناً و بر حسب اتفاق این ماشین رو در انیمیشن Up دید من رو هم در جریان بذاره !!!!! :D

موفق و پیروز باشید ... (;

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 

mahrud

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
309
امتیاز
86
نام مرکز سمپاد
علامه حلی تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
[...]
پاسخ : دنیای انیمیشن و عظمتش ... نکاتی که نمی دا

عالی بود! واقعن عجب دقتی داری ...
خجالت کشیدم از اینکه هر فیلم رو سر سری یه بار میبینم و رد میشم! (هر چند بعضی ها رو اتفاقی دیده بودم، مخصوصن توپه و یه بار هم ماشینه پیتزا)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #8

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 6- متفرقه

خب دیدم انجمن خیلی خشکه و لازم شده چند تا از اون « نکاتی که نمی دانستید » بذارم !!! :D

سایت Animated-news یکی دیگر از شخصیت های انیمیشن های پیکسار (UP) را از طریق کامنتری نسخه ی بلو رِی رتتویی در این انیمیشن کشف کرد ! اینطور که بنظر می رسد در این کامنتری براد برد، کارگردان رتتویی گفت :
« در صحنه ای که رمی در حای بالا رفتن از دیوار های یک ساختمان است (Wall Rat)، می بینیم که توسط یک سگ تعقیب می شود. این همان سگ است (عکس) که از فیلم آپ گرفته شده !

1.jpg

خبر 2 !
چند وقت پیش با یک سوال جالب در وبلاگ maccast برخوردم و آن هم این بود که آیا ایده ی در پاکت قرار گرفتن Macbook Air از انیمیشن «باورنکردنی ها»ی دیزنی گرفته شده ؟
نظر شما چیست ؟

2.jpg

خبر 3 !
این عکس از دقایق اولیه ی انیمیشن پری دریایی توسط دوست عزیزم شاهین ( یه بنده خدایی !!! ) گرفته شده !
آیا والت دیزنی هم می خواهد مانند هیچکاک در همه ی آثارش نشانی از خودش برجای بگزارد ؟

3.jpg

خبر 4 !
اینطور که به نظر می آید ، پیکسار از سال 2003 بطور محدود هر ساله قوری های متحرکی را با نشان رندرمن (نرم افزار و موتور قدرتمند پیکسار) تولید و در قسمت فروشگاه داخل کمپانی خود و چند جای دیگر به فروش می رساند. از قوری های 2008 فقط 3500 عدد تولید شده و به نوعی ویژه می باشند زیرا عدد 20 که گرامی داشت بیستمین سالگرد رندر من است در جلوی آن به چشم می خورد.
برای کسانی که کنجکاو هستند هم باید بگویم که قوری های 2007 یک کلاه آشپزی برسر داشتند ( برای رتتویی ) ، در سال 2006 چندین عدد تصویر شعله ی آتش در گوشه کنار آن به چشم می خورد و در سال قبل از آن هم با رنگ های متفاوت به فروش می رسیدند . فقط من نمی دونم قوری های 2009 چه شکلی بودن ! اگه کسی می دونه لطف کنه به ما هم بگه !!! :D

4.jpg

و آخرین خبر هم ...
همونطور که میدونید ، newt انیمیشنی هستش که پیکسار قرار در سال 2012 بسازه.
خب این تصویری هستش که از یکی از خیابان های داخل موسسه ی پیکسار گرفته شده : ( همین چیزاست که پیکسارو متمایز میکنه! )

5.jpg

ممنون ...

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 
  • شروع کننده موضوع
  • #9

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 7- کد A113

خب، از اونجائی که استقبال از این تاپیک بیداد می کنه، (!!!) تصمیم گرفتم برای دل خودم بنویسم !!! :D

این مطلب رو به صورت اتفاقی توی یکی از وبلاگ های ایرانی انیمیشن پیدا کردم و به نظرم جالب اومد ! امیدوارم لذت ببرید ! (;

کد A 113 :​

1.jpg

√ در فيلم the Three Musketeers پلاك درشكه اي كه ميكي موس رو دستگير كرده :

2.jpg

√ در يكي از اپيزودهاي انيميشن American Dad :

3.jpg

خب بايد بدونيد كه كد A113 ارجاعي است به شماره كلاس رشته انيميشن در CalArts والت ديزني كه فارغ التحصيلان مهمي به دنياي انيميشن معرفي كرده و البته از پيكساري ها ميشه به جان لستر ، برد بيرد و پيت داكتر اشاره كرد. اولين بار هم برد بيرد در يكي از اپيزودهاي انيميشن Family Dog در سال 1987 اين مولفه رو وارد كرد. دستش درد نكنه !

