• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اخرين اخبار علمي از مقايسه خانوم ها و اقايون

  • شروع کننده موضوع
  • #21

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
پاسخ : اخرين اخبار علمي از مقايسه خانوم ها و اقايون

به نقل از Captain. Pisko :
میشه نتایج تحقیقات خودم رو بذارم؟! :D
اگه درست و قابل قبول باشه بله!
 

HHH

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,765
امتیاز
5,478
نام مرکز سمپاد
مدرسه
شهر
کرج
پاسخ : اخرين اخبار علمي از مقايسه خانوم ها و اقايون

پس به نام خدا آغاز میکنم :D
اولن مقایسه در مورد هدف گزینی و پیش روی به سوی اهداف
دختر/زن:هدف رو انتخاب میکنه،سعی میکنه بهش برسه،قانونی تر عمل میکنه،هیایو نمیکنه
پسر/مرد:هدف رو انتخاب میکنه،اکثرا باهاش مخالفت میشه،پافشاری میکنه،گاهی از حد قانونیش میره بیرون که به هدفش برسه

اینا فرضیسا
نیاین یقه منو بگیرین بگین این چیه گفتی :-"
 
  • شروع کننده موضوع
  • #23

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
مردان ایرانی مصرف کننده 12 درصد لوازم آرایشی زنانه

در گفتگو با مهر عنوان شد:

مردان ایرانی مصرف کننده 12 درصد لوازم آرایشی زنانه!​
یک کارشناس علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی با مطالعه بر روی صدها جوان ایرانی به این نتیجه رسیده که مردان ایرانی مصرف کننده 12 درصد لوازم آرایشی زنانه هستند.
:-ss
مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نتایج این پژوهش نشان می دهد برخی از لوازم و مواد آرایشی و بهداشتی مانند شامپو، کرمهای مرطوب کننده و ضد آفتاب، مام و اسپره های بدن میان زنان و مردان مشترک است. همچنین برخی از مردان از ژل مو، ادکلن، رنگ مو و کرمهای برنزه کننده پوست نیز استفاده می کنند.
وی افزود: متاسفانه آمارها نشان می دهد که مردان به ویژه جوانان گرایش زیادی به استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی زنانه برای زیبایی خود پیدا کرده اند به نحوی که از کرم پودرهای سفید کننده، خط چشم و حتی "اپیلیدی" هم استفاده می کنند.
:O :-"

این پژوهشگر آسیبهای اجتماعی به جوانان توصیه کرد به جای استفاده از لوازم آرایشی زنانه برای زیباتر شدن از عطرهای خوشبو کننده استفاده کنند تا بوی بد بدن که ناشی از تحمل گرما، فعالیت زیاد بدن در حین کار و پیاده روی در ترافیک شهری است موجب آزار دیگران نشود.
 

HHH

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,765
امتیاز
5,478
نام مرکز سمپاد
مدرسه
شهر
کرج
تفاوت‌ های زنان و مردان در خنداندن دیگران

تفاوت‌ های زنان و مردان در خنداندن دیگران!
مهر- پژوهشگران آلمانی در تحقیقات خود نشان دادند که شوخی کردن و خنداندن دیگران یک ابزار قدرت است و به همین دلیل زنان کمتر با دیگران شوخی می‌کنند.

محققان دانشگاه فریبورگ دریافتند که خوشمزگی و خنداندن دیگران وسیله ای است که افراد به کمک آن در روابط اجتماعی خود زمام قدرت را در اختیار می‌گیرند.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: “این تئوری توضیح می‌دهد که چرا حتی در روزگار ما هم زنان به ندرت با دیگران شوخی می‌کنند و حرفهای خنده دار می‌زنند.

در حالی که مردان به راحتی دیگران را می‌خندانند. در حقیقت خود را خوشمزه نشان دادن به این معنی است که فرد کنترل موقعیت را از موضع بالاتر در اختیار می‌گیرد. به طوری که تا قبل از ۱۹۶۰ زنان به ندرت دیگران را می‌خنداندند چرا که تا آن زمان زنان از قدرت بالایی در مسائل اجتماعی برخوردار نبودند.”

به گفته این محققان شوخی و هجو پایه خشونت دارند و به هیچ وجه لطیف نیستند. تا سال ۱۹۶۰ تنها مردان شوخی می‌کردند اما اکنون زنان نیز در این عرصه فعال شده اند و حتی امروز نیز پسران ۴ تا ۵ عبارت خنده دار بیشتر از دختران جوان می‌گویند.

