• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

۷ افزونه‌ی ویکی‌پدیا برای مرورگرها

  • شروع کننده موضوع N.M
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

N.M

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,605
امتیاز
13,361
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
تهران
مدال المپیاد
طلای دوره ۲۷ المپیاد ادبی
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
ادبیات فارسی
این روزها دیگر استفاده از ویکیپدیا برای بدست آوردن اطلاعات مختلف مثل تحقیقات دانشجویی و … کاری عادی شده است. به همین دلیل دسترسی هرچه سریع‌تر به این سایت می‌تواند باعث افزایش سرعت و کیفیت کار ما شود. در زیر لیستی از افزاونه‌هایی را می‌بینید که برای استفاده‌ی بهتر و راحت تر از ویکی ‌پدیا در مروگرهای مختلف طراحی شده است. اگر دوستان افزونه های دیگری را هم می‌شناسند لطف کنند و درکامنت ها بیان کند تا دیگران استفاده کنند.

فایرفاکس

Wikipedia Toolbare:بهترین افزونه‌ای که می‌توان برای استفاده از ویکیپدیا توصیه کرد. با نصب این افزونه(https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6401/ )تولباری در مرورگرتان نصب می‌شود که امکان استفاده‌ی کامل از امکانت ویکی‌پدیا را برایتان قراهم می‌کند.



امکان جستجو در میان مقالات سایت و همچنین مشاهده‌ی آخرین نوشته ها و مقالات سایت را برایتان فراهم می‌کند. درصورتی که عضو ویکی‌پدیا هستید می‌توانید به اکانت خود دسترسی داشته باشید و اقدام به ویرایش مقالات موجود در ویکی‌پدیا کنید.



Quick wiki(https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10839/:این‌هم افزونه‌ای سریع برای کسانی که از وقت تلف کردن خوششان نمی‌آید! درصورتی که دنبال کلمه‌ای در سایتی که باز کرده‌اید می‌گریدید می‌توانید تنها با وارد کردن نام آن کلمه در افزونه کلمه‌ی مورد نظرتان را بیابید و مستقیماً در ویکی‌پدیا یا wikitionary در موردش جستجو کنید.

می‌توانید صفحه‌ی وی‌کی پدیا را یا در همان صفحه و یا اینکه در یک تب دیگر باز کنید. همچنین می‌توانید فشردن کلید Shift+Space کادر کوچکی برای جستجو را باز کنید و سریعاً در ویکی‌پدیا اقدام به جستجو کنید.

Googlepedia: ادغامی از گوگل و یکی‌پدیا.)https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2517/با نصب این افزونه با هر بار جستجو در گوگل صفحه‌ی جستجوی شما دو تکه می‌شود در سمتی نتایج عادی گوگل و در سمتی دیگر نتایج جستحو در ویکی‌پدیا را مشاهده خواهید کرد. این افزونه برای کروم هم وجود دارد:
کروم

Wikipedia Companion: افزونه‌ای کوچک و ساده برای جستجو در ویکی‌پدیا. )http://www.chromeextensions.org/language-translators/wikipedia-companion-mini-wiki-browser/با نصب این افزونه در تولبار گوگل کروم، گزینه‌ای نمایان می‌شود که با کلیک برروی آن صفحه‌ای کوچک باز می‌شود که براحتی می‌توانید نتایج را در آن صفحه ببینید. با عوض کردن تب‌ها صفحه‌ی مورد نظر ناپدید می‌شود! افزونه‌ای ساده و لی کارآمد است. ولی متاسفانه از ویکی‌پدیای فارسی پشتیبانی نمی‌کند


سافاری:

Wiki-it: افزونه‌ای مثل Quick wiki که برای نصب برروی سافاری طراحی شده است.http://rafeed.me/safari-extensions/wiki-it/


اینترنت اکسپلورر:

Define with wikipedia: با نصب این افزونه گزینه‌ای به IE Accelerator اضفه می‌شود که امکان جستجو در ویکی‌پدیا را به شما می‌دهد.http://www.ieaddons.com/en/details/dictionaries/Define_with_Wikipedia/


Wikipedia visual Search: با نصب این افزونه هر بار که در موتور جسجوی موحود در خود مرورگر کلمه‌ای بنویسید و Enter را نزنید لیستی از صفحات پیشنهادی در ویکی‌پدیا را همراه با تصایر بند انگشتی به شما نشان می دهد.http://www.ieaddons.com/en/details/searchhelpers/Wikipedia_Visual_Search/
 
بالا