در هر حال پيكساري ها در اين زمينه هم پيشتاز بودن؛ يه بررسي كلي با هم مي كنيم :

Toy Story : در هر دو نسخه اين كد روي ماشين ميني ون مامان اندي ديده ميشه ! البته در Toy Story 2 اعلانات فرودگاه ميگه "LassetAir Flight A113" كه البته اين عبارت ارجاعي به كارگردانش يعني
John Lasseter هم داره !!!

A Bug's Life : وقتي فيلك وارد شهر ميشه روي جعبه حبوبات !

Monsters, Inc : علامت روي ديوار جايي كه ساليوان Smitty و Needleman رو در حال بارگيري آشغالها مي بينه !

Finding Nemo : مدل دوربيني كه غواص ازش استفاده ميكنه !

Cars : شماره روي لوكوموتيو قطار باري، جايي كه مك كويين دنبال ماك مي گرده !

Ratatouille : روي گوش چپ Git كه يك موش آزمايشگاهي است !

WALL-E : كدي كه Auto خلبان اتوماتيك اكسيوم بعد از ديدن گياه نشان داد !

4.jpg


The Incredibles : جايي كه آقاي اينكريبل زنداني ميشه، سلول Cell#13 در قسمت Level A1 هست ! اين رو وقتي خانم اينكريبل وارد اتاق كنترل جزيره ميشه مي بينيد !

5.jpg

و سرانجام در انيميشن Up : شماره اتاق دادگاه قضايي كارل !

6.jpg

ممنون که این پست رو هم خوندین ! (;

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 
  • شروع کننده موضوع
  • #10

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 8- والاس و گرومیت

اول از همه، باز هم از همه ی اون هایی که این تاپیک رو به عشق انیمیشن و زیبایی هاش دنبال می کنند ممنونم ! >:D<

حتماً دوست داران « والاس و گرومیت » این دو شخصیت خمیری شکل رو از انیمیشن های کوتاه و داستانک هاشون یادشونه ...
این بار به سراغ انیمیشن « والاس و گرومیت : مسئله ی نان و مرگ » می ریم ! ( این ابهت اسمش منو کشته ! :D )

جالبه که بدونید این انیمیشن ارجاع های جالبی چه به اسامی و چه به فیلم ها و انیمیشن های دیگه (از جمله انیمیشن های قبلی همین مجموعه !) داشته .
برای مثال، اسم نانوای مقتول که در ابتدای انیمیشن " نانوا باب " هست درواقع Bob Baker اسم یکی از نویسندهای این فیلم هست ! جالبه که باب بیکر هم عینکی و کچله !!! این موضوع اولین بار در Close Shave و در یک آگهی تحت عنوان « نان های باب را امتحان کنید » دیده شد !

اسم نانوایی والاس و گرومیت هم Top Bun است که خب شوخی با نام فیلم Top Gun هست !
عنوان فیلم هم ( Wallace & Gromit : A Matter of Loaf & Death ) شوخی با A Matter of Life and Death هست !!!

یکی از ارجاع های این فیلم، اشاره به فیلم Pulp Fiction ( که حتماً دوست داران تارانتینو یادشونه ) هست ! جاییه که گرومیت با تعجب به سطل آشغال خونه نگاه می کنه :

1.jpg

یه جا هم تو اتاق گرومیت یه پوستر فیلم هست به نام Citizen Canine :

2.jpg

کسی این صحنه از فیلم روح ( Ghost ) رو یادشه ؟!! :D

3.jpg

حالا شباهتی بین این صحنه و این یکی می بینید ؟!! (;

4.jpg

ایده ی کاراکتر « پایلا » از شخصیت یک آگهی تلویزیونی دهه 1970 که تبلیغ نان کم کالری رو می کرده گرفته شده !