این بررسیها نشان می‌دهد که خوشمزگی ترکیبی از قیدها و طعنه ها است و زنان اغلب از خوشمزگی برای شکستن قیود اجتماعی در کنار دوستان خود استفاده می‌کنند در حالی که مردان از خوشمزگی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامیهای خود بهره می‌گیرند اما هر دو جنس از شوخی برای کنترل دیگران استفاده می‌کنند.

برای مثال پزشکان بعضی اوقات از خوشمزگی برای آسوده خاطر کردن بیماران استفاده می‌کنند اما اگر آنها هنگام کار سکوت کنند بیمار فکر می‌کند دانش پزشکی پزشک بسیار بالا است.

همچنین پرستاران و ماماها درباره بیماران خود جوک می‌گویند اما زمانی که پزشک حاضر باشد سکوت می‌کنند و بعضی افرادی که زیاد جوک می‌گویند وقتی در حضور یک فرد با موقعیت بالاتر قرار می‌گیرند دست از جوک گفتن و شوخی کردن بر می‌دارند.

منبع

×مطالب مهم رنگی شدند و لینک متنی شد× :)
 

4245

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
591
امتیاز
2,386
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
ارومیه
سال فارغ التحصیلی
1392
رشته دانشگاه
مهندسی پزشکی
جستجوی تفاوت های زنان و مردان در مغز !



تفاوت های رفتاری، شناختی و احساسی میان زنان و مردان برکسی پوشیده نیست.

یک روانشناس آمریکایی در کتابی که به تازگی منتشر کرده در تلاش است تا ریشه بسیاری از این تفاوتها را در ابعاد مغز که اسرارآمیزترین عضو بدن است جستجو کند.

چرا زن ها نمی توانند نقشه بخوانند؟ :-"

چون در مغز خود یک «جی.پی.اس» ذاتی دارند و بنابراین نیازی به خواندن نقشه پیدا نمی کنند.
:-w

چرا مردان نمی توانند به طور همزمان چند عملکرد را انجام دهند؟

چون انجام همزمان چند کار نیازمند برنامه ریزی و ارائه نوعی استراتژی خاص است که مردان در آن ضعیف هستند.
:-w

از سویی دیگر، آیا به نظر شما زنان باید از این واقعیت که مغز مردان ۹ درصد بزرگتر از مغز آنها است برآشفته شوند؟

و یا به خاطر اینکه حجم ماده خاکستری مغز مردان ۶ برابر بیشتر از ماده خاکستری مغز زنان است از حسادت بمیرند؟

آیا تا اینجای این رقابت، دو بر یک صفر به نفع مردان است؟

شاید بتوان گفت که چالش درباره مردان و زنان یکی از خطرناکترین بازی هایی است که دانشمندان تمام دنیا از سال ها قبل درگیر آن هستند. یکی از تازه ترین این چالش ها کتابی با عنوان «هذیان های جنسیتی» نوشته «کوردلیا فاین» است که تاکنون مورد تحسین تحلیلگران نیوزویک، یو.اس.ای تودی، نیوساینتیست و نیویورک تایمز قرار گرفته است.

کوردلیا فاین با مقایسه تئوری های علمی جدید، تمام نتایجی را که در دو کتاب «مغز مردان» و «مغز زنان» تالیف «لوان برایزندین» و «مردان مریخی، زنان ونوسی» اثر «جان گری» عرضه شده اند به چالش کشیده است.


این روانشناس با ارائه حداقل ۵، ۶ تفاوت میان زنان و مردان نشان داده است که این تفاوت ها به ویژه به دلیل نقش بادامه مغز ایجاد می شوند. :D

بادامه در مرکز مغز واقع شده و در آن تصمیمات مربوط به انجام یک عمل اتخاذ می شود و از آنجا که این بادامه در مردان بزرگتر است جنس به اصطلاح قوی با آمادگی و خشونت بیشتری در مواجهه با حوادث غیرعادی از خود واکنش نشان می دهد.
(;

این روانشناس در کتاب خود به این سئوال پاسخ می دهد که آیا حقیقت دارد که مردان برای مثال ماده خاکستری بیشتری دارند؟

و این محقق در پاسخ به این پرسش می نویسد: بله. این واقعیت دارد. همچنین این حقیقت دارد که زنان ماده سفید بزرگتری دارند.
B-) :D B-)