5.jpg

پوستری که روش نوشته « با Cheesy Jet به ونیز پرواز کنید » یک شوخی با نام خطوط هواپیمایی Eazy Jet است .

6.jpg

یک جا گرومیت رو در حال خوندن کتابی با عنوان Electronic surveillance for Dogs می بینید ! جالبه که گرومیت در "شلوار اشتباهی" (The Wrong Trousers) هم از کتابی با عنوان Electronics for Dogs استفاده میکنه !

7.jpg

وقتی گرومیت بعد از یک شب بی خوابی بیدار می شه، موشک فیلم A Grand Day Out در قفسه ای در پس زمینه دیده می شود !

8.jpg

روی جعبه ای که فلافلز داخلشه نوشته Meatabix که قبلا در The Wrong Trousers گرومیت ازش برای مخفی شدن استفاده کرده بود .

9.jpg

پنگوئنی که در The Wrong Trousers بود روی یک اعلامیه گمشده روی دیوار بیرون باغ وحش دیده میشه !

10.jpg

سکانسی که فلافلز (سگ پایلا) وسایلش رو به گرومیت میده روی یکی از پک ها نوشته McFlea و روی دیگری نوشته Doggy Osmond در حقیقت خواننده ای به نام Donny Osmond هم هست که آهنگی بنام Puppy Love داره !!! در پایان فیلم هم موزیک داخل ماشین رو می شنویم که "...and they called it Puppy Love..." !!!

11.jpg

عنوان آلبوم های موسیقی داخل ماشین پوچینی (Pouchini) ، بیگلز (The Beagles) و The Hound of Music است !!!

12.jpg

وقتی گرومیت برای نجات فلافلز به خانه ی پایلا برمیگرده روی درخت بیرون خونه نوشته F ♥ G که یعنی Fluffles loves Gromit !!! :-"

13.jpg

همچنین، موتور والاس و گرومیت که توی فیلم Close Shave باهاش حرکت می کردن :

14.jpg

و من فکر می کنم این پنگوئنه که سمت راست هست همون پنگوئن Wrong Trousers هست ! ولی خیلی هم مطمئن نیستم ! :-"

15.jpg

ممنون از اینکه این پست رو هم خوندین ! *-:
مطلب بعدی در مورد سیمپسون هاست، منتظر باشید ... (;

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 
  • شروع کننده موضوع
  • #11

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 9- سیمپسون ها

سريال سيمپسون ها پر از هجو و ارجاعات ريز و درشته ! فقط برای معرفی بعضی از این ارجاعات، اپيزود Lisa's Pony در فصل سوم رو انتخاب كردم .

در همون آغاز تيتر تصوير "The Dawn of Man "، بعد تعدادي ميمون كه دور يك بركه جمع شدن، يك ستون عجيب و خورسيد گرفتگي، يكي با استخواني محكم روي اسكلت حيواني ميكوبه ... احتمالا متوجه شديد كه يك ارجاع به فيلم l 2001 : A Space Odyssey رو شاهد هستيم ! مخصوصا وقتي اون موسيقي معروف فيلم پخش ميشه ! اما ارجاع وقتي شمايل يك هجو رو به خودش ميگيره كه يكي آتيش روشن مي كنه ، يكي با سنگ گردي ور ميره و حتي متوجه ميشيم يكي از ميمون ها كه كچله خود هومر سيمپسون هست و وقتي اون ستون سنگي معروف فيلم رو مي بينه، بعد از يه كم تعجب لم ميده بهش و ميخوابه !!! البته اينها خواب هومر هست كه عرض تصوير هم درش به فرم سينمايي دراومده ... ! (;

1_1.jpg
1_2.jpg


2_1.jpg
2_2.jpg


3_1.jpg
3_2.jpg


4_1.jpg
4_2.jpg


5_1.jpg
5_2.jpg


6.jpg

7.jpg

اما در مورد ارجاع دوم، ليسا اسب خيلي دوست داره و هومر براي ابراز محبت به دخترش يكي براش ميخره !
وقتي كه ليسا از خواب بيدار ميشه و كله ي يه اسب رو در رختخوابش مي بينه، صحنه ي معروف سر بريده ي اسب در رختخواب از فيلم پدر خوانده هم اينجا دستمايه ي يكي ازشوخي هاي سيمپسون ها ميشه !!!

8.jpg

اما در کل عظمت این سریال و محبوبیتش که سر به فلک کشیده (!!!) رو به هیچ عنوان نمی شه توصیف کرد !
تا جایی که حتی آدم بزرگ ها هم پیژامه هایی می پوشن که عکس سیمپسون ها رو روو خودش داره !!!!! :D

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 
  • شروع کننده موضوع
  • #12

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 10- متفرقه

بدون هیچ مقدمه ای، چندین تا نکته ی دیگه !!!

نمو دو سال قبل از بازي در انيميشن 2003 Finding Nemo در صحنه اي از 2001.Monster Inc رونمايي شد !

2.jpg

پرنده هايي كه در انيميشن كوتاه For the Birds ديديم در انيميشن Cars هم حضور داشتند !

3.jpg

4.jpg

لينگويني انيميشن Ratatouille قبلا در Gary Rydstrom ديده شده !

5.jpg

6.jpg

دزد بانكي كه در ابتداي « باور نکردنی ها » توسط آقاي شگفت انگيز گير ميوفته، در Ratatouille و روي پلي در پاريس ديده ميشه !

7.jpg

8.jpg

Wall.E در دي.وي.دي Ratatouille رونمايي شده بود ! انيميشن كوتاهي به اسم "Your Friend the Rat" كه به صورت extra features در دي.وي.دي عرضه شده بود ! جالبه كه وال.اي داره يه سري آدم خوشحال رو در يك سياره ديگه جابجا ميكنه !

9.jpg

10.jpg

ماشين قديمي و بامزه ي انيميشن كوتاه Boundin رو كه Stanley اونو ساخته بود به ياد داريد ؟

11.jpg

تنديسي از همون ماشين رو در انيميشن Cars ديديد !
جالبه بدونيد كه Stanley با اسم كامل Stanley Steamer بنيانگذار مسابقات Radiator Springs بوده و ...

12.jpg

اگر به پمپ بنزيني كه در Toy Story بود خوب دقت كرده باشيد :

13.jpg

خب D i n o c o بعدها در انيميشن ماشين ها اسپانسر مسابقات بود :

14.jpg

ممنون !

× لینک و سرور آپلود عکس ها جایگزین شد !
 

smartgirl

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
480
امتیاز
1,113
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ری
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1393
مدال المپیاد
کامپیوتر (البته ب جایی نرسیدم متاسفانه ... )
دانشگاه
خوارزمی، امیرکبیر
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : دنیای انیمیشن و عظمتش ... نکاتی که نمی دانستید !

:O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

چه دقتی داری شما.....
همه اینا رو خودتون پی بردید یا از جایی خونده بودید؟
ولی خداییش اونا هم چه خلاقیتی دارن . این همه هماهنگی کار ها باهم؟چه کارها!
فکر کنید دقت موسسه صبا کجا و پیکسار کجا ! (قصد توهین نداشتم فقط یکم تامل...)

خیلی جالب بود . من که خیلی خوشم اومد. میشه بازم ادامه بدید؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #14

Kinder

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
434
امتیاز
2,315
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد ۱
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران/جامعه‌شناسی
نکاتی که نمیدانستید : 11- متفرقه

این احتمالاً آخرین قسمت از « نکاتی که نمیدانستید » ی هست که من اینجا ارسال میکنم !
بعد از من، این تاپیک رو ادامه بدید ! :D



بعد از تماشای انیمیشن Megamind، خیلی ها متوجه تیکه ای که این انیمیشن به اوباما، رئیس جمهور وقت ایالات متحده انداخته بود شدند !

این عکس، تصویر پوستر تبلیغاتی باراک اوباما، و شعار انتخاباتی ِ معروف ِ YES WE CAN هست .

obama_poster_2008.jpg

و این دو عکس، در دو قسمت از انیمیشن مگامایند، بعد از این که مگامایند کنترل شهر رو در دست میگیره دیده میشند !