ماده سفید اجازه می دهد که بخش های مختلف مغز به هم متصل شوند و به همین دلیل انجام همزمان چند کار در زنان به ظهور می رسد. معجزه ای که در بسیاری از مادران به صورت فعال تری وجود دارد. :-"

به طوریکه مادران از توانایی شگفت انگیزی برای انجام چندین کار به طور همزمان برخوردارند. از غذا دادن به بچه تا آماده کردن قهوه. :-"

اما بازی به همینجا ختم نمی شود. برگ برنده دیگری که در دست زنان است «نورون های آینه» نام دارد که به ما اجازه می دهد دیگران را «حس» کنیم، احساسات را احیا کنیم و به زبانی ساده به طور موثری عمل کنیم.
:-"
همچنین نورون های آینه مسئول «شم و حساسیت» بسیار بالای زنانه است. احساسی که برای بسیاری از مردان یک معمای حل نشدنی است. :-w :-"

به هر حال، حتی کوردیلا فاین هم به وجود تفاوتهایی میان زنان و مردان اشاره می کند که بیشتر جنبه فرهنگی دارند و بنابراین، انتظارات از پیش نوشته شده ای را برای برخی رفتارهای مشخص در نظر می گیرند.

برای مثال این تفاوتهای با ریشه های فرهنگی از مردان توانایی واکنش های فیزیکی قویتر و از زنان توانایی اتخاذ تصمیمات خردمندانه را انتظار دارند. B-) :D

با وجود این مولف در ادامه کتاب خود همچنان خاطرنشان می کند که هم زنان و هم مردان براساس یک الگوی مغزی رفتار می کنند که به اعتقاد «آن فائوستو- استرلینگ» از دانشگاه بروان در رود آیلند، علیرغم کشفیات گسترده اخیر، بخش اعظم این عضو مهم بدن (مغز) همچنان ناشناخته باقی مانده است.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #26

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
بالاترین ضریب هوشی، متعلق به یک زن‌

بالاترین ضریب هوشی، متعلق به یک زن‌
زمانی که در سال ۱۹۴۰ آزمون استنفورد بینت منتشر شد، آزمون‌های اولیه، متوسط IQ بالاتری را برای زنان نشان می‌دادند، بنابراین آزمون‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شدند که نتایج مشابهی برای متوسط زنان و مردان نمایش دهند.
با این حال مطالعات انجام شده طی قرن بیستم نشان داد تفاوتی در هوش کلی بین دو جنس وجود ندارد. کما این‌که مطالعات نشان داد مردان به طور متوسط ۴/۸ امتیاز در IQ بالاتر و زنان به طور متوسط ۵/۷ امتیاز در حافظه بالاتر هستند.
جالب است این را بدانید که بالاترین ضریب هوشی که تا به حال در میان انسان‌ها ثابت شده، مربوط به یک زن نویسنده است.
دو نیمکره مغز انسان توسط یک تونل، به یکدیگر متصل می‌شوند. حجم ترافیک میان این دو نیمکره در مورد مردان به مراتب از زنان کمتر بوده و اساسا ارتباط میان این دو بخش مغز در میان زنان به همین دلیل تنگاتنگ‌تر از مردان است. به این ترتیب زنان اطلاعات محیطی را به مراتب آسان‌تر از مردان، گردآوری و تحلیل و پردازش می‌کنند. بدین علت زنان بهتر از مردان می‌توانند به چند کار در آن واحد بپردازند. درست برعکس ، مردان متمایلند کارها را به طور ردیف شده، پشت سرهم، آن هم دقیقا یکی پس از دیگری، انجام دهند. پیچیدگی پردازش موازی داده‌ها و اطلاعات در مغز زنان، آنها را به مراتب پیچیده‌تر می‌کند. این در حالی است که رفتار مردان ماشینی‌تر به نظر می‌رسد.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #27

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
مردان در ریاضیات قوی‌ترند

مردان در ریاضیات قوی‌ترند
تحقیقات انجام شده تفاوت‌هایی را در توزیع مهارت‌های شناختی بین مرد و زن نشان می‌دهد. این تحقیقات بر پایه آزمایش‌هایی قابل شناخت است که به اشکال مختلف و شامل آزمون‌های کتبی مانندSAT هستند . این تحقیقات علاوه بر تفاوت در مهارت‌های خاص بر تفاوت در توانایی‌های شناخت عمومی که اغلب تحت عنوان میزان g شناخته می‌شود نیز تکیه دارد. آزمون‌های IQ که مخصوصا برای اندازه‌گیری توانایی شناختی طراحی شده است، معمولا توانایی‌های متعددی را مورد بررسی قرار داده و نمره‌های IQ به عنوان اندازه g به کار می‌رود.
همچنین آزمون SAT یک آزمون داوطلبانه و استانداردشده تلقی می‌شود که بین داوطلبان ورود به بسیاری از دانشگاه‌های امریکا برگزار می‌شود. این آزمون‌ها زیر نظر خدمات آزمایش تحصیلی انجام می‌شود و جنس آزمایش‌شدگان را نیز حفظ کرده و نتایج SAT براساس جنس منتشر می‌شود. در سال ۲۰۰۱، مردان در بخش شفاهی امتیاز ۵۰۹ از ۸۰۰ را آورده؛ در حالی که زنان امتیاز ۵۰۲ از ۸۰۰ را در این آزمون بدست آورده‌اند.
به هر حال اختلاف در بخش ریاضی کاملا مشخص‌تر و ثابت‌تر است. مردان ۵۳۳ امتیاز و زنان ۴۹۸ امتیاز کسب کرده‌اند. این اختلاف سال به سال بیشتر نمود پیدا می‌کند. در واقع بررسی ملی پیشرفت تحصیلی، که آزمون استاندارد دیگری در امریکاست، مردان را در ریاضیات کمی بالاتر از زنان می‌داند.
مطالعات محققان نشان می‌دهد، مردان ۱۷ تا ۱۸ ساله به طور متوسط ۶۳/۳ امتیاز IQ بالاتر از رقیب زن خود به دست آورده‌اند. آنها همچنین نوشته‌اند اختلاف g بین زنان و مردان در سراسر نتایج در هر تراز اجتماعی اقتصادی و در مجموعه‌های مختلف نژادی مشهود است.
 

ernst haeckel

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
426
امتیاز
882
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بابــــــل
مدال المپیاد
اوایل نجوم بعدشم زیست شناسی
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
پزشکی
زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

"با عرض پوزش خدمت دختران و زنان گرامی.."

نتایج یک نظرسنجی انگلیسی نشان می دهد که زنان حداکثر تا 34 ساعت قادرند یک راز را نزد خود نگه دارند و پس از این مدت زمان آن را به فرد دیگری می گویند.به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این تحقیق آقایانی که در تلاش برای اثبات این مسئله اند که زنان رازدار نیستند خوشحال باشند. نتایج نظرسنجی یک تیم تحقیقاتی از کافی شاپهای زنجیره ای انگلیس بر روی چهار هزار زن نشان می دهد که زنان واقعا رازدار نیستند.

در شرایطی که یک زن بخواهد نهایت رازداری خود را نشان دهد حداکثر پس از 34 ساعت راز را به فرد دیگر می گوید. اما در یک دهم موارد، زنان موفق نمی شوند دهان خود را بیشتر از 45 دقیقه بسته نگه دارند.
این نظرسنجی نشان می دهد حتی زنانی که قسم می خورند که راز شما را به هر قیمتی نگه دارند پس از چند ساعت قول خود را فراموش می کنند.
نتایج این بررسیها حاکی از آن است که زنان به طور متوسط هر 41 دقیقه یکبار یک شایعه را منتشر می کنند.
بیشتر مسائل مورد گفتگو درباره کار (در 57 درصد از موارد)، غصه های دوستان (55 درصد)، زندگی خصوصی دوستان (54 درصد) و همکاران (50 درصد) است.
براساس گزارش دیلی اکسپرس، نتایج تحقیق دیگری که در سال 2009 بر روی 3 هزار زن بین 18 تا 65 سال انگلیسی انجام شد نشان داد که حداکثر مقاومت زنان در حفظ یک راز 47 ساعت است.

این نشان می دهد که رازداری زنان در طول یکسال گذشته به میزان 13 ساعت کاهش یافته است.