Megamind_2010.jpg

No_U_Can_t.jpg

برداشت با خودتون؛ من شخصاً با این NO YOU CAN'T خیلی حال کردم ! :D



انیمیشن « ماشین ها » رو دیدید ؟ اگه پاسختون « آره » هست، پیشنهاد میکنم یک بار دیگه به تماشاش بشینین ! این بار تیتراژ پایانی ِ این انیمیشن رو هم دنبال کنید تا با سیلی از تاریخ پیکسار و انیمیشن هاش روبرو بشید ! (;
در واقع، در تیتراژ پایانی این انیمیشن، زمانی که سینمای روباز ِ رادیاتو اسپرینگ رو نمایش میده، پیکسار یادی از گذشته ها و انیمیشن های سال های قبل، در قالب ماشین و اتوموبیل میکنه !

Toy_Car_Story.jpg

Monster_Trucks_Inc.jpg

همینطور، انیمیشن « زندگی یک حشره » هم به این صورت به نمایش درمیاد !
و در همه ی این ها، شخصیت ها و کاراکترهای این انیمیشن ها، به شکل ماشین نمایش داده میشند !

این هم مایک و سالیوان که به شکل ماشین هایی توی هیمالیا، از انیمیشن « کارخانه ی هیولا ها » دراومدن !
( جالبه که اون یتی هم که میخواست بهشون بستنی بده، بعدش میاد ! :D )

Mike_Saly.jpg



خبر بعدی : چند وقت پیش از شوق پیدا کردن نسخه ی فول-اِچ دی ِ انیمیشن Up برای دانلود، دوباره نشستم دیدمش !
و اینبار، با توجه به اینکه دنبال سوژه واسه ی این تاپیک میگشتم، همش چشمم دنبال ماشین پیتزا میگشت !
و خب، خیلی هم زود پیداش کردم !
زمانی که خونه ی کارل از خیابان های شهر میگذره، درست بعد از سکانسِ اتاق اون دختربچه، ماشین پیتزا پشتِ چراغِ قرمزه !

Pizza_Planet_Small_Size.jpg

ممنون و موفق باشید ! (;
 

sogol_s

کاربر فعال
ارسال‌ها
47
امتیاز
91
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بیرجند
پاسخ : دنیای انیمیشن و عظمتش ... نکاتی که نمی دانستید !

خیلی جالب بود........ ولی این کارا زیاد هدف خاصی نداره که..... :-?

باز حتما میخان بگین اینا همه ماله صهیونیستاست یا علامتای شیطان پرستیه؟؟ :-" :-"
 

anahid_30s

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,029
امتیاز
1,985
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یک
شهر
همدان
سال فارغ التحصیلی
1392
پاسخ : دنیای انیمیشن و عظمتش ... نکاتی که نمی دانستید !

خیلی جالب بود! فوق العاده بود!
چه دقت و خلاقیتی دارن! آدم میترسه!!!
نمیگم هدفش چیز خاصیه، اما به هر حال حتما یه هدفی داره!
 

NEO

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,368
امتیاز
5,899
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : دنیای انیمیشن و عظمتش ... نکاتی که نمی دانستید !

به نقل از smartgirl :
:O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

چه دقتی داری شما.....
همه اینا رو خودتون پی بردید یا از جایی خونده بودید؟
ولی خداییش اونا هم چه خلاقیتی دارن . این همه هماهنگی کار ها باهم؟چه کارها!
فکر کنید دقت موسسه صبا کجا و پیکسار کجا ! (قصد توهین نداشتم فقط یکم تامل...)

خیلی جالب بود . من که خیلی خوشم اومد. میشه بازم ادامه بدید؟

اینا همه کپی پیسته و من قبلا همش رو تو اینترنت خونده بودم :D
ولی ممنون از kinder . تا باشه از این نوع تاپیک ها در این انجمن که واقعا جای خالیشون حس میشه
 

F@temeh

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,877
امتیاز
15,502
نام مرکز سمپاد
فرزانگـــان
شهر
کاشـــان
مدال المپیاد
مرحله اول ریاضی
دانشگاه
پلی تکنیک
رشته دانشگاه
سخت افزار
پاسخ : دنیای انیمیشن و عظمتش ... نکاتی که نمی دانستید !

خیلی‌ جالب بود.حال کردم...!البته چند تا از این انیمیشن هارو ندیده بودم. :((
 

parisa98

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
11
امتیاز
7
نام مرکز سمپاد
فرزانگان2
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1395
انیمیشن اینبو هم نکات و راز های زیادی داره. لطفا درمورد اوناهم بگید
 
بالا