***کاپتان:رنگی شد***
 

panther

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,428
امتیاز
1,119
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2
شهر
تهران
دانشگاه
علوم پزشکی هرمزگان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

آخه خداییش یکم کاره سختیه!
اما مهم اینه دختر خانم ها قبول میکنن، اما آقایون میفرماین:
صلاح دیدم بگم :-"
 

HHH

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,765
امتیاز
5,478
نام مرکز سمپاد
مدرسه
شهر
کرج
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

به نقل از ernst haeckel :
بیشتر مسائل مورد گفتگو درباره کار (در 57 درصد از موارد)، غصه های دوستان (55 درصد)، زندگی خصوصی دوستان (54 درصد) و همکاران (50 درصد) است.

اینکه از صد در صد موارد زد بیرون :O
مطمئنید مطلب رو درست گذاشتید؟ برو یک نگاه بنداز اگر غلطه اصلاح کن :D
 
  • لایک
امتیازات: death

4245

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
591
امتیاز
2,386
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
ارومیه
سال فارغ التحصیلی
1392
رشته دانشگاه
مهندسی پزشکی
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

به نقل از Captain. Pisko :
اینکه از صد در صد موارد زد بیرون :O
مطمئنید مطلب رو درست گذاشتید؟ برو یک نگاه بنداز اگر غلطه اصلاح کن :D

هر کدوم از درصد ها جدا هستن ! :-"
 

آبجي مرضيه

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
649
امتیاز
689
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2
شهر
تهران
دانشگاه
سمنان ---> بهشتی
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

اينجا همه مدعيه رازدارين. منم هستم.
راست چيه ؟؟؟؟
 

mahrud

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
309
امتیاز
86
نام مرکز سمپاد
علامه حلی تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
[...]
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

این که داشتن راز رو هم مخفی کنید نصف رازداری هست!
آخه پز رازداری رو که نمیخوایم بدیم! حالا یه دوستی ما رو سنگ صبور خودش دونسته، باید بریم پز بدیم که من رازدارم؟
 

4245

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
591
امتیاز
2,386
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
ارومیه
سال فارغ التحصیلی
1392
رشته دانشگاه
مهندسی پزشکی
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

دوستان دقت کردین به این که گفته زنان 34 ساعت رازدارن نه دختران ؟! :-" :D

منظورش زنا بود ! :-" حالا شما هم وقتی زن شدین ... ! :D
 

panther

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,428
امتیاز
1,119
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2
شهر
تهران
دانشگاه
علوم پزشکی هرمزگان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

پاسخ 2! :-" :-"
اینجا هم تبعیض میشه!
وقتی اون آدم خودش نتونسته رازشو پیش خودش نگه داره، چرا من این کارو کنم؟
 

آبجي مرضيه

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
649
امتیاز
689
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2
شهر
تهران
دانشگاه
سمنان ---> بهشتی
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

به نقل از ماهرود :
این که داشتن راز رو هم مخفی کنید نصف رازداری هست!
آخه پز رازداری رو که نمیخوایم بدیم! حالا یه دوستی ما رو سنگ صبور خودش دونسته، باید بریم پز بدیم که من رازدارم؟
اينجا همه مدعيه رازدارين. منم هستم.
راست چيه ؟؟؟؟
ماهرودم جالب گفت ولي حرفش در مورد هم زن و هم مرد صدق ميكنه
 

shovaliye3

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
17
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
دانشگاه
خلیج فارس
رشته دانشگاه
مهندسی دریا
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

به نقل از panther :
پاسخ 2! :-" :-"
اینجا هم تبعیض میشه!
وقتی اون آدم خودش نتونسته رازشو پیش خودش نگه داره، چرا من این کارو کنم؟
اینطوری که نمیشه...یه نفر از بین اطرافیانش تو رو انتخاب می کنه و رازش رو بده میگه.بهت اعتماد می کنه و اون چیزی که تو دلشه رو بهت میگه تا آروم بشه.بین این همه آدم برای آروم شدن به تو اعتماد می کنه.بنظرت این درسته که جواب اعتمادش رو با فاش کردن رازش بدی؟
من که کلا با اینکه راز کسی رو فاش کنم مخالفم و تا اونجایی که بتونم سعی خودمو می کنم که این اتفاق نیفته
(نمیگم من ادعای رازداریم میشه ها ,اصلا.)
 

ریکا

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد
شهر
مشهد
پاسخ : زنان حداکثر 34 ساعت رازدارند!

caricator-woman-secret-tafrihi-com.jpg
 

nimafo

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,084
امتیاز
3,128
نام مرکز سمپاد
888
شهر
888
سال فارغ التحصیلی
888
مدال المپیاد
888
دانشگاه
888
رشته دانشگاه
888
دخترها SMS را بیشتر دوست دارند یا پسران؟!

اگر هنوز برای پذیرفتن اینکه تعداد ارسال پیامک در میان کاربران تلفنهای همراه همچنان رو به افزایش است به اثبات نیاز دارید نگاهی به این آمار و ارقام بیاندازید؛ یک نوجوان به صورت میانگین ماهانه بالای سه هزار پیامک ارسال می کند.

این تعداد برابر 6 پیامک در هر ساعت از ساعات بیداری است. بر اساس تحقیقات جدید شرکت نیلسن جوامع انسانی شیفته پیامک، استفاده از اطلاعات و نرم افزارها شده است. این شرکت رفتارهای اطلاعاتی بیش از 60 هزار مشترک تلفن همراه به همراه سه هزار نوجوان طی ماه آوریل، می و ژوئن سال جاری مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و اعداد و ارقام به دست آورد که حیرت انگیزند.

بر اساس این مطالعات میزان ارسال پیامک به ویژه در میان نوجوانان 13 تا 17 سال رو به افزایش گذاشته است به طوری که یک نوجوان به صورت میانگین ماهانه سه هزار و 339 پیامک ارسال می کند.

در این میان میزان استفاده دختران از پیامک نسبت به پسران بسیار قابل توجه است، دختران به صورت متوسط ماهانه چهار هزار و 50 پیامک و پسران دو هزار و 539 پیامک ارسال می کنند. همچنین میزان ارسال پیامک نوجوانان نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

دیگر گروه های سنی در ارسال پیامک حرف چندانی برای گفتن ندارند، رده های سنی 18 تا 24 ماهانه هزار و 630 پیامک ارسال می کنند و این میزان با بالا رفتن رده های سنی کاهش می یابد، تنها نکته ثابت در میان این اعداد و ارقام افزایش آنها در تمامی رده های سنی نسبت به سال گدشته است.

در سال 2008 دلیل اصلی استفاده از تلفنهای همراه افزایش امنیت فرد عنوان می شد اما امروزه همه چیز تغییر کرده است، 43 درصد از نوجوانان دلیل شماره یک خود برای خریداری تلفن همراه را ارسال پیامک می دانند، امنیت دلیل شماره دو و برقراری و حفظ ارتباط با دوستان دلیل شماره سه استفاده از تلفنهای همراه است.

از سویی دیگر ارسال پیامک در حال تبدیل شدن به جایگزینی کاربردی برای مکالمات تلفنی است به طوری که 22 درصد از کاربران تلفنهای همراه می گویند فرستادن پیامک از برقراری تماس تلفنی بسیار ساده تر است و 20 درصد از آنها این فرایند را سریعتر از مکالمات تلفنی می دانند.

همچنین میزان استفاده از نرم افزارهای صوتی در میان نوجوانان در حدود 14 درصد و در میان تمامی گروه های سنی در حدود 55 درصد کاهش داشته است.

از سویی دیگر با کاهش یافتن میزان استفاده از کاربرهای صوتی تلفنهای همراه، شدت استفاده از نرم افزارها و اطلاعات در میان کاربران رو به افزایش گذاشته و در میان نوجوانان با افزایش چهار برابری از 16 مگابایت ماهیانه به 62 مگا بایت رسیده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، در زمینه استفاده از اطلاعات، پسران از دختران سبقت گرفته و ماهانه 75 مگابایت بر ثانیه از اطلاعات استفاده می کنند در حالی که این میزان در میان دختران 53 مگابایت است. میزان استفاده از نرم افزارها و دانلود آنها نیز نسبت به سال گذشته با افزایشی 12 درصدی مواجه شده است.
منبع:funpatogh.com

* پ.ن : با تشکر از شما . مطالب مهم رنگی شد.کوییـــ ـن
 

fire storm

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
98
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 ارومیه
شهر
urm
مدال المپیاد
کانگرو & لیگ پایا (ریاضی)
دانشگاه
-
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
پاسخ : اخرين اخبار علمي از مقايسه خانوم ها و اقايون

اینو اخبار همین الان گفت
میزان مطالعه غیر درسی دخترای ایرانی تو روز 5.9 دقیقه و پسرا 3.3 دقیقه است
البته بازم متاسفانه از میزان جهانیش خیلی کمتره :(
 
بالا